Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Razicí stroj slavnostně dokončil první tubus nového tunelu u Plzně

Razicí stroj Viktorie, který pod vrchem Chlum u Plzně budoval nejdelší železniční tunel v Česku, prorazil první z dvojice tubusů. Slavnostní prorážku mohli čtenáři iDNES.cz sledovat v přímém přenosu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M20a75r94e29k 10B73e21n12d22a 4210370419

Nadhera ten stroj. Uzasne co dokazame. Chtel bych se na tu masinu podivat zblizka.

Tem co se na tom podileli R^

0/0
16.6.2016 14:02
Foto

P94a22v60e56l 56P92o10k94o96r43n13ý 2346214810712

A doufám, že se pak nezjistí, že se objednané vlaky do tunelu nevejdou, jako se jednou nevešly v Praze nové tramvaje.

http://zpravy.idnes.cz/nova-tramvaj-se-nevejde-na-nektere-prazske-trate-fut-/domaci.aspx?c=A090429_122605_praha_itu

0/−1
14.6.2016 7:05

J58a71k87u73b 57Z85a15m11a75z10a51l 4623985548323

No, když to srovnám s tím výletem na Kokořín..

+1/0
13.6.2016 1:46
Foto

J81i73ř26í 56M88a45k59o27ň 5743819614815

1 minuta za 450 miliónů. A pak to bude jako na koridorech, které 20 let umožňují jezdit 160, ale jezdí se jen 140;-(

+1/−7
11.6.2016 16:45

M46i76r71e70k 18K27r12o61u40p33a 8476799557892

Nemá cenu stavět ty tunely na vyšší rychlost než 200 (na tu je projektován) poněvadž vlaky jedoucí od Plzně ani zdaleka tuto rychlost ještě nedosáhnou - rozjíždějí se a vlaky od Prahy už tady budou brzdit. Ta 160 bude využita jen stěží právě z těchto důvodů

+2/−1
11.6.2016 16:55

R21a84d55e14k 40J11a50n73a60t39a 9175636924362

Ano, jedna minuta za 450 milionů.

Pokud si to ovšem vydělíte 50 vlaky denně, 2 směry, nějakými 200 lidmi průměrně v jednom vlaku, 365 dny v roce a 100 roky, tak už minuta vyjde na 60 haléřů (což je o dost méně, než průměrná mzda).

A to jsou jen úspory času cestujících. Další peníze ušetříte na úspoře počtu vlakových souprav a personálu, úspoře energie, úspoře na údržbě trati (protože nová trať je výrazně kratší) a v neposlední řadě se zde určité množství lidí přesune z aut do vlaku, což je rovněž úspora.

+20/0
11.6.2016 17:52

J98i53ř23í 90K94o13c67u33r14e38k 6435444965918

Nebo se mohla opravit stará trať, kde by se jezdilo 80-100 km/h a ušetřila by se maximálně jedna minuta. Byla by levnější?

Pro zrychlení ze 160 km/h na 300 km/h je potřebná dráha asi 10 km. Což se ve čtyřkilometrovém tunelu jaksi nedá realizovat.

+1/0
11.6.2016 21:55

J91a57n 35Z46a11h98r33a74d71n70i50k 3604410717261

Čumíme tady na to už od rána , jsem se stačil okoupat ,oholit ale dočkal jsem se a nepropásl proražení :-)

+2/0
11.6.2016 15:33

P41e63t53r 34M74a62r85š19o55u84n 5515318876796

Kolik jich tam uvnitř je? tam mají asi hnízdo :-)

+2/0
11.6.2016 15:29

V26á69c95l14a58v 80S12v14o69b61o92d12a 5346818529

Jak ještě dlouho to bude trvat? Mě už to nebaví.

0/0
11.6.2016 14:53

D49a43n71a 95K17o71c74i88á19n31o39v16á 2483788619588

Teda já tomu nerozumím, ale ten konec je divadýlko pro čumily? Bagr by to vyhrabal snad dřív...

