Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letounu L-159 u Kolína odpadl kryt kabiny, bitevníky několik dní nelétaly

Poněkud nečekanou prověrkou schopností prošel před týdnem pilot bitevního letounu L-159, když se mu nad Kolínem ve výšce tří a půl kilometru uvolnil a odpadl překryt kabiny. Pilot s dvoumístným strojem přistál, letouny L-159 kvůli incidentu čtyři dny nelétaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L82a34d23a 80N79o96v73a78k 4852633537

mimochodem onehdá mi odpadla kabinka u modelu větroně a bylo to poněkud neovladatelné....:-P

0/0
17.6.2016 15:23

S32e67i42d47l 39P77e26t32r 1101271405264

:-) jestli to nebude tím, že tomu větroni chybí 30 kN tahu ...;-D

Ale vážně - hej těm chlapcům rozhodně nebylo a to i po přistání, protože když 159 "oduzemnili" už po 4 dnech tak je to buď jasná chyba pilota (omylem odpálený kryt) nebo pilota a mechanika (nekorektně zavřený před startem, což by ale nemělo správně jít)

+4/0
17.6.2016 15:46

L61a87d41a 85N77o15v54a67k 4192663557

no každopádně se dost změní aerodynamika toho stroje.. Mimochodem ten větroň má elektromotor, jehož výkon v poměru k hmotnosti éra je asi výrazně výkonnější, než u té L159...:-P

0/0
17.6.2016 16:25

O57l29d46ř64i29c66h 81J28a54n31e46č97e76k 8429146963141

to si nemyslím, jde přeci o zrychlení a to asi model větroně větší než bitevní letadlo nemá

0/0
17.6.2016 16:31

L82a72d23a 52N52o17v61a92k 4472213957

hm.. asi prasknul ten gumicuk, kterým je to přidělaný...

+1/0
17.6.2016 15:21

V72l40a94s43t64i21m83i27l 91K23u96č65e27r97a 5852939244880

Cabrio, však je léto

+1/0
17.6.2016 15:16

M64a53r72t18i50n 84B45r53e13j15c21h83a 3704800542851

Tak to byl kabrio - let s plnou parádou. ;-D

0/0
17.6.2016 15:05

J54a23r36o13m42í64r 57N85o14v90o84t17n94ý 6531663234

;-D ... pilot pak celej večer čistil helmu od nalepenejch much.

+1/0
17.6.2016 14:36

O47l13d82ř66i32c64h 89J20a96n21e17č77e16k 8179526263201

až na to, že mouchy v takové výšce zpravidla nelétají ;-D

0/−1
17.6.2016 16:16

J41a52n 71S67l20a56d98k95ý 3861142593

Pane pojďte, budeme si hrát;-D

0/0
17.6.2016 14:36

J98i38r57i 58F48i97n46k 6667969877638

Je léto a na léto je L-159 kabrio ta nejlepší verze.R^

0/0
17.6.2016 14:27

T89o32m26á15š 30P57a78č79e95s 2478682957637

Tady v tom článku to není, ale v tom na Nově bylo napsáno, že dopadl tuším 50m od toho vlakového koridoru, co vede u Kolína. To taky mohlo skončit slušným průs..švihem

0/0
17.6.2016 14:12
Foto

J11a93n 55W36i56r83n69i44t60z40e20r 8678624587390

Já vím. Přišlo mi, že to je tak vzácná událost - a ještě by se musel asi trefit přímo na vlak, což navzdory hustotě provozu na koridoru je pořád velmi malá pravděpodobnost - že je to trochu nadbytečná dramatizace.

Což samozřejmě neznamená, že bych nebyl rád, že se nikomu nic nestalo.

+1/0
17.6.2016 14:46

S17e69i84d28l 32P76e61t48r 1501141355514

Těch pár duralových profilů by vlak schrupl jak malinu ani by o tom mašinfíra nevěděl ..

+1/0
17.6.2016 14:47

O26l16d18ř21i39c42h 93J57a53n52e20č20e23k 8279286393911

nemyslím, průšvih by býval byl, kdyby to bývalo někomu spadlo na hlavu nebo na auto, ale kdyby to spadlo na koleje, asi by se vcelku nic nestalo. jo, mohlo to přetrhnout trakční vedení, ale to je trochu jiná kategorie.

+1/0
17.6.2016 16:18
Foto

P15a46v67e97l 49J72o35s62e50f 73M85ö48r55t14l 9319301412537

Tak vida, v naší army je také bordel, ne nepodobný tomu, jaký byl v ČSLA a konečně i v RA. Kdopak si zapomněl přitáhnout ten pověstný "šteft", aby "nespadl do trýbu".? Možná velitel letiště[>-]

0/−6
17.6.2016 14:01

S38e52i29d80l 35P67e10t84r 1641591745144

No velitel letiště určitě ne, ale lze se domnívat, že mechanika co je usazoval ani velícího pilota asi zrovna povýšení nečeká ...

