Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Až 180 ran za minutu. Vražednou pušku mají útočníci v oblibě

Hlavní roli sehrála v řadě hromadných vražd ve Spojených státech. Pušku AR-15 a jí podobné je možné bez potíží za oceánem koupit v obchodě se zbraněmi. USA se přitom už jednou pokusily dostat tuto zbraň navždy z pultů. Dlouho však zákaz nevydržel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P21a82v51e16l 49J19a34n88a90t84a 9731423735468

Srovnání s těmi tanky.. to je už na Chocholouška. :-/

0/0
5.7.2016 7:11

A22n79t93o22n78i35n 48K29a49d11l74c76e98k 9932439351596

Vodicko, velmi ubohe a povrchni. Take emotivni a bez znalosti!

0/0
17.6.2016 0:41
Foto

J87i89ř96í 48K96r74á13k65o74r37a 9979243

Zapomněli jste k názvu připsat obligátní KOMENTÁŘ. Měli byste odlišovat názory od zpravodajství. Tento článek prezentuje názor pana Vodičky. Je sice vyfutrován pár fakty, ale to na věci nic nemění.

Pro příště se polepšete.

0/0
17.6.2016 0:25
Foto

P14e49t66r 76A16d26l94e32r 8403632456611

mala drobnost: vrazednou zbrani NEbyla ar-15 ... snad abyste si zacali overovat sve zdroje, nebot se zda, ze pouzivate pouze tech, ktere systematicky lzou ...

+1/0
16.6.2016 22:49

J91a43n 49B41a71b19i39č54k65a 9353849513757

V San Bernardino Kalifornie, muslimský pár s touto puškou zavraždil 12 lidi. Tyto zbraně, stejne jako všechny assault guns, jsou v Kalifornii zakázány zákonem

+1/0
16.6.2016 21:00

M96i24c14h90a55l 13M97o50t14y44č61k18a 4103910761489

Vylozene v clanku je uvedeno, ze se nejedna o assault gun (tedy utocnou pusku) nema automatiku. Podobnych zbrani je spousta, urcena pro lov, jen vypadaji jinak a ani ty tedy nejsou zakazane

+1/0
16.6.2016 21:29

J13a29n 34B54a45b56i63č34k70a 9933649963537

Zbraně střílející dávkami jsou zakázány v celém USA. A Kalifornii, sou zakázány všechny, co vpadají jako assault guns a mají zásobnák pro více než 8 nábojů.

0/0
17.6.2016 6:51

R58o78b64e24r10t 19S12k89á41l83a 7598466214865

Ony nejsou zakázané, ale podléhají registraci + 200$ dani a nelze uvést jen tak na civilní trh kusy vyrobené před r. 1986 to znamená že celkové množství těchto zbraní je konečné (jsou to tzv "transferable machnieguns"), což šíleně zvedá jejich cenu - cena začínají na cca 10.000$, ale obvyklá cena je mezi 20-25k $.

0/0
5.7.2016 10:27

P97e86t33r 71H26e62s16s 9617157596963

Je to trochu hysterické, svalovat všechny masové vraždy jen na AR15. Za vším jsou lidé, vždy se objeví nějaký cvok, nebo idiot který má potřebu někoho zabít. Kombinace obou faktorů ( idiot +zbraň) znamená tragédii a spoustu nevinných mrtvol. Můžeme zabránit vzniku cvoků a idiotů, můžeme je někam zavřít když ještě nic neprovedli? Nemůžeme. Byly by tak tragické a masivní ztráty na životech, kdyby dotiční idioti a cvoci meli k dispozici místo střelné zbraně nůž? Určitě ne. K čemu je Zapotřebí AR15 a podobné zbraně? Nejsou to lovecké zbraně, nejsou to ani typicky obranné zbraně, hlavní funkcí je střelba pro zábavu. Zábava je prima, ale stojí to za ty zmařené životy? Jak reagují zastánci zbraní na smrt střelnou zbraní v rodině? Řeknou si, měl být ozbrojený a počítat s možnou střelbou za každým rohem? Dá se takový pocit nebezpečí vydržet celý život? A není to právě jeden z důvodů, proč těm cvokum a idiotům přeskočí?

