Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Samková urazila islám, zlobí se velvyslanec. Advokátka ho chce vyhostit

Turecký velvyslanec v Praze Ahmet Bigali považuje nedávné vystoupení právničky Kláry Samkové na sněmovním semináři za urážku islámu, kterou by měli čeští státní zástupci začít vyšetřovat. Obvodní státní zastupitelství pro Prahu 1 se už případem zabývá. Samková iDNES.cz řekla, že by Česko mělo velvyslance vyhostit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D57a42v14i86d 29M94a31l36i46n65a 1870833330723

http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/turecky-prezident-erdogan-hajil-zmenu-ustavy-hitlerovo-nemec/r~3e7f1c72b0a311e590ec0025900fea04/

0/0
8.6.2016 0:38

V85l54a63d37a 78S72i31m11o56n61i41k 3819523113185

Pan turecký velvyslanec by měl především vyvětlit, jak se uráží nebo neuráží islám. Když budu chtít urazit pravicový libealismus, jak to udělám? Pokud je mentálně schopen jenom žádat vyšetřování a neřekne čeho, pak se jemu samotnému mělo dostat vykázání do patřičných mezí. Nějak si spletl Instanbul s Dejvicemi ...

+1/0
4.6.2016 17:08

E89m81i16l 93N80o85v96á23k 1148194230166

Nábožeství přece taky patří pod ideologie a stejně jako ideologie tak i náboženství může být zlé a dobré

+1/0
2.6.2016 16:04

V39l76a72d88i28m46í47r 93V17e46t71e24š63k91a 2551845515552

Https://www.youtube.com/embed/cQf9U4TQa4c

0/0
29.5.2016 16:57
Foto

L46e51o 30V27l55a82c80h88y52n86s87k40ý 4591284657660

Pane velvyslanče, mýlíte se. Islám je náboženská ideologie, ta se nemůže urazit. Ta má vlastní myšlenkový a kulturní konstrukt, který se sám prosazuje do vědomí dalších lidí. Boha nejde urazit, člověka ano.Člověk je ješitný dost.

Urazila tedy paní Samková vás jako osobu ovlivněnou islámem. A to u nás ani nikde jinde trestné není. Pokud tedy u nás reprezentujete vaši Tureckou zemi, je vaší povinností zajímat se o dobré vztahy mezi Tureckem a Českou republikou.Nikoliv obhajovat vaše osobní náboženské cítění.

Pokud si u nás osobujete právo používat státní orgány pro prosazení náboženských dogmat, potom souhlasím s paní Samkovou. Náboženská svoboda jednotlivce může být z historických a kulturních důvodů hájena jako osobnostní právo. Prosazení náboženství jako hegemona společnosti je srovnatelné s komunismem a jeho třídním bojem a s nacismem kdy národ a rasa jsou nadřazeny ostatním ( tady v tomto ohledu je třeba diskuze o islámu a porovnání cílů, jako sůl).

+5/0
29.5.2016 14:19

M90a33r82t72i22n 44P15e17t11v52a19d 4910399877392

Pane Vlachynský, zkuste si jednou pro změnu přečíst Bibli: najdete v ní nespočet způsobů, jak boha urazit - bůh je v tomhle ohledu extrémně ješitný, nedůtklivý, nemilosrdný a mstivý. Za urážku boha Bible pravidelně předepisuje trest smrti, na což křesťanská církev po většinu své existence pečlivě dohlížela.

Jelikož muslimové uctívají stejného boha jako křesťané, je celkem pochopitelné, že jeho urážku berou za svou.

S tím komunismem a nacismem to máte obráceně: ve skutečnosti je totiž komunistická hegemonie srovnatelná s tradiční podobou teokratické nadřazenosti katolické církve, která ovládala i všechny krále a císaře až do počátku sekularizace v 19. století. Komunisté a nacisté jenom uplatnili obdobné autokratické a totalitní principy, jaké před nimi praktikovala křesťanská církev.

