Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zbraně jsou pro Čechy tradice, říkají k bruselské regulaci střelci

Česká republika je v Bruselu jedním z nejhlasitějších kritiků nově navržené přísnější směrnice EU o držení zbraní. Stejně tak se nelíbí navrhovaná směrnice majitelům zbraní, střelba je podle nich v Česku tradiční. „Italský muž přemýšlí, jaké si koupí mokasíny, český muž si chce jít zastřílet,“ řekl pro iDNES.cz obchodník se zbraněmi Jakub Novotný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11a85n28a 27B15e36r72k34o89v97á 6813979486833

"Rozdejte nám zbraně, dali jsme si na ně"! Nevím kdo a v jaké souvislosti to tady kdysi napsal, ale je to pravda. Jinak se teroristům bránit nelze. Oni na nás střelnou zbraní a my na ně úsměvem ?

+1/0
16.6.2016 15:32

O43t66t42o 15N78o78v27a91k 8150638336659

Nedelejte si iluze, Ceska vlada (CSSD) by strasne rada zbrane zakazala a taky je zakaze, dela jen divadylko a to jen proto, ze zde mame mnoho myslivcu, ti jsou organizovani do svazu a je to velka volicska zakladna ... takze jde jen oto, je opit rohlikem a pak rict, mi jsme kriceli jako lvi ... ale ta zla EU nas prehlasovala, ale dale reknou, ze z EU nemuzeme vystoupit, protoze jsou z toho dotace (cti moznost jak ukrast verejne penize) atd.

+2/0
15.6.2016 12:22
Foto

K25a13r76e81l 15S39e98i78d81l 8789665620578

Dobrý článek. Bohužel jsem k němu (nebo spíš k videu pod ním) nenašel diskuzi.

http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/branit-se-strelnou-brani-lide-by-meli-mit-tu-moznost-nemuzem/r~cbe51888322511e6a3e5002590604f2e/

Na konci je rozhovor paní Drtinové s (původně asi českým) profesorem americké univerzity. Humorný poslech. :-)

Napadlo mě při něm:

Možná má pan profesor pravdu. Pak se ale naskýtá otázka: není mezi uctívači Mohameda těch masových vrahů a bláznů nějak hodně? (Mimochodem, i sám Mohamed měl psychické problémy).

V drtivé většině států USA je možné si koupit automatickou zbraň? (Otázka pro znalce.)

Pan profesor se tedy řádně rozohnil. Patrně volič demokratů (a podle jeho řečí přesvědčený pravdoláskař).

U Clintonů chyby v politice nejsou kompromisy, ale morální či odborné průšvihy.

Stará moudrost: Kdo má moc, ten má moc, a kdo má moc, chce ještě víc. :-)

0/0
14.6.2016 22:27

M32a25r35e67k 38B75e53n16d94a 4300100309

Klidek. Brexit je uz za tydenEU

0/0
14.6.2016 11:26

Z83b93y63n33ě95k 16N49o10v22á30k 4184114338814

v dnesni dobe neni nad Scorpiona v tasce! Ta smernice bude asi pro Island nebo Luxenburg...ale urcite ne pro nas! Moje heslo je cz75 do kazde domacnosti hned vedle vysavace.

+1/0
14.6.2016 9:07

V78í31t65ě78z14s67l63a33v 10K21o63t 5444816487

Pokud s omezováním držení legálních zbraní nesouhlasíte, můžete podepsat celoevropskou petici zde: http://chn.ge/1WMfbfu

Je tam kompletní znění ve všech jazycích EU, podpis Vás bude stát jen pár sekund Vašeho času. Možná je to k ničemu, ale alespoň pak bude mít člověk čisté svědomí, že nedělal mrtvého brouka.

+5/0
14.6.2016 8:14
Foto

K97a97r86e36l 32S75e19i19d98l 8579965840138

Mám dojem ,že už jsem ji kdysi dávno "podepisoval". Dá se to nějak ověřit? Nerad bych, aby petice vypadala jako podvodná s opakovanými "podpisy".

