Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na záchod jen s dozorem. Britský reportér popsal 10 hodin zajetí v KLDR

Takřka vězeňský režim, strach a nejistota. Tak popsal britský novinář Rupert Wingfield-Hayes dlouhé hodiny výslechů a výhrůžek, které na začátku května zažil v Severní Koreji. Téměř každou větu z jeho reportáží si aparátčíci vyložili jako urážku tamního lidu. Zbytek štábu neměl tušení, kde jejich kolega skončil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V59á93c21l86a50v 64S13v23o80b64o57d87a 5646868949

Čím větší totalita,tím větší paranoia u vládnoucího aparátu.Rv

+3/0
25.5.2016 10:10

M24i50r97o95s90l92a10v 49B70u60č38e38k 6603253831144

Sněžilo, otec mi před barákem nasadil koženou čapku a pravil - "Tak synku, a nyní máš beranici, jako soudruh Gottwald", šli jsme ... Při nejbližších prověrkách vedoucích pracovníků ve fabrice, (otec nestraník, ale vedl dělný lid), zazněla věta - "Vy jste zesměšnil úlohu prvního dělnického Prezidenta - Jak vychováváte dítě ... !?" Zmatený otec dovedoucoval, šel prát ovčí výkaly jako dělník, pak zase stoupal do r. 1968 - (žádná pomoc agrese) ... ... Dějinami, hýbala pouliční pomahačka režimu, soudružka Trefilová ... Já se sáňkami netušil, že jsem součástí třídního boje ...

0/0
25.5.2016 5:19

I48v46a89n 58S46o93t 6289844576628

Buďme rádi za Kimův režim, už by sem nepoznali pravou totalitu!

0/0
24.5.2016 22:59
Foto

L72u87d18ě41k 47F23u52x54a 9826690434107

Buďme rádi za přísného učitele češtiny na ZŠ, jinak bychom nepoznali cizince vydávajícího se za našince!

0/0
26.5.2016 0:50

J24o93s59e53f 49B36a21b36k51a 3960969602197

A to ještě nebyl s podezřelým foťákem na letišti v USA, to by také nemuse přežít;-(

+2/−9
24.5.2016 20:52
Foto

V50l73a38d57a 30V31a23n47e38k 9303226414398

Máte nějaké osobní poznatky z USA , nebo jenom že školení KSČ ? Rv;-D

+9/−4
24.5.2016 20:55

I23v25a84n 16S41o24t 6699474326948

Čerstvě Řecký incident českých turistů

+1/−2
24.5.2016 22:40

M97i92l53o91š 72B31á20r74t89a 3567314955488

Řecký incident vUSA?

+6/0
25.5.2016 4:43

J24a95n 62B47a30b62i85č73k47a 9223209223947

A vite ci dělaji na letáštích se všeni těmi mrtvolami co se jim tan tak přes den nahromadí ?

+3/0
25.5.2016 3:29

R50o44l64a81n89d70o 28A78r39i64a75s 7398499267270

No , myslím, že řada aparátčíků v EU míří mílovými kroky ke stejné "svobodě slova", jakou si užívá Severní Korea.

+1/−5
24.5.2016 19:39
Foto

J55i31ř83í 17D26v76o70ř20á78k 5765499840458

Opravdu myslíš ?

+4/−1
24.5.2016 20:42

I31v60a79n 43S78o77t 6809754196178

Ty né?

0/−1
24.5.2016 22:41

J66a59n 77B69a83b40i85č18k79a 9463689283257

Měl by jste uprchnout pokud to ještě jde.

+3/0
24.5.2016 20:49

V37á12c95l28a78v 34S84v15o50b85o81d56a 5776838429

Ale jděte.;-D

0/0
25.5.2016 10:11

J59a71n 44B51a45b23i27č56k48a 9163859783927

Jen se divím, že se diví. Ti lidé co nepoznali totalitu, jsou prostě naivní

+7/0
24.5.2016 18:51

J67o68s47e76f 12K44r52o40u82p58a 1119502336128

A de měli češi tu totalitu poznat;-) Minulý režim samozřejmě žádná "totalita" nebyl. V podstatě to byl pro 90% obyvatel pohodový život bez starosti[>-]

0/−9
24.5.2016 20:55

J25a73n 94B22a15b56i53č58k18a 9113279813127

To že se za ruské okupace češi měli lépe než dnes prý tvrdí asi 20 procent lidí. Takže nejste sám. To jsem jen slyšel, kolik procent ve skutešnosti, to by bylo zajímavé vědět.

