Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sezona uzavírek. V létě bude na silnicích nejvíc komplikací v historii

Léto bude pro řidiče zkouškou nervů. Opravovaných úseků a s tím spojených dopravních komplikací bude nejvíce v historii. Dlouholetá modernizace dálnice D1 se letos odehrává na pěti úsecích najednou. Pro srovnání, za oba roky 2014 a 2015 se opravily a zprovoznily „jen“ čtyři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V34i47l86é24m 22B77a10r38á15k 4206537469496

Denně jezdím po D2 z Hustopeč do Brna. V níže uvedeném úseku probíhaly výměny svodidel. Napřed v 8-11,4 km a teď se posunuly na hned na následující úsek.

Je to tristní. Buď někdo demontuje svodidla nebo vytrhává keře nebo zatlouká nové stojny nebo montuje nová svodidla.

Nikdy se nedělají tyto práce naráz (na úseku 3-4 km) ani to nedělá více part.

A to nemluvím o tom, že se mohlo dělat v noci (když pominu výškové usazování svodidel). Proč se nedělalo v noci?

+1/0
6.6.2016 13:36

M66i54r76o25s92l60a54v 33U15r88b93a18n 1786897211379

nejsem si jisty, ale mam takovy dojem, ze jsem pred casem zaregistroval, ze se nesmi delat vicero nesouvisejicich praci v jeden okamzik na stejnem miste. ale mozna se pletu

0/0
9.6.2016 19:37

J87a58n 38P25a89v40e59l29k98a 3677931924811

Jestli by nebylo lepší snížit rozpracovanost na polovinu a tím i počet uzavírek. Ty "technologické přestávky" jsou v Čechách moc dlouhé.

0/0
6.6.2016 12:49

J97a65n 51P55a96v81e81l88k94a 3307181104761

Stejně tak pod cedulí "Musíme to opravit" by často měla být dodatková tabulka"protože minule jsme to zfušovali".

0/0
6.6.2016 12:57

V29a57š91e15k 42Ř86í88h11a 2263603258302

Nojo říditel skansky na Ministerstvu dopravy už se projevuje.

+1/0
6.6.2016 11:53

D59a36v94i56d 25R35y65c61h50e16t33s52k61ý 9806181380470

Ťok ma na starosti jenom to aby nekdo kdo se 6 hodin varil na D1 ve 40 stupnich a deti uz mu omdlevaji potom nejel 90 na osmdesatce.

+1/0
6.6.2016 11:38

R91o37b29e25r23t 20B11a37l92a34b16á13n 9792813142

Stavba nového mostu. 1. týden (tedy 5 dnů) stržení,komplexní likvidace a odvoz toho starého. Následovalo více než dvouměsíční období klidu, kdy jediný pohyb na staveništi obstarávali hlídači, střídající se nejprve v přistaveném osobáku, později v přivezené stavební buňce. Stížnosti a připomínky investor odbýval tlachy o technologických lhůtách a hlavně "nebojte se, všechno stihnem v termínu". A opravdu. Najela technika s lidmi a po necelých šesti týdnech bylo všechno hotovo. Přestřihla se páska, poplácalo se po ramenou a tři dny před termínem šestnáctikilometrová objížďka skončila.

+1/0
6.6.2016 11:30

J35a35k47u54b 85K42r78o94u52p47a 5354237338493

Nezapomeňte si nakoupit kamery, abyste mohli měřit na co nejvíce opravovaných úsecích...

0/0
6.6.2016 11:12
Foto

B53r60o78n59i63s33l32a95v 15G45a25b92r29y31š 2112589571

Zlaté vlaky... ;-D

0/0
6.6.2016 11:10

M70a34r28t27i36n 43H62a51l15á22š42e76k 2760872968764

V Torontu se opravuje 401, jedna z největších dálnic na světě v noci, pruh po pruhu.:-P

+2/0
6.6.2016 11:06

T87o49m72á37š 53K26u57c80h39a30ř 3117381928221

Problém je v zadavateli a povolování neoprávněně dlouho trvajících uzavírek. Dávají (prodávají) zakázky firmám kamarádů, kteří na takový objem prací nemají kapacity. Nutně jim pak musí současně povolit uzavřít komunikaci na nesmyslně dlouhou dobu. Po většinu doby pak na stavbě nikdo není, přestože se nejedná o nutnou technologickou přestávku. Jezdit v koloně kolem takových "oprav", kde většinou není nikdo, nebo nudící se jeden chlap s koštětem a druhý s lopatou je k pláči.

