Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vietnamští řezníci rozbíjejí kravám hlavu palicí, ukázala skrytá kamera

Skupina australských aktivistů zveřejnila video, na němž pracovníci vietnamských jatek zabíjejí skot údery palice do hlavy. Krutý způsob porážky je v rozporu s podmínkami, za nichž Austrálie dobytek vyváží. Aktivisté zároveň upozornili, že australská vláda dosud nepodnikla kroky k nápravě, ač se k tomu již dříve zavázala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I46v95o 71Ž63i26ž52k12a 8503857151251

Že on ten halal není zase tak špatný ve srovnání s tímto?

0/−1
19.6.2016 11:35

P36e80t54r 48P36a93v59l32a76t53a 7556330147531

U nás je to takhle:

https://www.stream.cz/jidlo-s-r-o/10005143-hovezi-maso-1-porazka

+1/0
18.6.2016 21:28

F51i66l26i14p 35S38m75o11l64a 9147378321677

Motá se mi z toho hlava. Vegani a vegetariáni jsou ve všech diskusích za své názory často posmíváni, ale po shlédnutí toho videa se jejich rozhodnutí vůbec nedivím. Tím neříkám, že si myslím, že se to děje i u nás (někde asi ano, ale minimálně), ale prostě si musíme uvědomit, že těch kusů dobytka a drůbeže, aby celá Evropa, Severní a Jižní Amerika a Austrálie měly co jíst, musí být poraženo neskutečné množství. Ročně se na světě sní 312 milionů tun masa (42 kg na obyvatele), což je pro představu 445680000 krav českého strakatého skotu.

Vycházím v počtech z tohoto: http://ekonomika.idnes.cz/spotreba-masa-v-cesku-058-/ekonomika.aspx?c=A131014_130818_ekonomika_zt a https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%BD_strakat%C3%BD_skot

+3/0
17.6.2016 22:49

T29o60m84á16š 59W19o86l86f 7946146936377

To nemá s vegansvím nic společného, jakýkoli druh živočicha a to myslím i člověka může všude na světě umřít různými způsoby. Veganství je móda a nedonutíte zbytek světa, aby přestal jíst maso. Jediné co by bylo hezké donutit zbytek světa, aby se k těm zvířatům nechoval jak SSmani v koncetráku. Jinak se prostě chováme jako přemnožený zdegenerovaný druh živočicha, co by si sám už zasloužil dostat se dolů nebo jak to psal skvělý diskutující dole.

+1/−1
18.6.2016 7:08

F22i27l71i63p 87S89m72o67l19a 9747848851467

Vůbec neříkám, že by se lidi museli stát vegany nebo vegetariány (já jím taky nejsem). Jedna věc je, jak je zvíře poraženo, druhá věc je, asi ta podstatnější, že masa lidé jedí opravdu hodně a že by si mohli uvědomit, že není nutné jíst maso sedmkrát týdně, ale že to jde i méně. Z toho potom vyplývá to, jak moc masa se musí vyprodukovat a konec konců možná i to, jakým způsobem je zvíře zabito. Jestliže musí být za směnu poraženy stovky kusů, tak při tom množství je třeba 30 sekund na jeden kus (dovedení na porážku, elektrické kleště, podříznutí, vykrvácení), což je teda docela rychle a na nějaké párání s nimi není čas a podle toho asi bude vypadat i to zacházení s nimi.

0/0
18.6.2016 9:43

S60t76a48n35i26s49l21a14v 35H40o71r91á47č95e24k 5271658565624

Najděte si na youtube halal porážku velbloudů, to je teprve masakr..oni se asi ani jinak porazit nedají, než podřezáním mačetou..

0/−2
17.6.2016 22:04

Z31d75e22n20e14k 46V76o24l63e64n57e53c 1749988

Asi to bude za hodně mínusů, ale v tomto případě jsem fatalista. My jsme nahoře, zbytek dole, osud je osud a ty zvířata jsou jen potrava.... Ne kamarádi, ne členové rodiny, prostě jen jídlo. Ta smrt je sice bolí, ale mě je to v žaludku jedno. A jak jsem uvedl na začátku, počítám s mínusama, tak klidně do mě.

