Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ostatky z letu MS804 napovídají o explozi, znělo z Egypta. Úřad to popřel

Egyptští vyšetřovatelé se domnívají, že během letu MS804 mezi Paříží a Káhirou strojem otřásla exploze. Uvedla to agentura AP s odvoláním na člověka, který zkoumal ostatky cestujících. Šéf vyšetřovatelů zprávu krátce poté popřel. Rozporuplné informace jsou pro vyšetřování pádu egyptského letadla typické.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T10o20m51á83š 16B31u90r55a 4882706984

Dosavadní mediální výstupy odpovědných egyptských činitelů nejsou buď vůbec žádné, nebo si vzájemně protiřečí - alespoň dle médií. Připomíná mi to chaos a neprofesionalitu při šetření záhadného umrtí manželky a dcery pana Kramného egyptskými úřady. Zřejmě to bude takový milý tamní kolorit.

0/0
25.5.2016 4:08

N33o26v86o32s64a92d 82M32i88r29o20s73l98a54v 9888659518259

...ještě něco.ať se jedná o Londýn,Curych, Amstrdam...veškerý pomocný personál jsou na těchto letištích buď Arabové z větší části a menší procento jsou Indové no a jejich přístup k této práci je znám ale to už záleží jak se poučili z poslední katastrofy z Egypta a bordelu na letišti...a mimo to se divím,že se toto ještě nenakouslo u Kramného...jak se jedná o nějaké motlitby je pro vše ostatní konečná..;-O;-O

+2/−4
24.5.2016 15:51

M40a95r14t11i40n 28Š20t87r11y91m45p95l 9808448355191

No a ted si predstavte ty nadavky a padajici politicke hlavy, kdyz by jste na letistich za nekolikanasobny plat zamestnal mistni a naklady se promitly do cen letenek....

Ono velka cast nasi zapadni vyspelosti a zivotni urovne by bez levne pracovni sily byla fuc....

+4/−2
24.5.2016 15:56

P17e68t52r 74M62a86r56e62č25e53k 1893451529388

Není pravda. Jaký několikanásobný plat?

0/0
24.5.2016 16:17

M26a64r49t39i57n 73Š94t31r85y68m22p76l 9908908855911

Kdyz bezny cech nejde kopat prikopy, protoze za ty penize... a tak to delaji pristehovalci... tak kdyby tu praci chteli dat nekomu mistnimu, museli by zvednou platy, jinak by jim chybela pracovni sila.... v pripade, ze by nechteli zamestnavat pristehovalce...

Nebo proc myslite, ze v urcitych profesich pracuje tolik cizincu? Vetsina cechu by takovou praci za ty penize nedelala..... Myslite, ze to je v zapadnich zemich jine?

0/0
24.5.2016 18:33

P47e74t47r 89M47a29r22e76č62e53k 1493501849858

Oni nějací politici měli v programu garanci nízkých cen letenek? :-D

+3/0
24.5.2016 16:22

M38a73r45t72i74n 80Š56t50r86y60m23p84l 9828838625851

Ne. Ale jak se zdrazuje.....

0/0
24.5.2016 18:27

P95a65v76e33l 15N24e97d61ě90l96a 5516710754141

vy se motlíte? 8-o

+1/0
24.5.2016 15:57

P34e54t45r 98M39a47r40e28č25e15k 1453961869858

Pravda , pomocný pozemní personàl to je na západě opravdu kapitola sama pro sebe. Je jen otázkou času kdy začnou padat letadla častěji.

+2/−1
24.5.2016 16:20

N76o61v46o38s23a76d 56M83i73r61o79s23l75a82v 9818779388839

...já vím,že se blíží dovolené ale toto už zavání státním bordelem...nebo je i toto organizovaným bordelem...;-O;-O

+1/0
24.5.2016 15:34

L73a82d36i68s48l82a53v 24F54r76y50d70r86y18š36e21k 9843389608234

Jeden, pod podmínkou anonymity uvedl, že bylo vytaženo na 80 částí těla, aĺe ani jedna "celá"(paže, hlava..), tak jestli je to pravda, tak to musel být"masakr".:-(:-(:-(

+2/0
24.5.2016 15:24

M58a98r56t50i80n 82K29r26a71l 7573460463757

Asi myslel celé tělo. To snad není možné, aby ani jedna hlava nezůstala pohromadě... :-/

+1/0
24.5.2016 15:51

R60a32d14a59n 18K22u62b84a98n32t 1783420129730

slušnej chaos ti Egypťani.