+1/0
6.6.2016 10:46

L56u92k92á89š 64Š88l15e32h26o27f25e17r 1583209895299

Dokud bude hlavním kritériem pro výběr vítěze výběrového řízení cena, termíny se nijak nezkrátí...

0/0
6.6.2016 10:53

T37o57m28á25š 41K81u37c30h14a53ř 3757461868161

Ano, tak to je. Normální člověk, který chce provést práci kvalitně a rychle by si zpravidla z opatrnosti nejlevnější firmu nevybral. A když, tak jen jedou a poučil by se.

0/0
6.6.2016 11:00

T41o34m58á91š 64M48a82r85t32í18n71e65k 2325548225459

Povím Vám takový příběh.

Jde o stavební firmu. Ta firma dělá na stavbě přibližně 12 hodin denně, od pondělí do soboty. Nestane se, že byste mimo polední pauzu viděli jediného dělníka, jak někde kouří, zevluje nebo chrápe. Všichni makají jako šrouby, dokud jim dvanáctka neskončí.

Pohádka? Kdepak, zateplení fasády na našem paneláku. Platí se za odvedenou práci, nikoliv za čas. To pak dělníci makají, když jim zevlování nic nepřinese. A teď mi řekněte, proč BY to nemohlo fungovat i na dálnici? Rv

Natáčejte prosím na dálnicích v létě videa (ne)opravovaných úseků a posílejte je na ŘSD. Třeba se něco změní. Lepší než neudělat nic. ;-)

0/0
6.6.2016 10:40

L67u46k90á20š 91Š52l20e76h80o74f65e71r 1853209225679

Na každou stavbu je harmonogram. A ten firmy ve většině případů dodržují. Takže ŘSD s tím asi problém mít nebude.

0/0
6.6.2016 10:42

A44n20t85o90n58í65n 54S50v45o50b34o20d53a 3754583819182

Jen nesmí nastat vícepráce :-(, což je běžný stav

0/0
6.6.2016 10:53

T67o85m38á55š 75M23a87r24t81í21n89e82k 2205108225949

Neměl byste někdo přehlednou mapu plánovaných uzavírek, když už ji nezveřejní idnes? Už se těším na letní cestování po republice...

0/0
6.6.2016 10:33

V14i30l22é68m 31B86a11r91á49k 4736517279106

Na www.uzavirky.cz resp. www.rsd.cz. Ale moc na to nespoléhejte, není žádná povinost to tam dávat. EU zaplatila a Češi to zase švejkují.

+1/0
6.6.2016 10:48

M32i14c25h82a63l 27S34l83a21v67í95č96e76k 1759548642679

Pokud se to bude opravovat jako výpadovka z Ústí na Teplice, tak potěš koště. Na cca 2k úseku se nejprve objevila cedule ŘSD "Musíme to opravit!" Odfrézováno bylo rychle, za pár dnů. Pak se půl roku nedělo nic a pak byl v rozmezí 10-14 dnů položen koberec a nastříkáno značení. Ale došlo k technologickým "vylepšením". Díky nesmyslně položeným retardérům a šikmým vodorovným čarám se značně snížila průjezdnost. Tam, kde si automobil odbočující vlevo v pohodě najel na střed a ti jedoucí rovně jej v pohodě objeli vpravo, tam dnes zablokuje jízdní pruh a jen při trochu vyšším provozu se tvoří zbytečné kolony.

+1/0
6.6.2016 10:29

J35o50s22e24f 49B55r46o23ž86e80k 7833465162111

Zrovna minulý týden došlo opět k zneprůjezdnění Michelské ulice. Začali dělat plynovou přípojku. Ne v ulici - v chodníku. Ovšem ulici si zabrali pro sebe a postavili tam dvě auta - termoska na kafe a posezení je přece to nejdůležitější a stojí za uzavírku na dlouhé týdny, co tam budou chodit.

+1/−1
6.6.2016 10:20

V71i69l23é58m 16B73a98r56á81k 4866217919616

Stěžovat si, bombardovat radnici i RWE, dát jim tam ceduli ..zde (ne)staví RWE....

