Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Veteráni z USA se vrací do Vietnamu. Hledají odpuštění za válečná zvěrstva

Více než čtyřicet let po válce ve Vietnamu trápí vzpomínky na kruté boje tisíce amerických válečných veteránů. Někteří se s postraumatickým stresem vyrovnávají netradičně. Vrací se přímo do dějiště tehdejších bojů. Vietnam se stává jejich nových domovem. Mnozí se zde snaží vyrovnat s křivdami, které zde během války napáchali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64a11r62t10i95n 27H41o17r98á70k 9163139634

Nejlepší dokumentární pořad o válce ve Vietnamu pořídili Franzouci, udělali to s odstupem do jisté míry nezávisle na bojujících stranách. A nemuseli lhát ani za jednu stranu. (bylo to na ČT2) Bohužel si již nezpomínám na přesný název dokumentu.

Doporučuji dohledat a vidět.

0/0
30.5.2016 21:56

M40a87r47t92i36n 11H59o28r54á21k 9353369354

Už jsem to našel - francouzský dokument - Epizody z historie - díl. Vietnamská generace.

Doporučuji

0/0
31.5.2016 8:31
Foto

J69a26r22o27m62í60r 47P28r20a75u78s 9407897600816

Jaká zvěrstva? Donedávna nám všichni tvrdili, že to byla snaha o nastolení demokracie!Rv

+1/0
30.5.2016 15:06

O91t49t38o 26N47o12v36a94k 8970108536149

„Věřím, že všichni ti, kteří těží z války a přispívají k jejímu vzniku, by měli být zastřeleni hned první den občany své země.“

Ernest Hemingway

+1/0
30.5.2016 12:54

F22r86a19n88t36i72s69e56k 25K94u81b17i54k 9641445290224

Jiste si tuto historii americani nezaramuji A NEJSOU NA NI HRDI: na druhe strane : dostali jste omluvu od rusu za tu devastaci vychodni evropy jam moralni tak vecnou?.

Je ale trapne cist ty typicke antiamericke komentare. Vubec vam nejde na mysl, ze jen diky jim muzete kritisovat kohokoliv, kdekoliv, ze nemusite stat frontu na hajzlpapir, zeny muzou menstruovat- jsou vlozky ke koupi- ze muzete cestovat aniz by jste se prosili ulicni vybor o vyjezdni dolozku, podivejte se do sev koreje nebo na kubu. Bez USA bychom dale hlasovali o potrestani smrti kapitalistickym spionum (Dr. Horakova a pak i komunistu) atd.

Cesky narod je nevdecny vetsina si nevidi na spicku nosu se svym fanatismem a fobii, at jiz uprchlicka krise (mate 32 nebo snad 34 uprchliku) nebo nadavani na vsechny tam nahore. DOPORUCUJI CLANEK Martina Maleho v Hospodarskych novinach: NESCHOPNI BUDOU VZDY NESPOKOJENI.

Nechali jste si celou republiku od bolseviku rozkrast - to nezavinili americani, ti vam primo nebo neprimo dali moznost svobodne zit. Co s tim udelate je Vase vec. Zatim,, myslim pokud ty trapne vyjevy presentuji vetsinu naroda tak by jste meli vyhrabat Brezneva. Putin by mohl take pomoci. NIkdo vas nedrzi muzete nadale pochlebovat bolsevikum, Putinovi, Vasim politikum, kteri kradou tusky, delaji mezinarodni ostudu, nekteri jsou dokonce fasisti, .......

Je mi smutno co dokazali bolsevici z naroda ktery byl na spici evropy udelat. Proboha probudte se. Tentokrat mate moznost vzit osud do svych rukou - asi jste to jiz po 40tilete bolsevicke diktature zapomeli. Mam dojem ze u Vas vsichni nadavaji ze ostatni kradou ale oni sami nemohou.

At zije Babis, Zeman, Klaus a cela ta bolsevicka zbabela banda ktera podrzela zezlo jenom se prevlekla a dela demokraty

+1/−2
30.5.2016 10:42

M67a62r45t49i76n 35Ž15e82l19i87n33s42k30ý 9238269199562

Vas pristup je podle me v podstate shodny s pristupem uvedomeleho svazaka, co obhajuje vladnouci rezim a system pred listopadem 89. Vidi co chce, kdo ma jiny nazor je nepritel, a u vseho argumentuje strilenim do delniku.

