Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Černá skříňka z letu EgyptAir se ozvala, oznámila CNN. Egypt to popřel

Tým pátrající po havarovaném letadle společnosti Egyptair dostal od řeckých úřadů radarové informace a záznam konverzace posádky s dispečery. Stěžejní je nyní pro vyšetřovatele nález černých skříněk a lokátoru. Ten podle CNN vyslal signály společnosti Airbus, která je předala Egyptu. Aerolinky to ovšem v pátek popřely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28i60n55d69ř78i73c89h 14P21o16d31r24á70z79s78k53ý 6555748205665

Já stále nechápu proč by černá skříňka nemohla vyslat všechna uložená data automaticky za určitých podmínek.

Jedna z těch podmínek by mohla být neočekávaná ztráta nadmořské výšky. Je přeci nenormální stav letadla pokud má být v letové hladině 10 000 m a najednou uprostřed letu je na 5 000. Stačí jen stanovit ty podmínky.

Zase tolik vysílání (i s ohledem na běžný letecký provoz) by to nebylo a raději vyslat občas data pod falešnou záminkou, jak několik týdnů hledat černou skříňku...

0/0
27.5.2016 16:34

R94a83d89a51n 76K48u73b64a74n50t 1653880659650

Článek vlastně stejný.

Zřejmě i diskuse je stejná.

Takže platí, že při dopadu odešle to zařízení informace a to jsme se teď dozvěděli.

0/0
27.5.2016 12:48

T63o16m92á21š 43P25e22l16i24k14á20n 3811680821359

Myslím si že celé neštěstí bude mít zcela banální příčinu. A teď opravdu naprosto z-ignoruju všechny ty ufology, konspirátory a iluminátory.

Co takovej pitomej iPhone, nebylo by to poprvé, ani naposledy co samovolně vzplál (stějně jako jakékoli jiné telefony/tablety/přehrávače a jiné ače). A není to tak dlouho co se podobný scénář povedl na jedné lince viz. "http://smartmania.cz/iphone-6-vzniceni-v-letadle-pozar/". Nebylo by to ani poprvé ani naposledy.

Stačí jen aby byl ve správnou chvíli na správném místě a ...... končíme. Tepelnou stopu při vnitřním hoření uvnitř trupu se nedozví ani satelit.

Já osobně si počkám na závěry vyšetřování, ale o přičinách neštěstí se teď naprosto vůbec nemá cenu bavit. Jen spekulovat. Nicméně tentokrát to může být opravdu i podobná krávovina.

0/0
26.5.2016 15:35

J20i77ř39í 31M16o85r43s69e 7133919392105

1) Koukněte se na ACARS zprávy, co to letadlo odesílalo a popřemýšlejte, kde by asi tak ten iPhone musel být, aby to odpovídalo.

2) Letouny jsou stavěné tak, aby opravdu nehořely snadno, pokud jde o vnitřek. A jsou vybaveny k hašení.

3) Piloti by vyhlásili nouzi a nemlčeli. iPhonem kompletní avioniku neodpálíte, rozhodně ne tak, aby si toho někdo včas nevšiml.

4) Musela tam být dekomprese, podle manévrů, co dělali. V žádném jiném případě by to nedávalo smysl.

+2/0
26.5.2016 15:57

M35i38c70h50a41l 57M15i25l72l59e44r 9416932549882

dovolim si prisolit. Nikoliv konspiraci, ale jeden z moznych scenaru.

Pred nekolika mesici se jeden pasazer pokusil odpalit ve svem sedadle na jedne africke lince. Vybusnina zrejme nebyla prilis silna, bylo to kratce po startu, sice to udelalo mensi diru do trupu, ale letadlo bylo porad jeste relativne nizko, bylo dostatecne ovladatelne a pristalo. Shoda okolnosti vedla ke stastnemu konci letu.

Uz tenkrat se spekulovalo, co by se asi bylo stalo, kdyby se totez stalo v obvykle letove hladine nad 30 000tisic stop a pasazer se odpalil nekde, kde by vybuch udelal vic skod, napr. pobliz kokpitu.

