Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Britové řeší kauzu Ježíšových škol, které brojí proti gayům a evoluci

Absolutní poslušnost, odpor k homosexuálům a důsledné potírání evoluční teorie. To jsou pilíře výuky na školách křesťanských fundamentalistů, kteří jsou doma především ve Spojených státech. V posledních letech se toto kontroverzní učení v tichosti šíří i ve Velké Británii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R66i21c21h17a50r72d 20N21o57v27a37k 8958106351262

dejme tomu, a co proti tomu mate, to jsme dle vas vsichni povinni vyznavat vas atheismus a vase homosexualy. omyl. svobodu nazoru nepotlacite.

+1/−1
10.6.2016 19:57
Foto

B78r86o16n38i10s10l54a70v 16G25a20b45r93y32š 6355924950

To píše člověk, který tu svobodu názoru upírá druhým...

To jsme všichni povinni vyznávat to, co se píše v nějaké knížce?

0/0
11.6.2016 9:56
Foto

J88a50n 40Č18e88r67m42á90k 4559378975177

tady je asi problém jistého nepochopení... Ze strany sekulární společnosti, jež se děsí slova fundamentalistický (vrátit se na základ, dřeň věci), přičemž však i sama je často fundamentální ale i podobných uskupení, které se snaří Biblí odpovídat prakticky na vše a vůbec při tom neberou v úvahu kdy to biblista říkal, komu to říkal a jak ten někdo tehdy chápal svět...

A co se týče homo, Bible se tu staví odmítavě nejen ve Starém Zákoně, nýbrž i Novém...

Nikdo však nebude tyto lidi kamenovat či jim jakkoliv ubližova, podobně jako dnes nikdo neubližuje párům žijícím na psí knížku, tedy v konkubinátu...

Na druhou stranu nelze hřích veřejně povzbuzovat, propagovat a chválit a proto se fundamentalistické směry protestantismu spolu s církvemi katolickými a ortodoxními k problému staví odmítavě a dva homo nemúžou nikdy sesobášit ani podporovat mnohé z jejich požadavků...

+1/0
9.6.2016 21:18

M45a44r35t76i68n 27P66e52t76v57a15d 4650669507112

V Novém zákoně to téma oživuje jenom Pavel ve svých apoštolských listech. A jeho dikce je v podstatě citací ničím nezdůvodněného starozákonního soudu. Pro mě je ovšem těžiště Nového zákona v evangeliích, a mám proto velké pochybnosti, zda by s jeho slovy Ježíš souhlasil. - On přece na místo starozákonní bezpodmínečné poslušnosti dosadil osobní odpovědnost jednotlivce za bilanci svých dobrých a špatných skutků. Nikomu nevyhrožoval a nikoho nestigmatizoval. Jeho láska k bližnímu je bezpodmínečná, a jen sotva byste našel důvod k přesvědčení, že je z ní vyloučen například muž, který miluje muže. Ještě těsně před smrtí všem výmluvně ukázal, že i právem popravený zločinec může získat místo v nebi. Jako by v poslední chvíli chtěl zdůraznit, že lidský soud není rozhodující. Nezdá se mi, že by to gesto Pavel pochopil. - A historie svaté církve římské obsahuje nespočet důkazů o tom, že s mravním odkazem svého zakladatele měla - a dodnes má - nemalé a vleklé problémy.

Církev své věřící nabádá k tomu, aby milovali hříšníka a nenáviděli hřích. To je pokrytecké: není hříchu bez hříšníka - a tak je nakonec terčem takové nenávisti právě on.

Nikdo od církve nežádá, aby podporovala to, co považuje za hříšné. Ale stejně tak by se neměla k hříšníkovi obracet zády, pranýřovat ho, klást si svévolné podmínky a vyhrožovat věčným zatracením, když se jim nepodrobí. Nikdo ji nepověřil měřením hodnoty individuálního lidského života - a Ježíš něco takového dokonce výslovně zapovídá.

