Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kdo nebrání děti před pedofily, skončí. Papež schválil odvolávání biskupů

Papež František schválil dekret, podle něhož bude možné odvolat biskupy, kteří dostatečně nebrání zneužívání nezletilých církevními hodnostáři. V takovém případě by se u biskupů jednalo o „vážnou nedbalost při výkonu funkce".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K55a48r11e29l 24K84a81l35l89u15s 6747934547876

Super. Konečně insider. Snad se tato organizace rozpadne a bude zářným příkladem všem podobným spolkům.

0/0
5.7.2016 1:25

L33a43d73i46s90l28a52v 28D29i42b28l75í18k 5258808983190

Vše je o lidech, ale něco na způsob vnitřní inkvizice by se církvím mohlo hodit. Opráší středověk a svými vyzkoušenými prostředky pročistí své řady. Jak praví proroctví, když upadá morálka církve, blíží se její konec.

+1/0
6.6.2016 14:20

K33a32r71e80l 75A27d83a30m91u76s 2244878277481

...vážený pan Bohuslav Králík má pravdu....Prof.Mgr.Adamus Karel (Mistr ČR v šachu a Mezinárodní mistr)P.S. I když číst jsem se ještě nenaučil,Vaše příspěvky mi byly přeslabikované erudovaným advokátem a tak jsem je v intencích logických a nelogických pokračování...konečně POCHOPIL!!!:-)Pěkný večer!!;-DR^;-O

0/0
5.6.2016 21:13

J19i79ř98í 39K83o29s 4532685625445

No to si papež dovolil hodně. Brát kněžím tu poslední radost, kterou ještě na tomto světě mají ...

+1/−3
5.6.2016 10:04

B36o28h68u10s47l76a65v 54K89r95á50l71í81k 2161560259886

Myslíte, že ti případně postižení biskupové jsou pro ty kněze až takovou radostí? No jo, Češi, ti svoje šéfy milují.

+4/0
5.6.2016 11:22

P26a97v51e38l 39B12a92r19t94á18k 5850962796642

To je prostě neuvěřitelné! Copak je v 21 století možné, aby jakákoliv církev stála nad státním (tedy obecným) zákonem? Pedofilie je trestným činem a její přikrývání je rovněž trestným činem (alespoň v civilizovaných státech). Tady je řešení prosté - církve zbavit jakéhokoliv pocitu nebo snad dokonce privilegia, že stojí nad právem státu a vyžadovat trestní zodpovědnost pro kohokoliv, kteréhokoliv občana žijícího v té které zemi. Jakýpak výnos papeže. Rovnost před zákonem i pro církve a jejich členy je nutné prostě uzákonit v jednotlivých legislativách civilizovaných zemí a jejich trestné činy stíhat podle zákona.

+2/−7
4.6.2016 22:23

B63o68h37u53s57l58a83v 81K25r20á69l96í31k 2961460969916

V žádném civilizovaném státě není pedofilie trestným činem, stejně jako v žádném civilizovaném státě není trestným činem leváctví, homosexualita, rakovina, nachlazení, flegmatická letora nebo hnědé oči. Dokonce ani hloupost není trestná, z čehož spousta lidí těží.

+7/0
5.6.2016 0:20

M81i67c40h37a69l 21M16i95l26l74e90r 9516672799562

pokud ti nedoslo, v tomto pripade se nejedna o zadnou lasku k detem, ale zachazeni v "lasce k detem " do extremu - tedy jejich zneuzivani.

Tudiz, kdyz papez Frantisek rekl "kdo neubranil deti pred pedofily", laskave si to prosim preloz jak bylo mineno: kdo neubranil deti pred jejich ZNEUZIVANIM !!cleny kleru.

+1/0
5.6.2016 5:56

B20o40h86u12s54l62a98v 65K15r44á81l40í67k 2421800949716

Ve kterém případě? V případě pana Bartáka? Pedofilie nebo homosexualita nebo leváctví nebo hnědé oči nejsou žádné "zneužívání" - to jsou vrozené lidské vlastnosti a kdo nechápe rozdíl mezi základními pojmy, nemá se hrnout do souzení druhých, protože tím napáchá víc škody než oni. To už spíš bych mohl papežovi vytýkat zločiny všech papežů, protože papežem se každý stává dobrovolně, zatímco homosexuálem, pedofilem, heterosexuálem, levákem nebo člověkem s hnědýma očima s člověk rodí a nenese žádnou odpovědnost za činy jiných homosexuálů, pedofilů, heterosexuálů, leváků nebo lidí s hnědýma očima. Šířit nenávist vůči lidem jen kvůli jejich sexuální orientaci je prostě neomluvitelný zločin - a pokud někdo lidi před takovými zločiny nechrání, je to vážná nedbalost při výkonu funkce. .

+2/0
5.6.2016 11:21

P97a26v14e38l 48S37o92b57o30t56k40a 5830924

jj, i homosexuálové, pedofilové a vrazi jsou Božím dílem, stejně jako epidemie nemocí, války a genocidy.