0/0
14.6.2016 20:26

V39í60t26ě75z34s54l17a67v 52K82o22t 5504786637

Pokud jste podepisoval tuto evropskou petici, za níž stojí sdružení http://firearms-united.com/, tak jste musel zadat svůj email, jméno, příjmení a místo bydliště, to dohromady dává unikátní kombinaci (hlavně e-mail). Pokud tedy zadáte stejný email, "řekne" Vám to, že jste to již podepsal.

Existuje ale ještě jedna petice - Česká, jejím autorem je Mgr. Pavel Černý a podpisy se sbírají klasicky - papírově, archy k vytištění zde:

http://gunlex.cz/11-clanky/hlavni-clanky/953-postoj-sdruzeni-lex-o-s-k-petici-mgr-pavla-cerneho-a-obcanske-konzervativni-strany

Bývá to k podpisu na střelnicích atd.

Nicméně asi nejúčinnější podpora je stát se členem občanského sdružení http://gunlex.cz, stojí to sice pár set korun ročně, ale pokud jste střelec, můžete využít výhody v podobě slev na mnoha střelnicích a v některých obchodech (dle seznamu http://gunlex.cz/partneri)

0/0
14.6.2016 22:46

V15a88c95l69a71v 16H37a45j77e47k 3696139349

Jaká tradice. 50 let za komančů je mělo je pár vyvolených donašečů STB.8-o

0/−2
14.6.2016 8:01

P94a51v97e89l 68P94i68l15á35t 8251189345824

Záleží na chápání pojmu tradice, ale čtvrt století trvající právo bránit svou svobodu a život lze už za tradici považovat.

+2/0
14.6.2016 8:18

Z65b71y72n53ě78k 68N79o92v95á67k 4304934918944

a vy jste donasec! :) Lidove milice nepocitate? Vy bridile :D

0/0
14.6.2016 9:10

J69i88ř20í 47P87a75j68k 8973495570277

Troubo

+1/0
14.6.2016 9:48
Foto

K98a79r73e45l 93S36e63i45d89l 8299215940818

Kecáš.

0/0
14.6.2016 20:27

P90e86t29r 30N59ě50m36e15c 4170963330687

Má se regulace EU týkat i samonabíjecích pistolí?

0/0
14.6.2016 6:39

S30a66m77u50e86l 53V82e43r90n61e50r 1588972308789

Nejsem si jist, ale myslím, že tam protlačili omezení zásobníků (u krátkých snad max. 20 nábojů). Ale o to v podstatě nejde. Dnes zakážou dlouhé, zítra krátké.

A ještě tam bylo něco o podobnosti vojenských zbraní, takže pokud vaše pistole vypadá jako ta co používá armáda, tak by se jí to týkat mohlo.

0/0
15.6.2016 10:27

P60e37t63r 74N95ě13m73e24c 4790963890617

Tak ještě,že armáda u nás nepoužívá Glocky, co já vím.. Ale stejně, to je takové neslané, nemastné, jakkoliv vysvětlitelné, protože všechny normální pistole jsou vojenským podobné.

0/0
15.6.2016 11:49

S24a50m97u96e59l 98V66e48r14n80e53r 1668932248289

To je právě ono, ta směrnice je tak de*ilně napsaná, že se to může vztahovat prakticky na cokoliv.

0/0
15.6.2016 14:10
Foto

I21m46r13i84c38h 96S10u76c17h85a28r72s40k66ý 8916813475221

Sám osobně zbraň nemám (krom vzduchovky Slávie 630), ale střílet umím a to díky braneckému výcviku a základní vojenské službě.

Co se týče návrhu EURv tak si myslím , že myslivci, sportovní střelci a členové historických sdružení by neměli být novými pravidly omezováni neboť jsou pod kontrolu ostatních. Neboť za tragédií může většinou osaměly střelec (duševně mimo) a to většinou ještě nelegálně drženou zbraní.

