Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tým senátorky Sykové si nechal platit za léčbu, akademie ji chce odvolat

Přes sto tisíc korun si od pacientů s amyotrofickou laterální sklerózou (ALS) nechal podle pořadu Reportéři ČT platit vědecký tým lékařky a senátorky Evy Sykové, působící v motolské nemocnici. Účast na klinické studii je přitom ze zákona bezplatná. Šéf Akademie věd v reakci navrhl, aby byla lékařka odvolána z čela Ústavu experimentální medicíny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19o17s59e33f 97S80v86á37r97o24v93s23k68ý 3841316613765

Pokud peníze skončily ve výzkumu, tak to je bouře ve sklenici vody. Spíše by se nad sebou měl zamyslet stát, že dává tak málo, pokud je projekt slibný na úspěch.

0/0
1.6.2016 18:07
Foto

T14a11n79a 56K47a62r95a62s75o72v30a 6957353568965

Naděje pro beznadějné nemocné . Je nehorázné , nelidské a hlavně neetické dávat naději lidem na uzdravení léčbou ,, která není ověrená, potvrzená a schválena . Celý byznys s kmenovými buňkami je horší než šarlatánství.... A jak všichni v pořadu lhali, že o ničem neví,o platbě na učet Sykové , taky nic nevědí...... no prostě hnus..... a prý doktorská elita národa a společnosti,

0/−2
31.5.2016 20:12

V17l69a45d91a 85M25u75s22i69l 9650206818853

Pani Tano, to opravdu bylo na jeji soukromy ucet, otazka. Dle referenci zverejnenych jinde to bylo na nejakem rto centrum pro bunky

kmenove!!

+3/0
1.6.2016 12:01

R36a15d76o14v74a88n 93S57ý88k65o70r53a 6634705314170

Kazdy rozumny clovek chape, ze takovato specialni lecba neni a nemuze byt gratis. V Cechach neni vetsiho zla nez si nechat za odbornou praci ( o Boze) zaplatit. A to zde slo pouze o prispevek, protoze podobna lecba by v USA stala miliony.

+1/−2
31.5.2016 18:36

J65a40n 72Š66v95a16d98l49e39n75k61a 9384879200

Tady jde o to, že to zatím žádná léčba není. Prof. MUDr. FCMA Syková vůbec neměla takové výsledky, aby mohla takto léčit, a ještě si za to nechat platit.

+3/0
31.5.2016 18:57

R90o37l79a19n35d70o 95A26r31i46a61s 7498289137740

šlo o experimentální léčbu, takže se nemůžete ohánět výsledky. Ale jinak naprostý souhlas, že prostě namůže vybírat od případných zájemců peníze. Zvláště, když je její aktivita propojená se studií, nehraje roli ani to, že peníze byly použity pouze na vlastní pokusnou léčbu a nikoli na honoráře..

+1/0
31.5.2016 19:00

R47o31m53a54n 15R13o34d46a 2251889302163

Ať promluví další lupič šéf LK Kubek,jací jsou doktoři chudáci,kteří všichni vystudovali za státní peníze a teď vydírají...

+1/−3
31.5.2016 17:12

R37o73l98a36n65d68o 77A74r43i72a54s 7448609217490

ubožáku..

+1/−1
31.5.2016 18:41

V19l36a14d56i87m95í74r 91V53e17t83e82š16k65a 2891645295152

Sociální bolševici jsou všichni stejní.....

0/0
31.5.2016 15:37

J63a67r51o31s19l95a79v 49K38a40d73l76e19c 5921939632251

;-D;-D;-D

0/0
31.5.2016 15:27

J20o20s42e42f 20V62a81l55a 9290813853713

prosim zopakujte si fakta. Lecba kmenovymi bunkami v uzsim slova smyslu zatim neexistuje. Tedy pokud lecba neexistuje, nemuze ji hradit ani pojistovna a pokud neexistuje, neni ani na ni zadny pravni, ustavni nebo jiny narok. To ze nejde zatim o lecbu, ale o pokusy, vysvetluje vedec z jineho pracoviste. Je sice neeticke nechat za ucast na pokusu nekoho platit (obycejne jsou "pokusni kralici" za ucast na pokusu sami honorovani) ale nemuze jit o zadny trestny cin a svym zpusobem je to ciste rozhodnuti pacienta, jestli za lecbu s pravdepodobne nulovou ucinnosti a s moznymi vedlejsimi nasledky navic jeste chce zaplatit. O eticke strance nediskutuji, ale ta take neni nejak otazkou diskuze........