Církev má samozřejmě výhradní právo odmítnout nebo povolit homosexuálům církevní sňatek, a nikdo zvenku jí do toho nemá co mluvit. Ale ona by na oplátku neměla posuzovat občanskoprávní požadavky homosexuálů: jednak proto, že se jedná o výhradně světské záležitosti, a jednak proto, že je z podstaty své víry podjatá, a slušelo by se tedy spíše zachovávat neutrální odstup. Žijeme v sekulárním světě, jehož pojetí mravnosti není totožné s rigidní koncepcí starozákonní morálky.

+2/0
10.6.2016 1:26
Foto

J35a62n 73Č27e34r90m44á10k 4219848855707

Nikdo z křesťanů si nedovolí kádrovat Pavla ani jeho texty. Bible coby celek je svatá a Pavel se nikde neodchyluje od Kristova učení... A jestli někdo skutečně pochopil Kristovo učení, pak je to právě Pavel... Z Bible nelze vycucnout co se mi hodí... Ostatně v Bibli se to přímo píše, že jediné písmenko nelze změnit.,..

Jinak je samozřejmě pravda, že není hříchu bez (nikoliv hříšníka), ale přímo bez člověka. Všichni jsme hříšní. To ovšem neznamená, že s tím nebudeme nic děla. Naopak. Křesťanství člověka posouvá dál, přikazuje mu s hříchem bojovat, ne udělat z něho ctnost a důvod k hrdosti...

Stejně tak se církev k hříšníku neobrací zády a jistě neříká, kdo bude spasen a kdo nikoliv, což ostatně přísluší Kristu... Navíc spaseni nebudeme na základě svých činů, ale na základě Kristovy lásky a jeho obětí... Činy ovšem provázejí naši víru a bez nich by byla velmi pohodlná a také mrtvá, neboť říci někomu miluji Tě a ctím tě, ale jsi mi fuk dost dobře nejde... Obzvlášť někomu, komu jsem zavázán a po němž chci aby mi odpustil má provinění...

A že církve nemají co určovat co je správné a co nikoliv?... Však to určuje přímo Písmo... A právě homosexualita (či spíše homosexuální praktiky) je v ní označena za hřích několikrát. A z toho církve vycházejí a na to poukazují...

Církve nejen že mohou na to poukazovat, nýbrž přímo musí. Podobně jako na potraty či otroctví... Vše má totiž stejný základ. Pýchu a pohrdání jiným člověkem... Člověk si osobuje právo nahradit Boží zákony svými a ještě má tu drzost se v tom odvolávat na Krista a Písmo...

Jistě, člověk má právo řídit si svoji společnost, je svobodný... Ovšem úkolem církví je neustále připomínat co chce Bůh a to, že je pro nás nejlepší... Že naše právo i náš život by měly co nejvíce vycházet z Boží vůle a z Božích nařízení... Boha bychom měli milovat a respektovat, nikoliv selektovat... Alespoň pokud v něho věříme a ho ctíme... A to napříč církvemi...

+1/0
10.6.2016 8:53
Foto

B97r48o94n19i53s27l71a98v 79G74a20b27r62y18š 6365534210

Pořád nemůžu uvěřit tomu, že dospělý člověk věří takové pohádce...

Musím dát za pravdu panu Gerlachovi, jste tak nasáklý náboženskými dogmaty, že nejste schopen připustit existující realitu. To, že máte kříž na krku, neznamená, že jste člověk morální a mravní. Homosexualita ze mě nedělá nějakou zrůdu, není to něco, za co bych se měl stydět. A to, že je v nějakém pamfletu napsáno, že je to hřích, je pro mě irelevantní a zcela nepodstatné a nedůležité. Nenechám se narozdíl od Vás ovlivňovat nějakou knihou.

Gayové a lesby tady byly, jsou a budou. A opravdu nevím, proč bych se měl přetvařovat. Spousta lidí nesnáší přetvářku, včetně mě, tak z jakého důvodu bych si měl hrát na něco, co nejsem. Jen abych se zavděčil něčemu, co není, a někomu, koho jsem v životě neviděl? Proč bych měl dělat něco kvůli cizí existenci?