0/−5
11.6.2016 14:45

P76e45t93r 54M10a54r55š81o90u23n 5375938916416

Hádám, že bagr za sebou nevyzdí rouru. A proto tato metoda bude ve výsledku asi rychlejší (na videu co jsem našel z 9. je to vidět https://www.youtube.com/watch?v=mzbp_CJiBO0 )

+5/0
11.6.2016 14:57

V72l37a13d66i16m50í79r 35H80o18l51ý 8794851826297

Umí to i pokládat koleje a věšet trolej? Že by po prázdninách už ČD mohly bez zbytečného zdržování rozjet provoz aspoň v jednom směru.

0/0
16.6.2016 19:38

S74t63a34n18i12s25l65a39v 37K51r93e87j89c15a92r 6437796963774

Je to věcí každého, jak se na to dívá! Nedávno jste něco podobného mohla sledovat v televizi, z výstavby Londýnského metra!! Britové opravdu nejsou Češi. A o vzdělání a všeobecném rozhledu obou národů to platí dvojnásob.

0/0
11.6.2016 19:27

J57i11ř12í 80K72o20c78u51r64e85k 6135304685728

A vozilo by se to nákladníma autama po místních cestách. Obyvatelé ulice U panského Dvora by z vašeho návrhu skákali metr do výšky. Toho materiálu je nějakých 8 tisíc tun.

0/0
11.6.2016 21:51

D62a26n58a 13K84o88c25i17á97n75o24v21á 2613898309868

Jasně poslední 2 m je 8000 tun

0/−1
11.6.2016 23:12

D73a70n81i18e35l 27T71s81c61h96e32r73n10a53y 2345312359252

ne jenom cca 150-200 tun, proc? 40m uz ma tech 8000

0/0
13.6.2016 18:20

P36a87v43e40l 94M18o62r50a13v35e66c 3602589882318

"soupravy tu budou moci jezdit rychlostí 120 až 160 kilometrů v hodině"

Tato věta zazdila celou práci na tunelu.

Jako sorry, ale taková rychlost je poplatná době před 50 lety. Dnešní koridory se mají stavět minimálně na 250km/h.

+16/−6
11.6.2016 14:42

R77a21d41e47k 59J46a44n53a76t51a 9875656504162

Tento tunel je postaven rychlost 200 km/h. Pro vyšší rychlost by musel být více rovný, tím pádem nejspíš delší a dražší.

Větší rychlost nemá smysl, protože tunel vede do centra Plzně, kde bude i v budoucnu každý vysokorychlostní vlak zastavovat a vyšší rychlost by tak nevyužil.

A soupravy nebudou moci jezdit více než 160 km/h ze dvou důvodů.

1) rychlost nad 160 km/h v ČR není legální

2) nemá to smysl. Trať z východu (zatím) není v parametrech VRT a zrychlovat kvůli 4 km tunelu se nevyplatí.

Mimochodem, ten nedávno dokončený tunel ve Švýcarsku je postaven na rychlost 250 km/h, nicméně této rychlosti se bude používat pouze pro dohánění zpoždění, jinak by se osobní vlaky přiliš pletly s nákladními, jejichž rychlost je 100-120 km/h. Grafikon tam tak bude osobním vlakům zkonstruován na 200 km/h.

+9/0
11.6.2016 15:35

P53a51v91e84l 46M62o41r52a43v75e73c 3542839242458

OK tak jinak: proč (jenom) rekonstruovat trať do Plzně a nestavět (také) VRT?

ŽMně nejde jen o ten tunel, mně jde o koncepci vývoje železnice. Kterážto zaspala 50 let dozadu.

(no třeba tu Musk postaví hyperloop a VRT nebude třeba..)

+1/0
11.6.2016 15:46

P25a10v48e42l 51O32b41d91r83ž74á77l90e44k 6666884168512

A kde ty VRT chcete stavět? Ukažte na mapě ČR nějakou trasu, která by nevadila žádnému ekologovi nebo občanskému sdružení...

