Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letounu L-159 u Kolína odpadl kryt kabiny, bitevníky několik dní nelétaly

Poněkud nečekanou prověrkou schopností prošel před týdnem pilot bitevního letounu L-159, když se mu nad Kolínem ve výšce tří a půl kilometru uvolnil a odpadl překryt kabiny. Pilot s dvoumístným strojem přistál, letouny L-159 kvůli incidentu čtyři dny nelétaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L46a63d35a 50N61o98v70a93k 4732533307

mimochodem onehdá mi odpadla kabinka u modelu větroně a bylo to poněkud neovladatelné....:-P

0/0
17.6.2016 15:23

S43e37i83d83l 26P19e27t58r 1351951895894

:-) jestli to nebude tím, že tomu větroni chybí 30 kN tahu ...;-D

Ale vážně - hej těm chlapcům rozhodně nebylo a to i po přistání, protože když 159 "oduzemnili" už po 4 dnech tak je to buď jasná chyba pilota (omylem odpálený kryt) nebo pilota a mechanika (nekorektně zavřený před startem, což by ale nemělo správně jít)

+4/0
17.6.2016 15:46

L63a40d95a 76N49o97v92a93k 4762683987

no každopádně se dost změní aerodynamika toho stroje.. Mimochodem ten větroň má elektromotor, jehož výkon v poměru k hmotnosti éra je asi výrazně výkonnější, než u té L159...:-P

0/0
17.6.2016 16:25

O25l67d36ř35i83c52h 38J68a24n21e60č77e22k 8399356853981

to si nemyslím, jde přeci o zrychlení a to asi model větroně větší než bitevní letadlo nemá

0/0
17.6.2016 16:31

L60a77d37a 50N55o98v94a53k 4842583717

hm.. asi prasknul ten gumicuk, kterým je to přidělaný...

+1/0
17.6.2016 15:21

V11l78a75s60t44i21m26i57l 90K34u73č29e66r81a 5772389844270

Cabrio, však je léto

+1/0
17.6.2016 15:16

M65a50r63t98i41n 25B49r28e52j26c71h81a 3504350792371

Tak to byl kabrio - let s plnou parádou. ;-D

0/0
17.6.2016 15:05

J88a47r60o26m66í95r 81N44o60v34o40t21n54ý 6711263234

;-D ... pilot pak celej večer čistil helmu od nalepenejch much.

+1/0
17.6.2016 14:36

O76l86d43ř94i72c68h 63J36a42n90e94č53e74k 8499986933911

až na to, že mouchy v takové výšce zpravidla nelétají ;-D

0/−1
17.6.2016 16:16

J76a44n 27S22l28a30d83k15ý 3121732103

Pane pojďte, budeme si hrát;-D

0/0
17.6.2016 14:36

J13i93r55i 35F12i93n93k 6167399177678

Je léto a na léto je L-159 kabrio ta nejlepší verze.R^

0/0
17.6.2016 14:27

T35o21m27á35š 70P51a16č93e61s 2408482447207

Tady v tom článku to není, ale v tom na Nově bylo napsáno, že dopadl tuším 50m od toho vlakového koridoru, co vede u Kolína. To taky mohlo skončit slušným průs..švihem

0/0
17.6.2016 14:12
Foto

J54a14n 93W56i13r38n91i97t67z59e42r 8858644917580

Já vím. Přišlo mi, že to je tak vzácná událost - a ještě by se musel asi trefit přímo na vlak, což navzdory hustotě provozu na koridoru je pořád velmi malá pravděpodobnost - že je to trochu nadbytečná dramatizace.

Což samozřejmě neznamená, že bych nebyl rád, že se nikomu nic nestalo.

+1/0
17.6.2016 14:46

S80e43i69d85l 33P51e33t98r 1861571785764

Těch pár duralových profilů by vlak schrupl jak malinu ani by o tom mašinfíra nevěděl ..

+1/0
17.6.2016 14:47

O20l50d43ř61i68c82h 10J31a17n47e89č77e46k 8189986743781

nemyslím, průšvih by býval byl, kdyby to bývalo někomu spadlo na hlavu nebo na auto, ale kdyby to spadlo na koleje, asi by se vcelku nic nestalo. jo, mohlo to přetrhnout trakční vedení, ale to je trochu jiná kategorie.

+1/0
17.6.2016 16:18

P41a69v78e92l 34J60o90s53e25f 91M86ö55r27t46l 9769351272517

Tak vida, v naší army je také bordel, ne nepodobný tomu, jaký byl v ČSLA a konečně i v RA. Kdopak si zapomněl přitáhnout ten pověstný "šteft", aby "nespadl do trýbu".? Možná velitel letiště[>-]

0/−6
17.6.2016 14:01

S63e16i89d58l 84P43e83t20r 1891641325774

No velitel letiště určitě ne, ale lze se domnívat, že mechanika co je usazoval ani velícího pilota asi zrovna povýšení nečeká ...