0/0
6.6.2016 10:50
Foto

K25a70r54e20l 55S36u81c48k 9117159841822

Menší ukázka jak to dělají v Americe, postříkáme asfaltem, nasypeme štěrk a zajezdíme. Práce na jeden den a zvládnou tak celé kilometry. Bohužel když u nás nějaký idiot plánoval kanály prostředkem silnice tak se to bohužel nedá použít všude ikdyž na nějakých silnicích by to určitě šlo. https://www.youtube.com/watch?v=WHO007_wnTo&ab_channel=BearCatVideos

+1/0
6.6.2016 10:19

M58i78c69h75a46l 49S46l15a65v34í37č62e27k 1489898672779

U nás jsem tuto technologii zažil a div jsem nepřišel o gumy i podběhy.

+1/0
6.6.2016 10:31

P67e35t12r 56Š92i31m51ů42n69e38k 7191334625707

Mě baví, že i na stavebních strojích musí mít vlající vlajku ;-D;-D

0/0
6.6.2016 10:38

M64a38r75t56i94n 39M79i45š47o 3742854947899

Bodejď by nebylo milion uzavírek, když je pracovní doba od devíti do pěti a pak na stavbě není ani noha. V cizině jsou standardem tři směny a uzavírky (opravy) se počítají na dny nebo týdny. U nás na měsíce až roky.

+3/−1
6.6.2016 10:16
Foto

Z43d90e92n16k45a 23J69a42v78ů82r35k65o57v28á 6430757205379

přesně tak,dělají na jednu směnu v pracovních dnech...při tom dvojsměnný provoz by se v létě dal zvládnout,nebylo by třeba osvětlení...no,jenže to by museli na to mít více lidí a proč by to dělali,že

0/0
6.6.2016 10:19

T80o13m63á71š 34K50u90c94h38a97ř 3327861378701

Když si firma, co má jefen bagr a zaměstnává 15 Ukrajinců nabere zakázky - pět současných oprav, tak jsou rádi, když tam chodí dva maníci s lopatou, natož naplnit dvě směny. :-/

0/0
6.6.2016 10:39

K96a40r17e50l 76N31o72v20á91k 8370846552493

No právě. Čekal bych, že opravy se dělají hlavně v létě, protože se později stmívá - a tudíž mohou pracovat déle. Ale kdepá ;-)

0/0
6.6.2016 10:37

L90u46k21á45š 68Š36l46e14h91o36f70e66r 1513259495849

V létě se opravy dělají kvůli teplému počasí, to vás nenapadlo? 8-o

0/0
6.6.2016 10:38
Foto

Z70d20e91n54k64a 67J26a20v92ů98r88k63o70v20á 6350867775109

větší"chuťovka" je D5

+1/0
6.6.2016 10:02
Foto

P10a57v26e62l 62T60r89n65ě15n14ý 4468828348166

jj mi vyprávějte - dns od loděnic na Prahu prozměnu opravují svodidla na krajnici :-(

0/0
6.6.2016 10:05

M32i34r30o27s92l10a84v 32M30e11d 3524696

Během loňského roku jsem si (v souvislosti s uzavírkami) několikrát říkal, že horší už to být nemůže. No, zmýlil jsem se - jak vidno, skutečně platí pořekadlo, že nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř. Já nezpochybňuji nutnost oprav, nicméně nějaká koordinace by nevadila (aby se nestávalo, že jedete po objížďce objížďky objížďky) a navíc mi připadá, že čím novější rekonstrukce vozovky, tím horší kvalita - v nedalekém okresním městě dělali nový povrch silnice a první výtluky (přesněji ďoury jako kráva) se tam objevily ještě než silničáři stačili namalovat vodorovné značení a koleje od kamiónů tam jsou po dvou letech provozu stejné, možná ještě větší, než před opravou (aby toho náhodou nebylo málo, na silnici byl nedávno po nějakou dobu opět omezen provoz, jelikož se podél ní budovala cyklostezka odnikud nikam).

+3/0
6.6.2016 9:54

T47o81m42á80š 10K83u87c50h25a90ř 3677181568401

Mně to přijde, že záměrem není opravit, ale opravovat/kasírovat. Kdyby to firma opravila kvalitně, neměla by za chvíli do čeho píchnout.

