Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Komanda Francouzů pomáhají proti IS v Sýrii, Asad se zlobí i na Němce

Pozice Islámského státu v severní Sýrii je stále složitější. Islamisty ovládaný koridor k turecké hranici se ztenčil na 25 kilometrů, jeden z opěrných bodů džihádistů, město Manbidž, je obklíčené milicemi převážně kurdské koalice SDF. Na zemi jim pomáhají francouzské speciální síly a podle Damašku též Němci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M16a89r48e92k 62B82e16n81d47a 4510840719

SDF sou borci. Konecne FR a DE podporuji ty spravne. Asad si logicky nechce vzit uzemi. Tak hlavne at se po smazani IS a umirneneho IS dohodnou. Ja bych Asadovi jako nahradu za uzemi Kurdu dal kus Turecka. Turek uz stejne jasne ukazal na ci strane stoji.

0/0
16.6.2016 9:05

T45o61m94á75š 12P41e34t45r14o96v95i15č 7263390279629

Leon Panetta (ex-šéf CIA): "Pripravme sa na 30-ročnú vojnu proti Islamskému Štátu."

Jednoducho: USA (a ich nohsledi z Francúzska) vedú vojnu proti teroristom takým spôsobom, aby táto vojna trvala veľmi dlho.

Svedectvo amerického pilota z Texasu operujúceho "proti" Islamskému Štátu v r. 2014: "Pravidelne sme (my Američania) zhadzovali zásoby na označené súradnice - teda tak, ABY PADLI DO RÚK ISLAMSKÉHO ŠTÁTU. Takýchto letov bolo v r. 2014 stovky. Vedome sme zásobovali Islamský Štát v Sýrii čímkoľvek, čokoľvek si islamisti zažiadali. " (Americké vedenie občas tvrdilo, že išlo o omyl, že zbrane, strelivo, potraviny zhodené z amerických lietadiel padli do rúk islamistov.)

0/−1
15.6.2016 23:16

O62n96d52ř20e16j 14P89u58n50d25a 8542388614759

blbost

0/0
17.6.2016 7:42

R74o47m88a36n 64M65i37r83o51s64l46a23v 4887193927426

Fakt je ten, až to zastíráme seč můžeme vlnou dezinformací, že jeden stát NATO vedle druhého Sýrii fakticky okupují (USA, Fr. Německo,+ nálety zde činí Turecko a mimo NATO Izrael). Podle mezinárodního práva je tam oprávněně jen to zlé Rusko, které je legálně pozvané.

+2/0
15.6.2016 22:51

M76a32r65e53k 29N49o97v74o64t41n70ý 5451341866868

Sýrie byla mezi válkami francouzským mandátním územím... :-))

Vidíte, že i okupace se dá popsat elegantně a bez emocí :-)

+4/0
15.6.2016 20:11

I94r82e37n31a 58P26l89a74c60h34e77t55k86o72v92á 3244804650187

Erdogan je moudrý muž a ví co dělá

+1/0
15.6.2016 18:53

J47o31s72e18f 56H35á48j24e70k 6338930909592

Asad by se měl hlavně zlobit na kamaráda Vladimíra, kterej tak úžasně strategicky dohnal syrskou opozici k jednacímu stolu, jak mi tu bylo onehdá vysvětleno...:-)

0/−4
15.6.2016 18:34

M64a77r51e39k 60N86o44v26o86t57n14ý 5291511936208

Příměří byla chyba, to ano. Umírněná opozice už by možná neexistovala. Ale co si Amíci s Rusama mezi sebou dohodli, to vědí jen oni sami a pochybuju, že budou mít potřebu někomu skládat účty.

+3/0
15.6.2016 18:59

T11o71m26á88š 79P26r48o64k32o74p 9807957190120

Já tedy nevím, ale je to dosti zvláštní, že si tam západní státy podporují jak chtějí tu svojí "správnou" partu a nikoho se na nic neptají... Někdo může a někdo ne? Všechno tohle mi přijde od západu velmi pokrytecké.Rv

+3/−1
15.6.2016 18:16

J28o51s66e42f 28H89á19j31e62k 6638930319902

Já tedy nevím, ale jako občan země, která už zase může být součástí Evropy, bych místo "západních států" použil výraz "země, jejichž bezpečnost je denně ohrožována zastánci toho (IS) pseudostátu". O záplavě uprchlíků nemluvě...:-P

+2/0
15.6.2016 18:47

J59i73ř67í 87S15c40h37m22i98d16t 5140213424255

Panický strach Turecka se vzniku Kurdistánu bohužel vyústil v podporu IS a to jak odstřelováním kurdských pozic, tak dodávkami pro IS a odkupováním její ropyRv

