Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostatky z letu MS804 napovídají o explozi, znělo z Egypta. Úřad to popřel

Egyptští vyšetřovatelé se domnívají, že během letu MS804 mezi Paříží a Káhirou strojem otřásla exploze. Uvedla to agentura AP s odvoláním na člověka, který zkoumal ostatky cestujících. Šéf vyšetřovatelů zprávu krátce poté popřel. Rozporuplné informace jsou pro vyšetřování pádu egyptského letadla typické.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T85o36m80á23š 31B35u62r31a 1119816

Dosavadní mediální výstupy odpovědných egyptských činitelů nejsou buď vůbec žádné, nebo si vzájemně protiřečí - alespoň dle médií. Připomíná mi to chaos a neprofesionalitu při šetření záhadného umrtí manželky a dcery pana Kramného egyptskými úřady. Zřejmě to bude takový milý tamní kolorit.

0/0
25.5.2016 4:08

N59o85v92o50s37a46d 26M25i34r74o91s25l52a19v 9498429218289

...ještě něco.ať se jedná o Londýn,Curych, Amstrdam...veškerý pomocný personál jsou na těchto letištích buď Arabové z větší části a menší procento jsou Indové no a jejich přístup k této práci je znám ale to už záleží jak se poučili z poslední katastrofy z Egypta a bordelu na letišti...a mimo to se divím,že se toto ještě nenakouslo u Kramného...jak se jedná o nějaké motlitby je pro vše ostatní konečná..;-O;-O

+2/−4
24.5.2016 15:51

M58a63r60t95i33n 39Š45t47r76y49m22p94l 9388168835301

No a ted si predstavte ty nadavky a padajici politicke hlavy, kdyz by jste na letistich za nekolikanasobny plat zamestnal mistni a naklady se promitly do cen letenek....

Ono velka cast nasi zapadni vyspelosti a zivotni urovne by bez levne pracovni sily byla fuc....

+4/−2
24.5.2016 15:56

P67e88t38r 52M51a42r74e33č47e16k 1613851959528

Není pravda. Jaký několikanásobný plat?

0/0
24.5.2016 16:17

M82a16r34t93i56n 83Š63t13r64y25m54p85l 9208458605701

Kdyz bezny cech nejde kopat prikopy, protoze za ty penize... a tak to delaji pristehovalci... tak kdyby tu praci chteli dat nekomu mistnimu, museli by zvednou platy, jinak by jim chybela pracovni sila.... v pripade, ze by nechteli zamestnavat pristehovalce...

Nebo proc myslite, ze v urcitych profesich pracuje tolik cizincu? Vetsina cechu by takovou praci za ty penize nedelala..... Myslite, ze to je v zapadnich zemich jine?

0/0
24.5.2016 18:33

P40e95t19r 46M53a65r65e41č36e15k 1263571829148

Oni nějací politici měli v programu garanci nízkých cen letenek? :-D

+3/0
24.5.2016 16:22

M17a87r38t53i72n 18Š37t26r49y77m67p46l 9308218205931

Ne. Ale jak se zdrazuje.....

0/0
24.5.2016 18:27

P15a67v88e62l 18N34e66d38ě90l13a 5796690674841

vy se motlíte? 8-o

+1/0
24.5.2016 15:57

P69e25t24r 57M46a52r25e52č30e41k 1183651189798

Pravda , pomocný pozemní personàl to je na západě opravdu kapitola sama pro sebe. Je jen otázkou času kdy začnou padat letadla častěji.

+2/−1
24.5.2016 16:20

N53o27v94o45s97a55d 47M64i14r13o20s93l48a60v 9938909508709

...já vím,že se blíží dovolené ale toto už zavání státním bordelem...nebo je i toto organizovaným bordelem...;-O;-O

+1/0
24.5.2016 15:34

L54a38d41i56s76l67a91v 70F41r45y71d38r56y32š94e54k 9903539478134

Jeden, pod podmínkou anonymity uvedl, že bylo vytaženo na 80 částí těla, aĺe ani jedna "celá"(paže, hlava..), tak jestli je to pravda, tak to musel být"masakr".:-(:-(:-(

+2/0
24.5.2016 15:24

M84a56r68t91i50n 30K55r35a72l 7483540783907

Asi myslel celé tělo. To snad není možné, aby ani jedna hlava nezůstala pohromadě... :-/

+1/0
24.5.2016 15:51

R58a82d89a31n 23K92u54b61a30n84t 1173180369170

slušnej chaos ti Egypťani.