+3/−8
17.6.2016 21:22
Foto

J69a98r41e47k 61J77a63k82u33b85č86e98k 7719500928588

hloupy nazor = minus at kolem toho napises libovolnou omacku. To, ze zvirata jime neznamena, ze maji nesmyslne a zbytecne trpet

+5/−1
17.6.2016 21:40

Z50d52e28n32e63k 69V47o66l44e87n49e35c 1569498

Jasný, ale tak potravní řetezec je jasný.... A člověk fakt není dole.... Je to prostě jen maso, pro mě je to vlastně věc, je mi jedno jak se to chovalo, jak to umřelo. Když to chutná, jím to..... Prostě potrava, nic víc, nula emocí.

0/−4
17.6.2016 21:53
Foto

L77u85k96a92s 76K95u81b78e14n77k97a 8472529360324

haha, vy to mate asi v zivote hodne tezke, kdyz musite trollit, abyste vyvolal diskuzi a nekdo vam na to odpovedel. Slovo humalni je od slova human.. a znamena lidsky. To, ze jime zvirata a jsme nekde v potravinovem retezci je neco jineho nez zpusob zabijeni. A tim se lisime od ostatnich. Trochu nehumalne zabiji zvirata hyeny a podobne psovite selmy, zerou za ziva. Kockovite selmy zabiji z 90% zlomenim vazu, stejne tak hadi skrtici a dalsi predatori.

+2/0
17.6.2016 21:59

Z14d74e35n30e15k 23V14o35l51e44n98e60c 1749128

Bod č.1: Netrollím.

Prostě je mi to absolutně a totálně jedno. Maso neroste na stromech, takže prostě nic, nula, nada.

Stejně tak mě nechávají klidné podmínky slepic na vejce.

0/−4
17.6.2016 22:01

H72o38n38z36a 82P18u10p12á78k 1727950763709

auuuu... tohle myšlení až bolí....

+2/0
17.6.2016 23:08

J48a50n 34P25o26k21o43r39n22ý 1233159510353

Zkuste takto poučit smečku psa hyenovitého, která loví, podle vašich měřítek, obzvláště trýznivým způsobem. Oni totiž velmi často rozpárají břicho ještě stojící antilopě. Zkuste to říci lvici, která chytne do tlamy tlamu buvola a jednoduše ho udusí. Zkuste to říci krokodýlovi, který stáhne oběť pod vodu a utopí. Jsou to lovci na vyšším stupínku než jejich kořist. Tak to zařídila příroda. U člověka to není jinak. Člověk je na vrcholu potravního řetězce, t se vám to líbí, nebo ne. Má proto volbu kořisti i způsob jejího získání. To jen někteří pomatenci si myslí, že svými pomatenými názory změní svět. Teď se zamyslete, který názor je hloupější. Pana Volence, nebo ten váš blábol. A ani to sem nepiště. Výsledek je předem znám. Rv

+1/−5
17.6.2016 21:55
Foto

L72u60k54a57s 76K45u16b76e40n48k68a 8212689270314

Noo, je pravda, ze jste docela dost mimo, coz je ale vetsina lidi, protoze jsou hloupi. Videl jste nekdy jak lvi zerou buvola nebo antilopu? Antilopa si v klidu sedi v trave jakoby nic a diva zver ji zere za ziva. A vite proc? protoze jsou na to uzpusobena, vyplavuje se jim tolik adrenalinu a der.morfia, ze tu bolest pak uz neciti. Rozhodne se antilopa ci buvol nesviji v krecich. A videl jste to video, co dela to tele?

+3/−1
17.6.2016 22:01

J11a95n 61P33o37k52o65r83n27ý 1283819490413

Tak se teď zamyslete, co jste napsal. Jaký je rozdíl mezi tou antilopou žranou zaživa a krávou, co ji dostane mezi oči? Z pohledu té oběti naprosto žádný. To jen vy si myslíte, že ta kráva trpí víc než antilopa.

0/−3
17.6.2016 22:08

H71o60n24z33a 83P57u44p49á57k 1307940603699

myslíte si, že ta kráva musí takhle trpět??? 8-o

+2/0
17.6.2016 23:11

J93a17n 11P64o13k57o92r21n37ý 1263619800233

Umíte číst, Nebo odpovídáte někomu jinému, nebo na něco jiného.

+1/0
17.6.2016 23:37

S82t17a75n36i38s94l94a74v 14H79o33r45á37č21e82k 5811538745654

No to je sice fakt, ale člověk je snad tvor myslící ne? Na rozdíl od zvířat..ty jednají pudově, v rámci sebezáchovy, mám hlad tak lovím..a zabíjí jak umí.

