Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ostatky z letu MS804 napovídají o explozi, znělo z Egypta. Úřad to popřel

Egyptští vyšetřovatelé se domnívají, že během letu MS804 mezi Paříží a Káhirou strojem otřásla exploze. Uvedla to agentura AP s odvoláním na člověka, který zkoumal ostatky cestujících. Šéf vyšetřovatelů zprávu krátce poté popřel. Rozporuplné informace jsou pro vyšetřování pádu egyptského letadla typické.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T20o47m48á37š 98B87u77r62a 4432456794

Dosavadní mediální výstupy odpovědných egyptských činitelů nejsou buď vůbec žádné, nebo si vzájemně protiřečí - alespoň dle médií. Připomíná mi to chaos a neprofesionalitu při šetření záhadného umrtí manželky a dcery pana Kramného egyptskými úřady. Zřejmě to bude takový milý tamní kolorit.

0/0
25.5.2016 4:08

N85o25v26o23s45a14d 70M46i60r44o23s79l19a32v 9818499238419

...ještě něco.ať se jedná o Londýn,Curych, Amstrdam...veškerý pomocný personál jsou na těchto letištích buď Arabové z větší části a menší procento jsou Indové no a jejich přístup k této práci je znám ale to už záleží jak se poučili z poslední katastrofy z Egypta a bordelu na letišti...a mimo to se divím,že se toto ještě nenakouslo u Kramného...jak se jedná o nějaké motlitby je pro vše ostatní konečná..;-O;-O

+2/−4
24.5.2016 15:51

M27a88r48t32i98n 19Š64t64r68y46m21p59l 9408428635111

No a ted si predstavte ty nadavky a padajici politicke hlavy, kdyz by jste na letistich za nekolikanasobny plat zamestnal mistni a naklady se promitly do cen letenek....

Ono velka cast nasi zapadni vyspelosti a zivotni urovne by bez levne pracovni sily byla fuc....

+4/−2
24.5.2016 15:56

P87e65t11r 55M16a54r15e82č56e32k 1953671389148

Není pravda. Jaký několikanásobný plat?

0/0
24.5.2016 16:17

M26a47r64t31i26n 56Š41t62r25y16m58p80l 9448348345111

Kdyz bezny cech nejde kopat prikopy, protoze za ty penize... a tak to delaji pristehovalci... tak kdyby tu praci chteli dat nekomu mistnimu, museli by zvednou platy, jinak by jim chybela pracovni sila.... v pripade, ze by nechteli zamestnavat pristehovalce...

Nebo proc myslite, ze v urcitych profesich pracuje tolik cizincu? Vetsina cechu by takovou praci za ty penize nedelala..... Myslite, ze to je v zapadnich zemich jine?

0/0
24.5.2016 18:33

P14e79t25r 18M44a26r47e67č34e71k 1833651749768

Oni nějací politici měli v programu garanci nízkých cen letenek? :-D

+3/0
24.5.2016 16:22

M23a96r35t64i29n 73Š94t18r26y16m68p34l 9498938955341

Ne. Ale jak se zdrazuje.....

0/0
24.5.2016 18:27

P20a80v57e55l 28N25e51d30ě69l10a 5986950954531

vy se motlíte? 8-o

+1/0
24.5.2016 15:57

P72e74t86r 48M92a61r54e79č14e60k 1163941639198

Pravda , pomocný pozemní personàl to je na západě opravdu kapitola sama pro sebe. Je jen otázkou času kdy začnou padat letadla častěji.

+2/−1
24.5.2016 16:20

N48o20v75o52s71a98d 61M12i17r29o58s96l55a15v 9938299738979

...já vím,že se blíží dovolené ale toto už zavání státním bordelem...nebo je i toto organizovaným bordelem...;-O;-O

+1/0
24.5.2016 15:34

L22a72d42i92s46l11a11v 44F79r39y75d95r49y32š61e41k 9803599338554

Jeden, pod podmínkou anonymity uvedl, že bylo vytaženo na 80 částí těla, aĺe ani jedna "celá"(paže, hlava..), tak jestli je to pravda, tak to musel být"masakr".:-(:-(:-(

+2/0
24.5.2016 15:24

M34a95r90t69i67n 67K88r95a16l 7483840833867

Asi myslel celé tělo. To snad není možné, aby ani jedna hlava nezůstala pohromadě... :-/

+1/0
24.5.2016 15:51

R17a82d89a75n 54K72u73b51a36n29t 1313360209790

slušnej chaos ti Egypťani.