0/0
9.6.2016 11:01

P39a57v40e22l 85B89a20r44t51á39k 5810112346922

To je prostá lež. Pedofilie je trestným činem i u nás.

+1/−1
5.6.2016 11:13

B87o79h47u63s45l78a28v 53K51r75á28l71í12k 2921530349156

To je prostá lež, Pedofilie, leváctví, homosexualita, rakovina, nachlazení, flegmatická letora nebo hnědé oči nejsou činem, a tedy logicky nemohou být ani trestným činem, a to ani u nás, ani u vás, ať už žijete kdekoliv. Je možné, že někde odlišné lidi ostrakizují, diskriminují, třeba i likvidují nebo týrají, ale ani to ještě nedělá z jejich odlišné vlastnosti "čin".

V civilizovaných zemích naopak bývá závažným trestným činem šíření nenávisti nebo podněcování k nespravedlivé diskriminaci. Pokud ovšem pachatelé nejsou natolik hloupí a nevzdělatelní, že to vylučuje jejich svéprávnost.

+1/0
5.6.2016 11:28

J67o81s22e14f 34S10v55á56r89o84v37s55k85ý 3311366233445

Králiku, Králíku. Nejprve se na něco podívejte, než budete něco tvrdit, aby jste nevypadal jako obecní hlupák. Doporučují ustanovení § 187 pohlavní zneužití a obdobně je vůči pedofilům postupováno všude v civilizovaném světě vyjma muslimských zemí. Poč myslíte, že Amíci tolik touží po jinak významném režiséru polského původu Romanu Polanskim. Je u nich obviněn z pedofilie.

+2/0
5.6.2016 22:32
Foto

J15a77n 81Č92e94r14m73á84k 4169648935247

ZKUSTE SI JEŠTĚ JEDNOU přečíst příspěvky pana Králíka než budete tvrdit něco o hlupácích...

pedofilie je diagnoza, nikoliv trestný čin.

trestným činem je až zneužívání dětí...

je to podobné, jako když někdo řekne o jiném, že je idiot.

řekne-li to psychiatr, je to diagnoza...

řekne li to pan Zeman, je to nadávka!...

+1/0
6.6.2016 2:35

K86a27r89e27l 34K24a29l22l87u62s 6797904177546

Zajímalo by mě, jak zjistíte pedofílii bez zneužívání dětí? Ještě jsem o podobném apriori testu neslyšel. Třeba na to máte odpověď. Vy jste ovšem prapodivný člověk. Mladý a blbý.

0/0
5.7.2016 1:36

K93a90r97e64l 53K90a57l67l86u75s 6517214717766

To je jako když ve Simpsonech řekl Levák Bob - pokus o vraždu? Co je to za blbost, dostal snad někdo Nobelovou cenu za pokus o chemii?

0/0
5.7.2016 1:38

M47i28c28h45a61e41l13a 66F46r37y61c17o17v11á 6566528962890

Pedofilie je odchylka od něčeho, co považujeme za normu. Tato úchylka samo o sobě trestná není a ani být nemůže. Trestné jsou činy některých jedinců, kteří se svou odchylkou neumějí žít tak, aby nikomu neubližovali (což samozřejmě je možné). Naprostá většina pedofiů děti nezneužívá. Spousta pedofilů je mezi učiteli, vychovateli, psychology, lékaři (!), vedoucími dětských akcí atd. a naprostá většina z nich se k dětem chová velmi dobře a ani náznakem je nezneužije. Kdo svou odchylku těžko zvládá, je si toho vědom, je si vědom i všeho, co je nedovolené. Měl by vyhledat pomoc. Trestný čin je jakékoli chování k dítěti se sexuálním podtextem (zjednodušuji, definice tu není nutná) a dopouští se ho nejen ten, kdo tak koná, ale i každý, kdo o tom ví a neučiní vše potřebné k zabránění takovému jednání, včetně oznamovací povinnosti. Sama pedofilie jako taková ale trestná není, trestné není to, jaký člověk je, jaké má vlastnosti, trestné jsou jen činy.

+3/0
5.6.2016 10:46

P85a50v20e82l 86B50a20r12t66á29k 5400232746222

Ano, máte 100% tní pravdu a děkuji za tuhle skvělou odpověď. Samozřejmě, že je trestné patologické chování, vyvěrající z nezvladatelné pedofilie, což se u oněch církevních hodnostářů událo, protože o tom mluví jejich oběti. Tedy, tady došlo k trestnému činu, který je nutné posuzovat podle trestního práva té které země. A zcela bez ohledu na to, zda jsou ti lidé církevní hodnostáři, nebo taxikáři.

Je jasné, že nikdo a ani já nechceme masově trestat lidi, zatížené odchylným vnímáním sexuality, ale ty, kteří svoje chování spojí s nějakou patologickou, společensky nepřijatelnou činností. Příklad - nezvladatelný heterosexuál, který přepadává ženy v parku, je dokonce sexuálně vlastně tzv. "normální", ale jeho chování, spojené s heterosexualitou, je společensky nepřijatelné a proto trestné.

