Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Černá skříňka z letu EgyptAir se ozvala, oznámila CNN. Egypt to popřel

Tým pátrající po havarovaném letadle společnosti Egyptair dostal od řeckých úřadů radarové informace a záznam konverzace posádky s dispečery. Stěžejní je nyní pro vyšetřovatele nález černých skříněk a lokátoru. Ten podle CNN vyslal signály společnosti Airbus, která je předala Egyptu. Aerolinky to ovšem v pátek popřely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44i81n38d16ř77i58c16h 75P38o75d24r19á10z70s42k31ý 6735648885605

Já stále nechápu proč by černá skříňka nemohla vyslat všechna uložená data automaticky za určitých podmínek.

Jedna z těch podmínek by mohla být neočekávaná ztráta nadmořské výšky. Je přeci nenormální stav letadla pokud má být v letové hladině 10 000 m a najednou uprostřed letu je na 5 000. Stačí jen stanovit ty podmínky.

Zase tolik vysílání (i s ohledem na běžný letecký provoz) by to nebylo a raději vyslat občas data pod falešnou záminkou, jak několik týdnů hledat černou skříňku...

0/0
27.5.2016 16:34

R20a15d38a76n 21K55u58b44a97n12t 1743800889220

Článek vlastně stejný.

Zřejmě i diskuse je stejná.

Takže platí, že při dopadu odešle to zařízení informace a to jsme se teď dozvěděli.

0/0
27.5.2016 12:48

T88o98m58á36š 11P49e77l61i94k56á25n 3171340151249

Myslím si že celé neštěstí bude mít zcela banální příčinu. A teď opravdu naprosto z-ignoruju všechny ty ufology, konspirátory a iluminátory.

Co takovej pitomej iPhone, nebylo by to poprvé, ani naposledy co samovolně vzplál (stějně jako jakékoli jiné telefony/tablety/přehrávače a jiné ače). A není to tak dlouho co se podobný scénář povedl na jedné lince viz. "http://smartmania.cz/iphone-6-vzniceni-v-letadle-pozar/". Nebylo by to ani poprvé ani naposledy.

Stačí jen aby byl ve správnou chvíli na správném místě a ...... končíme. Tepelnou stopu při vnitřním hoření uvnitř trupu se nedozví ani satelit.

Já osobně si počkám na závěry vyšetřování, ale o přičinách neštěstí se teď naprosto vůbec nemá cenu bavit. Jen spekulovat. Nicméně tentokrát to může být opravdu i podobná krávovina.

0/0
26.5.2016 15:35

J47i54ř73í 97M47o49r39s53e 7613949322105

1) Koukněte se na ACARS zprávy, co to letadlo odesílalo a popřemýšlejte, kde by asi tak ten iPhone musel být, aby to odpovídalo.

2) Letouny jsou stavěné tak, aby opravdu nehořely snadno, pokud jde o vnitřek. A jsou vybaveny k hašení.

3) Piloti by vyhlásili nouzi a nemlčeli. iPhonem kompletní avioniku neodpálíte, rozhodně ne tak, aby si toho někdo včas nevšiml.

4) Musela tam být dekomprese, podle manévrů, co dělali. V žádném jiném případě by to nedávalo smysl.

+2/0
26.5.2016 15:57

M35i11c43h29a86l 80M43i71l46l62e49r 9826582199812

dovolim si prisolit. Nikoliv konspiraci, ale jeden z moznych scenaru.

Pred nekolika mesici se jeden pasazer pokusil odpalit ve svem sedadle na jedne africke lince. Vybusnina zrejme nebyla prilis silna, bylo to kratce po startu, sice to udelalo mensi diru do trupu, ale letadlo bylo porad jeste relativne nizko, bylo dostatecne ovladatelne a pristalo. Shoda okolnosti vedla ke stastnemu konci letu.

Uz tenkrat se spekulovalo, co by se asi bylo stalo, kdyby se totez stalo v obvykle letove hladine nad 30 000tisic stop a pasazer se odpalil nekde, kde by vybuch udelal vic skod, napr. pobliz kokpitu.