+1/0
24.5.2016 21:19

R56a22d92e54k 91F47a80i47t 6151535433411

Ano, máte pravdu, hlavně v padesátých letech minulého století se tady lidi měli naprosto úžasně:-/Rv

+4/0
25.5.2016 6:24

J75i22ř43í 10H21y21b11e82š 4537922790327

Máte pravdu, soudruhu Kroupo, ale "pohodový život bez starostí" měli jenom rudé svině jako vy, potom fízlové, estébáci, lampasáci a podobná svoloč..! :-)

0/0
1.6.2016 15:48
Foto

T48o19m60a46s 59V29r42l42i84k 8357465187944

Je mi tech lidi lito, co tam v te stalinisticke zemi musi prezivat. Ale dva postrehy. 1. Ten nadpis. Ja kdyz letel do Kanady, letadlo muselo kvuli snehu pristat v Seattlu, no to byl cirkus, kdyz zjistili, ze nemam US vizum. Kdyz jsem chtel jit na zachod, stal hned za mnou obrovsky cerny policajt projistotu s rukou na kveru. 2. Kdyby mel Kim mozek, mel by si jako Erdogan nechat platit za hlidani hranice. A kdyz by Jizni Korea vypalne platit nechtela, tak bych tak jen tak treningove hranice na 24 hod otevrel.

+2/−1
24.5.2016 18:20

R40a63d44i35m 88P67o71l24á51š81e94k 9676263709899

Jenže tam je obrovský rozdíl. Turci se mají dobře, ti dobře kvalifikovaní ve velkých městech výrazně nadprůměrně dobře, proti okolním státům.

V Severní Koreji je velký papaláš, co poroučí tisícovkám korejců, pomalu chudší než u nás zaměstnanec pracxující za minimální mzdu, navíc s dost velkou pravděpodobností, že ho kvůli nějaké náhodě odvezou do gulagu a zabijí za zradu.

Kdyby Kim otevřel hranice, tak mu ti informovaní a kvalifikovaní všichni do jednoho okamžitě utečou

+5/−1
24.5.2016 18:28

I18v71a13n 28S22o32t 6539374296118

Za totáče byl vtip:

Co uděláš až otevřou hranice na západ ? Vylezu na vysoký strom!

??? Aby mně neušlapal těm dav utíkajícich!

A co když je otevřou na východ?

Také vylezu na vysoký strom! To aby som zahlédl teho vola!

+3/0
24.5.2016 22:52

J55a34n 10B98a26b49i75č35k14a 9793569663577

Ony skutečné existovali doby, kdy se o vás na letišti nikdo nestaral. A Kanadská hranice byla nejdelší nehlídaná hranice na světě. Proč se všechno tak zpřísnilo a tolik nových nařízení ? Vysvětlení ponechám na vás.

+1/0
24.5.2016 18:56

J64i34r17k17a 96L37i65b78e42ň58s52k33ý 4232321284949

Nojo, t je čirá blbost, že vydal reportáž v době, kdy byl ještě v KLDR. My, co jsme zažili socialismus, víme, že všechno bylo možné, a to nemluvím o 50.letech, kdy se dávalo u nás za nic 5 let a v Rusku 15.

+8/0
24.5.2016 17:43

J72i86ř36í 25Ř33e42z43n71í25k 4342412293425

Ale stejně by mě zájimalo, kolik rozsudků smrti bylo vyneseno v 50.letech v Rusku.

Někde jsem se dočetl, že Stalin zrušil trest smrti.

0/0
24.5.2016 18:05

J21a89n 42B51a23b48i92č14k25a 9553989633317

Stalinská ústava zaručovala více svobod, než americká, Dokonce i každý stát mohl kdykoliv vystoupit se SSSR a osamostatnit se.

V 50 tých létech v ČSR to bylo podobné, ústava zaručovala všechny svobody, kromě komunistické strany existovali ještě dvě další strany, které měli účast ve vládě, jedním s ministrů byl dokonce katolický kněz.

+1/−3
24.5.2016 18:44
Foto

J22i74ř57í 74D13v27o57ř39á41k 5925309500338

Ironie ?

+4/0
24.5.2016 20:47

J31a89n 45B90a71b95i46č46k30a 9683199813987

Ne pravda. Jste asi mladý tak to nepamatujete. To by jste se divil co užitečných idiotů na západě mávalo sovětskou ůstavou a ukazovalo, že je tam více svobod, než třeba v americké.To že ten kdo by ty svobody chtěl uplatnovat zmizel, to jim nedošlo. A Stalin po válce, jak se naivně ptá ten pán, ani moc trest smrti nepotřeboval. V době kdy v táborech "nápravného zařízení" mřeli lidé jako mouchy po milionech, stačilo dát někomu 10 let v lágru a on již zemřel sám.

