Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sezona uzavírek. V létě bude na silnicích nejvíc komplikací v historii

Léto bude pro řidiče zkouškou nervů. Opravovaných úseků a s tím spojených dopravních komplikací bude nejvíce v historii. Dlouholetá modernizace dálnice D1 se letos odehrává na pěti úsecích najednou. Pro srovnání, za oba roky 2014 a 2015 se opravily a zprovoznily „jen“ čtyři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V56i93l26é34m 42B79a91r93á16k 4316637449856

Denně jezdím po D2 z Hustopeč do Brna. V níže uvedeném úseku probíhaly výměny svodidel. Napřed v 8-11,4 km a teď se posunuly na hned na následující úsek.

Je to tristní. Buď někdo demontuje svodidla nebo vytrhává keře nebo zatlouká nové stojny nebo montuje nová svodidla.

Nikdy se nedělají tyto práce naráz (na úseku 3-4 km) ani to nedělá více part.

A to nemluvím o tom, že se mohlo dělat v noci (když pominu výškové usazování svodidel). Proč se nedělalo v noci?

+1/0
6.6.2016 13:36

M57i88r29o47s52l61a67v 73U25r46b30a86n 1936477631449

nejsem si jisty, ale mam takovy dojem, ze jsem pred casem zaregistroval, ze se nesmi delat vicero nesouvisejicich praci v jeden okamzik na stejnem miste. ale mozna se pletu

0/0
9.6.2016 19:37

J73a94n 93P25a87v87e46l49k37a 3677881154681

Jestli by nebylo lepší snížit rozpracovanost na polovinu a tím i počet uzavírek. Ty "technologické přestávky" jsou v Čechách moc dlouhé.

0/0
6.6.2016 12:49

J26a73n 15P81a61v17e12l17k54a 3807231384751

Stejně tak pod cedulí "Musíme to opravit" by často měla být dodatková tabulka"protože minule jsme to zfušovali".

0/0
6.6.2016 12:57

V40a57š94e46k 47Ř41í38h58a 2423363688282

Nojo říditel skansky na Ministerstvu dopravy už se projevuje.

+1/0
6.6.2016 11:53

D96a68v52i79d 19R83y72c62h14e98t71s25k15ý 9416391600370

Ťok ma na starosti jenom to aby nekdo kdo se 6 hodin varil na D1 ve 40 stupnich a deti uz mu omdlevaji potom nejel 90 na osmdesatce.

+1/0
6.6.2016 11:38

R28o23b80e85r22t 57B87a54l89a29b56á76n 9192833472

Stavba nového mostu. 1. týden (tedy 5 dnů) stržení,komplexní likvidace a odvoz toho starého. Následovalo více než dvouměsíční období klidu, kdy jediný pohyb na staveništi obstarávali hlídači, střídající se nejprve v přistaveném osobáku, později v přivezené stavební buňce. Stížnosti a připomínky investor odbýval tlachy o technologických lhůtách a hlavně "nebojte se, všechno stihnem v termínu". A opravdu. Najela technika s lidmi a po necelých šesti týdnech bylo všechno hotovo. Přestřihla se páska, poplácalo se po ramenou a tři dny před termínem šestnáctikilometrová objížďka skončila.

+1/0
6.6.2016 11:30

J45a62k64u48b 58K37r44o96u49p75a 5704417848783

Nezapomeňte si nakoupit kamery, abyste mohli měřit na co nejvíce opravovaných úsecích...

0/0
6.6.2016 11:12
Foto

B41r16o11n76i31s23l22a87v 42G84a21b63r34y29š 2632259841

Zlaté vlaky... ;-D

0/0
6.6.2016 11:10

M94a25r34t79i52n 76H90a12l98á83š26e40k 2190502268134

V Torontu se opravuje 401, jedna z největších dálnic na světě v noci, pruh po pruhu.:-P

+2/0
6.6.2016 11:06

T74o58m23á54š 10K86u69c34h57a30ř 3787361938121

Problém je v zadavateli a povolování neoprávněně dlouho trvajících uzavírek. Dávají (prodávají) zakázky firmám kamarádů, kteří na takový objem prací nemají kapacity. Nutně jim pak musí současně povolit uzavřít komunikaci na nesmyslně dlouhou dobu. Po většinu doby pak na stavbě nikdo není, přestože se nejedná o nutnou technologickou přestávku. Jezdit v koloně kolem takových "oprav", kde většinou není nikdo, nebo nudící se jeden chlap s koštětem a druhý s lopatou je k pláči.

