Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Razicí stroj slavnostně dokončil první tubus nového tunelu u Plzně

Razicí stroj Viktorie, který pod vrchem Chlum u Plzně budoval nejdelší železniční tunel v Česku, prorazil první z dvojice tubusů. Slavnostní prorážku mohli čtenáři iDNES.cz sledovat v přímém přenosu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75a10r84e45k 94B41e29n49d15a 4170790949

Nadhera ten stroj. Uzasne co dokazame. Chtel bych se na tu masinu podivat zblizka.

Tem co se na tom podileli R^

0/0
16.6.2016 14:02
Foto

P24a55v62e45l 90P16o25k21o60r91n48ý 2426494470442

A doufám, že se pak nezjistí, že se objednané vlaky do tunelu nevejdou, jako se jednou nevešly v Praze nové tramvaje.

http://zpravy.idnes.cz/nova-tramvaj-se-nevejde-na-nektere-prazske-trate-fut-/domaci.aspx?c=A090429_122605_praha_itu

0/−1
14.6.2016 7:05

J33a68k70u14b 43Z44a69m45a88z87a27l 4433825238303

No, když to srovnám s tím výletem na Kokořín..

+1/0
13.6.2016 1:46

J14i50ř93í 84M57a22k54o60ň 2695758714670

1 minuta za 450 miliónů. A pak to bude jako na koridorech, které 20 let umožňují jezdit 160, ale jezdí se jen 140;-(

+1/−7
11.6.2016 16:45

M61i82r60e51k 94K56r95o94u80p44a 8136469607542

Nemá cenu stavět ty tunely na vyšší rychlost než 200 (na tu je projektován) poněvadž vlaky jedoucí od Plzně ani zdaleka tuto rychlost ještě nedosáhnou - rozjíždějí se a vlaky od Prahy už tady budou brzdit. Ta 160 bude využita jen stěží právě z těchto důvodů

+2/−1
11.6.2016 16:55

R19a72d57e73k 71J42a96n39a86t96a 9485646884322

Ano, jedna minuta za 450 milionů.

Pokud si to ovšem vydělíte 50 vlaky denně, 2 směry, nějakými 200 lidmi průměrně v jednom vlaku, 365 dny v roce a 100 roky, tak už minuta vyjde na 60 haléřů (což je o dost méně, než průměrná mzda).

A to jsou jen úspory času cestujících. Další peníze ušetříte na úspoře počtu vlakových souprav a personálu, úspoře energie, úspoře na údržbě trati (protože nová trať je výrazně kratší) a v neposlední řadě se zde určité množství lidí přesune z aut do vlaku, což je rovněž úspora.

+20/0
11.6.2016 17:52

J78i18ř10í 38K70o75c17u62r38e45k 6325854855278

Nebo se mohla opravit stará trať, kde by se jezdilo 80-100 km/h a ušetřila by se maximálně jedna minuta. Byla by levnější?

Pro zrychlení ze 160 km/h na 300 km/h je potřebná dráha asi 10 km. Což se ve čtyřkilometrovém tunelu jaksi nedá realizovat.

+1/0
11.6.2016 21:55

J49a69n 47Z56a34h12r12a81d12n95i13k 3394690317951

Čumíme tady na to už od rána , jsem se stačil okoupat ,oholit ale dočkal jsem se a nepropásl proražení :-)

+2/0
11.6.2016 15:33

P62e13t39r 67M73a26r72š43o73u74n 5835468566436

Kolik jich tam uvnitř je? tam mají asi hnízdo :-)

+2/0
11.6.2016 15:29

V21á50c85l55a78v 89S27v59o90b40o86d29a 5956158139

Jak ještě dlouho to bude trvat? Mě už to nebaví.

0/0
11.6.2016 14:53

D35a41n15a 85K65o74c42i91á28n22o11v76á 2353728809498

Teda já tomu nerozumím, ale ten konec je divadýlko pro čumily? Bagr by to vyhrabal snad dřív...