+1/0
14.6.2016 6:18

P38a13l46o 11M98a35k18y 7106329288611

Ako tak sledujem hrdinov je tu dosť. Ale predpokladám, že nikto nezažil, keď niekto reálne použije zbraň a ešte je na to vycvičený. Keď tak všetci obhajujete vlastniť zbraň aby sa mohol každý brániť je totálna blbosť. Nikto z diskutérov by sa proti zbrarni nevedel vlastnou zbraňou brániť.

Ako je možné že v Orlande (USA), kde skoro každý vlastní zbraň, nikto ju nevytiahol a nechal postrielať 50 ľudí. Vždy sa píše, že legálne držanou zbraňou zastrelil obete. Ale nikde som nečítal, že niekto legálne držanou zbraňou takéhoto zabijáka zneškodnil a zachránil ostatných. Jednoducho ako náhle ide do ostrého, tak takíto tíkovia z diskusií sú prví posraný a zbaraň im je iba na obtiaž. A aj tak sa musí čakať na zásah polície a zomierajú ľudia. Alebo v Orlande sa náhodou našli stovky ľudí čo nemajú zbrojný pas. Ako hovorím zbraň by mali vlastniť iba ozbrojené zložky. Nech koľkokoľvek ľudí vlasní zbraň vžda sa aj tak čaká pokiaľ to nevyrieši poícia alebo armáda. Pre takýchto magorkov, ako sú tu na diskusii mať zbraň neznamená nič iba silné reči a pocit večšieho chlapa (ale aj tak ostávajú machri len spoza klávesnice v teple domova).

+2/−10
13.6.2016 23:15

M70a24r70t24i58n 17K29o64ž78í77n 1245216641690

No je to možné proto, že na Floridě se do míst kde se nalévá alkohol se zbraní chodit nesmí. Je to tam trestný čin. Proto v té Gun Free zóně měl zbraň akorát vrah.

+14/0
13.6.2016 23:43

J98a59k31u59b 61V84e18s23e98l12ý 3423800971182

Kéž by si to ten boží tvor (Palo Maky), přečetl aby měl v některých věcech jasno a neplácal takové blbosti. Zásadně všichni tito vrazi chodí do GunFree zón je to tam přece bezpečné, nikdo ho nezastaví. Na druhou stranu je pravda, že člověk který ji má jen v trezoru pro pocit ať ji má radši jen v tom trezoru.

+2/0
14.6.2016 8:31

P98a48l37o 97M74a67k16y 7636989208691

Tak na čo im teda bolo povolené mať zbraň, aby tam mohol ísť strieľať len ten čo chce zabíjať a ostatní nech si nechajú zbrane doma alebo nech si ich donesú len ak si budú chcieť zastrieľať. Inak ten argument je úplne zvrátený a neverím že jediný čo tam mal zbraň bol strelec. Jednoducho, ak už niekto strieľa na ľudí ostrými, nikto nie je schopný bez tvrdého výcviku vytiahnuť zbraň a začať sa brániť. To sú iba silné reči machrov až do chvíle kým nejde do tuhého.

0/−2
14.6.2016 10:31
Foto

M52i30c66h87a14l 18G48r67e32š83l24i52k 9401336682396

Napr. sa stalo, že do areálu univerzity vbehol strelec a dvaja študenti si stihli dobehnúť do auta, vziať zbraň a zneškodniť ho skôr, ako došlo k veľkej tragédii. A to bez tvrdého výcviku.

Alebo do reštaurácie vošiel strelec a bol zastrelený vo dverách jednym z hostí (blbec to urobil v Texase).

Zbraň nie je jadrová elektráreň... je konštruovaná tak, aby jej obsluha bola čo najjednoduchšia a streľba takisto nie je nejaká vysoko intelektuálna činnosť. No a nakoniec väčšina tých strelcov, ktorí vraždia, žiaden tvrdý výcvik tiež nemá.

+3/0
14.6.2016 14:02

S20a62m84u16e45l 18V27e31r97n79e16r 1218262418109

A to je právě ono. U nás si do takovýho podniku zbraň vzít můžete (pokud nebudete pít samozřejmě). Pokud by to bylo tak i tam, možná by to dopadlo jinak.