Jsme jen lidi a každý občas udělá botu. Ale hlavně, že to byť se štěstím dopadlo dobře !:-)

+1/0
17.6.2016 14:53

K33a75t53e66ř26i77n85a 51V58ý58b89o46r75n95á 6530139709

Asi chytil kamínek. Snad má čelní sklo připojištěné.

0/−2
17.6.2016 13:52

P70a63v59e94l 53P92a83ž30o55u36t 3933811443957

Tak u V3Sky se taky nesměly za jízdy pootevřít dveře jinak je vzal vítr.........

+1/0
17.6.2016 13:48

P68a75v90e26l 42J87o10s67e90f 82M67ö91r73t69l 9249611402397

Jo, ale její "bojová životnosti" byla tak 48 hodin - v případě střetu s imperialistickým vetřelcem.[>-]

0/0
17.6.2016 13:58

M23i49l35e14n36a 33N40o90v33a21n89s83k13a 4172627899239

Je hezké, že pilotovi se nic nestalo, ale co by se dělo, kdyby kryt spadl na zem, a rozbil dům, auto, zranil (nedejbůh zabil) člověka? To opravdu panuje v letectvu takový "pořádek", že létají stroje, z nichž odpadávají za letu podstatné součásti?! Předstartovní kontrola nezjistí? ;-€

+1/−18
17.6.2016 13:48

P54a58v62e64l 12B12e78r80a91n 9135787320

Budete se divit, ale občas "odpadávají" i celá letadla... Kontrola, nekotrola... :-/

+3/0
17.6.2016 15:19

O69l67d24ř95i79c41h 18J90a42n51e59č35e18k 8769206823861

jak často se něco takového stává? myslím, že je větší pravděpodobnost, že Vás nebo Váš dům zasáhne blesk, než část letadla.

po silnicích jezdí spousty strojů, z nichž něco odpadává, anebo jezdí kudy a jak nemají - a ty přitom způsobují spousty úrazů, mnohdy smrtelných. jaktože se s tím nic nedělá? ;-€

+2/0
17.6.2016 16:22

V75i14k12t60o24r 64N97á75r36o21ž70n54ý 3229322538

Klika , že to spadlo u Kolína do pole. Několik dní poté měly létat na leteckém dnu v Mladé Boleslavi...

+2/0
17.6.2016 13:44

J18a31n 65R96y92c14h71l98i71k 9566718941333

To se občas stává i v lepší společnosti - http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?t=1292

Jinak co se pamatuju, jeden cabrio (se tak cestou na přistání hlásil) měl bird strike a přišel o canopy asi v osmi kilometrech. Nebyl jsem schopen dohledat.

0/0
17.6.2016 13:41

M53i87l91a28n 90T14ů86m11a 4287189143687

Aniž bych chtěl nějak kritizovat, krásné mi přišlo to "výšce tří a půl kilometrů nad Kolínem" : )

Nová fyzikální veličina.

+7/0
17.6.2016 13:35

M48i69c68h70a62l 77M19i96n51a13ř52í79k 9262786259768

Tak k tomu si jeste musis pripocist kolik metru nad morem kolin je aby to bylo spravne.

0/0
17.6.2016 13:38
Foto

J41a54n 87W28i40r54n86i44t91z78e49r 8358314357980

Autor - tedy já - žije v podhůří jedněch českých hor. Kolín je pro mě skoro v úrovni moře... :-)

Ale máte pravdu, tři a půl kilometru by bylo férovější. (Byť s tím tedy Kolín pohne o 200 metrů, no. Ale dík za upozornění.)

+1/0
17.6.2016 14:36

M26i95l57a33n 45T10ů45m93a 4477739533297

To je v pořádku, napsané to bylo správně, jen se to dalo přečíst i takovýmto způsobem : )

Prostě jen kouzlo nechtěného.

0/0
17.6.2016 14:46

O11l17d74ř48i75c37h 54J55a40n88e72č24e60k 8359756913221

nechápu, co Vám na tom přijde tak směšné (Váš komentář se aspoň tak tváří). jedna věc je v letectví nadmořská výška, druhá výška nad terénem. a pokud se to stalo nad Kolínem, tak nechápu, proč by autor nemohl napsat "3,5 kilometru nad Kolínem".

když někdo napíše "20km západně od Prahy", tak je to taky špatně, když zeměpisná délka se udává ve stupních od nultého poledníku?

0/−2
17.6.2016 16:15

M52i87l71a51n 86T56ů31m92a 4437249403477

Tak jestli se výška udává v letectví třeba 2km nad Budějovicemi, v tom případě je vše OK : )

+1/0
17.6.2016 16:19

O17l24d74ř21i52c78h 68J53a12n22e79č74e93k 8209526813951

já fakt nechápu, co s tím máte za problém. standardně se udává 'letová hladina' (flight level - víte vůbec, co to je?). v nižších výškách výška nad terénem. pokud se normuje na normální atmosférický tlak, tak i nadmořská výška. ale pokud se referuje o nějaké konkrétní události nad nějakým konkrétním bodem v terénu, tak fakt nechápu, proč by to mělo být špatně.