0/0
27.5.2016 11:38

M69i85c41h94a79l 90P39l64e71š35t67i59l 2795291455

No prosím. Kouř v kabině. A ti naši poslanci zákaz kouření neschválí a neschválí.

+1/0
26.5.2016 14:43

P89e28t13r25a 86M76a52l62a78k33o63v66a 1628590430974

jenže oni asi mají strach, že by ty blonďaté milenky, co všichni mají, ten zákon špatně pochopily.....

+4/0
26.5.2016 14:51

J37a60r95o73s83l71a95v 58P18o94l73e97n25s73k97y 5346944369

Uf jsem se zase nachytal abych si precetl clanek kde neni skutecne zadna nova informace :-/

+11/0
26.5.2016 13:53

M69a25r37i77e 67J21a26h32n61o71v26á 5342763144385

Už běží světem teorie, že to letadlo spadlo následkem srážky s meteoroidem. Prý se srážka se Zemí dokonce očekávala a vzpomeňme, že bylo v té oblasti hlášené UFO.

+2/−1
26.5.2016 13:42

P37e39t97r82a 55M61a27l32a54k16o90v13a 1538470150354

a před pár stoletími to předpověděl nostradamus...

0/0
26.5.2016 14:51

M38a70r35i88e 28J70a58h92n83o56v60á 5192343424835

Rusko vydalo výstrahu, která zdůraznila možnou hrozbu letadlům. Meteorit byl identifikován ruskou vesmírnou stanicí v Tádžikistánu. Varování bylo vydáno i pro protiletadlové zbraně v Sýrii s tím, že by úlomky mohly aktivovat poplašné systémy.

American Meteor Society, která sídlí v New Yorku, zaznamenala v době pádu letadla 700 hlášení o pádu meteoru v severovýchodní Americe i Kanadě.

To byl Nostradamus fakt génius.

0/0
26.5.2016 16:32

O28n68d69r86e43j 98H50u49r74k52a 6929828717765

Gravitace ? To by měl Brusel zakázat, než se to rozšíří. EK na tom už doufám pracuje.

+2/−1
26.5.2016 13:33

M18i71c84h56a45l 87P62l50e24š19t65i80l 2155971975

Jasně, ta sekce se jmenuje EKG ;-)

0/0
26.5.2016 14:45

M10a18r96e22k 32F72l43e83k59a70č 1366865314608

Příčinou pádu byla gravitace

+17/−1
26.5.2016 13:14

M46í35r87a 86K26r75a83t75o61c88h53v31í76l 8546599304614

Velmi trefné R^

+1/0
26.5.2016 13:15

P92e52t50r 73Z43d94e70n48ě13k 2744879344

Chytrej a vtipnej jak kolo od vozu.

0/−14
26.5.2016 13:20

T84o19m10á41š 88P76e83l77i92k88á32n 8248343556183

To je casta

0/0
26.5.2016 14:41

M67i11c94h87a33l 38P18l42e44š80t86i12l 2395261475

To letadlo bylo gravidní ? 8-o

0/0
26.5.2016 14:44

O22n11d95ř51e75j 78H52o88r86á76k 8749524671

Ach jo, zase jeden humorista. Ještě tu chybí ta slepice, co pomalu do každé diskuse o katastrofě Egyptair píše, že příčinou pádu byla ztráta vztlaku. Jestli se tu objeví, pozvi ji na rande, budete si se svým oduševnělým a originálním smyslem pro humor určitě rozumět.

0/−2
27.5.2016 2:48
Foto

P29a35v49e87l 86M12a47r18t85i64n94e75k 9755655601123

Technologie radiovych a GPS markeru je mezi nami uz hezkou radku let. Boje se nazyvaji EPIRB a neni to drahe zarizeni ani draha technologie, jednu vlastnim a mam ji kousek ode mne, prisroubovana na prepazce. Problem bude nekde jinde a zrejme nebude lehce resitelny. Mistni diskutujici to opravdu nevyresi. Uz jenom ten naraz na hladinu, kdy casto nevydrzi ani ty cerne skrinky a ted to jeste donutit po tom narazu plavat. Ale tohle je nazor cloveka, ktery vi o soucasnem letectvi prdlajs.