Jsme jen lidi a každý občas udělá botu. Ale hlavně, že to byť se štěstím dopadlo dobře !:-)

+1/0
17.6.2016 14:53

K32a56t45e66ř67i52n75a 43V81ý58b88o68r17n18á 6970489889

Asi chytil kamínek. Snad má čelní sklo připojištěné.

0/−2
17.6.2016 13:52

P88a80v73e89l 86P71a33ž21o98u97t 3633181753867

Tak u V3Sky se taky nesměly za jízdy pootevřít dveře jinak je vzal vítr.........

+1/0
17.6.2016 13:48
Foto

P45a68v38e26l 97J67o63s62e88f 76M93ö69r70t91l 9659601912867

Jo, ale její "bojová životnosti" byla tak 48 hodin - v případě střetu s imperialistickým vetřelcem.[>-]

0/0
17.6.2016 13:58

M69i84l33e40n67a 45N84o21v55a67n54s22k35a 4162707529989

Je hezké, že pilotovi se nic nestalo, ale co by se dělo, kdyby kryt spadl na zem, a rozbil dům, auto, zranil (nedejbůh zabil) člověka? To opravdu panuje v letectvu takový "pořádek", že létají stroje, z nichž odpadávají za letu podstatné součásti?! Předstartovní kontrola nezjistí? ;-€

+1/−18
17.6.2016 13:48

P78a90v98e79l 34B36e90r95a95n 9275117410

Budete se divit, ale občas "odpadávají" i celá letadla... Kontrola, nekotrola... :-/

+3/0
17.6.2016 15:19

O54l48d15ř76i91c15h 11J22a38n69e80č23e55k 8189946443641

jak často se něco takového stává? myslím, že je větší pravděpodobnost, že Vás nebo Váš dům zasáhne blesk, než část letadla.

po silnicích jezdí spousty strojů, z nichž něco odpadává, anebo jezdí kudy a jak nemají - a ty přitom způsobují spousty úrazů, mnohdy smrtelných. jaktože se s tím nic nedělá? ;-€

+2/0
17.6.2016 16:22

V67i62k98t49o66r 81N10á86r45o45ž58n41ý 3439712278

Klika , že to spadlo u Kolína do pole. Několik dní poté měly létat na leteckém dnu v Mladé Boleslavi...

+2/0
17.6.2016 13:44

J82a79n 10R29y48c44h43l11i68k 9396708181203

To se občas stává i v lepší společnosti - www.f

Jinak co se pamatuju, jeden cabrio (se tak cestou na přistání hlásil) měl bird strike a přišel o canopy asi v osmi kilometrech. Nebyl jsem schopen dohledat.

0/0
17.6.2016 13:41

M85i33l26a40n 56T41ů37m63a 4117919873657

Aniž bych chtěl nějak kritizovat, krásné mi přišlo to "výšce tří a půl kilometrů nad Kolínem" : )

Nová fyzikální veličina.

+7/0
17.6.2016 13:35

M14i89c55h68a52l 80M93i97n62a39ř75í17k 9742946299348

Tak k tomu si jeste musis pripocist kolik metru nad morem kolin je aby to bylo spravne.

0/0
17.6.2016 13:38
Foto

J60a40n 19W95i72r89n10i21t28z27e83r 8128444637810

Autor - tedy já - žije v podhůří jedněch českých hor. Kolín je pro mě skoro v úrovni moře... :-)

Ale máte pravdu, tři a půl kilometru by bylo férovější. (Byť s tím tedy Kolín pohne o 200 metrů, no. Ale dík za upozornění.)

+1/0
17.6.2016 14:36

M87i22l62a43n 54T86ů41m26a 4587759203567

To je v pořádku, napsané to bylo správně, jen se to dalo přečíst i takovýmto způsobem : )

Prostě jen kouzlo nechtěného.

0/0
17.6.2016 14:46

O55l57d19ř65i60c21h 12J12a70n81e91č92e24k 8889446503341

nechápu, co Vám na tom přijde tak směšné (Váš komentář se aspoň tak tváří). jedna věc je v letectví nadmořská výška, druhá výška nad terénem. a pokud se to stalo nad Kolínem, tak nechápu, proč by autor nemohl napsat "3,5 kilometru nad Kolínem".

když někdo napíše "20km západně od Prahy", tak je to taky špatně, když zeměpisná délka se udává ve stupních od nultého poledníku?

0/−2
17.6.2016 16:15

M95i91l63a98n 57T87ů94m22a 4607749473287

Tak jestli se výška udává v letectví třeba 2km nad Budějovicemi, v tom případě je vše OK : )

+1/0
17.6.2016 16:19

O23l60d29ř62i42c53h 63J19a61n32e89č41e60k 8219156303691

já fakt nechápu, co s tím máte za problém. standardně se udává 'letová hladina' (flight level - víte vůbec, co to je?). v nižších výškách výška nad terénem. pokud se normuje na normální atmosférický tlak, tak i nadmořská výška. ale pokud se referuje o nějaké konkrétní události nad nějakým konkrétním bodem v terénu, tak fakt nechápu, proč by to mělo být špatně.