+2/−2
11.6.2016 16:29

P21a43v58e83l 73M74o21r36a89v34e77c 3642729142628

A ukažte ty trasy v Německu, Francii, Nizozemí, Rakousku, přelidněném Japonsku,..

+2/0
11.6.2016 16:38

R30a17d61e50k 49J32a98n82a22t59a 9185196684702

Obecně máte opravdu. VRT tu potřebujeme, a to i z Prahy směr Plzeň, protože to je cesta do západní a částečně jižní Evropy.

Ale toto je typický městský VRT výjezd, ten plnou traťovou rychlost mít nemusí.

+2/0
11.6.2016 16:49

P95a84v54e68l 31M43o50r64a61v50e35c 3372169602968

Jo, to i souhlas.

+2/0
11.6.2016 16:50

J62i36ř20í 70K25o69c36u15r48e66k 6295214605458

Ta trať se rekonstruuje také proto, aby unesla nákladní vlaky. Původní trať, hlavně mosty, nevyhovovaly pro třídu zatížení, která je požadovaná na koridoru.

Jinak řečeno: Ano, můžeme postavit jen VRT a starou souběžnou trať zrušit, ale má to háček - nákladní doprava půjde na silnici, jelikož na VRT pro ni nebude kapacita.

0/0
11.6.2016 21:36

T34o64m64á51š 64T92a49t33í95č51e70k 5210652540208

Proč by měl vysokorychlostní vlak zastavovat v Plzni?

0/0
11.6.2016 20:49

R24a21d26e47k 85J59a32n97a48t53a 9105686794152

Protože Plzeň má 170 tisíc obyvatel a většinu poptávky u skoro všech VRT tvoří poptávka vnitrostátní (jediná výjimka, která mě napadá, je Eurostar a megapole Londýn a Paříž, ale to není případ ČR).

Pokud byste zavedl spoj, který by zastavil v Praze a pak až v Německu (tedy asi Mnichov? Řezno je totiž menší než Plzeň ...), nenaplnil byste ho.

A i kdyby taková poptávka a takové spoje existoval, nepojede tímto tunelem směřujícím do centra, ale nějakým VRT obchvatem, podobně jako dálnice D5 nevede skrz centrum Plzně.

0/0
11.6.2016 21:27

T12o12m31á88š 28T37a84t69í84č50e67k 5570382400678

:-) Díky. Já to věděl, že zůstane moje srandička nepochopená. - Ale jako každá srandička má ti ta moje nesrandovní pozadí. Narážel jsem totiž nejen na velikost Plzně, ale taky na to, jestli má v rámci ČR VRT smysl, jestli to není spíš jen mezinárodní záležitost.

0/0
11.6.2016 21:34

J98i13ř14í 81K93o33c54u13r73e74k 6855114655258

Hlavní věc je, zda třeba Praha-Plzeň nevygenereguje víc cestujících než Praha-Mnichov/Norinberk.

Když totiž postavíte VRT tak, aby po ní jel jeden vlak za dvě hodiny, tak to bude nesmysl. Když ji postavíte tak, aby se na ní dostal ještě vnitrostání expres jedoucí každou půlhodinu, tak už to takový nesmysl není.

Přičemž odpůrci VRT upřednostňují variantu bez vnitrostátní dopravy, aby jim vyšlo, že to nesmysl je. Před 60 léty bylo podobně argumentováno u D1 - dálnice pro vnitrostátní dopravu je zbytečná, možná tak do zahraničí.

