Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Černá skříňka z letu EgyptAir se ozvala, oznámila CNN. Egypt to popřel

Tým pátrající po havarovaném letadle společnosti Egyptair dostal od řeckých úřadů radarové informace a záznam konverzace posádky s dispečery. Stěžejní je nyní pro vyšetřovatele nález černých skříněk a lokátoru. Ten podle CNN vyslal signály společnosti Airbus, která je předala Egyptu. Aerolinky to ovšem v pátek popřely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76i93n13d48ř36i97c39h 91P70o44d57r86á45z87s71k31ý 6745438455965

Já stále nechápu proč by černá skříňka nemohla vyslat všechna uložená data automaticky za určitých podmínek.

Jedna z těch podmínek by mohla být neočekávaná ztráta nadmořské výšky. Je přeci nenormální stav letadla pokud má být v letové hladině 10 000 m a najednou uprostřed letu je na 5 000. Stačí jen stanovit ty podmínky.

Zase tolik vysílání (i s ohledem na běžný letecký provoz) by to nebylo a raději vyslat občas data pod falešnou záminkou, jak několik týdnů hledat černou skříňku...

0/0
27.5.2016 16:34

R11a19d98a15n 38K55u17b85a58n90t 1563360549850

Článek vlastně stejný.

Zřejmě i diskuse je stejná.

Takže platí, že při dopadu odešle to zařízení informace a to jsme se teď dozvěděli.

0/0
27.5.2016 12:48

T53o50m12á78š 11P78e11l35i75k45á45n 3421680981299

Myslím si že celé neštěstí bude mít zcela banální příčinu. A teď opravdu naprosto z-ignoruju všechny ty ufology, konspirátory a iluminátory.

Co takovej pitomej iPhone, nebylo by to poprvé, ani naposledy co samovolně vzplál (stějně jako jakékoli jiné telefony/tablety/přehrávače a jiné ače). A není to tak dlouho co se podobný scénář povedl na jedné lince viz. "http://smartmania.cz/iphone-6-vzniceni-v-letadle-pozar/". Nebylo by to ani poprvé ani naposledy.

Stačí jen aby byl ve správnou chvíli na správném místě a ...... končíme. Tepelnou stopu při vnitřním hoření uvnitř trupu se nedozví ani satelit.

Já osobně si počkám na závěry vyšetřování, ale o přičinách neštěstí se teď naprosto vůbec nemá cenu bavit. Jen spekulovat. Nicméně tentokrát to může být opravdu i podobná krávovina.

0/0
26.5.2016 15:35

J46i86ř79í 86M28o47r48s94e 7623769172815

1) Koukněte se na ACARS zprávy, co to letadlo odesílalo a popřemýšlejte, kde by asi tak ten iPhone musel být, aby to odpovídalo.

2) Letouny jsou stavěné tak, aby opravdu nehořely snadno, pokud jde o vnitřek. A jsou vybaveny k hašení.

3) Piloti by vyhlásili nouzi a nemlčeli. iPhonem kompletní avioniku neodpálíte, rozhodně ne tak, aby si toho někdo včas nevšiml.

4) Musela tam být dekomprese, podle manévrů, co dělali. V žádném jiném případě by to nedávalo smysl.

+2/0
26.5.2016 15:57

M55i84c89h68a56l 76M45i80l43l58e65r 9706372899142

dovolim si prisolit. Nikoliv konspiraci, ale jeden z moznych scenaru.

Pred nekolika mesici se jeden pasazer pokusil odpalit ve svem sedadle na jedne africke lince. Vybusnina zrejme nebyla prilis silna, bylo to kratce po startu, sice to udelalo mensi diru do trupu, ale letadlo bylo porad jeste relativne nizko, bylo dostatecne ovladatelne a pristalo. Shoda okolnosti vedla ke stastnemu konci letu.

Uz tenkrat se spekulovalo, co by se asi bylo stalo, kdyby se totez stalo v obvykle letove hladine nad 30 000tisic stop a pasazer se odpalil nekde, kde by vybuch udelal vic skod, napr. pobliz kokpitu.