+1/−1
16.6.2016 13:47

R40o50m59a79n 29K61r48a11t96o55c65h96v92í98l 6826747576714

Zbraň pro zábavu?, vždyť je to civilní varianta americké M16 (M4).

0/0
16.6.2016 15:26

P44e74t17r 34H68e65s47s 9477327486433

A k čemu tedy slouží?

0/0
16.6.2016 15:33

R46o95m72a14n 26K69r68a51t20o21c32h21v45í23l 6406417896394

původem na zabíjení.

0/0
16.6.2016 15:37
Foto

J71i43ř87í 57K89r70á84k89o16r80a 9939413

Je to v prvním případě věc, která slouží k obraně a sportovním účelům.

+1/0
17.6.2016 0:26

M81i39c98h66a59l 59M91o92t75y39č24k32a 4473600221629

To ano, ale z M16, resp M4 si bere pazbu a design, tehle pusek na lov v jinem provedeni existuje spousta

+1/0
16.6.2016 21:31

J70i20ř37í 33Š57p17a59č15e54k 4887161127290

K tomuhle clanku se da rict pouze to, ze heho autor je naprosty DEBIL a IGNORANT. Vic snad netreba dodavat.

+5/−1
16.6.2016 13:42

Z36b62y86n56ě77k 38O91š21m77e63r80a 2495954628

A jak jste na to přišel? Protože neobhajuje ani zbraňovou ani pacifistickou loby, ale napsal docela objektivní a vyvážený článek? :-)

0/−3
16.6.2016 16:43

T42o28m65á19š 39K58u31t28á95l52e69k 5834746788938

Objektivni a vyvazeny clanek? :D A ted tu o Karkulce. :D Kdo nema rad zbrane a neni priznivcem jejich civilniho drzeni, ma jiste svate pravo si toto myslet, ale kdyz uz s tim jde mezi lidi, mozna by to chtelo zkusit jinak, nez vypustit takovou snusku nesmyslu, pominu-li ze i na idnes je to stylisticky znacne slabe, od titulku az po posledni radek to ma fakt levne bulvarni akcent, pan Vodicka ve svem textu pracuje jen s hecovanim emoci pomoci lzi, polopravd a technickych nesmyslu. Verim, se se lze i vuci zbranim vymezit trochu na urovni, ale odpad jako je toto uz jsem hodne dlouho necet...

+3/0
16.6.2016 19:34

P22e69t53r 89M73u48d75r36o74c68h 9311297512921

Skoda, ze tomuhle prispevku muz dat jen jedno +...

0/−1
16.6.2016 12:50

J55a56r83o60s53l27a85v 88V78o75l53n96ý 4184667435862

Tak vážení,já jsem neměl zbran v ruce od vojny,to je přes 50 let a nikdy jsem ji nepo-

třeboval.To jsem žil 30 let v Australii a byl jsem v mnoha zemích světa.Nikdo na mne

nikdy nevystřelil,proč by to dělal? Nemám ji ani ted,ale cítil bych se bezpečnější,kdy-

by ji neměl kdejaký vůl.Tak mi neříkejte,že ji potřebujete na svoji obranu.Vždyt je to

naprostý nesmysl.Tak dlouho,dokud držení a prodej zbraní nebude trestný čin,tak dlouho se s nimi budou lidé zabíjet.V USA je to tragické,až směšné.Už i 2 leté dítě tam zastřelilo svoji matku,4 letý kluk,4 letého kamaráda,6ti letý ve škole svoji spolu-

žačku.Co ještě se musí stát,aby to někomu došlo? Proboha přemýšlejte.

+2/−5
16.6.2016 12:38

M92i63c23h27a65l 92F37r58a32n24z 7653903891502

já přemýšlím, a proto s vaším příspěvkem nemůžu vůbec souhlasit

+4/0
16.6.2016 12:40

J18a38r79o35s49l95a85v 33V30o61l17n33ý 4894767465752

Tak to přemýšlíte špatně a ignorujete fakta.

