Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Razicí stroj slavnostně dokončil první tubus nového tunelu u Plzně

Razicí stroj Viktorie, který pod vrchem Chlum u Plzně budoval nejdelší železniční tunel v Česku, prorazil první z dvojice tubusů. Slavnostní prorážku mohli čtenáři iDNES.cz sledovat v přímém přenosu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M97a54r41e83k 23B83e72n13d82a 4450320599

Nadhera ten stroj. Uzasne co dokazame. Chtel bych se na tu masinu podivat zblizka.

Tem co se na tom podileli R^

0/0
16.6.2016 14:02
Foto

P87a49v81e66l 47P37o28k89o59r83n28ý 2396244100202

A doufám, že se pak nezjistí, že se objednané vlaky do tunelu nevejdou, jako se jednou nevešly v Praze nové tramvaje.

http://zpravy.idnes.cz/nova-tramvaj-se-nevejde-na-nektere-prazske-trate-fut-/domaci.aspx?c=A090429_122605_praha_itu

0/−1
14.6.2016 7:05

J79a69k49u59b 67Z69a57m14a75z86a31l 4983115738443

No, když to srovnám s tím výletem na Kokořín..

+1/0
13.6.2016 1:46
Foto

J36i69ř78í 70M87a91k90o97ň 5273329384695

1 minuta za 450 miliónů. A pak to bude jako na koridorech, které 20 let umožňují jezdit 160, ale jezdí se jen 140;-(

+1/−7
11.6.2016 16:45

M45i24r35e12k 68K23r72o91u43p43a 8856639897392

Nemá cenu stavět ty tunely na vyšší rychlost než 200 (na tu je projektován) poněvadž vlaky jedoucí od Plzně ani zdaleka tuto rychlost ještě nedosáhnou - rozjíždějí se a vlaky od Prahy už tady budou brzdit. Ta 160 bude využita jen stěží právě z těchto důvodů

+2/−1
11.6.2016 16:55

R44a15d79e26k 38J26a26n25a56t58a 9605526214282

Ano, jedna minuta za 450 milionů.

Pokud si to ovšem vydělíte 50 vlaky denně, 2 směry, nějakými 200 lidmi průměrně v jednom vlaku, 365 dny v roce a 100 roky, tak už minuta vyjde na 60 haléřů (což je o dost méně, než průměrná mzda).

A to jsou jen úspory času cestujících. Další peníze ušetříte na úspoře počtu vlakových souprav a personálu, úspoře energie, úspoře na údržbě trati (protože nová trať je výrazně kratší) a v neposlední řadě se zde určité množství lidí přesune z aut do vlaku, což je rovněž úspora.

+20/0
11.6.2016 17:52

J88i70ř32í 36K39o98c21u89r49e83k 6615854375808

Nebo se mohla opravit stará trať, kde by se jezdilo 80-100 km/h a ušetřila by se maximálně jedna minuta. Byla by levnější?

Pro zrychlení ze 160 km/h na 300 km/h je potřebná dráha asi 10 km. Což se ve čtyřkilometrovém tunelu jaksi nedá realizovat.

+1/0
11.6.2016 21:55

J10a92n 82Z24a80h58r56a84d28n11i93k 3214530307661

Čumíme tady na to už od rána , jsem se stačil okoupat ,oholit ale dočkal jsem se a nepropásl proražení :-)

+2/0
11.6.2016 15:33

P76e51t26r 11M54a13r71š20o58u34n 5895278536656

Kolik jich tam uvnitř je? tam mají asi hnízdo :-)

+2/0
11.6.2016 15:29

V94á63c52l87a44v 24S62v74o45b71o61d70a 5136528309

Jak ještě dlouho to bude trvat? Mě už to nebaví.

0/0
11.6.2016 14:53

D42a28n55a 90K33o72c42i45á83n82o76v37á 2813348899898

Teda já tomu nerozumím, ale ten konec je divadýlko pro čumily? Bagr by to vyhrabal snad dřív...