0/0
24.5.2016 15:12

J70a86n 63H96á53l27a 8255355740357

Podle sledu hlášení z ACARS mi to spíš připomíná situaci (také už se to stalo), kdy díky např. špatné izolaci nebo překrytí kabelů dojde k zahoření nekvalitní izolace a oheň poškodí ovládací prvky - ale zase jednak materiály v dopravních letadlech, tedy v těch novějších, splňují velmi přísné normy a i kdyby vypukl klasický požár, piloti by měli dost času minimálně vyslat nouzovku, pokud by tedy nedošlo k požáru přímo v některém z hlavních el. uzlů. Nebo že by zápalná bomba? Nic, jen tu spekulujeme a důvěryhodných zveřejněných informací je pomálu.

+1/−3
24.5.2016 15:06
Foto

M85i86r65o63s37l52a96v 40S14t93e36i84n32e60r 6768254963385

Veškeré kabely jsou jištěné automaty, takže přetížení zkratem včas vypnou. Všechny důležité systémy jsou pojištěny zdvojením, takže výpadek se přemostí přepnutím na rezervní vedení. Pokud však izolace odhoří ohněm zvenčí, dojde k dalekosáhlým zkratům nejrůznějších systémů, aniž by to pojistky nějak omezily. Kolem toalety probíhají zřejmě důležité kabely, takže jako místo, odkud zahájit útok, je toaleta velmi vhodná. Agenti na letišti tam mohli umístit časovanou bombu, nebo tam mohl jít sebevrah. Hořlavinu nebo výbušninu mu tam mohli připravit třeba už v Tunisu. Snad pomůže dále, hledat motiv v složení pasažérů. Křesťané, Židé, Alawité nebo šíité jsou v Egyptě ohrožený druh.

+3/−1
24.5.2016 15:22

J59a76n 76H17á77l19a 8575395170597

Jenže náhodný zkrat při úderu blesku je něco jiného, než zkraty vzniklé hořením, kdy může dojít k několikerému opětovnému dotyku nahých drátů, ale hlavně k vyřazení palubního počítače a měřící techniky - a v ten moment je to v háji, protože v kokpitu nefunguje nic a nic neovládáte.

+1/0
24.5.2016 15:26
Foto

V92l28a60s35t57a 77C73o30u56f98a56l 7557349489385

Ale pořád máte nouzovou sběrnici a na ní připojené systémy a rádia. Navigační i komunikační.

0/0
24.5.2016 15:28

J17a47n 85H63á12l30a 8375305850757

Otázka je, zda vedení té sběrnice nejde spolu s ostatním. S ohledem na to, že se podobných případů stalo už několik si skoro myslím, že ano - vezměte si průřez trupu dopravního letadla a teď kam s těmi kilometry kabeláže, kterou tam potřebujete nacpat - tomu, aby v některých místech vedla stejnými prostory, se nevyhnete.

0/0
24.5.2016 15:35
Foto

V96l58a78s18t55a 15C97o44u47f47a84l 7437109369535

Nejde. Nouzová bateriová sběrnice jsou v praxi dva tlusté kabely, které se v radioúseku vyvedou na svorkovnice. Napájení k jedničkovým systémům se pak rozvádí kabely, které končí ve společném svazku kousek před konektorem. Baterie se instalují co nejblíže k radioúseku.

+1/0
24.5.2016 15:40

J86a56n 67H97á80l13a 8515385770707

A jak je teda možné, že už k tomu několikrát došlo? Resp. bavíme se o stejné třídě letadel, tzn. velká osobní, ne nějaké biz jety, nebo turbopropy pro nákladní dopravu?

Já osobně, v tomhle konkrétním případě, tipuji nekvalitní, nebo nevhodný materiál na izolaci, který tam dali při opravě a na druhém místě teroristický útok. Ale vařím z vody, jako každý tady.

0/0
24.5.2016 15:56
Foto

V70l71a74s14t39a 64C97o73u59f60a29l 7937219119925

Ano, bavíme se o velkých letadlech. Vyhořelou kabeláž jsem v letadle viděl. Došlo k tomu tak, že praskla objímka, kterou se kabeláž přichytává ke konstrukci. Vibracemi se prodřela izolace a konstrukce je (-), tak došlo ke zkratu. U stejnosměrné sítě to docela jiskřilo.

+1/0
24.5.2016 16:04

M58a21r86t10i53n 73H46u58l19a25k 1725691310150

Strach dostanu, kdyz ctu prispevky v teto diskuzi.