+2/0
5.6.2016 11:22

B51o51h74u68s44l44a39v 74K51r36á53l69í13k 2461820559216

Z právního hlediska, resp. z hlediska naplnění znaků trestného činu je zcela lhostejné, z jaké sexuální orientace nevhodné sexuální chování vůči dětem vyvěrá. Ostatně většina obětí i "obětí" těch propíraných kauz jsou pubescenti či v případě USA dokonce adolescenti, takže nejde o činy nijak specifické pro pedofily.

Jinak biskup samozřejmě má oznamovací povinnost vůči státu ve stejném rozsahu, jako jakýkoliv jiný člověk. Zde ovšem je spíš spor o to, zda v rámci "vnitropodnikových" opatření má vůči podezřelým či provinilcům nějaké povinnosti navíc. Tj. například zda má přijímat nějaká opatření vůči podezřelým, kteří nikdy nebyli řádně obviněni nebo odsouzeni (tj. stát je povinen na ně hledět jako na navinné), anebo zda má vůči odsouzeným přijímat nějaká opatření nad rámec státem uloženého trestu.

Mimochodem, prostudujte si rozsah oznamovací povinnosti v ČR, nějaký komentář naleznete třeba zde:

http://www.zdravotnicke-pravo.cz/0007-znasilneni-a-pohlavni-zneuziti-ditete-hlasit-ci-nehlasit

Pohlavní zneužívání a dokonce i znásilnění nejsou trestné činy, které by podléhaly oznamovací povinnosti, ale podléhají pouze povinnosti překazit trestný čin (resp. je trestné jejich nepřekažení).

Jak přistupovat k člověku, o kterém se šíří nějaké domněnky nebo drby, to je samozřejmě složitá otázka. Spouštět mašinérii vyšetřování téměř s jistotou způsobí mnohem větší škody než to, co se možná někde v skrytu děje a možná taky neděje. A trestat někoho, kdo nebyl z ničeho protizákonného usvědčen, nebo dokonce aktivně pomáhat šíření nenávistných drbů, které ho mohou fatálně poškodit, je také řešení, které je velice na hraně. Takže ono přeložit v tichosti na jinou faru je nakonec mnohdy to nejlepší, co se dalo dělat.

+1/0
5.6.2016 11:50

P43a78v60e35l 31B66a63r41t76á34k 5590742826362

S Vámi už diskutovat nehodlám. Jste člověk, který obhajuje trestný čin frázemi, které jsou prostě neobhajitelné. Označit oběti za šiřitele nenávistných drbů je prostě projev středověké nadřazenosti, který křesťanské činovníky zejména katolického ražení provází už od středověku. Nesmirně jste se mne tím dotkl, a je dobře, že je možné takové projevy zaznamenat a ukázat na ně prstem. Zločiny církevních hodnostářů nejsou drby a poškozených z mnoha zemích je prostě hodně. Trestat a trestat křesťany podle světského práva, to je jediné, co je možné s touto kauzou dělat. Howgh.

+1/0
5.6.2016 15:15
Foto

J33a62n 48Č65e65r35m86á17k 4629608215977

sorry, ale pokud něco není potvrzeno a dotyčnému to dokázáno pak jde o drb. A to ať to říká kdokoliv... Souhlasíte?...

Ostatně i vy v tomto příspěvku šíříte něco, co nemůžete prokázat a zakládá se to pouze z "pár prokázáných případů" a zbytek si domýšlíte či předpokládáte...

A dále je nutno rozlišovat mezi církevním právem a světským právem...

Křesťané obecně včetně zaměstnanců i hodnostářů podléhají obojímu právu. Jak světskému, tak i církevnímu...

Světskému v oblasti světské a navíc ještě církevnímu v oblasti církve...

Tedy ne jak to tu mnozí prezentují, že by se těch lidí světské právo netýkalo...

0/−1
6.6.2016 2:48

P82a38v26e47l 73B28a20r17t95á44k 5230852296842

Zajímavé je, že mnohá svědectví a prokázané trestné činy, které označujete jako drby, potvrdil i papež. No, chcete-li vydávat všechna svědectví o závadných činech souvisejících s pedofilními katolickými duchovními za drby, potom už jste fakt kousek od toho, abyste tyhle lidi dal upálit jako kacíře. Tohle svinstvo prostě nějakou tou frází nerozpustíte. A ještě jedna poznámka- existuje mnoho svědectví, která ale nestačí v té které zemi pro trestní stíhání duchovních a právě v této oblasti je potřeba udělat mnoho změn, hlavně ve směru nadřazení státního práva církevnímu, či uzákonění trestnosti podobného jednání.