0/0
27.5.2016 11:38

M60i13c30h53a29l 60P56l10e82š50t71i59l 2555961415

No prosím. Kouř v kabině. A ti naši poslanci zákaz kouření neschválí a neschválí.

+1/0
26.5.2016 14:43

P78e49t15r83a 68M54a81l86a47k33o80v74a 1188200570644

jenže oni asi mají strach, že by ty blonďaté milenky, co všichni mají, ten zákon špatně pochopily.....

+4/0
26.5.2016 14:51

J90a29r70o11s90l11a55v 51P26o77l10e60n78s24k31y 5866744149

Uf jsem se zase nachytal abych si precetl clanek kde neni skutecne zadna nova informace :-/

+11/0
26.5.2016 13:53

M83a98r76i73e 50J36a78h25n82o30v48á 5842483894345

Už běží světem teorie, že to letadlo spadlo následkem srážky s meteoroidem. Prý se srážka se Zemí dokonce očekávala a vzpomeňme, že bylo v té oblasti hlášené UFO.

+2/−1
26.5.2016 13:42

P85e80t39r83a 95M49a76l92a63k67o89v53a 1308180320114

a před pár stoletími to předpověděl nostradamus...

0/0
26.5.2016 14:51

M92a10r13i35e 58J86a27h78n43o31v75á 5282353134405

Rusko vydalo výstrahu, která zdůraznila možnou hrozbu letadlům. Meteorit byl identifikován ruskou vesmírnou stanicí v Tádžikistánu. Varování bylo vydáno i pro protiletadlové zbraně v Sýrii s tím, že by úlomky mohly aktivovat poplašné systémy.

American Meteor Society, která sídlí v New Yorku, zaznamenala v době pádu letadla 700 hlášení o pádu meteoru v severovýchodní Americe i Kanadě.

To byl Nostradamus fakt génius.

0/0
26.5.2016 16:32

O39n20d35r92e43j 90H13u77r64k17a 6159238157595

Gravitace ? To by měl Brusel zakázat, než se to rozšíří. EK na tom už doufám pracuje.

+2/−1
26.5.2016 13:33

M82i57c17h59a28l 54P84l44e63š74t97i63l 2605491735

Jasně, ta sekce se jmenuje EKG ;-)

0/0
26.5.2016 14:45

M73a57r67e59k 37F60l43e93k25a88č 1206895314488

Příčinou pádu byla gravitace

+17/−1
26.5.2016 13:14

M28í52r72a 21K29r60a72t67o68c16h58v55í93l 8556609934794

Velmi trefné R^

+1/0
26.5.2016 13:15

P40e63t14r 89Z58d46e63n77ě98k 2484629914

Chytrej a vtipnej jak kolo od vozu.

0/−14
26.5.2016 13:20

T70o17m64á62š 95P45e32l34i52k41á87n 8118153886613

To je casta

0/0
26.5.2016 14:41

M80i65c86h43a30l 19P79l35e27š57t69i15l 2195421305

To letadlo bylo gravidní ? 8-o

0/0
26.5.2016 14:44

O21n19d75ř97e97j 92H91o97r20á37k 8689364971

Ach jo, zase jeden humorista. Ještě tu chybí ta slepice, co pomalu do každé diskuse o katastrofě Egyptair píše, že příčinou pádu byla ztráta vztlaku. Jestli se tu objeví, pozvi ji na rande, budete si se svým oduševnělým a originálním smyslem pro humor určitě rozumět.

0/−2
27.5.2016 2:48
Foto

P74a13v83e68l 84M61a95r42t61i29n70e60k 9375385451473

Technologie radiovych a GPS markeru je mezi nami uz hezkou radku let. Boje se nazyvaji EPIRB a neni to drahe zarizeni ani draha technologie, jednu vlastnim a mam ji kousek ode mne, prisroubovana na prepazce. Problem bude nekde jinde a zrejme nebude lehce resitelny. Mistni diskutujici to opravdu nevyresi. Uz jenom ten naraz na hladinu, kdy casto nevydrzi ani ty cerne skrinky a ted to jeste donutit po tom narazu plavat. Ale tohle je nazor cloveka, ktery vi o soucasnem letectvi prdlajs.

