Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V airbusu poslední tři minuty před pádem panoval chaos, naznačují data

Do pátrání po vraku a černých skříňkách zříceného egyptského letadla se v neděli zapojila i ponorka, která může operovat v hloubce až tří tisíc metrů. Agentura AFP se na základě leteckých dat pokusila zrekonstruovat poslední minuty před pádem stroje. Analýza naznačuje, že na palubě propukl požár.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š57t31ě97p51á64n 94M82e43r73t 2529555718546

Nedávno jsem se díval na dokument "letecké katastrofy". a tam přesně tohle bylo. Na toaletě začalo hořet nějaké čerpadlo výkalů(zkrat ve vynutí cívky elektromotorku) a za 10 minut bylo letadlo na zemi a uvnitř komplet vyhořelé. Údajně mělo velký výkon a příkon a bylo poddimenzované. možná všechny po světě nevyměnili. 8-)

0/0
27.5.2016 11:34

M69i59c18h16a29l 89J25a40r96o34š 7464870602215

Trochu divné je, že ACARS nestihl zahlásit následná selhání, při ohni bych očekával pěkný balík. Tohle vypadá na velký problém s elektronikou v kokpitu.

0/0
27.5.2016 7:01
Foto

P44a28v68e22l 93P15o39k52o61r85n31ý 2406344820852

Co my chápeme jako chaos, mohou egypťané chápat jako běžný provoz.

0/0
25.5.2016 12:22

J43o27s20e86f 62Š86e48m76e47l55í50k 7449701330837

Poslední tři minuty před pádem panoval chaos....

Proč mi to jaksi připomíná naše vlády?

0/0
25.5.2016 8:46

V19e89r52o60n63i73k 60C58l49e41w12n18e73r 9855753949

V roce 2015 delala americka FDA kontrolu bezpecnosti anerickych letist a kvalitu prohlidek. Agenti FDA pronesli na palubu tusim 7 z 10 zbrani ... Byl z toho veliky prusvih.

0/0
24.5.2016 14:53

M17i39r96o78s23l59a35v 73Z72i66k80m23u70n58d 6438162677518

Vyčkejte času, v roce 2020 uvede ČT2 další epizodu kanadského seriálu o leteckých nehodách s názvem "Ztracený let 804" ...

0/0
23.5.2016 18:05
Foto

M94i78c78h69a18l 34G83a77n78d83a54l22o61v10i52č 7478219471900

Já nevím, možná je to fakt hloupá otázka, ale to v dnešní moderní době nedokážeme vyrobit nerozbitné černé skříňky, které by bylo následně možné jednoduše najít kdekoliv na naší planetě???

+2/0
23.5.2016 0:42

G19a33b83r25i79e92l 82M60a89r98c15e35l 6433650776174

Ony jsou docela nerozbitné. Problém bývá je lokalizovat, když spadnou do oceánu. Řešení je vysílat data černých skříněk v případě nestandardních situací přes satelit (nebo jinak). Existují hotová řešení, ale z důvodů zvýšených nákladů o ně téměř není zájem. Bohužel..

+9/0
23.5.2016 1:28

J95i34n98d14ř22i11c44h 74P80o60d20r66á38z74s59k20ý 6515958445675

Takže je rozhodně levnější v případě katastrofy ji nechat hledat? To mi hlava nebere...

+1/0
23.5.2016 10:03

J78i98ř85í 86Z56á44h83o71r52a 5503875442549

Ano je.

0/0
23.5.2016 14:46

J14a27n 48L16u35k89á74š 7577133643692

Ano je, pravdepodobnost katastrofy nezavinene vnejsim faktorem typu bomba je 1 ku 1 miliarde.

Navic naklady na hledani obvykle neplati dana letecka spolecnost.

0/−1
23.5.2016 14:57
Foto

P36a53v84e39l 88P63o38k98o96r97n18ý 2206474510692

Asi těch katastrof zase není tolik, aby s to vyplatilo, zároveň by bylo vše asi složitější, náchylnější k poruše. Třeba u aut možná bude povinný eCall (měl již být), ale ten také stojí peníze. A co online sledování auta za jízdy a předvídat tím poruchy?

