Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sezona uzavírek. V létě bude na silnicích nejvíc komplikací v historii

Léto bude pro řidiče zkouškou nervů. Opravovaných úseků a s tím spojených dopravních komplikací bude nejvíce v historii. Dlouholetá modernizace dálnice D1 se letos odehrává na pěti úsecích najednou. Pro srovnání, za oba roky 2014 a 2015 se opravily a zprovoznily „jen“ čtyři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V19i95l23é61m 43B80a68r72á84k 4526617329776

Denně jezdím po D2 z Hustopeč do Brna. V níže uvedeném úseku probíhaly výměny svodidel. Napřed v 8-11,4 km a teď se posunuly na hned na následující úsek.

Je to tristní. Buď někdo demontuje svodidla nebo vytrhává keře nebo zatlouká nové stojny nebo montuje nová svodidla.

Nikdy se nedělají tyto práce naráz (na úseku 3-4 km) ani to nedělá více part.

A to nemluvím o tom, že se mohlo dělat v noci (když pominu výškové usazování svodidel). Proč se nedělalo v noci?

+1/0
6.6.2016 13:36

M31i87r66o76s56l94a10v 36U44r74b16a87n 1716407221679

nejsem si jisty, ale mam takovy dojem, ze jsem pred casem zaregistroval, ze se nesmi delat vicero nesouvisejicich praci v jeden okamzik na stejnem miste. ale mozna se pletu

0/0
9.6.2016 19:37

J18a28n 57P50a45v21e41l81k12a 3787261604921

Jestli by nebylo lepší snížit rozpracovanost na polovinu a tím i počet uzavírek. Ty "technologické přestávky" jsou v Čechách moc dlouhé.

0/0
6.6.2016 12:49

J54a12n 23P13a63v82e79l76k51a 3477961424721

Stejně tak pod cedulí "Musíme to opravit" by často měla být dodatková tabulka"protože minule jsme to zfušovali".

0/0
6.6.2016 12:57

V74a30š17e73k 70Ř50í56h14a 2753333138812

Nojo říditel skansky na Ministerstvu dopravy už se projevuje.

+1/0
6.6.2016 11:53

D41a20v56i83d 73R76y77c48h42e88t72s91k83ý 9176561410900

Ťok ma na starosti jenom to aby nekdo kdo se 6 hodin varil na D1 ve 40 stupnich a deti uz mu omdlevaji potom nejel 90 na osmdesatce.

+1/0
6.6.2016 11:38

R66o79b60e18r71t 46B20a74l38a17b75á13n 9882773772

Stavba nového mostu. 1. týden (tedy 5 dnů) stržení,komplexní likvidace a odvoz toho starého. Následovalo více než dvouměsíční období klidu, kdy jediný pohyb na staveništi obstarávali hlídači, střídající se nejprve v přistaveném osobáku, později v přivezené stavební buňce. Stížnosti a připomínky investor odbýval tlachy o technologických lhůtách a hlavně "nebojte se, všechno stihnem v termínu". A opravdu. Najela technika s lidmi a po necelých šesti týdnech bylo všechno hotovo. Přestřihla se páska, poplácalo se po ramenou a tři dny před termínem šestnáctikilometrová objížďka skončila.

+1/0
6.6.2016 11:30

J19a31k32u72b 33K91r76o70u28p92a 5404847578243

Nezapomeňte si nakoupit kamery, abyste mohli měřit na co nejvíce opravovaných úsecích...

0/0
6.6.2016 11:12
Foto

B88r63o92n25i23s19l52a52v 72G68a72b45r19y44š 6695124440

Zlaté vlaky... ;-D

0/0
6.6.2016 11:10

M53a21r93t82i61n 84H82a17l97á89š19e41k 2240412618624

V Torontu se opravuje 401, jedna z největších dálnic na světě v noci, pruh po pruhu.:-P

+2/0
6.6.2016 11:06

T49o53m81á87š 74K68u34c66h57a62ř 3987871828411

Problém je v zadavateli a povolování neoprávněně dlouho trvajících uzavírek. Dávají (prodávají) zakázky firmám kamarádů, kteří na takový objem prací nemají kapacity. Nutně jim pak musí současně povolit uzavřít komunikaci na nesmyslně dlouhou dobu. Po většinu doby pak na stavbě nikdo není, přestože se nejedná o nutnou technologickou přestávku. Jezdit v koloně kolem takových "oprav", kde většinou není nikdo, nebo nudící se jeden chlap s koštětem a druhý s lopatou je k pláči.