0/−1
31.5.2016 15:00

J18o52s18e35f 39V95a52l96a 9860273183753

p.s. za obdobnou lecbu arthrozy se plati bezne desetitisice - se stejnym vysledkem

0/0
31.5.2016 15:11

R47o66l43a27n75d96o 89A87r52i50a78s 7548859727530

Ano, ale není to součástí studie. Je řada týmů po celém Světě, které nabízejí podobnou léčbu (Jak píšete správně se smíšeným výsledkem). To co se stalo zde je nepřijatelné. Pokud by pacienti odjeli pro stejnou léčbu (ale nenapojenou na studii) , bylo by to lege artis.

0/0
31.5.2016 18:52

R15o68l75a88n24d93o 76A29r87i65a51s 7798959517650

do zahraničí....., nebo i v ČR na nezávislé pracoviště nepropojené se senátorkou a ostatními.

0/0
31.5.2016 18:55

J38i92ř12í 66S93o52u29č64e78k 5316907969289

Právník a lékař citovaný ve článku tvrdí, že je toto jednání protiprávní. Proč mám věřit neznámému diskutérovi na iDNES víc než člověku, jehož odbornost se prokazatelně týká jak lékařství, tak práva?

+1/0
31.5.2016 15:15

P67a72v62e48l 65L51e47p37e20n37k92a 5806691475543

Včera o tom jednala vláda. Bělobrádek, proti vůli ministra financí, prosadil navýšení peněz na "vědu a výzkum" asi o 3 miliardy. Potřebují tedy ze smrtelně nemocných lidí tahat peníze?

+1/−1
31.5.2016 15:33

R61a34d27o92v46a86n 21S85ý51k29o77r11a 6844145954660

Ne. Vsechno je zdarma. Moc by me zajimalo, za co berete penize vy.

+1/0
31.5.2016 18:37

R32o96l58a61n24d12o 13A23r53i13a37s 7278649187840

No Pavle, nic ve zlém , ale jedná se o zcela nesouvisející problémy..:-D

+2/0
31.5.2016 18:55

P33a14v73e13l 54L14e96p59e41n55k86a 5206281875503

Pane Valo, domníváte se, že lidé se smrtelnou nemocí chtějí za "jakoukoliv" léčbu platit? Zřejmě to bude podle zásady "OÚNZ". Pak takový pacient dá do naděje na život cokoli. Znám spoustu lékařů a zdravotníků, kteří si zaslouží hlubokou úctu. Zaplať Bůh s takovými, jako je paní senátorka jsem se ještě nesetkal. Mám ale jednoho známého, který byl na operaci kyčelního kloubu. Při předjednání na něm nějaký docent požadoval "sponzorský dar" pro nemocnici ve výši 30 tis. Kč. S tím známý souhlasil. Těsně před operací si jej pan docent zavolal a "sponzorský dar" navýšil na 90 tisíc. S tím již známý nesouhlasil a tak mu bylo sděleno, že není připraven na operaci a že ho operovat nebude. Už chápete pane Valo jak je to s tím "chce platit".

A ještě jedna poznámka. Nejedná se o pana Bojara, který jako ministr zdravotnictví zapříčinil spor s firmou Diag Human za 9 miliard Kč?

+2/0
31.5.2016 15:29

A61n33t23o69n69í82n 21S84v40o58b31o13d48a 3434583929302

Tchýně si zaplatila v soukromé nemocnici nadstandard za lůžko v roce 1999 a kyčelní kloub funguje dodnes skvěle, měla na vybranou čekat ( případně to nějak urychlit) nebo jít do soukromé nemocnice, kde to stálo legálně pár tisíc za komfort, dodnes tam jezdíme a platíme za nadstandardní služby. Úplatky berou ti horší doktoři :-(

+1/0
31.5.2016 19:27

J43i43ř54i95n20a 11S51a62v34o47v26a 1151375906833

probíhá klinická studie; pacient v klinické si nic neplatí (nemůže, nesmí).....a považovat za svobodnou vůli platit u někoho, kdo je smrtelně nemocný a jeví se mu to jako poslední naděje, je zcela mimo; ten člověk v podstatě žádnou svobodnou vůli projevit nemůže, ten jimi byl jen vydírán

0/0
1.6.2016 8:40

K35u13b51a 14D13r93a48g11o21u29n 8438536331105

Dar, ne peníze za léčbu. -Proto v reportáži citovali e-mail kde vyhrožují ukončením kultivace buněk (tedy již započatá kl. studie) pokud do úterka nepřijdou peníze. Pěkné chování, takové vroucné a s maximálním ohledem na pacienta.

+1/−1
31.5.2016 14:29

J58o26s81e62f 65V76a83l42a 9530503313713

jak pisu vyse-nejedna se o zadnou lecbu, ale vyzkum, chcete-li "pokus"

+1/0
31.5.2016 15:09

P17a44v45e93l 79L12e66p46e77n45k91a 5546881355933

Prosím Vás pane Valo a co tedy vlastně zkoumají?