+2/−2
17.6.2016 22:01

Z71d66e58n57e82k 62V24o34l55e29n44e43c 1629518

Ano, myslí, jak získat potravu, ne jak by to mělo být dle dalších požadavků. Na prvním místě je jídlo, zbytek je někde dál.

0/−3
17.6.2016 22:03

H70o73n37z72a 31P91u10p65á94k 1897360763289

ono je to ale tak, že "jednou si dole, jednou nahoře..."

0/0
17.6.2016 23:07

J75a45n 20K38r83p50e94c 5196553344582

kdyby to byl profik, tak ho majzne jednou poradne a je hotovo. to prostredi je taky priserne. takhle ho mydli hlava nehlava a zvire trpi. neni to tak davno co jsme vepriky na domacich zabijackach taky bemcali po hlavach palici.

0/−1
17.6.2016 20:37

J92a72n 23K69a48r54e69l 45N69o92v65a46k 5556194328826

burani to proste umlatej.. jako kdyby nebyly v dnesni dobe jine metody.. fakt stredovek..

+5/0
17.6.2016 17:05

J65i16ř71i67n31a 15B43r48a87d45á89č59o92v67á 2422240499779

To je něco tak příšerného,že nechápu vůbec ,kdo tohle může dělat.Neomluvitelné ničím a při tom mě napadá,co by si takový člověk zasloužil sám.Asi také pár ran do kebule a nejen tam.To snad dělají jen nějací úchylové,kterým to snad ještě dělá dobře,jinak si to neumím vysvětlit.Nejhorší je na tom ta bezmocnost něco takového změnit.Strašné ,co zvířata musí vytrpět.

+3/−1
17.6.2016 16:59

P78e57t77r 40T26o50m30a89n 9178340194980

Jsou to hyjeny... takhle drastickým a nehumáním způsobem zabíjet zvířata.. Hnus.. U nás je alespoň omráčí elektrickým proudem a pak je zabijí. Zvíře netrpí a hlavně nevidí kolem samé mrtvé druhy, kdy je pro ně to prostředí ještě více deprimující.. Poslal bych na ně ochránce zvířat, až by zčernali.. ;-€

+3/−1
17.6.2016 16:27

V64l29a61d67a39n 13Č83e65r37n87ý 8392746803126

"Poslal bych na ně ochránce zvířat." Nezlobte se, ale... ;-D;-D;-D

+2/0
17.6.2016 17:26

L63u19k52á12š 60N51o95v76á39k 1730145340885

bože to je strašný, nemohu se na to ani dívat. Nemůžou je usmrtit nějak šetrněji?

+2/−2
17.6.2016 16:07

J30i47r40i 97D18o38m88i80n70i97k 1351388391390

A jak si to představujete ?

+1/−2
17.6.2016 16:48

M83a50r90i28e 13V58e23r85n20e47r14o73v67a 1128860889861

Jateční pistolí, ty rozume.

+3/−1
17.6.2016 20:56

T62o14m23á63š 27G95a89j30d46o91š 3318916207271

Vyspelosť spoločnosti sa v modernej dobe posudzuje podľa toho, ako sa chová ku najslabším jedincom, najohrozenejším článkom.

Všeobecne v Ázií, Afrike sa chovajú brutálne ku zvieratám. Sú to krajiny, ktoré sa rovnako brutálne chovajú aj k ľudom. Obhajujú to tým, že sú to ich tradície.

Vďaka aziatom sú sadisticky vraždené zvieratá na pokraji vyhynutia, pre penis, pre uši, pre kly, odrezané pílou a zviera pri plnom vedomí pohodené. Žraločie plutvy, odrezané, žraloky živé hodené do mora, kde desiatky minút zomierajú, ryby, hlavonožce, žaby, korytnačky porciované zaživa, pre tzv. sashimi, kožušinové zvieratá zaživa sťahované.

Kto sa niekedy venoval vojne, útočníci vravia o neľudoch, o zvery. Je jedno či komunisti, nacisti, Japonci, Číňania, alebo u nás v stredoveku, vždy šlo len o prašivých psov, čo ospravedlňovalo sadistické vraždenie. Zviera je vec, nemá žiadne práva.