+1/0
6.6.2016 10:46

L10u25k57á86š 72Š62l40e36h77o20f18e25r 1283439205589

Dokud bude hlavním kritériem pro výběr vítěze výběrového řízení cena, termíny se nijak nezkrátí...

0/0
6.6.2016 10:53

T37o21m82á57š 94K25u30c56h77a52ř 3697251148321

Ano, tak to je. Normální člověk, který chce provést práci kvalitně a rychle by si zpravidla z opatrnosti nejlevnější firmu nevybral. A když, tak jen jedou a poučil by se.

0/0
6.6.2016 11:00

T82o29m24á57š 18M25a65r54t87í98n29e23k 2755708795599

Povím Vám takový příběh.

Jde o stavební firmu. Ta firma dělá na stavbě přibližně 12 hodin denně, od pondělí do soboty. Nestane se, že byste mimo polední pauzu viděli jediného dělníka, jak někde kouří, zevluje nebo chrápe. Všichni makají jako šrouby, dokud jim dvanáctka neskončí.

Pohádka? Kdepak, zateplení fasády na našem paneláku. Platí se za odvedenou práci, nikoliv za čas. To pak dělníci makají, když jim zevlování nic nepřinese. A teď mi řekněte, proč BY to nemohlo fungovat i na dálnici? Rv

Natáčejte prosím na dálnicích v létě videa (ne)opravovaných úseků a posílejte je na ŘSD. Třeba se něco změní. Lepší než neudělat nic. ;-)

0/0
6.6.2016 10:40

L49u90k56á98š 35Š87l15e34h46o84f94e11r 1183309915249

Na každou stavbu je harmonogram. A ten firmy ve většině případů dodržují. Takže ŘSD s tím asi problém mít nebude.

0/0
6.6.2016 10:42

A32n54t36o87n10í70n 34S93v91o81b32o82d38a 3814493589762

Jen nesmí nastat vícepráce :-(, což je běžný stav

0/0
6.6.2016 10:53

T28o12m78á68š 14M96a94r23t89í21n33e30k 2635468665169

Neměl byste někdo přehlednou mapu plánovaných uzavírek, když už ji nezveřejní idnes? Už se těším na letní cestování po republice...

0/0
6.6.2016 10:33

V14i89l30é44m 90B58a77r65á61k 4166527649316

Na www.uzavirky.cz resp. www.rsd.cz. Ale moc na to nespoléhejte, není žádná povinost to tam dávat. EU zaplatila a Češi to zase švejkují.

+1/0
6.6.2016 10:48

M95i63c44h45a34l 88S28l23a55v27í57č41e73k 1209598102729

Pokud se to bude opravovat jako výpadovka z Ústí na Teplice, tak potěš koště. Na cca 2k úseku se nejprve objevila cedule ŘSD "Musíme to opravit!" Odfrézováno bylo rychle, za pár dnů. Pak se půl roku nedělo nic a pak byl v rozmezí 10-14 dnů položen koberec a nastříkáno značení. Ale došlo k technologickým "vylepšením". Díky nesmyslně položeným retardérům a šikmým vodorovným čarám se značně snížila průjezdnost. Tam, kde si automobil odbočující vlevo v pohodě najel na střed a ti jedoucí rovně jej v pohodě objeli vpravo, tam dnes zablokuje jízdní pruh a jen při trochu vyšším provozu se tvoří zbytečné kolony.

+1/0
6.6.2016 10:29

J38o45s65e76f 34B90r29o24ž84e69k 7333225172961

Zrovna minulý týden došlo opět k zneprůjezdnění Michelské ulice. Začali dělat plynovou přípojku. Ne v ulici - v chodníku. Ovšem ulici si zabrali pro sebe a postavili tam dvě auta - termoska na kafe a posezení je přece to nejdůležitější a stojí za uzavírku na dlouhé týdny, co tam budou chodit.

+1/−1
6.6.2016 10:20

V53i39l91é93m 56B88a84r39á56k 4486927589726

Stěžovat si, bombardovat radnici i RWE, dát jim tam ceduli ..zde (ne)staví RWE....

