Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rakouským prezidentem bude Van der Bellen, Hofera porazil o 31 tisíc hlasů

Novým rakouským prezidentem se stal Alexander Van der Bellen. Kandidát Zelených porazil jen těsně rozdílem 31 tisíc hlasů protiimigrantského uchazeče Norberta Hofera. Hofer ještě před vyhlášením výsledků na Facebooku přiznal porážku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77o83s30e78f 81Š96e70m98e68l25í84k 7709591790667

Nebude.....

0/0
1.7.2016 20:55
Foto

K27a12r44e73l 28S69e79i67d28l 8519495970328

Perlička z jednoho rozhovoru:

- Kdo jsou ti voliči, kteří volili korespondenčně? Jaká jsou specifika rakouského volebního systému pro prezidentské volby?

- Jen malá menšina, zhruba pět procent, korespondenčních hlasujících jsou Rakušané žijící v zahraničí. Velmi často hlasují korespondenčně obyvatelé domovů důchodců, hospiců, léčeben trvale nemocných. To je další důvod, proč někteří zpochybňují solidnost systému – není jisté, zda každý hlasující přesně věděl, co dělá. Dnes proti tomu protestují Svobodní, ale v roce 2011 proti tomu protestovali právě Zelení, čili strana, jejíž kandidát dnes skrze korespondenční hlasy vyhrál. Vidíme, že nedůvěra se stěhuje podle toho, kdo zrovna prohrál.

...

:-)

+1/0
24.5.2016 22:24
Foto

K45a45r42e74l 19S47e87i79d86l 8599855820378

Další perličky z téhož článku:

Přistěhovalecká vlna ovlivnila život v podsvětí, například ve Vídni spolu na ulicích otevřeně bojují „usedlé“ čečenské a nově příchozí afghánské gangy o to, kdo bude mít kontrolu nad prodejem drog. Rakouské noviny, zvláště ty bulvární, zveřejňují s chutí všechny kriminální incidenty, které se v souvislosti s migranty odehrály. Šlo nejen o naprosto nesmyslné utlučení té paní tyčí, ale i o několik hromadných znásilnění. V jednom případě se stala obětí turecká studentka, takže z toho byl dokonce mezinárodní skandál.

U dřívějších migračních vln z evropských zemí si Rakušané stěžovali, že jim ti nově příchozí berou práci, ale tento důvod ke stížnostem dnes pominul. U nové migrační vlny jde spíš o pravý opak, že pracujících je mezi nimi po čertech málo.;-)

Také bychom neměli pominout náboženský extremismus. Loni vyšlo najevo, že ve Vídni je 120 salafistických školek, kde se malé děti ani nenaučí německy, zato jsou jim vymývány mozky nenávistným a agresivním pojetím islámu. Taková školka může fungovat tak trochu jako továrna na mladé teroristy. Část z nich už snad byla zavřena. Hrály tam roli i nějaké peníze z arabských ropných emirátů; byl to každopádně skandál, který ukázal na vážná rizika soužití muslimů a nemuslimů.

+1/0
24.5.2016 22:29

J93i19ř41í 14K92r10u60t68i13l 8319595871988

Přesunout zodpovědnost za prohru na ''nesvéprávné'' je celkem perličkou uvažování některých voličů, politiků. A v tom případě je třeba původ slova volič hledat v chorvatštině.

Volič - tažné zvíře mdlého rozumu, určeného k tahu.

Je náramně zajímavé kolik zde diskutujících se vehementně a dobrovolně cpe do této kategorie.

0/0
25.5.2016 7:44
Foto

O90l18d14ř62i59c39h 57V71y75k32y79d52a95l 1499421779474

No vidíte. K vítězství stačí hodit do placu, že protikandidát je rasista, xenofob aj. a že inteligence volí Bellena. ;-) Jen aby chudák nedopadl jako prezident Hácha.

+3/0
24.5.2016 11:50

M25a83r87t44i42n 84T57e86s47a55ř 2965701755417

Většina hlasů pro Van der Bellena nebyla pro něj, ale jen proti Höferovi, druhý kolo by se mělo zrušit a prostě vítěz v 1. kole je vítěz a hotovo...