Vláda v česku, to byla zase jen ukázka pro užitečné idioty, kteří komunistům naletí znova a znova. Ve skutečnosti vládl ústřední výbor Komunistické strany a ten měl svoje stínová ministerstva i když jim číkali jen výbory a oddělení a přislučný stranický tajemník byl skutečný ministr, který rozhodoval.

A tak když přijel nějaký pokrokový činitel se západu a oni mu zahráli divadélko, tak se rozplýval nedšením

+4/0
24.5.2016 21:08

J83a34n 89B56a40b36i60č11k29a 9683249503317

Mimochodem ministr za českokou socialistickou stranu se jmenoval Neuman, katolický kněz za lidovce se jmenoval Plojhar. Prostě kolaborovali, vytvářeli zdání vlády více stran a měli se dobře.

+1/−1
24.5.2016 21:15

J24a70n 12U79l95r22y10c89h 4261127680348

ne, to je pravda, pointa je jen v tom, že zákony včetně ústavy byly jen formální cáry papíru (s tím trestem smrti je to pokud vím tak, že existoval vždy, ovšem snad například jeden z nejhorších trestů bylo vypovězení z SSSR..., nakolik se ovšem uplatňoval v praxi, toť otázka);

jak to bylo s tou nezávislostí až k možnosti vyspoupení (to bylo takový velmi často opakovaný zaklínadlo, to jsem uměl i v originálu :) ) se ukázalo v době Gorbačovovy éry - zas taková idylka to ani za Gorbiho nebyla...; u nás krom KSČ existovala nejen ČSL+SSL, ale i 1,2 další strany na Slovensku, bohužel jaksi zas jen coby stafáž...(i úředně vyfutrovaná - lidová fronta...), stafáž byla i ta samotná KSČ - tam se taky neodehrávaly demokratické myšlenkové střety...; k ministru Plojharovi škoda slov (horlivých přisluhovačů až kolaborantů bylo v případě potřeby dost i mimo KSČ)

0/0
24.5.2016 21:12

V82á13c27l84a91v 16S48v92o13b42o32d48a 5836618929

Pane Babička,stalinská ústava měla všechno,co píšete jenom na papíře.A papír snese všechno. Víte co by se stalo,kdyby nějaká svazová republika chtěla vystoupit z SSSR...? Z praxe- v roce 1990 vyhlásila Litva suverenitu,předstupeň úplné nezávislosti. A Gorbačov zasáhl. Tak nebuďte naivní.

+1/0
25.5.2016 10:19
Foto

J89i31ř11í 31D31v49o50ř80á74k 5435509710958

Stalin žil v padesátých letech asi dva roky .

0/0
24.5.2016 20:45

J80a19n 66B31a30b32i56č32k43a 9263379623757

Stalinismus bohužel vydržel déle.

0/−1
24.5.2016 21:09
Foto

J57i27ř80í 48D62v94o44ř29á20k 5675259800478

Tak asi o tři roky . " http://technet.idnes.cz/chruscov-xx-sjezd-ksss-tajny-projev-d78-/vojenstvi.aspx?c=A160224_142454_vojenstvi_kuz " . Bohužel celá ta zrůdná ideologie stále žije .

0/0
24.5.2016 21:29

R83a42d31i51m 50P50o43l51á21š93e74k 9116283609159

To je spíš blbost jeho nadřízených. Sám o sobě by tu reportáž asi vydat nechtěl.

0/0
24.5.2016 18:29
Foto

J69i55ř15í 72D68v54o90ř33á10k 5365809540378

Tak trochu mě překvapila věta : " Ten byl shodou okolností také v KLDR, kde právě pokrýval kongres vládní Korejské strany pracujících." Já si u toho pokrytí představím vždy dva psy ( teda fenu a psa ) . A to i u sportovních komentářů . Veselá mysl , půl zdraví .

+5/0
24.5.2016 17:13

I76v70a50n 50M50i82n48á24ř 7102904747861

Vlastně se to dá chápat i tak, že .. pracovně onen novinář "pokrýval" Kima :-) !

0/0
24.5.2016 17:41

J28i33r46k33a 16L46i44b44e39ň58s64k62ý 4522221914919

Cover používají v angl. běžně - Cover-girl - holka z titulní stránky, u nás se to nepoužívá...cover znamená něco jako napsat, natočit....