+1/0
30.5.2016 13:06

F35r41a11n85t52i66s29e14k 66K96u66b30i70k 9811665170824

Asi jste spatne cetl! To je muj pohled na cz z venku. ja jsem jen smutny pozorovat deni v cz. Jak muze volit jeste dnes kazdy paty cech komunisty je mi nepochopitelne. Nikomu nevnucuji svuj nazor. Jsem opravdu daleko ten stary system pred kterym jsem byl donucen uteci obhajovat. Precti se ten clanek od Maleho, tam vidim ten problem. Cz je zfanatisovana proti moslimum, americanum, Merkel, pritom malokdo z nich moslima videl, Merkel nema s vama vubec nic co delat, USA nezna. Kdyz ctu navrh poslat hasice na hranice, musim se smat. K vam nikdo neprijde, vy se odsouvate do ustrani, s vama nikdo az na male cestne vyjimky nepocita.

0/0
30.5.2016 13:40

M39a46r17t63i44n 60Ž13e16l26i83n46s23k94ý 9808649979972

Podle me Ceskou republiku vidite dost negativne. Jak rezim ke konci 80. let i ten dnesni vidim jako celkem zitelny, jen to, ze pred rokem 1989 mel system na rozdil od soucasneho samozrejme jednu velkou "mouchu" v podobe moznych postihu za kritiku ideologie (ac se nam to mozna trosku vraci u kritiku ideologie islamizace, multikulturalizmu)... i aby v zemi vladla jedna strana asi logicky neni mozne, pokud bychom chteli mit svobodnou spolecnost, takze zmena byla nutna, i kdyby se vyber skrze zavedeni vetsiho podnikani, i cestovani zlepsilo. Lide dnes podle me nevoli komunisty kvuli vire v komunizmus, ale kvuli negativum dnesni doby (radikalne vyssi nasilna trestna cinnost, kradeze v mnohem vyssich radech, chemie v potravinach a pod.) takze se domnivam, ze KSCM plni funkci spis nejakeho vyrazneho nesouhlasu. Potvrzuji to podle me i clanky, ktere ne az tak davno probehly tiskem, ze i byvali disidenti dnes podporuji komunisty.

K tem svobodam bych dodal, ze komunisticky styl represi sice uz nemame, ale propaganda a cenzura se projevuje novym stylem. Psat muzete co chcete, ale budete navzdory pravdivymn informacim, ktere podavate, oznacen nepritelem, zesmesnen, zostuzen. V praci dnes podle me dochazi dokonce k vetsi nesvobode, kdy si uz vubec nesmite otevrit hubu, jinak letite. Siroky vyber zbozi sebou zase prinesl zbozi vyrabene v souladu s politikou "planned obsolescence" planovaneho zastaravani, kdy bojujete s naplanovanou kratkou zivotnosti produktu, a take bojujete s potravinami, do kterych jsou ne kvuli zakaznikum, ale kvuli producentum a obchodnikum primichavany primesi, ktere nechcete. ... takze proste lide vyjadruji svuj nesouhlas volbou komunistu. Zadnou hruzu bych za tim nevidel.

Jinak k tem Americanum ... podle me lide v teto zemi nemaji az na nejake fanaticke vyjimky, s Americany problem, pouze se zahranicni politikou USA.

Jinak podle me staci uplne malo, aby tento system podporili i lide, co dnes voli komunisty, je to vyzva pro nekomunisticke politiky.

0/0
30.5.2016 14:27

I39v13a28n 35S25o95t 6269454206388

Jsi na Marsu?

0/0
31.5.2016 0:12

V47l61a47d15i65m35í47r 83J79i11r92k90a 7794966794358

Kdy napíšete o zvěrstvech páchaných na vesničanech Vietkongem? Nevíte-li o nich, zajeďte se tam přeptat.

+1/0
30.5.2016 10:15

M81i82l89a70n 25U12ř31í72d52i63l 5877564239501

Vietnam nelze ani omluvit, ani prominout. Lze se jen poučit. Bohužel někteří jsou nepoučitelní a tak dnes jsou na pořadu dne Irák a IS. Stále ti a titíž.

