Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Razicí stroj slavnostně dokončil první tubus nového tunelu u Plzně

Razicí stroj Viktorie, který pod vrchem Chlum u Plzně budoval nejdelší železniční tunel v Česku, prorazil první z dvojice tubusů. Slavnostní prorážku mohli čtenáři iDNES.cz sledovat v přímém přenosu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M28a57r80e46k 77B49e34n38d72a 4250980939

Nadhera ten stroj. Uzasne co dokazame. Chtel bych se na tu masinu podivat zblizka.

Tem co se na tom podileli R^

0/0
16.6.2016 14:02
Foto

P70a79v22e56l 19P72o91k49o79r68n43ý 2456874770422

A doufám, že se pak nezjistí, že se objednané vlaky do tunelu nevejdou, jako se jednou nevešly v Praze nové tramvaje.

http://zpravy.idnes.cz/nova-tramvaj-se-nevejde-na-nektere-prazske-trate-fut-/domaci.aspx?c=A090429_122605_praha_itu

0/−1
14.6.2016 7:05

J67a43k24u86b 33Z87a32m88a48z22a88l 4463325658533

No, když to srovnám s tím výletem na Kokořín..

+1/0
13.6.2016 1:46
Foto

J29i27ř60í 35M72a85k75o37ň 5293429274595

1 minuta za 450 miliónů. A pak to bude jako na koridorech, které 20 let umožňují jezdit 160, ale jezdí se jen 140;-(

+1/−7
11.6.2016 16:45

M38i58r24e45k 57K98r16o66u93p57a 8386759157472

Nemá cenu stavět ty tunely na vyšší rychlost než 200 (na tu je projektován) poněvadž vlaky jedoucí od Plzně ani zdaleka tuto rychlost ještě nedosáhnou - rozjíždějí se a vlaky od Prahy už tady budou brzdit. Ta 160 bude využita jen stěží právě z těchto důvodů

+2/−1
11.6.2016 16:55

R89a72d43e29k 36J68a82n36a48t25a 9835626144552

Ano, jedna minuta za 450 milionů.

Pokud si to ovšem vydělíte 50 vlaky denně, 2 směry, nějakými 200 lidmi průměrně v jednom vlaku, 365 dny v roce a 100 roky, tak už minuta vyjde na 60 haléřů (což je o dost méně, než průměrná mzda).

A to jsou jen úspory času cestujících. Další peníze ušetříte na úspoře počtu vlakových souprav a personálu, úspoře energie, úspoře na údržbě trati (protože nová trať je výrazně kratší) a v neposlední řadě se zde určité množství lidí přesune z aut do vlaku, což je rovněž úspora.

+20/0
11.6.2016 17:52

J90i16ř94í 53K15o37c93u40r34e76k 6415464255988

Nebo se mohla opravit stará trať, kde by se jezdilo 80-100 km/h a ušetřila by se maximálně jedna minuta. Byla by levnější?

Pro zrychlení ze 160 km/h na 300 km/h je potřebná dráha asi 10 km. Což se ve čtyřkilometrovém tunelu jaksi nedá realizovat.

+1/0
11.6.2016 21:55

J58a70n 88Z84a29h35r94a12d92n98i16k 3574750127191

Čumíme tady na to už od rána , jsem se stačil okoupat ,oholit ale dočkal jsem se a nepropásl proražení :-)

+2/0
11.6.2016 15:33

P98e60t94r 94M60a74r87š62o83u69n 5775538596486

Kolik jich tam uvnitř je? tam mají asi hnízdo :-)

+2/0
11.6.2016 15:29

V66á87c88l53a83v 76S76v35o97b42o78d59a 5886228949

Jak ještě dlouho to bude trvat? Mě už to nebaví.

0/0
11.6.2016 14:53

D47a56n61a 91K30o34c26i46á51n64o33v70á 2183158259518

Teda já tomu nerozumím, ale ten konec je divadýlko pro čumily? Bagr by to vyhrabal snad dřív...

