- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No a co? snad všichni nemusí z češtiny maturovat za 1...
S radostí bych autora té otázky vyzkoušel z biologie - samozřejmě jen z latinských názvů :-)
Klasikem je zde Václav Klaus senior, se svým: "slabé, soudruhu, slabé a prázdné".
V současné době globalizace obchodu a kultury je maturita z češtiny asi tak důležitá jako z cikánštiny! Stačí se podívat na nabídky zaměstnání na úrovni maturanta. Daleko příznivější situaci mají absolventi se znalostí 2 cizích jazyků!!!
Českým maturantům chybí zejména aktivní znalost němčiny, jak bývala ještě pravidlem u našich prarodičů. Masaryk nebo Palacký ovládali němčinu stejně dobře, jako tehdy ještě zánovní češtinu. Deset miliónů rodilých mluvčích sice v Evropě není málo, ale také nic moc. Třeba autor literárního díla má v jiném jazyce daleko lepší šance na úspěch, viz Kundera. Angličtina je Čechům ve vlastní zemi málo platná, s Anglií ani s USA nesousedíme. Stačí tedy základní znalosti typické pro special english, ale ani ty běžný maturant nezvládne. Na četbu odborných , třeba technických článků by to snad mělo stačit.
V němčině však bude každý maturant vystaven pracovně osobním kontaktům s vedením českých firem nebo zástupci německých firem a je pak trapné, když čeští "vzdělanci" nedokážou dát ani správnou větu. Důležité je také porozumět německým textům, smlouvám nebo nabídkám. Všude sebou tahat tlumočníka, to snad ani nejde.
Všimněte si, třeba Chorvati nebo Slovinci mají slovanskou mateřštinu, ale všude se tam německy domluvíte spíše, než třeba rusky a ani ta ruština není v ČR už běžná.
Ono ne nadarmo se maturitní zkoušce říká zkouška dospělosti. Kdo ji neudělá a vymlouvá se na jednu z daných otázek opravdu ještě nedospěl. Naopak ten kdo je již natolik duševně zralý aby se za dospělého mohl pokládat pochopí, že tahle zkouška není až tolik zaměřená na nutnost znalostí naprosto všeho co se kdy na střední škole učilo, ale na to, aby se jedinec dokázal systematicky připravit na daný úkol...
Dle Vaší definice mi - a možná dokonce právem - připadá,
že nedospělých je nápadně vysoké procento diskutérů pod tímto článkem
Děti se učí kraviny,které v životě nikdy nebude potřebovat.A když už,tak není problém se onu kravinu doučit před jejím používáním.
Pokud se například bude chtít nechat zaměstnat v nějaké fabrice na výrobu básní.
Podobné a jiné ptákoviny nám nařídil Brusel. Před lety bylo nutno znát podstatné věci a ne podobné ptákoviny... Holt jiná doba. Taky se kdysi tvrdilo, jak důležité jsou množiny !
Už chápu, proč se tím titulem tak chlubíte. Jinak by vás kdekdo mohl považovat za prosťáčka.
Maturitu mám, VŠ jsem vystudoval též, ale do dnešního dne jsem netušil, že existuje epizeuxis . Asi bych měl vrátit diplomy.:)
Předpokládal bych u vysokoškoláka alespoň elementární základy logiky...
zase na druhou stranu ,třeba je to zbytečnost ,ale není to nic složitého dle článku jsem pochopil o co jde ,tak snad není takový problém se to naučit .když to je v osnovách
On článek hovořil také kromě jiného o osnovách. problém je, že v každém předmětu je podobných vcelku nepříliš důležitých věcí hodně a otázkou je, které jsou natolik důležité, aby si tím děti zaplácaly hlavu. Jsem pro široký okruh vědomostí, ale část jich by neměl být předmětem zkoušky- je spíš podnětem pro fajnšmekry, kteří se tím jednou budou zabývat.
Nalézt verš s epizeuxí - je to vůbec k něčemu dobré?
Podle mě asi sotva.
no je to dobré k tomu udělat maturitu