0/−2
1.6.2016 17:49

P22a71v58e71l 70K84o22v30á89ř 1173387936594

Ministerstvo zahraničních věcí, v souvislosti s vyjádřením advokátky Samkové, vyzvalo k mezináboženskému dialogu.

Souhlasím, ale nechť se dialog koná v Iráku, Sýrii, Saúdské Arábii a nejlépe za účasti Chalífátu. Potom bude mít diskuze relevantní výsledek.

+1/0
29.5.2016 13:07

J16i75n86d53ř57i96c10h 32K12a77l43á11b 9464238263122

Mínusáři Hanuši, ukaž se!!!!

0/0
28.5.2016 23:38

M72a87r59i63e 57Z75e68l10e55n93á 2804781139921

Aneb pozoruhodný způsob, jak chce tahle advokátka dát celému světu vědět, že i letos přežila 30. duben, kdy se pálily čarodějnice...:-P

+2/−5
28.5.2016 13:58

K65a82r50e54l 11K34ř65i65v44a41n 6870163205924

Ftipnej,. ale ...... (cenzurováno)

+2/0
28.5.2016 14:06

B25o69h33u71s94l27a26v 28K78r40á12l39í17k 2851960629266

"Urážka islámu" je úplně stejně trestná jako "urážka nacismu", "urážka komunismu" nebo "urážka terorismu". Nebo snad ne?

+7/−2
28.5.2016 13:52

I30v29a 18D22o59l60a91n22s90k46á 2173536270740

Souhlasim s panem velvyslancem za predpokladu, ze vysetrovat se bude i ve vsech mesitach, kde je urazeni takzvanych "nevericich psu" na dennim poradku. ;-€

+8/−1
28.5.2016 13:34
Foto

J50a65r75o84m84í70r 18P82r84a75u46s 9147207510706

Vyjmečně se Samkovou souhlasím. Pryč se muslimským vyslancem, nikdo takový do Evropy nepatří!!! A kdo tomu nechce rozumět má možnost táhnout s ním.

+8/−2
28.5.2016 13:03

J27a78n67a 80B25e66r86k11o80v64á 6193419596143

Samková řekla jen to, co si většina Čechů myslí a urazila Turka ? Ať jde domů a neotravuje tady .....

+6/−2
28.5.2016 12:02

J79a19r73o60s64l61a73v 40K10o21n91v18i47č43k41a 3742551507495

Pane velvyslanče pro vás možná novinka ale u nás, v Čechách i ženy mohou říct svůj názor aniž by je kdokoliv zbičoval, kamenoval nebo polil kyselinou. To jsou věci co?

+11/−1
28.5.2016 10:42

M50a72r67t49i72n 12P18e62t63v94a30d 4750399577782

Pane Konvičko, mezi evropskými ženami je bohužel i mnoho takových, které mají úplně jiné zkušenosti.

Jinak máte o islámských poměrech podivuhodné představy.

Podle Koránu muž nesmí svou ženu při bití zranit, a má také zakázáno uhodit ji do obličeje - o nějakém bičování tedy nemůže být řeč. Naproti tomu křesťanství bití žen nijak výslovně neomezuje, a v naší tradici může tedy žena snadno skončit s mnohočetnými podlitinami v obličeji nebo zlámanými žebry.

Bičovat, kamenovat nebo polévat kohokoliv kyselinou nedovoluje islám nikomu - všude se jedná o trestný čin. Bičování nebo kamenování sice najdete mezi tresty, které nařizuje šaríja, ale nikdo je nesmí vykonávat bez právoplatného soudního rozhodnutí.

0/−2
1.6.2016 17:16

V14l66a71d52a 55S89i95m86o77n55i87k 3179293533685

Uf, šaria a právoplatné soudní rozhodnutí .. už asi máte dnes dost.