0/−5
11.6.2016 14:45

P81e45t62r 36M21a26r14š91o34u42n 5725618616256

Hádám, že bagr za sebou nevyzdí rouru. A proto tato metoda bude ve výsledku asi rychlejší (na videu co jsem našel z 9. je to vidět https://www.youtube.com/watch?v=mzbp_CJiBO0 )

+5/0
11.6.2016 14:57

V10l84a74d67i45m22í26r 60H39o24l50ý 8514461886597

Umí to i pokládat koleje a věšet trolej? Že by po prázdninách už ČD mohly bez zbytečného zdržování rozjet provoz aspoň v jednom směru.

0/0
16.6.2016 19:38

S16t68a29n82i90s96l24a36v 85K83r31e52j68c66a87r 6607636843354

Je to věcí každého, jak se na to dívá! Nedávno jste něco podobného mohla sledovat v televizi, z výstavby Londýnského metra!! Britové opravdu nejsou Češi. A o vzdělání a všeobecném rozhledu obou národů to platí dvojnásob.

0/0
11.6.2016 19:27

J63i48ř94í 49K69o12c35u30r16e48k 6855694785248

A vozilo by se to nákladníma autama po místních cestách. Obyvatelé ulice U panského Dvora by z vašeho návrhu skákali metr do výšky. Toho materiálu je nějakých 8 tisíc tun.

0/0
11.6.2016 21:51

D41a28n72a 52K77o70c28i84á58n87o82v24á 2683568939518

Jasně poslední 2 m je 8000 tun

0/−1
11.6.2016 23:12

D62a85n65i20e34l 21T20s28c59h79e64r75n18a86y 2105242519382

ne jenom cca 150-200 tun, proc? 40m uz ma tech 8000

0/0
13.6.2016 18:20

P36a48v24e17l 84M23o17r78a88v17e65c 3542429772358

"soupravy tu budou moci jezdit rychlostí 120 až 160 kilometrů v hodině"

Tato věta zazdila celou práci na tunelu.

Jako sorry, ale taková rychlost je poplatná době před 50 lety. Dnešní koridory se mají stavět minimálně na 250km/h.

+16/−6
11.6.2016 14:42

R63a85d98e13k 67J88a30n17a53t92a 9965156514762

Tento tunel je postaven rychlost 200 km/h. Pro vyšší rychlost by musel být více rovný, tím pádem nejspíš delší a dražší.

Větší rychlost nemá smysl, protože tunel vede do centra Plzně, kde bude i v budoucnu každý vysokorychlostní vlak zastavovat a vyšší rychlost by tak nevyužil.

A soupravy nebudou moci jezdit více než 160 km/h ze dvou důvodů.

1) rychlost nad 160 km/h v ČR není legální

2) nemá to smysl. Trať z východu (zatím) není v parametrech VRT a zrychlovat kvůli 4 km tunelu se nevyplatí.

Mimochodem, ten nedávno dokončený tunel ve Švýcarsku je postaven na rychlost 250 km/h, nicméně této rychlosti se bude používat pouze pro dohánění zpoždění, jinak by se osobní vlaky přiliš pletly s nákladními, jejichž rychlost je 100-120 km/h. Grafikon tam tak bude osobním vlakům zkonstruován na 200 km/h.

+9/0
11.6.2016 15:35

P70a87v68e71l 40M29o54r36a54v10e52c 3132559312138

OK tak jinak: proč (jenom) rekonstruovat trať do Plzně a nestavět (také) VRT?

ŽMně nejde jen o ten tunel, mně jde o koncepci vývoje železnice. Kterážto zaspala 50 let dozadu.

(no třeba tu Musk postaví hyperloop a VRT nebude třeba..)

+1/0
11.6.2016 15:46

P61a14v47e85l 49O53b11d10r21ž82á49l15e40k 6706244868182

A kde ty VRT chcete stavět? Ukažte na mapě ČR nějakou trasu, která by nevadila žádnému ekologovi nebo občanskému sdružení...

