Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Letounu L-159 u Kolína odpadl kryt kabiny, bitevníky několik dní nelétaly

Poněkud nečekanou prověrkou schopností prošel před týdnem pilot bitevního letounu L-159, když se mu nad Kolínem ve výšce tří a půl kilometru uvolnil a odpadl překryt kabiny. Pilot s dvoumístným strojem přistál, letouny L-159 kvůli incidentu čtyři dny nelétaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L19a13d96a 39N70o83v23a60k 4292133827

mimochodem onehdá mi odpadla kabinka u modelu větroně a bylo to poněkud neovladatelné....:-P

0/0
17.6.2016 15:23

S97e47i19d67l 86P61e42t28r 1321561745954

:-) jestli to nebude tím, že tomu větroni chybí 30 kN tahu ...;-D

Ale vážně - hej těm chlapcům rozhodně nebylo a to i po přistání, protože když 159 "oduzemnili" už po 4 dnech tak je to buď jasná chyba pilota (omylem odpálený kryt) nebo pilota a mechanika (nekorektně zavřený před startem, což by ale nemělo správně jít)

+4/0
17.6.2016 15:46

L18a28d66a 43N17o45v87a80k 4682503617

no každopádně se dost změní aerodynamika toho stroje.. Mimochodem ten větroň má elektromotor, jehož výkon v poměru k hmotnosti éra je asi výrazně výkonnější, než u té L159...:-P

0/0
17.6.2016 16:25

O94l27d67ř85i44c89h 24J66a87n39e26č92e16k 8539716883631

to si nemyslím, jde přeci o zrychlení a to asi model větroně větší než bitevní letadlo nemá

0/0
17.6.2016 16:31

L69a69d79a 21N85o56v32a42k 4612653557

hm.. asi prasknul ten gumicuk, kterým je to přidělaný...

+1/0
17.6.2016 15:21

V27l21a67s94t26i78m68i16l 91K44u73č41e87r65a 5592399294870

Cabrio, však je léto

+1/0
17.6.2016 15:16

M50a49r11t91i25n 90B14r79e90j24c16h81a 3394220572611

Tak to byl kabrio - let s plnou parádou. ;-D

0/0
17.6.2016 15:05

J11a42r22o14m35í21r 36N92o30v57o77t35n15ý 6781973894

;-D ... pilot pak celej večer čistil helmu od nalepenejch much.

+1/0
17.6.2016 14:36

O71l12d41ř76i14c76h 20J74a78n35e73č87e24k 8769386913121

až na to, že mouchy v takové výšce zpravidla nelétají ;-D

0/−1
17.6.2016 16:16

J74a17n 97S38l86a75d45k24ý 3881652313

Pane pojďte, budeme si hrát;-D

0/0
17.6.2016 14:36

J69i55r12i 65F19i36n82k 6487499547298

Je léto a na léto je L-159 kabrio ta nejlepší verze.R^

0/0
17.6.2016 14:27

T33o37m44á93š 59P41a11č28e42s 2438102967237

Tady v tom článku to není, ale v tom na Nově bylo napsáno, že dopadl tuším 50m od toho vlakového koridoru, co vede u Kolína. To taky mohlo skončit slušným průs..švihem

0/0
17.6.2016 14:12
Foto

J76a32n 81W73i73r54n11i68t62z31e19r 8578644287840

Já vím. Přišlo mi, že to je tak vzácná událost - a ještě by se musel asi trefit přímo na vlak, což navzdory hustotě provozu na koridoru je pořád velmi malá pravděpodobnost - že je to trochu nadbytečná dramatizace.

Což samozřejmě neznamená, že bych nebyl rád, že se nikomu nic nestalo.

+1/0
17.6.2016 14:46

S58e67i11d18l 62P35e62t77r 1141591405514

Těch pár duralových profilů by vlak schrupl jak malinu ani by o tom mašinfíra nevěděl ..

+1/0
17.6.2016 14:47

O63l56d64ř12i37c22h 12J67a94n58e59č66e75k 8799746323681

nemyslím, průšvih by býval byl, kdyby to bývalo někomu spadlo na hlavu nebo na auto, ale kdyby to spadlo na koleje, asi by se vcelku nic nestalo. jo, mohlo to přetrhnout trakční vedení, ale to je trochu jiná kategorie.

+1/0
17.6.2016 16:18
Foto

P81a71v50e83l 45J10o56s83e41f 94M14ö23r96t29l 9949691932697

Tak vida, v naší army je také bordel, ne nepodobný tomu, jaký byl v ČSLA a konečně i v RA. Kdopak si zapomněl přitáhnout ten pověstný "šteft", aby "nespadl do trýbu".? Možná velitel letiště[>-]

0/−6
17.6.2016 14:01

S26e98i73d54l 54P37e15t82r 1891711515574

No velitel letiště určitě ne, ale lze se domnívat, že mechanika co je usazoval ani velícího pilota asi zrovna povýšení nečeká ...