+4/0
30.5.2016 8:02

L90a27d33i31s64l53a77v 77F79r86y56d95r84y96š15e47k 9323309548894

Pane Petře Krátký.zvěrstva páchali jak píšete jak američaní, tak sověti.

Těch zvězstev bylo pácháno dost a dost, jak již v druhé světové válce, tak i po ní, nejen sověty a američany.

A není pravdou, že ty mohou přiznat pouze vojáci svobodné a demokratické země.Ty zvěrstva jsou dokumentovány válečnými zpravodaji a zde v tomto případě je zdokumentováno, že nedrastičtější zvěrstva se dopustili vojáci americké armády ve Vietnamu.Mimo svrhnutí nejvíce tun a druhů bomb v jedné válce se z Vietnamu stala labortoř,která otestovala na lidech účinky 72 milionů litrů herbicidů, nejnámější Agent Orange, kterého rozprášili američané 41,8 milionu litrů.Tyto herbiidy zničily vegetaci na několik desetiletí v oblastech, kde byly použity a to nezmiňuji následky na liudech!!!!!!.Mimo těchto skutečností, ještě mnoho let po válce zabíjely vietnamce nevybuchlé bomby, miny(cca 42 tisíc lidí).

A nezámější masakr se udál ve vesnici My Lai, kde bylo vyvražděno přes 200 civilistů v drtivé převaze ženy, děti.Ženy před smrtí znásilněny, byly skutky mučení, zoahavení, znetvoření.

Tak jako byly zdokumentovány válečné zločiny příkladně Japonců, Němců, tak jsou i ostatních"vykonavatelů"zvěrstev, v poslední době UCK, či srbská armáda, ale žádné konané zvěrstvo nemá nad zvěrstva amiarmády ve Vietnamu.!!!!!

+3/−1
30.5.2016 7:01

R24a43d55o48v23a45n 39S74ý62k12o47r89a 6694385204740

Jednoznačně nemáte pravdu. Pouze ve svobodné a demokratické zemi je možno přiznat vlastní zločiny a natáčet o nich i filmy. Nevíte náhodou, proč existuje mnoho amerických filmů a dokumentů, které otevřeně přiznávají a popisují zločiny amerických vojáků a naproti tomu ty samé filmy a dokumenty o zločinech sovětských vojáků jsou opět pouze ze západních zdrojů? Pro vás je to důkazem neexistence těch věcí na sovětské straně. Pokud západní zdroje odvysílají něco o zločinech západních vojáků, je to pravda. Pokud odvysílají něco o zločinech vojáků SSSR, je to propaganda. Vy byste tomu uvěřil, až by to odvysílal první kanál ruské televize, ale to se asi nedočkáte.

Píšete: Nejznámnější masakr byl ten v My Lai. A proč? Protože ho zdokumentovala a zpropagovala západní media. Ale stejných masakrů bylo mnoho i ze strany Vietkongu opačným směrem. Rozdíl je v tom, že komunistická propaganda Severního Vietnamu o nich nikoho informovat nebude a sovětská také ne. Dotyčný novinář by skončil s kulkou v hlavně nebo v gulagu.

Zločiny Japonců, Němců, Srbů.... A že jste nezmínil žádná zvěrstva sovětská? Proč se jim vyhýbáte???

+4/−4
30.5.2016 7:57

P66e58t42r 35K56r13á13t12k24ý 5289276346671

Zverstva pachali jak americani, tak soveti, lec priznat to mohou a jsou schopni pouze vojaci z opravdu svobodne a demokraticke zeme. Dokazete si predstavit, ze by si byvali sovetsti vojaci z Vietnamu mohli takto verejne dovolit neco takoveho rikat? To by je putin hnal na sibir...

+3/−3
30.5.2016 1:04

M14i40l66a11n 33U36ř57í71d83i18l 5297234139251

Plácáte. Co víte o My Lai? O tygří jednotce a pod.?

+1/−1
30.5.2016 8:03

J76i49ř65í 36B55u85š39e80k 8732877299

Podle místních pravdolásek přeci nikdy žádná zvěrstva nepáchali, tak tohle jim radost asi neudělá.:-)

+3/−2
29.5.2016 22:56
Foto

M43i20c39h52a34l 93G27r15e17š57l70i80k 9871466122626

Čo tu zase podsúvate svoje fantasmagórie iným? :-)

0/−2
30.5.2016 0:29

L13u81d49o23v21i52t 86B35a62l57a91z71e47c 3378335665789

Nejaki komunisti su vsade, aj v Amerike

+1/0
29.5.2016 22:54

F81r88a25n27t28i58š24e11k 18C94h67m15e68l76a88ř 6528330

U těchto lidí sebereflexe na rozdíl od vlád USA nastala alespoň dnes, objektivní pohled na ten konflikt obhájcům USA demokratury cybí stále.