+5/−1
26.5.2016 13:06

P74e54t60r 55T75y31č28k81a 6785382249212

Oni ví proč to nechají spadnout radši na dno. Přece i kdyby to plavalo tak kdo zaručí jak dlouho by to plavalo? Bude to plavat den nebo týden než to najdou. A pokud se to po té době potopí tak to tak rozšíří oblast pátrání, že už to nenajdou nikdy. Je prostě lepší když černé skříňky padnou na dno spolu s letadlem.

0/0
26.5.2016 13:14

J17i21ř57í 85M49o38r24s54e 7463249512245

Ne, tak to není. Pokud by to přežilo a plavalo, tak to ten podstatný údaj vyšle v podstatě okamžitě a jestli se to bude dále pohybovat je už jedno. Nanejvýš by existovala trajektorie, kterou se to pohybovalo a i ta by byla lepší, než nic.

Maják připevněný na letoun to prostě nepřežije, pokud bude ta havárie podobné povahy. Stejně, jako když to napere do skály. Má to smysl u lodi, má to smysl u malých letadel a u velkých tehdy, když například při nouzovém přistání skončí v lese. Ne, pokud padají z kilometru jako kámen.

A v neposlední řadě - EPIRB je určen pro záchranu přeživších, ne pro určení, kdehledat pár tun trsátek na kytaru.

0/0
26.5.2016 14:13

P98e14t25r41a 55M10a13l85a38k84o12v30a 1908220370974

bojka při narazu z 8 kilometrů na hladinu vody má vydržet a být ještě k tomu z materiálu který plave? má mít dostatečný výkon aby vyslala signál? hm....

+1/0
26.5.2016 14:53

J17i66ř18í 58M87o36r10s73e 7163199352475

Nedělejte ze sebe hloupou. Znáte takovou tu věc, co se jmenuje padák?

Mimochodem, vojenské letouny to mají přesně takto, zapisovače odhazují...

0/0
26.5.2016 15:28

J51i15ř64í 59M12o46r55s71e 7153869362785

Ještě k tomu výkonu Petro, PLB to zvládá při velikosti, kdy se vám vejde do dlaně. Breitling to vyrábí vestavěné do hodinek, jen z nich musíte vytáhnout anténu. ;-)

0/0
26.5.2016 15:39

M35a37r81t32i18n 37K94o37ž10í25n 1465796151920

Někde jsem četl, že každé letadlo je povinně vybaveno systémem, který po nárazu odešle souřadnice na družici. Tuším se to jmenuje ELT. I tak to někdy není nic platné.

+1/0
26.5.2016 13:14

P36e72t14r 50T34y46č73k64a 6445322299512

Tak pokud se letadlo rozpadne ještě ve vzduchu tak to nemá co odeslat. Stejně tak ten náraz může být tak rychlý a pro letadlo nečekaný, že prostě nic nestihne. Viz. Air France 447.

0/0
26.5.2016 13:17
Foto

T27o53m65á64š 91P30r39a39x 4323593530764

Navíc v některých případech může vzniknout požár na hladině a i když ne tak často, ale může. Takže podle místních nápadologů musí bójka vydržet přetížení, vysoké a nízké teploty, musí plavat, musí se udržet nad místem havárie, musí vysílat a přijímat data, musí vydržet náraz do hladiny. Podle některých by měla být i dokonce vystřelována z trosek nebo z padajícího letadla a aby měla vrtulky a vlastní palivo. Takže zbývá už jenom umístění v letadle, jeho hmotnost, zabezpečení servis a vůbec by to měl už konečně někdo vynaleznout.

0/0
26.5.2016 13:17

M65i77r23e97k 47T35u68r84e54č19e20k 4823672640612

No tak vzhledem k pancerove obalce a vaze skřínek by ty "vrtulky" se zdrojem byly tak tezke a slozite skoro jako kus letadla. A ted' ty skřínky by tem mely byt dve...

