Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čeští vodáci jeli ve Švýcarsku nebezpečnou řeku, tři z nich utonuli

Tři mrtvé si vyžádal český vodácký výlet po švýcarské řece Landquart. Řeka tekla dvakrát rychleji než obvykle. „Pokud to věděli a šli do toho, tak to byli šílenci,“ řekl iDNES.cz dobrodruh Filip Jančar. Záchranáři vytáhli z řeky dvě těla. Jeden muž se stále pohřešuje. Nyní už má však jen malé šance na přežití.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91a92r69t47i23n 41S89v65o83b91o83d68a 4785295736522

Kdo chce kam...

0/0
31.5.2016 21:09

K86a62r13e95l 65N18a14p52i41e58r38a84l16a 2641700878756

Odkdy pořádají domovy seniorů zájezdy na raft? Soustrast pozůstalým:-(

0/0
31.5.2016 0:06

L32u42d61ě77k 82N77ě13m33e50c 5795681652424

Od té doby, co mladí jezdiči zestárli.

0/0
31.5.2016 18:17

S35l40a96v87o49m95í37r 60B43e69n10e40š 6372977850284

Na rozdíl od mnohých jiných účastníků podobných webových diskusí já hazardování a adrenalinové tzv. sporty neuznávám. Když někdo zemře při horolezectví, při výletu na lyžích do lavinového pole, při různém skákání na motocyklech, při tomhle bláznivém sjíždění bystřin, při bungee jumpingu apod., tak mi to sice je líto, ale ne tak mnoho, jako kdyby se mu to stalo vysloveně nešťastnou náhodou při jiné a podstatně bezpečnější činnosti.

To je můj názor.

+3/−1
30.5.2016 20:30

H96a89n53a 51K15r69i67v80a63n13e40k 2301745372353

Nechapu, proc mate nutkani vas nazor napsat do diskuze? :-)

+1/−7
30.5.2016 22:10

S86l14a46v98o38m61í44r 34B58e76n97e94š 6802287170824

To je přeci přímo účel existence těchto diskusí, aby sem lidé psali své názory.

S výjimkou trollů, kteří píší třeba i něco jiného, než si myslí, avšak chtějí prostě lidi znechutit, píše do těchto diskusí každý jejich účastník své názory.

+4/0
30.5.2016 23:16
Foto

M46i75l34a64n 61S70o74u88š82e34k 9366297681422

co tu bude, kdyby sem nikdo nenapsal svůj názor na věc???

+1/0
30.5.2016 23:26

R34u29d22o93l71f 15P50e92k48á29r68e38k 9182271559923

Ano, to jsou oni, ti "užívači dne"..., rozvodněná řeka a hnedka šup na raft nebo na downhill, nebo do lavinovýho pole, hlavně mít na blembáku gopro..., pak se cvaknou na prvním hrbu a dvě jednotky hasičů kvůli nim nasazujou kejhák...

+1/0
30.5.2016 23:33

L69u84c81i83e 33L46i38c60h10n31o52v75s33k49á 6789209977398

Tak tak, lepší sedět doma na zadku, aby se náhodou něco nestalo ;-)

0/0
31.5.2016 7:34

V17á65c69l61a15v 22G20a41j35e41r 5269420123469

To ne, ale těžko je může někdo litovat, když sami aktivně nebezpečí vyhledávali a šli smrti vstříc.

+2/0
31.5.2016 8:27

R79u65d77o42l58f 82P59e49k95á75r65e21k 9142281509723

Ano, tak nějak jsem to myslel...

0/0
31.5.2016 9:26

S94l28a59v96o28m26í85r 14B25e29n78e20š 6352957340684

Neexistují jenom tyto dva extrémy: sezení na zadku nebo riziko smrti.

Já například i na prahu šedesátky hodně plavu, chodím do přírody apod..

Oč je větší sportovní výkon sjíždění nebezpečných úseků vodních toků než plavání v jejich bezpečných úsecích? Po sportovní stránce je to minimálně nastejno, ale spíše to plavání je větší sportovní výkon.

Rovněž dvacet kilometrů pěšího pochodu v přírodě je na staršího člověka úctyhodný výkon bez nějakého velkého nebezpečí.

