Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letounu L-159 u Kolína odpadl kryt kabiny, bitevníky několik dní nelétaly

Poněkud nečekanou prověrkou schopností prošel před týdnem pilot bitevního letounu L-159, když se mu nad Kolínem ve výšce tří a půl kilometru uvolnil a odpadl překryt kabiny. Pilot s dvoumístným strojem přistál, letouny L-159 kvůli incidentu čtyři dny nelétaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L81a39d63a 88N42o35v29a95k 4842273557

mimochodem onehdá mi odpadla kabinka u modelu větroně a bylo to poněkud neovladatelné....:-P

0/0
17.6.2016 15:23

S71e21i44d75l 17P71e36t85r 1221931865914

:-) jestli to nebude tím, že tomu větroni chybí 30 kN tahu ...;-D

Ale vážně - hej těm chlapcům rozhodně nebylo a to i po přistání, protože když 159 "oduzemnili" už po 4 dnech tak je to buď jasná chyba pilota (omylem odpálený kryt) nebo pilota a mechanika (nekorektně zavřený před startem, což by ale nemělo správně jít)

+4/0
17.6.2016 15:46

L81a98d62a 83N47o47v80a80k 4702453637

no každopádně se dost změní aerodynamika toho stroje.. Mimochodem ten větroň má elektromotor, jehož výkon v poměru k hmotnosti éra je asi výrazně výkonnější, než u té L159...:-P

0/0
17.6.2016 16:25

O88l89d51ř10i30c79h 19J13a10n58e61č40e13k 8349366263851

to si nemyslím, jde přeci o zrychlení a to asi model větroně větší než bitevní letadlo nemá

0/0
17.6.2016 16:31

L39a86d98a 14N94o46v80a89k 4782513807

hm.. asi prasknul ten gumicuk, kterým je to přidělaný...

+1/0
17.6.2016 15:21

V57l13a46s84t36i57m55i84l 65K71u15č16e12r89a 5852439294680

Cabrio, však je léto

+1/0
17.6.2016 15:16

M59a58r21t31i94n 50B83r45e58j92c53h69a 3204500372381

Tak to byl kabrio - let s plnou parádou. ;-D

0/0
17.6.2016 15:05

J54a95r21o76m13í54r 78N51o59v23o33t79n95ý 6231193124

;-D ... pilot pak celej večer čistil helmu od nalepenejch much.

+1/0
17.6.2016 14:36

O60l31d29ř92i68c36h 18J94a11n89e97č61e41k 8949606643781

až na to, že mouchy v takové výšce zpravidla nelétají ;-D

0/−1
17.6.2016 16:16

J73a45n 89S31l52a64d14k78ý 3691702803

Pane pojďte, budeme si hrát;-D

0/0
17.6.2016 14:36

J26i13r48i 44F83i50n18k 6887309437688

Je léto a na léto je L-159 kabrio ta nejlepší verze.R^

0/0
17.6.2016 14:27

T28o86m25á75š 23P56a26č20e63s 2628682117327

Tady v tom článku to není, ale v tom na Nově bylo napsáno, že dopadl tuším 50m od toho vlakového koridoru, co vede u Kolína. To taky mohlo skončit slušným průs..švihem

0/0
17.6.2016 14:12
Foto

J77a28n 79W18i65r25n23i98t64z37e78r 8968504627770

Já vím. Přišlo mi, že to je tak vzácná událost - a ještě by se musel asi trefit přímo na vlak, což navzdory hustotě provozu na koridoru je pořád velmi malá pravděpodobnost - že je to trochu nadbytečná dramatizace.

Což samozřejmě neznamená, že bych nebyl rád, že se nikomu nic nestalo.

+1/0
17.6.2016 14:46

S89e85i71d43l 44P15e26t12r 1161761505574

Těch pár duralových profilů by vlak schrupl jak malinu ani by o tom mašinfíra nevěděl ..

+1/0
17.6.2016 14:47

O62l58d17ř27i56c11h 26J66a64n69e10č32e15k 8309686623591

nemyslím, průšvih by býval byl, kdyby to bývalo někomu spadlo na hlavu nebo na auto, ale kdyby to spadlo na koleje, asi by se vcelku nic nestalo. jo, mohlo to přetrhnout trakční vedení, ale to je trochu jiná kategorie.

+1/0
17.6.2016 16:18
Foto

P46a77v71e92l 48J29o76s89e35f 66M26ö60r26t73l 9419241662607

Tak vida, v naší army je také bordel, ne nepodobný tomu, jaký byl v ČSLA a konečně i v RA. Kdopak si zapomněl přitáhnout ten pověstný "šteft", aby "nespadl do trýbu".? Možná velitel letiště[>-]

0/−6
17.6.2016 14:01

S49e57i19d31l 94P34e95t22r 1291851495374

No velitel letiště určitě ne, ale lze se domnívat, že mechanika co je usazoval ani velícího pilota asi zrovna povýšení nečeká ...