0/0
26.5.2016 13:58

J89i15ř70í 91M58o13r65s20e 7513709442325

Viděl jste někdy dopadat do moře například kapsli s daty a dokonce kdysi filmy nafocenými ve vesmíru? No, kupodivu žádné vrtulky nebyly třeba, protože tu máme padáky... Přežilo to i s obsahem průlet atmosférou a dokonce to i plavalo...

0/0
26.5.2016 14:34

K25a49r75e69l 75T28e36s84t56e32r 9747270181636

Ale potřebujeme extrémně nehořlavý padáky.

0/0
26.5.2016 15:24

J44i96ř18í 42M82o96r37s68e 7493349612665

Ani ne. Nehledě na to, že to není až tak velký problém...

Pro zajímavost - tady máte celý Cirrus SR22 po odpálení CAPS (to je záchranný systém). Sám ten letoun hoří celou cestu dolů...

0/0
26.5.2016 15:34

J94i72ř98í 67M71o36r12s12e 7523449782485

https://www.youtube.com/watch?v=gf8DYXUOai8

0/0
26.5.2016 15:35

P43e64t40r 79B15u66r39d53a 3830945689687

On je rozdíl něco "vystřelit" pro dopravu čehosi na zem, když je nevyhnutelná likvidace mateřského objektu A když to cosi má být prakticky trvalou součástí mateřského objektu s tím, že se to "vystřeluje" jen v případě maxiprůšvihu.

Takže (zjednodušeně) potřebujete katapultážní zařízení, které bude odpáleno dostatečně včas, aby záznam neshořel, samostatně reagující na směr letadla (kdo to má hledat zaryté či potopené) a přitom všem zaznamenávající zvuky a letová data do poslední desetiny sekundy. Jde to u draka, ten je na šnůrce, tak by mohla být z USB kabelu.

0/0
27.5.2016 9:42

J11i18ř87í 47M94o56r10s51e 7183199332635

No, nechci se s vámi hádat, ale pokud bych podobný systém chtěl opravdu řešit, tak tu "bójku" odhodím z letadla, ideálně na principu podobném katapultu nad, nebo vedle letadla už za letu (pádu) a pak z ní vystřelím padák, podobně jako airbag. Technicky je to celé naprosto jednoduché řešení. Detekovat stav, kdy to má smysl složité nebude a i kdyby bylo pár "falsů", je to lepší, než ty následné náklady.

Požár na moři příliš pravděpodobný není. I proto, že na hladině většinou nic nezůstane, je důvod, proč se ta místa havárie hledají tak blbě.

Jenže ono to zjevně nemá smysl řešit, muselo by se kolem toho udělat tisíc schvalování a těch letounů v moři zase nekončí tak moc. Běžné havárie lze snadno nalézt, nebo je stihne ohlásit ELB.

0/0
26.5.2016 14:31

P85e87t60r 48T24y16č20k98a 6285692989282

Cerna skrinka musi byt na palube letadla az do konce.

+1/0
26.5.2016 23:58

M65i57c63h81a93l 18M82i98l14l39e65r 9626472649172

"detekovat" - jaky PASKVIL vyrobeny z anglickeho slova "to detect" = vypatrat, zjistit, odkryt, odhalit, rozeznat....

0/0
27.5.2016 11:30
Foto

P94e44t37r 39J34a40n76o93v26s16k90ý 1388760832698

predstavte si, že si driv lidi mysleli, že když člověk překročí rychlost zvuku, tak že je hned mrtvy a to hlasali vetěí vedci než vy :)) Já bych se pokroku nebál, jen to chce chtít, proč většinou hledaji duvod proč to nejde a ne způsob jak to udelat??? ;-D;-D;-D

0/0
26.5.2016 16:28

O50n41d19ř69e80j 47H92o28r56á98k 8359334591

Jo, tak tady v diskusi na iDnes dáme všichni hlavy dohromady a určitě to vymyslíme. Jsme tu přece jeden expert vedle druhého.