0/0
6.6.2016 10:50
Foto

K71a13r26e47l 28S65u87c77k 9177989541712

Menší ukázka jak to dělají v Americe, postříkáme asfaltem, nasypeme štěrk a zajezdíme. Práce na jeden den a zvládnou tak celé kilometry. Bohužel když u nás nějaký idiot plánoval kanály prostředkem silnice tak se to bohužel nedá použít všude ikdyž na nějakých silnicích by to určitě šlo. https://www.youtube.com/watch?v=WHO007_wnTo&ab_channel=BearCatVideos

+1/0
6.6.2016 10:19

M72i25c31h48a28l 93S10l47a29v13í12č81e26k 1139208872979

U nás jsem tuto technologii zažil a div jsem nepřišel o gumy i podběhy.

+1/0
6.6.2016 10:31

P87e26t83r 74Š28i56m20ů68n31e15k 7561284295467

Mě baví, že i na stavebních strojích musí mít vlající vlajku ;-D;-D

0/0
6.6.2016 10:38

M39a46r31t82i73n 62M89i38š53o 3912204527679

Bodejď by nebylo milion uzavírek, když je pracovní doba od devíti do pěti a pak na stavbě není ani noha. V cizině jsou standardem tři směny a uzavírky (opravy) se počítají na dny nebo týdny. U nás na měsíce až roky.

+3/−1
6.6.2016 10:16
Foto

Z11d43e31n25k54a 98J78a28v81ů70r95k54o67v20á 6790967885539

přesně tak,dělají na jednu směnu v pracovních dnech...při tom dvojsměnný provoz by se v létě dal zvládnout,nebylo by třeba osvětlení...no,jenže to by museli na to mít více lidí a proč by to dělali,že

0/0
6.6.2016 10:19

T29o10m66á71š 44K93u29c46h35a18ř 3597711908641

Když si firma, co má jefen bagr a zaměstnává 15 Ukrajinců nabere zakázky - pět současných oprav, tak jsou rádi, když tam chodí dva maníci s lopatou, natož naplnit dvě směny. :-/

0/0
6.6.2016 10:39

K74a87r19e34l 98N88o11v28á49k 8280566752353

No právě. Čekal bych, že opravy se dělají hlavně v létě, protože se později stmívá - a tudíž mohou pracovat déle. Ale kdepá ;-)

0/0
6.6.2016 10:37

L38u15k51á19š 40Š64l47e90h52o11f38e97r 1373959175739

V létě se opravy dělají kvůli teplému počasí, to vás nenapadlo? 8-o

0/0
6.6.2016 10:38
Foto

Z70d68e20n78k41a 78J79a10v55ů96r98k51o10v59á 6480257685679

větší"chuťovka" je D5

+1/0
6.6.2016 10:02
Foto

P89a41v82e97l 28T16r52n73ě32n85ý 4808358718926

jj mi vyprávějte - dns od loděnic na Prahu prozměnu opravují svodidla na krajnici :-(

0/0
6.6.2016 10:05

M92i54r78o58s46l95a93v 58M34e50d 3634426

Během loňského roku jsem si (v souvislosti s uzavírkami) několikrát říkal, že horší už to být nemůže. No, zmýlil jsem se - jak vidno, skutečně platí pořekadlo, že nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř. Já nezpochybňuji nutnost oprav, nicméně nějaká koordinace by nevadila (aby se nestávalo, že jedete po objížďce objížďky objížďky) a navíc mi připadá, že čím novější rekonstrukce vozovky, tím horší kvalita - v nedalekém okresním městě dělali nový povrch silnice a první výtluky (přesněji ďoury jako kráva) se tam objevily ještě než silničáři stačili namalovat vodorovné značení a koleje od kamiónů tam jsou po dvou letech provozu stejné, možná ještě větší, než před opravou (aby toho náhodou nebylo málo, na silnici byl nedávno po nějakou dobu opět omezen provoz, jelikož se podél ní budovala cyklostezka odnikud nikam).

+3/0
6.6.2016 9:54

T65o94m89á91š 62K23u39c68h15a75ř 3907711498131

Mně to přijde, že záměrem není opravit, ale opravovat/kasírovat. Kdyby to firma opravila kvalitně, neměla by za chvíli do čeho píchnout.

