Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Černá skříňka z letu EgyptAir se ozvala, oznámila CNN. Egypt to popřel

Tým pátrající po havarovaném letadle společnosti Egyptair dostal od řeckých úřadů radarové informace a záznam konverzace posádky s dispečery. Stěžejní je nyní pro vyšetřovatele nález černých skříněk a lokátoru. Ten podle CNN vyslal signály společnosti Airbus, která je předala Egyptu. Aerolinky to ovšem v pátek popřely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15i33n18d18ř32i16c59h 12P21o44d37r84á32z78s95k39ý 6485688585485

Já stále nechápu proč by černá skříňka nemohla vyslat všechna uložená data automaticky za určitých podmínek.

Jedna z těch podmínek by mohla být neočekávaná ztráta nadmořské výšky. Je přeci nenormální stav letadla pokud má být v letové hladině 10 000 m a najednou uprostřed letu je na 5 000. Stačí jen stanovit ty podmínky.

Zase tolik vysílání (i s ohledem na běžný letecký provoz) by to nebylo a raději vyslat občas data pod falešnou záminkou, jak několik týdnů hledat černou skříňku...

0/0
27.5.2016 16:34

R44a17d55a42n 91K72u11b21a73n54t 1363500509310

Článek vlastně stejný.

Zřejmě i diskuse je stejná.

Takže platí, že při dopadu odešle to zařízení informace a to jsme se teď dozvěděli.

0/0
27.5.2016 12:48

T50o47m12á10š 28P21e62l69i97k77á56n 3441330411749

Myslím si že celé neštěstí bude mít zcela banální příčinu. A teď opravdu naprosto z-ignoruju všechny ty ufology, konspirátory a iluminátory.

Co takovej pitomej iPhone, nebylo by to poprvé, ani naposledy co samovolně vzplál (stějně jako jakékoli jiné telefony/tablety/přehrávače a jiné ače). A není to tak dlouho co se podobný scénář povedl na jedné lince viz. "http://smartmania.cz/iphone-6-vzniceni-v-letadle-pozar/". Nebylo by to ani poprvé ani naposledy.

Stačí jen aby byl ve správnou chvíli na správném místě a ...... končíme. Tepelnou stopu při vnitřním hoření uvnitř trupu se nedozví ani satelit.

Já osobně si počkám na závěry vyšetřování, ale o přičinách neštěstí se teď naprosto vůbec nemá cenu bavit. Jen spekulovat. Nicméně tentokrát to může být opravdu i podobná krávovina.

0/0
26.5.2016 15:35

J86i36ř35í 59M39o65r97s76e 7743259582145

1) Koukněte se na ACARS zprávy, co to letadlo odesílalo a popřemýšlejte, kde by asi tak ten iPhone musel být, aby to odpovídalo.

2) Letouny jsou stavěné tak, aby opravdu nehořely snadno, pokud jde o vnitřek. A jsou vybaveny k hašení.

3) Piloti by vyhlásili nouzi a nemlčeli. iPhonem kompletní avioniku neodpálíte, rozhodně ne tak, aby si toho někdo včas nevšiml.

4) Musela tam být dekomprese, podle manévrů, co dělali. V žádném jiném případě by to nedávalo smysl.

+2/0
26.5.2016 15:57

M47i37c66h18a86l 43M11i37l58l36e47r 9506462859732

dovolim si prisolit. Nikoliv konspiraci, ale jeden z moznych scenaru.

Pred nekolika mesici se jeden pasazer pokusil odpalit ve svem sedadle na jedne africke lince. Vybusnina zrejme nebyla prilis silna, bylo to kratce po startu, sice to udelalo mensi diru do trupu, ale letadlo bylo porad jeste relativne nizko, bylo dostatecne ovladatelne a pristalo. Shoda okolnosti vedla ke stastnemu konci letu.

Uz tenkrat se spekulovalo, co by se asi bylo stalo, kdyby se totez stalo v obvykle letove hladine nad 30 000tisic stop a pasazer se odpalil nekde, kde by vybuch udelal vic skod, napr. pobliz kokpitu.

