Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žádná kafilerie. Psí popel vystavte v obýváku a svíčku zapalte on-line

Zdaleka ne všem chovatelům se zamlouvá představa, že jejich psí společník po smrti skončí s ostatními zvířaty včetně hospodářských v kafilerním drtiči. Stále víc podnikatelů spatřuje potenciál ve zpopelňování mazlíčků, vzniknout má i sedm nových zvířecích hřbitovů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M48i42c13h53a60l 81P54i48n39d72j69a33k 5333464987847

Pro toho kdo ma pejsky je to prakticky umrti blizskeho a kazdy se s umrtim blizkeho vyporadava po svem. Lide utraceji neskutecne sumy kvuli mrtvim lidem takze par tisicovek pro mrtveho ctyrnoheho clena rodiny neni nic prekvapujiciho. Staci se podivat kolik desitek tisic je v kyticich na jednom cerstvem hrobe. Za me naporsty nesmysl pro jineho jasna vec nicmene jeho vec.

0/0
4.7.2016 1:48
Foto

T27o75m66a77s 49K85w26o51l96e89k 4419234130495

80 kremaci rocne ? to je nejaky nesmysl, to by firmu neuzivilo 8-o

0/0
12.6.2016 12:24

M82i87c34h43a30l 25P79i44n88d73j94a70k 5493424667887

Tak pokud by meli z jedne kremace treba 5000 tak je to dost pro malou firmu o dvou zamestnancich.

0/0
4.7.2016 1:52
Foto

T12o15m20a58s 75K15w27o97l77e72k 4759344130745

Cetl jsem jiny clanek a tam bylo 80 kremaci mesicne. Technologie je pomerne draha a musi se zaplatit, naklady na plyn jsou u vetsiho psa vic nez 1000 kc, atd.

80 kremaci rocne by tu firmu nemohlo uzivit ani nahodou.

0/0
4.7.2016 9:04

M65i12c50h48a41l 56J30a82r63o20š 7604820542515

Hned mi naskočil Hřbitov zviřátek od S. Kinga.

0/0
12.6.2016 7:27

P97a15v96e51l 55Ř36a49p97e55k 7232466769775

Popel v krabičce na polici už aspoň nekálí po ulicích, neohrožuje lidi a neotravuje život sousedům neustálým kraválem. Takže zrovna tohle bych nikomu nezazlíval, jakkoli si pořád myslím, že se jedná o patologický projev chování, nedůstojný homo sapiens.

+2/−6
11.6.2016 22:54

D74a67n24a 97R80a65n26s97d70o66r74f76o64v48á 2635732620388

Celá rodina jsme darovali tělo k vědeckým účelům.Fenečku mám 13 let a také se již blíží její konec.Má vymezené místo na zahradě vedle svého kamaráda.Do kafilerie bych jí nikdy nedala.Myslete si o mě,že jsem pako,ale udělala jsem jí rakvičku,aby nebyla jen tak zaházená hlínou.Kdyby mi někdo řekl před 20 lety,že budu mít takový vztah k psovi,tak bych se mu vysmála.Prostě 13 let zůstane v srdci.Ti psi jsou většinou lepší než lidé:-/!!

+9/−1
11.6.2016 21:42

M92a51r16t47i94n 27C34a35j97t76h23a55m24l 3971428116160

My 16, 5 od 12 jsme jí léčili nedomykavost chlopní a ty léky jí způsobovaly pomočování. Stejně byla šťastná. Když jsem jí šel dát utratit lidé kolem říkali jak spokojená. To klamalo. Už začla otékat a léky přestávaly zabírat. Trápit bych jí kvůli sobě nenechal. Teď máme dvě 6 a 4 roky.

+1/0
11.6.2016 21:51

J45a85n 42Č84u25p 9407526272487

To je strašná úchylárna!! Na dědině se zdechliny vždycky hodily do hnoje a ty větší zakopaly někde na pasínku nebo za stodolou,

+3/−13
11.6.2016 21:14

M79a52r84t68i74n 30C90a74j82t13h25a46m74l 3711918436700

Na dědině žijí křováci. Já vedle nich trpěl 20 let.

+2/−4
11.6.2016 21:42

M97a73g44d68a 96K63a18t33z64o40v60á 9326561659738

Ale no tak- normální lidé a blbci žijou jak na vesnici, tak ve městě. My zvířata pohřbíváme na zahradě. A mít ve městě blbého souseda je ještě o něco horší než na vesnici, protože nemáte kam utéct, byt většinou není tak velký jako dům.