+2/−1
24.5.2016 11:36

M20a24r31t47i96n 71K82r96a35l 7523780313437

Prezident s mandátem třeba 20%?

0/−3
24.5.2016 15:41

R18i34c50h14a21r36d 34N82o44v13a21k 8558746281152

jj, 146% dava bellenovi mnohem silnejsi mandat...

0/0
24.5.2016 16:46

J72a91n 12S74e15d56l47á41č80e27k 4934801741

A můžeme si jen domýšlet, které etnikum bylo tím jazýčkem na vahách, který rozhodl... podobně jako nedávno v regionálních volbách ve Francii.

+2/0
24.5.2016 9:42

J41i86ř61í 90K62r63u24t77i23l 8159925591498

Vzhledem k tomu že v Rakousku mohou volit jen občané Rakouska tak ve volbách vyhrála rozumná strana.

Etnikum, hlupců jak píšete, prohrálo.

Co je na tom nepochopitelného?

0/−5
24.5.2016 11:44
Foto

P16a36v79e28l 35D50v95o64ř90á61k 6602761564

Teda číst tuhle diskusi je jen pro silné žaludky, po pár příspěvcích jsem to musel vzdát:-))) To je zas paranoiků a nevěřících Tomášů:-)))

+1/−1
24.5.2016 9:26

T38o61m85á18š 32H92o41l53e17k 5135250581637

Je smutné, že výběr politiku v Rakousku mohou ovlivnit lidi, kteří kandidáty a problémy země znají jan zprostředkovaně, přes média.

+2/0
24.5.2016 8:48

T22o64m90á94š 78H95o81l54e17k 5415140101977

Vítězství zeleného populisty nad realistickým politikem Hoferem je zklamání.

+7/0
24.5.2016 8:40

J68i39ř78í 76P95e98š40a84n 4160850252373

V Rakousku vyhrál volby populistický extrémista. Jiný ani vyhrát nemohl, ve finále byli dva stejní proti sobě. Kdo se z toho může radovat?

0/−1
24.5.2016 8:14

J95i69ř65í 17K61r28u76t13i75l 8859835981108

Navrch zelený, uvnitř červený ale je to furt lepší volba než kdyby vyhrál Hofer. Už jsem se připravoval že pokud pojedu přes Rakousko a než překročím hranice tak se namočím do Primalexu abych byl echt bílí a přivážu špagát na zpětné zrcátko v autě kde si mohu přivázat pravačku ke klasickému pozdravu Sieg Hofer po celou dobu cesty přes Rakousko.

0/−9
24.5.2016 7:48

T66o81m80á73š 82H54o53l13e32k 5945720231387

8-o

+1/0
24.5.2016 8:41

M35a29r59t33i36n 57K14r78a51l 7983210873987

Hlavně před členy FPO nedoporučuji přiznat slovanský původ. Naopak Němec je vysoce vážený, i když je blb.

Zkušenost z jedné z největších rakouských firem.

0/−1
24.5.2016 15:44

J78a84r33o93s91l52a94v 76K94a42d57l14e41c 5121709822921

Taková těsná výhra by se měla potvrdit opakovanou volbou. To se nedá žádnou výhrou nazvat.

+1/−4
24.5.2016 7:42

J47a70n 43D48r89á50b83e26k 6628567518950

Zajímavé.. tak už prohrál a už není potřeba zdůrazňovat, že Hofer je populista? ;-D

+1/0
24.5.2016 7:31

V87l40a80s62t93i54m74i27l 97H10a80l70b43i58c33h 8273745316258

O věrohodnosti těch korespodenčních hlasů pochybuji.Kdosi na poslední chvíly nařídil vyhodit kotvu.