0/0
31.5.2016 15:34

K41u42b76a 76D57r27a61g75o31u44n 8528706241985

Chápu, jen jsem citoval vyjádření z článku. Možná by se dalo říct pokusná/negarantovaná léčba. P. Syková se v první reportáži oháněla slibnými výsledky na zvířatech a dokonce uváděla prodloužení života v řádech měsíců. Stejně je ale podmiňování pokračování ve studii příspěvkem na výzkum od žadatele imho za hranou. Pokud chtějí zkoumat musí si zajistit finance, přece to nebude povinně platit zoufalý objekt výzkumu. Ta vazba dar<->aplikace zkušební léčby je drsná. Nějaký pořadník či bodový systém s ohledem k diagnóze a vědeckým potřebám nezávislý na osobě podávající dar by byl rozumější. Ale jsa laik se možná nechám i ukecat. Z toho co jsem slyšel mi to košer nepřijde.

+1/0
31.5.2016 15:39

R91o59l10a82n41d86o 13A65r27i48a40s 7868869317230

Naprostý souhlas, pokud chtěli něco zkoumat nad rámec rozpočtu, měli si sehnat granty, sponzory (nezávislé na léčbě), pořádat sbírky a podobně. nemůžou ale dojit peníze z lidí, kteří nemocí trpí..

+1/0
31.5.2016 18:50

P33e37t72e39r 81H51o10s75e73k 6732537549689

Bylo by zajimave se "podivat" co se stalo s temi castkami penez, ktere udajne byly oznaceny jako "dar". Pokud by se prokazalo, ze tyto vysoke casky byly pouzity na "veci" ktere tato nemocnice nutne potrebovala, tak to je jedna moznost jak se pani doktorka Sykova z teto afery dostane. Pokud se ale zjisti ( a to je velmi jednoduche ) ze tyto castky penez byly prevedeny na soukrome ucty osob/osoby XYZ tak pani doktorka a jeji spoluucastnci budou muset vysvetlovat. Bude zajimave jak to dopadne.

+1/0
31.5.2016 14:27

J23i59ř36í 41S52o46u85č84e90k 5716577489909

Pár detailů:

1. Ještě začátkem roku dělal iDNES prof. Sykové reklamu (teprve po upozornění čtenářů na probíhající kauzu, o které redakce pomlčela, byl článek mírně upraven): http://ekonomika.idnes.cz/cesky-lek-na-grossovu-nemoc-vyviji-v-ustavu-experimentalni-mediciny-av-cr-15b-/ekonomika.aspx?c=A160116_2218810_ekonomika_rts

2. Otočení redakce iDNES o 180° a nynější zdůrazňování faktu, že Syková je senátorkou, působí docela komicky. Syková se svému „byznysu“ věnuje od roku 2011, senátorkou se stala až od konce roku 2012.

3. V senátu není jako členka ČSSD, ale jako nestraník navržený ČSSD.

0/0
31.5.2016 14:21

V75l25a37d45i69m40í40r 62V96e16t79e40š41k56a 2901825355192

ad 3 - to je úplně jedno, s bolševiky se spřáhla dobrovolně

+1/0
31.5.2016 15:40

J86a41n44a 51M66u22s98i43l49o45v37á 4424653248909

v této společnosti se kupčí s kde čím. A zdraví je na jednom z předních míst.

+8/−1
31.5.2016 13:53

M90a75r84t48i38n 13S23o24b15o26t52k56a 4101213881936

Bože, to je ale špína, tahat peníze z kapes umírajících (a nejspíš i ne moc bohatých, lidí a krmit jimi vlastní byznys. Pane, to je mi ale morálka...;-€

+12/−1
31.5.2016 13:46

A12n65t61o70n16í56n 33S57v25o46b36o90d93a 3354643509642

Bohatí většinou nemusí ve zdravotnictví zdarma platit, protože si umí najít jak neplatit, obyčejný naivní člověk umře v okresní nemocnici :-(, jiní dají dar a nebo úplatek. Jezdím do souktomé nemocnice, zaplatím trochu za nadstandard, ale vše funguje bez úplatků a darů

+1/0
31.5.2016 13:51

V49l49a80d16a 44M96u15s72i26l 9380356238643

Paner Sobotko a co jste po Samtove revoluci cekali..Ono to zdravotnictvi ta totalitniho rezimu melo mnohe priority

0/0
1.6.2016 12:03

A97n32t59o51n34í75n 13S53v83o43b52o36d32a 3904763319302

Voliči, nemusíte u doktora platit 30 Kč, pěkně šetřete na úplatky a dary :-(, kšeft se zdravím "zdarma", zdarma se často velmi prodraží :-(, zdarma to mají vyvolení, ostatní mají smolíka

+8/−2
31.5.2016 13:40

A78l60f12r90e60d 70S18t86a67n67i55s96l88a27v 3964433607471

Socanka

+7/0
31.5.2016 13:40

F13i41l51i10p 87K46o21š64e16k 2389795214152

V článku je nepřesnost. Peníze platili lidé, kteří z nějakých důvodů nebyli zařazeni do klinické studie, přesto chtěli léčbu podstoupit. Lidé zařazení do studie nic neplatili.