+1/0
6.6.2016 10:46

L25u42k34á90š 75Š25l60e98h87o38f20e74r 1323389955569

Dokud bude hlavním kritériem pro výběr vítěze výběrového řízení cena, termíny se nijak nezkrátí...

0/0
6.6.2016 10:53

T32o43m93á60š 59K69u50c69h84a17ř 3547101318321

Ano, tak to je. Normální člověk, který chce provést práci kvalitně a rychle by si zpravidla z opatrnosti nejlevnější firmu nevybral. A když, tak jen jedou a poučil by se.

0/0
6.6.2016 11:00

T96o63m17á95š 68M83a16r28t73í10n52e74k 2695838445359

Povím Vám takový příběh.

Jde o stavební firmu. Ta firma dělá na stavbě přibližně 12 hodin denně, od pondělí do soboty. Nestane se, že byste mimo polední pauzu viděli jediného dělníka, jak někde kouří, zevluje nebo chrápe. Všichni makají jako šrouby, dokud jim dvanáctka neskončí.

Pohádka? Kdepak, zateplení fasády na našem paneláku. Platí se za odvedenou práci, nikoliv za čas. To pak dělníci makají, když jim zevlování nic nepřinese. A teď mi řekněte, proč BY to nemohlo fungovat i na dálnici? Rv

Natáčejte prosím na dálnicích v létě videa (ne)opravovaných úseků a posílejte je na ŘSD. Třeba se něco změní. Lepší než neudělat nic. ;-)

0/0
6.6.2016 10:40

L64u41k38á10š 97Š44l41e43h52o54f90e63r 1163679695599

Na každou stavbu je harmonogram. A ten firmy ve většině případů dodržují. Takže ŘSD s tím asi problém mít nebude.

0/0
6.6.2016 10:42

A77n65t41o55n66í35n 69S21v50o13b69o93d18a 3844983669342

Jen nesmí nastat vícepráce :-(, což je běžný stav

0/0
6.6.2016 10:53

T59o52m23á70š 30M34a61r31t73í53n24e91k 2515228165409

Neměl byste někdo přehlednou mapu plánovaných uzavírek, když už ji nezveřejní idnes? Už se těším na letní cestování po republice...

0/0
6.6.2016 10:33

V91i95l14é52m 88B67a38r71á26k 4596937749476

Na www.uzavirky.cz resp. www.rsd.cz. Ale moc na to nespoléhejte, není žádná povinost to tam dávat. EU zaplatila a Češi to zase švejkují.

+1/0
6.6.2016 10:48

M34i66c54h34a39l 56S24l56a88v56í40č78e33k 1929808542289

Pokud se to bude opravovat jako výpadovka z Ústí na Teplice, tak potěš koště. Na cca 2k úseku se nejprve objevila cedule ŘSD "Musíme to opravit!" Odfrézováno bylo rychle, za pár dnů. Pak se půl roku nedělo nic a pak byl v rozmezí 10-14 dnů položen koberec a nastříkáno značení. Ale došlo k technologickým "vylepšením". Díky nesmyslně položeným retardérům a šikmým vodorovným čarám se značně snížila průjezdnost. Tam, kde si automobil odbočující vlevo v pohodě najel na střed a ti jedoucí rovně jej v pohodě objeli vpravo, tam dnes zablokuje jízdní pruh a jen při trochu vyšším provozu se tvoří zbytečné kolony.

+1/0
6.6.2016 10:29

J98o89s62e62f 26B87r94o24ž45e90k 7243515542691

Zrovna minulý týden došlo opět k zneprůjezdnění Michelské ulice. Začali dělat plynovou přípojku. Ne v ulici - v chodníku. Ovšem ulici si zabrali pro sebe a postavili tam dvě auta - termoska na kafe a posezení je přece to nejdůležitější a stojí za uzavírku na dlouhé týdny, co tam budou chodit.

+1/−1
6.6.2016 10:20

V39i85l82é48m 85B68a67r21á65k 4906827139486

Stěžovat si, bombardovat radnici i RWE, dát jim tam ceduli ..zde (ne)staví RWE....