Přiznat se to oficiálně nesmí, jelikož Turecko je náš spojenec a oficiálně tedy taky bojuje proti IS, trochu schýza:-P

Co přeji turkům je silný Kurdistán nebo alespoň autonomní kurdská zóna na jejich hranicích;-)Assádovi bych doporučil, v této fázi, již něco takového kurdům slíbit;-)

+7/0
15.6.2016 17:39

M23a28r64t78i89n 35B24i67t16t47n85e32r 4132116796185

Tam je otázka, zda by mu to nezlomilo vaz. Kdyby Turecko otevřeně vstoupilo do bojů v Sýrii, tak západ se na Asada s radostí vykašle a ještě bude tvrdit, že je to celé jeho chyba, Kurdi to neudrží...

+1/0
15.6.2016 22:32

J61a94n 58S34e87m89i63k 4854757652809

takova kurdska ona uz existuje skoro 20 let na severu Iraku, a turci s nimi vrele obchoduji a +- zadne problemy

...proste veci jsou komplexnejsi nez si predstavujete;-)

0/0
16.6.2016 11:04

J88i29ř44í 62B31u84š74e94k 8122977839

Erdogan chtěl potěšit Západ tak sundal Rusům stihačku a Západ se mu odvděčil tím , že podporuje Kurdy. R^:-) To již říkali naši předkové:"panská láska po zajících skáče".

+2/0
15.6.2016 17:19

M14a94r76e91k 67N30o12v81o36t36n42ý 5891531196618

Osobně si myslím, že tu stíhačku sundala armáda bez Erdoganova souhlasu a chtěla tím oslabit jeho pozici. To by i vysvětlovalo, proč okamžitě potom uríkal Erdogan za NATO pod sukně. To by člověk s jeho hrdostí jen tak neudělal.

+1/−2
15.6.2016 17:35

K17a36r32e64l 77J13u33r53c34i48k 1707838631478

Nebo jen zkoušel co si muže dovolit. Nezaznamenal jsem disciplinární řízení s tím kdo sestřelil neutrální stíhačku, která na pár vteřin narušila turecký vzdušný prostor.:-/

+2/−1
15.6.2016 17:39

M38a16r76e20k 77N89o62v57o95t32n42ý 5821931386548

Možností může být více, ale pokud by skutečně to byl pokus otřást Erdoganovou pozicí, asi by to těžko propírali veřejně, spíš by to nějak "uklidili". Ale to jsou jen samá kdyby, jak to ve skutečnosti bylo se dovíme až za pár let, pokud vůbec.

+1/0
15.6.2016 17:48

J56i38ř89í 52S69c77h47m71i46d29t 5800803514515

Je smutné, že vojáci zemí EU porušují mezinárosdní právoRvza stejné prohřešky jiným spílají a uvalují sankce8-oco na to EK, EP, OSN!žádná reakce?tak doufám, že se proti tomu postaví alespoň naší mrávokárci, co nenechali na Rusku, za podobné jednání, niťku suchou:-P

+3/−4
15.6.2016 17:08

J52o95s45e48f 44N97ě29m64e78č75e29k 8983585396100

21.11.2015 Rada bezpečnosti OSN jednomyslně schválila Francii připravenou rezoluci o koordinaci boje proti teroristům Islámského státu a Al Káidy, praví se v textu prohlášení. Dokument byl podpořen všemi 15 členy RB....tedy včetně Ruska. Rezoluce žádá o „likvidaci bezpečného útočiště", které si vytvořili teroristé na značné části Iráku a Sýrie...:-)

+2/−1
15.6.2016 17:14

J32i94ř19í 94S98c77h19m79i41d93t 5680893434395

Pod pojmem koordinace boje proti teroristům si ovšem nepředstavuji operace cizích armád, bez právě té koordinace s vládou státu, kterého se to týká;-)

+3/0
15.6.2016 17:18

J90o96s19e21f 15N53ě35m95e44č59e39k 8343905586240

Pro ty méně chápavé...."Vrozšířeném návrhu rezoluce vyzývá Francie členské státy, které mají tu možnost, aby podnikly všechna nezbytná opatření v souladu s mezinárodnímprávem, „zejména se Stanovami OSN, a také s mezinárodními normami v oblasti lidských práv, práv běženců a s humanitárním právem, na území kontrolovaném IS v Sýrii a Iráku".

+1/0
15.6.2016 17:20

M33a69r28e18k 70N24o33v71o84t51n73ý 5421251146538

Ano, v souladu s mezinárodním právem. To jste zmínil moc hezky. A velmi správně.