0/0
27.5.2016 11:38

M19i77c85h57a49l 69P45l86e27š11t90i20l 2645521705

No prosím. Kouř v kabině. A ti naši poslanci zákaz kouření neschválí a neschválí.

+1/0
26.5.2016 14:43

P37e84t68r17a 24M41a40l69a69k10o32v13a 1268590870834

jenže oni asi mají strach, že by ty blonďaté milenky, co všichni mají, ten zákon špatně pochopily.....

+4/0
26.5.2016 14:51

J22a53r90o88s97l88a67v 19P43o12l50e49n16s94k33y 5456844879

Uf jsem se zase nachytal abych si precetl clanek kde neni skutecne zadna nova informace :-/

+11/0
26.5.2016 13:53

M98a62r80i39e 71J42a77h18n25o56v26á 5662293364395

Už běží světem teorie, že to letadlo spadlo následkem srážky s meteoroidem. Prý se srážka se Zemí dokonce očekávala a vzpomeňme, že bylo v té oblasti hlášené UFO.

+2/−1
26.5.2016 13:42

P26e77t66r73a 62M71a47l26a59k72o21v90a 1908620730764

a před pár stoletími to předpověděl nostradamus...

0/0
26.5.2016 14:51

M86a27r37i60e 34J13a81h80n58o20v89á 5722203914765

Rusko vydalo výstrahu, která zdůraznila možnou hrozbu letadlům. Meteorit byl identifikován ruskou vesmírnou stanicí v Tádžikistánu. Varování bylo vydáno i pro protiletadlové zbraně v Sýrii s tím, že by úlomky mohly aktivovat poplašné systémy.

American Meteor Society, která sídlí v New Yorku, zaznamenala v době pádu letadla 700 hlášení o pádu meteoru v severovýchodní Americe i Kanadě.

To byl Nostradamus fakt génius.

0/0
26.5.2016 16:32

O81n23d19r88e26j 65H70u31r26k60a 6469318657595

Gravitace ? To by měl Brusel zakázat, než se to rozšíří. EK na tom už doufám pracuje.

+2/−1
26.5.2016 13:33

M50i86c54h50a78l 39P48l90e75š14t23i95l 2845241525

Jasně, ta sekce se jmenuje EKG ;-)

0/0
26.5.2016 14:45

M81a74r15e66k 95F39l76e80k73a56č 1216255944218

Příčinou pádu byla gravitace

+17/−1
26.5.2016 13:14

M10í87r81a 26K31r17a32t44o32c41h61v37í90l 8476159754304

Velmi trefné R^

+1/0
26.5.2016 13:15

P79e56t78r 44Z85d40e63n69ě30k 2734169804

Chytrej a vtipnej jak kolo od vozu.

0/−14
26.5.2016 13:20

T92o67m23á53š 79P74e25l41i78k63á16n 8308463516733

To je casta

0/0
26.5.2016 14:41

M15i68c47h38a74l 97P36l40e68š26t75i23l 2575271565

To letadlo bylo gravidní ? 8-o

0/0
26.5.2016 14:44

O11n43d26ř63e38j 72H48o82r20á71k 8889434511

Ach jo, zase jeden humorista. Ještě tu chybí ta slepice, co pomalu do každé diskuse o katastrofě Egyptair píše, že příčinou pádu byla ztráta vztlaku. Jestli se tu objeví, pozvi ji na rande, budete si se svým oduševnělým a originálním smyslem pro humor určitě rozumět.

0/−2
27.5.2016 2:48
Foto

P26a49v58e97l 43M65a58r10t81i44n40e81k 9665375541373

Technologie radiovych a GPS markeru je mezi nami uz hezkou radku let. Boje se nazyvaji EPIRB a neni to drahe zarizeni ani draha technologie, jednu vlastnim a mam ji kousek ode mne, prisroubovana na prepazce. Problem bude nekde jinde a zrejme nebude lehce resitelny. Mistni diskutujici to opravdu nevyresi. Uz jenom ten naraz na hladinu, kdy casto nevydrzi ani ty cerne skrinky a ted to jeste donutit po tom narazu plavat. Ale tohle je nazor cloveka, ktery vi o soucasnem letectvi prdlajs.