+2/−2
11.6.2016 16:29

P64a11v28e28l 96M82o12r58a79v37e40c 3982609642428

A ukažte ty trasy v Německu, Francii, Nizozemí, Rakousku, přelidněném Japonsku,..

+2/0
11.6.2016 16:38

R98a13d90e87k 59J28a11n33a68t87a 9575886894232

Obecně máte opravdu. VRT tu potřebujeme, a to i z Prahy směr Plzeň, protože to je cesta do západní a částečně jižní Evropy.

Ale toto je typický městský VRT výjezd, ten plnou traťovou rychlost mít nemusí.

+2/0
11.6.2016 16:49

P24a65v39e22l 43M47o53r13a84v64e31c 3442379682258

Jo, to i souhlas.

+2/0
11.6.2016 16:50

J70i11ř60í 28K16o16c37u78r36e37k 6895624775588

Ta trať se rekonstruuje také proto, aby unesla nákladní vlaky. Původní trať, hlavně mosty, nevyhovovaly pro třídu zatížení, která je požadovaná na koridoru.

Jinak řečeno: Ano, můžeme postavit jen VRT a starou souběžnou trať zrušit, ale má to háček - nákladní doprava půjde na silnici, jelikož na VRT pro ni nebude kapacita.

0/0
11.6.2016 21:36

T39o49m93á21š 44T65a71t11í85č26e26k 5870952280368

Proč by měl vysokorychlostní vlak zastavovat v Plzni?

0/0
11.6.2016 20:49

R65a25d89e41k 17J97a86n96a70t83a 9175866854132

Protože Plzeň má 170 tisíc obyvatel a většinu poptávky u skoro všech VRT tvoří poptávka vnitrostátní (jediná výjimka, která mě napadá, je Eurostar a megapole Londýn a Paříž, ale to není případ ČR).

Pokud byste zavedl spoj, který by zastavil v Praze a pak až v Německu (tedy asi Mnichov? Řezno je totiž menší než Plzeň ...), nenaplnil byste ho.

A i kdyby taková poptávka a takové spoje existoval, nepojede tímto tunelem směřujícím do centra, ale nějakým VRT obchvatem, podobně jako dálnice D5 nevede skrz centrum Plzně.

0/0
11.6.2016 21:27

T84o53m84á75š 53T54a25t37í32č92e13k 5530692250438

:-) Díky. Já to věděl, že zůstane moje srandička nepochopená. - Ale jako každá srandička má ti ta moje nesrandovní pozadí. Narážel jsem totiž nejen na velikost Plzně, ale taky na to, jestli má v rámci ČR VRT smysl, jestli to není spíš jen mezinárodní záležitost.

0/0
11.6.2016 21:34

J11i28ř20í 18K52o70c21u98r30e70k 6605524515338

Hlavní věc je, zda třeba Praha-Plzeň nevygenereguje víc cestujících než Praha-Mnichov/Norinberk.

Když totiž postavíte VRT tak, aby po ní jel jeden vlak za dvě hodiny, tak to bude nesmysl. Když ji postavíte tak, aby se na ní dostal ještě vnitrostání expres jedoucí každou půlhodinu, tak už to takový nesmysl není.

Přičemž odpůrci VRT upřednostňují variantu bez vnitrostátní dopravy, aby jim vyšlo, že to nesmysl je. Před 60 léty bylo podobně argumentováno u D1 - dálnice pro vnitrostátní dopravu je zbytečná, možná tak do zahraničí.