0/0
6.6.2016 10:50
Foto

K72a72r65e74l 56S26u96c60k 9137219841182

Menší ukázka jak to dělají v Americe, postříkáme asfaltem, nasypeme štěrk a zajezdíme. Práce na jeden den a zvládnou tak celé kilometry. Bohužel když u nás nějaký idiot plánoval kanály prostředkem silnice tak se to bohužel nedá použít všude ikdyž na nějakých silnicích by to určitě šlo. https://www.youtube.com/watch?v=WHO007_wnTo&ab_channel=BearCatVideos

+1/0
6.6.2016 10:19

M78i58c20h93a64l 10S15l43a86v11í91č49e53k 1949858602869

U nás jsem tuto technologii zažil a div jsem nepřišel o gumy i podběhy.

+1/0
6.6.2016 10:31

P34e71t79r 23Š48i31m50ů78n26e66k 7351564195367

Mě baví, že i na stavebních strojích musí mít vlající vlajku ;-D;-D

0/0
6.6.2016 10:38

M74a97r40t17i19n 56M27i10š89o 3772684617719

Bodejď by nebylo milion uzavírek, když je pracovní doba od devíti do pěti a pak na stavbě není ani noha. V cizině jsou standardem tři směny a uzavírky (opravy) se počítají na dny nebo týdny. U nás na měsíce až roky.

+3/−1
6.6.2016 10:16
Foto

Z79d25e30n61k39a 46J73a78v49ů14r93k39o37v69á 6240487435789

přesně tak,dělají na jednu směnu v pracovních dnech...při tom dvojsměnný provoz by se v létě dal zvládnout,nebylo by třeba osvětlení...no,jenže to by museli na to mít více lidí a proč by to dělali,že

0/0
6.6.2016 10:19

T86o76m74á27š 50K22u87c75h13a68ř 3337811118541

Když si firma, co má jefen bagr a zaměstnává 15 Ukrajinců nabere zakázky - pět současných oprav, tak jsou rádi, když tam chodí dva maníci s lopatou, natož naplnit dvě směny. :-/

0/0
6.6.2016 10:39

K85a59r69e63l 94N15o94v20á45k 8560346922453

No právě. Čekal bych, že opravy se dělají hlavně v létě, protože se později stmívá - a tudíž mohou pracovat déle. Ale kdepá ;-)

0/0
6.6.2016 10:37

L61u56k97á80š 84Š96l62e74h18o72f63e42r 1143549675139

V létě se opravy dělají kvůli teplému počasí, to vás nenapadlo? 8-o

0/0
6.6.2016 10:38
Foto

Z49d53e76n98k60a 53J37a83v76ů41r27k91o56v75á 6210927265649

větší"chuťovka" je D5

+1/0
6.6.2016 10:02
Foto

P52a17v28e24l 14T53r78n69ě27n41ý 4618698268486

jj mi vyprávějte - dns od loděnic na Prahu prozměnu opravují svodidla na krajnici :-(

0/0
6.6.2016 10:05

M42i11r75o51s24l90a71v 66M95e53d 3104106

Během loňského roku jsem si (v souvislosti s uzavírkami) několikrát říkal, že horší už to být nemůže. No, zmýlil jsem se - jak vidno, skutečně platí pořekadlo, že nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř. Já nezpochybňuji nutnost oprav, nicméně nějaká koordinace by nevadila (aby se nestávalo, že jedete po objížďce objížďky objížďky) a navíc mi připadá, že čím novější rekonstrukce vozovky, tím horší kvalita - v nedalekém okresním městě dělali nový povrch silnice a první výtluky (přesněji ďoury jako kráva) se tam objevily ještě než silničáři stačili namalovat vodorovné značení a koleje od kamiónů tam jsou po dvou letech provozu stejné, možná ještě větší, než před opravou (aby toho náhodou nebylo málo, na silnici byl nedávno po nějakou dobu opět omezen provoz, jelikož se podél ní budovala cyklostezka odnikud nikam).

+3/0
6.6.2016 9:54

T25o35m66á79š 87K87u37c22h63a15ř 3877681578821

Mně to přijde, že záměrem není opravit, ale opravovat/kasírovat. Kdyby to firma opravila kvalitně, neměla by za chvíli do čeho píchnout.