0/0
15.6.2016 10:34

H83o62n52z97a 84C96h52a56l80u75p91a 8922985606791

Plně souhlasím.Bez patřičného výcviku je zbraň k obraně v devadesáti procentech dobrá akorát tak na obranu úrody třešní.Na to stačí poplašňák.Když už konečně někdo někoho v sebeobraně zraní,nedej bůh usmrtí je problém dokázat,že obrana byla přiměřená.Na sportovní střelbu stačí slušná vzduchovka.

0/0
14.6.2016 6:56

J15a23k60u25b 75V39e40s80e58l88ý 3453590511952

Na mířenku možná, na IPSC a LOS, atd. je vám vzduchovka k ničemu.

+2/0
14.6.2016 8:33
Foto

M90i26c69h51a76l 12G35r97e32š83l75i66k 9641986192916

Čítal som nejakú štatistiku, že v 90 % úspešnej obrany so zbraňou k žiadnej streľbe nedochádza... časť páchateľov sa stiahla, ak si len myslela, že by obeť mohla byť ozbrojená (nejaká anketa u amerických väzňov). :-)

+2/0
14.6.2016 14:07
Foto

K60a46r54e15l 85S17e59i46d35l 8869335470758

Jo, četl jsem to asi také. Ptali se jich "co by, kdyby..."

0/0
14.6.2016 20:31
Foto

M67i54c25h93a66l 44G26r50e96š17l43i20k 9621456572886

Plus nejaké štatistiky s evidenciou použita zbrane v USA.

0/0
14.6.2016 21:02

J77a16k55u15b 90Š34m45í50d 5590441541716

A počet procent jste si vycucal kde? Už vidím, jak se proti útočníkovi s nožem ubráníte poplašňákem;-D

0/0
14.6.2016 20:26

S64a65m68u52e88l 71V45e59r37n90e95r 1548922978939

Obrana musí být silnější než útok, jinak nejde o obranu :-)

+1/0
15.6.2016 10:37

P11a38v64e87l 10P26i36l72á50t 8751589975614

Já bych to řekl takto: slušný člověk neupírá jiným právo pořídit si zbraň a být spolu s tréninkem schopen se účinně bránit. Stejně tak neupírá jiným právo na rozhodnutí si zbraň nepořizovat a nechat ostatní, aby se postarali o jejich bezpečnost.

- ad "Nikto z diskutérov by sa proti zbrarni nevedel vlastnou zbraňou brániť. " - tzv. psychologická projekce, kdy své schopnosti promítáte do ostatních.

- ad "Ale nikde som nečítal, že niekto legálne držanou zbraňou takéhoto zabijáka zneškodnil a zachránil ostatných": četbu je možné dohnat - http://www.personaldefenseworld.com/2015/03/10-cases-where-an-armed-citizen-took-down-an-active-shooter/#10-cases-where-an-armed-citizen-took-down-an-active-shooter-2

Zde také smutný případ, když žena věděla, že útočníka, který je od ní čtyři metry, by zasáhla, ale když sáhla do kabelky, tak si uvědomila, že svou zbraň má v autě (dle platné legislativy) a přišla kvůli tomu o rodiče: https://youtu.be/FSPbnK4ECEA

+5/0
14.6.2016 8:14

P97a20l12o 42M98a74k89y 7626629718541

Pokiaľ ti niekto nezastrelí dieťa na diskotéke s povolenou zbraňou.

0/0
14.6.2016 10:22

P95a75v15e98l 15P69i94l76á10t 8371909565604

To už se ale dostáváme od tématu obecně k případu člověka se zlou vůlí, který využije libovolný nástroj (což nejčastěji je bodná/sečná zbraň nebo tupý předmět) k vraždě. Vrahové budou vždy, ty obávám se nejsme schopni vždy včas detekovat a v činu jim zabránit. Ale určitě není zapotřebí rozumnému člověku brát právo na obranu vlastního života. Za svůj život si každý zodpovídá sám - a taky kdo jiný? Policie, která je deset minut jízdy a tři hodiny vyjednávání daleko?