0/−5
11.6.2016 14:45

P64e55t47r 90M54a27r82š89o40u78n 5135218986806

Hádám, že bagr za sebou nevyzdí rouru. A proto tato metoda bude ve výsledku asi rychlejší (na videu co jsem našel z 9. je to vidět https://www.youtube.com/watch?v=mzbp_CJiBO0 )

+5/0
11.6.2016 14:57

V53l29a66d39i48m43í77r 60H89o68l78ý 8584661436777

Umí to i pokládat koleje a věšet trolej? Že by po prázdninách už ČD mohly bez zbytečného zdržování rozjet provoz aspoň v jednom směru.

0/0
16.6.2016 19:38

S23t90a85n19i89s31l73a58v 24K58r17e58j24c54a86r 6707306923474

Je to věcí každého, jak se na to dívá! Nedávno jste něco podobného mohla sledovat v televizi, z výstavby Londýnského metra!! Britové opravdu nejsou Češi. A o vzdělání a všeobecném rozhledu obou národů to platí dvojnásob.

0/0
11.6.2016 19:27

J67i80ř19í 95K33o47c71u14r64e77k 6215954595488

A vozilo by se to nákladníma autama po místních cestách. Obyvatelé ulice U panského Dvora by z vašeho návrhu skákali metr do výšky. Toho materiálu je nějakých 8 tisíc tun.

0/0
11.6.2016 21:51

D22a27n86a 26K12o18c58i79á70n52o80v40á 2833628159128

Jasně poslední 2 m je 8000 tun

0/−1
11.6.2016 23:12

D58a64n28i75e95l 14T94s61c71h28e26r18n79a12y 2615572209122

ne jenom cca 150-200 tun, proc? 40m uz ma tech 8000

0/0
13.6.2016 18:20

P36a98v53e28l 83M87o87r20a65v24e92c 3632189982618

"soupravy tu budou moci jezdit rychlostí 120 až 160 kilometrů v hodině"

Tato věta zazdila celou práci na tunelu.

Jako sorry, ale taková rychlost je poplatná době před 50 lety. Dnešní koridory se mají stavět minimálně na 250km/h.

+16/−6
11.6.2016 14:42

R79a61d41e40k 71J25a23n91a63t40a 9895426704892

Tento tunel je postaven rychlost 200 km/h. Pro vyšší rychlost by musel být více rovný, tím pádem nejspíš delší a dražší.

Větší rychlost nemá smysl, protože tunel vede do centra Plzně, kde bude i v budoucnu každý vysokorychlostní vlak zastavovat a vyšší rychlost by tak nevyužil.

A soupravy nebudou moci jezdit více než 160 km/h ze dvou důvodů.

1) rychlost nad 160 km/h v ČR není legální

2) nemá to smysl. Trať z východu (zatím) není v parametrech VRT a zrychlovat kvůli 4 km tunelu se nevyplatí.

Mimochodem, ten nedávno dokončený tunel ve Švýcarsku je postaven na rychlost 250 km/h, nicméně této rychlosti se bude používat pouze pro dohánění zpoždění, jinak by se osobní vlaky přiliš pletly s nákladními, jejichž rychlost je 100-120 km/h. Grafikon tam tak bude osobním vlakům zkonstruován na 200 km/h.

+9/0
11.6.2016 15:35

P50a29v82e73l 60M77o13r53a40v79e39c 3872859472798

OK tak jinak: proč (jenom) rekonstruovat trať do Plzně a nestavět (také) VRT?

ŽMně nejde jen o ten tunel, mně jde o koncepci vývoje železnice. Kterážto zaspala 50 let dozadu.

(no třeba tu Musk postaví hyperloop a VRT nebude třeba..)

+1/0
11.6.2016 15:46

P68a18v20e27l 56O98b50d30r26ž47á85l23e16k 6886864938552

A kde ty VRT chcete stavět? Ukažte na mapě ČR nějakou trasu, která by nevadila žádnému ekologovi nebo občanskému sdružení...