+3/0
11.6.2016 21:44

T97o63m34á68š 27T92a48t49í32č46e27k 5340542360748

OK, takže vážněji. Jasně, kdyby byla ČR protkaná VR trasami, mělo by to něco do sebe, ovšem kolika lidí by se to týkalo - a můžou si ti potencionální uživatelé dovolit to potom používat? Srovnává se Německo, Japonsko, Španělsko - ale to je nesrovnatelné. Pro mě jako Brňáka by bylo fajn, vystoupit za dvě hodiny v Plzni. Ale kolik nás tak pojede? To nebude jak na trase Mnichov-Hamburk (první ICE trasa) nebo mezi Tokiem a Osakou.

0/−1
11.6.2016 21:55

R79a37d30e90k 39J49a50n95a86t85a 9815566984572

Máte dojem, že po D1 a D5 nikdo nejezdí? Podobně byste totiž mohl argumentovat proti dálnici. Kdo potřebuje být Praze za 2h, když může jet po staré silnici 4h?

+1/0
12.6.2016 0:26

J24a42n 36P28r53i85c86h43y88s21t46a29l 8591808673

Ten prvni argument o "legalnosti" rychlosti je nesmysl. Zivotnost tunelu neni 2 roky. Neexistuje zadny duvod k tomu proc legislativu nezmenit. Kdyby mela vzdy zustat v platnosti legislativa z doby vystavby, tak by pred vasim autem musel dodnes behat chlapik s praporkem.

0/0
12.6.2016 1:08

R63a68d77e28k 37J92a46n65a20t36a 9755576674462

Není to nesmysl. Tunel je postaven na 200 km/h. Důvod "legislativa" jsem přednesl jako (jedno ze dvou) odůvodnění, proč se tam nebude touto rychlostí jezdit hned po otevření.

A o flexibiliitě zákonodárců si nedělete iluze. O zvýšení max. rychlosti ze 160 na 200 se vedou diskuze u mnoho let a kde nic tu nic:

http://ekonomika.idnes.cz/zvysovani-rychlosti-na-draze-d2n-/eko-doprava.aspx?c=A120521_211647_ekonomika_ert

Je to podobný problém jako kouření. Hodně poslanců hulí, a tak nechtějí zakázat hulení. A hodně poslanců si užívá jízdu autem za hranicí předpisů, a teď by nějaký "blbý vlak pro socky" měl jezdit rychleji?

+1/0
12.6.2016 10:53

J82a45k46u49b 90K17u13b90a 5168104494875

Na co by se jezdilo 250 kdyz by se na tu rychlost mezi mesty ani rychlik pomalu nestihl rozjet.

0/−2
11.6.2016 19:14

P46a48v19e53l 20M88o68r37a32v26e13c 3382709632778

Na 250km/h zrychlí vlak během cca 10km. VRT vám nebude zastavovat v každé Horní Dolní..

+2/0
11.6.2016 19:17

R75a25d91e77k 38J28a95n16a75t10a 9785676724632

Přednesl jste asi nejčastěji opakovaný blud o VRT.

Vysokorychlostní vlak se rozjede cca na 15 km a zastaví cca na 5 km. Přitom už dnes tu máme vlaky EuroCity, která mají mezi svými zastávkami 100 km, takže ČR je skutečně velká dost.

+1/0
11.6.2016 21:33

A72l62e77š 77K49r56e97j56č65í 6251851873409

Další tunel od Metrostavu! Co ten už toho natropil 8-o

0/−2
11.6.2016 14:22

V23á65c41l17a77v 37P38a37v74e23l 9320215681499

Koukám na oslavy 90. narozenin královny Alžběty II. Na Das Erste, taky v HD. To je jiná podívaná!;-) Na tunel, co mám kousek od baráku, jsem kouknul iDnes ráno a jak koukám, stále se vrtá. Taky celodenní show, ale snad jen pro fanatické fanoušky železnice nebo stavařiny..;-D

0/0
11.6.2016 14:02

P41e42t52r 40M31a94r72š58o63u35n 5605318176786

jinak, kdo nevidí kudy to "leze", tak zde je to vidět.

https://www.youtube.com/watch?v=ZXt-klnhD48

A také je vidět kde byl 9.6. Takže to časově na 11. na současnou polohu vychází. PR nePR

+1/0
11.6.2016 13:38

J29a59k76u90b 50K87o82s 3506442910114

Z hlediska PR bych řekl kapku nezvládnutá akce.