0/0
27.5.2016 11:38

M13i52c76h71a77l 40P30l78e19š63t24i36l 2295371395

No prosím. Kouř v kabině. A ti naši poslanci zákaz kouření neschválí a neschválí.

+1/0
26.5.2016 14:43

P40e72t67r88a 72M87a10l46a39k76o36v13a 1288450710654

jenže oni asi mají strach, že by ty blonďaté milenky, co všichni mají, ten zákon špatně pochopily.....

+4/0
26.5.2016 14:51

J67a11r51o36s42l80a61v 80P80o60l41e89n82s60k79y 5856544829

Uf jsem se zase nachytal abych si precetl clanek kde neni skutecne zadna nova informace :-/

+11/0
26.5.2016 13:53

M88a44r47i61e 20J71a29h73n50o52v16á 5902903834515

Už běží světem teorie, že to letadlo spadlo následkem srážky s meteoroidem. Prý se srážka se Zemí dokonce očekávala a vzpomeňme, že bylo v té oblasti hlášené UFO.

+2/−1
26.5.2016 13:42

P53e18t54r29a 88M63a59l22a35k98o89v37a 1308600840934

a před pár stoletími to předpověděl nostradamus...

0/0
26.5.2016 14:51

M46a68r80i83e 61J93a47h36n10o83v36á 5892693964395

Rusko vydalo výstrahu, která zdůraznila možnou hrozbu letadlům. Meteorit byl identifikován ruskou vesmírnou stanicí v Tádžikistánu. Varování bylo vydáno i pro protiletadlové zbraně v Sýrii s tím, že by úlomky mohly aktivovat poplašné systémy.

American Meteor Society, která sídlí v New Yorku, zaznamenala v době pádu letadla 700 hlášení o pádu meteoru v severovýchodní Americe i Kanadě.

To byl Nostradamus fakt génius.

0/0
26.5.2016 16:32

O16n33d45r62e70j 25H35u41r56k89a 6549208417595

Gravitace ? To by měl Brusel zakázat, než se to rozšíří. EK na tom už doufám pracuje.

+2/−1
26.5.2016 13:33

M85i35c36h81a70l 31P39l96e46š24t53i34l 2275391295

Jasně, ta sekce se jmenuje EKG ;-)

0/0
26.5.2016 14:45

M66a30r15e12k 62F36l65e15k34a53č 1466565244708

Příčinou pádu byla gravitace

+17/−1
26.5.2016 13:14

M52í12r17a 22K10r27a22t14o59c71h60v24í62l 8976279334504

Velmi trefné R^

+1/0
26.5.2016 13:15

P58e15t35r 54Z36d27e53n35ě34k 2424879794

Chytrej a vtipnej jak kolo od vozu.

0/−14
26.5.2016 13:20

T66o10m78á36š 89P34e24l35i22k23á78n 8578163156523

To je casta

0/0
26.5.2016 14:41

M13i45c13h25a55l 28P27l90e29š95t26i26l 2765731335

To letadlo bylo gravidní ? 8-o

0/0
26.5.2016 14:44

O29n60d21ř34e33j 80H36o10r36á85k 8149534911

Ach jo, zase jeden humorista. Ještě tu chybí ta slepice, co pomalu do každé diskuse o katastrofě Egyptair píše, že příčinou pádu byla ztráta vztlaku. Jestli se tu objeví, pozvi ji na rande, budete si se svým oduševnělým a originálním smyslem pro humor určitě rozumět.

0/−2
27.5.2016 2:48
Foto

P52a98v82e50l 90M24a38r79t15i24n95e59k 9695825621593

Technologie radiovych a GPS markeru je mezi nami uz hezkou radku let. Boje se nazyvaji EPIRB a neni to drahe zarizeni ani draha technologie, jednu vlastnim a mam ji kousek ode mne, prisroubovana na prepazce. Problem bude nekde jinde a zrejme nebude lehce resitelny. Mistni diskutujici to opravdu nevyresi. Uz jenom ten naraz na hladinu, kdy casto nevydrzi ani ty cerne skrinky a ted to jeste donutit po tom narazu plavat. Ale tohle je nazor cloveka, ktery vi o soucasnem letectvi prdlajs.