+4/−3
24.5.2016 7:12

M12a18r67t16i73n 27P64e40t94v82a20d 4740899477352

Brilantní postřeh: chtělo by to už jenom osvětlit, kdo byl ten nařizující "kdosi", a jak se taková kotva vyhazuje. :-)))

0/0
26.5.2016 9:49

P98a53v27e33l 78K17ř25í17ž 8747481690629

Aby se nakonec neukázalo, že hlasovalo víc Rakušanů, než je voličů...

To korespondenční hlasování je nějaké podezřelé...

+9/−3
24.5.2016 6:22

M76a55r91t59i98n 86K34r35a92l 7783710733877

Rakousko není Rusko nebo Nigérie.

0/−1
24.5.2016 15:46

R76i88c44h31a24r89d 15N79o95v32a34k 8728576971452

ale 146% v jedne rakouske obci jste dosahli..

0/0
24.5.2016 16:21

V93ě91r60a 40Ř34í56h12o62v48á 6904594754

Jestli není v něčem ještě horší...(např. politická korektnost - nová ideologie) 8-o

0/0
24.5.2016 16:32

J13i22ř98í 15N74o54v58á89k 1404363727528

A nejde jenom o korespondenční hlasy. Vzhledem k vyrovnanosti výsledků s největší pravděpodobností rozhodli naturalizovaní muslimští imigranté. A o to dle mého názoru evropsko unijním neomarxistům v imigrační krizi jde. Narvat do Evropy co nejvíce imigrantů, kteří je díky různým poskytovaným dávkám udrží u moci. Ale jinak ať by vyhrál kdokoliv, jde o Pyrhovo vítězství, neboť v Rakousku vznikly dva vyrovnané antagonistické tábory. A to teprve bude legrace. Známe to od nás z kauzy 'Zeman'. A dobře jim tak. Do teď uměli pouze moralizovat. :-)

+5/−1
24.5.2016 6:12

E34v79a 57N96ě59m68e34c35k39á 9365881985860

Zdeněk Fugit v místě Rakousko.

16 min ·

MOC HEZKY NAPSÁNO (až z toho mrazí...)

V korespondenční volbě, kde hlasy jsou anonymní (žádná komise nikoho neztotožňuje), vyhrál van der Bellen. Korespondenční hlas, jak dnes napsal internetový Die Presse, lze koupit, jeden může hlasovat za druhého, hlasy se mohou ztratit a podpisy na hlasovacím koresponďáku nejsou ověřovány.

Za typického Rakušáka pana Hauzwiczku tudíž může hlasovat každý, kdo se jako Hauzwiczka dokáže podepsat. Ministerstvo vnitra navíc přiznalo, že koresponďáky nejsou v centrálním depotu, nýbrž tu i onde.

+2/−2
24.5.2016 1:07

M21i43c63h29a86l 80V82a33n39ě38k 1766826324292

Moc nechapu, proc se odpurci Hofera tak raduji. Pokud nedokazi vyresit problemy, ktere dohnaly polovinu naroda k volbe FPO, tak dalsi volby budou jeste horsi masakr. Male srovnani: posledni parlamentni volby za prvni republiky vyhrala Sudetonemecka strana. Vsichni ostatni se spojili a pokus sestavit vladu ji upreli....a vyresilo to neco? Z historie vime, ze nikoliv...prave naopak.

+5/−1
24.5.2016 0:52

M97a12r48t54i62n 64P86e86t10v76a53d 4650889327342

Pokud za problém považujete trvající přísun dalších imigrantů, tak své naděje k lidem jako je Hofer upíráte marně. Ten nemůže zastavit nikdo: není jak.

Převážná většina z příchozích v Evropě zůstane. Tím, že je nechceme, to nijak neovlivníme. Jejich přítomnost ovšem přinese stovky nejrůznějších problémů, které budeme muset řešit možná i desítky let: my i oni. Nenávist ani silné řeči nevyřeší vůbec nic: naopak všechno špatné ještě znásobí. Jestli nechceme Evropu zbořit, musíme se na tom věcně a bez nekritických emocí shodnout. Nikdo neví, o čem to bude, a co nejbližší budoucnost přinese. Dneska můžeme jenom spekulovat.

