Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Razicí stroj slavnostně dokončil první tubus nového tunelu u Plzně

Razicí stroj Viktorie, který pod vrchem Chlum u Plzně budoval nejdelší železniční tunel v Česku, prorazil první z dvojice tubusů. Slavnostní prorážku mohli čtenáři iDNES.cz sledovat v přímém přenosu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M18a67r59e67k 57B16e34n66d47a 4590230689

Nadhera ten stroj. Uzasne co dokazame. Chtel bych se na tu masinu podivat zblizka.

Tem co se na tom podileli R^

0/0
16.6.2016 14:02
Foto

P77a69v84e45l 35P37o69k28o33r15n55ý 2416124470922

A doufám, že se pak nezjistí, že se objednané vlaky do tunelu nevejdou, jako se jednou nevešly v Praze nové tramvaje.

http://zpravy.idnes.cz/nova-tramvaj-se-nevejde-na-nektere-prazske-trate-fut-/domaci.aspx?c=A090429_122605_praha_itu

0/−1
14.6.2016 7:05

J92a32k17u40b 58Z13a31m47a61z15a72l 4613805948303

No, když to srovnám s tím výletem na Kokořín..

+1/0
13.6.2016 1:46
Foto

J91i41ř29í 18M39a48k72o39ň 5203319554105

1 minuta za 450 miliónů. A pak to bude jako na koridorech, které 20 let umožňují jezdit 160, ale jezdí se jen 140;-(

+1/−7
11.6.2016 16:45

M94i84r62e13k 36K54r67o41u73p25a 8526819197732

Nemá cenu stavět ty tunely na vyšší rychlost než 200 (na tu je projektován) poněvadž vlaky jedoucí od Plzně ani zdaleka tuto rychlost ještě nedosáhnou - rozjíždějí se a vlaky od Prahy už tady budou brzdit. Ta 160 bude využita jen stěží právě z těchto důvodů

+2/−1
11.6.2016 16:55

R48a46d83e30k 63J17a47n37a84t62a 9105826384622

Ano, jedna minuta za 450 milionů.

Pokud si to ovšem vydělíte 50 vlaky denně, 2 směry, nějakými 200 lidmi průměrně v jednom vlaku, 365 dny v roce a 100 roky, tak už minuta vyjde na 60 haléřů (což je o dost méně, než průměrná mzda).

A to jsou jen úspory času cestujících. Další peníze ušetříte na úspoře počtu vlakových souprav a personálu, úspoře energie, úspoře na údržbě trati (protože nová trať je výrazně kratší) a v neposlední řadě se zde určité množství lidí přesune z aut do vlaku, což je rovněž úspora.

+20/0
11.6.2016 17:52

J54i58ř76í 30K37o56c30u51r76e51k 6695354365378

Nebo se mohla opravit stará trať, kde by se jezdilo 80-100 km/h a ušetřila by se maximálně jedna minuta. Byla by levnější?

Pro zrychlení ze 160 km/h na 300 km/h je potřebná dráha asi 10 km. Což se ve čtyřkilometrovém tunelu jaksi nedá realizovat.

+1/0
11.6.2016 21:55

J87a28n 25Z76a35h29r73a34d92n36i10k 3904920577561

Čumíme tady na to už od rána , jsem se stačil okoupat ,oholit ale dočkal jsem se a nepropásl proražení :-)

+2/0
11.6.2016 15:33

P77e49t36r 71M38a78r28š66o75u61n 5815268276936

Kolik jich tam uvnitř je? tam mají asi hnízdo :-)

+2/0
11.6.2016 15:29

V16á78c93l81a21v 10S95v44o83b15o13d42a 5796348839

Jak ještě dlouho to bude trvat? Mě už to nebaví.

0/0
11.6.2016 14:53

D92a37n65a 37K93o29c73i29á97n63o97v19á 2983588109738

Teda já tomu nerozumím, ale ten konec je divadýlko pro čumily? Bagr by to vyhrabal snad dřív...