Další co se děje je, že když uzavřou silnici na několik měsíců, tak hustota dopravy/kamionů je taková, že dojde k úplnému zničení objízdné trasy (nebo pruhu dálnice). Takže po jedné opravě musí zase opravit objízdnou trasu/pruh a tak stále dokola. :-/

+3/0
6.6.2016 10:05

J47o70s54e78f 69B59r91o28ž33e88k 7293805902951

Záměrem je co nevíc zblokovat dopravu. Zavřou 15-20 km, pak tam pošlou dva lidi a hotovo. To co se všude na světě opravuje dva týdny je u nás na půl roku.

+1/−1
6.6.2016 10:17
Foto

J80i50ř32í 69B13a53b63i43n60s60k73ý 7807889368291

jsem rodák od Teplic v Čechách , když jsem šel do první třídy ZDŠ začala se plánovat stavba dálnice z Teplic do Prahy , když letěl Gagarin nad republikou už se začalo ,,stavět,, dneska je mi 62 a dálnice z Teplic do Prahy ještě není hotová !

+4/0
6.6.2016 9:39

M37i22r17o93s40l53a11v 21M26e82d 3494176

Tak to není nic neobvyklého - pocházím z Havlíčkova Brodu a od mých dětských let (jsem ročník 60) se plánuje obchvat tohoto města a já začínám pochybovat, že se po něm někdy svezu.

+3/0
6.6.2016 10:00

T96o11m77á59š 16K96u40c40h22a82ř 3277641138291

Poprvé jsem letos na D1 narazil na to, že několik metrů před zúžením jsou na silnici úzké šikmé hodně vystouplé lišty. Nevíte k čemu jsou dobré? Na to, aby to drclo před zúžením a probudilo spáče je to moc blízko konce pruhu a taky jsou hodně vysoké. Na to, aby se měnil pruh už před nimi jsou zase příliš málo vidět (a taky až na poslední chvíli, když je zakrývá auto před vámi). Ve výsledku pak řidiči zmatkují, někteří je přejedou a jiní zase mění pruh už před nimi, takže vzniká slušný chaos, protože každý má jinou představu o tom, kde má měnit pruh/ zipovat. :-/

0/0
6.6.2016 9:27

M13a19r92t14i88n 70K64ř97í95ž 9753222850597

používají se běžně a docela dlouho, obvykle u nich bývá blikající kužel - ale proč jsou tak daleko před zúžením, taky nevím. Ale řacha je to pořádná, když to trefíte.

+1/0
6.6.2016 9:58

R52a79d38e15k 86N63o45v66a42k 9814103669830

Používají se právě pro to, aby upozornily spěchálisty nebo nepozorníky na konec pruhu, ale také pro bezpečnost pracovníků kteří dělají na stavbě/rekonstrukci.

Stalo se bohužel mnohokrát že nepozorní řidiči smetli vozy údržby a zabili nebo těžce zranili stavebníky.

Výhodou je že jsou přenosné a dají se bez montování rychle položit.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1020819-silnicare-na-dalnici-chrani-plastove-pasy-na-uzavirku-durazne-upozorni

+2/0
6.6.2016 10:07

T57o94m17á54š 94K51u89c20h49a90ř 3277211938771

Dík za odkaz, ale stejně jsem to nepochopil. Pokud se má měnit pruh už před zúžením, má tam být především nějaké jasně viditelné označení a případně až za ním lišta. Tak to ale u Brna nebylo, ty lišty nalepili tak 40 m před zúžením bez jakékoli jiné cedule, takže to tu funkci neplní. Cca 80% řidičů je vidělo na poslední chvíli a odmítalo přejet a v panice se cpali do pravého pruhu. Tam ale řidiči něměli tušení, že se už budou chít zařadit ti z končícího pruhu tak brzy a vznikaly kolizní situace.

+1/−1
6.6.2016 10:19

T51o97m15á12š 47K30u46c87h60a82ř 3767391118671

Děkuji za mínus, ale ani z odkazu není jasné, jestli se ta lišta má přejíždět, nebo ne. A jiné značení tam nebylo, až na konci pruhu. Ona je totiž vysoká cca jako střešní lať a má ostrou náběžnou hranu, takže je to pořádná šupa i při nízké rychlosti a kdo ji vidí, tak se snaží ji nepřejet a zmatkuje.

