Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ruští komunisté chtějí, aby účastníci srpnové invaze měli výhody veteránů

Trojice komunistických poslanců v ruské Státní dumě míní, že by se sovětským účastníkům okupace Československa v roce 1968 měl přiznat status válečných veteránů. Cílem „vojensko-strategické operace Dunaj“ bylo podle nich potlačení převratu v ČSSR, který s podporou západních zemí připravovala československá opozice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a86r67o90s34l45a46v 94R77e21i37t71m76e44i48e52r 5471420955895

Komunisti u nás kteří jsou názorově stejní možná i radikálnější,než ruští, mají daleko silnější pozici.

0/0
10.6.2016 8:25

P69a30v42e17l 78Z94o49u84h40a47r 5918584654239

Poláci se s takovou dočkají i toho , že budou V Rusku vyznamenáni i členové NKVD , kteři se podíleli na vraždách Polských důstojníků v Katynském lese. Hanba je bolševikům cizí a vzdálená.;-ORvRv

+1/−2
8.6.2016 15:30

L32a62d83i42s10l86a88v 17K27o67l45a13č96k32o60v33s74k77ý 5163701109871

Za Katyn se rusky parlament už dávno oficiálně omluvil a Rusko tam postavilo velke důstojne pietní místo.

+3/0
8.6.2016 16:14

J54a59n 22P39o95s60p63í39š28i78l 9157639229857

Omluvili se hned - po 60 letech lhaní a zapírání.

+1/−2
8.6.2016 18:12

J67i15ř41í 18P11ů61ž12a 4747717742960

Rusko nebrat.

+2/−1
8.6.2016 14:01

P26a34v17e71l 23Z52o94u23h43a17r 5348294694909

To by si měl uvědomit náš pán Hradní se svou čeládkou.Jenže pokud teče vodka zadarmo tak asi těžko.....Rv

0/0
8.6.2016 15:32

K37a52r86e48l 66D96r43d20a 6744642697

Ruská svoloč vždy pobaví svoji hloupostí. Rv;-D Na Aktuálně mají celý rozhovor, jak Češi napadali chudáky Rusy a kolik mrtvých Rusů to přineslo. Na Muzeu měli čeští fašisté kulomet a pálili do ruských jednotek procházejících se nevinně po Václaváku. Proto bylo nutné Muzeum ostřelovat.

Češi byli ozbrojení až po zuby, a to i těžkými zbraněmi. Úkolem ruských vojáků bylo Čechy odzbrojovat a zbraně zabavovat. Prý je skladovali v PKOJF a byly jich haldy. (To jako vážně? On někdo vozil nějaké české kulomety a houfnice do Fučíkárny?)

Jinak mě napadá, že tohle má jediné řešení. Ukončit současnou ruskou okupaci a všechny Rusy z Česka fofrem vyhostit. ;-D

+3/−1
8.6.2016 12:30

K46a96r68e47l 84D79r86d46a 6424792367

To o tom kulometu na Muzeu vypráví nejspíš průvodci ruským turistům. Posledně jsem chtěl dělat mezinárodní ostudu, rodina mě táhla pryč, ale průvodkyni jsem něco takového skutečně rozuměl. Vysvětlovala ruským turistům postřílenou fasádu. O ruských agresorech nepadlo ani slovo. Rv;-D

+2/0
8.6.2016 12:34

L56a67d15i35s20l49a77v 77K43o84l70a27č72k19o25v35s15k77ý 5623161589511

Víte že to vláda v Rusku dnes smetla? A byl to návrh 3 blbu, dokonce i v jejich straně byli osamocení

0/0
8.6.2016 12:42

L12a76d55i35s74l58a37v 46K82o37l21a11č95k29o43v40s86k93ý 5413951319841

Pro diskutéry. Dnes Ruska vláda ten hloupý návrh smetla že stolu.

+2/0
8.6.2016 12:18

M74a78r95t38i69n 53Ž81e68l78i72n76s14k64ý 9388799839742

Pokud je tato vase informace pravdiva, tak z hlediska propagandy proti Rusku pro nase media nema zadnou informacni hodnotu, a tak neni duvod k jeji zverejneni. :-P

0/0
9.6.2016 10:45

J29i49ř95í 12K42o16s 4712235945915

Kdyby si Rusové raději konečně po téměř stu letech úpadku sami začali upevňovat svoji ekonomickou situaci ...