+5/−1
26.5.2016 13:06

P13e60t67r 23T32y62č72k14a 6815232119652

Oni ví proč to nechají spadnout radši na dno. Přece i kdyby to plavalo tak kdo zaručí jak dlouho by to plavalo? Bude to plavat den nebo týden než to najdou. A pokud se to po té době potopí tak to tak rozšíří oblast pátrání, že už to nenajdou nikdy. Je prostě lepší když černé skříňky padnou na dno spolu s letadlem.

0/0
26.5.2016 13:14

J84i37ř66í 84M63o84r24s28e 7663779792905

Ne, tak to není. Pokud by to přežilo a plavalo, tak to ten podstatný údaj vyšle v podstatě okamžitě a jestli se to bude dále pohybovat je už jedno. Nanejvýš by existovala trajektorie, kterou se to pohybovalo a i ta by byla lepší, než nic.

Maják připevněný na letoun to prostě nepřežije, pokud bude ta havárie podobné povahy. Stejně, jako když to napere do skály. Má to smysl u lodi, má to smysl u malých letadel a u velkých tehdy, když například při nouzovém přistání skončí v lese. Ne, pokud padají z kilometru jako kámen.

A v neposlední řadě - EPIRB je určen pro záchranu přeživších, ne pro určení, kdehledat pár tun trsátek na kytaru.

0/0
26.5.2016 14:13

P68e55t28r98a 84M81a70l45a92k55o16v20a 1318290280634

bojka při narazu z 8 kilometrů na hladinu vody má vydržet a být ještě k tomu z materiálu který plave? má mít dostatečný výkon aby vyslala signál? hm....

+1/0
26.5.2016 14:53

J75i54ř26í 30M64o91r25s53e 7773549272815

Nedělejte ze sebe hloupou. Znáte takovou tu věc, co se jmenuje padák?

Mimochodem, vojenské letouny to mají přesně takto, zapisovače odhazují...

0/0
26.5.2016 15:28

J23i35ř69í 35M80o75r54s75e 7433739282985

Ještě k tomu výkonu Petro, PLB to zvládá při velikosti, kdy se vám vejde do dlaně. Breitling to vyrábí vestavěné do hodinek, jen z nich musíte vytáhnout anténu. ;-)

0/0
26.5.2016 15:39

M51a64r72t38i31n 55K63o44ž65í59n 1515226611590

Někde jsem četl, že každé letadlo je povinně vybaveno systémem, který po nárazu odešle souřadnice na družici. Tuším se to jmenuje ELT. I tak to někdy není nic platné.

+1/0
26.5.2016 13:14

P35e76t40r 73T31y39č63k88a 6325662859802

Tak pokud se letadlo rozpadne ještě ve vzduchu tak to nemá co odeslat. Stejně tak ten náraz může být tak rychlý a pro letadlo nečekaný, že prostě nic nestihne. Viz. Air France 447.

0/0
26.5.2016 13:17
Foto

T39o54m74á51š 29P12r35a26x 4773103280854

Navíc v některých případech může vzniknout požár na hladině a i když ne tak často, ale může. Takže podle místních nápadologů musí bójka vydržet přetížení, vysoké a nízké teploty, musí plavat, musí se udržet nad místem havárie, musí vysílat a přijímat data, musí vydržet náraz do hladiny. Podle některých by měla být i dokonce vystřelována z trosek nebo z padajícího letadla a aby měla vrtulky a vlastní palivo. Takže zbývá už jenom umístění v letadle, jeho hmotnost, zabezpečení servis a vůbec by to měl už konečně někdo vynaleznout.

0/0
26.5.2016 13:17

M32i31r90e82k 26T62u82r56e72č31e50k 4763452690522

No tak vzhledem k pancerove obalce a vaze skřínek by ty "vrtulky" se zdrojem byly tak tezke a slozite skoro jako kus letadla. A ted' ty skřínky by tem mely byt dve...

