Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Právnička: Nenávist se bagatelizuje. Vražda gaye si zaslouží vyšší trest

Zhruba devadesát procent lidí, kteří se stanou obětí nenávistného útoku, o svém traumatickém zážitku nikomu nepoví. K tomu podle právničky Kláry Kalibové přispívá i malá ochota policie a soudů činy objasňovat jako předsudečné. „Ti, kteří o případech rozhodují, se často snaží tento motiv potlačit,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L45u78m64i62r 86N36o88v22a50k 8571683556798

na většinu komentů je jednoduchá odpověď: proč to nejde soudit i obráceně? protože neznám jediného gaye, který by nenáviděl heterosexuály, ale znám (spíše zde z diskuse, mí známí jsou vzdělaní lidé) tisíc heterosexuálů, kteří nenávidí gaye... Proč? těžko říct... vlastní frustrace? co kdy komu udělal homosexuál?

0/−1
14.6.2016 12:24

P34e49t31r 78F43i36a29l68a 9403496713503

Neříkejte, to jsou podle vás všichni homosexuálové dokonalí a skvělí?;-D

Homosexuálové na Ministerstvu dopravy a ve vedení ČD před léty pomlouvali všechny ženy, které se ucházely nebo dostaly místo na vyšší pozici, že to prý nemohly získat jinak než přes postel a snažili se jim práci co nejvíce znepříjemnit. Tuto informaci jsem četl v médiích, dostal ji párkrát mailem a když jsem se na to zeptal staršího pána, homosexuála, který tam pracoval, potvrdil to a řekl, že je mu za ty pomlouvače trapně.

Homosexuál, kuchař v jedné závodní jídelně, záměrně dával ženám nejhorší porce, zejména měl spadeno na ty nejhezčí, vysokoškolsky vzdělané dívky, nechával je čekat a dlouze vybíral nejhorší kus masa nebo něco připáleného. Vím to od kamaráda, který je homosexuál, a proto dostával skvělé porce a schválně si talíř před očima toho kuchaře měnil s hezkými kolegyněmi.

Homosexuál, kontrolor jízdenek ve vlaku, byl plný nenávisti vůči ženám, řval na každou, která mu rychle nepodala jízdenku anebo si v poloprázdném vlaku položila vedle sebe kabelku, že bude platit pokutu .... a ve vedlejších kupíčkách leželi muži vždy přes čtyři sedadla a to mu nevadilo. To jsem sám viděl několikrát.

0/0
14.6.2016 14:09

A56l59e13š 87J56í71l91e18k 7921192626738

Není nenávist, či zloba jeden z nejčastějších důvodů pro vraždu? Jistě, máme tu ještě chladnokrevnou a většinou i promyšlenou vraždu ze zištných důvodů apod. Ale když už někdo někoho vraždí, většinou v tom zloba a nenávist hraje podstatnou roli, ne?

+1/0
13.6.2016 15:59

A49l59e26š 63J85í64l78e92k 7111962316318

No, střelce z gay klubu v USA potrestali ihned a na místě. A myslím, že celkem správně. Ale něco mi říká, že právnička by to ráda nasměrovala někam trošku jinam...

+1/0
13.6.2016 15:56

J40a78n90a 35B72e22r15k38o92v21á 6393759856343

Vražda gaye, je stejná jako jiná vražda....

+2/0
12.6.2016 15:37

R92o85s75t47i85s24l85a57v 38J82a19n64d81a 5749709786490

Samozřejmě. Ale vražda z nenávisti vůči skupině lidí ne, ať tou skupinou lidí jsou gayové nebo heterosexuálové.

0/−1
13.6.2016 10:06

J58a37n81a 57B77e79r66k45o80v13á 6343799376293

Ale to je v tr. zák. v přitěžujících okolnostech.....spáchal čin ze zavrženíhodné pohnutky.....Tak co tam ještě chcete mít ?

0/0
14.6.2016 20:48

P49e77t61r 70F92i26a63l21a 9163456813493

Pokud tento článek čtvou různí úchylové a rváči, dostali návod, že se mají raději vyhnout cikánům, homosexuálům a dalším menšinám.