+5/−1
26.5.2016 13:06

P74e26t24r 19T20y75č90k39a 6905622179872

Oni ví proč to nechají spadnout radši na dno. Přece i kdyby to plavalo tak kdo zaručí jak dlouho by to plavalo? Bude to plavat den nebo týden než to najdou. A pokud se to po té době potopí tak to tak rozšíří oblast pátrání, že už to nenajdou nikdy. Je prostě lepší když černé skříňky padnou na dno spolu s letadlem.

0/0
26.5.2016 13:14

J66i76ř15í 61M81o80r59s24e 7733109302575

Ne, tak to není. Pokud by to přežilo a plavalo, tak to ten podstatný údaj vyšle v podstatě okamžitě a jestli se to bude dále pohybovat je už jedno. Nanejvýš by existovala trajektorie, kterou se to pohybovalo a i ta by byla lepší, než nic.

Maják připevněný na letoun to prostě nepřežije, pokud bude ta havárie podobné povahy. Stejně, jako když to napere do skály. Má to smysl u lodi, má to smysl u malých letadel a u velkých tehdy, když například při nouzovém přistání skončí v lese. Ne, pokud padají z kilometru jako kámen.

A v neposlední řadě - EPIRB je určen pro záchranu přeživších, ne pro určení, kdehledat pár tun trsátek na kytaru.

0/0
26.5.2016 14:13

P45e86t59r89a 15M46a70l64a56k60o44v21a 1538270860974

bojka při narazu z 8 kilometrů na hladinu vody má vydržet a být ještě k tomu z materiálu který plave? má mít dostatečný výkon aby vyslala signál? hm....

+1/0
26.5.2016 14:53

J21i54ř77í 31M54o17r74s84e 7233199782555

Nedělejte ze sebe hloupou. Znáte takovou tu věc, co se jmenuje padák?

Mimochodem, vojenské letouny to mají přesně takto, zapisovače odhazují...

0/0
26.5.2016 15:28

J77i30ř73í 74M94o66r72s33e 7263109342545

Ještě k tomu výkonu Petro, PLB to zvládá při velikosti, kdy se vám vejde do dlaně. Breitling to vyrábí vestavěné do hodinek, jen z nich musíte vytáhnout anténu. ;-)

0/0
26.5.2016 15:39

M91a52r41t16i41n 93K17o63ž92í60n 1125286321970

Někde jsem četl, že každé letadlo je povinně vybaveno systémem, který po nárazu odešle souřadnice na družici. Tuším se to jmenuje ELT. I tak to někdy není nic platné.

+1/0
26.5.2016 13:14

P12e38t21r 74T76y94č66k24a 6855352859682

Tak pokud se letadlo rozpadne ještě ve vzduchu tak to nemá co odeslat. Stejně tak ten náraz může být tak rychlý a pro letadlo nečekaný, že prostě nic nestihne. Viz. Air France 447.

0/0
26.5.2016 13:17
Foto

T25o86m53á63š 81P21r29a33x 4393123750684

Navíc v některých případech může vzniknout požár na hladině a i když ne tak často, ale může. Takže podle místních nápadologů musí bójka vydržet přetížení, vysoké a nízké teploty, musí plavat, musí se udržet nad místem havárie, musí vysílat a přijímat data, musí vydržet náraz do hladiny. Podle některých by měla být i dokonce vystřelována z trosek nebo z padajícího letadla a aby měla vrtulky a vlastní palivo. Takže zbývá už jenom umístění v letadle, jeho hmotnost, zabezpečení servis a vůbec by to měl už konečně někdo vynaleznout.

0/0
26.5.2016 13:17

M52i28r12e24k 62T26u28r54e52č96e63k 4443212510322

No tak vzhledem k pancerove obalce a vaze skřínek by ty "vrtulky" se zdrojem byly tak tezke a slozite skoro jako kus letadla. A ted' ty skřínky by tem mely byt dve...