Jsme jen lidi a každý občas udělá botu. Ale hlavně, že to byť se štěstím dopadlo dobře !:-)

+1/0
17.6.2016 14:53

K24a46t63e51ř68i97n78a 64V23ý39b39o37r31n44á 6980159479

Asi chytil kamínek. Snad má čelní sklo připojištěné.

0/−2
17.6.2016 13:52

P94a68v17e48l 68P28a14ž50o24u81t 3473951353987

Tak u V3Sky se taky nesměly za jízdy pootevřít dveře jinak je vzal vítr.........

+1/0
17.6.2016 13:48
Foto

P90a50v97e52l 79J96o74s15e42f 45M12ö46r20t28l 9819101602347

Jo, ale její "bojová životnosti" byla tak 48 hodin - v případě střetu s imperialistickým vetřelcem.[>-]

0/0
17.6.2016 13:58

M89i74l34e26n42a 88N54o27v59a11n53s26k41a 4672877399479

Je hezké, že pilotovi se nic nestalo, ale co by se dělo, kdyby kryt spadl na zem, a rozbil dům, auto, zranil (nedejbůh zabil) člověka? To opravdu panuje v letectvu takový "pořádek", že létají stroje, z nichž odpadávají za letu podstatné součásti?! Předstartovní kontrola nezjistí? ;-€

+1/−18
17.6.2016 13:48

P85a32v91e29l 18B72e89r36a70n 9455317170

Budete se divit, ale občas "odpadávají" i celá letadla... Kontrola, nekotrola... :-/

+3/0
17.6.2016 15:19

O84l68d24ř31i22c15h 60J74a73n18e19č96e61k 8479726603261

jak často se něco takového stává? myslím, že je větší pravděpodobnost, že Vás nebo Váš dům zasáhne blesk, než část letadla.

po silnicích jezdí spousty strojů, z nichž něco odpadává, anebo jezdí kudy a jak nemají - a ty přitom způsobují spousty úrazů, mnohdy smrtelných. jaktože se s tím nic nedělá? ;-€

+2/0
17.6.2016 16:22

V14i43k58t79o79r 94N76á68r15o81ž11n44ý 3899702528

Klika , že to spadlo u Kolína do pole. Několik dní poté měly létat na leteckém dnu v Mladé Boleslavi...

+2/0
17.6.2016 13:44

J32a20n 73R42y39c94h29l61i36k 9646738771233

To se občas stává i v lepší společnosti - http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?t=1292

Jinak co se pamatuju, jeden cabrio (se tak cestou na přistání hlásil) měl bird strike a přišel o canopy asi v osmi kilometrech. Nebyl jsem schopen dohledat.

0/0
17.6.2016 13:41

M93i66l70a98n 38T19ů66m12a 4727369153727

Aniž bych chtěl nějak kritizovat, krásné mi přišlo to "výšce tří a půl kilometrů nad Kolínem" : )

Nová fyzikální veličina.

+7/0
17.6.2016 13:35

M46i61c16h33a58l 39M82i46n65a73ř51í72k 9402316319848

Tak k tomu si jeste musis pripocist kolik metru nad morem kolin je aby to bylo spravne.

0/0
17.6.2016 13:38
Foto

J80a31n 25W16i26r63n73i48t21z12e15r 8798134497590

Autor - tedy já - žije v podhůří jedněch českých hor. Kolín je pro mě skoro v úrovni moře... :-)

Ale máte pravdu, tři a půl kilometru by bylo férovější. (Byť s tím tedy Kolín pohne o 200 metrů, no. Ale dík za upozornění.)

+1/0
17.6.2016 14:36

M82i68l68a92n 42T22ů38m77a 4347899403567

To je v pořádku, napsané to bylo správně, jen se to dalo přečíst i takovýmto způsobem : )

Prostě jen kouzlo nechtěného.

0/0
17.6.2016 14:46

O29l24d96ř68i17c87h 81J30a50n21e97č55e82k 8879676223561

nechápu, co Vám na tom přijde tak směšné (Váš komentář se aspoň tak tváří). jedna věc je v letectví nadmořská výška, druhá výška nad terénem. a pokud se to stalo nad Kolínem, tak nechápu, proč by autor nemohl napsat "3,5 kilometru nad Kolínem".

když někdo napíše "20km západně od Prahy", tak je to taky špatně, když zeměpisná délka se udává ve stupních od nultého poledníku?

0/−2
17.6.2016 16:15

M33i13l42a25n 24T68ů14m70a 4377879713517

Tak jestli se výška udává v letectví třeba 2km nad Budějovicemi, v tom případě je vše OK : )

+1/0
17.6.2016 16:19

O53l89d26ř85i16c53h 33J23a42n97e90č31e29k 8189706693221

já fakt nechápu, co s tím máte za problém. standardně se udává 'letová hladina' (flight level - víte vůbec, co to je?). v nižších výškách výška nad terénem. pokud se normuje na normální atmosférický tlak, tak i nadmořská výška. ale pokud se referuje o nějaké konkrétní události nad nějakým konkrétním bodem v terénu, tak fakt nechápu, proč by to mělo být špatně.