Jsme jen lidi a každý občas udělá botu. Ale hlavně, že to byť se štěstím dopadlo dobře !:-)

+1/0
17.6.2016 14:53

K95a58t81e13ř81i90n58a 79V22ý71b28o12r79n38á 6690719909

Asi chytil kamínek. Snad má čelní sklo připojištěné.

0/−2
17.6.2016 13:52

P45a62v46e79l 20P79a61ž51o82u96t 3953381183947

Tak u V3Sky se taky nesměly za jízdy pootevřít dveře jinak je vzal vítr.........

+1/0
17.6.2016 13:48
Foto

P73a92v69e53l 55J27o47s46e91f 86M13ö21r46t85l 9119351522567

Jo, ale její "bojová životnosti" byla tak 48 hodin - v případě střetu s imperialistickým vetřelcem.[>-]

0/0
17.6.2016 13:58

M76i22l28e80n16a 94N58o78v70a32n30s48k75a 4812267439209

Je hezké, že pilotovi se nic nestalo, ale co by se dělo, kdyby kryt spadl na zem, a rozbil dům, auto, zranil (nedejbůh zabil) člověka? To opravdu panuje v letectvu takový "pořádek", že létají stroje, z nichž odpadávají za letu podstatné součásti?! Předstartovní kontrola nezjistí? ;-€

+1/−18
17.6.2016 13:48

P17a16v44e10l 28B44e27r24a98n 9865337760

Budete se divit, ale občas "odpadávají" i celá letadla... Kontrola, nekotrola... :-/

+3/0
17.6.2016 15:19

O50l15d95ř94i69c85h 60J27a60n74e87č46e60k 8679686753691

jak často se něco takového stává? myslím, že je větší pravděpodobnost, že Vás nebo Váš dům zasáhne blesk, než část letadla.

po silnicích jezdí spousty strojů, z nichž něco odpadává, anebo jezdí kudy a jak nemají - a ty přitom způsobují spousty úrazů, mnohdy smrtelných. jaktože se s tím nic nedělá? ;-€

+2/0
17.6.2016 16:22

V66i64k45t63o69r 67N25á45r50o41ž22n98ý 3459872798

Klika , že to spadlo u Kolína do pole. Několik dní poté měly létat na leteckém dnu v Mladé Boleslavi...

+2/0
17.6.2016 13:44

J59a90n 47R55y78c42h78l85i56k 9566588881543

To se občas stává i v lepší společnosti - http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?t=1292

Jinak co se pamatuju, jeden cabrio (se tak cestou na přistání hlásil) měl bird strike a přišel o canopy asi v osmi kilometrech. Nebyl jsem schopen dohledat.

0/0
17.6.2016 13:41

M69i21l81a83n 59T55ů33m26a 4667219153517

Aniž bych chtěl nějak kritizovat, krásné mi přišlo to "výšce tří a půl kilometrů nad Kolínem" : )

Nová fyzikální veličina.

+7/0
17.6.2016 13:35

M36i36c53h50a20l 85M48i75n51a57ř79í18k 9762376249868

Tak k tomu si jeste musis pripocist kolik metru nad morem kolin je aby to bylo spravne.

0/0
17.6.2016 13:38
Foto

J31a65n 76W23i21r66n56i94t71z10e27r 8618374347350

Autor - tedy já - žije v podhůří jedněch českých hor. Kolín je pro mě skoro v úrovni moře... :-)

Ale máte pravdu, tři a půl kilometru by bylo férovější. (Byť s tím tedy Kolín pohne o 200 metrů, no. Ale dík za upozornění.)

+1/0
17.6.2016 14:36

M73i80l43a73n 90T52ů59m12a 4157479123167

To je v pořádku, napsané to bylo správně, jen se to dalo přečíst i takovýmto způsobem : )

Prostě jen kouzlo nechtěného.

0/0
17.6.2016 14:46

O93l68d33ř13i51c77h 95J12a78n89e48č73e22k 8259856933251

nechápu, co Vám na tom přijde tak směšné (Váš komentář se aspoň tak tváří). jedna věc je v letectví nadmořská výška, druhá výška nad terénem. a pokud se to stalo nad Kolínem, tak nechápu, proč by autor nemohl napsat "3,5 kilometru nad Kolínem".

když někdo napíše "20km západně od Prahy", tak je to taky špatně, když zeměpisná délka se udává ve stupních od nultého poledníku?

0/−2
17.6.2016 16:15

M23i47l58a89n 29T55ů81m12a 4567809223407

Tak jestli se výška udává v letectví třeba 2km nad Budějovicemi, v tom případě je vše OK : )

+1/0
17.6.2016 16:19

O22l27d20ř15i29c53h 87J77a41n92e58č85e56k 8399716113531

já fakt nechápu, co s tím máte za problém. standardně se udává 'letová hladina' (flight level - víte vůbec, co to je?). v nižších výškách výška nad terénem. pokud se normuje na normální atmosférický tlak, tak i nadmořská výška. ale pokud se referuje o nějaké konkrétní události nad nějakým konkrétním bodem v terénu, tak fakt nechápu, proč by to mělo být špatně.

