Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ostatky z letu MS804 napovídají o explozi, znělo z Egypta. Úřad to popřel

Egyptští vyšetřovatelé se domnívají, že během letu MS804 mezi Paříží a Káhirou strojem otřásla exploze. Uvedla to agentura AP s odvoláním na člověka, který zkoumal ostatky cestujících. Šéf vyšetřovatelů zprávu krátce poté popřel. Rozporuplné informace jsou pro vyšetřování pádu egyptského letadla typické.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T83o43m92á92š 33B14u97r78a 4972686424

Dosavadní mediální výstupy odpovědných egyptských činitelů nejsou buď vůbec žádné, nebo si vzájemně protiřečí - alespoň dle médií. Připomíná mi to chaos a neprofesionalitu při šetření záhadného umrtí manželky a dcery pana Kramného egyptskými úřady. Zřejmě to bude takový milý tamní kolorit.

0/0
25.5.2016 4:08

N26o57v52o63s68a57d 79M67i18r65o64s21l25a48v 9318879258629

...ještě něco.ať se jedná o Londýn,Curych, Amstrdam...veškerý pomocný personál jsou na těchto letištích buď Arabové z větší části a menší procento jsou Indové no a jejich přístup k této práci je znám ale to už záleží jak se poučili z poslední katastrofy z Egypta a bordelu na letišti...a mimo to se divím,že se toto ještě nenakouslo u Kramného...jak se jedná o nějaké motlitby je pro vše ostatní konečná..;-O;-O

+2/−4
24.5.2016 15:51

M74a18r58t20i30n 30Š47t40r21y59m14p13l 9368268365621

No a ted si predstavte ty nadavky a padajici politicke hlavy, kdyz by jste na letistich za nekolikanasobny plat zamestnal mistni a naklady se promitly do cen letenek....

Ono velka cast nasi zapadni vyspelosti a zivotni urovne by bez levne pracovni sily byla fuc....

+4/−2
24.5.2016 15:56

P33e53t48r 44M60a56r90e43č48e25k 1753761389818

Není pravda. Jaký několikanásobný plat?

0/0
24.5.2016 16:17

M17a64r76t89i81n 15Š66t18r98y41m42p48l 9198498555581

Kdyz bezny cech nejde kopat prikopy, protoze za ty penize... a tak to delaji pristehovalci... tak kdyby tu praci chteli dat nekomu mistnimu, museli by zvednou platy, jinak by jim chybela pracovni sila.... v pripade, ze by nechteli zamestnavat pristehovalce...

Nebo proc myslite, ze v urcitych profesich pracuje tolik cizincu? Vetsina cechu by takovou praci za ty penize nedelala..... Myslite, ze to je v zapadnich zemich jine?

0/0
24.5.2016 18:33

P61e60t83r 97M21a67r64e71č24e39k 1563111289868

Oni nějací politici měli v programu garanci nízkých cen letenek? :-D

+3/0
24.5.2016 16:22

M81a32r64t44i30n 32Š94t70r49y45m80p28l 9858408455281

Ne. Ale jak se zdrazuje.....

0/0
24.5.2016 18:27

P24a52v33e97l 68N27e25d76ě96l18a 5536190354201

vy se motlíte? 8-o

+1/0
24.5.2016 15:57

P89e36t60r 97M22a54r66e86č83e21k 1373391649238

Pravda , pomocný pozemní personàl to je na západě opravdu kapitola sama pro sebe. Je jen otázkou času kdy začnou padat letadla častěji.

+2/−1
24.5.2016 16:20

N58o74v86o45s84a83d 93M37i85r75o62s82l62a47v 9288539348859

...já vím,že se blíží dovolené ale toto už zavání státním bordelem...nebo je i toto organizovaným bordelem...;-O;-O

+1/0
24.5.2016 15:34

L27a39d20i70s37l58a78v 46F16r68y85d46r23y57š88e85k 9213829598774

Jeden, pod podmínkou anonymity uvedl, že bylo vytaženo na 80 částí těla, aĺe ani jedna "celá"(paže, hlava..), tak jestli je to pravda, tak to musel být"masakr".:-(:-(:-(

+2/0
24.5.2016 15:24

M32a89r34t15i41n 32K21r46a91l 7823340463927

Asi myslel celé tělo. To snad není možné, aby ani jedna hlava nezůstala pohromadě... :-/

+1/0
24.5.2016 15:51

R83a14d78a95n 28K64u26b17a35n14t 1573310279890

slušnej chaos ti Egypťani.