Niekto sa tomu bude smiať, ale až v momente čo sme začali chrániť zvieratá, zlepšil sa život nám.

Kde sú moderné bitúnky? Tam kde mačetami rozsekávajú ľudí, tam kde ľudí zaživa upaľujú, kde takmer neexistujú ľudské práva, alebo v krajinách, kde ľudí dojíma osud psov, mačiek, dobytka, kde sú ľudia v šoku, z nejakej brutálnej vraždy?

Len pred 20-30 rokmi moderná spoločnosť začala skúmať zvieratá ako niečo viac, ako len zvieratá. Len nedávno sa zistilo, že zvieratá spolu komunikujú, majú jazyk, pociťujú emočné stavy ako ľudia, majú silné sociálne väzby, čo sa preukázalo aj pri slonoch, keď im zlikvidovali starešinov. Nedávno vyšiel článok, že ryby dokážu rozoznávať ľudské tváre, niečo nedávno absolútne vylúčené. http://tech.sme.sk/c/20185741/ryby-nie-su-hlupe-vedia-oplut-konkretnu-ludsku-tvar.html

+11/0
17.6.2016 15:52

J72i31ř22i22n35a 48B55r10a75d74á43č36o91v92á 2442690859939

Pane Gajdoši,napsal jste krásný příspěvek.Díky.

0/0
17.6.2016 17:03
Foto

L81u21k71a34s 25K75u65b53e10n96k66a 8652919930104

souhlas, jinak ta asie zacina uz nekde v bulharksu/rumunsku..

0/0
17.6.2016 22:06

V30á41c51l54a89v 60Z49e40m62á37n47e29k 4898143951850

Byl jsem jednou na porážce krávy stejným způsobem, ale jedna rána a zvíře leželo tohle je hnus největší kalibru. Tady máte další http://reblop.com/horrible-cow-meat-slaughterhouse/

+2/0
17.6.2016 15:41

T75o15m37á20š 98G54a48j16d46o55š 3818476587431

Koľko je tu zástancov sadistického vraždenia zvierat.

Dúfam že rovnako budú požadovať aby ich alebo ich príbuzných operovali bez anestézie, pretože tak je to správne a znížiť či eliminovať bolesť chcú len sprostí aktivisti.

Ešte mi chýbajú ich príbehy, ako zaživa z kože sťahujú kočky, veď sa to tak robilo kedysi a musí to byť dobré.

Kedysi sa verejne štvrtili ľudia na námestiach, bolo to normálne, šlo o trest smrti. Obnoviť to?

Za krádež sa odsekávali ruky, tiež dobré, obnoviť to?

Čo upaľovanie kacírov, obnoviť to?

Aj vytŕhanie kusom mäsa z odsúdených?

Obnoviť galeje?

Len by sme si dokázali, našu vyspelosť, ide len o zvieratá, sadizmus je prirodzený, prečo netýrať, nemučiť, brutálne nezabíjať, veď je to prirodzené, robilo sa to tak vždy.

+5/−3
17.6.2016 15:06

J19a82n 49P36o71k61o91r25n95ý 1423419790193

Tak já třeba považuji za sadisty exoty, co si do paneláku pořídí rasu psa, která už jen ze své podstaty potřebuje pohyb ve výběhu, což mu jedno vyvenčení za den nemůže vynahradit. Typicky vlčáka, malamuta, huskiho atd.

+2/−1
17.6.2016 15:59

J95o76s56e75f 49M14i21k89e59l 2648820106742

Souhlas, až na to, že bych vůbec nebyl proti tomu, aby ten, kdo např. stáhne kočku zaživa z kůže, byl taky zaživa stažen, a to veřejně, kvůli odstrašení ostatních bestií.

0/0
19.6.2016 23:58

J91i45n18d43ř78i11c81h 28V27á64g78n62e41r 9441926606191

Doufejme, že Austrálie nevyhlásí Vietnamu válku.

0/−5
17.6.2016 13:30

A93l78e29š 45P51r38o88c79h42á43z46k52a 1599275665362

Dokud nebyl elektrický proud, jak asi zabíjeli zvířata ve středověku - prostě palicí, jojo - pak přišli nemocní aktivisté a iDnes sem dává proto takové články, které nemají hlavu, ani patu ....

+1/−20
17.6.2016 13:12

M95i68r56a 16L61o63v39e 3964890788224

Copak je stale jeste stredovek?