+5/0
12.6.2016 5:25
Foto

J62a78n 86Č80e18r58m96á69k 4699548335217

asi tak... I my pošlá zvířata zakopeme na zahradě, ovšem NIKDY bych neřekl, že jsou lepší jak lidé... Zvířata jsou prostě zvířata a lidé jsou lidé... To nám nedává právo zvířata týrat, ale ani je zbožšťovat či polidšťovat, což se bohužel často děje...

+3/0
12.6.2016 9:49

J20a40k61u81b 26K47u50b67a 5608824764805

To se vi uz dlouho ze za zvirata jsou lidi schopni ve vsech ohledech utratit posledni co najdou, obzvlast za psy. Nicmene si pak nejaci u piva nemuzou stezovat jak se maji zle.

+2/−2
11.6.2016 20:32

M78a50g10d76a 66K81a50t28z71o63v24á 9276161279798

Ten, kdo utratí za zvířata, si zpravidla v hospodě nestěžuje. To je doména lidí, kteří utratí spíš za chlast a cigarety, případně naházejí do automatů.

+4/0
12.6.2016 5:26

P90e21t92r 35M19a10c93h47á78l40e28k 7505906946826

Komu tím prospějete? A antoušci nebudou mít co žrat!

+1/−1
11.6.2016 20:14

K56a24t38e29ř30i34n81a 25F90e29n53c55l54o38v88á 8423207628333

Jsem cynik, tohle mi přijde přes čáru. Lidi jsou na sebe jak psi, ale k psovi se chovají líp jak kolikrát ke svým příbuzným.

+5/−2
11.6.2016 20:11

M32a61g42d12a 85K69a84t25z90o76v72á 9436711879528

Oni ti psi k nim taky, v tom to vězí.

+6/0
12.6.2016 5:27

D22a32n32i32e70l 65M62u90n72z10a37r 1849128282356

Punta na kolomaz?

To myslite vazne?

V Usa to ani jinak nejde, vsechna "pets" musi byt zpopelnena...at si iz popel pdnesete nebo skonci na rozprasovacim poli pro mazlicky...

ale kolomaz?8-o

+1/0
11.6.2016 20:10

M83a73r22t11i61n 72R92u89z15i67c86k31a 1942548156147

Co kolomaz, ale ze si doma sypu do pracky rozvarena zviratka jsem netusil...

0/0
14.7.2016 17:44

P62e78t81r 93O27b54r66l49í11k 2103385701463

Dělat obřady, urny,rakve a pohřby. No , když za to lidi chtějí platit asi ne málo, tak na tom nebudeme zase tak špatně.

Jinak je to každého věc. Když je poptávka je i nabídka.

+5/−1
11.6.2016 19:45

L33u77k22á24š 63H91a69v25l46í13č78e10k 6308702583778

To je mazec. To jako vážně někdo dělá? Svět se zbláznil. A nejlepší je na to čumět přes webkameru.

+9/0
11.6.2016 19:06

J74a56r33m84i77l 41K39v96ě24t72e15n 7913278839162

Já jsem pro svého pejska uspořádal smuteční obřad, nechal jsem vyhotovit parte, které jsem rozvěsil na všechny patníky a dopravní značky v okolí. Měl hedvábím vystlanou pozlacenou rakvičku, nádherný věneček, spoustu svíček, ani na smuteční hostině jsme nešetřili, k dispozici byly granulky, paštičky, plněné kapsičky... No prece nejsem nelida... Totiž nepsina... ;-D

+4/−1
11.6.2016 19:04

K16a52t88e15ř38i26n84a 71F75e91n88c97l85o21v78á 8803517868493

A co psí plačky, byly taky? :-D

+1/−1
11.6.2016 20:12

J80a39r79m92i70l 75K54v37ě45t32e62n 7723108739962

Ne, psi přece nepláčou. Měl jsem jen jednoho "vyče". ;-)

+2/−1
11.6.2016 23:30

L86u81d46ě63k 52M34u85s50e94l68í92k 6683629152348

Jo Brno-ChrliceR^Využil jsem a doporučujiR^

+4/0
11.6.2016 18:53

M73a29r79i48a13n64a 28K12r17á75s57n32á 7240947317631

Už jsem využila služeb brněnského krematoria 2x a musím říct, že takhle profesionální chování se jen tak nevidí. Odchod mých čtyřnohých kamarádů byl pro mě velmi bolestivý a tahle služba mi umožnila se s tím prostě srovnat. Mám jejich popel doma v malých plechovkách mezi květináči na parapetu a vůbec se za to nestydím. Jasně, spousta lidí (viz diskuze) to odsuzuje jako "rozežranost", ovšem ti, kdo mají svého psa nebo kočku u sebe 10 a více let, ví, o čem mluvím.