+2/−2
11.6.2016 16:29

P26a30v25e93l 19M88o56r30a58v36e30c 3602119832398

A ukažte ty trasy v Německu, Francii, Nizozemí, Rakousku, přelidněném Japonsku,..

+2/0
11.6.2016 16:38

R74a22d94e32k 79J25a24n89a98t98a 9665356734642

Obecně máte opravdu. VRT tu potřebujeme, a to i z Prahy směr Plzeň, protože to je cesta do západní a částečně jižní Evropy.

Ale toto je typický městský VRT výjezd, ten plnou traťovou rychlost mít nemusí.

+2/0
11.6.2016 16:49

P95a63v52e84l 83M70o65r32a84v59e28c 3622969962718

Jo, to i souhlas.

+2/0
11.6.2016 16:50

J29i68ř25í 63K56o47c93u93r64e24k 6405124395258

Ta trať se rekonstruuje také proto, aby unesla nákladní vlaky. Původní trať, hlavně mosty, nevyhovovaly pro třídu zatížení, která je požadovaná na koridoru.

Jinak řečeno: Ano, můžeme postavit jen VRT a starou souběžnou trať zrušit, ale má to háček - nákladní doprava půjde na silnici, jelikož na VRT pro ni nebude kapacita.

0/0
11.6.2016 21:36

T94o52m62á82š 64T62a72t77í74č26e22k 5730522360458

Proč by měl vysokorychlostní vlak zastavovat v Plzni?

0/0
11.6.2016 20:49

R13a26d27e26k 27J79a39n50a71t26a 9265116684862

Protože Plzeň má 170 tisíc obyvatel a většinu poptávky u skoro všech VRT tvoří poptávka vnitrostátní (jediná výjimka, která mě napadá, je Eurostar a megapole Londýn a Paříž, ale to není případ ČR).

Pokud byste zavedl spoj, který by zastavil v Praze a pak až v Německu (tedy asi Mnichov? Řezno je totiž menší než Plzeň ...), nenaplnil byste ho.

A i kdyby taková poptávka a takové spoje existoval, nepojede tímto tunelem směřujícím do centra, ale nějakým VRT obchvatem, podobně jako dálnice D5 nevede skrz centrum Plzně.

0/0
11.6.2016 21:27

T69o53m68á35š 17T88a16t64í78č41e44k 5980512930978

:-) Díky. Já to věděl, že zůstane moje srandička nepochopená. - Ale jako každá srandička má ti ta moje nesrandovní pozadí. Narážel jsem totiž nejen na velikost Plzně, ale taky na to, jestli má v rámci ČR VRT smysl, jestli to není spíš jen mezinárodní záležitost.

0/0
11.6.2016 21:34

J50i82ř94í 66K58o61c96u22r84e21k 6445654115908

Hlavní věc je, zda třeba Praha-Plzeň nevygenereguje víc cestujících než Praha-Mnichov/Norinberk.

Když totiž postavíte VRT tak, aby po ní jel jeden vlak za dvě hodiny, tak to bude nesmysl. Když ji postavíte tak, aby se na ní dostal ještě vnitrostání expres jedoucí každou půlhodinu, tak už to takový nesmysl není.

Přičemž odpůrci VRT upřednostňují variantu bez vnitrostátní dopravy, aby jim vyšlo, že to nesmysl je. Před 60 léty bylo podobně argumentováno u D1 - dálnice pro vnitrostátní dopravu je zbytečná, možná tak do zahraničí.