0/0
26.5.2016 13:58

J38i86ř77í 65M15o30r71s77e 7293199392785

Viděl jste někdy dopadat do moře například kapsli s daty a dokonce kdysi filmy nafocenými ve vesmíru? No, kupodivu žádné vrtulky nebyly třeba, protože tu máme padáky... Přežilo to i s obsahem průlet atmosférou a dokonce to i plavalo...

0/0
26.5.2016 14:34

K89a98r97e68l 10T61e52s31t57e92r 9517610681176

Ale potřebujeme extrémně nehořlavý padáky.

0/0
26.5.2016 15:24

J41i26ř28í 32M19o51r40s87e 7903459612455

Ani ne. Nehledě na to, že to není až tak velký problém...

Pro zajímavost - tady máte celý Cirrus SR22 po odpálení CAPS (to je záchranný systém). Sám ten letoun hoří celou cestu dolů...

0/0
26.5.2016 15:34

J70i48ř80í 50M81o15r32s47e 7373559532385

https://www.youtube.com/watch?v=gf8DYXUOai8

0/0
26.5.2016 15:35

P63e81t67r 29B73u45r45d26a 3960965879557

On je rozdíl něco "vystřelit" pro dopravu čehosi na zem, když je nevyhnutelná likvidace mateřského objektu A když to cosi má být prakticky trvalou součástí mateřského objektu s tím, že se to "vystřeluje" jen v případě maxiprůšvihu.

Takže (zjednodušeně) potřebujete katapultážní zařízení, které bude odpáleno dostatečně včas, aby záznam neshořel, samostatně reagující na směr letadla (kdo to má hledat zaryté či potopené) a přitom všem zaznamenávající zvuky a letová data do poslední desetiny sekundy. Jde to u draka, ten je na šnůrce, tak by mohla být z USB kabelu.

0/0
27.5.2016 9:42

J59i96ř10í 86M48o11r17s62e 7163649902145

No, nechci se s vámi hádat, ale pokud bych podobný systém chtěl opravdu řešit, tak tu "bójku" odhodím z letadla, ideálně na principu podobném katapultu nad, nebo vedle letadla už za letu (pádu) a pak z ní vystřelím padák, podobně jako airbag. Technicky je to celé naprosto jednoduché řešení. Detekovat stav, kdy to má smysl složité nebude a i kdyby bylo pár "falsů", je to lepší, než ty následné náklady.

Požár na moři příliš pravděpodobný není. I proto, že na hladině většinou nic nezůstane, je důvod, proč se ta místa havárie hledají tak blbě.

Jenže ono to zjevně nemá smysl řešit, muselo by se kolem toho udělat tisíc schvalování a těch letounů v moři zase nekončí tak moc. Běžné havárie lze snadno nalézt, nebo je stihne ohlásit ELB.

0/0
26.5.2016 14:31

P50e17t21r 46T38y31č78k84a 6715892689362

Cerna skrinka musi byt na palube letadla az do konce.

+1/0
26.5.2016 23:58

M83i20c24h55a10l 45M48i72l59l35e89r 9846142459982

"detekovat" - jaky PASKVIL vyrobeny z anglickeho slova "to detect" = vypatrat, zjistit, odkryt, odhalit, rozeznat....

0/0
27.5.2016 11:30
Foto

P36e47t90r 31J97a89n63o78v66s33k97ý 1868740282138

predstavte si, že si driv lidi mysleli, že když člověk překročí rychlost zvuku, tak že je hned mrtvy a to hlasali vetěí vedci než vy :)) Já bych se pokroku nebál, jen to chce chtít, proč většinou hledaji duvod proč to nejde a ne způsob jak to udelat??? ;-D;-D;-D

0/0
26.5.2016 16:28

O82n69d37ř72e13j 37H86o61r61á70k 8269284541

Jo, tak tady v diskusi na iDnes dáme všichni hlavy dohromady a určitě to vymyslíme. Jsme tu přece jeden expert vedle druhého.