+1/−1
8.6.2016 12:17

J74a89n 68P74u62l29e27c 4118757391465

;-O;-ORvRv

0/0
8.6.2016 11:18

L88u83k63á23š 58P47a33v90l63á14s59e12k 8281229569351

Je to samozřejmě prasárna. Veteráni z této akce, tak jako sověti z Afghánistánu, nebo třeba Amíci z Vietnamu, Iráku, Libye či Jugoslávie by nikdy žádné ocenění dostat neměli. Nic proti obyčejným vojákům, ať si je v tichosti něčím vyznamenají, ale pokud jde o veřejnost, měli by spíš chodit kanálama.

0/0
8.6.2016 11:04

O81n41d72ř33e25j 73K61u17b77á20n97e24k 2830476368141

NESOUHLASÍM S OKUPACÍ ČESKOSLOVENSKA od roku 1968 do roku 1989 (tohle považuji za důležité zdůraznit) ...ale vojáci plnili pouze nařízení politického vedení země na misi mimo své území. Byli vyslání mimo území SSSR aby plnili zadaný úkol. Armáda je povinna poslouchat politické vedení státu. Ve všech armádách světa platí základní zásada - splň rozkaz a pak si stěžuj. To je bohužel i tento případ. Připadá mi logické zařazení vojáků mezi veterány. Debata o tom, že to byla okupace, napadení cizí země je bohužel v tomto případě na úplně jiné místo.

+1/0
8.6.2016 10:36

J54a37n 39P65u41k87l 6832678489311

Četl jste to celé ? Zejména to zdůvodnění ?

0/0
8.6.2016 10:42

O40n86d24ř87e49j 61K16u93b44á68n13e15k 2310246328561

četl a vím o čem mluvím...nebojte se...tady je bohužel nutné oddělit dvě věci..službu v armádě jako takovou a politické rozhodnutí. Můžeme diskutovat o morálním hledisku ale vojáci skutečně jen plní zadaný úkol. Bohužel

+1/0
8.6.2016 10:47

J45a48n 49P19u17k25l 6772558579901

Zde se ovšem nejednalo o válečnou operaci, čili je status "válečného veterána" úplně mimo mísu...

+1/−1
8.6.2016 10:58

M81a89r92e93k 56N15o84v92o42t74n92ý 5891691456188

Válka nebyla ani v Iráku. Aspoň ji tedy nikdo nevyhlásil - což je jeden z přínosů japonské agrese pro západní válečnictví. :-)

0/0
8.6.2016 11:27

J89a13n 66P11u48k16l 6252438849511

Čekal jsem, kdy se jako první ozve někdo s USA :-)

0/−1
8.6.2016 11:30

M45a28r39e23k 25N19o67v39o58t79n25ý 5111491226968

Jde snad o status veterána.

+1/0
8.6.2016 11:31

J30a37n 80P57u63k55l 6772138109271

"Válečného veterána" :-)

Trojice komunistických poslanců v ruské Státní dumě míní, že by se sovětským účastníkům okupace Československa v roce 1968 měl přiznat status válečných veteránů.

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/rusko-poslanci-okupace-ceskoslovensko-veterani-fus-/zahranicni.aspx?c=A160607_172454_zahranicni_kha

0/0
8.6.2016 11:32

M21a20r54e19k 83N66o56v17o52t21n86ý 5551791276648

No a? Je to termín, který přetrval z dob, kdy se ještě války vyhlašovaly. Kde je problém?

0/0
8.6.2016 11:40

J34a60n 20P64u91k87l 6632548139281

Nebyla válka, není "válečný" veterán.

Elementární logika...

0/0
8.6.2016 12:07

O78n43d85ř31e95j 66K24u38b95á13n97e22k 2300746238671

Ale o tom to není...byly nasazeni do operace mimo území země a proto je za veterána považován...to aby za něj považován byl není nutné po něm chtít aby byl ve skutečné bojové situaci...navíc armáda bere každé nasazení mimo území své země jako bojovou situaci..to je čistě politický pohled...všimněte si, že často o těch věcech rozhodují lidé, kteří to dělají jen pro politické body...a to je bohužel chyba

0/0
8.6.2016 12:22

I92v96a11n 20V74r57b62a 9910390945672

presne tak, ale miestnym trolom chyba logicke myslenie

0/0
8.6.2016 10:51

J47i18ř38í 57M64a51z90o15c32h 5701859552530

No a co na to náš soudruh prasident? Už jim za jejich statečný počin píše pochvalnou nótu? ;-D:-/

+1/0
8.6.2016 10:21

J71a26n 82P24u66k21l 6392458519341

V tom případě by u nás někdo měl navrhnout zákon, že všichni okupanti z roku 1968 jsou "válečnými zločinci", poněvadž bez vyhlášení války napadli a obsadili suverenní stát.