0/0
24.5.2016 15:12

J97a55n 86H53á46l68a 8255175480567

Podle sledu hlášení z ACARS mi to spíš připomíná situaci (také už se to stalo), kdy díky např. špatné izolaci nebo překrytí kabelů dojde k zahoření nekvalitní izolace a oheň poškodí ovládací prvky - ale zase jednak materiály v dopravních letadlech, tedy v těch novějších, splňují velmi přísné normy a i kdyby vypukl klasický požár, piloti by měli dost času minimálně vyslat nouzovku, pokud by tedy nedošlo k požáru přímo v některém z hlavních el. uzlů. Nebo že by zápalná bomba? Nic, jen tu spekulujeme a důvěryhodných zveřejněných informací je pomálu.

+1/−3
24.5.2016 15:06
Foto

M56i76r66o16s35l29a33v 38S97t34e79i72n38e62r 1395235828423

Veškeré kabely jsou jištěné automaty, takže přetížení zkratem včas vypnou. Všechny důležité systémy jsou pojištěny zdvojením, takže výpadek se přemostí přepnutím na rezervní vedení. Pokud však izolace odhoří ohněm zvenčí, dojde k dalekosáhlým zkratům nejrůznějších systémů, aniž by to pojistky nějak omezily. Kolem toalety probíhají zřejmě důležité kabely, takže jako místo, odkud zahájit útok, je toaleta velmi vhodná. Agenti na letišti tam mohli umístit časovanou bombu, nebo tam mohl jít sebevrah. Hořlavinu nebo výbušninu mu tam mohli připravit třeba už v Tunisu. Snad pomůže dále, hledat motiv v složení pasažérů. Křesťané, Židé, Alawité nebo šíité jsou v Egyptě ohrožený druh.

+3/−1
24.5.2016 15:22

J39a24n 60H40á73l17a 8605395690257

Jenže náhodný zkrat při úderu blesku je něco jiného, než zkraty vzniklé hořením, kdy může dojít k několikerému opětovnému dotyku nahých drátů, ale hlavně k vyřazení palubního počítače a měřící techniky - a v ten moment je to v háji, protože v kokpitu nefunguje nic a nic neovládáte.

+1/0
24.5.2016 15:26
Foto

V68l15a86s88t63a 29C76o81u14f66a58l 7187959259865

Ale pořád máte nouzovou sběrnici a na ní připojené systémy a rádia. Navigační i komunikační.

0/0
24.5.2016 15:28

J43a45n 95H44á66l95a 8845165290627

Otázka je, zda vedení té sběrnice nejde spolu s ostatním. S ohledem na to, že se podobných případů stalo už několik si skoro myslím, že ano - vezměte si průřez trupu dopravního letadla a teď kam s těmi kilometry kabeláže, kterou tam potřebujete nacpat - tomu, aby v některých místech vedla stejnými prostory, se nevyhnete.

0/0
24.5.2016 15:35
Foto

V38l43a44s11t75a 25C40o54u13f21a78l 7877449169755

Nejde. Nouzová bateriová sběrnice jsou v praxi dva tlusté kabely, které se v radioúseku vyvedou na svorkovnice. Napájení k jedničkovým systémům se pak rozvádí kabely, které končí ve společném svazku kousek před konektorem. Baterie se instalují co nejblíže k radioúseku.

+1/0
24.5.2016 15:40

J51a84n 49H65á24l80a 8155645240867

A jak je teda možné, že už k tomu několikrát došlo? Resp. bavíme se o stejné třídě letadel, tzn. velká osobní, ne nějaké biz jety, nebo turbopropy pro nákladní dopravu?

Já osobně, v tomhle konkrétním případě, tipuji nekvalitní, nebo nevhodný materiál na izolaci, který tam dali při opravě a na druhém místě teroristický útok. Ale vařím z vody, jako každý tady.

0/0
24.5.2016 15:56
Foto

V73l25a43s35t58a 71C30o79u69f10a90l 7427469139905

Ano, bavíme se o velkých letadlech. Vyhořelou kabeláž jsem v letadle viděl. Došlo k tomu tak, že praskla objímka, kterou se kabeláž přichytává ke konstrukci. Vibracemi se prodřela izolace a konstrukce je (-), tak došlo ke zkratu. U stejnosměrné sítě to docela jiskřilo.

+1/0
24.5.2016 16:04

M42a77r51t22i75n 63H56u60l38a89k 1535981660620

Strach dostanu, kdyz ctu prispevky v teto diskuzi.