0/0
4.6.2016 17:10

M15a18r68t90i18n 41P22e68t11v58a55d 4970209457792

Šaríja nikomu nepovolanému nedává právo kohokoliv trestat. V zemích, kde je základem právního systému, smí vynášet rozsudky pouze soud. Pokud z pilnosti zabijete někoho, protože mu to podle Koránu patří, dopouštíte se trestného činu. Ani krevní msty nebo vraždy pro zneuctění rodiny nejsou v žádné zemi legální.

0/0
6.6.2016 19:40

V45l62a59d68a 39S74i12m13o93n59i54k 3859893923845

Chvályhodné, že jste to přečetl. Ale kolme mnežijí asi jiní muslimové nebo je asi deset verzí toho správného koránu.

0/0
6.6.2016 20:50

I93v88a19n 93S88o21t 6179484486468

Je to diskuze, jestli nemilé názory jsou nepřípustné, neni to diskuze? Pochlebováni nebo zjezd příznivců má jednolité názory!

+5/0
28.5.2016 1:39
Foto

V91o96j70t92e98c90h 85D50o96s20e34d57l60a 9242939127

Naprosto souhlasim , at z tehle zeme tahne Turek i islam . Islam neni nase nabozenstvi a nikdy nebylo .

+9/−1
28.5.2016 1:01

J15a73n40a 63E55l32i75á25š63o66v88á 9259564684388

Je úplně jedno kdo, co a jak. Především jde o to neprovokovat, aby nám zde nemuseli chodit zase vojáci se samopalama. Další raději ani nedomýšlet.

+1/−11
27.5.2016 22:32

J24a20n 31K47o76b40y19l94k67a 5683459918825

Funguje v ČR právní stát, nebo Samková ještě není stíhaná?

+4/−10
27.5.2016 22:27

M94a10r86i16e 42J17a84h89n68o31v55á 5382413124695

A jak to funguje tam u vás? Pořád dobrý?

+4/−1
28.5.2016 11:42

M38i81l20a46n 38V76a27l70á94š77e71k 5943202401910

Jen pár čísel z průzkumu v Německu:

Překvapivé je také zjištění, že 44 procent evropských muslimů je přesvědčeno, že je třeba se vrátit ke kořenům islámu. Tento náboženský fundamentalismus má přitom podle Jandy negativní důsledky. „Podle dat 57 % muslimů v Evropě odmítá homosexuální přátele, 45 % nedůvěřuje Židům a 54 % vidí Západ jako nepřítele, který chce zničit islám,“ dodává.

Fundamentalismus je podle něj rovněž v těsném vztahu s radikalizací. „Zatímco 35 % muslimů v Evropě považuje za ospravedlnitelné použití násilí na obranu své víry, mezi fundamentalisty toto číslo roste až na 72 %. Na radikální postoje evropských muslimů mají přímý vliv jak zahraniční, tak evropští imámové. U těch, kteří následují jejich vedení, vzrůstá podpora bombových útoků například ve Francii až k 45 %. U těch, kteří nemají žádné náboženské vedení, je to jen 26 %,“ píše se v tiskové zprávě.

A pak že to jsou pomocníci pro Evropu;-D

+14/0
27.5.2016 22:10

K65a27r38e93l 24K69ř61i94v16a34n 6400773545844

Ať si brání svou víru, ALE doma v arabský poušti !

+4/0
28.5.2016 13:55

B80l62a65n97k51a 62B11a48u10e98r27o82v25a 4201630449897

Konecne se nekdo odvazil rici nahlas to, co si cely narod mysli.R^

+19/−5
27.5.2016 22:05

K79a38r39o88l21i12n18a 54K33r75á86t13k21á 4963978714842

Mluvte za sebe. Já třeba nevidím důvod, proč by bylo potřeba vyhostit velvyslance jenom proto, že nesouhasí s milostpani Samkovou.