Jelikož nejsem věřící a ani nepatřím k žádné sektě, nemám důvod se řídit nějakou knihou. Netoužím po spasení, nemám důvod věřit v nějakou jinou existenci. Nikdo nemůže dokázat, že to, co je napsáno v Bibli, je pravda. Podle mě je to jen soubor nějakých doporučení. I přes všechnu moji slušnost a dobré chování si však pořád někdo přeje, abych tady jaksi nebyl. Neděsí mě, že mi někdo vyhrožuje peklem, ale děsí mě to, že to vůbec někdo dokáže pronést.

Jak už jsem několikrát napsal, slušně a v mezích zákona i morálky se dokážu chovat i bez náboženství. A jak jsem zjistil, náboženští fanatici se velmi často ohánějí se tady mečem morálky, ale chovají se mnohem hůře než já. Takže si nemáme co vyčítat. To, že někomu vyhrožují trestem za nějaké pochybení, pak není tolerantní a mírumilovné náboženství. Zastraší tím akorát toho, co těm pohádkám věří. Ale mě rozhodně ne. Ještě pořád nesu odpovědnost za sebe samého a pokud udělám chybu, potrestá mě zase člověk. Ne nějaký bůh nebo jeho knížka.

0/−2
10.6.2016 10:47

M91a35r51t32i26n 41P65e92t62v80a81d 4530109357652

Já jsem nevěřící agnostik, pane Čermáku, a proto mohu na rozdíl od vás číst Bibli kriticky. Jestliže se sám Bůh charakterizuje lidskými vlastnostmi, jako je například ješitnost, žárlivost, nesmiřitelnost a nemilosrdnost, vezmu ho za slovo a vidím, že takový skutečně je. Starozákonní Bůh dokáže milovat jedině ty, kteří jsou slepě poslušní, zatímco Ježíš miluje všechny bez rozdílu. Na tom se zakládá propastný rozdíl mezi konceptem starozákonním a evangelickým. Zatímco Starý zákon jednoznačně přikazuje kamenovat, upalovat, vraždit a nenávidět, Ježíš naopak tvrdí, že kromě popírání Boha nic není neodpustitelné, a člověk člověka nenávidět nesmí. Z pohledu elementární logiky není možné zároveň zastávat jedno i druhé.

Tyhle rozdíly katolická církev nikdy nestrávila - proto se po staletí mohla dopouštět tolika zločinů. Za všemi těmi zločiny vystrkuje své rohy právě Starý zákon.

Kapitolou pro sebe je katolický katechismus a účelově konstruovaná církevní dogmata. Kristus jako syn boží, Svatá trojice, neomylný papež, neposkvrněné početí, nanebevzetí Marie, kult křesťanských svatých... Svévolné nahrazení jednoho z Desatera přikázání nemastným neslaným "nevezmeš jméno boží nadarmo". - Není toho málo, čím katolíci upravovali svatá písma k obrazu svému. Proto existuje i řada křesťanských denominací, které tyhle zásahy odmítají, o samozřejmě je odmítá i Mohamed, jehož učení se vztahuje k témuž bohu a biblickým zákonům jako to křesťanské.

Pro mě je Starý zákon stejně nemorální jako Korán. A mám mnoho důvodů k přesvědčení, že nemorální byl i v očích Ježíšových. Řekl sice, že ho nepřichází zrušit, nýbrž naplnit: ale asi jenom on sám ví, proč to řekl a co tím myslel - já to prohlášení chápu jako poněkud nejasnou metaforu.

A nezlobte se, nelíbí se mi, že by úkolem církve mělo být připomínat, co chce Bůh, a že je pro nás nejlepší. - To je v jednadvacátém století, o jehož povaze svatá písma nemají ani zbla ponětí, žalostně málo.

+2/−2
10.6.2016 14:20

M83a41r94t53i38n 61P94e21t48v78a11d 4550869637102

Podle biblického datování uplynulo zhruba 6 000 let od oněch šesti dnů, v nichž Bůh stvořil svět a člověka.

Podle teorie velkého třesku (jedním z jejích prvních zastánců byl mimochodem i Papež Pius XII) ovšem náš vesmír vznikl někdy před 14 miliardami let, a Země před cca 4,5 miliardami let.