0/0
26.5.2016 13:58

J88i45ř62í 42M15o52r50s26e 7183689232405

Viděl jste někdy dopadat do moře například kapsli s daty a dokonce kdysi filmy nafocenými ve vesmíru? No, kupodivu žádné vrtulky nebyly třeba, protože tu máme padáky... Přežilo to i s obsahem průlet atmosférou a dokonce to i plavalo...

0/0
26.5.2016 14:34

K49a86r45e81l 35T57e54s50t98e48r 9797720691836

Ale potřebujeme extrémně nehořlavý padáky.

0/0
26.5.2016 15:24

J38i17ř18í 14M96o16r59s59e 7463799242665

Ani ne. Nehledě na to, že to není až tak velký problém...

Pro zajímavost - tady máte celý Cirrus SR22 po odpálení CAPS (to je záchranný systém). Sám ten letoun hoří celou cestu dolů...

0/0
26.5.2016 15:34

J81i24ř12í 31M43o69r37s49e 7243299892285

https://www.youtube.com/watch?v=gf8DYXUOai8

0/0
26.5.2016 15:35

P52e50t64r 89B72u31r23d42a 3180145709177

On je rozdíl něco "vystřelit" pro dopravu čehosi na zem, když je nevyhnutelná likvidace mateřského objektu A když to cosi má být prakticky trvalou součástí mateřského objektu s tím, že se to "vystřeluje" jen v případě maxiprůšvihu.

Takže (zjednodušeně) potřebujete katapultážní zařízení, které bude odpáleno dostatečně včas, aby záznam neshořel, samostatně reagující na směr letadla (kdo to má hledat zaryté či potopené) a přitom všem zaznamenávající zvuky a letová data do poslední desetiny sekundy. Jde to u draka, ten je na šnůrce, tak by mohla být z USB kabelu.

0/0
27.5.2016 9:42

J80i89ř50í 64M66o68r44s21e 7683939652655

No, nechci se s vámi hádat, ale pokud bych podobný systém chtěl opravdu řešit, tak tu "bójku" odhodím z letadla, ideálně na principu podobném katapultu nad, nebo vedle letadla už za letu (pádu) a pak z ní vystřelím padák, podobně jako airbag. Technicky je to celé naprosto jednoduché řešení. Detekovat stav, kdy to má smysl složité nebude a i kdyby bylo pár "falsů", je to lepší, než ty následné náklady.

Požár na moři příliš pravděpodobný není. I proto, že na hladině většinou nic nezůstane, je důvod, proč se ta místa havárie hledají tak blbě.

Jenže ono to zjevně nemá smysl řešit, muselo by se kolem toho udělat tisíc schvalování a těch letounů v moři zase nekončí tak moc. Běžné havárie lze snadno nalézt, nebo je stihne ohlásit ELB.

0/0
26.5.2016 14:31

P69e47t49r 68T78y67č88k76a 6255402169952

Cerna skrinka musi byt na palube letadla az do konce.

+1/0
26.5.2016 23:58

M83i98c29h34a80l 54M63i49l24l92e90r 9496822549492

"detekovat" - jaky PASKVIL vyrobeny z anglickeho slova "to detect" = vypatrat, zjistit, odkryt, odhalit, rozeznat....

0/0
27.5.2016 11:30
Foto

P74e52t91r 29J97a87n22o74v96s95k49ý 1168840432918

predstavte si, že si driv lidi mysleli, že když člověk překročí rychlost zvuku, tak že je hned mrtvy a to hlasali vetěí vedci než vy :)) Já bych se pokroku nebál, jen to chce chtít, proč většinou hledaji duvod proč to nejde a ne způsob jak to udelat??? ;-D;-D;-D

0/0
26.5.2016 16:28

O46n80d57ř21e25j 14H68o20r73á84k 8569624581

Jo, tak tady v diskusi na iDnes dáme všichni hlavy dohromady a určitě to vymyslíme. Jsme tu přece jeden expert vedle druhého.