+6/−13
27.5.2016 22:19

L24u25c16i96e 68G76r89e26g27o39r75o41v53á 4514403716

Já si taky nemyslím, že je třeba ho vyhošťovat proto, že nesouhlasí. Ale váš argument je nefér - jeho nesouhlas není ten důvod, proč to navrhla.

+10/−1
27.5.2016 22:25

T44o60m49á25š 95S68l59u57n52s27k85ý 6244458871113

Máte pravdu, navrhla to, protože vyjádřil přesvědčení, že porušila zákon.

+1/0
28.5.2016 7:19

M29a20r40i95e 48Z38e92l20e60n48á 2724931719411

R^:-)

0/0
28.5.2016 13:51

K23a79r34e55l 41K76ř45i58v56a88n 6540643575534

Navrhla to proto, že vyslanec chce nám vnutit islámské právo.

+3/−1
28.5.2016 14:17

M50a89r75t80i38n 38B55o31b23r 8556900426514

Doufam, ze k soudu dojde. Osobne jsem presvedcen, ze by Judr. Samkova reprezentovala smysleni vetsiny naroda.

+19/−4
27.5.2016 21:22

T49o87m75á33š 74S87l25u39n47s61k67ý 6134218641693

Fuj, mluvte za sebe.

+2/−6
28.5.2016 7:20

T62o50m51á83š 79S48l69u69n72s90k64ý 6434848901663

Fuj, mluvte za sebe.

+1/−4
28.5.2016 7:20

K78a64m97i34l 95K69r80b64á78l76e41k 6244132385173

už je třeba jasně říci, že islám není náboženství ale politická ideologie, takže by mu měla být odebrána ochrana, kterou náboženstvím dáváme a měla by se na něj vztahovat kriteria, která máme na politické ideologie. Čili ty ideologie, které chtějí zničit demokracii a porušují svobodu a lidská práva jsou zakázané. Islám porušuje lidská práva masivně, tam, kde je státní ideologií není žádná svoboda ani demokracie. Není co řešit.

+21/0
27.5.2016 20:40
Foto

V76l27a73d85i68m71í14r 16H62r13u79b28e13š 9414201537408

souhlas, v případě současného Turecka by byla vhodná analogie, jakoby velvyslanec nacistického Německa navrhoval v předválečném Československu trestně stíhat kritiky nacismu

+14/0
27.5.2016 20:45

K47a80m82i12l 15K85r68b10á81l84e71k 6174472335653

a taky je třeba zdůraznit, že nelze islám ZNEUŽÍT k politickým účelům, protože byl k politickým účelům stvořen samotným Mohamedem. A od samotného počátku i Mohamed své následovníky vyzýval, aby islám politicky používali. To je velký rozdíl proti křesťanství, kde Ježíš vyzýval k pravému opaku (dej císaři, co je císařovo a bohu, co je boží ). Ostatně náboženská vrstva v islámu je dosti tenká, je to spíš takový maskovací nátěr než nosná konstrukce.

+16/0
27.5.2016 20:50
Foto

V41l64a23d46i69m98í32r 93H73r58u45b31e25š 9514761337678

velmi přesné, v islámské ideologii neexistuje a neexistovalo oddělení církve od státu viz. teorie dvou měčů vyjádřená v "dej císaři, co je císařovo a bohu, co je boží"

+6/0
27.5.2016 20:53

M32a11r75t32i55n 14B71o41b14r 8846860856414

https://www.thereligionofpeace.com/pages/muhammad/life-of-muhammad.aspx

0/0
27.5.2016 21:06

M97a24r78t24i86n 48B27o73b83r 8406250856184

Islam je mozne pokladat za nabozenstvi, ovsem je to nabozenstvi teokraticke, tudis se da rict, ze je zaroven statni ideologie.