Paleontologie, vývojová biologie a další spřízněné vědy se dnes shodují na tom, že eukaryotické jednobuněčné organismy (jádra s nukleovými kyselinami) se na Zemi objevily před 2.5 miliardami let, vícebuněčné organismy s pohlavní reprodukcí asi o miliardu let později, na pevninu život z moře vystoupil před 500 milióny let, a první hominidé se objevili před 200 milióny let, přičemž historie homo sapiens zahrnuje posledních 200 tisíc let.

Nejen sám biblický kreacionismus, ale i celý časový sled biblické historie od Adama po Ježíše s těmito údaji nemá vůbec žádné styčné body, a na rozdíl od nich není podpořen ani jediným racionálním důkazem.

Ve snaze srovnat biblické a kosmologické datování vznikaly i bizarní úvahy o tom, že nikdo vlastně neví, jak dlouhé byly dny, v nichž Bůh "tvořil": jestliže by jeden den trval třeba miliardy let, pak by prý i těch šest dní mohlo perfektně souhlasit. Snaha je to statečná, ale poněkud zoufalá. :-)

Ať si to každý přebere, jak chce - faktem je, že ani většina dnešních křesťanských teologů evoluční teorii nezpochybňuje. Nůžky mezi skutečností zjevenou a zjevnou se totiž neustále a nezadržitelně rozevírají.

K homosexualitě nemá Bible co říci, protože o ní nic neví: pojem sexuální orientace zná lidstvo teprve od 19. století. Ano, styk muže s mužem Starý zákon zakazuje, stejně jako např. zakazuje pojídat z mořských živočichů cokoliv, co nemá šupiny. Jestliže dnes konzumujeme krevety bez zábran, můžeme jistě ignorovat i jiná starozákonní ustanovení, která ztratila smysl. V této souvislosti je zajímavé, že v ottomanské říši, která byla svého času nejmocnějším centrem muslimského světa, byla už v polovině 19. století homosexualita dekriminalizována.

+4/−2
9.6.2016 19:27
Foto

B71r82o17n55i98s91l59a28v 75G31a63b53r60y64š 6895264350

Škoda, že vždycky přijdete tak pozdě. Zajímalo by mě, jak by na to reagovali ostatní... :-)

+2/−1
9.6.2016 20:31

J73a84n60o 78G75e40r98l82a40c39h 4391827479

Indoktrinovaného veriaceho nepresvedčí NIČ. Mám to overené na množstve prípadoch. Logické a racionálne pochody sú úplne odstavené a reálne dôkazy a fakty "neviditeľné".

+1/−1
9.6.2016 21:35
Foto

B39r19o15n97i79s20l70a91v 78G66a90b80r76y77š 6165964510

Přiznám se, že když mi vynadá Slovák, tak mu řeknu, že oni jsou tady taky v menšině, tak ať si moc nevyskakují... ;-D Ostatně Slovák tady má víc práv než já.

Můžete uvést nějaké příklady jejich tvrzení a Vaší reakce? :-)

0/0
9.6.2016 21:57

J60a83n87o 83G29e23r78l48a91c16h 4761567259

Priznám sa, vašej prvej časti o vynadaní od Slováka nerozumiem. Nejak si to neviem spojiť s diskutovanou témou.

A čo sa príkladov týka, snažil som sa to zhrnúť do môjho komentára. Toto krátke zhrnutie vyplýva z mojich dlhoročných príležitostných diskusií. Stále sa viac-menej opakujú paterny ako alegória, vytrhnuté z kontextu, nerozumieš tomu, lebo nemáš teologické Phd., a podobne. Špeciálna sorta veriacich sú tí, ktorí tvrdia, že sa s bohom poznajú a komunikujú osobne. Tu už cúvam dobrovoľne do úzadia. Toto sú medzinárodné skúsenosti a poznania, keďže som komunikoval na medzinárodných diskusných fórach.