0/−5
11.6.2016 14:45

P40e12t29r 32M46a51r32š18o15u13n 5115158536486

Hádám, že bagr za sebou nevyzdí rouru. A proto tato metoda bude ve výsledku asi rychlejší (na videu co jsem našel z 9. je to vidět https://www.youtube.com/watch?v=mzbp_CJiBO0 )

+5/0
11.6.2016 14:57

V82l10a29d89i26m15í44r 35H30o91l62ý 8284671156677

Umí to i pokládat koleje a věšet trolej? Že by po prázdninách už ČD mohly bez zbytečného zdržování rozjet provoz aspoň v jednom směru.

0/0
16.6.2016 19:38

S86t80a50n55i81s31l67a83v 29K83r90e94j46c85a29r 6707366903444

Je to věcí každého, jak se na to dívá! Nedávno jste něco podobného mohla sledovat v televizi, z výstavby Londýnského metra!! Britové opravdu nejsou Češi. A o vzdělání a všeobecném rozhledu obou národů to platí dvojnásob.

0/0
11.6.2016 19:27

J98i76ř17í 91K17o83c54u14r80e36k 6685274825278

A vozilo by se to nákladníma autama po místních cestách. Obyvatelé ulice U panského Dvora by z vašeho návrhu skákali metr do výšky. Toho materiálu je nějakých 8 tisíc tun.

0/0
11.6.2016 21:51

D49a28n32a 59K58o71c27i25á25n10o15v35á 2203978499118

Jasně poslední 2 m je 8000 tun

0/−1
11.6.2016 23:12

D31a35n36i33e15l 89T78s87c42h71e36r26n85a57y 2595652179762

ne jenom cca 150-200 tun, proc? 40m uz ma tech 8000

0/0
13.6.2016 18:20

P95a67v95e21l 77M29o27r83a60v17e85c 3812729562648

"soupravy tu budou moci jezdit rychlostí 120 až 160 kilometrů v hodině"

Tato věta zazdila celou práci na tunelu.

Jako sorry, ale taková rychlost je poplatná době před 50 lety. Dnešní koridory se mají stavět minimálně na 250km/h.

+16/−6
11.6.2016 14:42

R79a15d43e89k 59J21a59n48a43t27a 9865446104382

Tento tunel je postaven rychlost 200 km/h. Pro vyšší rychlost by musel být více rovný, tím pádem nejspíš delší a dražší.

Větší rychlost nemá smysl, protože tunel vede do centra Plzně, kde bude i v budoucnu každý vysokorychlostní vlak zastavovat a vyšší rychlost by tak nevyužil.

A soupravy nebudou moci jezdit více než 160 km/h ze dvou důvodů.

1) rychlost nad 160 km/h v ČR není legální

2) nemá to smysl. Trať z východu (zatím) není v parametrech VRT a zrychlovat kvůli 4 km tunelu se nevyplatí.

Mimochodem, ten nedávno dokončený tunel ve Švýcarsku je postaven na rychlost 250 km/h, nicméně této rychlosti se bude používat pouze pro dohánění zpoždění, jinak by se osobní vlaky přiliš pletly s nákladními, jejichž rychlost je 100-120 km/h. Grafikon tam tak bude osobním vlakům zkonstruován na 200 km/h.

+9/0
11.6.2016 15:35

P67a49v48e27l 42M11o80r14a19v57e17c 3152319382708

OK tak jinak: proč (jenom) rekonstruovat trať do Plzně a nestavět (také) VRT?

ŽMně nejde jen o ten tunel, mně jde o koncepci vývoje železnice. Kterážto zaspala 50 let dozadu.

(no třeba tu Musk postaví hyperloop a VRT nebude třeba..)

+1/0
11.6.2016 15:46

P11a59v97e79l 61O16b52d26r74ž57á65l46e28k 6616924898832

A kde ty VRT chcete stavět? Ukažte na mapě ČR nějakou trasu, která by nevadila žádnému ekologovi nebo občanskému sdružení...