0/0
24.5.2016 17:46
Foto

J19i31ř25í 69D95v16o74ř49á52k 5335609440228

Anglicky jsem se nikdy neučil . Párkrát jsem otevřel nějakou , v té době vydávanou ,učebnici . Všechny začínaly " Ingkiš is ízy . Ai lavju komunistiš partaj of čekoslovakija . " Ani jednu z těchto vět jsem v životě potřebu použít .

0/−1
24.5.2016 18:10

J89a69n 63B39a84b49i31č54k98a 9923889453207

;-D No přesto jste to měl zkusit, tehdy k nám jezdilo mnoho anglicky mluvácích komunistů.

0/0
24.5.2016 18:49

P97a28v16e87l 97S37p89a56c15e78k 5752148909224

Rezim v KLDR jsem znal moc dobre. Jenze rozcvicovani cca 10.000 lidi v bilem obleceni na namesti Kim Il-sunga je i pro amaterskeho fotografa naprosto unikatni zalezitost.

Zeptal jsem se pro jistotu hned vsech tri pruvodcu, jestli muzu fotit. Nikdo nemel namitek. Jeden snimek, druhy, desaty....

Ani jsem nevnimal, jak se k nam pomalu z davu zacaly trousit postavy.

Nevenoval jsem jim pozornost - korejci mne obchazeli obloukem, pospichali za mymi pruvodci.

Najednou ruka na rameni a krik - "Kdo ti to dovolil fotit?"

"No prece vy, vsichni tri, asi pred pul minutou!"

"Coze? My jsme ti vyslovne zakazali poridit byt jedinou forografii! Ukaz fotak - smazat, smazat, smaz to vsechno!"

...nebyl to prvni ani posledni podobny incident v DPRK .... severokorejcovi proste nesmite verit nos mezi ocima...

+14/−1
24.5.2016 16:49

R58a95d79i81m 85P98o32l48á87š10e32k 9666713709479

Bodejť. Kdyby přiznali, že s tím focením souhlasili, mohli by se snadno oni i jejich rodiny ocitnout v gulagu a tam velice snadno zemřít. Nebo kdyby je za to sebral nějaký tajný, mohl je klidně někde zastřelit a tvrdit, že je zastřelil na útěku. A kdyby to podal trochu politicky, nic by se mu za ty vraždy nestalo a ještě by třeba dostal medaili za zneškodnění vyzvědače a škůdce.

Prostě když vznikl rozruch, museli automaticky tvrdit, že fotografování zakázali, aby si mohli chránit svou kůži.

To dělá totalita typu severokorejské, je úplně jedno, jak se chováte, jestli třeba kradete nebo zabíjíte. Podstatné je, jestli dokážete, že kradete a zabíjíte "pro režim" pak máte medaili. Ale jestli Vám dokážou, že kradete a zabíjíte "proti režimu" , jste mrtev.

+2/−1
24.5.2016 18:44

T19o37m36a34s 85S17v55o43b63o35d32a 5547655845897

Stejne jako jakemukoliv komunistovi ...

+1/0
25.5.2016 6:33

L87a35d93i36s71l57a29v 21F13r45y86d58r39y15š65e40k 9643289188954

On ten britský novinář neví, jak to v KLDR chodí?Jestli ne, dá si po druhé bacha, jestli ano, tak proč to sděluje?To je známá věc.

+2/−6
24.5.2016 16:45

R50a48d79i15m 14P12o61l25á56š62e53k 9666633969229

Ti lidi po několik generací nepoznali osobně totalitu. Proto taková nebezpečí, které totalita přináší, prostě nevidí.

0/0
24.5.2016 18:46

B98o88h89u26m32i87l 97P57e26t38r97a93s 1663364561882

To pisou aby lidi odradili si severokorejsky rezim v Cesku zavest?8-o

+1/−4
24.5.2016 16:26

J48a54k88u31b 68S95ú13k64e49n91í30k 3942416924677

...no, už tu něco trochu podobného bylo. Ale spíš to píšou proto, že úkolem novináře je informovat;-)

+3/−1
24.5.2016 16:27

B67o29h28u29m15i33l 25P91e16t56r85a33s 1273614951272

Takze dnesni rezim ma opravdu strach aby k necemu podobnemu zase nedoslo?8-o A clanek o KLDR je tu kazdou chvili, neni nic jineho o cem informovat?

+1/−3
24.5.2016 16:40

E20v74a 57H72a51s82n23í39k91o85v60á 1824951776624

US army na Kima kašle, tak se alespoň novináři činí v rozvracení režimu. ;-D

+1/0
24.5.2016 16:42

B83o44h40u35m46i17l 36P82e25t32r62a81s 1743814711842

Pro americky zbrojni prumysl je Kim k nezaplaceni.

+2/−2
24.5.2016 16:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.