+2/−1
8.6.2016 9:41

I94v66a53n 91V52r30b79a 9930910115982

vsetci vojaci tam boli rozkazom, takze to co si napisal je totalna hlupost a vobec ma to neprekvapuje

0/−2
8.6.2016 9:50

J75a30n 66P54u43k70l 6392688909961

Stejně jako byli všichni vojáci Wehrmachtu do války nahnáni rozkazem. Tedy až na dobrovolné Slovenské divize SS :-P

+2/−1
8.6.2016 10:24

I17v50a56n 47V57r73b48a 9340270645312

ano, a vojakov Wehrmachtu za to nikto nesudil. :-)

Slovensko SS divizie nemalo, mali ich madari, bielorusi, holandania, chorvati, estonci, lotysi, ukrajinci... ale slovaci naozaj nie. Takze tvoj dalsi blabol

0/−1
8.6.2016 10:45

J95a82n 43P89u21k59l 6472838519761

Nesoudil, to máte pravdu. Vaši Sovětští přátelé je odvlékali do Sibiřských lágrů bez soudů :-)

A kromě toho, že si Slovenský Štát nechával od Němců platit za deportaci svých Židů, měl samozřejmě spoustu dobrovolníků u Waffen SS. Například takový Rottenfuhrer Ján Takáč :-)

0/−1
8.6.2016 10:56

I93v53a53n 95V95r25b68a 9320500105752

si mimo temu. Vojaci boli oficialne zajatci. Boli odvleceni do zajateckych taborov. Niektore boli velmi tvrde, hlavne tie v Rusku. Ale radovy vojak nebol sudeny za to, ze bol v armade a plnil rozkazy. Skus si precitat este raz ten svoj povodny blabol na zaciatku vlakna a skusn si to zrovnat v hlave.

Tvoje blaboly mimo temu no comment

0/0
8.6.2016 11:02

J60a37n 87P25u95k53l 6942558419681

Líbí se mi,že jste konzistentní ve svých vyjádřeních - jakmile Vám začnou docházet argumenty, začnete být osobní a označujete všechny oponentní názory za "bláboly" :-)

Příznačné... ;-)

+1/−1
8.6.2016 11:09

I73v46a76n 78V46r33b63a 9320200905842

tvoja poziadavka oznacit za vojnovych zlocincov vojakov, ktori plnili rozkazy sa za nic ine ako blabol oznacit neda a ten kto s takym blabolom dojde, je podla mna troll a trollom sa nevyka. Dufam, ze ti moje vysvetlenie staci ;-)

+1/−1
8.6.2016 11:16

J48a29n 22P96u12k51l 6602588789121

Na stráž! ;-D

0/0
8.6.2016 11:18

M76a63r55e44k 55N55o74v24o15t51n37ý 5191181306178

Víš, co ta fráze vůbec znamená??

0/0
8.6.2016 11:37

M76a26r59e91k 14N10o39v19o89t21n17ý 5741281926128

Dobrá poznámka. "Vaši sovětští přátelé" vůbec není osobní, takže ta reakce je skutečně zavrženíhodná :-))

0/0
8.6.2016 11:35

J44a96n 61P65u96k82l 6312448899761

Račte si povšimnout, kdo začal být osobní jako první... ;-)

0/0
8.6.2016 12:19

J88a17n 14P49u57k38l 6212918889351

O tykání nemluvě, ovšem starého soudruha novým kouskům nenaučíš... :-)

+1/−1
8.6.2016 11:10

M34a11r66e73k 11N46o54v64o33t48n79ý 5561301136178

Ach to je tak bolševicky neosobní, že si snad jdu přečíst další tvoje moudra. :-)

0/0
8.6.2016 11:37

M39a57r51e32k 33N54o81v68o24t25n92ý 5341681426828

Pokud bychom si něco takového chtěli schválit, určitě by nám v tom nikdo nebránil. Akorát bychom byli za kokoty. Ale to je vedlejší :-)