+2/0
14.6.2016 10:31

P50e53t42r 98F77r68ý36d62e98k 7949831789913

Ne nekdo - muslim. Muslimove vyhlasili valku zapadu, ale o tom se zrejme nesmi mluvit.

+1/0
14.6.2016 15:07

J44i55ř81í 95P60a12j62k 8733355470537

Pane Maky, když čtu Váš text s podepřenou bradou, vidím u Vás jednu zásadní chybu. Podle sebe soudíte ostatní. Umět rychle reagovat proti zbrani dokáže řada lidí. Navštivte někdy Jerusalem a podívejte se jak jsou holky na ulicích s džínama a bouchačkama sexy. Do třiceti let máme to samé u nás.

+3/0
14.6.2016 9:59
Foto

K80a75r73e70l 58S92e90i12d43l 8119145170288

Bylo by to fajn, ale nejsem si jist, jestli máte v poslední větě pravdu.:-)

+1/0
14.6.2016 20:34

M39a21r18t38i54n 28K17o78v46á15ř 1741216960184

Ach jo, tak zaplavíme trh zbraněmi, ať jsou na každém rohu jako v USA, aby pak každý pomatenc mohl snadno postřílet hromadu lidí, když mu rupne v bedně. Češi jsou zase jednou šikulové v přemýšlení.

+1/−9
13.6.2016 23:05
Foto

K92a45r74e64l 88S51e79i35d51l 8319815810328

Kdyby to bylo, jak píšete, brzy by pomatence někdo zastřelil a obětí by mohlo být daleko méně. Nebo by alespoň na sebe dobrovolně upoutal jeho pozornost a více lidí by se mohlo zachránit útěkem.

+7/0
13.6.2016 23:14

M30a23r29t98i52n 53K48o93v56á93ř 1441436230384

píšu sarkasticky, smyslem je omezit maximálně zbraně - kdyby tomu tak bylo, pak by ten pomatenec neměl u sebe hromadu kvérů, včetně útočné pušky, s kterou postřílel za pár minut 50 lidí.

+1/−2
13.6.2016 23:39

J25a35n 56M66a90c22h86á25č 3907456923202

A nože by si ty sarkasto zakázal taky?Já jen že tedka v tý Francii...

+1/0
14.6.2016 6:48

M71a52r73t32i66n 58K29o76v84á95ř 1641816530964

a kdyby neměl jen nůž, ale útočnou pušku, tak by byl výsledek jaký? Co myslíte? Jak říkám - magoři nepřestanou existovat, proto bude lepší, aby se dostali jen k noži.

0/0
14.6.2016 12:13

S77a18m50u90e36l 69V42e56r44n90e37r 1918652558759

Ve Francii se ke zbraní prakticky nikdo nedostane. Jak je tedy možné, že tam teroristi postříleli tolik lidí? Kdo chce zabít, zbraň si vždy sežene.

PS: K té Francii - po útocích na redakci Charlie Hebdo, dostala ochranka dokonce obušky, to jim jistě pomůže příště odvrátit útok.

0/0
15.6.2016 10:53

J63i31ř17í 21P36a62j12k 8103455320907

Tenhle pomatenec byl zaměstnancem security a dvěma bezpečnostními prověrkami. Do klubu si přivezl služební zbraně z práce. Omezení zbraní by tedy tragedii nijak nepředešlo. Nejste náhodou zákonodárce z EU? To by pak dávalo ledacos smysl. S polovičatými, nebo žádnými informacemi vynášet soudy. RvRv

+1/0
14.6.2016 10:05

M68a90r70t66i16n 79K80o93v57á14ř 1711926670834

a kolik dosavadních teroristů bylo tento případ? Chcete z jednoho případu dokazovat, že všichni teroristé budou mít takto služební zbraň, proto je výskyt zbraní na volném trhu irelevatní?

0/0
14.6.2016 12:16

J69i79ř26í 13P88a20j23k 8373485910397

EU říká: "sebereme legální zbraně, ubude teroristických útoků". Čech říká: "kolik procent útoků spáchal terorista vlastnící zbrojní průkaz a za pomoci legálně zakoupené zbraně?..." už v obraze?