+4/0
15.6.2016 17:21

J74o18s85e35f 87N78ě19m86e53č85e74k 8353595586640

Se souhlasem Ruska....a to ví co to je.:-)

0/0
15.6.2016 17:24

M74a85r60e65k 17N33o50v81o71t24n66ý 5341331696418

Nevšiml jsem si, že by zrovna Rusko dávalo někde k něčemu souhlas. Naopak se angažovalo až na požádání syrské vlády.

+1/0
15.6.2016 17:26

J20o19s91e90f 83N31ě48m65e70č44e23k 8813745316950

Přečtěte si o hlasování o uvedené rezoluci....všech 15 členů dalo souhlas. Tedy i včetně Ruska s právem veta.:-)

0/0
15.6.2016 17:27

M88a73r22e30k 75N87o81v59o95t29n34ý 5361231206308

Samozřejmě, že tu rezoluci schválilo i Rusko, jinak by nemohla projít, ale já tady píšu o tom, že ta rezoluce nedává nikomu právo provádět vojenské operace na území suverénního státu, jehož suverenita byla onou rezolucí (schválenou Ruskem s právem veta) potvrzena.

+3/0
15.6.2016 17:39

K53a85r27e22l 75J64u42r68c73i42k 1367298881318

Mohla by projít i bez ruského souhlasu. Stačilo by aby ji rusko nevetovalo. Navzdory všemu rusko rezoluci podpořilo.

0/0
15.6.2016 17:41

M92a50r75e59k 74N34o92v22o13t92n53ý 5371591946708

Ano, podpořilo. Ale stále to snad neznamená, že když něco Rusko nevetuje, že si můžou armády útočit kde chtějí. Tedy aspoň ne ty, které si hrají na demokracii a dodržování mezinárodního práva.

+2/0
15.6.2016 17:46

J59a94n 34U54l50r89i37c64h 8618553406561

Rezoluce prosla, protoze je to jen snuska obecnych kecu, ktera nic neresi.

0/0
15.6.2016 17:48

J14o47s86e49f 67N91ě37m13e78č58e75k 8473845366410

Jste rozený odborník na mezinárodní právo.:-)

0/0
15.6.2016 18:04

M82a34r68e47k 15N47o97v24o47t11n73ý 5481401646858

Vy jste začal s tou rezolucí, tak si ji přečtěte.

0/0
15.6.2016 18:13

J23a14n 44U77l88r74i25c52h 8858443316911

Alespoň si umím najít kdy byla rezoluce vydána a rovněž si je prectu.

+1/0
15.6.2016 18:32

J91a11n 28U85l69r23i58c54h 8398923186351

1. Rezoluce 2249, byla schvalena 20.11.2015, a ne 21.11. jak uvadite.

http://www.un.org/en/sc/documents/resolutions/2015.shtml

2. Nikde v textu se nehovori o tom ze by byl autorizovan zasah na uzemi syrie, ze strany jakehokoli statu. Naopak jak sam uvadite, se trva na dodrzovani mezinarodniho prava. A tam stale plati ze bud mate pozvani vlady, nebo musite mit rezoluci RB OSN ktera vas k tomu bude opravnovat. Tato rezoluce nikoho neopravnuje k zasahu na uzemi Syrie.

http://www.un.org/en/ga/search/view_doc.asp?symbol=S/RES/2249%282015%29

Pokud stale budete chtit tvrdit neco jineho, tak jsem vam dal odkaz na zminenou rezoluci. Budte tak laskav a najdete tam to co tvrdite.

+1/0
15.6.2016 17:39

K18a16r32e49l 47J92u53r96c47i91k 1447718131178

Kde není žalobce, není soudce. Rusy nic neříkají a syrskou vládu nikdo neposlouchá. Nechápu, kde je problém.

+1/−1
15.6.2016 17:43

J47a65n 66U80l82r12i82c54h 8168223286251

Problem je v nasem pokrytectvi a v tom ze se podle naseho vzoru mohou v budoucnu chovat i jine staty. Zde je odkaz na video s senatorem krery ma podobne obavy.

US Sen. Kaine blasts Carter: There's no legal basis for sending U.S. troops to Syria

https://www.youtube.com/watch?v=RjumKfH-QgM

Jinak receno nerespektovanim mezinarodniho prava, sami ohrozujeme jeho vymahatelnost v budoucnu.

+2/0
15.6.2016 17:47

M14a35r80e20k 56N29o95v18o68t81n51ý 5751151916908

Ale to už se stalo dávno. Právě krize okolo Krymu je toho zářným příkladem. Jak chce vymáhat mezinárodní právo někdo, kdo ho sám nerespektuje...

