Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Trestání za pomluvu? Zbraň proti médiím, ale i politikům

Pomluva je ošklivá věc. Ale likvidovat kvůli ní noviny, televize, zpravodajské servery nebo politické strany je padlé na hlavu, píše ve svém komentáři k záměru trestat právnické osoby za pomluvu šéfredaktor MF DNES Jaroslav Plesl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25o54z18e37f 69Ž75i50ž77k10o37v85s88k43ý 1819282583654

Pomluva může být jen nepravda, a pokud někdo obhajuje šíření nepravd, stojí trochu mimo. Právnická osoba je jen jméno, slovní pojem, nemá vlastní vůli a tak nemůže nic činit. Odpovědnost vždy mohou nést jen osoby fyzické a tuto faktickou věc nemůže změnit ani zákon.

0/−1
25.5.2016 9:04

P24e27t77r 43V68o10g97t 1530280898227

Kryptofašokomoušům a jejich návrhům 3x hurá!

+1/0
24.5.2016 14:21

L29u20b69o76š 31M28a36r10u42š24k26e19v46i64č 1335288392

Tak on soudruh Ondráček se svým dodatkem má zkušenosti v předlistopadové době s cenzurou a náhubkovým zákonem pro novináře coby příslušník SNB a člen současné KSČM... nevím , jestli i bývalé KSČ.... Je to paradox, že v relativně svobodné době, (jak ještě dlouho?) takto ovlivňuje dění v médiích člověk, jež je členem strany hlásící se k odkazu KSČ a tím i k třídní nenávisti.;-(

0/0
24.5.2016 13:29

M37a22r75e26k 89K69o97s75t73e67l68e77c96k58ý 6203256798

Docela vám, pisálkům z mediálních žump, ten zákon přeji!

To, jak se vyjadřujete, za to váše neustálé nálepkování, špiclování a zkreslování informací si nic jiného nezasloužíte. Socialismus z brusele a komunistické metody současné mediální masáže a neustálého vymývání mozků vyžadují komunistické zákony. Velmi často zdejší redaktorská tLupa píše tak, že se i Rudé právo v hrobě na smetišti dějin musí obracet. V dobách moskevského socialismu bylo nutno provozovat autocenzuru - každý si sám musel hlídat, co píše. I obyčejný občan, jinak přišl o živobytí. No tak to tu máme/máte zase!

Zatím provozujete sami jednostrannou a silně tendenční cenzuru proti vlastním diskutujícím čtenářům. Cenzurujete zcela beztrestně a bez možnosti odvolání názory běžných lidí - tak bude třeba zavést i cenzuru do vlastních řad! Vyzkoušejte si to!

Je nutné vás trestat za pomluvu, protože za hloupost ani neznalost gramatiky vás trestat nikdo nemůže, i když byste si to zasloužili taky.

+3/−1
24.5.2016 11:09
Foto

P69a33v22e50l 36N47e61t70o40l98i11c67k96ý 3140761799230

On je to totiž dost uhozený trestný čin sám o sobě. Lidé, případně tedy i právnické osoby, se mají z nactiutrhání rozsoudit v občanskoprávním režimu.

Skutečně zaměstnávat vyšetřovatele tím, že bude ověřovat jedny drby vedle druhého a poměřovat jejich pravdivostní hodnotu, je záměrným plevelením a pokusem paralyzovat policii. Ta už dnes je jalová při různých krádežích, tak bude jalová víc, no.

+1/−1
24.5.2016 10:37

R88o39b49b70e11r57t 59B66e32r45g65e15r 2935654949

Dobře mířená pomluva dokáže velmi ublížit a zničit člověku život nejen osobní ale i pracovní.

+2/0
24.5.2016 10:47
Foto

Š98t15ě87p10á73n 24B54i58n70k95o 3186764633916

Já s tím zákonem nemám problém. Alespoň si média uvědomí váhu svého slova a ostatní také. Pokud někdo o někom řekne, že je tunelář a není schopen to dokázat nebo nepopisuje objektivní skutečnost (dotyčný byl odsouzený), má nést odpovědnost. A nechť je na soudu, ať rozhodne, jak velká je. Politici se můžou do sebe minimálně v Parlamentu pouštět, jak chtějí, média se prostě budou muset kultivovat. Kolik těch mediálních lynčů máme za sebou?

+9/−1
24.5.2016 10:28

R42o78b90i39n 83M50a49y78e86r 7933488949429

NR^aprosto přesně řečeno.

0/−1
24.5.2016 10:31

L95u72m41í18r 76V73i35t90h13a 2327437806782

Nemáte se zákonem problém? Asi proto, že nevíte, o čem ten zákon je...