V otázce práva je jasné, že podstatné pro danou věc je prostinká nutnost nadřadit normální právo nad právo jakékoliv církve a realizace s tím spojené přísné odluky státu od církví. Je to dáno nejen logikou věci, ale také tím, že církev prostě musí fungovat v rámci státu(ů). I z toho potom vyplývá nutnost trestat i duchovní v hierarchii církevní struktury za neohlášení podezření ze spáchání trestného činu jako napomáhání. Tady ovšem platí výše zmíněné, tedy nutnost úpravy legislativ jednotlivých států ve smyslu nadřazení obecného práva právu církevnímu.

+1/0
6.6.2016 17:35
Foto

J20a36n 67Č19e79r98m67á10k 4309178635797

váš problém je ten, že hledáte něco, co chcete vidět a to metodou zevšeobecňování... Prostě dopustí-li se něčeho 10 duchovních, pak to dle vaší metody musí dělat všichni či alespoň většina... A ještě k tomu přičtete hypotretické případy z minula, které nelze dokázat případně ani ověřit, neboť jsou všichni zúčastnění již zemřelí a ani neberete v úvahu nastavení tehdejší společnosti např. ve smyslu povolených a obvyklých metod výchovy...

Vůbec neberete v potaz, že je např. u nás cca 2 309 kněží ale provinilo se několik jedinců...

0/−1
7.6.2016 9:21

P27a30v33e35l 25B10a24r32t82á35k 5250382606402

Účelovým překrucováním a lhaním se snažíte diskreditovat můj názor. To je samozřejmě špatně, do diskuse to nepatří a budete-li v tomto pokračovat, potom s Vámi diskusi ukončím. Rozhodně jsem neprohlásil, že by trestnou činnost vykonávala většina kněží nebo dokonce všichni. To je účelová lež nejhoršího kalibru. Celou diskusi zastávám názor, že je třeba (pokud možno ve všech zemích, kde působí katolický klér) povýšit standardní, obecné právo nad církevní a důsledně trestat pachatele trestných činů včetně těch, kteří trestnou činnost kryjí (např. neohlášením či tutláním). Dále je potřeba, aby bylo zneužívání druhých osob pedofily pojímáno jako trestný čin v legislativách zmíněných zemí. A odluka církve od státu je přirozený další krok. Tolik k mému názoru. Napříště Vás proto prosím o korektní argumentaci.

+1/0
7.6.2016 10:07
Foto

J64a74n 39Č87e48r61m45á79k 4249598495537

myslím, že když si přečtete znovu všechny své komenty, že tam jisté zevšeobecňování či alespoň zesilování oproti skutečnosti najdete, byť jste je třeba tak nemyslel... Uvedl jsem vám konkrétní příklad, kolik je v Česku kněží a jak málo z nich se něčeho podobného dopustilo... Odsouzeno bylo jen několik jednotlivců...

Ostatní země na tom budou podobně... A berme v potaz ty, jimž se něco skutečně prokázalo, ne ty, o kterých se něco šušká či byli někým obviněni... Ono se totiž stávalo jistou módou někoho obvinit a čekat z toho peníze... V US byly dokonce jisté právní kanceláře, které si z toho udělali významný zdroj příjmů a noviny to otiskovali na prvních stranách a diskutovaly o tom řadu měsíců... Případné info o zproštění obvinění či omluvy otiskli málem v tiráži...

Jinak katolický klér působí naprosto ve všech zemích a nevšiml jsem si, že by měl nějaká jiná práva než kdokoliv jiný... Pokud o něčem podobném víte, sdělte mi to prosím...

S tím ostatním o tvrdém trestání zneužívání dětí kýmkoliv s Vámi souhlasím, včetně trestu pro ty, kteří o tom vědí (nestačí však jen podezření, neboť to by sebou neslo divoké hony a vyřizování účtů mezi jednotlivci a především mezi manžely v krizi) a nic proti tomu nedělají...

Na druhou stranu je nutné stabilizovat a zvýhodnit rodiny, neboť ty jsou zárukou a zároveň podmínkou zdravého vývoje dětí i společnosti... Především však rodiny přirozené, neboť nejvíce týrání či zneužívání a podobných obludností se děje v "rodinách" s xtým otčímem a neustále nějak nastavovaných... Kořen toho všeho je v nestálosti rodin a v poruchách vývoje dítěte, které to sebou přináší...

0/0
7.6.2016 12:02

P80a21v40e81l 18B19a82r92t10á88k 5820702286232

Chtěl-li jste se za svoje lži omluvit, potom Vám doporučuji udělat to na rovinu. Takže se o to pokuste ještě jednou.