+1/0
9.6.2016 23:08
Foto

B61r30o87n91i83s34l43a54v 65G20a16b64r80y15š 6935864940

Myslel jsem tím to, že mi Slovák taky řekne, že jsem jako homosexuál nenormální a že bych měl přijít do pekla... Přitom on je v ČR taky menšina.

Já se občas koukám na takové ateistické okénko na YouTube..., tam jsou taky parádní věci. ;-D

0/0
10.6.2016 8:22

M63a31r76t42i87n 78P98e58t54v89a91d 4290419277632

Pane Gabryši, možná jste se nechal trochu unést, jelikož vám ve skutečnosti žádný Slovák nevynadal. :-)

Pan Gerlach - jestli tomu rozumím - chtěl jenom podotknout, že jakýkoliv pokus o racionální argumentaci stejně nikoho zaujatého nepřesvědčí. A v tom má jednoduše pravdu. - Jen vzácně se vyskytne odpůrce schopný diskuse, a ještě vzácnější je, když někdo na základě výměny argumentů pozmění svůj názor. Ale párkrát už se to stalo, a proto mi pořád ještě stojí za to vždycky znova sklízet ty hromady jen tak od boku střílených mínusů. :-P

+4/0
9.6.2016 23:30

J25a31n50o 39G60e87r84l32a72c17h 4151277779

Rozumiete tomu, čo som chcel povedať, úplne perfektne :-)

Prajem veľa síl a nervov do ďalších diskusií. ;-)

0/0
9.6.2016 23:43
Foto

B77r63o41n72i53s14l21a23v 34G47a28b41r19y92š 6345794520

Já to taky pochopil. :-) Málokdo změní názor.

0/0
10.6.2016 11:09
Foto

B62r46o78n87i11s65l82a53v 57G43a74b46r53y69š 6795724800

Ne, nenechal, jsou tady i jiní Slováci. Teda tady zrovna možná ne, ale u jiných článků na toto téma se objeví. :-)

Já se nad lidskou hloupostí bavím, ale zároveň z ní mám i strach, protože hloupý člověk je schopný téměř čehokoliv.

0/0
10.6.2016 8:24

J80a76n36o 59G55e86r23l52a11c96h 4131207299

"Tady" - tým myslíte tento virtuálny diskusný internetový priestor?

Lebo potom je vaša poznámka o menšinách jaksi irelevantná. ;-)

0/0
10.6.2016 10:00
Foto

B78r90o97n92i63s52l80a98v 88G62a74b88r10y55š 6765474870

Dá se to tak říct. :-)

0/0
10.6.2016 10:13

J93a58n 60P45u21l52e12c 4268127891905

Náboženství do škol prostě nepatří. Smutné je, že takové křesťanské školy plné malých fundamentalistů jsou i u nás a co je zvrhlejší, tak dokonce i školky, kde se vymývají hlavy malých dětem. ;-ORv. Muslimové to povolené naštěstí nemají, zatím.

+1/−1
9.6.2016 11:58

K73u57b63a 85D50r47a24g95o54u55n 8768266301105

Naše školy snad musí plnit osnovy z MŠMT? Tam snad evoluce v biologii figuruje, stejně jako dlouhý vznik sl. soustavy ve fyzice.

+1/0
9.6.2016 12:24

M81a86r72t83i65n 85P66e74t63v18a18d 4610679427792

Mezi křesťanskými a islámskými fundamentalisty je rozdíl jedině v tom, že za těmi křesťanskými nestojí žádné teroristické spolky. Ty ovšem ještě před nějakými 30 lety neexistovaly ani v muslimském světě. V Turecku a Íránu dokonce muslimským ženám zakazovali nosit šátky.

0/−1
9.6.2016 19:39
Foto

B54o89ř46e49k 89M17e24z14n21í12k 3590183620519

Hloupost si náboženství nevybírá. Funguje spolehlivě ve všech lidských formách, kulturách a náboženstvích. A jen hlupák to vztahuje na celou skupinu. Hloupost si vybírá svoji daň i u ateistů.

+2/−1
9.6.2016 10:13

J42a47n 80P44o24s20p70í25š53i27l 4331154177817

Netusil jsem, ze mezin nami zije takovym fanatiku nevericich v evoluci.