+3/0
11.6.2016 21:44

T37o37m78á84š 97T10a72t41í22č51e72k 5200372910968

OK, takže vážněji. Jasně, kdyby byla ČR protkaná VR trasami, mělo by to něco do sebe, ovšem kolika lidí by se to týkalo - a můžou si ti potencionální uživatelé dovolit to potom používat? Srovnává se Německo, Japonsko, Španělsko - ale to je nesrovnatelné. Pro mě jako Brňáka by bylo fajn, vystoupit za dvě hodiny v Plzni. Ale kolik nás tak pojede? To nebude jak na trase Mnichov-Hamburk (první ICE trasa) nebo mezi Tokiem a Osakou.

0/−1
11.6.2016 21:55

R38a62d38e71k 62J68a65n95a77t43a 9415726534632

Máte dojem, že po D1 a D5 nikdo nejezdí? Podobně byste totiž mohl argumentovat proti dálnici. Kdo potřebuje být Praze za 2h, když může jet po staré silnici 4h?

+1/0
12.6.2016 0:26

J15a92n 12P72r14i94c65h33y68s71t24a69l 8681158673

Ten prvni argument o "legalnosti" rychlosti je nesmysl. Zivotnost tunelu neni 2 roky. Neexistuje zadny duvod k tomu proc legislativu nezmenit. Kdyby mela vzdy zustat v platnosti legislativa z doby vystavby, tak by pred vasim autem musel dodnes behat chlapik s praporkem.

0/0
12.6.2016 1:08

R44a41d42e29k 12J90a17n32a79t87a 9635716404112

Není to nesmysl. Tunel je postaven na 200 km/h. Důvod "legislativa" jsem přednesl jako (jedno ze dvou) odůvodnění, proč se tam nebude touto rychlostí jezdit hned po otevření.

A o flexibiliitě zákonodárců si nedělete iluze. O zvýšení max. rychlosti ze 160 na 200 se vedou diskuze u mnoho let a kde nic tu nic:

http://ekonomika.idnes.cz/zvysovani-rychlosti-na-draze-d2n-/eko-doprava.aspx?c=A120521_211647_ekonomika_ert

Je to podobný problém jako kouření. Hodně poslanců hulí, a tak nechtějí zakázat hulení. A hodně poslanců si užívá jízdu autem za hranicí předpisů, a teď by nějaký "blbý vlak pro socky" měl jezdit rychleji?

+1/0
12.6.2016 10:53

J50a65k36u28b 76K17u58b70a 5468334964415

Na co by se jezdilo 250 kdyz by se na tu rychlost mezi mesty ani rychlik pomalu nestihl rozjet.

0/−2
11.6.2016 19:14

P15a92v66e56l 91M98o59r37a43v11e98c 3532519712968

Na 250km/h zrychlí vlak během cca 10km. VRT vám nebude zastavovat v každé Horní Dolní..

+2/0
11.6.2016 19:17

R69a31d83e50k 33J34a32n27a15t87a 9515906974192

Přednesl jste asi nejčastěji opakovaný blud o VRT.

Vysokorychlostní vlak se rozjede cca na 15 km a zastaví cca na 5 km. Přitom už dnes tu máme vlaky EuroCity, která mají mezi svými zastávkami 100 km, takže ČR je skutečně velká dost.

+1/0
11.6.2016 21:33

A72l93e19š 32K69r85e23j65č33í 6941631213129

Další tunel od Metrostavu! Co ten už toho natropil 8-o

0/−2
11.6.2016 14:22

V67á49c65l81a75v 15P20a87v49e62l 9810725161829

Koukám na oslavy 90. narozenin královny Alžběty II. Na Das Erste, taky v HD. To je jiná podívaná!;-) Na tunel, co mám kousek od baráku, jsem kouknul iDnes ráno a jak koukám, stále se vrtá. Taky celodenní show, ale snad jen pro fanatické fanoušky železnice nebo stavařiny..;-D

0/0
11.6.2016 14:02

P75e60t68r 50M17a61r28š69o16u89n 5305818856826

jinak, kdo nevidí kudy to "leze", tak zde je to vidět.

https://www.youtube.com/watch?v=ZXt-klnhD48

A také je vidět kde byl 9.6. Takže to časově na 11. na současnou polohu vychází. PR nePR

+1/0
11.6.2016 13:38

J14a96k87u86b 21K31o63s 3776492150744

Z hlediska PR bych řekl kapku nezvládnutá akce.