Uvedu Vám jeden příklad odporného zločinu, který se bezpochyby udál, nikdo však za něj nemohl být potrestán, protože nešlo najít konkrétního viníka. Na pozemcích, které prodal jeden katolický církevní řád v Irsku, se našly hromadné hroby dospělých žen a dětí. Obětí byly desítky. Šlo o oběti pořádků v tzv. prádelnách Magdaléniných, kde se tyto odporné pořádky pod dohledem jeptišek katolického řádu udávaly ještě v polovině minulého století. Tyto praktiky byly popsány ve filmu Padlé ženy a také jsou dostatečně popsány ve veřejně dostupných článcích. Je jisté, že mrtvoly pocházely z období působení řádu, přesto nebylo možné odsoudit konkrétní viníky, protože se nedali(y) dohledat. Tedy, nechtějte mi namluvit, že svědectví bez odsuzujícího rozsudku soudu jsou pouze nějaké drby.

Chcete tu věc bagatelizovat a zamést pod koberec, ale zde jde o ohavné činy věřících, často páchaných na malých dětech, a tedy ty z těch nejodpornějších. Vaše snaha tohle všechno bagatelizovat je nechutná. Děláte na mne dojem náboženského fanatika, který se snaží obhájit svůj svět za každou cenu, a to i za cenu přehlížení toho nejodpornějšího, co katolická církev přikryla. Zkuste se nad tím vším nejen zamyslet, ale být i dostatečně kritický vůči své církvi. Tím jí totiž pomůžete nejvíc. Současný papež na to již přišel a tak Vás, možná, i zachrání.

+1/0
7.6.2016 16:47
Foto

J71a95n 11Č84e21r38m57á48k 4439918705417

1) nehodlám se omlouvat, neboť jsem tu nevyslovil JEDINOU lež.

Jen se snažím najít společné body ze kterých se nechá vycházet.

2) Ke své církvi jsem dostatečně kritický, na rozdíl od Vás se však nepovažuji za vševědoucího a netroufám si dělat rozhodnutí a závěry nad něčím, co jsem neprožil a přímo se nezúčastnil viz vaše prádelny. Film jsem viděl, ale byl jsem zhnusen, neboť jako sláma z bot mu čouhá snaha odsoudit a to přesto, že neznají všechny okolnosti a nenamáhají se hledat souvislosti. Podobně jako vy...

Víte, všichni jsme dětmi své doby a každá ta doba měla možná podobnou ideu avšak odlišný přístup i metody jak oněch ideálů dosáhnout... A pokud si toto neuvědomíme i příčiny tohoto přístupu nemůžeme říkat vůbec nic... Podobně jako hollywoodské filmy o Křižácích, čarodějnických procesech (které šly navíc napříč Evropou bez ohledu na konfesi) Šifru mistra Leonarda, na kterémžto blábolu také leckdo hledá reálný podklad apod... .

3)fanatik?... Co když jste oním fanatikem Vy, který se snaží přišít cokoliv bez ohledu na skutečnosti a jako jediný důvod postačí jediné slovo: Katolicismus...

Katolicismus je přitom krásný plný svobody a ducha, ale i emocí a krásy prožitku... Bez katolicismu by tu nebylo tolik svobody jedince i hospodářské vyspělosti. A to je nutné si rovněž uvědomit a znát podklady, neboť předsudky tohoto světa říkají opak. A to proto, že neznají podstatu ani souvislosti a jen papouškují kohokoliv, kdo se staví proti...

Hezký večer...

0/−1
7.6.2016 22:27

P68a11v43e47l 15B73a85r71t29á13k 5910102266152

K té Vaší lži : víz můj příspěvek výše. Tak hurá, studujte.

Na ty Prádelny Magdaleniny (viz třeba zde https://cs.wikipedia.org/wiki/Magdaleniny_pr%C3%A1delny) a katolická svinstva jste mi také neodpověděl. Nechcete ty neznámé mrtvé a zneužívané oběti opět zamést pod koberec?

Docela jste mě rozesmál tvrzením o katolicismu jako ideálu svobody a ducha. Tak se na to podíváme. Katolický papež poslal na naše území (území koruny České) minimálně 5 křížových výprav a cílem vyhubit Čechy, kteří se odmítali připojit ke katolickému ráji. Tohle nevypadá jako ráj svobody, garantovaný katolicismem. Ona vůbec komunikace vražděním odpůrců byla u katolíků oblíbeným nástrojem, připomenu zde vyvražďění hugenotů za Bartolomějské noci ( viz např. zde : https://cs.wikipedia.org/wiki/Bartolom%C4%9Bjsk%C3%A1_noc). Dále je asi trochu nejapné mluvit o katolické svobodě, když si vzpomenu na proudy nekatolických uprchlíků, které katolicismus a náboženská nesvoboda katolicismem vyvolaná vyhnala z Čech po Bílé hoře, a jmenujme takového velikána jako by Jan Amos Komenský, který svá nejslavnější díla už musel dopsat v exilu (zlatí Holanďané). Vzpomenu si na jednu velmi starou fotografii ze školy, kde vedle C.K. mocnáře visel krucifix a rákoska, typická svatá trojce C.K. školy, na hony vzdálená duchu a dílu J.A.Komenského. Katolicismus pevně podporoval Habsburskou moc v našich zemích, byl mocenskou oporou pro útlak našeho národa a také se za první republiky dostalo katolickým církvím příslušné odpovědi. Ale abych nebyl zas příliš negativní, katolicismu je třeba uznat i např. kulturní přínos. Bez takových postav, jako byl polní kurát Katz nebo vrchní polní kurát Ibl v Haškově Švejkovi by toto dílo proslulosti nedosáhlo. Díky. Nebylo divu, a dnes tomu rozumím čím dál tím víc, že Švejk označil vrchního polního kuráta Ibla za "blba na kvadrát". Stačí si i dnes přečíst i některé příspěvky zastánců katolického ráje a je mi hned jasné, co tím myslel.