+15/−2
11.6.2016 18:37

M53a75g33d48a 77K17a54t10z67o44v75á 9366671839358

Naše kočky mají hrobečky na zahradě. Taky byli členové rodiny. Ale v obýváku, to asi ne. Ani urnu s lidským, ani se zvířecím popelem.

+3/−1
11.6.2016 18:45

M58a68r52i62a98n67a 75K98r76á16s42n43á 7980337317771

Chápu, jenže nemám zahradu:-(

+1/−1
11.6.2016 18:51

M74a46g45d78a 72K41a50t80z97o94v41á 9696941199288

Taky jsem to tak pochopila. Ale asi bych se na ty urny dívat nemohla. Kočky jsou v hrobečcích a jejich fotky v albu. Popel (a kdoví co tam je) je jen symbol.

+1/−1
11.6.2016 18:53

J44a72n 98Č30u64p 9397696722947

si děláte zadnici, zě?

0/−1
11.6.2016 21:17

M10a22g34d80a 12K17a76t92z34o11v75á 9136451159598

Proč?

+1/0
12.6.2016 5:28

M21a32r73t89i66n 26C94a11j80t74h72a47m88l 3141868156740

Je to hrozné clanek. Take nepiste. Taky jsem si to zazil. Poridit jine, mrtveho oplakat a vzpominat na prozitky s nim v dobrem. Telo, ktere bylo nemocne nechat na veterine.

+1/−5
11.6.2016 17:56

M26a80g48d12a 68K54a79t84z70o60v67á 9876421359208

Taky bych řekla. To už je jen předmět, duše je pryč ...doma si nechat fotky a vzpomínky. Nebo jako u nás, pohřbít na zahradě. Všude to nejde.

0/0
11.6.2016 18:46

M71a33r27t28i33n 20C60a71j36t31h66a63m17l 3151948276610

Prave nemame zahradu, jinak tam byla. K rodicum ji vozit nechtel. Az tak ji v lasce nemeli. Pudlice 16,5 roku. Vse zustalo na me. Zena se zhroutila. Vzdyt s ni aj jak stene 4 mesicni maturovala.

+1/0
11.6.2016 19:02

M62a86g97d58a 10K83a94t51z34o87v97á 9716241259208

Teď už je to jedno- ale kdybych neměla zahradu, asi bych si našla nějaké hezké odlehlé místo v přírodě. I když pokud někdo bydlí v centru velkoměsta, není to tak snadné.

+2/0
12.6.2016 5:30

J24a14n58a 56N78o76v42á51k97o61v24á 7907170829538

Fuj, z mojí kočky nebude ani prací prášek, ani nebude zavřená v plechovce. Spí v klidu svůj věčný kočičí sen v zahradě pod jablůňkou.

+15/0
11.6.2016 17:54

V63o13j96t60ě81c46h 17S57t18r45n29a69d 4334361652295

Zní to, jako že to děláte pro ni. Opravdu si myslíte, že jí po smrti záleží na tom, jestli bude v plechovce nebo pod stromem? Nebo nedejbože v pracím prášku? Být to já, vybral bych si prášek, ten jako jediný z těch tří je nějak užitečný, ale nemyslím si, že mi na tom po smrti bude záležet.

+1/−5
11.6.2016 19:15

H11e43l68e90n91a 89Č83í13ž57k14o40v28á 9811671412958

Já bych to neudělala (dát domácí zvířátko na "hřbitov domácích mazlíčků"); pes, jakkoli ho mám ráda, pro mě prostě není "člen rodiny", nemá v mém životě význam hodnotově srovnatelný s mým vlastním dítětem, manželem, rodiči, strýčkem či přáteli.

Ale ať si každý dělá, co je mu libo. Ať si své pejsky, kočky či akvarijní rybky pohřbí třeba na Slavíně nebo na Pere-Lachaise, pokud mu to hřbitovní správa umožní. Mne to nepohoršuje.

Mám jen malé podotknutí: Více v tomto chápu vegetariány, kteří nejedí maso kvůli tomu, že nechtějí přispívat k usmrcování zvířat. U lidí, kteří k obědu vesele slupnou roštěnku nebo vepřový řízek, mi takové jednání příipadá maličko nekonzistentní.

+10/−13
11.6.2016 17:54

H89e20l95e89n88a 69Č61í17ž27k52o75v19á 9701281332158

Fajn, pane Kante. A mohu Vás poprosit o vysvětlení, s kterou konkrétní částí mého příspěvku nesouhlasíte? Díky předem.