+3/0
11.6.2016 21:44

T65o48m60á13š 89T14a72t52í47č45e46k 5380482470858

OK, takže vážněji. Jasně, kdyby byla ČR protkaná VR trasami, mělo by to něco do sebe, ovšem kolika lidí by se to týkalo - a můžou si ti potencionální uživatelé dovolit to potom používat? Srovnává se Německo, Japonsko, Španělsko - ale to je nesrovnatelné. Pro mě jako Brňáka by bylo fajn, vystoupit za dvě hodiny v Plzni. Ale kolik nás tak pojede? To nebude jak na trase Mnichov-Hamburk (první ICE trasa) nebo mezi Tokiem a Osakou.

0/−1
11.6.2016 21:55

R81a28d38e45k 52J30a43n31a43t20a 9355726404822

Máte dojem, že po D1 a D5 nikdo nejezdí? Podobně byste totiž mohl argumentovat proti dálnici. Kdo potřebuje být Praze za 2h, když může jet po staré silnici 4h?

+1/0
12.6.2016 0:26

J24a71n 33P15r73i22c92h82y95s60t88a35l 8971448593

Ten prvni argument o "legalnosti" rychlosti je nesmysl. Zivotnost tunelu neni 2 roky. Neexistuje zadny duvod k tomu proc legislativu nezmenit. Kdyby mela vzdy zustat v platnosti legislativa z doby vystavby, tak by pred vasim autem musel dodnes behat chlapik s praporkem.

0/0
12.6.2016 1:08

R30a30d23e59k 35J13a92n16a30t58a 9695326264272

Není to nesmysl. Tunel je postaven na 200 km/h. Důvod "legislativa" jsem přednesl jako (jedno ze dvou) odůvodnění, proč se tam nebude touto rychlostí jezdit hned po otevření.

A o flexibiliitě zákonodárců si nedělete iluze. O zvýšení max. rychlosti ze 160 na 200 se vedou diskuze u mnoho let a kde nic tu nic:

http://ekonomika.idnes.cz/zvysovani-rychlosti-na-draze-d2n-/eko-doprava.aspx?c=A120521_211647_ekonomika_ert

Je to podobný problém jako kouření. Hodně poslanců hulí, a tak nechtějí zakázat hulení. A hodně poslanců si užívá jízdu autem za hranicí předpisů, a teď by nějaký "blbý vlak pro socky" měl jezdit rychleji?

+1/0
12.6.2016 10:53

J91a63k41u41b 69K32u72b23a 5338744344925

Na co by se jezdilo 250 kdyz by se na tu rychlost mezi mesty ani rychlik pomalu nestihl rozjet.

0/−2
11.6.2016 19:14

P97a31v76e56l 26M32o97r71a23v89e22c 3222159782318

Na 250km/h zrychlí vlak během cca 10km. VRT vám nebude zastavovat v každé Horní Dolní..

+2/0
11.6.2016 19:17

R64a13d55e13k 89J75a65n13a96t56a 9935386214852

Přednesl jste asi nejčastěji opakovaný blud o VRT.

Vysokorychlostní vlak se rozjede cca na 15 km a zastaví cca na 5 km. Přitom už dnes tu máme vlaky EuroCity, která mají mezi svými zastávkami 100 km, takže ČR je skutečně velká dost.

+1/0
11.6.2016 21:33

A16l95e48š 35K42r15e70j39č72í 6411471333549

Další tunel od Metrostavu! Co ten už toho natropil 8-o

0/−2
11.6.2016 14:22

V13á12c51l29a36v 89P11a17v20e76l 9700435261429

Koukám na oslavy 90. narozenin královny Alžběty II. Na Das Erste, taky v HD. To je jiná podívaná!;-) Na tunel, co mám kousek od baráku, jsem kouknul iDnes ráno a jak koukám, stále se vrtá. Taky celodenní show, ale snad jen pro fanatické fanoušky železnice nebo stavařiny..;-D

0/0
11.6.2016 14:02

P28e79t98r 32M93a85r84š16o92u73n 5865718736606

jinak, kdo nevidí kudy to "leze", tak zde je to vidět.

https://www.youtube.com/watch?v=ZXt-klnhD48

A také je vidět kde byl 9.6. Takže to časově na 11. na současnou polohu vychází. PR nePR

+1/0
11.6.2016 13:38

J35a39k24u65b 66K31o61s 3116542370674

Z hlediska PR bych řekl kapku nezvládnutá akce.