Ale jeste horsi je zlehcovani vymejvani mozku krestanskym fanatizmes a hanobeni muslimu za kazdou cenu.

+6/−1
9.6.2016 8:32
Foto

J10a76n 41Č85e55r63m74á11k 4869788805197

hmmm, co myslíte, nehraničí váš příspěvek tak je napsán právě s fanatismem?... Nebo snad musí být každý, kdo nesdílí váš názor fanatikem?... 8-o

0/0
10.6.2016 10:26

L74u71k67á72š 62M35a58r22e21d75a 6701794337278

Nojo Manert... Ale o Islamskych skolach od tohoto multikulti slunickoveho euobjektivniho novinare, spise tedy inzenyra zivotnino prostredi, se nikdy nic nedozvime...

+1/−2
9.6.2016 7:55

V68á82c73l92a31v 66P11o17l32á20š34e28k 9326170871677

Je úplně lhostejné, zda člověk uznává evoluci nebo kreacionismus, pokud se ovšem nehodlá stát paleontologem. I kdyby někdo věřil,že vesmír stvořilo Létající špagetové monstrum, tak tím nikomu neškodí. A také nevadí, když někdo odsuzuje gaye, pokud vůči nim nejedná protizákonně. Já jsem v životě žádného homosexuála ani neviděl, takže může být každému úplně jedno, co si o nich "uvnitř sebe" myslím. Horší je, když mají pocit, že jim ta škola skoro nic nedala. Ale tenhle pocit já mám občas taky.

+1/−1
9.6.2016 7:37

K46a93m64i43l 11P95y52t84e54l69a 8782570691879

Věřit můžete čemu chcete, ale nesmíte tyto bludy vyučovat ve školách. V tom je podstata sporu.

+9/−1
9.6.2016 7:39
Foto

B11r70o15n31i45s15l27a22v 84G58a52b72r64y45š 6615374170

A jaký tedy na homosexuály máte názor, když jste žádného neviděl?

0/0
9.6.2016 8:30

V36á15c33l17a33v 84P67o82l67á86š31e18k 9766950321587

Je to odchylka od normálu, tak jako třeba moje silná krátkozrakost. Ale nic podstatného. V pravěku by oni sice neměli děti, ale mohli by alespoň lovit pro ostatní. Já bych mohl lovit jedině mamuty a velryby, takže bych brzo uhynul.

+1/0
9.6.2016 9:05
Foto

B61r31o33n57i26s84l51a61v 28G81a79b84r58y33š 6875484910

Já jsem krátkozraký. Tohle vnímám jako vadu. Ale homosexualita závadná není ani to není odchylka. Je to jiná varianta sexuální orientace. Leváků je také méně než praváků a taky to není vada.

+1/−1
9.6.2016 9:19

V41á70c31l64a64v 93P46o30l63á62š47e40k 9906760801557

Tak to máme rozdílné názory na tuto věc. K normálu patří dobře vidět, aby tvor přežil, a rozmnožovat se, aby druh přežil. Krátkozrakost i homosexualita jsou dle mne odchylky od tohoto přírodního normálu.

+2/0
9.6.2016 12:39
Foto

B49r15o83n39i14s58l20a29v 81G54a14b13r87y97š 6185624420

Vysvětloval jsem to tady několikrát.

Když to přeženu, homosexuálů je 10 %, dejme tomu, že stejný podíl je i lidí, kteří jsou neplodní. No a potom tady zbývá dalších 80 % lidí, kteří mohou mít dětí, kolik chtějí. Jedno, dvě, třicet, pět set. Zdá se Vám to k přežití druhu málo?

Strach o to, jestli lidstvo přežije, je opravdu lichý a zbytečný, protože už teď je nás přes 7 mld. a nemám pocit, že se v poslední době nějak brutálně snižuje. Naopak, populace stále roste. Ale nemůže růst donekonečna. Navíc homosexualita nutně neznamená neplodnost. Já taky můžu mít děti. :-)

A taky nemůže být proti přírodě něco, co sama vytvořila.