0/0
6.6.2016 10:52

A62l70e36š 91J47a14v23ů69r90e51k 2792709950490

kolik km je celkově "zúženo", mezi Prahou a Brnem ? 70km ? 100km ?

0/0
6.6.2016 9:11

J13i87r21i 93R92u84s92n67o37k 4795622467463

cca 30

0/0
6.6.2016 9:55

J69i43r33i 76R64u49s32n57o77k 4635342737883

Ale spis o neco min. 29->34, 49->56 a jeste jedna mezi Jihlavou a Brnem, ktera ma do 9 km.

+1/0
6.6.2016 9:57

L64u81k17á62š 31Š75l34e96h84o72f71e82r 1463259735939

Celkem jich je 5 - 29->34, 49->56, 134->141 (novinka), 162->168, 178->182. Celkem 29 km.

0/0
6.6.2016 10:38

K43a56r39e10l 67S53o35c67h73ů24r30e72k 2900346349855

Vzpomínám na to, jak se zdůvodňovala oprava D1 (a její cena), jak k tomu byly jakési animace. Pokud vím, tak se mluvilo o rozšíření o nějakých 70 cm, aby mohly po celou dobu opravy fungovat 2+2 jízdní pruhy. Během oprav od Brna na Vyškov toto odjakživa nedodržují a jezdí se v lepším případě 2+1, v horším 1+1.

0/0
6.6.2016 9:08

J29a14n 30L21u60k73á57š 7867223483842

To totiz teprve budujou to rozsireni.

0/0
6.6.2016 10:04

R70a60d93e28k 34N57o62v44a17k 9944723309210

Reko D1 se děje od Mirošovic po Kývalku, kde se kromě modernizace rozšiřuje o 2x 75cm (Celkem 28m).

U oprav D1 Brno - Vyškov, resp. D2 Brno - Břeclav nebylo v projektu počítáno s rozšiřováním dálnice.

+1/0
6.6.2016 10:16

M55a49r87t17i54n 60L16u59k48e85š 3626411941625

Uzavírky jako takové jsou jednou částí problému v dopravě. Tou druhou a z mého pohledu významnější částí je chování řidičů a zoufalá neschopnost mnohých z nich pochopit ta nejzákladnější pravidla.

Klasika je to u řazení do jednoho jízdního pruhu - v naprosté většině případů se vytvoří kolona v pravém jízdním pruhu, do které se řadí kamiony a největší pitomci z řad řidičů osobních aut. Zkušený řidič ujede ještě třeba další kilometr v levém jízdním pruhu a zařadí se dle pravidla zipu až těsně před ukončením levého pruhu.

Dalším neduhem je neschopnost řidičů rozjet se včas v koloně - pitomci zásadně čekají několik vteřin, než auto před nimi ujede cca 30 metrů - a pak se rozjedou i oni.

A nelze vynechat oblíbené pozorování co se děje v okolí, zejména pokud je například v protisměru bouračka - to se pak pitomci nemohou vynadívat a své vozidlo pěkně téměř zastaví, aby jim neuniklo, "co že se to tam mámo stalo.."

A tito pitomci, o kterých píšu, pak přirozeně nejvíc nadávají na neschopné silničáře a pomalou cestu na chalupu ;-)

+7/−1
6.6.2016 9:05

J43o69s97e52f 87B29r67o64ž16e79k 7943955252381

Dálnice a opravy na ní jsou jedna věc. Ovšem stejně se všichni zaměřují jen na D1, taková D5 Praha-Plzeň skoro trvale zúžená do 1 pruhu je věc druhá. Ano, opravují jeden mostek. Zavřou kvůli tomu 20 km. Oblíbené je také sekání trávy - nejlépe v pondělí v ranní špičce. Oprava svodidel - věc která v Německu je vyřízená za 2 dny trvá na D5 dva měsíce.

A pokud se nejedná o dálnice, je situace ještě horší. Zavření půlky jižní spojky současně se zúžením Smíchovského okruhu, zablokováním výjezdu na D5, zneprůjezdnění Vypichu a Evropské naprosto blokuje západní část Prahy.

Za všechno tohle nemůžou řidiči, to je nejspíš úmysl co nejvíc znepříjemnit život lidem.

0/0
6.6.2016 10:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.