+1/−3
16.6.2016 12:52

M40i19c92h87a75l 66F16r33a37n61z 7283343371392

To spis vy :-)

Myslite, ze zakaz vse vyresi a najednou vsechny zbrane zmizi?

A videl jste vubec statistiku zminovanou p.Kozakem?

A vyprosuji si vase invektivy. Taky jsem vas nenapadal, pouze vyjadril svuj nazor, ze se mylite.

+2/0
16.6.2016 14:04

T61o93m98á38š 67K24u26t82á26l47e10k 5684426608198

Jaka fakta? :D Ve Francii uz zbrane o moc vice zakazat nelze a nezda se, ze by to teroristum prilis vadilo, ten pocet obeti nebyl teda nijak marginalni, abychom se mohli utesovat tim, jak je tam diky zakazanym zbranim bezpecno. V porovnani s Izraelem docela jina situace, tam teroristu velmi casto zastreli uz ozbrojeni civiliste a pocty obeti nikdy nejdou do takovych cisel.

+1/0
16.6.2016 19:44

J41a12n 60K22o56z82á55k 5971117748505

Viděl jste někdy nějaké statistiky ohledně toho, kolika trestným činům zbraně v USA zabránily? Protože já ano, psal jsem to níže.

http://www.gunfacts.info/pdfs/gun-facts/7.0/gun-facts-7.0-screen.pdf Přeji příjemné počtení

+1/0
16.6.2016 13:13

J32a55r97o87s76l60a95v 90V10o23l33n61ý 4184317585562

Neviděl a ani tomu nevěřím.Tu zřejmě vydala nějaká gun lobby.Na výrobě a

prodeji zbraní vydělávají miliardy,tak toho dobrovolně nenechají a nějak to

zdůvodnit musí.

0/0
16.6.2016 13:29

J91i55r86i 16H33u54b24k94a 1583676224805

Jasně, ozdrojovaná data jsou fake gun lobby. Ještě tu o Karkulce. Tedy vlastně ne, tam Karkulku zachrání civil s legálně drženou zbraní. Pohádku o Karkulce také vydala zbraňová lobby, že?

+4/0
16.6.2016 13:46

M55i15c95h96a63l 27M91o70t84y38č69k49a 4723510601949

Protiargumenty jsou v poradku, ale kdyby byl jiny zdroj, nez stranka s timhle jmenem, ktera vse oznacuje za mytus - retorika faktum nesvedci a jenz z prvniho nahlednuti je to blbost, kdyz jen kouknu a vidim porovnani statistik znasilneni v Anglii a Walesu v korelaci s drzenim strelnle zbrane

0/0
16.6.2016 21:41

J17i50ř51í 89B96á35r62t52ů 7242684279763

Já zase nikdy neměl potřebu vlastnit auto, taky jsem byl nějaký čas v cizině, znám pár lidí co se zranilo nebo zabilo v autě. Mám vám ho proto zakazovat?

+3/0
16.6.2016 14:16

T40o12m38á19š 48K25u45t93á27l36e97k 5904396878718

Hlavne ta SUV, k cemu to lide potrebuji? A taky bych zakazal vsechna BMW, ty vyslovene pritahuji frustrovane jedince, kteri s nimi ohrozuji okoli... hotove kobercove bombardovani pod pedalem ;)

0/0
16.6.2016 19:47

M63i84c47h42a81l 93M28o86t18y25č31k82a 4293520521829

Ono je to spis timm americkym pristupem ke zbranim, ktere jsou soucasti kultury. u nas je trictvrte mega zbrani a nikdo takove veci vetsinou neresi (presne, jak jste rikal). To same i v jinych statech. Kdyz je nejde prevychovat, tak to proste zakazat. Ano, zbran si sezene kazdy, kdyz bude hodne chtit. Na tom se nic nezmeni. Kdyz zijete ve state, kde umira kazdy den desetinasobek obyvatel na smrt strelnou zbrani v porovnani se zbytkem sveta, tak je asi ocividne neco sakra hodne spatne.