Zrada je v tom, že v přírodě, a tedy i ve společnosti, nefunguje jednoduchá posloupnost příčina - následek. Příčin je vždycky mnohem víc, než můžeme rozeznat, a působí se všechny najednou. Proto nikdy nedokážeme spolehlivě předpovědět ani počasí, ani výsledek nějaké lidské činnosti. Myslíme si, že se něco musí stát, a ono se stane něco úplně jiného. Což ovšem neznamená, že nemůžeme věci ovlivňovat. Ale pokud všechny síly soustředíme na něco, co je z podstaty neovlivnitelné, konáme zbytečnou práci.

Jediná reálná možnost, jak migranty účinně zastavit, je střelba na hranici. Jenomže ilegální přechod hranic není trestný čin, ale pouhý přestupek, a uprchlíkům se všude běžně toleruje - jak vám dosvědčí statisíce českých emigrantů z bolševických časů. Koneckonců střílet do neozbrojených lidí, kteří se dopustili pouze toho, že někam jdou, by mohl jenom totální dobytek.

+2/−4
24.5.2016 2:03

J49i72ř85í 20P16e86š43a25n 4360210492903

Zkuste se zamyslet nad skutečností, že muslimští uprchlíci neutíkají do jiných bezpečných muslimsklých zemí, ale do křesťanské Evropy. Tady je příčina této krize. Takže především odstranit to, co je sem táhne - nesmyslnná sociální politika a pak opravdu radikální hlídání hranic včetně otáčení člunů na moři. Vylovené migranty integrovat do lágrů ne nějakém řeckém ostrově, kde budou do doby, než si vzpomenou od kud vlastně pocházejí a tam budou vráceni. Teď už to není o solidaritě, ale je to buďto my nebo oni. Mám doma malou dcerku a je mi hodně smutno přo představě, co jí asi v životě čeká.

+5/0
24.5.2016 8:10

M69a10r49t28i29n 75P45e15t37v36a87d 4430459317332

Uprchlíků a lidí bez domova a existence je jenom v Sýrii ještě asi 5 miliónů. Skoro 3 milióny jsou v Turecku, kde živoří bez budoucnosti v lágrech. Postavte se na jejich místo a rozhlédněte se, kam byste asi tak zamířil. V Jordánsku je přeplněno, mají tam víc než milión uprchlíků - a je to široko daleko jediná muslimská země, která snese označení bezpečná. V Saúdské Arábii, Jemenu, Íránu, Kataru, Pákistánu a Bangladéši je islám státním náboženstvím a právní systém ovládá šaríja. Egypt zápasí s Muslimským bratrstvem, Libye a Afghanistán jsou rozvrácené země. Etiopie a Eritrea patří k nejchudším koutům světa, Súdán a Somálsko je islamistická hrůza.

Evropa proto nemá žádnou alternativu. Ti lidé se ničím neprovinili - těžko tedy můžete zdůvodnit, že je tady budeme držet v lágrech.

Kdyby teď dorazilo aspoň 10 miliónů muslimů, bude jich v EU cca 5%. Vaše starost o dcerku je pochopitelná, taky mám syna: nechápu ovšem, čím by ho tak malý počet muslimů, rozptýlených po Evropě, mohl v budoucnosti ohrožovat. Navíc neexistuje žádný důvod k doměnce, že většinu migrantů tvoří extremističtí radikálové: z celosvětové populace půldruhé miliardy muslimů je džihádistických teroristů, kteří se objevili teprve před 30 lety, sotva něco kolem 100 tisíc. Ty bláboly o tom, že Evropu čeká islamizace, pocházejí právě od nich. Není mi jasné, proč by měl soudný člověk věřit gangsterům.

0/0
24.5.2016 16:36
Foto

K55a62r51e42l 25S93e11i14d87l 8139965220238

Bylo to tu, pak to zmizelo...8-o

Sám přiznáváte, že to v islámských zemích není moc k žití (dokonce i pro muslimy), v křesťanských jsou podmínky pro život podstatně lepší.

Co vás vede k tomu, že stále hájíte šíření islámu?