A že zmlátit nebo okrást bílého homosexuála, i starého nebo hodně mladého - bude pro ně mnohem menším rizikem. Rv

0/−1
12.6.2016 10:19

P17e25t17r 40F39i66a23l71a 9803476133763

oprava - má být ....

A že zmlátit nebo okrást bílého heterosexuála, i starého nebo hodně mladého - bude pro ně mnohem menším rizikem. Rv

0/0
12.6.2016 20:18

M25a15r18t11i14n 20P60e77t10v63a68d 4850299147772

Ve vaší úvaze je logický nonsens, pane Fialo.

Pokud totiž někdo okrade nebo zmlátí homosexuála z důvodů, které s jeho homosexualitou nesouvisejí, bude jeho trestní odpovědnost stejná, jako když totéž udělá komukoliv jinému.

Pokud však svou oběť zvolil s ohledem na specifickou nenávist k homosexuálům, zahrádkářům, heterosexuálům, zaměstnancům finanční správy, muslimům etc. ad libitum, měl by vždy dostat vyšší trest: veřejný projev nenávisti k jakékoliv konkrétní komunitě nebo skupině obyvatel je u nás trestným činem. Souběh s trestným činem nenávisti je přitěžující okolností, která musí mít za následek přísnější rozsudek.

Vaše poznámka má zřejmě ironicky upozornit na to, že právní ochrana cikánů a homosexuálů je vyšší než ochrana bílých heterosexuálů. To je ovšem pouze váš mylný dojem: před násilím z nenávistí jsou chráněni zákonem všichni stejně, a nikdo nemá žádné privilegium.

0/0
13.6.2016 21:24

P61e84t47r 31F46i75a37l71a 9513376493733

Pane Petvalde, přečtěte si znovu článek, abyste pochopil, že logický nonsens je ve vaší úvaze, v článku není nic o tom, že by se to mělo týkat i zahrádkářů, heterosexuálů, zaměstnanců finanční správy etc. ad libitum.!

Domníváte se, že homosexuálové nosí cedulku, co jsou zač, aby je případný násilník poznal? Naopak mi připadá od homosexuálů zbabělé, že fňukají a tváří se, že jsou ohroženější než staří lidé, děti, ženy! Neslyšel jste v médiích, jak v Chrastavě znásilnil starší kluk třináctiletého, nemocného kluka? Netušíte, že většina žen má mnohem menší sílu než muži, i ti homosexuální?

Poblíž nás bydleli nějaký čas cikáni a pak ukrajinští dělníci, v okolí se rozšířily krádeže a přepadávání, nepořádek všude, hulákání do noci. Neuklízeli společné prostory a když byli na úklid slušně upozorněni, agresivně křičeli a vysmívali se, cikáni použili sprosté nadávky o bílých ......., ukrajinští dělníci řvali, že co by ještě měli dělat, že dřou za líné, místní lidi na stavbě, takže si již nikdo netroufl nic říct. Pár větších incidentů policie vyřešila a zajímalo by mne, jak by se nějaký konflikt řešil dnes, když by si ti řvouni vymysleli, že je Češi rasisticky urážejí.

Předpokládám, že znáte situaci před léty na ministerstvu dopravy a ve vedení ČD, kde vládli homosexuálové a pomlouvali každou ženu, která nastoupila nebo se ucházela o vyšší pozici, že to musela dostat jen přes postel. Být takové pomluvy opačně, to by se rozhořčovala média, co si to heterosexuálové dovolují!

Jistě, že jsem předtím psal ironicky, to je historicky jediná ochrana proti zvůli, deptající náš národ .... a zdá se, že opět nastupuje, příslušníci menšin si budou moci vymyslet cokoliv a bude se věřit pouze jim!Rv

0/0
14.6.2016 10:00

J67a65n65a 48L12i73e84b54o86v17á 7612166941835

Nenávidím agresivní opilce, líné vyžírky a právníky s pokrouceným vnímáním toho, co je správné. Kam se mám jít udat za ten ideozločin?

+8/−1
12.6.2016 9:55

M14a48r53t55i31n 20P34e88t61v85a42d 4260669107862

Musíte se jít udat na policii - to je standardní instituce, která má příjem udání v kompetenci.