+3/−1
24.5.2016 14:47

K71a55r29e11l 47L84a43n32g39r 2172827860688

No vidíte. Nejlepší je sledovat za letu reakce pasažérů na otevřené křídlo (klapky) jak tam občas steče voda a jejich obličeje, pro někoho normálka a někdo je z toho mimo. Poznáte tak kdo létá a ví, že se to stává běžně.

0/0
24.5.2016 16:16

I50r75e34n92a 45P66l15a31c91h64e37t34k96o33v22á 1646884656930

Tohle je daň za lepší multikulturní společnost. V žádném případě se nesmíme nechat odradit drobnými neúspěchy a musíme pokračovat ve vytyčeném směru. Politika Angely náš vzor

0/−7
24.5.2016 14:46

I75r68e86n14a 98P92l72a25c59h35e80t78k27o65v15á 1956814846320

Malá daň..

0/−1
24.5.2016 14:47
Foto

M37i13r26o82s79l89a90v 76S50t60e30i67n50e51r 6878204983625

Důležité je, že ti rozhodující činitelé létají zásadně speciály, k těm se žádný muslim nedostane. Ale i speciál může spadnout, viz Smolensk a Poláci. Už generál Milan Štefánik byl sestřelen nebo znehodován, politikové si prostředky nevybírají.

Obávám se, že Egypt ztratí opět mnoho turistů a ti byli dosud podstatnou položkou ve státních příjmech. To by ovšem jako motiv neohrozilo pařížské muslimy- tady musí být důvod jiný.

+1/0
24.5.2016 15:29

P70a34v98e71l 50L55e95p21e84n20k67a 5906371395783

Pokud by byl potvrzen výbuch způsobený trhavinou, tak bych to viděl na dost velký průšvih. Letadlo odlétalo z Paříže a tam bych předpokládal dost prověřený letištní personál. V Egyptě to bude s personálem horší. A že by si letadlo přivezlo bombu již z Egypta, aby pak následně bouchlo na zpáteční cestě je také dost nepravděpodobné.

+2/0
24.5.2016 14:36

P66e38t89e59r 85S17m23u17t26n32ý 2645380670393

Proč je to nepravděpodobné?

+1/0
24.5.2016 14:37

P37a38v54e15l 42L20e59p32e65n62k70a 5866681155793

Můj úsudek. Dát do letadla trhavinu a čekat, že projde další destinací zvyšuje riziko, že se útok nemusí povést. Např. letadlo z nějakého důvodu může zůstat nějakou dobu na zemi. Těch důvodů by bylo asi více.

+4/0
24.5.2016 14:49

P18e58t32r89a 87M82a23l96a60k23o55v56a 1268810480844

tak tak, navíc je vyšší riziko odhalení nálože při prohlídce a nakládce na druhém letišti, nejistota s časováním trhaviny (ledaže snad použijí spínač podle tlaku vzduchu, ale jak ten pozná že jde až o druhý a ne první let?), odpálení na dálku také nepřichází asi do úvahy kvůli vzdálenosti etc.

0/0
24.5.2016 14:55
Foto

V26l37a80s57t81a 22C85o94u28f28a43l 7717379879975

Podle tlaku vzduchu? Dobrý výkon. Na dálku? Víte, že HF stanice mají dosah 3000-5000km? Jak to ale připojit na anténu, která má délku kolem 5-9m?

+1/0
24.5.2016 15:02

M47i18r36o18s72l42a47v 78Z56i24k40m92u91n85d 6638422497268

Kombinace dvou spínačů, tlakový + časový ... plechovku od nápoje lze v nákladném prostoru umístit tak, že se bez čuchacího pomocníka nenajde ...

0/0
24.5.2016 15:24
Foto

V76l53a58s87t57a 97C94o72u36f70a68l 7487509699725

Kdybych tohle dělal, tak skutečně raději použiji VHF rádio, viz. níže. To je avionika. V letadle se ztratí a nikoho nenapadne, že může zabít.

0/0
24.5.2016 15:26
Foto

M24i17r48o88s73l75a52v 78S58t33e43i51n28e93r 6198644853935

Podle všeho tu bombu, pokud se to prokáže, mohli umístit uklízeči už v Tunisu, řízení malým počítačem je dnes jednoduché, 80% migrantů jsou ajťáci, jak tvrdí německý ministr práce. Počítač může detekovat výšku, může i jeden cyklus vynechat a spustit až na to druhé dosažení výšky.

V toiletě zřejmě jsou vhodné skrýše, třeba odpadková nádrž.

0/−2
24.5.2016 15:37

J59o60s38e22f 10M15i75k19e17l 2728700306762

Na to stačí obvod za cca 5 Kč - čítač.