A ohledně vašich názorů na množství muslimů v populaci se dívám do historie a beru si poučení z šíření islámu po světě.

0/0
24.5.2016 22:50

M20a67r32t28i51n 25P95e26t98v37a34d 4450229857292

Ani by mě nenapadlo obhajovat nějaké šíření islámu, nevidím na něm nic pozitivního. Mám ovšem spoustu důvodů pro polemiku se všeobecným odmítačským pozdvižením, a zvláště pak s jeho hysterickými variantami. - Vážím si vaší schopnosti formulovat názory a věcně diskutovat, a tak mě trochu překvapuje, že byste odmítače odmítačů jaksi automaticky musel považovat za vítače. ;-)

0/0
26.5.2016 10:09

I21v46a 97D75o69l64a20n68s72k68á 2163746750980

>Koneckonců střílet do neozbrojených lidí, kteří se dopustili pouze toho, že někam jdou, by mohl jenom totální dobytek.<

Jsem potrefena husa a proto se ozyvam. Kdyz se neozbrojenym lidem neustale opakuje aby se nevydavali na cestu do Evropy a oni toho nedbaji,

jakym zpusobem chcete resit invazi Evropy? Nebo snad strcite hlavu do pisku a budete tvrdit, ze se o zadnou invazi nejedna? Ja nemluvim o utecencich ze Syrie, ale o kazdem obyvateli tretiho sveta, ktery si smysli, ze by se mu lepe darilo v Evrope. Prosim o odpoved.

+3/0
24.5.2016 8:55

M44a40r25t78i33n 90P27e68t64v25a92d 4150379387632

To, že se zanedbatelné procento muslimů v Evropě díky dosavadním čerstvým imigrantům zvýšilo o 2 promile, považujete za invazi? Není to trochu sci-fi?

0/0
24.5.2016 16:39

V24ě17r79a 81Ř24í84h75o66v98á 6464524544

https://twitter.com/guardiannews/status/734866375164973057

0/0
24.5.2016 17:24

M57a62r54t82i18n 30P50e10t91v93a29d 4420629377932

Díky za zajímavý odkaz: ale vzhledem k tomu, že evropská sekulární politika nemá k náboženství žádný vztah, je asi úplně jedno, jestli křesťanů ubývá nebo přibývá. Zákony platí pro všechny, náboženství nikoho neprivileguje. Na jejich změnu tři procenta muslimů nemohou mít žádný vliv, ani deset procent by k ničemu nevedlo. K dosažení deseti procent by ovšem muselo čerstvě přibýt ještě nějakých 30 miliónů muslimů. O takovém počtu přistěhovalců se dá úspěšně pochybovat.

0/0
24.5.2016 19:22

I47v71a 20D11o70l20a96n16s87k63á 2313226590480

Vy byste nebyl schopen hrat sachy, pane Petvade. Nedokazete se v mysli dostat za ten nejblizsi tah. Nezalezi prece na tom kolik migrantu dorazilo, ale kolik je jich pripraveno se vydat na cestu z tech nestastnych zemi v Africe i jinde, kde zivot je pes. A tech jsou miliony. Nebudeme-li se branit, povzbuzeni nasi apatii prijdou. Tady jde o Evropskou kulturu a o krk. Ne o vas, to mate pravdu, ale vasich deti.

0/0
24.5.2016 22:40

M61a56r80t88i65n 85P75e94t74v32a44d 4370199357562

Ale tady nejde o žádné tahy, paní Dolanská, tohle nikdo neřídí a není v tom žádná strategie. Náš aktuální problém není v tom, že přišel milión lidí, ale to, že přišli všichni najednou a jsou víceméně na ulici, protože na takový počet nikdo nemá rezervní kapacity. Hotspoty nejsou určeny k tomu, aby zastavily migraci, ale aby regulovaly další pohyb do Evropy.