0/−5
11.6.2016 14:45

P47e56t17r 97M29a30r95š20o46u56n 5805158516656

Hádám, že bagr za sebou nevyzdí rouru. A proto tato metoda bude ve výsledku asi rychlejší (na videu co jsem našel z 9. je to vidět https://www.youtube.com/watch?v=mzbp_CJiBO0 )

+5/0
11.6.2016 14:57

V35l45a47d41i91m67í54r 60H88o10l86ý 8154741826567

Umí to i pokládat koleje a věšet trolej? Že by po prázdninách už ČD mohly bez zbytečného zdržování rozjet provoz aspoň v jednom směru.

0/0
16.6.2016 19:38

S11t86a44n35i15s38l94a33v 27K84r73e16j68c26a56r 6717916233564

Je to věcí každého, jak se na to dívá! Nedávno jste něco podobného mohla sledovat v televizi, z výstavby Londýnského metra!! Britové opravdu nejsou Češi. A o vzdělání a všeobecném rozhledu obou národů to platí dvojnásob.

0/0
11.6.2016 19:27

J96i72ř72í 61K26o18c15u91r94e27k 6965414255308

A vozilo by se to nákladníma autama po místních cestách. Obyvatelé ulice U panského Dvora by z vašeho návrhu skákali metr do výšky. Toho materiálu je nějakých 8 tisíc tun.

0/0
11.6.2016 21:51

D37a88n55a 93K70o26c60i95á50n24o24v16á 2933478919728

Jasně poslední 2 m je 8000 tun

0/−1
11.6.2016 23:12

D52a25n23i61e36l 59T38s23c81h18e95r33n12a37y 2985862419902

ne jenom cca 150-200 tun, proc? 40m uz ma tech 8000

0/0
13.6.2016 18:20

P47a88v66e25l 97M51o39r45a75v32e46c 3112129202538

"soupravy tu budou moci jezdit rychlostí 120 až 160 kilometrů v hodině"

Tato věta zazdila celou práci na tunelu.

Jako sorry, ale taková rychlost je poplatná době před 50 lety. Dnešní koridory se mají stavět minimálně na 250km/h.

+16/−6
11.6.2016 14:42

R13a54d53e26k 12J68a10n39a27t79a 9875176644722

Tento tunel je postaven rychlost 200 km/h. Pro vyšší rychlost by musel být více rovný, tím pádem nejspíš delší a dražší.

Větší rychlost nemá smysl, protože tunel vede do centra Plzně, kde bude i v budoucnu každý vysokorychlostní vlak zastavovat a vyšší rychlost by tak nevyužil.

A soupravy nebudou moci jezdit více než 160 km/h ze dvou důvodů.

1) rychlost nad 160 km/h v ČR není legální

2) nemá to smysl. Trať z východu (zatím) není v parametrech VRT a zrychlovat kvůli 4 km tunelu se nevyplatí.

Mimochodem, ten nedávno dokončený tunel ve Švýcarsku je postaven na rychlost 250 km/h, nicméně této rychlosti se bude používat pouze pro dohánění zpoždění, jinak by se osobní vlaky přiliš pletly s nákladními, jejichž rychlost je 100-120 km/h. Grafikon tam tak bude osobním vlakům zkonstruován na 200 km/h.

+9/0
11.6.2016 15:35

P47a85v25e28l 62M56o53r82a85v98e24c 3192959232618

OK tak jinak: proč (jenom) rekonstruovat trať do Plzně a nestavět (také) VRT?

ŽMně nejde jen o ten tunel, mně jde o koncepci vývoje železnice. Kterážto zaspala 50 let dozadu.

(no třeba tu Musk postaví hyperloop a VRT nebude třeba..)

+1/0
11.6.2016 15:46

P89a45v17e93l 22O57b34d54r42ž24á88l77e87k 6376974288622

A kde ty VRT chcete stavět? Ukažte na mapě ČR nějakou trasu, která by nevadila žádnému ekologovi nebo občanskému sdružení...

