Diskuze

Razicí stroj slavnostně dokončil první tubus nového tunelu u Plzně

Razicí stroj Viktorie, který pod vrchem Chlum u Plzně budoval nejdelší železniční tunel v Česku, prorazil první z dvojice tubusů. Slavnostní prorážku mohli čtenáři iDNES.cz sledovat v přímém přenosu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M56a52r83e28k 81B17e51n24d10a

16. 6. 2016 14:02

Nadhera ten stroj. Uzasne co dokazame. Chtel bych se na tu masinu podivat zblizka.

Tem co se na tom podileli R^

0 0
možnosti

A doufám, že se pak nezjistí, že se objednané vlaky do tunelu nevejdou, jako se jednou nevešly v Praze nové tramvaje.

http://zpravy.idnes.cz/nova-tramvaj-se-nevejde-na-nektere-prazske-trate-fut-/domaci.aspx?c=A090429_122605_praha_itu

0 1
možnosti

No, když to srovnám s tím výletem na Kokořín..

1 0
možnosti

J45i83ř74í 58M80a73k12o45ň

11. 6. 2016 16:45

1 minuta za 450 miliónů. A pak to bude jako na koridorech, které 20 let umožňují jezdit 160, ale jezdí se jen 140;-(

1 7
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
2 1
možnosti

Čumíme tady na to už od rána , jsem se stačil okoupat ,oholit ale dočkal jsem se a nepropásl proražení :-)

2 0
možnosti

Kolik jich tam uvnitř je? tam mají asi hnízdo :-)

2 0
možnosti

Jak ještě dlouho to bude trvat? Mě už to nebaví.

0 0
možnosti

Teda já tomu nerozumím, ale ten konec je divadýlko pro čumily? Bagr by to vyhrabal snad dřív...

0 5
možnosti

Hádám, že bagr za sebou nevyzdí rouru. A proto tato metoda bude ve výsledku asi rychlejší (na videu co jsem našel z 9. je to vidět https://www.youtube.com/watch?v=mzbp_CJiBO0 )

5 0
možnosti

"soupravy tu budou moci jezdit rychlostí 120 až 160 kilometrů v hodině"

Tato věta zazdila celou práci na tunelu.

Jako sorry, ale taková rychlost je poplatná době před 50 lety. Dnešní koridory se mají stavět minimálně na 250km/h.

16 6
možnosti

Tento tunel je postaven rychlost 200 km/h. Pro vyšší rychlost by musel být více rovný, tím pádem nejspíš delší a dražší.

Větší rychlost nemá smysl, protože tunel vede do centra Plzně, kde bude i v budoucnu každý vysokorychlostní vlak zastavovat a vyšší rychlost by tak nevyužil.

A soupravy nebudou moci jezdit více než 160 km/h ze dvou důvodů.

1) rychlost nad 160 km/h v ČR není legální

2) nemá to smysl. Trať z východu (zatím) není v parametrech VRT a zrychlovat kvůli 4 km tunelu se nevyplatí.

Mimochodem, ten nedávno dokončený tunel ve Švýcarsku je postaven na rychlost 250 km/h, nicméně této rychlosti se bude používat pouze pro dohánění zpoždění, jinak by se osobní vlaky přiliš pletly s nákladními, jejichž rychlost je 100-120 km/h. Grafikon tam tak bude osobním vlakům zkonstruován na 200 km/h.

9 0
možnosti

Další tunel od Metrostavu! Co ten už toho natropil 8-o

0 2
možnosti