+5/−1
26.5.2016 13:06

P25e10t93r 74T10y87č55k75a 6785152259272

Oni ví proč to nechají spadnout radši na dno. Přece i kdyby to plavalo tak kdo zaručí jak dlouho by to plavalo? Bude to plavat den nebo týden než to najdou. A pokud se to po té době potopí tak to tak rozšíří oblast pátrání, že už to nenajdou nikdy. Je prostě lepší když černé skříňky padnou na dno spolu s letadlem.

0/0
26.5.2016 13:14

J41i58ř32í 13M29o44r49s38e 7813879452705

Ne, tak to není. Pokud by to přežilo a plavalo, tak to ten podstatný údaj vyšle v podstatě okamžitě a jestli se to bude dále pohybovat je už jedno. Nanejvýš by existovala trajektorie, kterou se to pohybovalo a i ta by byla lepší, než nic.

Maják připevněný na letoun to prostě nepřežije, pokud bude ta havárie podobné povahy. Stejně, jako když to napere do skály. Má to smysl u lodi, má to smysl u malých letadel a u velkých tehdy, když například při nouzovém přistání skončí v lese. Ne, pokud padají z kilometru jako kámen.

A v neposlední řadě - EPIRB je určen pro záchranu přeživších, ne pro určení, kdehledat pár tun trsátek na kytaru.

0/0
26.5.2016 14:13

P59e36t69r89a 38M70a72l65a35k15o61v84a 1258970260724

bojka při narazu z 8 kilometrů na hladinu vody má vydržet a být ještě k tomu z materiálu který plave? má mít dostatečný výkon aby vyslala signál? hm....

+1/0
26.5.2016 14:53

J93i66ř33í 59M65o15r75s85e 7793559302875

Nedělejte ze sebe hloupou. Znáte takovou tu věc, co se jmenuje padák?

Mimochodem, vojenské letouny to mají přesně takto, zapisovače odhazují...

0/0
26.5.2016 15:28

J93i26ř87í 65M73o34r83s71e 7263819202535

Ještě k tomu výkonu Petro, PLB to zvládá při velikosti, kdy se vám vejde do dlaně. Breitling to vyrábí vestavěné do hodinek, jen z nich musíte vytáhnout anténu. ;-)

0/0
26.5.2016 15:39

M98a62r42t25i60n 16K40o34ž76í26n 1785266821690

Někde jsem četl, že každé letadlo je povinně vybaveno systémem, který po nárazu odešle souřadnice na družici. Tuším se to jmenuje ELT. I tak to někdy není nic platné.

+1/0
26.5.2016 13:14

P83e78t79r 48T11y43č54k84a 6985602809762

Tak pokud se letadlo rozpadne ještě ve vzduchu tak to nemá co odeslat. Stejně tak ten náraz může být tak rychlý a pro letadlo nečekaný, že prostě nic nestihne. Viz. Air France 447.

0/0
26.5.2016 13:17
Foto

T22o97m25á15š 28P94r14a89x 4433143980444

Navíc v některých případech může vzniknout požár na hladině a i když ne tak často, ale může. Takže podle místních nápadologů musí bójka vydržet přetížení, vysoké a nízké teploty, musí plavat, musí se udržet nad místem havárie, musí vysílat a přijímat data, musí vydržet náraz do hladiny. Podle některých by měla být i dokonce vystřelována z trosek nebo z padajícího letadla a aby měla vrtulky a vlastní palivo. Takže zbývá už jenom umístění v letadle, jeho hmotnost, zabezpečení servis a vůbec by to měl už konečně někdo vynaleznout.

0/0
26.5.2016 13:17

M61i13r39e51k 71T21u56r13e86č93e84k 4823382710962

No tak vzhledem k pancerove obalce a vaze skřínek by ty "vrtulky" se zdrojem byly tak tezke a slozite skoro jako kus letadla. A ted' ty skřínky by tem mely byt dve...