0/0
24.5.2016 15:12

J35a44n 23H34á44l94a 8275725250807

Podle sledu hlášení z ACARS mi to spíš připomíná situaci (také už se to stalo), kdy díky např. špatné izolaci nebo překrytí kabelů dojde k zahoření nekvalitní izolace a oheň poškodí ovládací prvky - ale zase jednak materiály v dopravních letadlech, tedy v těch novějších, splňují velmi přísné normy a i kdyby vypukl klasický požár, piloti by měli dost času minimálně vyslat nouzovku, pokud by tedy nedošlo k požáru přímo v některém z hlavních el. uzlů. Nebo že by zápalná bomba? Nic, jen tu spekulujeme a důvěryhodných zveřejněných informací je pomálu.

+1/−3
24.5.2016 15:06
Foto

M72i35r78o21s15l38a41v 54S91t19e41i49n71e65r 6358854593145

Veškeré kabely jsou jištěné automaty, takže přetížení zkratem včas vypnou. Všechny důležité systémy jsou pojištěny zdvojením, takže výpadek se přemostí přepnutím na rezervní vedení. Pokud však izolace odhoří ohněm zvenčí, dojde k dalekosáhlým zkratům nejrůznějších systémů, aniž by to pojistky nějak omezily. Kolem toalety probíhají zřejmě důležité kabely, takže jako místo, odkud zahájit útok, je toaleta velmi vhodná. Agenti na letišti tam mohli umístit časovanou bombu, nebo tam mohl jít sebevrah. Hořlavinu nebo výbušninu mu tam mohli připravit třeba už v Tunisu. Snad pomůže dále, hledat motiv v složení pasažérů. Křesťané, Židé, Alawité nebo šíité jsou v Egyptě ohrožený druh.

+3/−1
24.5.2016 15:22

J96a76n 68H43á56l86a 8635605910247

Jenže náhodný zkrat při úderu blesku je něco jiného, než zkraty vzniklé hořením, kdy může dojít k několikerému opětovnému dotyku nahých drátů, ale hlavně k vyřazení palubního počítače a měřící techniky - a v ten moment je to v háji, protože v kokpitu nefunguje nic a nic neovládáte.

+1/0
24.5.2016 15:26
Foto

V49l87a68s43t66a 18C13o28u92f62a46l 7977879769435

Ale pořád máte nouzovou sběrnici a na ní připojené systémy a rádia. Navigační i komunikační.

0/0
24.5.2016 15:28

J11a47n 85H72á57l97a 8575455220757

Otázka je, zda vedení té sběrnice nejde spolu s ostatním. S ohledem na to, že se podobných případů stalo už několik si skoro myslím, že ano - vezměte si průřez trupu dopravního letadla a teď kam s těmi kilometry kabeláže, kterou tam potřebujete nacpat - tomu, aby v některých místech vedla stejnými prostory, se nevyhnete.

0/0
24.5.2016 15:35
Foto

V48l21a38s78t90a 57C53o45u26f15a13l 7497969829625

Nejde. Nouzová bateriová sběrnice jsou v praxi dva tlusté kabely, které se v radioúseku vyvedou na svorkovnice. Napájení k jedničkovým systémům se pak rozvádí kabely, které končí ve společném svazku kousek před konektorem. Baterie se instalují co nejblíže k radioúseku.

+1/0
24.5.2016 15:40

J61a16n 92H95á67l97a 8875915980547

A jak je teda možné, že už k tomu několikrát došlo? Resp. bavíme se o stejné třídě letadel, tzn. velká osobní, ne nějaké biz jety, nebo turbopropy pro nákladní dopravu?

Já osobně, v tomhle konkrétním případě, tipuji nekvalitní, nebo nevhodný materiál na izolaci, který tam dali při opravě a na druhém místě teroristický útok. Ale vařím z vody, jako každý tady.

0/0
24.5.2016 15:56
Foto

V48l76a86s44t25a 90C51o56u67f27a95l 7737499119145

Ano, bavíme se o velkých letadlech. Vyhořelou kabeláž jsem v letadle viděl. Došlo k tomu tak, že praskla objímka, kterou se kabeláž přichytává ke konstrukci. Vibracemi se prodřela izolace a konstrukce je (-), tak došlo ke zkratu. U stejnosměrné sítě to docela jiskřilo.

+1/0
24.5.2016 16:04

M91a62r70t70i40n 60H50u13l20a94k 1905641490540

Strach dostanu, kdyz ctu prispevky v teto diskuzi.