0/0
11.6.2016 18:12

M78a91g90d64a 51K62a52t29z44o15v67á 9916611149108

Já nesouhlasím taky, takže vysvětlím- člověk, bohužel, založením vegetarián není. Někdo to zvládá, někdo ne. Ale ta zvířata, chovaná na maso, se narodila k tomu, aby posloužila za potravu. Mělo by se s nimi zacházet slušně a utratit je šetrně a bez stresu. To ano. Jenže nenavazujeme s nimi kontakt jako s domácími mazlíčky. A - nezlobte se- pes nebo kočka pro mne srovnatelní s členy rodiny a přáteli jsou . Už proto, že na rozdíl od nich mě nikdy nezklamou, nepodrazí, neodvrátí se ode mne. Asi žádné zvíře doma nemáte?

+4/−3
11.6.2016 18:51

H14e15l10e86n65a 93Č68í39ž90k47o77v12á 9321371762858

Začnu od konce: Zvíře jsme doma vždy měli, konkrétně psy (občas jednoho, občas dva). Od mých nula do mých téměř 30 let. Nyní psy nemáme, neboť už nežijeme v domku se zahradou, nýbrž v bytovce, a také proto, že manžel se psů bojí.

Ale přesto pro mě pes ani jiné zvíře opravdu nemá srovnatelný význam s kýmkoli z mé rodiny, s kýmkoli z mých přátel, ba ani s kýmkoli z mých kolegů, ani s tím nejprotivnějším. Na tom, že je pro mě dítě, manžel, matka nebo kamarád důležitější než domácí zvíře, neshledávám nic defektního, ba naopak.

Kdybych se měla rozhodnout, zda např. při přírodní katastrofě mám zachránit člověka nebo zvíře, vždy se budu nejdříve snažit zachránit člověka (třeba i cizího).

Ano, kravička, ovečka či kuřátko se narodily proto, aby nám lidem posloužily za potravu. A pejsci se zase rodí proto, aby nám posloužili (nejdříve, v historii) k ochraně příbytků a k lovu a (nověji) také k tomu, aby nám nějak zaplňovali "citový deficit". Jinak řečeno: Nebýt tolik lidí, kteří se chtějí doma mazlit s pejskem, nebude se rodit tolik pejsků. Je to obdobné jako s hospodářskými zvířaty (kdyby lidé nejedli maso, nechovají kravičky, prasátka, ovečky, drůběž). Ne... je to horší... je to, na rozdíl od chovu zvířat pro maso či mléko vyloženě jenom rozmar.

+6/−2
11.6.2016 19:10

M14a37r30t57i63n 43C35a27j96t28h40a47m35l 3261418716220

Chudáci psi u vás. Že váš manžel bojí psů lecos vypovídá.

+1/−3
11.6.2016 19:50

H83e83l56e65n27a 29Č10í78ž14k35o69v82á 9321611802658

Jo? Můj pes je chudák jen proto, že je pro mě méně důležitý než moje dítě?

+1/0
11.6.2016 19:55

M12a45r63t83i28n 95C75a83j51t33h31a67m51l 3421718166390

Ano. Jak u mého bratra.

+1/−1
11.6.2016 20:04

H76e15l94e14n72a 29Č53í73ž90k46o24v35á 9471911922698

Máte děti? A jsou pro Vás přibližně stejně důležité jako Vaše domácí zvířátka? Ano? Tak potom je skutečně lituji (ty děti).

+1/−2
11.6.2016 20:43

M64a13r64t60i16n 20C48a29j71t47h30a52m25l 3361808136120

Nesmysl. Čtěte diskuse ke konci.

+1/0
11.6.2016 20:53

M41a89g89d73a 35K34a39t67z78o54v75á 9316201609868

Vždycky má člověk přednost před zvířetem- takže mi odpovězte na jednoduchou otázku: kdybyste měla zachránit jen jednoho- buď psa záchraníře, který zachránil několik životů, nebo pedofilního vraha, který ohrožoval vaše dítě- opravdu byste dala přednost člověku? Já ne.

+1/0
12.6.2016 5:32

H16e42l13e49n77a 46Č74í73ž50k44o97v62á 9801331112528

OK, otázka Vám všem, kdo se mnou nesouhlasíte: Pro Váš má Váš pes srovnatelnou hodnotu jako Vaše dítě? Opravdu?

0/0
11.6.2016 19:53

M25a71r19t20i21n 88C67a33j22t73h85a80m84l 3181608916910

Myslíte či jste přesvědčena, že jste pán tvorstva?

+1/−1
11.6.2016 20:06

H53e30l14e75n92a 96Č68í37ž50k22o37v60á 9601881322808

Nesmysl. Jen mi případá normální, když je pro mě moje dítě důležitější než můj pes.

+1/0
11.6.2016 20:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.