Další co se děje je, že když uzavřou silnici na několik měsíců, tak hustota dopravy/kamionů je taková, že dojde k úplnému zničení objízdné trasy (nebo pruhu dálnice). Takže po jedné opravě musí zase opravit objízdnou trasu/pruh a tak stále dokola. :-/

+3/0
6.6.2016 10:05

J63o97s62e21f 73B19r73o82ž41e46k 7893175922771

Záměrem je co nevíc zblokovat dopravu. Zavřou 15-20 km, pak tam pošlou dva lidi a hotovo. To co se všude na světě opravuje dva týdny je u nás na půl roku.

+1/−1
6.6.2016 10:17
Foto

J24i76ř37í 25B19a91b23i17n32s33k13ý 7617939828901

jsem rodák od Teplic v Čechách , když jsem šel do první třídy ZDŠ začala se plánovat stavba dálnice z Teplic do Prahy , když letěl Gagarin nad republikou už se začalo ,,stavět,, dneska je mi 62 a dálnice z Teplic do Prahy ještě není hotová !

+4/0
6.6.2016 9:39

M40i65r21o70s61l45a86v 69M19e37d 3424956

Tak to není nic neobvyklého - pocházím z Havlíčkova Brodu a od mých dětských let (jsem ročník 60) se plánuje obchvat tohoto města a já začínám pochybovat, že se po něm někdy svezu.

+3/0
6.6.2016 10:00

T63o50m95á90š 91K89u20c36h47a63ř 3517971638271

Poprvé jsem letos na D1 narazil na to, že několik metrů před zúžením jsou na silnici úzké šikmé hodně vystouplé lišty. Nevíte k čemu jsou dobré? Na to, aby to drclo před zúžením a probudilo spáče je to moc blízko konce pruhu a taky jsou hodně vysoké. Na to, aby se měnil pruh už před nimi jsou zase příliš málo vidět (a taky až na poslední chvíli, když je zakrývá auto před vámi). Ve výsledku pak řidiči zmatkují, někteří je přejedou a jiní zase mění pruh už před nimi, takže vzniká slušný chaos, protože každý má jinou představu o tom, kde má měnit pruh/ zipovat. :-/

0/0
6.6.2016 9:27

M55a74r39t17i21n 24K89ř90í10ž 9793772460407

používají se běžně a docela dlouho, obvykle u nich bývá blikající kužel - ale proč jsou tak daleko před zúžením, taky nevím. Ale řacha je to pořádná, když to trefíte.

+1/0
6.6.2016 9:58

R41a37d17e28k 87N76o95v58a65k 9364413219700

Používají se právě pro to, aby upozornily spěchálisty nebo nepozorníky na konec pruhu, ale také pro bezpečnost pracovníků kteří dělají na stavbě/rekonstrukci.

Stalo se bohužel mnohokrát že nepozorní řidiči smetli vozy údržby a zabili nebo těžce zranili stavebníky.

Výhodou je že jsou přenosné a dají se bez montování rychle položit.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1020819-silnicare-na-dalnici-chrani-plastove-pasy-na-uzavirku-durazne-upozorni

+2/0
6.6.2016 10:07

T83o56m52á76š 24K23u16c44h89a21ř 3397111258281

Dík za odkaz, ale stejně jsem to nepochopil. Pokud se má měnit pruh už před zúžením, má tam být především nějaké jasně viditelné označení a případně až za ním lišta. Tak to ale u Brna nebylo, ty lišty nalepili tak 40 m před zúžením bez jakékoli jiné cedule, takže to tu funkci neplní. Cca 80% řidičů je vidělo na poslední chvíli a odmítalo přejet a v panice se cpali do pravého pruhu. Tam ale řidiči něměli tušení, že se už budou chít zařadit ti z končícího pruhu tak brzy a vznikaly kolizní situace.

+1/−1
6.6.2016 10:19

T15o72m50á26š 23K54u59c77h97a40ř 3457631318671

Děkuji za mínus, ale ani z odkazu není jasné, jestli se ta lišta má přejíždět, nebo ne. A jiné značení tam nebylo, až na konci pruhu. Ona je totiž vysoká cca jako střešní lať a má ostrou náběžnou hranu, takže je to pořádná šupa i při nízké rychlosti a kdo ji vidí, tak se snaží ji nepřejet a zmatkuje.