0/−4
11.6.2016 13:12

P85e87t30r 33M41a36r58š63o13u47n 5155648546556

V čem? jako že to neudělalo vžuuum a bylo venku ;-) Oni tam stále pracují, to je stavba, to není šou

+4/0
11.6.2016 13:21

M59i83c96h42a75e61l 93C29h36a83r51v73á94t 9619838283962

Opravdu si myslíte, že tohle divadlo už není jen a jen pro hrstku novinářů, pár netrpělivých místních občanů plus pro politika, který se zřejmě zatím ani namáhal zůčastnit?8-o

0/−5
11.6.2016 13:24

P20e62t75r 31M72a97r46š73o62u71n 5275828446986

Takže všechny tu pohoršuje ta pomalovaná stěna- ta je na stavbě navíc, to jo. A to že tam pustí lidi se podívat - to je na stavbě taky navíc. Co tam máte z divadla dál?

Ten štít ven prostě prolézt musí, a na jeho druhém konci se tunel doobložit taky musí, než ho vyndají.... Asi to nejde vytáhnout jako "špunt". Takže by se tam takhle sunul tak jako tak (s čumily i bez čumilů)...

+7/0
11.6.2016 13:28

M42i43c40h60a47e66l 44C72h53a79r66v60á46t 9809678403962

A tak si to tak neberte. Holt ta jejich píár není dost na výši a mohl jste dopadnout mnohem hůř. Si vemte ty chudáky, kteří tam od rána postávají a jak to vypadá, tak ještě nějakou dobu postávat budou.

+1/−6
11.6.2016 13:33

P78e83t49r 93M11a77r34š85o84u60n 5685238886756

tak já bych to předpokládal, že to je akce na celý den (jít se tam podívat). Stačí selským rozumem vidět, jak "rychle" se ten stroj může pohybovat. Pokud toho někteří na místě nečekali, jejich chyba. ;-)

+4/0
11.6.2016 13:40

M46i90c83h18a39e64l 10C46h61a62r47v19á94t 9639228613642

No pokud byla v perexu ještě před minulou aktualizací informace, že štít bude venku během dopoledne, tak jste asi jediný, kdo má buďto skvělé informace, nebo si dokáže spočítat, jak to bude dlouho trvat. S ohledem že se jedná o navezený materiál+větší mnořství čerstvě zaarmovaného betonu, tak před Vámi opravdu smekám.;-D

0/−5
11.6.2016 13:47

P16e31t74r 48M97a94r15š41o64u16n 5735618156756

netřeba smekat, právě že nevím čím to leze a co se může všechno stát, počítám s více času. Ono totiž ani pravidelnou cestu do práce neujedu každý den stejně rychle. To pravda, někoho může asi překvapit ;-D Ale odhad kdy bych tam měl být, vám klidně také dám.

No a je v perexu v novinovém článku už vůbec nemá cenu komentovat...;-)

V časovém odhadu tedy žádný zásadní problém nevidím. Je sobota. ;-)

+2/0
11.6.2016 14:10

M58i63r13e30k 68K61r72o37u75p95a 8416329857552

Na konci lezl jílem, takže pomaleji.

0/0
11.6.2016 16:58

P90e82t69r 73M33a95r61š91o24u36n 5475958786766

a jinak, ten "schod tam vidím od začátku, kde berete tu svoji opakovanou navážkou?

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/83/Tunely_Ejpovice_20.JPG

+3/0
11.6.2016 14:21

M74a57r36t83a 55M86a87r55e90š43o52v10á 1918774547779

Souhlasím Lukáš Bernát ,někteří lidi jsou fakt hnusný.A komu se to nelíbí stačí vypnout!!

+3/0
11.6.2016 13:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.