0/0
8.6.2016 11:44

J95i82n38d67ř76i42c40h 87T64ů59m38a 1654202517958

Není podstatné, zda je to nesmysl či ne. Není ani podstatné, zda to schválí či ne. Podstatné je, že to ti tři navrhli. Před několika lety by to nepřipadalo v úvahu. Dnes si myslí, že to projde. Je to jen důkaz, že v Rusku se otočilo kolo dějin zpátky před rok 1968 a že máme proč se Ruska bát. Nerad bych se probudil s ruským tankem před domem (jako tenkrát). Už i v Německu pochopili o jakou hrozbu se jedná a to nepatří ke státům, které považuje Kreml za svou právoplatnou gubernii (jako nás).

A poznámka k ruským komunistům a Putinovi. Komunisté jsou v "opozici" protože jsou pro Putina mocenským soupeřem, nikoli proto, že by byl proti jejich ideologii.

+7/−2
8.6.2016 9:17

I42v86a11n 41V27r80b68a 9680640795522

uplne zbytocne do toho pletiete politiku. Ten vojak co tu bol predsa za to nemohol a ide iba o pjeho prava voci vlastnemu statu, ktory ho tam vyslal. Ak sa im ten statut prizna, je to vlastne trest pre Rusko, pretoze bude musiet platit byvalym vojakom viac.

Lenze vy a vam podobni sa na to pozerate ideologicky, ako keby sa tym vojakom priznaval statut nejakych hrdinov, co vobec nie je pravda

0/−6
8.6.2016 9:54

J42i52n58d18ř22i84c31h 49T51ů96m27a 1624362737988

Žádnou politiku do toho netahám protože to je politika. Nebo si opravdu myslíte, že v době, kdy se Rusko potýká s nedostatkem peně,z jde někomu o pár vysloužilců kterým (pokud ještě žijí) je dnes 67 a více let? Jde jen a jen o obnovu ideologie SSSR. Zcela jiná situace by byla, kdyby se Rusko omluvilo za okupaci suveréního státu a nabídlo odškodnění. Místo toho se snaží tu okupaci ospravedlnit a z jejích účastníků udělat ruské ikony. S těmi vojáčky manipulovali tehdy a manipulují (využívají je) i dnes. A nikdo by nic takového nedělal bezdůvodně.

+1/0
8.6.2016 12:37

K68a85t72e94ř88i70n26a 27V81ý15b33o36r25n11á 6360239729

Jestli to byla invaze, jak svorně tvrdí ruští komunisté i naši demokraté, tak proč ne? Jaké je vlastně téma rozepře?:-)

0/0
8.6.2016 9:10

L86u34b10o86š 38R56y47c52h43n70a 1109988241341

Aniž by Rusové chtěli, jasně dokazují ,že srpen 1968 byl jasným vojenským napadení jiné suverénní země a byl to válečný akt. Děkujeme Ruským poslanců za faktické schválení válečného aktu proti naší zemi. Při tom jak smýšlí polovina Ruského národa celoživotně krmená jejich propagandou nepochybují ,že to schválí.[>-]

Nějak to nesedí s těmi závěry KSČM z minulého měsíce.???;-D;-D;-D

+2/0
8.6.2016 8:57

I73v67a27n 21V82r95b69a 9900800255342

kazdy v tom vidi iba ideologiu, pritom ide iba o vztah medzi vojakom a statom, ktory ho vyslal rozkazom do nejakeho konfliktu. A ten vojak pozaduje kompenzaciu. Zodpovednost za okupaciu ma niest stat a nie vojak, ktory vykonaval rozkaz. Ale zda sa mi, ze 99% diskuterov ma pred ocami cervene platno a v tej zurivosti nedokazu ani premyslat.

0/−5
8.6.2016 8:18

L75u12k88á57š 16S48l25á83n53s74k12ý 4731213397396

Oni šli do konfliktu? S kým prosím?

+3/−1
8.6.2016 8:25

I35v52a54n 10V26r28b66a 9800580685962

do konfliktu medzi Sovietskym Zvazom a Ceskoslovenskom, august 1968. Bola to vojenska operacia, okupacia a ti vojaci plnili rozkazy a tej akcie sa zucastnili nedobrovolne.

0/−3
8.6.2016 9:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.