0/0
24.5.2016 15:12

J25a68n 15H57á42l41a 8505365480177

Podle sledu hlášení z ACARS mi to spíš připomíná situaci (také už se to stalo), kdy díky např. špatné izolaci nebo překrytí kabelů dojde k zahoření nekvalitní izolace a oheň poškodí ovládací prvky - ale zase jednak materiály v dopravních letadlech, tedy v těch novějších, splňují velmi přísné normy a i kdyby vypukl klasický požár, piloti by měli dost času minimálně vyslat nouzovku, pokud by tedy nedošlo k požáru přímo v některém z hlavních el. uzlů. Nebo že by zápalná bomba? Nic, jen tu spekulujeme a důvěryhodných zveřejněných informací je pomálu.

+1/−3
24.5.2016 15:06
Foto

M29i45r32o27s55l35a68v 76S12t22e76i63n15e80r 6428864403225

Veškeré kabely jsou jištěné automaty, takže přetížení zkratem včas vypnou. Všechny důležité systémy jsou pojištěny zdvojením, takže výpadek se přemostí přepnutím na rezervní vedení. Pokud však izolace odhoří ohněm zvenčí, dojde k dalekosáhlým zkratům nejrůznějších systémů, aniž by to pojistky nějak omezily. Kolem toalety probíhají zřejmě důležité kabely, takže jako místo, odkud zahájit útok, je toaleta velmi vhodná. Agenti na letišti tam mohli umístit časovanou bombu, nebo tam mohl jít sebevrah. Hořlavinu nebo výbušninu mu tam mohli připravit třeba už v Tunisu. Snad pomůže dále, hledat motiv v složení pasažérů. Křesťané, Židé, Alawité nebo šíité jsou v Egyptě ohrožený druh.

+3/−1
24.5.2016 15:22

J81a97n 11H83á11l93a 8555755230287

Jenže náhodný zkrat při úderu blesku je něco jiného, než zkraty vzniklé hořením, kdy může dojít k několikerému opětovnému dotyku nahých drátů, ale hlavně k vyřazení palubního počítače a měřící techniky - a v ten moment je to v háji, protože v kokpitu nefunguje nic a nic neovládáte.

+1/0
24.5.2016 15:26
Foto

V88l59a51s62t51a 56C21o44u79f84a18l 7587319619495

Ale pořád máte nouzovou sběrnici a na ní připojené systémy a rádia. Navigační i komunikační.

0/0
24.5.2016 15:28

J86a13n 91H50á51l61a 8975635940367

Otázka je, zda vedení té sběrnice nejde spolu s ostatním. S ohledem na to, že se podobných případů stalo už několik si skoro myslím, že ano - vezměte si průřez trupu dopravního letadla a teď kam s těmi kilometry kabeláže, kterou tam potřebujete nacpat - tomu, aby v některých místech vedla stejnými prostory, se nevyhnete.

0/0
24.5.2016 15:35
Foto

V11l47a47s30t42a 54C41o23u10f88a92l 7867149639275

Nejde. Nouzová bateriová sběrnice jsou v praxi dva tlusté kabely, které se v radioúseku vyvedou na svorkovnice. Napájení k jedničkovým systémům se pak rozvádí kabely, které končí ve společném svazku kousek před konektorem. Baterie se instalují co nejblíže k radioúseku.

+1/0
24.5.2016 15:40

J90a40n 29H76á35l96a 8885515620487

A jak je teda možné, že už k tomu několikrát došlo? Resp. bavíme se o stejné třídě letadel, tzn. velká osobní, ne nějaké biz jety, nebo turbopropy pro nákladní dopravu?

Já osobně, v tomhle konkrétním případě, tipuji nekvalitní, nebo nevhodný materiál na izolaci, který tam dali při opravě a na druhém místě teroristický útok. Ale vařím z vody, jako každý tady.

0/0
24.5.2016 15:56
Foto

V53l68a72s31t77a 47C97o53u98f56a29l 7197969429635

Ano, bavíme se o velkých letadlech. Vyhořelou kabeláž jsem v letadle viděl. Došlo k tomu tak, že praskla objímka, kterou se kabeláž přichytává ke konstrukci. Vibracemi se prodřela izolace a konstrukce je (-), tak došlo ke zkratu. U stejnosměrné sítě to docela jiskřilo.

+1/0
24.5.2016 16:04

M75a13r89t48i48n 97H19u14l45a87k 1435171320740

Strach dostanu, kdyz ctu prispevky v teto diskuzi.