0/−1
17.6.2016 16:27

F35r27a39n43t26i21s31e88k 68K44u78b13i57k 9681745490314

Opravuji FL 100 -ted rozumis?

+1/0
17.6.2016 16:30

M66i58c36h55a12l 19M65i50n37a45ř15í64k 9402436979528

To bylo v tv ve zpravach pred tydnem.

Nejen objektivita, ale i aktualnost zprav tady pokulhava.

+1/0
17.6.2016 13:34
Foto

J40a54n 36W86i23r81n82i92t93z97e63r 8298424617890

Nedozvěděli jsme se to bohužel dříve.

Pokládáme ale za férové informovat naše čtenáře o tom, co nám přijde, že by je mohlo zajímat (tady byl aktualizační prvek, že už alky zase létají, ten před týdnem v TV být nemohl) - a ne se spoléhat na to, že "už to viděli v televizi".

Ale samozřejmě by bylo lepší mít to dříve, o tom se nepřu.

+1/0
17.6.2016 14:38

L10a26d80i89s49l44a93v 98M70a36t34u59l70a 3931539620792

Nejspíš byly k obědu fazole... ;-D

+1/0
17.6.2016 13:25

P47e69t58r 26M43i93c93h79a45l 2530714181252

Naštěstí dobrý konec. Ale nechtěl bych, aby mi ten překryt padl za záda.

0/0
17.6.2016 13:19

M67a85r18e12k 53M74a39h26d26a62l 9897193429865

Nový L-159 Cabrio?

+34/0
17.6.2016 13:01

J43a32r14o20m65í62r 24K30r51á10l 4470949544649

;-D Jistě. Na léto je to ideální. ;-D

+2/0
17.6.2016 13:05

E57r55i98k 28L19e91v84i84n50s19k15ý 8171524413635

Uz nevedi, jak ty zbyvajici prodat, tak zkouseji nove verze karoserie.

+2/0
17.6.2016 13:11

J52a83r61o91s93l97a23v 74H91o63r74á51k 6493397545874

No jasne. Chteji to prodavat do Iraku, pro tamni pocasi je to jako delane. :-))

+2/0
17.6.2016 13:32

M26a78r66e44k 54B83e41n52d36a 4490510479

Posmál jsem se ;-DR^

0/0
17.6.2016 13:43
Foto

H28o68n56z57a 16T76r19u46s93i20n92a 9710630560856

Na incident upozornila jako první TV Nova? Člověk by čekal že si toho jako první všiml pilot, ale světe div se... R^

+14/−2
17.6.2016 12:46

H52o26n37z19a 43D11v79o60ř29á36k 1624955173395

"Chlapi, teď říkali na Nově, že někomu z vás upadnul kryt kabiny!! Kdo o tom něco ví?"R^;-D

+6/0
17.6.2016 13:19

M76i59c51h70a72l 33M54i44n15a94ř91í33k 9762776789848

Zatim nikdo, on upadne az za pet minut.

+1/0
17.6.2016 13:36

O56l51d82ř29i84c65h 83J33a23n38e83č67e76k 8969856503561

Tak hlavně bylo štěstí, že to spadlo do pole (kde zrovna nikdo nepracoval) a ne někam do zástavby.

Ve výšce 3,5km pilot, obzvláště voják, nemůže mít s dýcháním problém - v takové (nadmořské) výšce se létá s větroněm nebo i na paraglidu bez jakékoliv dýchací techniky. Takže jde jen o to, aby mu ten proud vzduchu neutrhl hlavu, resp. jak píší v článku, aby šlo při bezpečné rychlosti letadlo ovládat.

+4/−2
17.6.2016 12:45

T49o85m80á25š 22K22u85ž22í28l71e92k 1131486192565

Přesně - jde o rychlost a taky o hubu.

0/0
17.6.2016 13:31

L82u50d56ě77k 49N65ě55m57e74c 5845851492204

Už jste někdy zkoušel dýchat při větru ke dvěma stům km za hodinu? Myslím, že byste měl problém i v obyčejné vichřici.

0/−2
17.6.2016 13:56

O25l59d47ř27i94c46h 35J31a39n97e74č35e69k 8179976523641

s "obyčejnou vichřicí" v nadmořské výšce kolem 3000m mívám co do činění celkem často. příjemné to není, ale fungovat se v tom dá bez technických vymožeností.

měl jsem na mysli řídký vzduch v takové výšce, když už je v článku řeč o dýchacím přístroji. ano ta rychlost proudění je podstatná - ale zas armádní pilot má helmu, takže to je trochu něco jiného, než když stojíte ve vichřici a přes tvář máte maximálně šátek.

0/0
17.6.2016 16:11

L61u30d34ě45k 57N30ě23m45e92c 5785101302344

No... takže mi tím vlastně dáváte za pravdu. Zmiňoval jste původně létání bez techniky. Což by byl při výrazně vyšší rychlosti velký problém. Samotná výška by nebyla až tak rozhodující.

0/0
17.6.2016 16:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.