0/0
15.6.2016 18:02

M34a53r98e65k 56N82o61v74o92t87n57ý 5201151516628

Syrskou vládu poslouchá 60 procent obyvatelstva (minimálně) a stále zůstává loajální i armáda, což po těch letech postupného prohrávání nebývá až tak běžné.

Jestli myslíte tím NIKDO západní mocnosti, tak to je snad logické - proč by ji měly poslouchat, když chtějí její pád?

+2/0
15.6.2016 17:50

M98a20r30e32k 87N28o26v37o45t25n75ý 5931471646248

Vy si z té rezoluce taky vytahujete co chcete, pane Němečku. Ta rezoluce totiž zároveň potvrdila suverenitu a teritoriální integritu zúčastněných zemí, takže zásahy v cizím terénu by v první řadě měly být dohodnuty s příslušnou vládou. To se ale v tomto případě nestalo.

+5/0
15.6.2016 17:20

J90o75s89e21f 58N10ě16m56e71č41e51k 8593875316970

Tak jo.......a nálety koalice jsou se svolením vlády v Damašku? :-) A že tamní vláda proti nim protestuje.

0/0
15.6.2016 17:23

M18a89r66e15k 82N41o55v81o14t72n18ý 5261631496798

Ona proti nim protestuje, ale nemůže s tím nic dělat. Má snad vyhlásit Spojeným státům válku?

+2/0
15.6.2016 17:24

J87o24s19e77f 96N81ě30m93e91č61e92k 8623575896450

Protestuje??? A kdy? :-)

0/0
15.6.2016 17:26

M67a37r15e46k 17N84o37v41o81t82n45ý 5921841476508

http://sana.sy/en/?p=64343

+1/0
15.6.2016 17:37

M83a51r16e90k 53N37o49v19o34t26n86ý 5951731526898

http://www.abc.net.au/news/2015-12-07/assad-says-britain-strikes-in-syria-illegal/7005718

+2/0
15.6.2016 17:51

J77a96n 90U68l14r79i21c26h 8428933596811

Pane Petr Novák 84052 omylem jste prehledl jeden muj prispevek kteremu jste zapomel dat minus.;-D Dekuji vam za vas prispevek do diskuze, skoda ze nejste schopen napsat s cim nesouhlasite. Hezky den.

+1/0
15.6.2016 16:47

M37a94r60t87i45n 55S50v77o50b56o65d46a 7179287272795

Konečně západ (bohužel jen část) něco aktivně podniká i na zemi proti IS. Pár leteckých náletu nic nezměnilo.

0/−1
15.6.2016 16:19

M30a29r88e62k 88N91o14v47o12t25n43ý 5701711356728

Íránci se vměšují, Francouzi pomáhají. A je krásně na světě :-)

+11/0
15.6.2016 15:50

T96o92m55á22š 24J73o37u51s49k33ý 6740484

Tady je zase záplava nechápavých soudruhů. Ruský vpád na Ukrajinu je samozřejmě zločin - chtěli urvat ukrajinské území a přivlastnit si ho a to na státu, který se jen snažil o demokracii. V Sýrii - proruské totálně destabilizované nefukční totalitě - již může oprávněně bojovat každý, kdo je prokazatelně proti IS a militantním islamistům. Zde již názor "vlády" nemá význam, poněvadž syrská "vláda" naprosto není legitimní a nemá žádnou moc.

+5/−3
15.6.2016 15:45

M31a40r54t60i85n 61B41i94t23t15n95e92r 4442896236855

Pokud podle vás názor vlády v Sýrii nemá význam, protože ta je nelegitimní, tak proč může v Sýrii bojovat oprávněně jen ten, kdo je proti IS a militantním islamistům a ne třeba i ten, kdo bojuje proti té vládě? Nebo proti komukoli jinému?

0/−1
15.6.2016 15:50

T29o22m78á15š 25J82o68u52s61k16ý 6130164

Problém Sýrie je primárně IS. Syrská vláda neudělala zatím nic, čímž by si měla vysloužit vpád cizí armády zaměřený na odstranění syrské vlády.

0/−1
15.6.2016 15:57

M92a77r49t39i24n 52B82i17t56t64n56e19r 4402396596915

Respektive - existuje podle vás vůbec Sýrie? A pokud ano, tak co to znamená, pokud na její území může vstoupit jakákoli zahraniční armáda a bojovat tam za zájmy, které sama uzná za vhodné?

+2/0
15.6.2016 15:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.