0/−4
11.6.2016 13:12

P40e43t36r 97M49a54r66š79o16u65n 5235228836646

V čem? jako že to neudělalo vžuuum a bylo venku ;-) Oni tam stále pracují, to je stavba, to není šou

+4/0
11.6.2016 13:21

M91i66c63h11a15e56l 56C29h59a17r25v46á40t 9699808663902

Opravdu si myslíte, že tohle divadlo už není jen a jen pro hrstku novinářů, pár netrpělivých místních občanů plus pro politika, který se zřejmě zatím ani namáhal zůčastnit?8-o

0/−5
11.6.2016 13:24

P97e60t39r 89M60a45r60š24o79u92n 5515108236156

Takže všechny tu pohoršuje ta pomalovaná stěna- ta je na stavbě navíc, to jo. A to že tam pustí lidi se podívat - to je na stavbě taky navíc. Co tam máte z divadla dál?

Ten štít ven prostě prolézt musí, a na jeho druhém konci se tunel doobložit taky musí, než ho vyndají.... Asi to nejde vytáhnout jako "špunt". Takže by se tam takhle sunul tak jako tak (s čumily i bez čumilů)...

+7/0
11.6.2016 13:28

M46i91c36h57a30e28l 48C38h45a54r20v83á28t 9829138243952

A tak si to tak neberte. Holt ta jejich píár není dost na výši a mohl jste dopadnout mnohem hůř. Si vemte ty chudáky, kteří tam od rána postávají a jak to vypadá, tak ještě nějakou dobu postávat budou.

+1/−6
11.6.2016 13:33

P97e49t73r 24M61a53r73š40o31u13n 5865348636146

tak já bych to předpokládal, že to je akce na celý den (jít se tam podívat). Stačí selským rozumem vidět, jak "rychle" se ten stroj může pohybovat. Pokud toho někteří na místě nečekali, jejich chyba. ;-)

+4/0
11.6.2016 13:40

M29i45c12h77a53e13l 22C60h47a52r69v24á84t 9789768263762

No pokud byla v perexu ještě před minulou aktualizací informace, že štít bude venku během dopoledne, tak jste asi jediný, kdo má buďto skvělé informace, nebo si dokáže spočítat, jak to bude dlouho trvat. S ohledem že se jedná o navezený materiál+větší mnořství čerstvě zaarmovaného betonu, tak před Vámi opravdu smekám.;-D

0/−5
11.6.2016 13:47

P21e65t96r 52M60a48r89š83o47u62n 5275978256606

netřeba smekat, právě že nevím čím to leze a co se může všechno stát, počítám s více času. Ono totiž ani pravidelnou cestu do práce neujedu každý den stejně rychle. To pravda, někoho může asi překvapit ;-D Ale odhad kdy bych tam měl být, vám klidně také dám.

No a je v perexu v novinovém článku už vůbec nemá cenu komentovat...;-)

V časovém odhadu tedy žádný zásadní problém nevidím. Je sobota. ;-)

+2/0
11.6.2016 14:10

M14i81r49e90k 48K26r15o58u21p83a 8476129317542

Na konci lezl jílem, takže pomaleji.

0/0
11.6.2016 16:58

P46e68t93r 63M14a35r75š68o65u61n 5685968216926

a jinak, ten "schod tam vidím od začátku, kde berete tu svoji opakovanou navážkou?

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/83/Tunely_Ejpovice_20.JPG

+3/0
11.6.2016 14:21

M15a50r93t61a 31M90a64r42e45š87o37v98á 1718614547229

Souhlasím Lukáš Bernát ,někteří lidi jsou fakt hnusný.A komu se to nelíbí stačí vypnout!!

+3/0
11.6.2016 13:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.