Je samozřejmé, že nikdo v Evropě nechce připustit, aby migrace pokračovala stejnou intenzitou bez omezení. Dokonce je možné tomu reálně zabránit - například (a možná jedině) za mezinárodní asistence OSN, která umožní obracet na moři uprchlíky do výchozích zemí bez ohledu na jejich politický souhlas. To je ovšem myslitelné až ve vyhrocené krizové situaci, která zatím ani zdaleka nenastala. Evropa milión přistěhovalců zvládne bez otřesů, zvládne třeba i pět miliónů, je to přece jedna z nejbohatších a nejkulturnějších oblastí světa. Budou s tím jistě spojeny obrovské výdaje a spousta nepředvídatelných komplikací obtíží. - Jenomže, nezlobte se, ti lidé utíkají před násilím nebo před bídou. Takový člověk se jen tak ze dveří nevyhazuje. Ani v Evropě, ani nikde jinde.

Jak vidíte, jakékoliv pitomé spekulace o záměrné islámské invazi odmítám brát za předmět úvahy. Strach evropanů z muslimů nevyplývá ze znalosti islámu, ale z teatrální propagandy islamistických teroristů se zpěvy a popravami. - V evropské politice a legislativě náboženství nemá žádné místo. Musely by se napřed měnit ústavy - a to by bylo reálné jedině v případě, že by počet muslimů aspoň o deset procent překročil počet ostatních Evropanů. V praxi by to znamenalo nějakých 600 miliónů, což je absolutní sci-fi - tolik jich není ani ve všech nejpostiženějších muslimských zemích dohromady.

Představa o jejich evropském "množení" je směšná hurvínkovská spekulace: jestli nechcete, aby vám děti umíraly hlady, zimou a nemocemi, musíte mít k dispozici dostatek prostředků a slušné ubytování. Doma jim stačí pár dolarů na den, v Evropě si za to koupí sotva dvě polívky.

0/0
25.5.2016 13:52

I25v42a 40D70o62l75a88n32s66k41á 2883656610750

Pane Petvade, dospela jsem k nazoru, ze je zbytecne plytvat casem s naivnim idealistou jako jste vy. Povazujte tuhle debatu za vyhranou.

0/0
25.5.2016 15:23

M51a55r33t85i44n 54P31e12t81v68a23d 4100719757452

Jsem lékař: jak by asi vypadalo, kdybych svým pacientům stereotypně říkal "Tohle je jen nenápadný začátek, ale počítejte s tím, že na to umřete"? Ona je totiž vždycky nějaká pravděpodobnost, že budu mít pravdu. Ale vedle toho jsou i stovky dalších pravděpodobností, že pravdu nemám. A kdybych kteroukoliv z těch pravděpodobností považoval za nevyhnutelnou, pacient na to doplatí. Jestli je pro vás takový přístup naivním idealismem, poslužte si. :-)

Řekl bych, že smyslem diskuse není něčí vítězství, ale výměna názorů. To ovšem předpokládá výměnu argumentů. Neberte si to osobně, ale prohlásit, že někdo asi neumí hrát šachy, že je naivní, případně pak vítač, odmítač, sluníčkář nebo měsíčkář není argumentem ani náhodou. Jste-li přesvědčená o hrozící islamizaci Evropy, měla byste mít nějakou představu o tom, jakými konkrétnémi postupy jí bude dosaženo. Mě vaše představa zajímá, ale vy mi o ní nic nepovíte.

0/0
26.5.2016 7:08

I77v35a 81D86o79l41a47n87s81k88á 2843856660580

Dobra, pane Petvade. Nebavila jsem se s vami o islamizaci Evropy, ale o invazi Evropy cizimi zivly. Vsimnete si prosim toho rozdilu. Kde se ty dve veci slucuji muzeme videt v Londyne, Parizi, nebo v Bruselu, ale ovsem i jinde v Evrope.