Smutné...

+2/0
29.5.2016 22:51

V36l97a33d74i17m89í33r 13M89a76t11ě55j66o79v33s14k11ý 2169567864447

Kdepak začnou hledat odpuštění severní Vietnamci za svá válečná zvěrstva? Zemřelo pri nich mnohonásobně více lidí. Už za války. A ještě více po válce, při "prevychove" Jihovietnamcu.Rv

+4/−6
29.5.2016 21:46

D28a23v11i35d 43J13e74r98a91b23e38k 3806220556507

Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.

Bolševik nebo imperialista, rus nebo amík,všechno mocichtivý šmejd.

PS:

Ten článek by měli ihned smazat ,aby si ho spravedliví soudruzi trolující a horující pro USA náhodou nepřečetli a neprudili.

+1/−1
29.5.2016 20:53

J25o43s11e66f 70H42á65j87e52k 6748960629142

...tak do určité míry souhlasím, jen se zbavte toho bipolárního vidění ... a budete překvapen.:-)

+2/0
29.5.2016 21:17

R42a13d82o94v96a98n 37S53ý78k97o69r96a 6404565934310

Dovolil bych si malé srovnání Vietnamu s Jižní Koreou, kterou Američani proti vývozu komunistům uhájili. Vietnam je sice krásná ,ale po letech komunistické vlády chudá, rozvojová země. Koreal je ekonomický tygr, jeden z nevyspělejších států světa. Vietnam má 90 milionů obyvatel, Korea 50 milionů. Přesto má Korea 8x větší HDP než Vietnam a investuje po celém světě. Vietnam naproti tomu spíše investice potřebuje. HDP na osobu: Vietnam / Korea = 5000 USD / 38000 USD. Korea se ekonomicky může měřit s Ruskem. HDP má o něco nižší, ale taky má třetinu obyvatel a to HDP vytváří v oborech s vysokou přidanou hodnotou a nikoliv dobýváním toho, co má pod zemí.

+11/−2
29.5.2016 20:36

J54o51s23e65f 61H41á84j28e36k 6188690619342

...jako ekonom máte možná pravdu, jako voják srovnáváte jablka s traktory...:-/

+5/−2
29.5.2016 20:38

R57a60d45o50v70a66n 87S39ý42k83o22r27a 6964465454410

Možná to bude tim, že jsem spíše ekonom než voják. ;-)

+4/0
29.5.2016 20:40

J68o40s84e71f 66H96á32j82e96k 6518100289642

...tak ekonomie je o dost menší svinstvo, než válčení. Pravda... Nebudu vám kecat do HDP a vy se prosím nevyjadřujte k taktickým válečným úspěchům skrze HDP...:-P

+1/−1
29.5.2016 20:47

P39a75v28e30l 47S33ý56k69o89r16a 1908211672117

Kde je v tomto příspěvku jediná zmínka k taktickým válečným úspěchům skrze HDP?

+1/0
29.5.2016 20:50

J63o94s49e86f 67H77á83j89e67k 6598370629522

Hned ve vašem prvním příspěvku... jenomže v Koreji hrozil Číně NukeStrike bez možnosti okamžité odpovědi, ve Vietnamu to byla jiná pohádka... bez ohledu jak dotčené země fungují dodnes. Chápu, chtěl jste názorně popsat, že vítězství "imperialistů" bylo vlastně pozitivní... a já se Vá snažím vysvětlit, že stejnej trick prostě dvakrát nemohl fungovat...:-/

+1/−1
29.5.2016 20:58

J28i66ř69í 74Č74e93r82m51á78k 5260965178217

Nelžete tak hloupě. Každý, kdo se o ten konflikt aspoň trochu zajímal, ví, že Číně žádný jaderný úder nehrozil, protože Rusák slíbil čínský útok přikrýt svým "jaderným deštníkem", tedy hrozbou případného svého úderu proti USA. Bez tohoto krytí by si Číňan nikdy netroufl překročit Yalu, a svět by dnes nemusel řešit problémy s nevyzpytatelnou a věčně hladovou Severní Koreou.