Koran slouzi jako ustava (viz napr. pravni system v SA).

https://en.wikipedia.org/wiki/Basic_Law_of_Saudi_Arabia

+7/0
27.5.2016 20:54

P53a68v63e52l 57L14a61š13t84o45v56k42a 4848599516143

Souhlas, ale tady nešlo primárně o urážku náboženství, ale o jeho kritiku a ta by měla být dovolená a chráněná, jinak se toto "náboženství" ani nemůže vyvíjet. Není možné zavírat oči před vším, co se schová pod roušku islámu ikdyž je mnoha důkazy podloženo, že se jedná o porušení základních lidských práv a svobod. Vatikán v poslední době také čelil značné kritice, po aférách se zenužíváním dětí a podávál snad někdo žaloby ? Pro muslimy je urážkou vše co není muslimské. My je urážíme v podstatě už jen tím, že existujeme.

+7/0
27.5.2016 21:17

V64l23a45d17a 42S59i30m51o11n64i38k 3159933473705

Muslimy urážíme svíčkovou, psem, odhalenými tvářemi a tričky mladých žen, pivem, klobásou, Vánocemi... oni jsou v jednom kuse uražení. Samozřejmě pokud budou pořád v podstatě negramotní, jsou jako ovce.. půjdou za svými vůdci kamkoliv.

0/0
4.6.2016 17:14

K60a46r46e59l 13K76ř61i36v81a34n 6370233775324

Smí se kritizovat náboženství bohyně Kalí, která požírá malé děti ?

+6/0
27.5.2016 20:24

K80a11m88i75l 68K29r26b79á77l74e93k 6474222515923

ovšem toto náboženství není nikde státní ideologií

+4/0
27.5.2016 20:41

K74a56r19e46l 74K95ř95i48v98a48n 6370133855624

Islám u nás také ne. Zatím.

+1/0
28.5.2016 13:58

P82a14v45e52l 29L30a62š49t38o35v28k54a 4798679706653

Nechť se milý velvyslanec vrátí domů a tam si stěžuje nebo ať si zajde třeba na lampárnu. Tady je v ČR, tady platí naše pravidla. Jestli se mu kritika nelíbí, tak ať ji neposlouchá, ale vyhrožovat nám nebude. Kritika čehokoliv nesmí být zakázána, včetně náboženství. Kdyby měl ten pán to, co má každý chlap mít, tak neodejde a naopak se tomu postaví čelem a řekne to, co chtěl říct. Nikdo mu nesebral právo na obhajobu.

+13/0
27.5.2016 20:22

M64a64r19t43i16n 77B28o75b13r 8356830626884

Presne tak, mel moznost na miste, vysvetlit, proc si mysli, ze Judr.Samkova ma nespravny nazor. Ovsem na sve prikladne reakci ukazal, ze ma pravdu ona.

+11/0
27.5.2016 20:37

M37a40r26i39e 27J94a69h57n94o91v31á 5392353274825

Muslimové vědí, že islám padne, pokud bude odhalen.

Podvědomě vědí, že islám je lež, kterou nelze logicky obhájit. To je důvod, pro zpanikaří, když islám kritizujete. Můžete kritizovat ostatní náboženství, a vše, čeho tím dosáhnete, je, že zničíte jejich předsudky a bludy. Základy těchto náboženství zůstanou nedotčeny. Ve skutečnosti těmto náboženstvím kritika velmi prospěla, a díky ní byla přinucena vzdát se většiny svých absurdních prvků. Přizpůsobila se měnícímu se světu. Zlo praxe sati v hinduismu, kamenování v judaismu a inkvizice v křesťanství jsou věcí minulosti.

Islám ale kritizovat nemůžete.

Pokud se dotknete písků, na kterém stojí, celá budova spadne. Muslimové to vědí. Vědí, že islám nedokáže kritiku ustát, a že je velmi křehký.

+10/0
27.5.2016 21:20

M28a29r25i38e 76J42a82h72n92o52v55á 5152853694485

Ali Sina

0/0
27.5.2016 21:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.