0/0
25.5.2016 12:26

M38i39r90o34s91l26a64v 61Z21i36k52m84u61n30d 6858642247398

Kdo rozhodne, že se jedná o nestandardní situaci ... a kdy začne ... letadlo "nespadne" nebo nezačne hořet samo od sebe, vždy tomu něco předchází ... a je potřeba znát to, co předcházelo nestandardní situaci, třeba i rozbor dat předchozího letu ... přenos dat do nějakého centrálního serveru on-line, od okamžiku kdy posádka začne s "povinnými úkony" před startem, by bylo ideální řešení ...

0/0
23.5.2016 18:10

R58a42d71i14m 94P18o24l50á90š45e46k 9926783959459

Taky ohnivzdorné, mají přežít několik hodin uvnitř požáru - hořícího letadla, kde je teplota několik set stupňů.

0/0
23.5.2016 6:29

J96i60ř82í 33Z20á47h14o73r42a 5583865132119

letadla padají zřídkakdy. Náklady na jiné řešení jsou zbytečně vysoké. Systém černých skříněk, jak je to teď je více, než dostačující. Případy, kdy se nenašla černá skříňka jsou extrémně vzácně, i přes to, že zemi pokrývají ze 2/3 oceány a že se případně špatně hledají.

0/0
23.5.2016 14:45

J17o23s42e83f 78M61i15k79e65l 2428310766832

Extrémně vzácné, ale extrémně drahé.

0/0
24.5.2016 20:30

J11o79s28e68f 41Š39e17m87e11l47í61k 7539751340837

No, kdekoliv asi ne. Většinou se najdou tam, kde to celé spadne.

0/0
25.5.2016 8:47

R98o23s27t91i16s16l37a57v 61M66e41i72s26n79e63r 6381169494

kecy. kdyby se objevil kouř, piloti by ihned komunikovali.---zas nějaký egyptský magor pilot to navedl do moře, modlil se u toho že alláh je veliký, a teď se to bude jen okecávat. aby se pravda nikdy nezjustila ;-O

+5/−3
22.5.2016 23:56

G19a67b84r15i10e28l 78M24a10r69c60e87l 6173530766154

Nechápu, jak je možné nějakou ne příliš pravdepodobnou domněnku (s ohledem na dostupné informace) prezentovat s takovou jistotou..

+6/0
23.5.2016 1:32
Foto

I66v47o 50P25e70t55e52r27k61a 4366675237369

Myslím si, že je lepší počkat na závěry vyšetřování, než dělat předčasné závěry založené na velmi nedostatečných informacích.

+2/0
23.5.2016 6:24

M34i71c40h22a44l 18M49i78l97l93e47r 9766152459752

a hollywoodskych scenarich;-)

+1/0
23.5.2016 8:17

P68a54u23l 64J67a59r41o23s 2233458920

???

0/0
23.5.2016 9:30

M65i49c33h77a42l 15M52i89l38l38e47r 9536972139962

nevim co se divis, v kdejakem akcnim filmu, jakmile nastanou nejake problemy v letadle, okamzite se nekdo z posadky (pripadne hrdina) zacne prat s vysilackou;-D

0/0
23.5.2016 10:05

P17a71u10l 72J20a34r78o83s 2723478710

To nebyl akcni film,ale havarie ve skutecnosti

+1/0
23.5.2016 10:30

M10i62c93h20a57l 94M29i77l68l26e10r 9656882939862

nejak nechapes postup vlakna. Tak znovu a pomalu.

Ivo Peterka doporucil pockat na zavery vysetrovani nez delat zavery zalozene na nedostatecnych informacich. K tomu jsem dodal "nebo na hollywoodskych scenarich" protoze pokud ti nedoslo, ruzne zdejsi prispevky obsahuji konspiracni teorie odkoukane z holywoodskych akcnich filmu a zalozene na podobnych fantaziich.