+2/−2
11.6.2016 16:29

P26a55v92e66l 46M64o39r55a82v74e94c 3842829532898

A ukažte ty trasy v Německu, Francii, Nizozemí, Rakousku, přelidněném Japonsku,..

+2/0
11.6.2016 16:38

R30a77d42e66k 88J64a48n31a24t33a 9735686764632

Obecně máte opravdu. VRT tu potřebujeme, a to i z Prahy směr Plzeň, protože to je cesta do západní a částečně jižní Evropy.

Ale toto je typický městský VRT výjezd, ten plnou traťovou rychlost mít nemusí.

+2/0
11.6.2016 16:49

P62a51v25e67l 32M88o75r45a13v63e93c 3672339772418

Jo, to i souhlas.

+2/0
11.6.2016 16:50

J57i41ř91í 14K74o26c50u29r36e11k 6295764335778

Ta trať se rekonstruuje také proto, aby unesla nákladní vlaky. Původní trať, hlavně mosty, nevyhovovaly pro třídu zatížení, která je požadovaná na koridoru.

Jinak řečeno: Ano, můžeme postavit jen VRT a starou souběžnou trať zrušit, ale má to háček - nákladní doprava půjde na silnici, jelikož na VRT pro ni nebude kapacita.

0/0
11.6.2016 21:36

T43o72m95á62š 91T30a32t78í26č59e63k 5240832730778

Proč by měl vysokorychlostní vlak zastavovat v Plzni?

0/0
11.6.2016 20:49

R71a30d40e69k 89J66a90n80a64t12a 9465226324882

Protože Plzeň má 170 tisíc obyvatel a většinu poptávky u skoro všech VRT tvoří poptávka vnitrostátní (jediná výjimka, která mě napadá, je Eurostar a megapole Londýn a Paříž, ale to není případ ČR).

Pokud byste zavedl spoj, který by zastavil v Praze a pak až v Německu (tedy asi Mnichov? Řezno je totiž menší než Plzeň ...), nenaplnil byste ho.

A i kdyby taková poptávka a takové spoje existoval, nepojede tímto tunelem směřujícím do centra, ale nějakým VRT obchvatem, podobně jako dálnice D5 nevede skrz centrum Plzně.

0/0
11.6.2016 21:27

T65o13m22á51š 66T68a90t97í15č41e57k 5180772240418

:-) Díky. Já to věděl, že zůstane moje srandička nepochopená. - Ale jako každá srandička má ti ta moje nesrandovní pozadí. Narážel jsem totiž nejen na velikost Plzně, ale taky na to, jestli má v rámci ČR VRT smysl, jestli to není spíš jen mezinárodní záležitost.

0/0
11.6.2016 21:34

J50i60ř42í 75K51o63c80u87r16e43k 6205514915418

Hlavní věc je, zda třeba Praha-Plzeň nevygenereguje víc cestujících než Praha-Mnichov/Norinberk.

Když totiž postavíte VRT tak, aby po ní jel jeden vlak za dvě hodiny, tak to bude nesmysl. Když ji postavíte tak, aby se na ní dostal ještě vnitrostání expres jedoucí každou půlhodinu, tak už to takový nesmysl není.

Přičemž odpůrci VRT upřednostňují variantu bez vnitrostátní dopravy, aby jim vyšlo, že to nesmysl je. Před 60 léty bylo podobně argumentováno u D1 - dálnice pro vnitrostátní dopravu je zbytečná, možná tak do zahraničí.