+3/0
14.6.2016 12:24
Foto

M18i16c88h75a69l 95G23r38e33š69l96i33k 9531316452306

Časť útokov bola spáchaná zbraňami, ktoré sa legálne nedajú kúpiť. Ako to vysvetlíte? :-)

+1/0
14.6.2016 14:10

S98a49m94u82e36l 58V17e64r68n43e25r 1758522748649

Začínám být alergický na označení "útočná puška". Náš zákon o zbraních nic takového nezná. Výraz vznikl v Německu za 2. sv. kdy se tak jmenovala zbraň (Sturmgewehr) a podle ní se začali označovat i ostatní samonabíjecí/samočinné pušky. A dnes to media používají jako strašáka a nejnebezpečnější zbraň na světě.

0/0
15.6.2016 10:49
Foto

K12a60r53e78l 40S87e64i48d96l 8819275960878

"Útočná puška" (SG, ale také AR - assault rifle) je samostatnou kategorií. Náboje do nich jsou velikostí a výkonem mezi puškovými a pistolovými (redukované střelivo). Může střílet jednotlivými ranami i dávkou. Je výkonnější, než samopal (který používá pistolové střelivo), ale zároveň lehčí, než kulomet (ten je na puškové náboje). V češtině, resp. východním bloku pro to nebyl termín, zahrnovalo se to pod samopaly (paralela k ruskému "avtamát"). Týkalo se to jak AK a jeho různých klonů, tak naší Sa 58.

Samonabíjecí pušky se používaly už za 2. sv. války. Byly (jsou) na klasické puškové náboje a nestřílejí dávkou, ale nemusíte po každé ráně natahovat jako u opakovačky. Později vznikla další skupina samonabíjecích pušek, odvozených od vojenských samočinných zbraní (protože ty jsou ve velké části světa pro civilní použití zakázané) tím, že je jim konstrukčně zabráněno střílet dávkami. Takže ovládáním jsou to samonabíjecí pušky, ale z vojenského originálu zůstalo redukované střelivo a vzhled.

(Je to velmi zjednodušené, existuje spousta variant a výjimek, ale snad to postačí alespoň k hrubé orientaci v těch názvech.)

0/0
15.6.2016 11:32
Foto

K56a50r91e43l 91S85e68i15d12l 8709405680208

Dovolím si zkopírovat část diskuze ze (momentálně) 7. strany. Velmi mě pobavil a zcela souhlasím :-):

Kateřina Drahokoupilová 96123: To je ten problém s federalizací EU, všechny zákony se musí sjednotit. Desítky odlišných národů se musí shodnout na kompromisu, jehož výsledkem je nespokojenost všech a často navíc Německo prosadí prakticky svou variantu. Místo aby si každý národ vládl sám, se specifickými zákony, které jsou na míru staletým zvykům, morálce a mentalitě daných obyvatel. S ostatními pak pouze obchodoval případně umožnil volné cestování. Společný pracovní trh je tak trochu na hranici, ale asi by se to dalo. To co předvádí EU prakticky nikdo nechce a škodí to všem. Možná za stovky let bude z obyvatel EU jen blob uniformních poloopálených Muslimů, ale do té doby nám nechte naší unikátnost. Do ČR na knedlo-vepřo, do Francie na šneky, do Německa na wurst, do Švýcarska pro sýr. A nikoliv do ČR, Francie, Německa, Švýcarska na halal muslimské jídlo všude stejné trhy jako ze středověku.

+36/−2 13.6.2016 18:09

reagovat

Tomáš Zeman 35845: Já bych byl pro sjednocení:

Německé dálniční limity, Rakouské mimoměsto,

Nizozemská účetní pravidla

Kyperské daně

Český zbrojní zákon s prvky Estonska ( snadněji pořízené tlumiče a kulomety)

atd.. prostě to nejlepší a nejsvobodnější z celé Evropy..

+5/0
13.6.2016 22:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.