+1/0
27.5.2016 3:00

J14i98ř69í 73M32o50r80s42e 7853399592945

EPIRB (nebo v případě letectví lze také říct ELT, či ELB) mají dnes i malá letadélka a nosí ho s sebou v batohu lidí do hor. Problém je v tom, že skutečně většinou nestihne ten signál vyslat, protože zatímco u vás reaguje na vlhkost, v letectví na náraz a to už je sakra pozdě, pokud je to do vody.

0/0
26.5.2016 14:09

H85o54n36z83a 14N56o63g80a 7118549683351

Je to celé nějaké divné, a až to dopíšu, budete mě pranýřovat...

- po cestě z Paříže do Kahíry spadne egyptské letadlo, jakákoliv domněnka o teroristickém útoku nedává logiku, ani sestřelení protiletadlovou střelou, kdo by to taky dělal, v této oblasti

- doslova pár hodin před tím, se turecké stíhačky setkávají s UFO, jen asi 850km od místa kde se letadlo ztratilo. Ještě dnes se tímto incidentem zabávají různá světová media

- americké satelity, které jsou doslova 24h namířené na oblast Blízkého východu, a jsou schopné odhalit pohyb kdejakého šutru v poušti, nezaznamenají nic zvláštního, žádnou tepelnou stopu nic...

- dle informací ze včerejška ze nadměrně ohříval vnější plášt kokpitu pilota (ale americké satelity nic nezaznanemaly...)

- dle dnešních informací byl údajně na palubě detekován kouř tzn. možný požár na palubě (ale americké satelity nic nezaznanemaly...)

- pátrací týmy v relativně mělkém moři nejsou schopny už týden najít černé skříňky, přestože by měly (alespoň v minulých dekádách to problém nikdy nebyl, a to nebyla dostupná taková technologie jako dnes...)

Taky máte pocit že tu prostě něco smrdí ???

+4/−7
26.5.2016 13:03

M42a33r36t15i42n 27K43o51ž35í63n 1695976361740

Ponožky Aštara Šerana.

+23/0
26.5.2016 13:06
Foto

P83a44v61e59l 59M50a96r25t39i59n41e35k 9695385911803

;-DR^

+4/0
26.5.2016 13:07

J57a59n 40M43o41t97ů23r74e98k 7680952181699

no, vy. :-)

0/−1
26.5.2016 13:07

J32a83k38u56b 38N71o28v29o50t93n27ý 1374268930765

Realativne melke more? Kolem 4 km... je relativne hluboke more.

A satelity vsemocne skutecne nejsou.

+13/0
26.5.2016 13:08

P73e17t57r 15T58y53č15k20a 6665922439852

Najít černé skříňky na dně moře je vždycky trochu problém. 2 dny zpátky byly letecké katastrofy o nehodě SAS v Miláně. Černé skříňky tam hledali pěkně dlouho. A to to letadlo spadlo ještě na letišti. Americké satelity nedetekovali požár na palubě letadla? To jsou ale žabaři.

+5/0
26.5.2016 13:08

J30a85n 59M90o54t87ů55r16e74k 7120772401669

- takových odstavců a pořád jen že "americké satelity nic nezachytili" :)

- teroristi jsou schopni útočit všude, proč né na cestě z Paříže??

- jaké UFO?? a 850 km je docela daleko, ne?

- co je to "relativně mělké"? Víte jak je ta oblaste velká?

0/0
26.5.2016 13:09

J72i61ř16í 64B22r15a24d13a 5455108915215

Lidi, proboha, to úplně tahá oči - satelity nedetekovaly, satelity nezachytily. To jsou ty satelity, ne ti sateliti. Ledaže už to je ve významu ti saláti = ti nechopní salátoteliti.

+5/0
26.5.2016 13:15

J89a59n 25M26o72t71ů63r94e84k 7970422901139

jo, sorry, já vás nechtěl tahat za oči :) - satelity nezachytily!

0/0
26.5.2016 13:21

J72a48r70o86s12l71a38v 26D48r84o91z98d 6553549860287

Pro létající talíř, který projede za večeři celou mléčnou dráhu, je 850 km doslova nic.

Ripleyová by s nima měla hodit řeč.

0/0
26.5.2016 13:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.