+3/0
11.6.2016 21:44

T59o54m18á10š 88T60a56t51í71č27e14k 5860732240978

OK, takže vážněji. Jasně, kdyby byla ČR protkaná VR trasami, mělo by to něco do sebe, ovšem kolika lidí by se to týkalo - a můžou si ti potencionální uživatelé dovolit to potom používat? Srovnává se Německo, Japonsko, Španělsko - ale to je nesrovnatelné. Pro mě jako Brňáka by bylo fajn, vystoupit za dvě hodiny v Plzni. Ale kolik nás tak pojede? To nebude jak na trase Mnichov-Hamburk (první ICE trasa) nebo mezi Tokiem a Osakou.

0/−1
11.6.2016 21:55

R22a80d87e76k 49J24a50n14a45t79a 9345846244152

Máte dojem, že po D1 a D5 nikdo nejezdí? Podobně byste totiž mohl argumentovat proti dálnici. Kdo potřebuje být Praze za 2h, když může jet po staré silnici 4h?

+1/0
12.6.2016 0:26

J17a55n 26P98r66i54c86h49y18s88t63a83l 8971878243

Ten prvni argument o "legalnosti" rychlosti je nesmysl. Zivotnost tunelu neni 2 roky. Neexistuje zadny duvod k tomu proc legislativu nezmenit. Kdyby mela vzdy zustat v platnosti legislativa z doby vystavby, tak by pred vasim autem musel dodnes behat chlapik s praporkem.

0/0
12.6.2016 1:08

R70a64d89e65k 89J93a61n32a74t51a 9275196504712

Není to nesmysl. Tunel je postaven na 200 km/h. Důvod "legislativa" jsem přednesl jako (jedno ze dvou) odůvodnění, proč se tam nebude touto rychlostí jezdit hned po otevření.

A o flexibiliitě zákonodárců si nedělete iluze. O zvýšení max. rychlosti ze 160 na 200 se vedou diskuze u mnoho let a kde nic tu nic:

http://ekonomika.idnes.cz/zvysovani-rychlosti-na-draze-d2n-/eko-doprava.aspx?c=A120521_211647_ekonomika_ert

Je to podobný problém jako kouření. Hodně poslanců hulí, a tak nechtějí zakázat hulení. A hodně poslanců si užívá jízdu autem za hranicí předpisů, a teď by nějaký "blbý vlak pro socky" měl jezdit rychleji?

+1/0
12.6.2016 10:53

J29a63k74u42b 45K64u70b86a 5878164694215

Na co by se jezdilo 250 kdyz by se na tu rychlost mezi mesty ani rychlik pomalu nestihl rozjet.

0/−2
11.6.2016 19:14

P71a72v98e23l 64M25o62r88a73v25e44c 3292349212548

Na 250km/h zrychlí vlak během cca 10km. VRT vám nebude zastavovat v každé Horní Dolní..

+2/0
11.6.2016 19:17

R33a51d56e49k 45J46a76n87a34t87a 9515616334522

Přednesl jste asi nejčastěji opakovaný blud o VRT.

Vysokorychlostní vlak se rozjede cca na 15 km a zastaví cca na 5 km. Přitom už dnes tu máme vlaky EuroCity, která mají mezi svými zastávkami 100 km, takže ČR je skutečně velká dost.

+1/0
11.6.2016 21:33

A83l76e83š 94K77r31e88j32č61í 6861111553609

Další tunel od Metrostavu! Co ten už toho natropil 8-o

0/−2
11.6.2016 14:22

V97á14c29l54a18v 34P19a47v45e40l 9660345741939

Koukám na oslavy 90. narozenin královny Alžběty II. Na Das Erste, taky v HD. To je jiná podívaná!;-) Na tunel, co mám kousek od baráku, jsem kouknul iDnes ráno a jak koukám, stále se vrtá. Taky celodenní show, ale snad jen pro fanatické fanoušky železnice nebo stavařiny..;-D

0/0
11.6.2016 14:02

P84e74t34r 23M62a38r45š89o48u59n 5345558886656

jinak, kdo nevidí kudy to "leze", tak zde je to vidět.

https://www.youtube.com/watch?v=ZXt-klnhD48

A také je vidět kde byl 9.6. Takže to časově na 11. na současnou polohu vychází. PR nePR

+1/0
11.6.2016 13:38

J11a89k68u47b 88K84o78s 3826142430434

Z hlediska PR bych řekl kapku nezvládnutá akce.