Když někdo řekne o druhém, že je tunelář, jak to souvisí s odpovědností právnických osob?

Nebo - když totéž řeknu teď a tady já o Vás - budete požadovat odškodné po idnes?

Nebo - Idnes napíše, že jsem já řekl o Vás, že jste tunelář - také budete požadovat odškodné od idnes?

Jaký mediální lynč máte za sebou?

+3/−3
24.5.2016 10:32
Foto

Š74t91ě79p95á74n 34B62i98n71k25o 3736644253646

Pokud novinář napíše článek, který jeho zaměstnavatel (vydavatel) otiskne v novinách, mj. v novinách, které vydává za účelem generování zisku, má za to být odpovědný. Těch mediálních lynčů jsou plné noviny. Vezměte třeba Halu z ŘSD, ač je mi sympatický jako osina v zadku. Tohle o něm napíšou noviny: http://l.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fdomaci.ihned.cz%2Fc1-57998990-dalsi-korupce-byvaleho-namestka-rsd-trimilionovy-uplatek-za-zfalsovane-smlouvy&h=FAQEt9HuX. Holý soud a konstatování "skutečnosti". A jak to dopadlo? Žaloba z toho vycouvala a stáhla obvinění. Přitom novinář už s předstihem píše, čeho se dotyčný dopustil, čím je, kolik převzal úplatků atd. Ne, tohle se mi opravdu nelíbí. Když kdokoli o komkoli řekne, že je tunelář a nepopisuje objektivní skutečnost (rozhodnutí soudu) nebo to není schopen doložit fakty a argumenty, musí soud posoudit, zda má být za svá slova odpovědný. Nevím, kde je s tím problém. A když vy o mě řeknete nebo napíšete cokoli, tak už za současné právní úpravy je za to odpovědný vydavatel, tento zákon to jenom rozvíjí dále a stanovuje další možné sankce.

+1/0
25.5.2016 10:12

R47a31d86e29k 16H62o37d10a44ň 9446557251333

Když pro něco horuje Antl, typický představitel toho "kázat vodu a pít víno", na tom musí něco být. Zatím co do Nečesaného šil, že přece nevinný člověk se nebrání, prostě v klidu počká na rozsudek, sám kličkoval a nepřebíral obsílky, hlavně aby za to 0,52 promile nedostal pokutu...

+3/0
24.5.2016 10:06

R56o57b58i14n 75M56a97y90e29r 7233418439339

Co se týká Antla, plus. Co se týká zákona samotného, pro mě je to naprosto v pořádku.

+1/0
24.5.2016 10:07

D57a67v52i60d 18Š86t68a25m12b36e27r51a 4732574454496

Otázka za milión. Je pomluva, když o blbci řeknete, že je blbec? Jak to dokážete? Je někde v zákoně taxativně uvedeno, jaké chování je blbé? Není to už chování naších zákonodárců? Dokažte to. ;-D

+1/−1
24.5.2016 10:06

J59a11k15u32b 42K68u25č15e20r88a 6898332951103

U pomluvy musíte vy dokázat, že je blbec.:-)

+1/−1
24.5.2016 10:09

L91u31m92í76r 86V76i12t63h24a 2697167236532

Nemusím. Pomluvený žaluje, ergo pomluvený nese důkazní břemeno.

+1/0
24.5.2016 10:28

R30o41b62i12n 98M62a50y69e21r 7363218899879

Není, pokud mu to řeknete do očí a nesdělujete to veřejnosti.

0/0
24.5.2016 10:17

D52a46v49i29d 95Š45t29a12m43b94e57r95a 4702684464946

Ale veřejnost je potřeba před takovými lidmi varovat. Už Jan Werich říkal, že nad blbostí nelze zvítězit, ale musí se proti ní bojovat.

+2/0
24.5.2016 10:20

R25o93b73i57n 86M90a70y55e40r 7803948809859

Tak to máte pravdu. Jenže, to abyste si o tom pak udělal psychologicko-psychiatrický posudek ;-D

0/0
24.5.2016 10:21

R97o33b65i23n 93M73a70y92e51r 7853458149159

Ještě bych jim tam dal trest za méně kultivovanou diskuzi. ;-D

+2/−1
24.5.2016 10:00

J38a92k13u73b 34K90u94č70e72r57a 6728912421143

Konečně, chování médií je naprosto nechutné a mají za to přesn nulovou odpovědnost. Jinak likvidační to samozřejmě nikdy nebude, zrušit PO je možné jen proto, pokud by PO sloužila pouze a jenom k páchání trestné činnosti, což asi nebude případ ani toho nejhoršího bulváru.