+2/−1
29.5.2016 22:05

Z69d93e64n74ě85k 64G81a58b86a14š 9782774109203

Výbor náčelníků štábů a Národní bezpečnostní rada schválily atomové útoky na čínu. Eisenhower a Dulles si dali záležet, aby se komunističtí vůdci o těchto hrozbách dozvěděli.

- Untold History of the United States, Peter Kuznick + Oliver Stone

0/0
30.5.2016 10:09

J54o84s59e69f 19H70á13j50e33k 6458260469722

V roce 1951? Sovětský jaderný deštník vyrobený za 2 roky od prvního úspěšného pokusu s jadernou pumou? Tak určitě...:-)

+1/0
30.5.2016 11:05

M27i95l84a78n 51U78ř56í17d88i34l 5917734719801

Tak si zjistěte něco o My Lai a ono vás to počítání přejde.

0/0
29.5.2016 21:51

J93i41ř61í 90Č96e74r83m37á65k 5280555868467

A jestlipak jste kromě této komunistické mantry s 500 mrtvými slyšel také o masakrech civilistů prováděných komunisty, které My Lai překonávají řádově? Zkuste si něco přečíst o masakrech v dobytém pohraničním městě Hue (asi 5000 mrtvých) nebo o masakrování civilistů prchajících z Centrální vysočiny (asi 130 000 mrtvých). Pak vás to počítání rychle přejde.

+1/0
29.5.2016 22:11

I17v29a70n 29V57r49b91a 9630620115352

nemozete jednym zlocinom ospravedlnovat alebo zlahcovat ten druhy.

0/0
29.5.2016 22:25

J36i97ř53í 13Č64e60r66m95á47k 5890195198707

Nikdo nic nezlehčuje, jen reaguji na oblíbenou mantru zdejších bolševiků, kterou se soudruzi snaží navodit dojem, že jedině Američané ve Vietnamu dělali špatné věci, a Severovietnamci tam fungovali jako osvoboditelé od zlých imperialistů..

+1/0
29.5.2016 22:37
Foto

M54i29c71h88a88l 39G66r32e63š42l48i87k 9281156432346

On nezľahčuje, len porovnáva, že komunistické zverstvá boli vždy o mnoho rádov horšie. ;-)

0/0
30.5.2016 0:21

B79o26h40u39m35i63l 98P30e79t72r15a60s 1593494551972

Ano zlehcuje a vy v tom pokracujete. Jestli se ve Vietnamu praly dve diktatury mezi sebou americane se nemeli do toho co michat.

0/0
30.5.2016 2:20
Foto

M19i10c73h38a77l 13G73r33e44š12l72i64k 9151256462556

To by sa Vám páčilo. ;-D

Takže po krvavých bojoch v Tichomorí, ktoré stáli USA spústu životov a materiálu (nehovoriac o iných národoch), mali strčiť hlavu do piesku a Áziu si nevšímať? Len hlupák by sa z chýb nepoučil. :-)

0/0
30.5.2016 7:32

M32i71l66a72n 77U79ř44í89d30i50l 5187264339151

Potíž je v tom, že v My LAI byli před zmasakrováním skalpováni. Když Němci vyhladili Lidice, děti nechali. Američané byli daleko důkladnější.

Agent Orange vraždí dodnes. 2.000.000 mrtvých a pak se přestalo počítat. Nechci se šťourat v minulosti. Každý má své stinné stránky, ale Vietnam byl válečný zločin se vším všudy.

+1/0
30.5.2016 8:07

M72a23r85t49i77n 28Ž40e15l56i76n51s17k93ý 9338909439252

Protoze "Jizni Korea je vyspelejsi nez Vietnam" u vas predpokladam omlouva vymysleny duvod utoku na Vietnam, Irak, Syrskou vladu a predpokladam budouci jaderny utok na Cinu, Rusko a jakoukoliv zemi co nechce spolupracovat.