Další co se děje je, že když uzavřou silnici na několik měsíců, tak hustota dopravy/kamionů je taková, že dojde k úplnému zničení objízdné trasy (nebo pruhu dálnice). Takže po jedné opravě musí zase opravit objízdnou trasu/pruh a tak stále dokola. :-/

+3/0
6.6.2016 10:05

J36o66s56e92f 29B29r34o16ž58e55k 7793885772721

Záměrem je co nevíc zblokovat dopravu. Zavřou 15-20 km, pak tam pošlou dva lidi a hotovo. To co se všude na světě opravuje dva týdny je u nás na půl roku.

+1/−1
6.6.2016 10:17
Foto

J73i40ř16í 41B44a85b50i56n82s39k33ý 7677959138861

jsem rodák od Teplic v Čechách , když jsem šel do první třídy ZDŠ začala se plánovat stavba dálnice z Teplic do Prahy , když letěl Gagarin nad republikou už se začalo ,,stavět,, dneska je mi 62 a dálnice z Teplic do Prahy ještě není hotová !

+4/0
6.6.2016 9:39

M27i62r17o19s43l69a36v 12M40e31d 3444186

Tak to není nic neobvyklého - pocházím z Havlíčkova Brodu a od mých dětských let (jsem ročník 60) se plánuje obchvat tohoto města a já začínám pochybovat, že se po něm někdy svezu.

+3/0
6.6.2016 10:00

T59o46m43á21š 73K44u65c93h73a68ř 3587361638611

Poprvé jsem letos na D1 narazil na to, že několik metrů před zúžením jsou na silnici úzké šikmé hodně vystouplé lišty. Nevíte k čemu jsou dobré? Na to, aby to drclo před zúžením a probudilo spáče je to moc blízko konce pruhu a taky jsou hodně vysoké. Na to, aby se měnil pruh už před nimi jsou zase příliš málo vidět (a taky až na poslední chvíli, když je zakrývá auto před vámi). Ve výsledku pak řidiči zmatkují, někteří je přejedou a jiní zase mění pruh už před nimi, takže vzniká slušný chaos, protože každý má jinou představu o tom, kde má měnit pruh/ zipovat. :-/

0/0
6.6.2016 9:27

M78a82r26t69i61n 32K30ř28í40ž 9913722780447

používají se běžně a docela dlouho, obvykle u nich bývá blikající kužel - ale proč jsou tak daleko před zúžením, taky nevím. Ale řacha je to pořádná, když to trefíte.

+1/0
6.6.2016 9:58

R13a46d37e75k 20N98o76v90a19k 9484283589330

Používají se právě pro to, aby upozornily spěchálisty nebo nepozorníky na konec pruhu, ale také pro bezpečnost pracovníků kteří dělají na stavbě/rekonstrukci.

Stalo se bohužel mnohokrát že nepozorní řidiči smetli vozy údržby a zabili nebo těžce zranili stavebníky.

Výhodou je že jsou přenosné a dají se bez montování rychle položit.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1020819-silnicare-na-dalnici-chrani-plastove-pasy-na-uzavirku-durazne-upozorni

+2/0
6.6.2016 10:07

T40o19m22á58š 14K79u55c80h89a52ř 3857701698221

Dík za odkaz, ale stejně jsem to nepochopil. Pokud se má měnit pruh už před zúžením, má tam být především nějaké jasně viditelné označení a případně až za ním lišta. Tak to ale u Brna nebylo, ty lišty nalepili tak 40 m před zúžením bez jakékoli jiné cedule, takže to tu funkci neplní. Cca 80% řidičů je vidělo na poslední chvíli a odmítalo přejet a v panice se cpali do pravého pruhu. Tam ale řidiči něměli tušení, že se už budou chít zařadit ti z končícího pruhu tak brzy a vznikaly kolizní situace.

+1/−1
6.6.2016 10:19

T86o41m16á51š 48K94u98c62h56a45ř 3927471368851

Děkuji za mínus, ale ani z odkazu není jasné, jestli se ta lišta má přejíždět, nebo ne. A jiné značení tam nebylo, až na konci pruhu. Ona je totiž vysoká cca jako střešní lať a má ostrou náběžnou hranu, takže je to pořádná šupa i při nízké rychlosti a kdo ji vidí, tak se snaží ji nepřejet a zmatkuje.