0/0
16.6.2016 21:36

J94i98r24i 39H81u10b60k11a 1573166654775

Zapomněl jste na kulturu gangů, 90% obětí pochází z tohoto prostředí.

0/0
16.6.2016 21:56

P80a52v60e59l 19P63e98c66k75a 1353454817226

"Tak dlouho,dokud držení a prodej zbraní nebude trestný čin,tak dlouho se s nimi budou lidé zabíjet."

Špatná zpráva pro vás - po případném zákazu zbraní se budou úplně klidně zabíjet dál. Jen to pro takového psychopata bude o něco jednodušší, protože bude vědět, že nikdo z potenciálních obětí nebude moci opětovat palbu ;-)

Konec konců, zabíjení lidí je trestným činem od nepaměti, ale zdá se, že někteří jedinci si s tím příliš vrásek nedělají. Proč by si takové individum mělo lámat hlavu se zákazem držení zbraní?

0/0
17.6.2016 10:03

L25e29o92n 26B41u25r51e73š 9535121900

Například já bych zakázal dusíkatá hnojiva, protože se z nich dá vyrobit výbušnina. Snahy o zakázání těchto nejvíce nenáviděných hnojiv jsou neúspěšné...

+1/0
16.6.2016 11:45

M24i58r89o62s34l46a84v 74B37r50o15z64i63k 7711739654527

Ktery mentalni ubozak mohl napsat takovy clanek? Vazne, ktery?

Kam tato civilizace jeste musi klesnout?

Francie ma jedny z nejprisnejsich zakonu na drzeni zbrani na svete, to same Belgie. Pomohlo jim to? Nepomohlo, protoze nikdo nemel cim opetovat palbu.

Frantik = bezbranna ovce kvuli zakonum vlastni zeme.

+9/−2
16.6.2016 10:53

R85o16m68a63n 41K27r65a79t66o84c25h89v24í14l 6376497696454

přesně, jedinej kdo palbu opětoval, byl bývalý policista.

+3/−1
16.6.2016 11:12

J60a72r45o41s39l50a69v 54V70o19l63n38ý 4544677585972

To byl jediný vůl,který si vzal zbran,když se šel bavit do klubu.Ti ostatní je

nechali doma.

+1/0
16.6.2016 12:48

R87o46m43a36n 81K40r33a82t67o61c68h83v23í46l 6776257936364

Tidle lidé co mají zbraně jako koníček si berou zbraně, i když je nebudou "potřebovat".

Problém byl, že netrefil.

0/0
16.6.2016 14:14

J23a91r17o53s75l28a93v 86V55o55l25n37ý 4404567415252

Vy by jste šel na koncert s pistolí? No,potěš pánbůh.A co ještě tak na fotbal?

Ty zákony ještě nejsou dost přísné a zatím se jim nepodařilo zlikvidovat černý

trh.Je povinností státu,aby se postaral o bezpečí občanů.

+1/−1
16.6.2016 13:21

Z25b89y16n42ě62k 29O49š62m73e77r80a 2845404348

Chjo, chcete nemožné. Nikdy se nepodaří vymítit černý trh se zbraněmi, jako se nepodařilo vymítit drogy a další kriminalitu..

Navíc třeba v Británii, kde jsou zakázané i ruční zbraně se jen vraždy dělají víc noži, ale zákaz zbraní neměl na počet vražd vliv..

Nejsem milovník zbraní a nejradši bych svět beze zbraní, ale popírat fakta a dělat kroky, které bezpečnost nezvyšují, ale často zhoršují mi přijde jako chujovina.. (Vždyť už ve starověku se říkalo, kdo chce mír musí se připravovat na válku. Tj. bezpečná společnost je taková, která se umí bránit - viz třeba Izrael, ne odzbrojená společnost..)