Samozřejmě riziko nelze vyloučit nikdy. Občas se stane, že plavec umře proto, že infarkt, který může postihnout kdykoli kohokoli, přišel zrovna ve chvíli, kdy příslušný člověk byl ve vodě. On by ve stejnou minutu přišel, i kdyby člověk dělal cokoli jiného než to plavání, nicméně udeřil právě při tom plavání uprostřed Sázavy. Pitva ukázala, že infarkt byl slabý a že by ho z toho lékaři lehce dostali a ten člověk tady mohl ještě dvacet let být, ale i slabý infarkt mu znemožnil doplavat ke břehu a příslušný pán nebo příslušná dáma nezemřeli na infarkt, nýbrž se utopili. To se stát může, takže i tohle je tak trochu riziko. Nicméně je to riziko v přiměřené míře. Kdybychom měli myslet i na takovéhle nepravděpodobné, ale přeci jenom možné alternativy, tak by snad ani nestálo za to žít, protože bychom pro samou opatrnost z života nic neměli.

Ale tohle jsou pouze doprovodné jevy činností, které jsou založené na jinak bezpečných zábavách. Riziko není spojené přímo s těmi činnostmi.

Jak říkám, nejsou jenom ty dva extrémy, tedy ležet na posteli na straně jedné nebo riziko na straně druhé. Jsou i činnosti, které po sportovní stránce jsou minimálně stejně hodnotné, ale nejsou založeny na principu rizika.

+1/0
31.5.2016 9:32

J15a20r72o86s68l22a41v 64H79o34r15á30k 6653397565984

"Nicméně je to riziko v přiměřené míře" - jak pro koho. Na brehu bude sedet chlapek u piva a rikat: "dobre mu tak, Benesovi hloupemu. Riskoval, plaval, nemel na to a doplatil na to. Kdyby sedel na brehu jako ja, tak se mu to nestalo. Neni mi jej ani trochu lito".

A bude vypadat stejne hloupe jako vy ted tady.

+1/0
31.5.2016 11:06

S36l17a90v53o46m83í86r 81B46e61n56e54š 6672407690844

Až mi doložíte, že sportovní výkon, při kterém prakticky nehrozí nebezpečí smrti, nemůže být stejně hodnotný nebo dokonce hodnotnější než sportovní výkon spojený s rizikem, tak Vám dám za pravdu, že můj příspěvek do diskuse byl hloupý.

Z hlediska ryze sportovního, tedy nikoli z hlediska adrenalinu, nýbrž z hlediska opravdového sportu, je snad sjíždění řeky na raftu náročnější než uplavání tří, pěti nebo sedmi kilometrů v klidné části toku?

0/0
31.5.2016 12:29

L49u69d85ě45k 23N40ě10m18e58c 5465651622464

K tomu není co dokládat. Obyčejně je sportovní výkon, spojený se zvýšeným rizikem, daleko více svázaný s technickými schopnostmi dotyčného. Vám stačí, že umíte plavat. To sice taky neumí každý, ale rozhodně je to technicky zvládnutelnější než třeba salto. No a k některým aktivitám je kromě techniky ještě navíc potřeba určité menší či větší dávky odvahy. Těch pár kilometrů v klidné vodě vám uplave po měsíci trochu intenzivnější přípravy každý trochu slušný plavec.

Vy tady ale zřejmě narážíte na to, že jsou jedinci, kteří své schopnosti přeceňují, nebo naopak nedoceňují nebezpečí. Ano, v těch případech to jaksi hapruje.

0/0
31.5.2016 18:28

H61e98l93e62n49a 63K36a68v27k77o61v72á 5876983850746

Smutné!!

0/0
30.5.2016 18:40

J78i18ř34í 65K73o59n80r88á86d 6234904922598

V důchodu mládí nedoženeš ;-D. Kdyby šli na procházku do zahradní restaurace, byla by šance na přežití větší.

+4/−2
30.5.2016 17:27

M52i38c35h49a26l 82R25e94j55z72e76k 5306317235101

Taky si myslim, ze by vsichni duchodci meli v 60 povinne pachat sebevrazdu, bo jsou nepotrebni a nepouzitelni.