+2/−2
11.6.2016 16:29

P31a80v13e84l 59M85o82r57a96v58e70c 3672279862598

A ukažte ty trasy v Německu, Francii, Nizozemí, Rakousku, přelidněném Japonsku,..

+2/0
11.6.2016 16:38

R14a25d64e88k 52J10a70n59a88t61a 9695856474672

Obecně máte opravdu. VRT tu potřebujeme, a to i z Prahy směr Plzeň, protože to je cesta do západní a částečně jižní Evropy.

Ale toto je typický městský VRT výjezd, ten plnou traťovou rychlost mít nemusí.

+2/0
11.6.2016 16:49

P75a94v57e11l 95M55o73r42a58v15e84c 3312209632608

Jo, to i souhlas.

+2/0
11.6.2016 16:50

J74i83ř74í 96K11o28c83u22r42e38k 6205314205528

Ta trať se rekonstruuje také proto, aby unesla nákladní vlaky. Původní trať, hlavně mosty, nevyhovovaly pro třídu zatížení, která je požadovaná na koridoru.

Jinak řečeno: Ano, můžeme postavit jen VRT a starou souběžnou trať zrušit, ale má to háček - nákladní doprava půjde na silnici, jelikož na VRT pro ni nebude kapacita.

0/0
11.6.2016 21:36

T94o96m25á96š 19T38a82t74í19č25e89k 5130392810168

Proč by měl vysokorychlostní vlak zastavovat v Plzni?

0/0
11.6.2016 20:49

R82a67d77e59k 94J38a86n84a21t50a 9655566214452

Protože Plzeň má 170 tisíc obyvatel a většinu poptávky u skoro všech VRT tvoří poptávka vnitrostátní (jediná výjimka, která mě napadá, je Eurostar a megapole Londýn a Paříž, ale to není případ ČR).

Pokud byste zavedl spoj, který by zastavil v Praze a pak až v Německu (tedy asi Mnichov? Řezno je totiž menší než Plzeň ...), nenaplnil byste ho.

A i kdyby taková poptávka a takové spoje existoval, nepojede tímto tunelem směřujícím do centra, ale nějakým VRT obchvatem, podobně jako dálnice D5 nevede skrz centrum Plzně.

0/0
11.6.2016 21:27

T67o66m45á52š 32T15a20t86í15č23e54k 5310912180648

:-) Díky. Já to věděl, že zůstane moje srandička nepochopená. - Ale jako každá srandička má ti ta moje nesrandovní pozadí. Narážel jsem totiž nejen na velikost Plzně, ale taky na to, jestli má v rámci ČR VRT smysl, jestli to není spíš jen mezinárodní záležitost.

0/0
11.6.2016 21:34

J80i20ř25í 54K39o36c54u51r53e60k 6565664205398

Hlavní věc je, zda třeba Praha-Plzeň nevygenereguje víc cestujících než Praha-Mnichov/Norinberk.

Když totiž postavíte VRT tak, aby po ní jel jeden vlak za dvě hodiny, tak to bude nesmysl. Když ji postavíte tak, aby se na ní dostal ještě vnitrostání expres jedoucí každou půlhodinu, tak už to takový nesmysl není.

Přičemž odpůrci VRT upřednostňují variantu bez vnitrostátní dopravy, aby jim vyšlo, že to nesmysl je. Před 60 léty bylo podobně argumentováno u D1 - dálnice pro vnitrostátní dopravu je zbytečná, možná tak do zahraničí.