+3/−1
24.5.2016 14:47

K48a57r37e79l 85L88a51n24g20r 2772627160678

No vidíte. Nejlepší je sledovat za letu reakce pasažérů na otevřené křídlo (klapky) jak tam občas steče voda a jejich obličeje, pro někoho normálka a někdo je z toho mimo. Poznáte tak kdo létá a ví, že se to stává běžně.

0/0
24.5.2016 16:16

I63r45e75n60a 52P12l62a32c47h37e22t12k21o19v67á 3824964670277

Tohle je daň za lepší multikulturní společnost. V žádném případě se nesmíme nechat odradit drobnými neúspěchy a musíme pokračovat ve vytyčeném směru. Politika Angely náš vzor

0/−7
24.5.2016 14:46

I30r23e17n61a 42P14l66a27c12h89e62t41k44o22v57á 3884954910247

Malá daň..

0/−1
24.5.2016 14:47
Foto

M92i56r64o10s25l19a98v 66S83t77e42i56n37e79r 1935875468503

Důležité je, že ti rozhodující činitelé létají zásadně speciály, k těm se žádný muslim nedostane. Ale i speciál může spadnout, viz Smolensk a Poláci. Už generál Milan Štefánik byl sestřelen nebo znehodován, politikové si prostředky nevybírají.

Obávám se, že Egypt ztratí opět mnoho turistů a ti byli dosud podstatnou položkou ve státních příjmech. To by ovšem jako motiv neohrozilo pařížské muslimy- tady musí být důvod jiný.

+1/0
24.5.2016 15:29

P38a23v27e47l 44L45e30p56e74n80k67a 5976601785853

Pokud by byl potvrzen výbuch způsobený trhavinou, tak bych to viděl na dost velký průšvih. Letadlo odlétalo z Paříže a tam bych předpokládal dost prověřený letištní personál. V Egyptě to bude s personálem horší. A že by si letadlo přivezlo bombu již z Egypta, aby pak následně bouchlo na zpáteční cestě je také dost nepravděpodobné.

+2/0
24.5.2016 14:36

P14e52t34e72r 58S17m46u33t14n10ý 2425330570163

Proč je to nepravděpodobné?

+1/0
24.5.2016 14:37

P13a63v28e68l 51L55e63p10e74n19k29a 5636931615343

Můj úsudek. Dát do letadla trhavinu a čekat, že projde další destinací zvyšuje riziko, že se útok nemusí povést. Např. letadlo z nějakého důvodu může zůstat nějakou dobu na zemi. Těch důvodů by bylo asi více.

+4/0
24.5.2016 14:49

P78e80t76r50a 75M50a63l73a91k30o76v93a 1428440120954

tak tak, navíc je vyšší riziko odhalení nálože při prohlídce a nakládce na druhém letišti, nejistota s časováním trhaviny (ledaže snad použijí spínač podle tlaku vzduchu, ale jak ten pozná že jde až o druhý a ne první let?), odpálení na dálku také nepřichází asi do úvahy kvůli vzdálenosti etc.

0/0
24.5.2016 14:55
Foto

V98l68a76s14t79a 91C37o40u49f51a58l 7637389529515

Podle tlaku vzduchu? Dobrý výkon. Na dálku? Víte, že HF stanice mají dosah 3000-5000km? Jak to ale připojit na anténu, která má délku kolem 5-9m?

+1/0
24.5.2016 15:02

M70i79r24o26s54l76a38v 62Z86i76k14m77u63n42d 6338802757838

Kombinace dvou spínačů, tlakový + časový ... plechovku od nápoje lze v nákladném prostoru umístit tak, že se bez čuchacího pomocníka nenajde ...

0/0
24.5.2016 15:24
Foto

V61l96a62s65t17a 21C98o87u49f20a35l 7987159199625

Kdybych tohle dělal, tak skutečně raději použiji VHF rádio, viz. níže. To je avionika. V letadle se ztratí a nikoho nenapadne, že může zabít.

0/0
24.5.2016 15:26
Foto

M77i34r32o61s30l84a51v 32S39t24e26i12n87e59r 1765175288763

Podle všeho tu bombu, pokud se to prokáže, mohli umístit uklízeči už v Tunisu, řízení malým počítačem je dnes jednoduché, 80% migrantů jsou ajťáci, jak tvrdí německý ministr práce. Počítač může detekovat výšku, může i jeden cyklus vynechat a spustit až na to druhé dosažení výšky.

V toiletě zřejmě jsou vhodné skrýše, třeba odpadková nádrž.

0/−2
24.5.2016 15:37

J86o54s90e54f 18M24i16k14e54l 2878870516612

Na to stačí obvod za cca 5 Kč - čítač.