Ale když si svou nenávist necháte pro sebe, a nikomu o ní neřeknete, můžete nenávidět koho chcete, a není důvod, abyste se kvůli tomu chodil udat.

Trestné jsou pouze projevy nenávisti a její šíření. A je přitom úplně lhostejné, kdo je objektem té nenávisti, a jestli patří k nějaké specifické menšině nebo většině. Nenávist k jakékoliv skupině lidí je trestným činem sama o sobě.

0/−1
13.6.2016 21:45

M42a66r72i64e 46O92r21g44o24n66í21k44o58v89á 3548336412350

A že tahle ženská nepomohla,a nebo nepomáhá manželskému páru z Duchcova,který dobili cikáni. Dodneška se potýká se zdravotními problémy,nedostali ani korunu náhrady ušlé mzdy,útočníci, kteří je málem zabili a řvali na ně prokazatelně ,,bílé mr...,, odešli takřka bez trestu.Ti lidé se bojí ve vlastním městě opustit byt,protože jim bylo hodně vyhrožováno. Doprčic kde jsou všichni ti ochránci!;-€

+16/0
12.6.2016 9:45
Foto

B61r70o88n28i94s16l39a48v 77G14a78b16r84y17š 6835674540

O tom jsem četl, ale nevím, jak to skončilo...

Fakt nedostali nic??? ;-€

0/0
12.6.2016 9:46

J49a87n51a 58L89i92e14b39o88v20á 7742756971165

Směšné pseudotresty a směšné odškodné, rasový motiv nebyl shledán... Být to opačně, zaútočit skupina bílých na pár cikánů, rasový motiv by byl přiklepnut automaticky a brutalita útoku na ženu by byla posouzena jako pokus o vraždu. Bylo by skvělé, kdyby se v téhle zemi konečně každému měřilo podle jeho činů a ne podle odstínu pleti... nebo sexuální orientace.

+7/0
12.6.2016 10:01
Foto

B62r10o90n14i39s97l24a71v 66G34a96b24r16y64š 6175814140

Tak to je fakt dobrý...

Jsem jednoznačně pro.

0/0
12.6.2016 12:16
Foto

J60a90n 45Č14e44r89m75á71k 4779838875167

ono tu už něco podobného funguje... Za rasovou vraždu (kterou je -dle právníků a "aktivistů) bohužel téměř každá vražda tmavšího člověka) je vyšší trest... Teď by jen přibyli homosexuáloé, náboženské násilí, muslimové... Kde by to skončilo? U zvířat?... Takže nakonec bude beztrestné pouze vraždit malé děti a (brzy) staré a nemocné lidi...;-(

+4/0
12.6.2016 9:35
Foto

J94a63n 72Č79e97r25m15á92k 4129548685397

no, ted vidím, jak hloupě můj příspěvek vyzněl... Ale snad pochopíte, co jsem chtěl říct... Každá vražda by měla být trestná, jen nevím, zda je správné tyto činy neustále čímkoliv podbarvovat...

+7/0
12.6.2016 9:40

J77a30k26u61b 75K85r48o31u17p15a 5244837618123

A co když gay zavraždí heterosexuála? Černoch bělocha? Je to taky zločin z nenávisti?

+7/0
12.6.2016 9:32

M28a20r25t42i60n 23S35v65o70b70o34d44a 4188493128874

není. v těchto případech je to naprosto v pořádku, protože flustrovaný černoch tak jednal proto, že ho běloši diskriminují a jsou k němu xenofobní. On je ta obět ve finále...:-/

+6/0
12.6.2016 9:47
Foto

Š11á15r31k16a 35M23o72t24y95č91k45o66v97á 7884485872277

pokud by se prokázalo, že měl motiv (rasová nesnášenlivost, jiná orientace) tak ano.

Co je na tom pořád nepochopitelného? :D

Mě fascinuje, jak se tady neustále někdo snaží obracet všechno jak to (ne)jde :D To vám dělá tak hrozně dobře, to fňukání na internetu, jak je svět nespravedlivý, aniž byste použili tu věc, co nosíte na krku? :D

(-> hlava.)