V Londyne jsem nepobyvala, jen jsem tam mela mezipristani na ceste z Kanady. Presto, z toho co jsem videla, uz to docela neni Evropa. Krome pilotu a letuskek British Airways ( a uz ne vsech). vsechen pozemni personal na letisti je prevazne indickeho puvodu a zbytek jsou cerni Jamajcane a Arabi. V podstate mate dojem, ze jste pristal v nekde v Karaci. Francie, jak jiste vite a nemuzete poprit, ma stovky cizineckych enklav kam se policie boji vkrocit. Pokud ovsem stale pochybujete, zadejte do Googlu Zones Urbaines Sensibles. Dostanete tam mapu vydanou francouzskou vladou. O potizich souziti s cizinci na okupovanych predmestich v Bruselu jiste vite ze zprav, ktere provazely utoky v Parizi a vybuchy na Bruselskem letisti. Osobni zkusenosti s muslimy mam take. Po 9/11 jsem ztravila 4 mesice v muslimske komunite na internetu. Odesla jsem kdyz se i ti nejmirnejsi mezi nimi shodli, ze jedina mozna reakce na splachnuti koranu do zachodu je poprava vinika.

I tak se zive zajimam o Arabsky svet a ziskala jsem mnoho pratel mezi sekularnimi Muslimy. Bohuzel jejich malo a ziji v obavach o svuj zivot. Toto jsou duvody za mym postojem proti okupaci Evropy cizimi kulturami. O mnozstvi s vami diskutovat nebudu. Pokud je jich pomerne malo ted (a presto uz je videt jaky maji dopad v zapadni Evrope) bude jich cim dal vic, pokud se nezmeni nas liknavy pristup k jejich prichodu.

0/0
26.5.2016 17:55

V32e34r96o20n42i97k79a 88V14o33l90h11e93j39n58o11v49á 9740272563309

Pokud vím, mezi korespondenční hlasy se např. počítají i hlasy starých lidí v domovech pro seniory, kteří k urnám dojít nemohou, apod. Nejsem si úplně jistá absolutní objektivitou těchto hlasů.

+4/−1
24.5.2016 0:10

T62o62m82á74š 95Z20e17m44á13n54e69k 5440458326466

U nás v důchoďáku taky všichni volili ČSSD, paní ředitelka si dala tu práci a všechno to obešla. I lidi s Alzheimerem, a že jich tam je. Nevím, jestli by měl mít volební právo člověk, který nepozná ani členy své rodiny a nakolik je jeho volba projevem svobodné vůle.

+3/0
24.5.2016 0:37

M87a13r60t42i46n 97P46e77t62v87a40d 4530589337872

Paní Veroniko, žádný, ale opravdu žádný voličský hlas není objektivní ani relativně, natož absolutně. Ale kdybyste snad měla pocit, že senioři škodí, tak zkuste navrhnout, aby je zbavili voličského práva. Stačila by nějaká šikovná petice... :-)

+1/−1
24.5.2016 1:00
Foto

K44a21r48e12l 11S71e44i36d67l 8129695800698

Čekal bych od vás inteligentnější příspěvek.;-)

+1/−1
24.5.2016 1:17

M29a46r40t58i93n 35P63e61t71v66a23d 4830649257152

Já jsem taky jenom člověk. :-P

0/0
24.5.2016 3:53

V22e17r79o63n84i79k65a 34V33o96l30h45e26j68n33o74v44á 9370652183429

Pardon, moje chyba. Máte pravdu, použila jsem nesprávný výraz. Měla jsem napsat "nejsem si jistá, že tito lidé rozhodovali z vlastní vůle, ne proto, že jim to doporučil/pomohl/vyplnil někdo jiný". Viz příspěvek pana Zemánka výše.

0/0
24.5.2016 11:33

V51e98r94o64n96i34k82a 49V81o87l27h17e28j31n54o93v88á 9260832493799

Ostatně nevím, proč bych měla chtít omezovat volební právo seniorů, mám k nim už věkově výrazně blíž než k mládeži. Jen bych se nerada jednou dočkala toho, že můj hlas dostane někdo, koho bych při zdravém rozumu nikdy nevolila.

+1/0
24.5.2016 11:42

M16a34r96t14i27n 44P12e42t48v48a36d 4590959787642

I taková věc se asi může stát, ale proti tomu nemá volební systém žádnou obranu. :-)

0/0
24.5.2016 19:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.