0/−2
31.5.2016 13:31

R38o51l95a59n74d21o 72A47r60i50a64s 7668179567550

ale i toto je nepřijatelné.

+5/0
31.5.2016 13:33

M93a25r54t91i71n 52H72o89r77a 4775715640792

Nemáte pravdu: reportáž právě ukazuje na fakt, že i lidé zařazení do studie MUSELI zaplatit 150t. na kultivaci kmenových buněk. Na skrytém záznamu si o ně říká profesor Bojar.

+10/0
31.5.2016 13:37

F94i64l78i17p 55K61o27š55e92k 2679325314862

Tuto reporáž sem neviděl, Viděl jsem na to téma starší. Jestli se to týkalo pacientů skutečně zařazených do klinické studie, tak to je samozřejmě špatně.

0/0
31.5.2016 13:41

D10a51n 89H86e43l80e89k64a69l 6896837862499

Je to špatně v každém případě, protože lidem, kteří do studie zařazeni nebyli, vůbec k.b. neměly být podány.

0/0
31.5.2016 13:57

F62r64a60n27t80i12š56e92k 51H95a70v57a21l54a 9392103111

A do čeho byli tedy zařazeni, když ne do klinické studie? Byla to běžná léčba, nebo pokus s neznámým výsledkem?

0/0
31.5.2016 14:04

J57o31s70e83f 52V31a10l90a 9440903733243

jak je vseobecne znamo, bylo to to druhe. Zadna lecba kmenovymi bunkami na naklady cz pojistovny neexistuje, a ona ani zadna vedecky uspesna lecba kmenovymi bunkami zatim neexistuje

0/0
31.5.2016 14:53

P34e73t94r 29Č15e98r61n94ý 8742862302747

Proč se nepodívat do účetnictví zainteresovaných institucí a na účty zapojených lékařů? Hned se pozná, kde udělali pánové a dáma chybu.

+2/0
31.5.2016 13:29

R93o58l54a28n39d32o 35A60r64i68a42s 7618269657190

No, na účtech zainteresovaných lékařů by se toho asi moc nenalezlo, když byly vybrané peníze beze zbytku využité na kultivaci kmenových buněk.... A v účetnictví nadace byly peníze jasně viditelné. Ale asi zde došlo k mýlce, peníze neměly být od pacienta NIKDY vybrány, a to bez ohledu na to, jestli někomu z "platících" léčba pomohla. To raději neměl být experimentálně léčen.

+1/−1
31.5.2016 13:33

P43e60t35r 45Č20e81r77n26ý 8322752372157

Omlouvám se, pane, ale vy jste ta účetnictví či účty viděl ?

0/0
31.5.2016 15:05

R54o76l15a35n69d11o 94A88r92i75a80s 7618229657230

Neviděl Petře, ale vím co stojí kultivace kmenových buněk. Ve srovnání se zahraničím to stálo pacienty zlomek, z toho vyplývá, že peníze byly využité toliko na kultivaci. Přesto je to ale naprosto nepřijatelné, neetické a možná i protizákonné

0/0
31.5.2016 18:58

J58i65ř41í 43G13a49l89a27m43b48o50š 8198916253412

Těžce nemocný a zoufalý člověk se nejlépe okrádá ;-€

ČSSD má své zkušenosti.

+3/0
31.5.2016 13:19

R32o52l11a26n79d82o 59A42r71i59a30s 7758269677780

Okradení nebyli, ale byli vmanipulováni do experimentální léčby, což je prostě nonsens, pochybení a nepřijatelný postup. Takhle nikdo soudný nemůže vést výzkum, paní senátorka a spol by měli být za podobnou věc pohnáni k zodpovědnosti.

+2/−1
31.5.2016 13:22

A73n33t54o67n28í60n 89S41v33o65b64o59d70a 3854283919122

Když zaplatili za něco, co mělo být zdarma, je to podvod, tedy zlodějna. Přímo zneužití lidí v nouzi, to je jako s darem pro penziony důchodců, aby se tam dostali :-(, nechtějí stanovit tržní cenu, aby ji nemuseli vyvolení platit, protože oni nemusí dát "dobrovolný" dar :-(

+1/−1
31.5.2016 14:17

A73n60t52o38n59í94n 85S40v98o32b68o82d82a 3724723599642

Darem se dnes obchází dřívější úplatek, vyžadovaný dar je nemorální, ale nelze za něj nikoho trestat

0/0
31.5.2016 14:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.