0/−3
12.6.2016 16:58

J94a96k94u77b 68K93r54o13u22p58a 5554367408773

Nefňukám, ale pobavila mě Vaše naivita.

+2/0
12.6.2016 17:19
Foto

Š98á29r28k14a 19M62o55t76y14č46k10o46v68á 7774685662817

Bavit lidi je můj životní cíl! V

0/0
12.6.2016 17:32
Foto

M31i45l26o22š 51F16. 20P42e21c75h12a22r 3643271860645

S jistu nadsázkou – smrt černocha, Cikána, homosexuála... bude vždy považována za rasově motivovanou. A přesně naopak – bude-li vrahem černoch, Cikán nebo homosexuál, žádný soudce ani žalobce nebude mít vůli to za rasově motivovanou vraždu považovat. Vaše naivita je opravdu zábavná.

+2/0
12.6.2016 17:41
Foto

J23a45n 46Č79e84r39m35á70k 4289928575767

vůli nebo odvahu?!!!!!!

0/0
13.6.2016 0:16

R32o34s76t43i55s76l34a90v 23J64a57n22d18a 5719969856530

Soud musí dokázat, že tam byl nenávistný motiv a ne, nedokazuje se to tím, že oběť byl černoch / Rom / gay. Pokud by to rozumně neprokázal, vyšší soud to zruší, i kdyby to měl být ÚS.

0/−1
13.6.2016 10:06

J63a49k29u23b 81K54r42o31u85p95a 5904207558933

Paní by se měla podívat na jeden díl Southparku, který je stupidnímu zákonu o zločinu z nenávisti věnován

+2/0
12.6.2016 9:26

R57a58d42o20s85l98a68v 66K86l92a95u50d57a 5874348704232

To by mě zajímalo, kdo zabije gaye jen proto že je gay. Možná jinej gay ze žárlivosti.

+6/0
12.6.2016 9:14
Foto

B41r48o27n64i53s38l63a49v 79G43a21b68r80y42š 6795674700

Někde dříve jsem psal, že to sice není případ ČR, ale v Rusku existuje skupina, která na gaye pořádá hony. Takže u nich by byl důvod jasný a ještě by se k hrdě přiznali k tomu, že společnost zbavili dalšího homosexuála.

+1/0
12.6.2016 12:20

J98a63n 75F60o21r85e83j95t 4615352264401

Snad něco takového vznikne i u nás.

0/0
12.6.2016 12:28
Foto

B95r53o96n25i81s58l70a37v 39G13a29b77r69y16š 6645564970

Proč by u nás něco takového vznikalo?

Ovšem je-li to Vaše přání, pak snad vznikne skupina, která z Janů Forejtů nadělá zeleninu.

+2/0
12.6.2016 14:28
Foto

I15m59r25i81c86h 87S69u94c61h30a61r42s67k90ý 8126463185821

"Vnučka ženy, jež přežila Lidice"..(to se dnes uvádí do životopisu) .. ?

Doba kdy se takové věci uváděli do životopisu je pryč už 26 let, ale jak vidno někteří neschopni lidé stále místo vědomostí uvádějí původ. :-PRv

+8/−1
12.6.2016 8:48
Foto

J89a24n 53Č98e83r18m40á41k 4959448965907

no, možná máte pravdu... Ale je i možné, že tím chce neustále připomínat co se (a není to ani tak dávno) dělo... Ostatně, v nacistickém činění plynule pokračovali komunisté... Bohužel, většina 20. století bylo plné krve a nářku týraných...!!

0/0
12.6.2016 9:29
Foto

I15m30r37i97c56h 75S11u58c19h65a36r29s29k37ý 8196933705221

to máte pravdu, ale uvádět dneska takové informace do svého článku je známkou méně cennosti a nebo vyčůranosti ?

co je s toho pravda nevím, ale obojí je ubohé :-/

+6/−1
12.6.2016 9:37

M26a40r60e32k 74O42n54d16r75á16š51e55k 1910350979708

Paní právnička je poněkud popletená. Vražda gaye si zaslouží stejný trest jako vražda heterosexuála.