+1/0
29.5.2016 21:23

J64o36s59e37f 86H82á82j29e39k 6648830189362

...co kdyby jste šel mávat vlajkou o kus dál a nerušil nás v diskuzi?:-P

0/0
29.5.2016 21:45

M93a57r98t39i39n 58Ž77e64l46i28n24s27k25ý 9898309709842

Ja reagoval na pana Sykoru. Takze rusite vy ..., nebo mate nejake vysadne pravo na diskuse v Babisovych mediich?

0/0
29.5.2016 22:50
Foto

M21i97c85h34a53l 88G73r76e84š40l13i30k 9471626552966

Severný Vietnam zaútočil na Južný. Klasická komunistická agresia, rovnako ako útok komunistickej severnej Kórei na Južnú.

Husajna mali rozprášiť dávno predtým ako to urobili a na Assada západ doteraz nezaútočil... to by bol krátky proces. :-)

0/0
30.5.2016 0:14

B29o81h93u17m64i93l 42P65e60t27r18a44s 1203714911612

No a co bylo USA po tom, co se delo nekde za oceanem? Jejich zasah tam byl v rozporu i s americkou ustavou.

0/0
30.5.2016 2:13
Foto

M57i53c53h84a32l 12G50r67e35š61l53i27k 9731446982646

Akože, čo ich bolo potom? Svojho času viedli izolacionistickú politiku a boli zatiahnutí do dvoch svetových vojen. Počuli ste o dvojičkách?

Dokonca aj Putin sa svojho času pochválil, že o paktovaní Husajna s al Kajdou poskytli ruské spravodajské služby informácie kolegom v USA. Husajn mal chemické zbrane... tak akože na čo mali čakať? :-)

Americká ústava nezakazuje sebaobranu. ;-)

0/0
30.5.2016 7:29

M67a30r94t17i36n 63Ž30e27l65i29n73s35k80ý 9388669229482

Jedna vec je komunisticka ideologie, se kterou nesouhlasim, a druha to, ze Jizni Vietnam byl loajalni ke kolonialnimu vladcum - Francouzum, ktere pak vymenily USA, co mely svoje vojaky na jeho uzemi jeste pred zacatkem valky, takze na boj Severniho Vietnamu proti Jiznimu se da take pohlizet jako na boj o nezavislost Vietnamu. Pokud USA nestacil duvod, ze bojuje proti komunistickemu zlu, tak si nemely vymyslet zastupne duvody, ze je nekdo napadl, kdyz to nebyla pravda a podobne i s Irakem. Pokud USA nestacil duvod preventivni vlaky a pod. proti diktatorovi, ta si nemely vymyslet zbrane hromadneho niceni, jinak to ponekud smrdi.

0/0
30.5.2016 12:31
Foto

M51i71c92h19a70l 74G27r41e35š80l12i49k 9241916262286

Ahááá. Takže to, koho má niekto na svojom území, alebo s kým sympatizuje dáva inému právo na útok? ;-D

Veď ZHN sa v Iraku našli. Saddám nezlikvidoval všetko. Navyše sa začal prikláňať k islamu a paktovať s al Kaidou. Akože načo mali USA čakať? Na niečo horšie, ako dvojičky? :-)

0/0
30.5.2016 13:00

M52a76r89t75i84n 34Ž93e33l35i29n12s38k24ý 9858969949402

ZHN se nenasly ... koukam, ze s vami nema smysl diskutovat, kdyz ani nevite co se deje. Ze se nasly nejake chemikalie, neznamena, ze to byly ZHN.

0/0
30.5.2016 13:09
Foto

M78i32c72h15a55l 96G55r77e75š10l81i28k 9761506372566

http://www.businessinsider.com/us-chemical-weapons-iraq-2014-10

Jednalo sa o tisíce kusov munície v rôznom stave a dodnes sa likvidujú.

0/0
30.5.2016 13:33

M17a38r61t76i45n 63Ž26e76l69i82n51s71k88ý 9268499839162

Ano, slysel jsem o starych zrezivelych, nepouzitelnych krapech. Chemicke zbrane jako takove alepo pokud vim nebyly duvodem utoku. Utok do Iraku byl ale postaven na zbranich hromadneho niceni a take na pohadkach spojovani Saddama s utokem 911. ... ne jako ze by to byl muj nejaky oblibenec.. To pak USA mohly prepadnout jakoukoliv zemi co ma dodnes chemicke zbrane ... i Syrie je mela.

0/0
30.5.2016 14:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.