0/−1
17.6.2016 16:27

F20r53a53n26t30i10s86e96k 41K15u55b91i96k 9781105190784

Opravuji FL 100 -ted rozumis?

+1/0
17.6.2016 16:30

M95i31c81h69a75l 43M44i97n23a35ř21í21k 9952156979448

To bylo v tv ve zpravach pred tydnem.

Nejen objektivita, ale i aktualnost zprav tady pokulhava.

+1/0
17.6.2016 13:34
Foto

J57a27n 44W28i35r33n88i39t87z74e48r 8768304447290

Nedozvěděli jsme se to bohužel dříve.

Pokládáme ale za férové informovat naše čtenáře o tom, co nám přijde, že by je mohlo zajímat (tady byl aktualizační prvek, že už alky zase létají, ten před týdnem v TV být nemohl) - a ne se spoléhat na to, že "už to viděli v televizi".

Ale samozřejmě by bylo lepší mít to dříve, o tom se nepřu.

+1/0
17.6.2016 14:38

L90a21d50i21s49l87a51v 43M19a18t28u16l74a 3741859440982

Nejspíš byly k obědu fazole... ;-D

+1/0
17.6.2016 13:25

P57e57t49r 61M65i90c52h72a41l 2510814111942

Naštěstí dobrý konec. Ale nechtěl bych, aby mi ten překryt padl za záda.

0/0
17.6.2016 13:19

M66a76r78e16k 29M98a55h92d57a56l 9157823349195

Nový L-159 Cabrio?

+34/0
17.6.2016 13:01

J16a26r24o63m12í39r 48K29r71á94l 4660359304969

;-D Jistě. Na léto je to ideální. ;-D

+2/0
17.6.2016 13:05

E48r17i45k 69L41e24v51i50n37s68k54ý 8851874153985

Uz nevedi, jak ty zbyvajici prodat, tak zkouseji nove verze karoserie.

+2/0
17.6.2016 13:11

J11a43r77o40s80l46a56v 27H87o79r71á56k 6473147825484

No jasne. Chteji to prodavat do Iraku, pro tamni pocasi je to jako delane. :-))

+2/0
17.6.2016 13:32

M93a78r58e54k 50B20e45n51d20a 4670650879

Posmál jsem se ;-DR^

0/0
17.6.2016 13:43
Foto

H54o19n25z51a 42T29r70u61s88i93n48a 9590900880566

Na incident upozornila jako první TV Nova? Člověk by čekal že si toho jako první všiml pilot, ale světe div se... R^

+14/−2
17.6.2016 12:46

H88o69n66z13a 45D54v30o60ř16á38k 1604575893975

"Chlapi, teď říkali na Nově, že někomu z vás upadnul kryt kabiny!! Kdo o tom něco ví?"R^;-D

+6/0
17.6.2016 13:19

M36i30c23h79a67l 71M78i63n30a23ř27í43k 9312586989398

Zatim nikdo, on upadne az za pet minut.

+1/0
17.6.2016 13:36

O97l62d60ř62i55c80h 52J63a30n43e34č57e18k 8229816713791

Tak hlavně bylo štěstí, že to spadlo do pole (kde zrovna nikdo nepracoval) a ne někam do zástavby.

Ve výšce 3,5km pilot, obzvláště voják, nemůže mít s dýcháním problém - v takové (nadmořské) výšce se létá s větroněm nebo i na paraglidu bez jakékoliv dýchací techniky. Takže jde jen o to, aby mu ten proud vzduchu neutrhl hlavu, resp. jak píší v článku, aby šlo při bezpečné rychlosti letadlo ovládat.

+4/−2
17.6.2016 12:45

T63o62m73á35š 79K33u27ž77í35l49e53k 1841116322705

Přesně - jde o rychlost a taky o hubu.

0/0
17.6.2016 13:31

L61u76d40ě96k 96N36ě51m54e77c 5585591332474

Už jste někdy zkoušel dýchat při větru ke dvěma stům km za hodinu? Myslím, že byste měl problém i v obyčejné vichřici.

0/−2
17.6.2016 13:56

O30l54d18ř41i55c62h 67J95a35n14e28č39e43k 8849306413981

s "obyčejnou vichřicí" v nadmořské výšce kolem 3000m mívám co do činění celkem často. příjemné to není, ale fungovat se v tom dá bez technických vymožeností.

měl jsem na mysli řídký vzduch v takové výšce, když už je v článku řeč o dýchacím přístroji. ano ta rychlost proudění je podstatná - ale zas armádní pilot má helmu, takže to je trochu něco jiného, než když stojíte ve vichřici a přes tvář máte maximálně šátek.

0/0
17.6.2016 16:11

L78u28d20ě63k 95N41ě80m83e73c 5535211182954

No... takže mi tím vlastně dáváte za pravdu. Zmiňoval jste původně létání bez techniky. Což by byl při výrazně vyšší rychlosti velký problém. Samotná výška by nebyla až tak rozhodující.

0/0
17.6.2016 16:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.