+15/0
12.6.2016 8:03

P25a40v15e69l 44R36o45s59e73c33k86ý 6336785551989

Já její snahu chápu. Ale paní si asi neuvědomuje, že by tímto dala těm které chce bránit do rukou pořádný klacek.

Takže když mě přepadne gey a bude mě chtít okrást, nebo i znásilnit, tak objektivní posouzení jakékoli obrany bude nemožné, neboť budu postaven do pozice, kdy jsem z důvodu nenávisti zvolil nepřiměřenou obranu.

+11/−1
12.6.2016 6:41
Foto

B45r70o82n27i65s40l81a55v 93G53a49b10r93y16š 6635734100

Ano, může se to stát, ale řekl bych, že to bude nejspíš naopak.

0/−2
12.6.2016 9:36

J30a58n 22F77r88ý10d76l 1894948102585

Za to vražda právníků by měla být jen přestupkem.

+13/0
12.6.2016 2:37

V51l55a30d37i29m17í16r 84Š18n17e41k 9394438846201

Paní používá termín "demokratické hodnoty" opravdu, ale opravdu velmi svévolně. Řekl bych, až demagogicky. O žádné "demokratické hodnotě" se komukoliv a kdykoliv vecpat do baráku a následně pána domu buzerovat, opravdu nevím...Rv

+7/−1
12.6.2016 1:27

R26i94c35h50a53r20d 59T85o12m29e42č30e55k 7696165376691

Slovo gay má v češtině několik trefných ekvivalentů, tak proč ty amerikanizmy.

+4/0
12.6.2016 0:41

K39r32i13s48t32i21n79a 86B98l77ü65m91e87l28o78v92á 2774837818630

Tak tohle jsem docist nedokazala... ta zenska neni normalni... ;-(

+20/0
12.6.2016 0:07

R54o56b48e91r68t 27Z17a85v85o59d24s11k79y 5710103206801

Takže gayové jsou nějaká zvláštní rasa nebo jak tomu článku mám rozumět ? Vražda je prostě vražda . A zaslouží si trest podle zákona .

+16/0
11.6.2016 23:35

J71a92n 82F54o62r53e41j92t 4925232114631

Přečtěte si co tady píše Gabryš. To je síla 8-o

+1/−1
11.6.2016 23:40
Foto

B37r77o85n34i73s25l82a83v 21G78a15b14r93y11š 6485634630

Taky by ti pracky neupadly, kdybys napsal "pan".

Vaše chování - to je síla.

0/0
12.6.2016 9:30

D22a26n 28V68l21k 8161898976184

Rasismus tady s námi bude do doby, co toto slovo bude mít svůj význam ve slovníku. Zmizí tehdy, až vražda bude vraždou (ne vraždou černocha, indiána, asiata), nadávka "ty ...(černá, žlutá, rudá) s...ě" bude trestána stejně, jako by tam ta barva pleti nebyla a hlavně zmizí tehdy, až už z toho nepůjde vytřískat politický kapitál. Doposud se rasimus, nenávist, xenofobie, atd... hodí hlavně politikům a začleňovacím neziskovkám. ;-€Rv!!

+14/−1
11.6.2016 23:24

A90n12d17r97e75j 13B16o32n57d81y38s76z 6168550269366

Vyšší trest si zaslouží násilí na starých lidech a dětech. Vyčleňovat jakékoliv menšiny je nesmysl!

+29/0
11.6.2016 22:35

A68n91n87a 78G60r60e14g76o39r79o96v81á 9941265708943

No jasně. Vyšší trest, protože oni jsou něco víc než normální člověk.

+16/−4
11.6.2016 22:25
Foto

B35r64o33n80i75s23l13a11v 96G70a53b66r34y86š 6165694110

To ani ne, ale čím blbější důvod si k jeho vraždě najdete, tím by měl být trest vyšší, protože jeho smrt byla vlastně zbytečná. Když zabijete někoho pro bohatství, asi bych pro to našel pochopení, že se chcete mít jako on. Ale jaký smysl má vražda homosexuála?

+1/−19
11.6.2016 22:54

J41a51n 23F12o29r57e40j96t 4395672944161

Ty voe jsi normální? :-/

+10/0
11.6.2016 23:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.