0/−4
30.5.2016 18:49

D67a67n61i66e21l 18T71s70c85h54e21r94n34a44y 2815592759222

Placate nesmysly, v60ti se do duchodu uz chodit nebude. Nicmene nuzete jit prikladem, aby videli, jak se to ma spravne delat

0/0
30.5.2016 20:16

P77a34v27e18l 44N62o58v69o91t63n23ý 6785926968386

jste nepochopili, ironii...

0/0
31.5.2016 7:36

K58a75r86e55l 32N41a92p41i29e62r78a39l38a 2131100318376

Letos jdou do důchodu muži narození v roce 1953, mladíku. Takže mají 63 let...

0/0
31.5.2016 0:08

L93u70c54i10e 31L43i50c53h32n57o58v11s78k31á 6419419117368

Michale, jste teenager nebo tak...prostý? Poradíte Váš blábol taky rodičům?

0/0
31.5.2016 7:36

L15u33d82ě88k 66N55ě92m33e75c 5245981792404

Já jsem to pochopil jako ironický příspěvek vůči komentáři, na který reaguje.

+1/0
31.5.2016 18:32

L62u59d22ě57k 64N13ě67m14e74c 5645221812864

No tak... ty ho asi nedoženeš ani v mladším věku.

0/0
31.5.2016 18:30

I69r82e69n61a 10P17l95a71c97h93e32t70k86o64v43á 3754494260767

To je furt něco. Přitom by stačilo sedět v papučích na gauči a neštěstí by si ani neskrtlo

+1/−1
30.5.2016 17:26

M18i58c78h70a25l 71R28e83j46z33e47k 5286177345541

A co kdyby se ta Pepka doplizila k tomu gauci a nekoho klepla?

+1/0
30.5.2016 18:50

P73ř15e63m91e53k 47P79a32v65k87a 8248622428411

Všichni po šedesátce - ne že by to byl na dnešní dobu nějaký extra vysoký věk, ale raději zahynout v 66 na raftu na divoké řece než před televizí nebo v LDN. Docela jim závidím, doufám, že budu v tomhle věku také aktivní.

+19/−2
30.5.2016 16:22

R79o48m41a87n 71B64a20j61e34r 2904893839455

No budete ještě aktivně pracovat.;-D

+18/0
30.5.2016 17:23

S77l86a61v70o83m51í78r 39B88e12n44e62š 6832637200984

A to si myslíte, že aktivita musí být spojena s riziky?

Co takhle docela obyčejné plavání, výlety do přírody, cvičení v tělocvičně apod.?

+4/0
30.5.2016 20:32

P48a59v82e14l 31N13o90v66o79t75n45ý 6815186948126

výlet do přírody je taky pěkný hazard, zvláště když už tu máme vlky

0/0
31.5.2016 7:37

L67u62d57ě95k 85N87ě11m62e90c 5575891112184

Na to je dobrý zásyp.

0/0
31.5.2016 18:33

P52ř85e36m12e35k 96P24a90v50k34a 8628732648571

Každá aktivita je spojená s riziky. Otázkou je jen míra rizika a obvykle s mírou zážitku roste i ta míra, avšak s moderním vybavením a zkušenostmi nemusí být nějak vysoká. I v tělocvičně si můžete zlomit krček a na ferratě na skále se vám nic nestane. Všechno je to relativní.

0/0
31.5.2016 8:39

J78o26s71e13f 93Š16p92e49r59l 2267117623138

Mě spíš z článku chybí, jestli to byla fakt nešťastná nehoda nebo něco podcenili, špatné vybavení nebo to napálili fakt do nějakého šutru hodně blbě. S kým tam jeli, zda to bylo nějak ofiko, protože sjíždět řeky třeba v Rakousku se nedá jen tak jako v Čechách, kde stačí plavidlo a hurá jde se na vodu....

+1/0
30.5.2016 16:20

M61i70c80h51a39l 54K11u65c70h33t58a 6553164694152

Ta řeka na fotce je Rýn, nikoliv Landquart...