0/−4
11.6.2016 13:12

P47e20t77r 95M29a76r90š25o72u52n 5595738196526

V čem? jako že to neudělalo vžuuum a bylo venku ;-) Oni tam stále pracují, to je stavba, to není šou

+4/0
11.6.2016 13:21

M46i68c96h19a77e41l 63C26h50a81r79v62á15t 9769948803272

Opravdu si myslíte, že tohle divadlo už není jen a jen pro hrstku novinářů, pár netrpělivých místních občanů plus pro politika, který se zřejmě zatím ani namáhal zůčastnit?8-o

0/−5
11.6.2016 13:24

P34e70t64r 55M75a17r20š72o95u95n 5565118176746

Takže všechny tu pohoršuje ta pomalovaná stěna- ta je na stavbě navíc, to jo. A to že tam pustí lidi se podívat - to je na stavbě taky navíc. Co tam máte z divadla dál?

Ten štít ven prostě prolézt musí, a na jeho druhém konci se tunel doobložit taky musí, než ho vyndají.... Asi to nejde vytáhnout jako "špunt". Takže by se tam takhle sunul tak jako tak (s čumily i bez čumilů)...

+7/0
11.6.2016 13:28

M64i14c22h29a62e64l 90C76h94a13r31v68á94t 9259668713232

A tak si to tak neberte. Holt ta jejich píár není dost na výši a mohl jste dopadnout mnohem hůř. Si vemte ty chudáky, kteří tam od rána postávají a jak to vypadá, tak ještě nějakou dobu postávat budou.

+1/−6
11.6.2016 13:33

P29e91t35r 35M12a54r96š69o61u85n 5455808456166

tak já bych to předpokládal, že to je akce na celý den (jít se tam podívat). Stačí selským rozumem vidět, jak "rychle" se ten stroj může pohybovat. Pokud toho někteří na místě nečekali, jejich chyba. ;-)

+4/0
11.6.2016 13:40

M25i42c16h25a57e92l 56C42h25a35r56v75á60t 9349168213932

No pokud byla v perexu ještě před minulou aktualizací informace, že štít bude venku během dopoledne, tak jste asi jediný, kdo má buďto skvělé informace, nebo si dokáže spočítat, jak to bude dlouho trvat. S ohledem že se jedná o navezený materiál+větší mnořství čerstvě zaarmovaného betonu, tak před Vámi opravdu smekám.;-D

0/−5
11.6.2016 13:47

P15e34t81r 36M19a81r49š62o58u25n 5585108776556

netřeba smekat, právě že nevím čím to leze a co se může všechno stát, počítám s více času. Ono totiž ani pravidelnou cestu do práce neujedu každý den stejně rychle. To pravda, někoho může asi překvapit ;-D Ale odhad kdy bych tam měl být, vám klidně také dám.

No a je v perexu v novinovém článku už vůbec nemá cenu komentovat...;-)

V časovém odhadu tedy žádný zásadní problém nevidím. Je sobota. ;-)

+2/0
11.6.2016 14:10

M95i58r96e16k 36K87r10o18u77p65a 8866759987772

Na konci lezl jílem, takže pomaleji.

0/0
11.6.2016 16:58

P36e93t71r 63M50a91r39š55o63u78n 5155608666616

a jinak, ten "schod tam vidím od začátku, kde berete tu svoji opakovanou navážkou?

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/83/Tunely_Ejpovice_20.JPG

+3/0
11.6.2016 14:21

M97a77r97t41a 47M79a60r26e62š28o79v32á 1928954557259

Souhlasím Lukáš Bernát ,někteří lidi jsou fakt hnusný.A komu se to nelíbí stačí vypnout!!

+3/0
11.6.2016 13:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.