0/0
9.6.2016 13:07

L68i84b63o60r 36P95i66c38h21l94e30r 3878245879903

Pene Polasku, zkuste si precist tohle:

http://www.osel.cz/4867-homosexualita-muzu-je-zrejme-evolucne-vyhodna.html

http://www.osel.cz/3713-geny-pro-homosexualitu-muzu-svedci-zenam.html

0/0
9.6.2016 13:51

M12a13r12t82i82n 64P61e36t21v21a44d 4810489417262

Nic takového jako "přírodní normál" neexistuje. Místo slova "odchylka" můžete s klidem použít slovo "varianta" - bude mezi nimi přibližně stejný rozdíl jako mezi označením sklenice za poloprázdnou nebo poloplnou. Příroda nerozliší normální od nenormálního, ani by jí takové rozlišení k ničemu smysluplnému nebylo: to jsou jen lidské hodnotící kategorie se subjektivním významem pro toho, kdo provádí hodnocení - pro cokoliv jiného jsou bezcenné.

+1/0
9.6.2016 16:58

O74n64d38ř76e57j 17N95o90v87á77k 9867724759479

Obhajci evoluce zrejme vubec netusi, ze Darwin byl verici ... a ke konci sveho zivota oznacil evoluci za nesmysl ...

0/−10
9.6.2016 7:11

L24i98b92o40r 26P22i84c93h16l78e59r 3148325379483

je videt jak nabozenstvi zatemnuje mozek... 1. to jestli veril ci neveril nebo zda neco na konci zivota poprel je irelevantni 2. to ze neco nekdo poprel je jen blabol nabozenskych fanatiku.

"Během plavby na Beagle zastával Darwin poněkud ortodoxní názory a citoval bibli jako vzor morálky, současně však považoval poselství Starého zákona za falešné a nevěrohodné.

Po svém návratu z plavby rozvinul svou teorii přirozeného výběru. Věděl, že přírodovědci mezi duchovními, ač jeho přátelé, jsou přesvědčeni, že je to bestiální kacířství, podkopávající zázračná ospravedlnění pro společnost a věděl, že takové revoluční myšlenky jsou zvláště nevítané v době, kdy pozice církve v Anglii je pod útokem radikálních Nesouhlasících a ateistů. Zatímco tajně pracoval na své teorii přirozeného výběru, současně psal o náboženství jako o domorodé strategii přežití, protože stále ještě věřil, že Bůh je ten nejvyšší zákonodárce. Darwinova víra v křesťanství postupně časem slábla, a se smrtí dcery Annie v roce 1851 nakonec vyhasla zcela. Sice nadále podporoval místní kostel a pomáhal s farní prací, o nedělích dával přednost procházkám. V pozdějších letech, když byl tázán na svůj postoj k víře, prohlásil, že nikdy nebyl ateista ve smyslu popření existence Boha, a že obecně se dá říci: „Agnostický by byl správnější popis mého duševního stavu.“

Charles Darwin ve svém životopisu popřel falešné příběhy, které kolovaly o jeho dědečkovi Erasmovi Darwinovi a ve kterých se tvrdilo, že Erasmus na smrtelné posteli volal pro Ježíše. Charles uzavřel své psaní slovy „Takový byl stav křesťanství v naší zemi (roku 1802) ... Můžeme přinejmenším doufat, že nic takového dnes nezvítězí.“ Navzdory tomuto očekávání, rovněž i po smrti Charlese Darwina kolovaly velmi podobné příběhy. Tyto příběhy byly natolik silně propagovány některými křesťanskými skupinami, že se postupně stávaly legendami. Tato tvrzení byla vyvrácena Darwinovými dětmi a byla též dějepisci označena za falešná."

+10/0
9.6.2016 7:19

P25e60t84r 89M78i78n55a33ř84í20k 7420943167202

No a co byste čekal od doby kdy ve které žil. Církev a věřící měli dost pák aby odvolal. Naštěstí ho neupálili.

0/0
9.6.2016 7:21

V94á14c76l88a60v 73P96o45l87á18š25e14k 9886690321967

V druhé polovině 19.století? To jste se spletl o několik set let.