+1/0
27.5.2016 3:00

J25i27ř36í 41M92o32r52s46e 7803679692465

EPIRB (nebo v případě letectví lze také říct ELT, či ELB) mají dnes i malá letadélka a nosí ho s sebou v batohu lidí do hor. Problém je v tom, že skutečně většinou nestihne ten signál vyslat, protože zatímco u vás reaguje na vlhkost, v letectví na náraz a to už je sakra pozdě, pokud je to do vody.

0/0
26.5.2016 14:09

H29o40n57z31a 11N57o72g53a 7558519303561

Je to celé nějaké divné, a až to dopíšu, budete mě pranýřovat...

- po cestě z Paříže do Kahíry spadne egyptské letadlo, jakákoliv domněnka o teroristickém útoku nedává logiku, ani sestřelení protiletadlovou střelou, kdo by to taky dělal, v této oblasti

- doslova pár hodin před tím, se turecké stíhačky setkávají s UFO, jen asi 850km od místa kde se letadlo ztratilo. Ještě dnes se tímto incidentem zabávají různá světová media

- americké satelity, které jsou doslova 24h namířené na oblast Blízkého východu, a jsou schopné odhalit pohyb kdejakého šutru v poušti, nezaznamenají nic zvláštního, žádnou tepelnou stopu nic...

- dle informací ze včerejška ze nadměrně ohříval vnější plášt kokpitu pilota (ale americké satelity nic nezaznanemaly...)

- dle dnešních informací byl údajně na palubě detekován kouř tzn. možný požár na palubě (ale americké satelity nic nezaznanemaly...)

- pátrací týmy v relativně mělkém moři nejsou schopny už týden najít černé skříňky, přestože by měly (alespoň v minulých dekádách to problém nikdy nebyl, a to nebyla dostupná taková technologie jako dnes...)

Taky máte pocit že tu prostě něco smrdí ???

+4/−7
26.5.2016 13:03

M41a41r70t48i85n 38K59o81ž71í18n 1635496961650

Ponožky Aštara Šerana.

+23/0
26.5.2016 13:06
Foto

P93a52v74e65l 11M11a67r36t82i96n39e40k 9595235521733

;-DR^

+4/0
26.5.2016 13:07

J98a72n 95M79o10t60ů60r14e60k 7510182871739

no, vy. :-)

0/−1
26.5.2016 13:07

J21a75k17u33b 45N63o29v78o88t49n28ý 1874158580725

Realativne melke more? Kolem 4 km... je relativne hluboke more.

A satelity vsemocne skutecne nejsou.

+13/0
26.5.2016 13:08

P18e55t77r 46T38y96č19k90a 6525272659432

Najít černé skříňky na dně moře je vždycky trochu problém. 2 dny zpátky byly letecké katastrofy o nehodě SAS v Miláně. Černé skříňky tam hledali pěkně dlouho. A to to letadlo spadlo ještě na letišti. Americké satelity nedetekovali požár na palubě letadla? To jsou ale žabaři.

+5/0
26.5.2016 13:08

J90a70n 15M59o92t78ů61r70e30k 7310162241589

- takových odstavců a pořád jen že "americké satelity nic nezachytili" :)

- teroristi jsou schopni útočit všude, proč né na cestě z Paříže??

- jaké UFO?? a 850 km je docela daleko, ne?

- co je to "relativně mělké"? Víte jak je ta oblaste velká?

0/0
26.5.2016 13:09

J33i94ř19í 32B77r90a94d11a 5875948155735

Lidi, proboha, to úplně tahá oči - satelity nedetekovaly, satelity nezachytily. To jsou ty satelity, ne ti sateliti. Ledaže už to je ve významu ti saláti = ti nechopní salátoteliti.

+5/0
26.5.2016 13:15

J70a58n 75M12o84t64ů16r79e30k 7370172831899

jo, sorry, já vás nechtěl tahat za oči :) - satelity nezachytily!

0/0
26.5.2016 13:21

J34a19r52o86s52l86a48v 62D86r14o12z98d 6683749360697

Pro létající talíř, který projede za večeři celou mléčnou dráhu, je 850 km doslova nic.

Ripleyová by s nima měla hodit řeč.

0/0
26.5.2016 13:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.