0/−1
17.6.2016 16:27

F97r69a18n32t50i59s11e11k 42K53u85b80i15k 9611965170484

Opravuji FL 100 -ted rozumis?

+1/0
17.6.2016 16:30

M26i23c61h70a81l 65M31i88n10a72ř22í76k 9402436739348

To bylo v tv ve zpravach pred tydnem.

Nejen objektivita, ale i aktualnost zprav tady pokulhava.

+1/0
17.6.2016 13:34
Foto

J94a73n 15W18i95r57n22i73t77z97e92r 8868474507250

Nedozvěděli jsme se to bohužel dříve.

Pokládáme ale za férové informovat naše čtenáře o tom, co nám přijde, že by je mohlo zajímat (tady byl aktualizační prvek, že už alky zase létají, ten před týdnem v TV být nemohl) - a ne se spoléhat na to, že "už to viděli v televizi".

Ale samozřejmě by bylo lepší mít to dříve, o tom se nepřu.

+1/0
17.6.2016 14:38

L71a36d77i96s90l20a24v 41M47a29t32u77l46a 3341709970782

Nejspíš byly k obědu fazole... ;-D

+1/0
17.6.2016 13:25

P60e85t40r 55M87i20c90h13a49l 2820714871772

Naštěstí dobrý konec. Ale nechtěl bych, aby mi ten překryt padl za záda.

0/0
17.6.2016 13:19

M82a48r84e10k 85M97a43h52d63a20l 9627363859845

Nový L-159 Cabrio?

+34/0
17.6.2016 13:01

J27a20r86o13m79í28r 42K11r17á93l 4360609454739

;-D Jistě. Na léto je to ideální. ;-D

+2/0
17.6.2016 13:05

E57r17i47k 36L63e63v80i46n77s60k35ý 8361544253495

Uz nevedi, jak ty zbyvajici prodat, tak zkouseji nove verze karoserie.

+2/0
17.6.2016 13:11

J91a79r25o46s13l52a55v 76H75o53r57á48k 6493337845454

No jasne. Chteji to prodavat do Iraku, pro tamni pocasi je to jako delane. :-))

+2/0
17.6.2016 13:32

M25a83r97e72k 15B48e49n58d61a 4750340139

Posmál jsem se ;-DR^

0/0
17.6.2016 13:43
Foto

H91o76n12z33a 33T68r64u57s21i13n94a 9790850860366

Na incident upozornila jako první TV Nova? Člověk by čekal že si toho jako první všiml pilot, ale světe div se... R^

+14/−2
17.6.2016 12:46

H88o38n20z11a 50D18v98o65ř34á40k 1644635523305

"Chlapi, teď říkali na Nově, že někomu z vás upadnul kryt kabiny!! Kdo o tom něco ví?"R^;-D

+6/0
17.6.2016 13:19

M63i70c77h49a62l 98M72i29n34a79ř84í74k 9732416309138

Zatim nikdo, on upadne az za pet minut.

+1/0
17.6.2016 13:36

O22l85d77ř58i21c48h 60J34a25n13e35č52e71k 8689686253431

Tak hlavně bylo štěstí, že to spadlo do pole (kde zrovna nikdo nepracoval) a ne někam do zástavby.

Ve výšce 3,5km pilot, obzvláště voják, nemůže mít s dýcháním problém - v takové (nadmořské) výšce se létá s větroněm nebo i na paraglidu bez jakékoliv dýchací techniky. Takže jde jen o to, aby mu ten proud vzduchu neutrhl hlavu, resp. jak píší v článku, aby šlo při bezpečné rychlosti letadlo ovládat.

+4/−2
17.6.2016 12:45

T93o49m35á55š 27K86u23ž16í63l57e35k 1351766762785

Přesně - jde o rychlost a taky o hubu.

0/0
17.6.2016 13:31

L62u22d54ě85k 15N40ě81m13e45c 5615451362554

Už jste někdy zkoušel dýchat při větru ke dvěma stům km za hodinu? Myslím, že byste měl problém i v obyčejné vichřici.

0/−2
17.6.2016 13:56

O11l60d65ř63i50c80h 33J16a74n85e34č71e71k 8949626223341

s "obyčejnou vichřicí" v nadmořské výšce kolem 3000m mívám co do činění celkem často. příjemné to není, ale fungovat se v tom dá bez technických vymožeností.

měl jsem na mysli řídký vzduch v takové výšce, když už je v článku řeč o dýchacím přístroji. ano ta rychlost proudění je podstatná - ale zas armádní pilot má helmu, takže to je trochu něco jiného, než když stojíte ve vichřici a přes tvář máte maximálně šátek.

0/0
17.6.2016 16:11

L57u48d34ě72k 40N26ě81m63e84c 5615901142724

No... takže mi tím vlastně dáváte za pravdu. Zmiňoval jste původně létání bez techniky. Což by byl při výrazně vyšší rychlosti velký problém. Samotná výška by nebyla až tak rozhodující.

0/0
17.6.2016 16:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.