0/−1
9.6.2016 7:24

P97e13t73r 63M48i62n36a86ř85í68k 7450523687552

Nespletl jsem si dobu to jenom Církevní názory a chování věřících je jak z dob minulých. Viz taková Homosexualita.

+1/−1
9.6.2016 11:07

J15a79n89o 87G94e83r54l36a42c75h 4741287259

Presne tak! A ježiško nosí na "kresťanské" vianoce darčeky.

+6/0
9.6.2016 7:27
Foto

J95a80n 62Č73e65r63m61á22k 4439908425567

zajímavé, že především u našich pohanů... Křesťanské děti (alespoň u lidí které znám) vědí, že dárečky jsou od rodiny a přátel a že se obdarováváme, neboť se máme rádi. Stejně, jako nás miloval Ježíšek, který když dospěl tak se za nás obětoval a za nás trpěl a zemřel... A tak ty dárečky (jsou to opravdu dárečky - většinou - do pár stovek) a už i ony malé děti se na tom podílí nějakou kresbičkou či jiným výtvorem jsou na památku právě toho daru, který nám daroval Bůh ...

0/0
10.6.2016 10:40

J55a51n50o 11G74e14r61l91a28c61h 4201337989

Ano, poznáme veľa báji, povestí a rozprávok.

Pravda je taká, že kresťanstvo nemá s pôvodom Vianoc vôbec nič spoločné.

0/0
10.6.2016 10:47

M81a36r23t53i75n 40P86e73t44v21a90d 4140159707862

Pane Nováku, jestli Darwin svou teorii označil za nesmysl (o čemž si dovolím pochybovat), i tak by to pouze znamenalo, že mu na stará kolena přeskočilo, což se dědkům občas stává. :-)

Molekulární biologie existuje teprve půl století, ale přinesla už nezměrné množství reálných důkazů, že Darwinův přirozený výběr začal s počátkem života na Zemi, a od té doby neustále pokračuje. Dnes běžně zkoumáme těsné vztahy mezi fylogenezí a ontogenezí, ze kterých rychle mizí všechny zdánlivě neřešitelné záhady. Jsme už schopni velmi detailně popsat strom vývoje rostlinných i živočišných druhů od jednobuněčných organismů až po dnešní stav, a známe také nejvýznamnější mechanismy jeho růstu a větvení.

Pod tíhou současného poznání už biblický kreacionismus nemá šanci obstát. Proto církev už dávno Darwina přestala popírat, a stvoření světa, vylíčené v knize Genesis, chápe jako metafyzické přirovnání. Moderní teologie dnes ve vztahu k Darwinovi rozeznává několik směrů, z nichž pouze jeden jeho teorii fundamentalisticky odmítá. Ty ostatní se navzájem odlišují v nevyhnutelných spekulacích o místě a úloze Boha v evolučním procesu.

+1/0
9.6.2016 17:44

K15a92m91i45l 97P55y48t38e12l85a 8412110701659

Haha, v diskuzi k článku o křesťanských fundamentalistech maji nejvíc plusů příspěvky o tom, jak jsou muslimové hrozní.

+2/−1
9.6.2016 6:59

P32e76t28r 52M50i66n81a34ř98í88k 7250113687812

Jak jsou si ta náboženství, věřící a církve podobné. Hlavně se liší v tom jak moc tlačí na pilu.

0/0
9.6.2016 6:34

O17n39d19ř70e98j 90N15o23v68á28k 9867104369879

Vite, proc se rika Mojzisovska nabozenstvi?

0/0
9.6.2016 6:44

P84e51t88r 98M85i12n77a87ř24í84k 7610293297332

Poučte mne prosím.

0/0
9.6.2016 6:51

K67a91m56i82l 53P79y55t93e56l31a 8402700741269

Protože se jim říká abrahámovská :D

+3/−1
9.6.2016 6:54

P62e59t34r 62M66i54n46a24ř47í35k 7120813787392

Pěkná demonstrace dogmatického uvažování a argumentace věřících. Jenom nevím jestli to z Vás mluví víra nebo se posmíváte věřícím.

0/0
9.6.2016 7:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.