+1/0
8.6.2016 7:41
Foto

J55a67n 39Č74e91r68m69á34k 4899498785397

co na to říct...

trochu mi to připomíná dobu, kdy jsem v 80. letech chodil do školy a učili jsme se, o úspěších komunistického hospodářství a na podporu tohoto tvrzení byly ukazovány technické prostředky ze 30. a 40. let,..

jinak

1) křížové výpravy sem poslal papež s cílem vyhubit Čechy... To má být historicky relevantní argument?... Zkuste to ještě jednou a tentokrát objektivněji...

2) Hugenoty (jistě máte na mysli Bartolomějskou noc) vraždila církev?...

3)Čeští uprchlíci po Bílé hoře... Opět církev?...

Nějak neberete v potaz historické souvislosti o čemž jsem hovořil výše...

Pletete si světskou moc a církev, církvi připisujete něco, co se rozhodovalo jinde a např. v bodě 3) neberete v potaz, že šlo o výsledek velké a dlouhé války té doby a šlo o celoevropský jev... U nás umocněný předchozí vzpourou proti králi a takto rozhodl panovník, nikoliv církev... Mimochodem, to, že ten váš JAK namaloval švédskému králi onu slavnou mapu Českých zemí proto, aby se zde jeho vojskům lépe loupilo vám zřejmě nevadí?... A že Švédská protestantská vojska u nás lidi, které z velké většiny měli být protestanty a oni je údajně měli osvobozovat od katolického jha osvobozovaly způsobem jakým to dělaly vám zřejmě nevadí...

Ono je nutno dějinné souvislosti brát v potaz právě s těmi souvislostmi... A porovnávat porovnatelné, nelze se na ně dívat našima očima 21. století a kritizovat tehdejší postupy, které byly úměrné oné době a tehdejšímu způsobu života z dnešního pohledu...

0/−1
8.6.2016 9:38
Foto

J47a21n 94Č41e76r47m21á75k 4499808585627

A co jsem napsal o církvi?. Mluvím-li o církvi, pak musím brát církev jako celek, její zásady, její víru, její snahu, vše v kontextu... A církev není a nikdy nebyla jeden člověk, jeden názor, jedna událost... Církev vždy je a byla společenství lidí. Společenství současníků hledících do budoucnosti učících se z minulosti. A neustále se inspirující Kristem... Byť i v církvi byli lidé, kteří se tím neřídili a mohli to být i lidé vysoce postaven... Ovšem tuto lidé nikdy nebyli stavěni na piedestal a nebyli církví dáváni za hodny následování, jiným za vzor... Za vzor jsou dáváni zcela jiní lidé stejné doby. Lidé, kteří pomáhali chudým, nemocným, sirotkům, vdovám, lidé, kteří zakládali školy a snažili se vzdělávat ostatní... To jsou hrdinové církve či spíš církví, neboť podobní lidé nebyli pouze v katolickém prostředí... Ale církve je k tomu vedly, směrovaly a jim pomáhaly... Ať již přímo (např. byl založen řád) či nepřímo, třeba podporou biskupa dané oblasti nebo i přispěním jiných věřících...

Ono nic není černobílé... A všichni jsme dětmi své doby ovlivněné výchovou i prostředím, těžkostí doby... A tak se i zapisujeme do dějin...

0/−1
8.6.2016 9:38

P83a19v83e55l 93B68a14r10t67á15k 5820882196682

Milej pane, je velmi snadné nasazovat každému, kdo Vám odporuje hlavu nějaké politické strany, a tím tak diskreditovat jakýkoliv názor. Tedy, tohle na mě nezkoušejte.

Ad 1). zapomněl jste citovat celou větu, její zbytek je nutné docitovat. Symptomatické. Překrucujete (či necitujete přesně) moje tvrzení podle Vaší potřeby.

Ad 2). Hugenoty vyvraždili katolíci a papež k tomuto šílenému aktu vydal pamětní medaili a vůbec si nadšeně liboval. Pročtěte si zdroj, který jsem citoval.

Ad 3). Pokud mi budete tvrdit, že po Bílé hoře neexistovala migrace z náboženských důvodů, resp. z důvodů bigotní katolické vlády Habsburků, potom se prostě s Vámi nedá diskutovat.