+3/−1
24.5.2016 14:47

K58a74r50e57l 77L79a16n87g53r 2372667250498

No vidíte. Nejlepší je sledovat za letu reakce pasažérů na otevřené křídlo (klapky) jak tam občas steče voda a jejich obličeje, pro někoho normálka a někdo je z toho mimo. Poznáte tak kdo létá a ví, že se to stává běžně.

0/0
24.5.2016 16:16

I15r19e27n43a 20P19l78a92c42h23e48t71k10o14v70á 1626264416580

Tohle je daň za lepší multikulturní společnost. V žádném případě se nesmíme nechat odradit drobnými neúspěchy a musíme pokračovat ve vytyčeném směru. Politika Angely náš vzor

0/−7
24.5.2016 14:46

I63r46e76n80a 70P44l56a83c84h94e96t12k94o21v40á 1936634406770

Malá daň..

0/−1
24.5.2016 14:47
Foto

M25i72r22o64s78l81a17v 43S39t17e16i82n82e73r 6508824903515

Důležité je, že ti rozhodující činitelé létají zásadně speciály, k těm se žádný muslim nedostane. Ale i speciál může spadnout, viz Smolensk a Poláci. Už generál Milan Štefánik byl sestřelen nebo znehodován, politikové si prostředky nevybírají.

Obávám se, že Egypt ztratí opět mnoho turistů a ti byli dosud podstatnou položkou ve státních příjmech. To by ovšem jako motiv neohrozilo pařížské muslimy- tady musí být důvod jiný.

+1/0
24.5.2016 15:29

P72a50v62e49l 74L32e18p56e27n51k69a 5146921395683

Pokud by byl potvrzen výbuch způsobený trhavinou, tak bych to viděl na dost velký průšvih. Letadlo odlétalo z Paříže a tam bych předpokládal dost prověřený letištní personál. V Egyptě to bude s personálem horší. A že by si letadlo přivezlo bombu již z Egypta, aby pak následně bouchlo na zpáteční cestě je také dost nepravděpodobné.

+2/0
24.5.2016 14:36

P61e11t79e47r 72S63m25u90t61n48ý 2505550870903

Proč je to nepravděpodobné?

+1/0
24.5.2016 14:37

P28a22v46e89l 20L72e88p15e74n19k71a 5896561725593

Můj úsudek. Dát do letadla trhavinu a čekat, že projde další destinací zvyšuje riziko, že se útok nemusí povést. Např. letadlo z nějakého důvodu může zůstat nějakou dobu na zemi. Těch důvodů by bylo asi více.

+4/0
24.5.2016 14:49

P26e87t47r11a 89M52a15l87a80k20o13v98a 1858470580224

tak tak, navíc je vyšší riziko odhalení nálože při prohlídce a nakládce na druhém letišti, nejistota s časováním trhaviny (ledaže snad použijí spínač podle tlaku vzduchu, ale jak ten pozná že jde až o druhý a ne první let?), odpálení na dálku také nepřichází asi do úvahy kvůli vzdálenosti etc.

0/0
24.5.2016 14:55
Foto

V82l67a11s39t59a 50C91o55u49f57a87l 7227749729635

Podle tlaku vzduchu? Dobrý výkon. Na dálku? Víte, že HF stanice mají dosah 3000-5000km? Jak to ale připojit na anténu, která má délku kolem 5-9m?

+1/0
24.5.2016 15:02

M91i35r43o88s88l33a67v 49Z89i38k68m40u12n38d 6628842157878

Kombinace dvou spínačů, tlakový + časový ... plechovku od nápoje lze v nákladném prostoru umístit tak, že se bez čuchacího pomocníka nenajde ...

0/0
24.5.2016 15:24
Foto

V71l23a76s73t15a 58C85o37u95f18a43l 7137569989685

Kdybych tohle dělal, tak skutečně raději použiji VHF rádio, viz. níže. To je avionika. V letadle se ztratí a nikoho nenapadne, že může zabít.

0/0
24.5.2016 15:26
Foto

M44i39r45o93s22l24a33v 93S43t43e88i69n22e33r 6258464283355

Podle všeho tu bombu, pokud se to prokáže, mohli umístit uklízeči už v Tunisu, řízení malým počítačem je dnes jednoduché, 80% migrantů jsou ajťáci, jak tvrdí německý ministr práce. Počítač může detekovat výšku, může i jeden cyklus vynechat a spustit až na to druhé dosažení výšky.

V toiletě zřejmě jsou vhodné skrýše, třeba odpadková nádrž.

0/−2
24.5.2016 15:37

J36o69s84e90f 77M58i69k82e39l 2468390536802

Na to stačí obvod za cca 5 Kč - čítač.