0/0
26.5.2016 13:58

J20i91ř27í 84M29o26r44s10e 7213399722355

Viděl jste někdy dopadat do moře například kapsli s daty a dokonce kdysi filmy nafocenými ve vesmíru? No, kupodivu žádné vrtulky nebyly třeba, protože tu máme padáky... Přežilo to i s obsahem průlet atmosférou a dokonce to i plavalo...

0/0
26.5.2016 14:34

K44a21r82e34l 32T75e50s96t39e31r 9977800221666

Ale potřebujeme extrémně nehořlavý padáky.

0/0
26.5.2016 15:24

J36i28ř94í 36M76o28r70s27e 7683989332315

Ani ne. Nehledě na to, že to není až tak velký problém...

Pro zajímavost - tady máte celý Cirrus SR22 po odpálení CAPS (to je záchranný systém). Sám ten letoun hoří celou cestu dolů...

0/0
26.5.2016 15:34

J40i13ř17í 59M38o31r80s21e 7533879522165

https://www.youtube.com/watch?v=gf8DYXUOai8

0/0
26.5.2016 15:35

P73e25t96r 35B31u90r45d89a 3260155849617

On je rozdíl něco "vystřelit" pro dopravu čehosi na zem, když je nevyhnutelná likvidace mateřského objektu A když to cosi má být prakticky trvalou součástí mateřského objektu s tím, že se to "vystřeluje" jen v případě maxiprůšvihu.

Takže (zjednodušeně) potřebujete katapultážní zařízení, které bude odpáleno dostatečně včas, aby záznam neshořel, samostatně reagující na směr letadla (kdo to má hledat zaryté či potopené) a přitom všem zaznamenávající zvuky a letová data do poslední desetiny sekundy. Jde to u draka, ten je na šnůrce, tak by mohla být z USB kabelu.

0/0
27.5.2016 9:42

J53i64ř26í 52M82o11r10s44e 7463889782925

No, nechci se s vámi hádat, ale pokud bych podobný systém chtěl opravdu řešit, tak tu "bójku" odhodím z letadla, ideálně na principu podobném katapultu nad, nebo vedle letadla už za letu (pádu) a pak z ní vystřelím padák, podobně jako airbag. Technicky je to celé naprosto jednoduché řešení. Detekovat stav, kdy to má smysl složité nebude a i kdyby bylo pár "falsů", je to lepší, než ty následné náklady.

Požár na moři příliš pravděpodobný není. I proto, že na hladině většinou nic nezůstane, je důvod, proč se ta místa havárie hledají tak blbě.

Jenže ono to zjevně nemá smysl řešit, muselo by se kolem toho udělat tisíc schvalování a těch letounů v moři zase nekončí tak moc. Běžné havárie lze snadno nalézt, nebo je stihne ohlásit ELB.

0/0
26.5.2016 14:31

P75e10t11r 23T18y50č76k62a 6125962109552

Cerna skrinka musi byt na palube letadla az do konce.

+1/0
26.5.2016 23:58

M37i34c37h51a93l 47M69i85l48l89e17r 9546292799752

"detekovat" - jaky PASKVIL vyrobeny z anglickeho slova "to detect" = vypatrat, zjistit, odkryt, odhalit, rozeznat....

0/0
27.5.2016 11:30
Foto

P16e97t72r 23J96a25n94o22v22s49k68ý 1368240172838

predstavte si, že si driv lidi mysleli, že když člověk překročí rychlost zvuku, tak že je hned mrtvy a to hlasali vetěí vedci než vy :)) Já bych se pokroku nebál, jen to chce chtít, proč většinou hledaji duvod proč to nejde a ne způsob jak to udelat??? ;-D;-D;-D

0/0
26.5.2016 16:28

O16n26d39ř88e10j 88H62o40r57á97k 8989714471

Jo, tak tady v diskusi na iDnes dáme všichni hlavy dohromady a určitě to vymyslíme. Jsme tu přece jeden expert vedle druhého.