+3/0
11.6.2016 21:44

T85o68m72á36š 63T72a57t33í66č85e58k 5100722790728

OK, takže vážněji. Jasně, kdyby byla ČR protkaná VR trasami, mělo by to něco do sebe, ovšem kolika lidí by se to týkalo - a můžou si ti potencionální uživatelé dovolit to potom používat? Srovnává se Německo, Japonsko, Španělsko - ale to je nesrovnatelné. Pro mě jako Brňáka by bylo fajn, vystoupit za dvě hodiny v Plzni. Ale kolik nás tak pojede? To nebude jak na trase Mnichov-Hamburk (první ICE trasa) nebo mezi Tokiem a Osakou.

0/−1
11.6.2016 21:55

R45a50d16e94k 76J55a68n54a40t65a 9165416214922

Máte dojem, že po D1 a D5 nikdo nejezdí? Podobně byste totiž mohl argumentovat proti dálnici. Kdo potřebuje být Praze za 2h, když může jet po staré silnici 4h?

+1/0
12.6.2016 0:26

J98a71n 58P52r76i74c37h84y58s64t53a90l 8331868573

Ten prvni argument o "legalnosti" rychlosti je nesmysl. Zivotnost tunelu neni 2 roky. Neexistuje zadny duvod k tomu proc legislativu nezmenit. Kdyby mela vzdy zustat v platnosti legislativa z doby vystavby, tak by pred vasim autem musel dodnes behat chlapik s praporkem.

0/0
12.6.2016 1:08

R67a79d36e81k 71J79a24n16a59t25a 9625396104272

Není to nesmysl. Tunel je postaven na 200 km/h. Důvod "legislativa" jsem přednesl jako (jedno ze dvou) odůvodnění, proč se tam nebude touto rychlostí jezdit hned po otevření.

A o flexibiliitě zákonodárců si nedělete iluze. O zvýšení max. rychlosti ze 160 na 200 se vedou diskuze u mnoho let a kde nic tu nic:

http://ekonomika.idnes.cz/zvysovani-rychlosti-na-draze-d2n-/eko-doprava.aspx?c=A120521_211647_ekonomika_ert

Je to podobný problém jako kouření. Hodně poslanců hulí, a tak nechtějí zakázat hulení. A hodně poslanců si užívá jízdu autem za hranicí předpisů, a teď by nějaký "blbý vlak pro socky" měl jezdit rychleji?

+1/0
12.6.2016 10:53

J94a97k66u26b 21K73u86b86a 5518304134965

Na co by se jezdilo 250 kdyz by se na tu rychlost mezi mesty ani rychlik pomalu nestihl rozjet.

0/−2
11.6.2016 19:14

P17a65v57e39l 32M64o44r67a82v97e35c 3142399312288

Na 250km/h zrychlí vlak během cca 10km. VRT vám nebude zastavovat v každé Horní Dolní..

+2/0
11.6.2016 19:17

R56a52d91e61k 22J97a83n40a69t55a 9335176754832

Přednesl jste asi nejčastěji opakovaný blud o VRT.

Vysokorychlostní vlak se rozjede cca na 15 km a zastaví cca na 5 km. Přitom už dnes tu máme vlaky EuroCity, která mají mezi svými zastávkami 100 km, takže ČR je skutečně velká dost.

+1/0
11.6.2016 21:33

A79l92e84š 61K67r82e17j49č12í 6841401733659

Další tunel od Metrostavu! Co ten už toho natropil 8-o

0/−2
11.6.2016 14:22

V59á22c98l41a21v 80P51a68v39e97l 9370515831189

Koukám na oslavy 90. narozenin královny Alžběty II. Na Das Erste, taky v HD. To je jiná podívaná!;-) Na tunel, co mám kousek od baráku, jsem kouknul iDnes ráno a jak koukám, stále se vrtá. Taky celodenní show, ale snad jen pro fanatické fanoušky železnice nebo stavařiny..;-D

0/0
11.6.2016 14:02

P80e26t68r 75M40a37r90š97o27u42n 5295778626446

jinak, kdo nevidí kudy to "leze", tak zde je to vidět.

https://www.youtube.com/watch?v=ZXt-klnhD48

A také je vidět kde byl 9.6. Takže to časově na 11. na současnou polohu vychází. PR nePR

+1/0
11.6.2016 13:38

J49a12k89u75b 80K33o28s 3806572550914

Z hlediska PR bych řekl kapku nezvládnutá akce.