+3/−1
24.5.2016 14:47

K76a59r29e38l 33L51a79n65g11r 2112237600928

No vidíte. Nejlepší je sledovat za letu reakce pasažérů na otevřené křídlo (klapky) jak tam občas steče voda a jejich obličeje, pro někoho normálka a někdo je z toho mimo. Poznáte tak kdo létá a ví, že se to stává běžně.

0/0
24.5.2016 16:16

I39r64e65n87a 66P90l90a75c45h27e30t68k93o97v73á 3764484340357

Tohle je daň za lepší multikulturní společnost. V žádném případě se nesmíme nechat odradit drobnými neúspěchy a musíme pokračovat ve vytyčeném směru. Politika Angely náš vzor

0/−7
24.5.2016 14:46

I12r11e89n66a 76P44l25a59c34h35e61t69k57o78v66á 3214474530177

Malá daň..

0/−1
24.5.2016 14:47
Foto

M33i73r57o78s41l42a97v 68S39t53e15i88n61e75r 6868574913485

Důležité je, že ti rozhodující činitelé létají zásadně speciály, k těm se žádný muslim nedostane. Ale i speciál může spadnout, viz Smolensk a Poláci. Už generál Milan Štefánik byl sestřelen nebo znehodován, politikové si prostředky nevybírají.

Obávám se, že Egypt ztratí opět mnoho turistů a ti byli dosud podstatnou položkou ve státních příjmech. To by ovšem jako motiv neohrozilo pařížské muslimy- tady musí být důvod jiný.

+1/0
24.5.2016 15:29

P97a87v52e51l 41L66e49p83e57n72k89a 5366861365323

Pokud by byl potvrzen výbuch způsobený trhavinou, tak bych to viděl na dost velký průšvih. Letadlo odlétalo z Paříže a tam bych předpokládal dost prověřený letištní personál. V Egyptě to bude s personálem horší. A že by si letadlo přivezlo bombu již z Egypta, aby pak následně bouchlo na zpáteční cestě je také dost nepravděpodobné.

+2/0
24.5.2016 14:36

P41e10t61e54r 32S58m34u78t75n84ý 2155280460983

Proč je to nepravděpodobné?

+1/0
24.5.2016 14:37

P92a69v30e74l 72L49e65p63e80n42k89a 5386571835343

Můj úsudek. Dát do letadla trhavinu a čekat, že projde další destinací zvyšuje riziko, že se útok nemusí povést. Např. letadlo z nějakého důvodu může zůstat nějakou dobu na zemi. Těch důvodů by bylo asi více.

+4/0
24.5.2016 14:49

P78e13t66r78a 65M29a75l35a13k68o88v72a 1188760660354

tak tak, navíc je vyšší riziko odhalení nálože při prohlídce a nakládce na druhém letišti, nejistota s časováním trhaviny (ledaže snad použijí spínač podle tlaku vzduchu, ale jak ten pozná že jde až o druhý a ne první let?), odpálení na dálku také nepřichází asi do úvahy kvůli vzdálenosti etc.

0/0
24.5.2016 14:55
Foto

V48l13a83s64t13a 68C60o24u86f66a77l 7287289649925

Podle tlaku vzduchu? Dobrý výkon. Na dálku? Víte, že HF stanice mají dosah 3000-5000km? Jak to ale připojit na anténu, která má délku kolem 5-9m?

+1/0
24.5.2016 15:02

M11i50r53o95s81l48a49v 80Z79i26k43m27u16n82d 6758562867248

Kombinace dvou spínačů, tlakový + časový ... plechovku od nápoje lze v nákladném prostoru umístit tak, že se bez čuchacího pomocníka nenajde ...

0/0
24.5.2016 15:24
Foto

V16l51a35s72t29a 31C19o51u51f90a97l 7517569179475

Kdybych tohle dělal, tak skutečně raději použiji VHF rádio, viz. níže. To je avionika. V letadle se ztratí a nikoho nenapadne, že může zabít.

0/0
24.5.2016 15:26
Foto

M75i87r32o63s79l83a86v 97S31t14e47i68n51e54r 6408204193905

Podle všeho tu bombu, pokud se to prokáže, mohli umístit uklízeči už v Tunisu, řízení malým počítačem je dnes jednoduché, 80% migrantů jsou ajťáci, jak tvrdí německý ministr práce. Počítač může detekovat výšku, může i jeden cyklus vynechat a spustit až na to druhé dosažení výšky.

V toiletě zřejmě jsou vhodné skrýše, třeba odpadková nádrž.

0/−2
24.5.2016 15:37

J13o22s23e66f 37M30i32k86e40l 2958570816372

Na to stačí obvod za cca 5 Kč - čítač.