Vcetne podivu "proc piloti nevolali MayDay jakmile zjistili, ze je na palube kour". Marnit drahocenne vteriny volanim MayDay v situaci kdy jim nikdo zvenci nemohl pomoci namisto hledanim zdroje a hasenim ohne, je typicky hollywoodsky akcni scenar na efekt, ne postup pri skutecne emergenci.

0/0
23.5.2016 13:42

P75a16u38l 24J55a19r66o59s 2863418490

Michale.opravdu jsem tomu moc nerozumel.Myslel jsem ze ten prispevek je jako tady hodne casto ctu,ze to bylo nahrano v Holywood.Omlouvam se ;-)

0/0
25.5.2016 18:02

M13i20c23h81a75l 84M16i41l51l57e78r 9796432289752

"kdyby se objevil kouř, piloti by ihned komunikovali"

Urcite. Ze vseho nejdriv by volali leteckou kontrolu "na palube hori, prijdte nam to uhasit";-D

Nemyslis, ze kdyz se na palube prijde na kour, je prvnim pocinem zjistik kde a okamzite hasit, lokalizovat nez se vybavovat pres mikrofon s nekym sedicim na kontrole nekolik stovek km vzdalene?8-o

0/0
23.5.2016 8:16

M39i86c95h50a82l 15C85h43a28l50u68p26a 6378140499743

Obojí. Pokud se objeví kouř, tak to podle mě hned nahlásí a zkusí přistát co nejdříve to jde. Do pár minut nemusí být vidět na krok.

0/−1
23.5.2016 12:47

M62i70c54h84a16l 95M91i40l92l34e46r 9466172959722

jo, podle tebe, to je videt. Leda houbelec.

"Aviate - navigate - communicate" je zakladni pravidlo vsech pilotu.

Komunikace ven z letadla je az na tretim miste, pokud nevis.

+1/0
23.5.2016 13:47

M20i48c26h32a69l 19C14h35a63l69u90p71a 6238590579123

no pokud se objeví kouř, tak ze začátku většinou všechno funguje normálně, ohnisko požáru taky moc vidět nebývá. Ale je lepší přistát co nejdřív než se udusit ve vzduchu.

0/0
23.5.2016 14:40

J90i76n93d18ř34i57c21h 79P46o55d13r26á45z68s77k46ý 6545408295985

Nechci být za chytráka, ale kdyby to byl teroristický útok, tak už se k němu někdo přihlásí.... :-/

+1/−2
22.5.2016 22:56

J14a43k40u69b 37R16o84u92s 3433810414822

Nejste za chtráka, jste za hlupáka, nebojte ;-)

0/−4
23.5.2016 0:18

G90a42b69r51i98e70l 25M97a68r78c76e66l 6923670666854

Existují důvody, proč by se k případnému teroristickému činu zatím nikdo nepřihlásil.

0/0
23.5.2016 1:33

J32i46n40d92ř59i52c68h 60P16o66d11r49á63z77s96k15ý 6715228825755

Zatím mne nenapadl ani jediný... tím nechci říct že být nemohou, ale princip terorizmu je šířit paniku a strach a to v co nejkratším možném termínu.

0/0
23.5.2016 10:01

N26o77v74o39s42a60d 29M37i75r47o11s69l30a61v 9568129888809

...ty dedukce a tanečky okolo jsou neuvěřitelné aby se musulmani neurazili ;-O;-O

+1/−2
22.5.2016 22:03

P40e31t81r62a 83M97a31l60a29k71o73v14a 1548200910494

a kteří? ti musulmani co zemřeli nebo ti musulmani, kteří (údajně) mají událost na svědomí?

+2/−1
22.5.2016 22:23

K18a57t16e97ř41i39n24a 92V23ý14b96o80r86n17á 6740179339

Ti, které živí turismus a které tyhle nehody postihnou nejvíce.