0/−4
11.6.2016 13:12

P37e23t15r 47M45a26r70š13o36u13n 5565368726486

V čem? jako že to neudělalo vžuuum a bylo venku ;-) Oni tam stále pracují, to je stavba, to není šou

+4/0
11.6.2016 13:21

M26i24c17h65a69e30l 61C45h52a46r55v71á29t 9449888253112

Opravdu si myslíte, že tohle divadlo už není jen a jen pro hrstku novinářů, pár netrpělivých místních občanů plus pro politika, který se zřejmě zatím ani namáhal zůčastnit?8-o

0/−5
11.6.2016 13:24

P69e90t79r 35M25a40r51š12o43u62n 5525618616536

Takže všechny tu pohoršuje ta pomalovaná stěna- ta je na stavbě navíc, to jo. A to že tam pustí lidi se podívat - to je na stavbě taky navíc. Co tam máte z divadla dál?

Ten štít ven prostě prolézt musí, a na jeho druhém konci se tunel doobložit taky musí, než ho vyndají.... Asi to nejde vytáhnout jako "špunt". Takže by se tam takhle sunul tak jako tak (s čumily i bez čumilů)...

+7/0
11.6.2016 13:28

M62i94c97h71a70e71l 26C44h22a80r90v69á68t 9919738963352

A tak si to tak neberte. Holt ta jejich píár není dost na výši a mohl jste dopadnout mnohem hůř. Si vemte ty chudáky, kteří tam od rána postávají a jak to vypadá, tak ještě nějakou dobu postávat budou.

+1/−6
11.6.2016 13:33

P24e21t11r 85M45a92r23š11o83u64n 5625358676196

tak já bych to předpokládal, že to je akce na celý den (jít se tam podívat). Stačí selským rozumem vidět, jak "rychle" se ten stroj může pohybovat. Pokud toho někteří na místě nečekali, jejich chyba. ;-)

+4/0
11.6.2016 13:40

M82i90c91h91a75e30l 72C27h52a83r35v78á97t 9439548703582

No pokud byla v perexu ještě před minulou aktualizací informace, že štít bude venku během dopoledne, tak jste asi jediný, kdo má buďto skvělé informace, nebo si dokáže spočítat, jak to bude dlouho trvat. S ohledem že se jedná o navezený materiál+větší mnořství čerstvě zaarmovaného betonu, tak před Vámi opravdu smekám.;-D

0/−5
11.6.2016 13:47

P38e45t36r 37M49a59r66š26o12u84n 5695858166636

netřeba smekat, právě že nevím čím to leze a co se může všechno stát, počítám s více času. Ono totiž ani pravidelnou cestu do práce neujedu každý den stejně rychle. To pravda, někoho může asi překvapit ;-D Ale odhad kdy bych tam měl být, vám klidně také dám.

No a je v perexu v novinovém článku už vůbec nemá cenu komentovat...;-)

V časovém odhadu tedy žádný zásadní problém nevidím. Je sobota. ;-)

+2/0
11.6.2016 14:10

M18i54r71e17k 78K75r98o97u76p62a 8956689277602

Na konci lezl jílem, takže pomaleji.

0/0
11.6.2016 16:58

P66e94t79r 56M22a15r34š89o40u80n 5435408356756

a jinak, ten "schod tam vidím od začátku, kde berete tu svoji opakovanou navážkou?

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/83/Tunely_Ejpovice_20.JPG

+3/0
11.6.2016 14:21

M72a45r12t41a 46M30a27r34e36š35o74v94á 1598404687739

Souhlasím Lukáš Bernát ,někteří lidi jsou fakt hnusný.A komu se to nelíbí stačí vypnout!!

+3/0
11.6.2016 13:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.