+1/0
27.5.2016 3:00

J55i32ř96í 10M59o97r25s64e 7903399732865

EPIRB (nebo v případě letectví lze také říct ELT, či ELB) mají dnes i malá letadélka a nosí ho s sebou v batohu lidí do hor. Problém je v tom, že skutečně většinou nestihne ten signál vyslat, protože zatímco u vás reaguje na vlhkost, v letectví na náraz a to už je sakra pozdě, pokud je to do vody.

0/0
26.5.2016 14:09

H88o62n46z74a 13N78o15g25a 7438889333531

Je to celé nějaké divné, a až to dopíšu, budete mě pranýřovat...

- po cestě z Paříže do Kahíry spadne egyptské letadlo, jakákoliv domněnka o teroristickém útoku nedává logiku, ani sestřelení protiletadlovou střelou, kdo by to taky dělal, v této oblasti

- doslova pár hodin před tím, se turecké stíhačky setkávají s UFO, jen asi 850km od místa kde se letadlo ztratilo. Ještě dnes se tímto incidentem zabávají různá světová media

- americké satelity, které jsou doslova 24h namířené na oblast Blízkého východu, a jsou schopné odhalit pohyb kdejakého šutru v poušti, nezaznamenají nic zvláštního, žádnou tepelnou stopu nic...

- dle informací ze včerejška ze nadměrně ohříval vnější plášt kokpitu pilota (ale americké satelity nic nezaznanemaly...)

- dle dnešních informací byl údajně na palubě detekován kouř tzn. možný požár na palubě (ale americké satelity nic nezaznanemaly...)

- pátrací týmy v relativně mělkém moři nejsou schopny už týden najít černé skříňky, přestože by měly (alespoň v minulých dekádách to problém nikdy nebyl, a to nebyla dostupná taková technologie jako dnes...)

Taky máte pocit že tu prostě něco smrdí ???

+4/−7
26.5.2016 13:03

M77a82r69t12i25n 79K39o97ž17í27n 1475926191890

Ponožky Aštara Šerana.

+23/0
26.5.2016 13:06
Foto

P78a78v68e14l 58M12a44r82t91i83n56e52k 9535305301173

;-DR^

+4/0
26.5.2016 13:07

J25a65n 97M52o32t75ů38r22e48k 7200982741789

no, vy. :-)

0/−1
26.5.2016 13:07

J70a25k52u65b 22N10o36v56o39t39n30ý 1184938900845

Realativne melke more? Kolem 4 km... je relativne hluboke more.

A satelity vsemocne skutecne nejsou.

+13/0
26.5.2016 13:08

P55e72t36r 19T77y10č12k81a 6945652679132

Najít černé skříňky na dně moře je vždycky trochu problém. 2 dny zpátky byly letecké katastrofy o nehodě SAS v Miláně. Černé skříňky tam hledali pěkně dlouho. A to to letadlo spadlo ještě na letišti. Americké satelity nedetekovali požár na palubě letadla? To jsou ale žabaři.

+5/0
26.5.2016 13:08

J50a55n 65M48o13t69ů13r30e68k 7130852401299

- takových odstavců a pořád jen že "americké satelity nic nezachytili" :)

- teroristi jsou schopni útočit všude, proč né na cestě z Paříže??

- jaké UFO?? a 850 km je docela daleko, ne?

- co je to "relativně mělké"? Víte jak je ta oblaste velká?

0/0
26.5.2016 13:09

J93i60ř85í 35B77r44a37d83a 5525668745825

Lidi, proboha, to úplně tahá oči - satelity nedetekovaly, satelity nezachytily. To jsou ty satelity, ne ti sateliti. Ledaže už to je ve významu ti saláti = ti nechopní salátoteliti.

+5/0
26.5.2016 13:15

J88a95n 78M68o42t57ů10r54e95k 7850102721909

jo, sorry, já vás nechtěl tahat za oči :) - satelity nezachytily!

0/0
26.5.2016 13:21

J27a48r90o70s26l51a85v 95D88r83o48z26d 6552263312405

Pro létající talíř, který projede za večeři celou mléčnou dráhu, je 850 km doslova nic.

Ripleyová by s nima měla hodit řeč.

0/0
26.5.2016 13:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.