+1/0
22.5.2016 22:37
Foto

J41a89r10o23m42í79r 53H78l22u88b55e33k 2306370194301

Chození kolem horké kaše. Všichni vědí, do čeho by mohli vstoupit, jejich nadřízení, novoevropští sockomunisté, jim však dali varování, nic konkrétního, mlžit, mlžit, mlžit. Takže nic nečekejme, protože se vůbec nic nestalo. U MH 17 se taky vůbec nic nestalo, jinak bychom už dávno věděli kdo a proč.

0/−7
22.5.2016 22:03

M21a14r50t14i56n 50K26a37l68e58n86s26k43ý 8535545634501

Proc z toho hned neudelat konspiracni teorii...............mozna zidozednari?

+7/−1
22.5.2016 23:13
Foto

I72v64o 19P77e16t37e14r37k84a 4526835907719

Tohle by šlo říci, kdyby vyšetřování už bylo neuspokojivým způsobem uzavřeno. Naopak je projevem profesionálního přístupu nedělat předčasné závěry na základě nedostatečných dat.

+3/0
23.5.2016 6:26

J85i93ř75í 68L82e66p69š59í81k 8252611415630

na ČT se píše o možné explozi. Uvidíme co z toho vyleze...

+1/0
22.5.2016 21:45

R55a62d19k35a 67K34o15v60á65ř27o40v23á 2833103223296

To co se píše v článku mi přijde absolutně nepravděpodobné a ničím nepodložené. Ten samý den, co havaroval Egyptair, si piloti společnosti Turkish Airlines všimli zeleně blikajícího UFA, které prolétlo asi 2-3 000 stop nad jejich letadlem, při letu do Istanbulu.

To by, myslím, vysvětlovalo tu ztrátu komunikace, kouř a následnou nehodu! Mimozemšťané zřejmě piloty teleportovali k sobě na palubu, aby zde provedli zkoumání lidského druhu. Bohužel, při tom letadlo poškodili, to začalo hořet a všichni víme, jak dlouho dokáže "letět" hořící letoun.

O události informoval mimo svých zahraničních kolegů český seriózní server Novinky, na Idnes se tato důležitá a zásadní zpráva myslím neobjevila.

+2/0
22.5.2016 21:21

R14a66d34a64n 82K63u20b56a60n86t 1833130679570

Až po hokeji.

+1/0
22.5.2016 21:27

J12a77n 24K60r73p93e12c 5276273784402

ze by vybuch na toalete v predni casti letadla, ktera je hned za kabinou pilotu?

+8/0
22.5.2016 21:06

P16e67t62r 62T84. 82D53v50o55ř25á89k 4954578103

Takže nahromaděný metan.

+2/0
22.5.2016 22:59

J45a16n 58K48r83p31e46c 5126633494262

jsem si jisty, ze pozustali by se takovemu debilnimu "vtipku" radi zasmali...

0/−3
22.5.2016 23:29

O61l19d15ř20i11c85h 86K93a58d25ě10r56a 2712775423428

Nic se neví, jenom zdejší "znalci" jsou schopni vysvětlit všechno.

+9/−5
22.5.2016 20:39

J57i52ř66í 15Z29á23h25o67r45a 5633435952419

Hatí jim znalci znalců.

0/0
23.5.2016 14:48

O37l52d27ř45i11c75h 76K42a48d69ě37r94a 2472425983878

???

0/0
23.5.2016 19:41

J44o80z15e50f 72K92o45s57t29e13l45a50n69s56k67ý 8885552669166

Tipoval by som, že sa nejaký muslimák odpálil na záchode. Vo svete je všeobecne známy prípad, keď sa o to chlapík pokúsil medzi cestujúcimi, a tí mu v tom zabránili. Na WC by však mal pokoj a dostatok času na prípravu...

Výbuchom sa potom mohli poškodiť zadné výškovky, čo by vysvetľovalo problémy lietadla.

+11/0
22.5.2016 19:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.