Vaše potřeba překroutit, ututlat a vygumovat vše dějinné, co diskreditovalo katolíky je legrační, prostě nemáte šanci. Ještě tu budete psát hodně o tom, že katolíci nic, já (oni) muzikant(i). Kat, který upálil Jana Husa (Giordana Bruna a mnoho dalších) přeci nepatřil k vedení katolické církve, takže jsou z toho biskupové i papež z obliga - to je odporná, zvrácená a zvířecí logika. Takže podle Vás je Hitler bez viny, protože osobně nezabil jediného Žida. Stalin je neviňátko, protože v nezabil jediného člověka v gulagu. Děkuju pěkně, obrací se mi žaludek.

Pro mě je to ztracený čas, protože komunikace s náboženskými fanatiky (či fanatiky jiných diktatur) je úplně zbytečná. Hulákejte si svoje hálelůjá a tutlejte všechny mordy vyvolané katolickou církví, sexuální delikty tutlané katolickým klérem a kdoví co všechno. V době internetu si prostě každý může udělat obraz o katolické mašinérii, která v historii byla mašinou na peníze a moc. A podle toho, jak se chová i dnes, se díky miliardám, které tečou a také potečou do katolické církve z peněz daňových poplatníků, jednoznačně zdá, že se nic na chamtivosti a bezohlednosti katolíků nezměnilo. Snad je to, že vraždění a upalování by vám dnes už neprošlo.

0/0
8.6.2016 14:10
Foto

J10a12n 71Č43e21r93m68á75k 4359738755877

hmmm, ten kdo tu huláká a překrucuje a fanaticky vyhledává a upravuje nejsem já...

Ale v jednom máte pravdu. Je doba internetu, svobodného média a tak si každý kdo opravdu chce pravdu dohledá...

A jste půvabný, jak vršíte další lži, tentokráte o navrácení církevních majetků... !!

0/0
8.6.2016 14:32

P35a53v88e50l 65B73a19r76t90á81k 5830232406312

Když už Vám nezbývá nic jiného, než osobní útok, potom diskuse nemá cenu. Ani na jediný můj argument jste věcně neodpověděl, diskuse s Vámi nemá cenu. Proto končím a na nic jiného už reagovat NEBUDU.

Nakonec Vám doporučím dovzdělat se alespoň na úrovni základní školy, konkrétně v předmětech přírodopis, kde se dozvíte, jak to doopravdy bylo. Tedy co do vzniku planety Země, datování geologických epoch, vzniku rodu homo sapiens a mnoho dalších, zajímavých a hlavně elementárních informací. Až to uděláte a začnete prospívat ve znalostech základní školy, pak se Vám konečně uleví a bibli můžete klidně zařadit mezi ty nejlepší pohádky, které lidstvo vyprodukovalo.

0/0
8.6.2016 16:59
Foto

J44a77n 70Č42e38r16m32á18k 4479188135167

tak zrovna vy tu hovořte o osobních útocích a o utíkání od tématu... Argument jste neposkytl ani jeden a ještě tu budete harašit biologií z které jsem maturoval!... komiku...;-D;-D;-D

Ale vzdělávejte se, to vám přeju... Třeba budete časem i vy rozlišovat předsudky od faktů a pohádky od pověstí... !!

0/0
8.6.2016 19:34

K69a63r93e17l 83K20a78l16l42u60s 6217264497186

Argumentů je tolik, že už není třeba udávat citace. Je to stejné, jako byste chtěl, aby důkazy podával někdo kdo tvrdí, že Země obíhá Sunce.

0/0
5.7.2016 1:29
Foto

J79a41n 76Č28e28r58m13á88k 4599898145927

nj, škoda že vám dělá problémy chápat psaný text. Nikde jsem vás neoznačil za příslušníka nějaké politické strany. Jen jsem si dovolil srovnat jisté shodné rysy určitého způsobu argumentace...!!;-D

0/0
8.6.2016 14:39

P45a69v64e26l 16B79a46r58t13á55k 5810822976722

Váš osobní útok není argument. Tak argumenty, prosím.

0/0
8.6.2016 16:54

B43o33h87u83s65l53a91v 29K35r89á41l29í89k 2541120809146

A ještě jedno upřesnění: jak případná oznamovací povinnost, tak povinnost "nepřekažení trestného činu", se vztahuje pouze na případy, kdy se někdo "hodnověrným způsobem dozví, že jiný připravuje nebo páchá trestný čin". Tedy žádná z těchto povinností se nevztahuje na drby, mlhavá podezření a dokonce ani na to, když bych se domníval, že jiný člověk má pouze nějaký vrozený či jiný sklon k nějakému druhu trestné činnosti. Pokud se tedy dozvíte, že se váš podřízený chystá vyloupit banku, máte povinnost mu to překazit, ale nemáte povinnost mu do budoucna plánovat práci tak, aby už nikdy kolem žádné banky nemohl jít.