Ale urážet, osočovat, lhát o lidech atd. a když se to vyvrátí, ignrovoat to a jednou za čas na poslední straně zveřjenit omluvu? To je tragedie.

Velmi dobrý návrh a ukázka, že i z tábora komunistů může jednou za čas přijít dobrá věc.

+3/−1
24.5.2016 9:57

V74á73c70l62a10v 76K19o71n44í80č81e91k 1709543341725

pokud mluvíte o Blesku a jejich vycucaných článcích o místních celebritách, které každého soudného člověka nezajímají tak máte pravdu. Co když ale komouš a bijec soudruh Ondračka jde trochu vejš a jde po žurnalistech, kteří píšou o všech svinstvech politiků a jejich kámošů a jeho cílem je omezit svobodu slova? Od komunistů nikdy dobrá věc přijít nemůže. Já bych byl obezřetný.

0/0
24.5.2016 10:09

J80a61k76u51b 65K55u13č85e25r34a 6758912311613

OBezřetný být můžete jak chcete, vždycky o tom bude rozhodovat celá poslanecká sněmovna a po ní hned senát. Po kom jde Ondračka je celkem irelelvantí, trestní stíhání vedou státní zástupci, a trestní právo má tzv. materiální korektiv - tzn. pokud chybí společenská škodlivost, nenastupuje trestní právo, ale pouze např. občanské.

+1/0
24.5.2016 10:12

J68a94k29u79b 32K45u37č94e65r58a 6318912421293

Jinak těch investigativních novinářů u nás máme jako šafránu, bohužel.

0/0
24.5.2016 10:13

R50o45b98i49n 45M49a61y52e97r 7313148179969

Bohu dík, oni to totiž neumí a jen si hrají na novináře z Wall Street. Moc koukají na americké akční filmy, jinak nic.

0/0
24.5.2016 10:19

R46o67b87i60n 40M11a58y15e92r 7833918249849

Tak mě napadá, proč se pořád novináři vyhýbají trestné odpovědnosti? Jsou něco víc než jiní občané? Mohou beztrestně na každého házet špínu polopravdami nebo ani to ne?

Myslím, že ta novela je v naprosté pořádku.

+3/−1
24.5.2016 9:53

Z95d27e30n73ě23k 82G44l78a35s 7368568818985

Myslíte špatně. Řeknete před svědky, že poslanci jsou banda podvodníků atd. a máte na krku stíhání. V normálním státě si to protistrana vyslechne a myslí si svoje.

+1/−1
24.5.2016 10:04

R26o96b96i74n 25M47a46y11e29r 7893428409119

Tak to myslíte ne špatně, ale právě jste popřel význam práva. ;-D

0/−1
24.5.2016 10:05

Z75d55e79n11ě40k 93G23l55a25s 7218418418775

Když vám vyhovuje strach něco sdělit, je to váš problém.

+1/−2
24.5.2016 10:06

R40o84b60i17n 27M68a53y77e83r 7763368869429

Já nemám strach sdělit cokoliv. Ale když to sdělím, musí to sedět a musím mít důkaz pro to, když někoho veřejně osočím. Musí to být veřejně, víte? A když z očí do očí někomu řeknu, že je blbec, nemusím pro to mít nic, než vlastní přesvědčení, jen to musím říct jenom tomu konkrétnímu člověku a ne to vytrubovat bez důkazu do světa. Pak ten člověk ví, co si o něm myslím já, ale neubližuju mu v rámci široké veřejnosti. Už jste to pochopil nebo ještě ne?

To je jedno, víc už k tomu stejně nemám.

0/−1
24.5.2016 10:10

Z21d65e53n48ě28k 70G13l56a33s 7698278958445

Zbytečné, vy nic nechápete. Urážíte ho mezi 4 očima, protože máte strach se projevit veřejně.

0/−3
24.5.2016 10:19

R31o34b90i84n 17M58a11y62e70r 7423398329879

No, to je ale blbost.

0/−1
24.5.2016 10:23

R95o10b55i90n 78M52a24y96e82r 7573118769919

Naopak, zbabělci osočují veřejně, chlap to řekne chlapovi klidně do očí a je připraven nést následky. Zbabělec pošťuchuje veřejnost, aby to do očí říct nemusel a náhodou nedostal přes držku.

+1/0
24.5.2016 10:26

Z69d37e31n16ě24k 43G21l82a47s 7288858978685

Jste ujel od pointy, když veřejně někdo prohlásí např. že poslanci jsou banda podvodníků a můžete být za to popotahován.