+1/0
24.5.2016 15:53

P69e36t78r39a 94M53a91l16a40k29o52v13a 1688800610674

trhavina je stále méně pravděpodobná...navíc se nikdo k atentátu nepřihlásil....

0/0
24.5.2016 14:38

G95a21b80r88i60e52l 93M34a18r59c11e41l 6923530896504

Proc je mene pravdepodobna?

0/0
24.5.2016 14:41

P49e75t76r 42N71o24v45o65t27n83y 1721910691

Protože to tvrdí Malakova. :-)

+1/−1
24.5.2016 15:02

M62a67r49t69i28n 43Š84t75r92y76m26p41l 9538318445521

Pri vybuchu na palube vetsinou dochazi k destruktivnim skodam. V takove situaci by letadlo nejspise letelo a nahle by proste zmizelo. Zadna hlaseni o kouri apod.

Samozdrejme muze i po explozi na palube letadlo pokracovat v letu a nekdy i nouzove pristat. Ale neni to prilis pravdepodobny scenar.

0/0
24.5.2016 15:03

J60a23n 86H39á12l63a 8915145290947

To zas tak úplně není, protože výbuch v zav. prostoru naruší "jen" ovládací prvky a tlakový trup, výška, tlak a rychlost pak už práci dokončí, takže k celkové destrukci letadla dojde postupně, nikdy ne najednou (tolik výbušnin tam prostě nepropašujete).

+1/0
24.5.2016 15:23

M80a74r25t70i76n 78Š12t64r55y90m61p70l 9738198145731

To je pravda. A na to sem prave narazel. Po naruseni trupu je celkovy kolabs otazkou vterin. To je defakto okamzite.

Pokud bychom to brali precizne, tak samozdrejme okamzitou destrukci nezpusobi ani dostatek vybusniny.

0/0
24.5.2016 16:04

K56a98r59e10l 27L92a10n23g65r 2702857610678

747 na Havaji přišlo o kus trupu - pilot přistál. Nedávno https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20160202-0 taky nespadlo. A takových případů je hodně.

Takže pokud něco takového chcete udělat musíte vědět kam to dát, aby to udělalo smrtelné škody na technice.

+1/0
24.5.2016 16:22

M98a74r45t49i32n 62Š20t60r31y10m46p39l 9888748525901

Ano, jsou i takove pripady. Vysledek ovlivnuje defakto vse. Ale pripadu, kdy by letadlo zustalo pohromade po vybuchu naloze na palube nejaky delsi cas neni mnoho. Alespon co me je znamo.

0/0
24.5.2016 18:30

J88a48n 76H34á37l16a 8925535290777

Prověřený personál? Na francouzském letišti? Víte, kolik je mezi letištním personálem v Paříži muslimů? A protože by šlo o fašismus, rasismus atd, tak je musí přijmout, když projdou nepříliš sofistikovaným šetřením na úrovni otázky "jste terorista, nebo ne?".

+2/−1
24.5.2016 15:21

M86i73c11h15a15l 92M49i95l55l26e26r 9316502569932

najdi si zpravy o lustracnich cistkach na francouzskych letistich a odebrani bezpecnostnich prukazu desitkam zamestnancu jen na CDG v prosinci 2015.

0/0
25.5.2016 8:22

J23o35s98e22f 70M37i27k56e32l 2768310186372

Ještě nikdy mi někdo fundovaný neodpověděl na otázku, proč se na taková letadla nemontuje nějaká speciální bójka-vysílač, která by při pádu letadla do vody zůstala na hladině a začala vysílat nouzový signál, který by eventuálně mohl rovnou obsahovat i souřadnice z GPS, případně i další informace. Nalezení bójky by bylo téměř okamžité nebo maximálně v řádu hodin (podle dosahu a míry sofistikace vysílače). Zařízení, s kterým by si poradil i zkušenější amatér, cena při sériové výrobě max. pár desítek tisíc korun!

+4/0
24.5.2016 14:16
Foto

V40l91a81s90t30a 54C74o45u58f26a93l 7537889929295

Letadlo má ELT. To stačí.

+1/0
24.5.2016 14:22

M36a73r66i96e 30M40a24l80a 8925404586494

Tak to zkuste vysvětlit v Malajsii, jak je takovýto systém dostatečný. ;-)

+3/0
24.5.2016 14:30

M68a27r78t37i82n 84K22o65ž63í43n 1345116951800

Tam by myslím nepomohl ani systém navrhované bójky.

0/0
24.5.2016 14:35

M58a63r19i15e 68M80a44l97a 8305574196344

A třeba zrovna ano.

0/0
24.5.2016 14:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.