0/0
5.6.2016 12:28

P13a13v90e74l 19B50a25r53t41á79k 5890152346592

Nesmysl, slovíčkaření. Podezření na spáchání trestného činu je nutné a potřebné ohlásit vždy.

+1/0
5.6.2016 15:16

B92o29h54u24s78l10a74v 34K59r10á25l43í74k 2841860899916

Definice by celkem nutná byla, protože "sexuální podtext" (tedy kontext daný pohlavní příslušností dítěte) má samozřejmě i to, že kluci většinou hrají jiné hry a nosí jiné oblečení než holky.

+1/0
5.6.2016 11:34

J56i32ř50í 78R79y17s 3974347826724

Pane Františku rozpustěte to a dělejte něco rozumného.

+2/−6
4.6.2016 20:19

B39o34h73u11s24l11a40v 47K98r44á39l32í79k 2381780529896

On by rád, ale ještě nepřišel na to, jak to provést. Ale dělá, co může. Stejně jako jeho předchůdci. Možná je v jeho pravomoci předat Vatikán chudým uprchlíkům s ufouny, ale kdyby dnes vylezl na balkón a prohlásil, že rozpouští církev, nejsem si jistý, jestli bychom se to vůbec dozvěděli. Nejspíš by se do druhého dne vyjasnilo, že to byla chyba překladu a že bývalý papež František se prochází ve vatikánských zahradách...

+2/−2
4.6.2016 20:31

P58e74t74r 40Š66e50t86e43k 7823823791235

Ohledně Pella, přetiskuji část příspěvku::

papez Frantisek by mohl zacit hned nahore a vyhodit vatikanskeho sefa financi kardinala Pella. Zacal svou klerikalni karieru v 70. letech v diecezi v australskem Ballaratu, kde pusobilo nekolik z nejhorsich pedofilu- jeho kolegove. Byli prerazovani z fary na faru a pusobili dal. Pell vypovedel, ze si toho "nevsimal, nevedel o nicem, nezajimalo ho to, nezajimal se o verici, ale o cirkev". !!

Pell není ani moc "bright". Poslechněte si jeho debatu s Richardem Dawkinsem, kde se Pell docela znemožnil.

Dawkins debates Cardinal George Pell

https://www.youtube.com/watch?v=y8hy8NxZvFY

+2/0
4.6.2016 18:45

M22i56c89h95a37l 45M98i84l97l11e42r 9446462869542

bright=bystry nebo ne, kardinal Pell se znemoznil uz vicekrat, ale z nejakych duvodu (;-) ) a prese vsechny skandaly, do nichz je namocen a ktere se behem let provalily, se nejen drzi pozice v australske katolicke cirkvi jako .....vime co rika ceske prislovi.... ale prekvapive dela mezinarodni karieru. Dnes je oznacovan jako c. 3 ve svetove katolicke hierarchii.:-/;-€

0/0
5.6.2016 6:01

B61o33h51u22s10l36a26v 48K59r17á41l72í82k 2861660419286

Zaregistroval jsem pouze tolik, že Benediktovi vyčítal jeho odstoupení (že to prý zhorší pozici jeho nástupci, protože vznikl precedens, že papeže lze tlačit k odstoupení) - a na druhou stranu se ovšem ani k Benediktovu působení ve funkci nevyjadřoval moc pozitivně. Ovšem je z toho zřejmé, že hry o funkce a taktizování jsou pro něj v přístupu k církvi celkem důležité.

+1/0
5.6.2016 11:59

J59o34s85e87f 49Z35a52v92ř78e67l 1902576417405

To se Graubnerovi a jeho chráněncům líbit nebude.

+1/−5
4.6.2016 18:25

B92o78h95u35s20l40a69v 79K86r94á17l40í88k 2941720269976

Jistě. František si ho pozve na kobereček.

http://1gr.cz/fotky/lidovky/13/051/lnc460/MTR4afc95_p201305010333501.jpg

+1/0
4.6.2016 18:34

P41e68t23r 84Š22e10t66e22k 7963983291305

Ať si tenhle papež "Franta" říká, co chce, stejně je mi nadmíru nesympatický. To Jan Pavel bylo "jiné kafe".Ten měl duši, ale tenhle je jen liška podšitá. Nakonec se možná zjistí, že i on měl nějaké zádrhely s dětmi. Ale i kdyby ne, je to nenormální život, který vedou katoličtí kněží. Určitě dostanu nějaké minusy od "poslušných" katolíků. Sledujte.:-(

+1/−6
4.6.2016 17:59

B68o35h90u27s76l48a92v 86K60r56á10l57í78k 2471900799186

"Poslušní" katolíci už se těší, až bude František svržen a prohlášen za vzdoropapeže. Není poslušnost jako poslušnost.

+3/−3
4.6.2016 18:02

P46a56v30e61l 68S59o87b28o55t79k78a 5390234

jj, a kdo káže proti používání perzervativů nese spoluvinu na epidemii HIV v Africe.

+5/−6
4.6.2016 17:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.