+1/0
24.5.2016 15:53

P77e98t67r11a 64M97a57l23a63k75o54v39a 1358920940964

trhavina je stále méně pravděpodobná...navíc se nikdo k atentátu nepřihlásil....

0/0
24.5.2016 14:38

G10a89b43r28i79e37l 31M17a86r79c24e47l 6233790966444

Proc je mene pravdepodobna?

0/0
24.5.2016 14:41

P50e71t64r 34N87o90v75o51t29n28y 1721890241

Protože to tvrdí Malakova. :-)

+1/−1
24.5.2016 15:02

M98a77r88t23i19n 57Š86t97r18y42m96p71l 9468928775271

Pri vybuchu na palube vetsinou dochazi k destruktivnim skodam. V takove situaci by letadlo nejspise letelo a nahle by proste zmizelo. Zadna hlaseni o kouri apod.

Samozdrejme muze i po explozi na palube letadlo pokracovat v letu a nekdy i nouzove pristat. Ale neni to prilis pravdepodobny scenar.

0/0
24.5.2016 15:03

J43a75n 50H94á56l94a 8835305400717

To zas tak úplně není, protože výbuch v zav. prostoru naruší "jen" ovládací prvky a tlakový trup, výška, tlak a rychlost pak už práci dokončí, takže k celkové destrukci letadla dojde postupně, nikdy ne najednou (tolik výbušnin tam prostě nepropašujete).

+1/0
24.5.2016 15:23

M22a97r67t75i59n 18Š57t27r71y80m45p58l 9988708495561

To je pravda. A na to sem prave narazel. Po naruseni trupu je celkovy kolabs otazkou vterin. To je defakto okamzite.

Pokud bychom to brali precizne, tak samozdrejme okamzitou destrukci nezpusobi ani dostatek vybusniny.

0/0
24.5.2016 16:04

K52a62r31e36l 26L54a81n73g12r 2842967490288

747 na Havaji přišlo o kus trupu - pilot přistál. Nedávno https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20160202-0 taky nespadlo. A takových případů je hodně.

Takže pokud něco takového chcete udělat musíte vědět kam to dát, aby to udělalo smrtelné škody na technice.

+1/0
24.5.2016 16:22

M51a81r15t91i77n 84Š74t98r50y65m47p63l 9878758155461

Ano, jsou i takove pripady. Vysledek ovlivnuje defakto vse. Ale pripadu, kdy by letadlo zustalo pohromade po vybuchu naloze na palube nejaky delsi cas neni mnoho. Alespon co me je znamo.

0/0
24.5.2016 18:30

J96a27n 50H34á17l48a 8405665180447

Prověřený personál? Na francouzském letišti? Víte, kolik je mezi letištním personálem v Paříži muslimů? A protože by šlo o fašismus, rasismus atd, tak je musí přijmout, když projdou nepříliš sofistikovaným šetřením na úrovni otázky "jste terorista, nebo ne?".

+2/−1
24.5.2016 15:21

M11i57c32h59a76l 53M38i63l53l16e91r 9646802529222

najdi si zpravy o lustracnich cistkach na francouzskych letistich a odebrani bezpecnostnich prukazu desitkam zamestnancu jen na CDG v prosinci 2015.

0/0
25.5.2016 8:22

J64o88s61e65f 16M68i64k86e79l 2988930446422

Ještě nikdy mi někdo fundovaný neodpověděl na otázku, proč se na taková letadla nemontuje nějaká speciální bójka-vysílač, která by při pádu letadla do vody zůstala na hladině a začala vysílat nouzový signál, který by eventuálně mohl rovnou obsahovat i souřadnice z GPS, případně i další informace. Nalezení bójky by bylo téměř okamžité nebo maximálně v řádu hodin (podle dosahu a míry sofistikace vysílače). Zařízení, s kterým by si poradil i zkušenější amatér, cena při sériové výrobě max. pár desítek tisíc korun!

+4/0
24.5.2016 14:16
Foto

V73l35a68s49t78a 54C65o63u88f40a37l 7977609189435

Letadlo má ELT. To stačí.

+1/0
24.5.2016 14:22

M73a43r41i51e 67M87a54l53a 8545434866774

Tak to zkuste vysvětlit v Malajsii, jak je takovýto systém dostatečný. ;-)

+3/0
24.5.2016 14:30

M42a92r44t79i77n 59K92o30ž79í80n 1325246111960

Tam by myslím nepomohl ani systém navrhované bójky.

0/0
24.5.2016 14:35

M55a10r10i31e 38M18a17l55a 8535164646614

A třeba zrovna ano.

0/0
24.5.2016 14:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.