0/0
6.6.2016 10:52

A70l68e44š 97J21a38v91ů21r15e81k 2872919320630

kolik km je celkově "zúženo", mezi Prahou a Brnem ? 70km ? 100km ?

0/0
6.6.2016 9:11

J22i92r51i 14R50u86s89n59o13k 4965782637333

cca 30

0/0
6.6.2016 9:55

J76i61r76i 65R65u53s69n20o31k 4185872597413

Ale spis o neco min. 29->34, 49->56 a jeste jedna mezi Jihlavou a Brnem, ktera ma do 9 km.

+1/0
6.6.2016 9:57

L29u74k35á34š 63Š56l71e44h50o63f93e87r 1963489945219

Celkem jich je 5 - 29->34, 49->56, 134->141 (novinka), 162->168, 178->182. Celkem 29 km.

0/0
6.6.2016 10:38

K65a46r28e56l 14S24o59c38h25ů31r48e61k 2530896849625

Vzpomínám na to, jak se zdůvodňovala oprava D1 (a její cena), jak k tomu byly jakési animace. Pokud vím, tak se mluvilo o rozšíření o nějakých 70 cm, aby mohly po celou dobu opravy fungovat 2+2 jízdní pruhy. Během oprav od Brna na Vyškov toto odjakživa nedodržují a jezdí se v lepším případě 2+1, v horším 1+1.

0/0
6.6.2016 9:08

J54a19n 66L25u33k78á43š 7327903873352

To totiz teprve budujou to rozsireni.

0/0
6.6.2016 10:04

R97a81d76e67k 14N74o98v65a71k 9694123369140

Reko D1 se děje od Mirošovic po Kývalku, kde se kromě modernizace rozšiřuje o 2x 75cm (Celkem 28m).

U oprav D1 Brno - Vyškov, resp. D2 Brno - Břeclav nebylo v projektu počítáno s rozšiřováním dálnice.

+1/0
6.6.2016 10:16

M25a96r18t41i17n 19L90u59k78e40š 3426871811795

Uzavírky jako takové jsou jednou částí problému v dopravě. Tou druhou a z mého pohledu významnější částí je chování řidičů a zoufalá neschopnost mnohých z nich pochopit ta nejzákladnější pravidla.

Klasika je to u řazení do jednoho jízdního pruhu - v naprosté většině případů se vytvoří kolona v pravém jízdním pruhu, do které se řadí kamiony a největší pitomci z řad řidičů osobních aut. Zkušený řidič ujede ještě třeba další kilometr v levém jízdním pruhu a zařadí se dle pravidla zipu až těsně před ukončením levého pruhu.

Dalším neduhem je neschopnost řidičů rozjet se včas v koloně - pitomci zásadně čekají několik vteřin, než auto před nimi ujede cca 30 metrů - a pak se rozjedou i oni.

A nelze vynechat oblíbené pozorování co se děje v okolí, zejména pokud je například v protisměru bouračka - to se pak pitomci nemohou vynadívat a své vozidlo pěkně téměř zastaví, aby jim neuniklo, "co že se to tam mámo stalo.."

A tito pitomci, o kterých píšu, pak přirozeně nejvíc nadávají na neschopné silničáře a pomalou cestu na chalupu ;-)

+7/−1
6.6.2016 9:05

J86o85s13e94f 64B25r88o61ž55e48k 7623445862531

Dálnice a opravy na ní jsou jedna věc. Ovšem stejně se všichni zaměřují jen na D1, taková D5 Praha-Plzeň skoro trvale zúžená do 1 pruhu je věc druhá. Ano, opravují jeden mostek. Zavřou kvůli tomu 20 km. Oblíbené je také sekání trávy - nejlépe v pondělí v ranní špičce. Oprava svodidel - věc která v Německu je vyřízená za 2 dny trvá na D5 dva měsíce.

A pokud se nejedná o dálnice, je situace ještě horší. Zavření půlky jižní spojky současně se zúžením Smíchovského okruhu, zablokováním výjezdu na D5, zneprůjezdnění Vypichu a Evropské naprosto blokuje západní část Prahy.

Za všechno tohle nemůžou řidiči, to je nejspíš úmysl co nejvíc znepříjemnit život lidem.

0/0
6.6.2016 10:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.