- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Po shlédnutí videa se dopustím názoru - zase jedna zbytečná smrt, kdy pilot při snaze předvést svoje letadlo před diváky zašel nejdříve za limity své a v důsledku nezvládnutí situace i za limity letadla, které po utažené zatáčce na malé rychlosti padlo na ztrátu vztlaku odtržením proudnic - laicky spadlo vývrtky. Na záznamu není patrná změna chodu motoru (a i kdyby byla a motor vysadil, pilot je na takové situace cvičen). S úctou k posádce, to video by se mělo stát mementem a součástí každoročního rozboru leteckých nehod, každý pilot by ho měl minimálně jedno za rok vidět.
Létáme,abysme si občas rozbili hubu... .
Pratele, vim ze umreli lide, a tak jdou nektere veci stranou, ale ... kdyz uz se radne publicite dostane take informace, ze "ultralight" neni "typ letadla", ale stroj spadajici do kategorie SLZ, se vsim, co k tomu nalezi - a tedy "pilot ultralightu" neni totez co "pilot letadla". Jako drzitel CPL a pravidelny pilot mam trosku problem s tim, ze i nas verejnost ma tendence hodnotit a hazet do stejne skatulky jako amatery na SLZ, kteri pro svou licenci nemusi ani zdaleka splnovat totez co my - a bohuzel je pravidlem, ze o letani toho nevedi casto ani zlomek toho co musime vedet a znat my....
No a amatéři na ULL snad létají jako obchodní piloti? Řidičáky na auto vás také neopravňují k řízení autobusu...
Neštěstí nechdí po horách, ale po lidech...
Všechny přispěvatele, kteří k té nehodě mohou podat relevantní svědectví Letecké Inspekci nebo policii prosím, aby tak učinili. Pokud šlo o bílý Zenair CH-601XL s imatrikulací OK-OUL46, tak to byl bohužel můj kamarád. A protože vím jak pečlivý pilot i mechanik byl, byl bych rád, aby se nehoda řádně vyšetřila. Děkuji moc.
Ono to určitě řádně vyšetřeno bude, ale Váš apel na svědky je každopádně zcela namístě. Bohužel se stává, že i piloti, kteří létají tzv. nábožensky (tj. velmi zodpovědně), takto skončí. Znala jsem takových několik...
Prej šel najednou přimo k zemi, proč neplachtil?
Ztráta rychlosti a prosednutí, podle destrukce letounu to tak vypadá. Jelikož byl v malé výšce, nemohl s tím už nic dělat. Většinou se to ale stává při startu, když selže motor.
nejhorší byl ale ten pořadatel co to moderoval " a jedou hasiči, a to nechtěli přijmout pozvánku" "teď už asi o vyhlídkové lety nebude zájem" apod. děs běs.
Byly jsme cca 200 metrů od místa dopadu, sledujeme jak prolétá letadlo, nabírá výšku, jde do pravo točivé otáčky cca ve 30 metrech a pak šlo střemhlav dolů. Jakoby mu došla rychlost a motor to stáhl po přesné přímce k zemi. Byly jsme fakt kousek od toho a bylo jasně vidět jak tam sedí, děsivý. Proto bylo jasné že to nešlo přežít. Hrůza pak byla ale neschopnost pořadatelů a vtipkování toho hlavního blba do mikrofonu.
To co píšou na idnesu není zas tak pravda. ten model stíhačky padnul do pole asi 10 minut před tím, takže pilota nikdo neohrožoval, byl v tu dobu na dráze a vletovém prostoru na letišti jediný ve vzduchu.
Možná vyšetřování ukáže na fakt, který tam viděl každý že kolem ranveje pobíhají lidé hledající tu stíhačku v poli. Možná se pilot při přistání lekl a odvolal přistání a pokusil se to zvednout a nestihl dostat motor do otáček. Byl tam opravdu zmatek.
v každém případě, nikdo z organizátorů v podstatě nevěděl co se přesně děje, vypadalo to že nemají absolutní přehled kde je které letadlo.
Byla to taková hurá akce amatérů. A to potvrzuje fakt že ačkoliv měla každý vysílačku, informace o pádu letadla se asi donesla na hlavního organizátora až šeptandou od lidí. Nikdy jsem neviděl takový amatérismus při takové akci. Nechci domýšlet co by se stalo při pádu letadla do lidí.
Absence sanitky, nekomunikace organizátorů mezi sebou, vtipkování... již více ne Letecký den Nymburk:(
hm, tak nakonec se ukázal problém lajdáctví organizátora
Po startu ? Že by přetáh ? Já po odlepení vždy potlačím, a až naberu pořádnou rychlost tak pomaloučku přitahuji. Ultralight není žádný Eurofighter, který můžete hned po startu postavit na ocas.