0/0
6.6.2016 10:52

A67l88e48š 96J95a49v39ů43r48e33k 2652639400940

kolik km je celkově "zúženo", mezi Prahou a Brnem ? 70km ? 100km ?

0/0
6.6.2016 9:11

J51i26r76i 26R72u58s89n85o25k 4195282657213

cca 30

0/0
6.6.2016 9:55

J15i58r22i 40R59u90s48n76o10k 4715422147743

Ale spis o neco min. 29->34, 49->56 a jeste jedna mezi Jihlavou a Brnem, ktera ma do 9 km.

+1/0
6.6.2016 9:57

L87u71k33á27š 59Š58l24e63h36o81f62e28r 1903729765819

Celkem jich je 5 - 29->34, 49->56, 134->141 (novinka), 162->168, 178->182. Celkem 29 km.

0/0
6.6.2016 10:38

K73a38r78e39l 38S33o83c35h91ů15r72e90k 2280516539445

Vzpomínám na to, jak se zdůvodňovala oprava D1 (a její cena), jak k tomu byly jakési animace. Pokud vím, tak se mluvilo o rozšíření o nějakých 70 cm, aby mohly po celou dobu opravy fungovat 2+2 jízdní pruhy. Během oprav od Brna na Vyškov toto odjakživa nedodržují a jezdí se v lepším případě 2+1, v horším 1+1.

0/0
6.6.2016 9:08

J21a96n 69L28u61k97á59š 7687513573782

To totiz teprve budujou to rozsireni.

0/0
6.6.2016 10:04

R75a58d22e68k 28N71o94v35a42k 9634743469630

Reko D1 se děje od Mirošovic po Kývalku, kde se kromě modernizace rozšiřuje o 2x 75cm (Celkem 28m).

U oprav D1 Brno - Vyškov, resp. D2 Brno - Břeclav nebylo v projektu počítáno s rozšiřováním dálnice.

+1/0
6.6.2016 10:16

M86a97r34t54i85n 32L44u83k37e28š 3166931121585

Uzavírky jako takové jsou jednou částí problému v dopravě. Tou druhou a z mého pohledu významnější částí je chování řidičů a zoufalá neschopnost mnohých z nich pochopit ta nejzákladnější pravidla.

Klasika je to u řazení do jednoho jízdního pruhu - v naprosté většině případů se vytvoří kolona v pravém jízdním pruhu, do které se řadí kamiony a největší pitomci z řad řidičů osobních aut. Zkušený řidič ujede ještě třeba další kilometr v levém jízdním pruhu a zařadí se dle pravidla zipu až těsně před ukončením levého pruhu.

Dalším neduhem je neschopnost řidičů rozjet se včas v koloně - pitomci zásadně čekají několik vteřin, než auto před nimi ujede cca 30 metrů - a pak se rozjedou i oni.

A nelze vynechat oblíbené pozorování co se děje v okolí, zejména pokud je například v protisměru bouračka - to se pak pitomci nemohou vynadívat a své vozidlo pěkně téměř zastaví, aby jim neuniklo, "co že se to tam mámo stalo.."

A tito pitomci, o kterých píšu, pak přirozeně nejvíc nadávají na neschopné silničáře a pomalou cestu na chalupu ;-)

+7/−1
6.6.2016 9:05

J29o74s78e19f 87B79r54o17ž76e79k 7453535292331

Dálnice a opravy na ní jsou jedna věc. Ovšem stejně se všichni zaměřují jen na D1, taková D5 Praha-Plzeň skoro trvale zúžená do 1 pruhu je věc druhá. Ano, opravují jeden mostek. Zavřou kvůli tomu 20 km. Oblíbené je také sekání trávy - nejlépe v pondělí v ranní špičce. Oprava svodidel - věc která v Německu je vyřízená za 2 dny trvá na D5 dva měsíce.

A pokud se nejedná o dálnice, je situace ještě horší. Zavření půlky jižní spojky současně se zúžením Smíchovského okruhu, zablokováním výjezdu na D5, zneprůjezdnění Vypichu a Evropské naprosto blokuje západní část Prahy.

Za všechno tohle nemůžou řidiči, to je nejspíš úmysl co nejvíc znepříjemnit život lidem.

0/0
6.6.2016 10:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.