+1/0
16.6.2016 16:54

M41i48c43h27a54l 66M90o44t69y24č42k93a 4843760661399

to jsem ted psal presne. Gun free zone je snadny terc, logicky. nechat kazdyho nosti zbran, tak kazda mensi hospodska hadka konci prestrelkou jak na divokym zapade.

0/0
16.6.2016 21:46

M30i21c52h97a30l 86M18o61t72y92č52k54a 4793970461189

Jasne, v klubu, kde vas sacujou vam povoli si prinest koltik za opaskem. Vite, co je gun free zone a co je jeji nejvetsi nevyhoda, ze jo?

0/0
16.6.2016 21:45

P56e30t24e76r 93B22a12k73i34č 1809309905100

Všetci novinári jojčia AR-15 AR-15 diabolské vraždiace stroje.

Ale absolútne ani slovko o moslimskom džihádistickom fanatickom teroristovi, ktorí prešiel previerkami, background checkom FBI pri nákupe zbraní - ktorým by musel prejsť ak by samozrejme nemal federálnu licenciu bezpečnostného pracovníka kde nie je 3 dňová čakacia doba ktorú ovšem mal, doniesol zbrane do gun free zóny.

A už vôbec sní slovo o tom, že to bol registrovaný člen demokratickej strany so zbraňou v rukách.

+2/0
16.6.2016 10:44

M67i43c71h94a43l 56F68r42a42n13z 7543393811542

ať si "šíli" z AR15. Ono se tam střílelo něčím úplně jiným...

0/0
16.6.2016 12:37

P60e24t46e63r 71B76a34k47i63č 1629899455180

to bola pointa.

0/0
16.6.2016 12:43

P19e77t73r 49K65o26č61i15č58k79a 4589458506767

TADY je video, ktere demonstruje, ze prijit nekam zdanlive s holyma rukama v triku a dzinach, e pritom s dlouhou a kratkou zbrani a munici prekracujici pocet 250 ks neni problem:

https://www.facebook.com/LesAmisDePoliceRealites/videos/1122560537794408/

+1/0
16.6.2016 10:24

T75o23m26á68š 46M21a66t50ě59j 9865268573242

Mn oto přebíjení mu moc od ruky nešlo... ale teda ta puška v oddělení zábavy mě překvapila.

0/0
16.6.2016 10:31

T74o29m79á19š 15M97a47t59ě63j 9685638873232

A tady krásně vidíme, jak funguje novinařina.

Článek od základního předpokladu totálně blbě... desítky upozornění v diskuzi a nic...

Po čase (až diskuze opadne) - už zůstane jen článek, a po něm jen titulek... navždy odkazovaný googlem...a tak milé děti vzniká "pravda".

Jupí.

+7/0
16.6.2016 10:18

M30a48r11t44i86n 28S31y10k57o33r46a 5929525349506

Řekl bych, že pan Vodička se slušně zdiskreditoval u poučené veřejnosti.

+2/0
16.6.2016 10:24

T67o28m85á32š 18M12a85t84ě78j 9705538463122

To mu ovšem nebrání v tom, aby dále psal a publikoval články na idnes... a přispíval k vytvoření "pravdy".

+2/0
16.6.2016 10:30

I27v22a54n 62Z80y33k89á28n 9490253109966

Jakkoliv nevidím jako přinosné, kolik střelných zbraní je mezi lidma, tak jsem realista. Budu-li chtít někoho plánovaně zabít, nepotřebuji střelnou zbraň projektilového typu. Je řada jiných možností pro zabití na vzdálenost větší než na full contact. Zabít se dá zcela nevinným civilním předmětem běžného užití. Je to jen o "fantazii", plánování, případně i o volbě míry použité brutality takového útoku. Čili je to jen o tom, zda se rozhodnu zabít. Tedy je to o člověku, ne o zbrani. Dokud se bude v lidské společnosti rozmělňovat morálka, bude ruku v ruce s tím narůstat míra útoků včetně těch se smrtelnými následky.

+2/0
16.6.2016 10:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.