+1/0
27.5.2016 3:00

J55i30ř35í 16M20o76r62s64e 7863129872425

EPIRB (nebo v případě letectví lze také říct ELT, či ELB) mají dnes i malá letadélka a nosí ho s sebou v batohu lidí do hor. Problém je v tom, že skutečně většinou nestihne ten signál vyslat, protože zatímco u vás reaguje na vlhkost, v letectví na náraz a to už je sakra pozdě, pokud je to do vody.

0/0
26.5.2016 14:09

H86o64n10z37a 86N62o63g68a 7188109173641

Je to celé nějaké divné, a až to dopíšu, budete mě pranýřovat...

- po cestě z Paříže do Kahíry spadne egyptské letadlo, jakákoliv domněnka o teroristickém útoku nedává logiku, ani sestřelení protiletadlovou střelou, kdo by to taky dělal, v této oblasti

- doslova pár hodin před tím, se turecké stíhačky setkávají s UFO, jen asi 850km od místa kde se letadlo ztratilo. Ještě dnes se tímto incidentem zabávají různá světová media

- americké satelity, které jsou doslova 24h namířené na oblast Blízkého východu, a jsou schopné odhalit pohyb kdejakého šutru v poušti, nezaznamenají nic zvláštního, žádnou tepelnou stopu nic...

- dle informací ze včerejška ze nadměrně ohříval vnější plášt kokpitu pilota (ale americké satelity nic nezaznanemaly...)

- dle dnešních informací byl údajně na palubě detekován kouř tzn. možný požár na palubě (ale americké satelity nic nezaznanemaly...)

- pátrací týmy v relativně mělkém moři nejsou schopny už týden najít černé skříňky, přestože by měly (alespoň v minulých dekádách to problém nikdy nebyl, a to nebyla dostupná taková technologie jako dnes...)

Taky máte pocit že tu prostě něco smrdí ???

+4/−7
26.5.2016 13:03

M66a48r27t18i97n 11K75o50ž93í69n 1155126711160

Ponožky Aštara Šerana.

+23/0
26.5.2016 13:06
Foto

P71a36v15e95l 72M39a74r88t71i12n10e76k 9885895971643

;-DR^

+4/0
26.5.2016 13:07

J81a88n 80M18o96t21ů75r86e23k 7910412811409

no, vy. :-)

0/−1
26.5.2016 13:07

J25a58k37u10b 80N66o90v39o43t21n44ý 1624658700385

Realativne melke more? Kolem 4 km... je relativne hluboke more.

A satelity vsemocne skutecne nejsou.

+13/0
26.5.2016 13:08

P28e98t46r 92T61y22č61k18a 6895942289572

Najít černé skříňky na dně moře je vždycky trochu problém. 2 dny zpátky byly letecké katastrofy o nehodě SAS v Miláně. Černé skříňky tam hledali pěkně dlouho. A to to letadlo spadlo ještě na letišti. Americké satelity nedetekovali požár na palubě letadla? To jsou ale žabaři.

+5/0
26.5.2016 13:08

J44a72n 23M41o23t25ů60r70e30k 7420852581559

- takových odstavců a pořád jen že "americké satelity nic nezachytili" :)

- teroristi jsou schopni útočit všude, proč né na cestě z Paříže??

- jaké UFO?? a 850 km je docela daleko, ne?

- co je to "relativně mělké"? Víte jak je ta oblaste velká?

0/0
26.5.2016 13:09

J86i29ř29í 32B20r78a77d22a 5385928615785

Lidi, proboha, to úplně tahá oči - satelity nedetekovaly, satelity nezachytily. To jsou ty satelity, ne ti sateliti. Ledaže už to je ve významu ti saláti = ti nechopní salátoteliti.

+5/0
26.5.2016 13:15

J79a73n 50M29o40t78ů65r18e52k 7580262271599

jo, sorry, já vás nechtěl tahat za oči :) - satelity nezachytily!

0/0
26.5.2016 13:21

J73a41r32o84s79l71a21v 27D73r38o12z81d 6393769660357

Pro létající talíř, který projede za večeři celou mléčnou dráhu, je 850 km doslova nic.

Ripleyová by s nima měla hodit řeč.

0/0
26.5.2016 13:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.