+9/0
17.6.2016 13:18

T76o22m17á68š 28G39a50j70d14o80š 3398496177281

On by operoval bez umŕvenia, určite lekárov pri operácií bude žiadať o roubík do tlamy.

+5/0
17.6.2016 15:00

A63l45e67š 45P74r67o46c21h35á45z74k45a 1539565405482

Aktivisté jsou víceméně nemocní lidé - nemyslí selským rozumem, vždy na všem vidí jen opak pravdy:-(

+1/−7
17.6.2016 13:10

J31a54n 72P25o21k66o34r74n27ý 1233189560623

A navíc škodí.

0/−3
17.6.2016 16:03

J55a66k29u49b 87F97e27i71f61a25r 7209759656859

a tímto příspěvkem se snažíte sdělit k tématu co?

+3/0
17.6.2016 20:51

M71i92l81a85n 92Z40i64c58h 6836756901165

nas deda to zabijel halal a ani o tom nevedel,kdo jste byli na domaci zabijacce tak znate jak to chodilo

+4/−1
17.6.2016 12:25

A96l21e92š 27P61r58o88c58h79á77z55k95a 1659585225762

Pokud se ta zvířata na porážku schválně nemučí, tak považuji ránu palicí do hlavy , stejně jako zabití elektrickým proudem za celkem rychlou smrt. Tedy omráčení a následné vykrvení. Jak jinak to taky dělat, že ? Zelení a biohodníci a podobné menšiny sice nebudou souhlasit a asi budou nebohé kravičce předčítat pohádky, jenže člověk je tvor všežravý, tak proč o tom furt plácat nesmysly ? Picnout, omráčit, vykrvit a hotovo. Maso je prostě mňamka, ne ?:-)

+2/−6
17.6.2016 12:22

M69i39r61a 49L55o79v62e 3804450368254

Koreni je mnamka, zkuste si to maso udelat bez nej.;-D

+3/0
17.6.2016 13:21

J26i96ř95í 82S52c58h80m11i16d78t 5440633614855

Ano debata o tom, jak co možná nejlépe zabíjet zvířata na jatkách je zcela legitimní a je zcela logické, že toto téma je teď na přetřesu s migrační vlnou muslimů a zavádění halal porážek. Problém nevidím v samotném způsobu halal porážky, problém vidím v tom, že v případě halal porážek není možná žádná diskuze a to tedy znemužňuje použít jiný lepší způsob, ikdyby se všichni odborníci na něm zhodli a to je právě špatně. Pokud se z toho nestane rituální náboženský akt náboženských fanatiků, tak se dá o způsoby diskutovat a hledat vhodné řešení. Smutné na celé věci je legalizování rituálních porážek našim právním řádem, jejich licencování a certifikace.

+3/0
17.6.2016 11:54

L16u16c92i47e 85K30u44b27e87l88k53o23v50á 3594264585

no, právě proto nejím maso...abych se na podobných hrůzách ničím nepodílela (třebas i jako konečný konzument). Nedělám si iluze, že na našich jatkách to probíhá jinak ;-(

+3/0
17.6.2016 11:54

T21o81m34á43š 71G60a82j94d13o47š 3838576167961

V ČR https://www.stream.cz/jidlo-s-r-o/10005143-hovezi-maso-1-porazka Problém je, že nie každý kus sa podarí omráčiť, odhadom 10 až 25%, ale moderné bitúnky sa snažia byť čo najohľaduplnejšie ku zvieratám. Nie celkom kvôli zvieratám, ale kvôli tomu, že sa dokázalo, že mäso nevystresovaných zvierat je chutnejšie.

+2/0
17.6.2016 15:25

H34o75n10z63a 48K73u68b42i58c16e79k 4987195179380

přestante jíst maso a nebudete mít problém se stylem zabíjení zvířat. nebo si s tím nedělejte starosti a nechte to na těch, co to mají na starosti...

+5/−1
17.6.2016 11:47

K38a17r30e83l 57Š66o61u38m27a23l 1554323978

Chyba je, že vietnamský řezník je v poměru ke krávě poměrně drobný. Na místě australských úřadů, bych proto povolil do Vietnamu vyvážet pouze telátka a jehňátka. Ty by dokázali sejmout na první dobrou.;-D

0/−9
17.6.2016 11:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.