0/0
24.5.2016 10:34

R77o84b79i49n 32M23a25y40e74r 7133118419899

Jistě, musí pak mít pro to důkaz.

0/0
24.5.2016 10:38

M89a18r24t87i73n 40S63v27o95b20o15d57a 7809697922205

Mělo by to stejně tak platit i pro politiky a prezidenta a bez imunity. U nich by se soudy nezastavily.

+4/0
24.5.2016 9:46

P86a60v61e94l 34P30o74k33o67r40n45ý 3987500959898

..demokracia už je blízko: Johne Spartane, máte pokutu jeden kredit za porušení morálního statutu!

+1/0
24.5.2016 9:39
Foto

L53u89b21o49m85í14r 26J15a35n26o31t40a 5486794106515

A jak k tomu příjdou fabulátoři z iDnesu :-(

+11/0
24.5.2016 9:29

D31a16v52i12d 56D61l92o48u20h88ý 5924377797681

Odskáče to jejich majitel :-)

+2/0
24.5.2016 9:44

R58o39b72i12n 65M83a27y76e55r 7293708559369

Ten těžko, ten si už udělal z celé republiky vlastní podnik. Pro mě už naprosto nedůvěryhodný a nevolitelný.

+1/0
24.5.2016 9:54

J77o12s88e35f 53A67d87á23m92e97k 2939425918966

Aha, takže když pomluvím souseda, tak dostanu flastr. A když ten soused bude vlastnit noviny, tak mě tam může beztrestně pomluvit a to veřejně?

Njn, ale některé noviny jsou na tomhle pomlouvání založené a neměly by o čem psát...

+3/0
24.5.2016 9:26
Foto

J71a38n 96V20l87a34d65y66k90a 2672468243264

nemůže Vás pomluvit, dostane flastr

0/0
24.5.2016 9:41

P40e11t35r 24K46n31ě63b49o69r91t 3551650

Ona pomluva kolikrát není pomluva. Akorát nejsou důkazy.

+1/0
24.5.2016 9:23

O26n13d19ř15e48j 95Š87r49u61b71a30ř 1385551745166

i neprime dukazy jsou dukazy. A kdyby nebyly vubec zadne, tak kde by se ta informace vzala?

0/0
24.5.2016 9:25

R45o63b51b73e58r61t 33B58e39r59g87e35r 2675884469

Pokud není důkaz platí presumce neviny. Takže je to pomluva...

+2/0
24.5.2016 9:31

R97o53b14b84e52r26t 95B91e91r94g93e90r 2205634639

Nemyslím si, že pomluva je chyba. Pomluva je naprosto racionální úvaha, která směřuje k tomu, aby poškodila dotyčného. A jak je v ČR zvykem, říká se: Na každém šprochu pravdy trochu. Takže tohle bude znamenat jen to, že si právnická osoba bude muset pohlídat kdo a co tvrdí. Bude to docela oříšek pro bulvár, který pomlouvá, kde může, aby si zvýšil sledovanost. Za mě je to OK. Stejně tak politické strany. Třeba jim dojde, že plivat na ostatní bez důkazu je dobré jen pokud se útočí na ty nejnižší pudy voličů. No jo jenomže právě tyto nejnižší pudy získávají voliče, že?

+13/−1
24.5.2016 9:12

D15a76v53i34d 49D49l93o20u79h73ý 5524487617251

Takže TOPka už nebude moci mluvit...

+3/−6
24.5.2016 9:14

P30e52t21r 91M32a45c76h63á51l14e16k 7135596526636

Spíš už nebude moct jeden takypolitik říkat "Kalúsek kradně!".

+4/−3
24.5.2016 9:16

D25a74v19i15d 50D66l32o86u19h97ý 5314147437341

Blbost. Pokud by to nebyla pravda tak se Kalousek hájit mohl a vy by jste si klidně i mohl přečíst ve článku "....Pomluva už nyní trestná je, což je samo osobě sporné, ale dosud bylo možné za tento trestný čin popotahovat jen fyzické osoby. U právnických osob jde o novinku."

0/−2
24.5.2016 9:18

P20a10t76r43i76k 71Z52i81m97a 2877277862507

Nejde o to, že pomluva je špatná. Ale o to, zda zákon lze nebo nelze zneužít. Tento zneužít lze a velmi snadno. A to je špatně. Váš příspěvek není k věci.

0/−7
24.5.2016 9:15

D35a48v28i46d 88D51l55o63u97h42ý 5424217577971

Zneužít lze cokoli. Takhle ale bude muset mít právnická osoba nějaký důkaz pro svá tvrzení.

+6/0
24.5.2016 9:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.