+1/0
24.5.2016 15:53

P93e65t82r12a 69M27a55l68a92k59o98v52a 1788700240964

trhavina je stále méně pravděpodobná...navíc se nikdo k atentátu nepřihlásil....

0/0
24.5.2016 14:38

G66a82b84r28i65e38l 73M41a74r54c54e26l 6623530506634

Proc je mene pravdepodobna?

0/0
24.5.2016 14:41

P95e14t44r 87N27o66v41o44t57n17y 1791100901

Protože to tvrdí Malakova. :-)

+1/−1
24.5.2016 15:02

M41a77r15t90i21n 25Š49t71r69y95m75p10l 9548388375511

Pri vybuchu na palube vetsinou dochazi k destruktivnim skodam. V takove situaci by letadlo nejspise letelo a nahle by proste zmizelo. Zadna hlaseni o kouri apod.

Samozdrejme muze i po explozi na palube letadlo pokracovat v letu a nekdy i nouzove pristat. Ale neni to prilis pravdepodobny scenar.

0/0
24.5.2016 15:03

J11a24n 76H95á55l11a 8255735200617

To zas tak úplně není, protože výbuch v zav. prostoru naruší "jen" ovládací prvky a tlakový trup, výška, tlak a rychlost pak už práci dokončí, takže k celkové destrukci letadla dojde postupně, nikdy ne najednou (tolik výbušnin tam prostě nepropašujete).

+1/0
24.5.2016 15:23

M78a64r27t85i30n 79Š65t61r74y62m22p47l 9578628385471

To je pravda. A na to sem prave narazel. Po naruseni trupu je celkovy kolabs otazkou vterin. To je defakto okamzite.

Pokud bychom to brali precizne, tak samozdrejme okamzitou destrukci nezpusobi ani dostatek vybusniny.

0/0
24.5.2016 16:04

K56a41r74e91l 51L66a86n15g30r 2652787840238

747 na Havaji přišlo o kus trupu - pilot přistál. Nedávno https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20160202-0 taky nespadlo. A takových případů je hodně.

Takže pokud něco takového chcete udělat musíte vědět kam to dát, aby to udělalo smrtelné škody na technice.

+1/0
24.5.2016 16:22

M44a32r13t74i47n 14Š86t92r14y78m88p78l 9738728755761

Ano, jsou i takove pripady. Vysledek ovlivnuje defakto vse. Ale pripadu, kdy by letadlo zustalo pohromade po vybuchu naloze na palube nejaky delsi cas neni mnoho. Alespon co me je znamo.

0/0
24.5.2016 18:30

J48a11n 39H48á92l72a 8765275780867

Prověřený personál? Na francouzském letišti? Víte, kolik je mezi letištním personálem v Paříži muslimů? A protože by šlo o fašismus, rasismus atd, tak je musí přijmout, když projdou nepříliš sofistikovaným šetřením na úrovni otázky "jste terorista, nebo ne?".

+2/−1
24.5.2016 15:21

M86i23c59h98a25l 59M10i81l88l49e25r 9536862909432

najdi si zpravy o lustracnich cistkach na francouzskych letistich a odebrani bezpecnostnich prukazu desitkam zamestnancu jen na CDG v prosinci 2015.

0/0
25.5.2016 8:22

J68o47s69e22f 61M87i22k42e53l 2878400836832

Ještě nikdy mi někdo fundovaný neodpověděl na otázku, proč se na taková letadla nemontuje nějaká speciální bójka-vysílač, která by při pádu letadla do vody zůstala na hladině a začala vysílat nouzový signál, který by eventuálně mohl rovnou obsahovat i souřadnice z GPS, případně i další informace. Nalezení bójky by bylo téměř okamžité nebo maximálně v řádu hodin (podle dosahu a míry sofistikace vysílače). Zařízení, s kterým by si poradil i zkušenější amatér, cena při sériové výrobě max. pár desítek tisíc korun!

+4/0
24.5.2016 14:16
Foto

V95l38a40s96t29a 35C10o16u90f28a89l 7627249729925

Letadlo má ELT. To stačí.

+1/0
24.5.2016 14:22

M87a97r33i23e 94M15a81l43a 8585404266734

Tak to zkuste vysvětlit v Malajsii, jak je takovýto systém dostatečný. ;-)

+3/0
24.5.2016 14:30

M61a71r85t81i15n 21K51o14ž64í80n 1855226881700

Tam by myslím nepomohl ani systém navrhované bójky.

0/0
24.5.2016 14:35

M17a67r41i78e 93M71a34l96a 8685594106414

A třeba zrovna ano.

0/0
24.5.2016 14:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.