+1/0
24.5.2016 15:53

P77e24t52r74a 50M33a74l10a63k23o55v75a 1778270160824

trhavina je stále méně pravděpodobná...navíc se nikdo k atentátu nepřihlásil....

0/0
24.5.2016 14:38

G54a94b18r38i73e57l 86M60a61r74c47e12l 6483260696804

Proc je mene pravdepodobna?

0/0
24.5.2016 14:41

P97e26t41r 50N42o28v14o37t68n49y 1951460821

Protože to tvrdí Malakova. :-)

+1/−1
24.5.2016 15:02

M45a31r87t69i36n 61Š77t61r91y12m30p36l 9918238745851

Pri vybuchu na palube vetsinou dochazi k destruktivnim skodam. V takove situaci by letadlo nejspise letelo a nahle by proste zmizelo. Zadna hlaseni o kouri apod.

Samozdrejme muze i po explozi na palube letadlo pokracovat v letu a nekdy i nouzove pristat. Ale neni to prilis pravdepodobny scenar.

0/0
24.5.2016 15:03

J71a60n 46H53á74l77a 8605855640507

To zas tak úplně není, protože výbuch v zav. prostoru naruší "jen" ovládací prvky a tlakový trup, výška, tlak a rychlost pak už práci dokončí, takže k celkové destrukci letadla dojde postupně, nikdy ne najednou (tolik výbušnin tam prostě nepropašujete).

+1/0
24.5.2016 15:23

M36a89r80t69i34n 60Š50t76r26y52m58p42l 9228638915281

To je pravda. A na to sem prave narazel. Po naruseni trupu je celkovy kolabs otazkou vterin. To je defakto okamzite.

Pokud bychom to brali precizne, tak samozdrejme okamzitou destrukci nezpusobi ani dostatek vybusniny.

0/0
24.5.2016 16:04

K20a23r49e14l 39L50a95n87g58r 2922177660698

747 na Havaji přišlo o kus trupu - pilot přistál. Nedávno https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20160202-0 taky nespadlo. A takových případů je hodně.

Takže pokud něco takového chcete udělat musíte vědět kam to dát, aby to udělalo smrtelné škody na technice.

+1/0
24.5.2016 16:22

M14a84r35t86i80n 31Š77t68r85y24m96p31l 9368398485811

Ano, jsou i takove pripady. Vysledek ovlivnuje defakto vse. Ale pripadu, kdy by letadlo zustalo pohromade po vybuchu naloze na palube nejaky delsi cas neni mnoho. Alespon co me je znamo.

0/0
24.5.2016 18:30

J61a56n 71H46á74l51a 8115315600397

Prověřený personál? Na francouzském letišti? Víte, kolik je mezi letištním personálem v Paříži muslimů? A protože by šlo o fašismus, rasismus atd, tak je musí přijmout, když projdou nepříliš sofistikovaným šetřením na úrovni otázky "jste terorista, nebo ne?".

+2/−1
24.5.2016 15:21

M72i45c11h57a69l 58M82i56l37l36e38r 9146462839452

najdi si zpravy o lustracnich cistkach na francouzskych letistich a odebrani bezpecnostnich prukazu desitkam zamestnancu jen na CDG v prosinci 2015.

0/0
25.5.2016 8:22

J50o37s34e17f 17M23i65k49e76l 2408600946322

Ještě nikdy mi někdo fundovaný neodpověděl na otázku, proč se na taková letadla nemontuje nějaká speciální bójka-vysílač, která by při pádu letadla do vody zůstala na hladině a začala vysílat nouzový signál, který by eventuálně mohl rovnou obsahovat i souřadnice z GPS, případně i další informace. Nalezení bójky by bylo téměř okamžité nebo maximálně v řádu hodin (podle dosahu a míry sofistikace vysílače). Zařízení, s kterým by si poradil i zkušenější amatér, cena při sériové výrobě max. pár desítek tisíc korun!

+4/0
24.5.2016 14:16
Foto

V36l62a83s13t36a 50C58o41u67f37a54l 7477489799125

Letadlo má ELT. To stačí.

+1/0
24.5.2016 14:22

M21a52r56i19e 87M11a33l23a 8755234526254

Tak to zkuste vysvětlit v Malajsii, jak je takovýto systém dostatečný. ;-)

+3/0
24.5.2016 14:30

M17a95r34t26i18n 63K59o29ž74í52n 1355766941350

Tam by myslím nepomohl ani systém navrhované bójky.

0/0
24.5.2016 14:35

M13a82r98i78e 69M67a43l62a 8375334836514

A třeba zrovna ano.

0/0
24.5.2016 14:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.