0/−1
17.6.2016 16:27

F29r64a52n90t90i61s82e56k 57K97u69b23i53k 9101455640834

Opravuji FL 100 -ted rozumis?

+1/0
17.6.2016 16:30

M56i31c71h39a81l 44M80i41n71a73ř11í31k 9472456819748

To bylo v tv ve zpravach pred tydnem.

Nejen objektivita, ale i aktualnost zprav tady pokulhava.

+1/0
17.6.2016 13:34
Foto

J51a41n 20W93i37r32n98i46t16z83e55r 8928944187320

Nedozvěděli jsme se to bohužel dříve.

Pokládáme ale za férové informovat naše čtenáře o tom, co nám přijde, že by je mohlo zajímat (tady byl aktualizační prvek, že už alky zase létají, ten před týdnem v TV být nemohl) - a ne se spoléhat na to, že "už to viděli v televizi".

Ale samozřejmě by bylo lepší mít to dříve, o tom se nepřu.

+1/0
17.6.2016 14:38

L53a76d76i64s83l57a39v 47M29a71t59u29l86a 3801349190612

Nejspíš byly k obědu fazole... ;-D

+1/0
17.6.2016 13:25

P86e48t11r 67M35i69c55h34a31l 2350334961882

Naštěstí dobrý konec. Ale nechtěl bych, aby mi ten překryt padl za záda.

0/0
17.6.2016 13:19

M86a45r63e50k 56M53a70h80d97a26l 9227923909325

Nový L-159 Cabrio?

+34/0
17.6.2016 13:01

J77a12r21o64m80í73r 92K16r56á17l 4630289174309

;-D Jistě. Na léto je to ideální. ;-D

+2/0
17.6.2016 13:05

E40r61i32k 15L49e39v83i23n64s46k33ý 8791484793885

Uz nevedi, jak ty zbyvajici prodat, tak zkouseji nove verze karoserie.

+2/0
17.6.2016 13:11

J32a88r73o44s46l77a31v 19H69o51r32á95k 6793887565864

No jasne. Chteji to prodavat do Iraku, pro tamni pocasi je to jako delane. :-))

+2/0
17.6.2016 13:32

M38a46r49e50k 45B93e16n53d60a 4470630479

Posmál jsem se ;-DR^

0/0
17.6.2016 13:43
Foto

H74o40n10z35a 22T27r34u27s88i83n69a 9520180510616

Na incident upozornila jako první TV Nova? Člověk by čekal že si toho jako první všiml pilot, ale světe div se... R^

+14/−2
17.6.2016 12:46

H62o27n43z14a 34D18v59o94ř42á97k 1394525373825

"Chlapi, teď říkali na Nově, že někomu z vás upadnul kryt kabiny!! Kdo o tom něco ví?"R^;-D

+6/0
17.6.2016 13:19

M30i82c97h23a82l 44M39i51n96a82ř62í64k 9382966539768

Zatim nikdo, on upadne az za pet minut.

+1/0
17.6.2016 13:36

O96l41d92ř41i52c36h 26J43a38n38e25č45e66k 8369826733951

Tak hlavně bylo štěstí, že to spadlo do pole (kde zrovna nikdo nepracoval) a ne někam do zástavby.

Ve výšce 3,5km pilot, obzvláště voják, nemůže mít s dýcháním problém - v takové (nadmořské) výšce se létá s větroněm nebo i na paraglidu bez jakékoliv dýchací techniky. Takže jde jen o to, aby mu ten proud vzduchu neutrhl hlavu, resp. jak píší v článku, aby šlo při bezpečné rychlosti letadlo ovládat.

+4/−2
17.6.2016 12:45

T44o67m10á70š 38K34u17ž32í21l29e60k 1501696782615

Přesně - jde o rychlost a taky o hubu.

0/0
17.6.2016 13:31

L51u65d11ě96k 59N95ě39m93e66c 5645831542284

Už jste někdy zkoušel dýchat při větru ke dvěma stům km za hodinu? Myslím, že byste měl problém i v obyčejné vichřici.

0/−2
17.6.2016 13:56

O93l83d69ř98i87c68h 93J38a52n15e67č17e84k 8199406163651

s "obyčejnou vichřicí" v nadmořské výšce kolem 3000m mívám co do činění celkem často. příjemné to není, ale fungovat se v tom dá bez technických vymožeností.

měl jsem na mysli řídký vzduch v takové výšce, když už je v článku řeč o dýchacím přístroji. ano ta rychlost proudění je podstatná - ale zas armádní pilot má helmu, takže to je trochu něco jiného, než když stojíte ve vichřici a přes tvář máte maximálně šátek.

0/0
17.6.2016 16:11

L91u68d58ě62k 92N11ě35m85e24c 5985141732434

No... takže mi tím vlastně dáváte za pravdu. Zmiňoval jste původně létání bez techniky. Což by byl při výrazně vyšší rychlosti velký problém. Samotná výška by nebyla až tak rozhodující.

0/0
17.6.2016 16:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.