0/−4
11.6.2016 13:12

P95e93t42r 21M62a85r33š26o97u97n 5675848266646

V čem? jako že to neudělalo vžuuum a bylo venku ;-) Oni tam stále pracují, to je stavba, to není šou

+4/0
11.6.2016 13:21

M43i37c67h23a81e97l 90C12h88a33r88v95á47t 9759138843622

Opravdu si myslíte, že tohle divadlo už není jen a jen pro hrstku novinářů, pár netrpělivých místních občanů plus pro politika, který se zřejmě zatím ani namáhal zůčastnit?8-o

0/−5
11.6.2016 13:24

P45e20t29r 47M40a96r65š15o78u43n 5545468456516

Takže všechny tu pohoršuje ta pomalovaná stěna- ta je na stavbě navíc, to jo. A to že tam pustí lidi se podívat - to je na stavbě taky navíc. Co tam máte z divadla dál?

Ten štít ven prostě prolézt musí, a na jeho druhém konci se tunel doobložit taky musí, než ho vyndají.... Asi to nejde vytáhnout jako "špunt". Takže by se tam takhle sunul tak jako tak (s čumily i bez čumilů)...

+7/0
11.6.2016 13:28

M44i14c59h26a89e89l 22C43h73a92r14v90á53t 9869738893852

A tak si to tak neberte. Holt ta jejich píár není dost na výši a mohl jste dopadnout mnohem hůř. Si vemte ty chudáky, kteří tam od rána postávají a jak to vypadá, tak ještě nějakou dobu postávat budou.

+1/−6
11.6.2016 13:33

P50e94t22r 15M49a15r44š94o95u70n 5575768296576

tak já bych to předpokládal, že to je akce na celý den (jít se tam podívat). Stačí selským rozumem vidět, jak "rychle" se ten stroj může pohybovat. Pokud toho někteří na místě nečekali, jejich chyba. ;-)

+4/0
11.6.2016 13:40

M57i51c86h47a61e43l 25C85h94a71r33v76á54t 9549368153212

No pokud byla v perexu ještě před minulou aktualizací informace, že štít bude venku během dopoledne, tak jste asi jediný, kdo má buďto skvělé informace, nebo si dokáže spočítat, jak to bude dlouho trvat. S ohledem že se jedná o navezený materiál+větší mnořství čerstvě zaarmovaného betonu, tak před Vámi opravdu smekám.;-D

0/−5
11.6.2016 13:47

P27e15t53r 67M94a49r38š38o63u53n 5805948926506

netřeba smekat, právě že nevím čím to leze a co se může všechno stát, počítám s více času. Ono totiž ani pravidelnou cestu do práce neujedu každý den stejně rychle. To pravda, někoho může asi překvapit ;-D Ale odhad kdy bych tam měl být, vám klidně také dám.

No a je v perexu v novinovém článku už vůbec nemá cenu komentovat...;-)

V časovém odhadu tedy žádný zásadní problém nevidím. Je sobota. ;-)

+2/0
11.6.2016 14:10

M84i96r73e56k 42K11r98o35u37p52a 8346199277422

Na konci lezl jílem, takže pomaleji.

0/0
11.6.2016 16:58

P26e37t88r 50M69a64r45š58o24u13n 5885568476196

a jinak, ten "schod tam vidím od začátku, kde berete tu svoji opakovanou navážkou?

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/83/Tunely_Ejpovice_20.JPG

+3/0
11.6.2016 14:21

M32a78r71t14a 98M78a81r90e57š79o78v71á 1208274787259

Souhlasím Lukáš Bernát ,někteří lidi jsou fakt hnusný.A komu se to nelíbí stačí vypnout!!

+3/0
11.6.2016 13:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.