+1/0
30.5.2016 15:57

J52a70n 16J71a33n24e46č14e21k 9410283960246

A ty vrtulníky nejsou policie, ale Rega...

+1/0
30.5.2016 16:03

B45l91a86ž51e18j 94M61o87t88y62č81k31a 8347127775600

Hole propíchly raft a ten se poté vyfoukl.

+4/−5
30.5.2016 15:29

P10a79v44e60l 86N79o54v72o40t55n41y 2383563443469

;-D

+2/0
30.5.2016 17:00

M28a23r81t67i55n86a 66T68r64o60j19a90n81o26v18á 5513918215

Po převrácení jednoho z člunů se podařilo dva lidi zachránit, další dva muže ve věku 60 a 66 let záchranáři vytáhli z vody vytáhnout a zkoušeli je resuscitovat, avšak neúspěšně....

Raft s turisty se převrátil u obce Küblis, jedno tělo nalezli záchranáři u obce Schiers asi osm kilometrů po proudu, druhé pak v korytě Rýna v Maienfeldu.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/vodaci-svycarsko-0e6-/zahranicni.aspx?c=A160530_142249_zahranicni_aba

Nezlobte se na mě, ale to si nemůžete po sobě přečíst? Vždyť to nedává pořádně smysl. Buď je po převrácení vytáhli a resuscitovali nebo je našli kdovíkdy a kdovíjak daleko...

+15/−2
30.5.2016 15:19

K11a43r79e27l 27P78o84d15h16o95r44s64k15y 3565593152465

Mě ten text přijde zcela jasný. Možná vám to zatajili, ale voda v řece teče, takže těžko někoho zachraňovat tam, kde se raft převrátí. A lze předpokládat, že taková horská řeka dá 8km během pár desítek minut, takže musíte připravit záchrannou akci dále po proudu a odchytit je.

Takže příště více přemýšlet a pomaleji psát a vono to půjde ;-)

+6/0
30.5.2016 15:50

J83o16s88e94f 91Š54p91e77r90l 2317287453808

8km na řece za pár minut ? :) i kdyby tekla sakra rychle....

0/0
30.5.2016 16:16

M57i38c32h86a64l 32R45e83j43z64e50k 5766117605611

Par desitek neni par minut, a to ta reka opravdu da.

+2/0
30.5.2016 16:34
Foto

R67o26m54a85n 34K66r13a14t17o14c22h47v86i72l 1357118938829

A resuscitovat musí tak jako tak. Když je našli takto rychle museli mít vesty a naděje malá zůstala

0/0
30.5.2016 16:59

M87i60c62h16a75l 34R72e50j23z48e31k 5556407515771

Jiste a ve vode se neutopis hned jak tam spadnes.

0/0
30.5.2016 17:14

K89a27r38e63l 12P89o94d33h71o28r82s56k27y 3335463552915

Píšu pár desítek minut. A vzhledem k tomu že se cvakli s raftem, tak to asi nebude zrovna volej...

+1/0
30.5.2016 16:44

M25i74c17h76a73l 17R62e47j20z10e92k 5616897685821

Komentovat moudre veci kterym nerozumim je osidne a clovek z toho leckdy vyjde jako hlupak.

0/0
30.5.2016 16:35

J65a16n 45J94a44n83e64č29e84k 9690673820136

Blesková zpráva, stalo se již v pátek :-P

+14/0
30.5.2016 14:40

V15ě89r93a 94L24o83r98e48n36c12o81v49á 5646550494

a tak byl víkend, mějte s novináři souct :-P

+7/0
30.5.2016 15:09

H51a83n32a 77K65r91i86v44a66n40e20k 2951795902523

Teprve dnes rikali, ze to byli Cesi.;-)

+1/0
30.5.2016 15:15

J57a88n 47J93a64n17e93č13e67k 9930533970656

Gruezi, možná v Neue Zürcher Zeitung, já to vím už od pátku ze SRF.

0/0
30.5.2016 15:52

H67a18n92a 61K43r98i72v45a27n83e59k 2341485962163

Oficielne to ohlasila policie az dnes, az kdyz byli informovani pribuzni.

0/0
30.5.2016 15:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.