Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V airbusu poslední tři minuty před pádem panoval chaos, naznačují data

Do pátrání po vraku a černých skříňkách zříceného egyptského letadla se v neděli zapojila i ponorka, která může operovat v hloubce až tří tisíc metrů. Agentura AFP se na základě leteckých dat pokusila zrekonstruovat poslední minuty před pádem stroje. Analýza naznačuje, že na palubě propukl požár.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š13t63ě62p58á43n 50M24e42r90t 2729375318906

Nedávno jsem se díval na dokument "letecké katastrofy". a tam přesně tohle bylo. Na toaletě začalo hořet nějaké čerpadlo výkalů(zkrat ve vynutí cívky elektromotorku) a za 10 minut bylo letadlo na zemi a uvnitř komplet vyhořelé. Údajně mělo velký výkon a příkon a bylo poddimenzované. možná všechny po světě nevyměnili. 8-)

0/0
27.5.2016 11:34

M24i11c19h12a57l 56J68a26r47o11š 7634190702325

Trochu divné je, že ACARS nestihl zahlásit následná selhání, při ohni bych očekával pěkný balík. Tohle vypadá na velký problém s elektronikou v kokpitu.

0/0
27.5.2016 7:01
Foto

P46a52v21e43l 68P96o37k15o71r74n86ý 2746674760742

Co my chápeme jako chaos, mohou egypťané chápat jako běžný provoz.

0/0
25.5.2016 12:22

J84o83s47e68f 73Š92e88m57e38l71í96k 7379741550177

Poslední tři minuty před pádem panoval chaos....

Proč mi to jaksi připomíná naše vlády?

0/0
25.5.2016 8:46

V92e41r94o49n60i32k 29C49l89e77w78n79e41r 9225743519

V roce 2015 delala americka FDA kontrolu bezpecnosti anerickych letist a kvalitu prohlidek. Agenti FDA pronesli na palubu tusim 7 z 10 zbrani ... Byl z toho veliky prusvih.

0/0
24.5.2016 14:53

M83i93r39o71s42l85a44v 85Z48i97k83m46u50n78d 6498972437748

Vyčkejte času, v roce 2020 uvede ČT2 další epizodu kanadského seriálu o leteckých nehodách s názvem "Ztracený let 804" ...

0/0
23.5.2016 18:05
Foto

M47i22c28h60a83l 42G88a43n86d45a54l52o97v79i59č 7908659251980

Já nevím, možná je to fakt hloupá otázka, ale to v dnešní moderní době nedokážeme vyrobit nerozbitné černé skříňky, které by bylo následně možné jednoduše najít kdekoliv na naší planetě???

+2/0
23.5.2016 0:42

G14a32b98r12i32e16l 73M86a43r11c91e92l 6413390616714

Ony jsou docela nerozbitné. Problém bývá je lokalizovat, když spadnou do oceánu. Řešení je vysílat data černých skříněk v případě nestandardních situací přes satelit (nebo jinak). Existují hotová řešení, ale z důvodů zvýšených nákladů o ně téměř není zájem. Bohužel..

+9/0
23.5.2016 1:28

J76i18n19d55ř27i52c81h 12P12o96d15r20á48z91s96k80ý 6695488515185

Takže je rozhodně levnější v případě katastrofy ji nechat hledat? To mi hlava nebere...

+1/0
23.5.2016 10:03

J22i24ř37í 83Z40á65h36o22r57a 5203515162859

Ano je.

0/0
23.5.2016 14:46

J27a61n 13L52u32k94á23š 7527843793342

Ano je, pravdepodobnost katastrofy nezavinene vnejsim faktorem typu bomba je 1 ku 1 miliarde.

Navic naklady na hledani obvykle neplati dana letecka spolecnost.

0/−1
23.5.2016 14:57
Foto

P71a84v45e94l 80P53o49k41o80r12n37ý 2656104330142

Asi těch katastrof zase není tolik, aby s to vyplatilo, zároveň by bylo vše asi složitější, náchylnější k poruše. Třeba u aut možná bude povinný eCall (měl již být), ale ten také stojí peníze. A co online sledování auta za jízdy a předvídat tím poruchy?

0/0
25.5.2016 12:26

M37i53r27o71s40l77a96v 90Z80i55k73m82u31n89d 6158782897298

Kdo rozhodne, že se jedná o nestandardní situaci ... a kdy začne ... letadlo "nespadne" nebo nezačne hořet samo od sebe, vždy tomu něco předchází ... a je potřeba znát to, co předcházelo nestandardní situaci, třeba i rozbor dat předchozího letu ... přenos dat do nějakého centrálního serveru on-line, od okamžiku kdy posádka začne s "povinnými úkony" před startem, by bylo ideální řešení ...

0/0
23.5.2016 18:10

R24a41d54i85m 12P50o71l73á55š34e41k 9766293329499

Taky ohnivzdorné, mají přežít několik hodin uvnitř požáru - hořícího letadla, kde je teplota několik set stupňů.

0/0
23.5.2016 6:29

J93i38ř22í 29Z79á51h79o53r23a 5153275832629

letadla padají zřídkakdy. Náklady na jiné řešení jsou zbytečně vysoké. Systém černých skříněk, jak je to teď je více, než dostačující. Případy, kdy se nenašla černá skříňka jsou extrémně vzácně, i přes to, že zemi pokrývají ze 2/3 oceány a že se případně špatně hledají.

0/0
23.5.2016 14:45

J67o84s16e29f 16M75i94k53e23l 2188380856262

Extrémně vzácné, ale extrémně drahé.

0/0
24.5.2016 20:30

J54o74s56e28f 16Š10e49m50e53l70í81k 7399941890117

No, kdekoliv asi ne. Většinou se najdou tam, kde to celé spadne.

0/0
25.5.2016 8:47

R21o74s44t31i95s58l68a37v 50M77e19i43s25n30e87r 6621279744

kecy. kdyby se objevil kouř, piloti by ihned komunikovali.---zas nějaký egyptský magor pilot to navedl do moře, modlil se u toho že alláh je veliký, a teď se to bude jen okecávat. aby se pravda nikdy nezjustila ;-O

+5/−3
22.5.2016 23:56

G65a42b51r67i95e60l 51M37a44r60c83e66l 6773620156224

Nechápu, jak je možné nějakou ne příliš pravdepodobnou domněnku (s ohledem na dostupné informace) prezentovat s takovou jistotou..

+6/0
23.5.2016 1:32
Foto

I24v28o 27P36e73t51e19r53k59a 4686475727989

Myslím si, že je lepší počkat na závěry vyšetřování, než dělat předčasné závěry založené na velmi nedostatečných informacích.

+2/0
23.5.2016 6:24

M72i43c36h65a18l 17M37i83l46l18e11r 9796382619182

a hollywoodskych scenarich;-)

+1/0
23.5.2016 8:17

P84a23u43l 57J58a58r51o35s 2573148590

???

0/0
23.5.2016 9:30

M47i25c24h92a54l 50M97i76l74l23e21r 9676152289772

nevim co se divis, v kdejakem akcnim filmu, jakmile nastanou nejake problemy v letadle, okamzite se nekdo z posadky (pripadne hrdina) zacne prat s vysilackou;-D

0/0
23.5.2016 10:05

P55a16u21l 89J52a36r43o18s 2723308170

To nebyl akcni film,ale havarie ve skutecnosti

+1/0
23.5.2016 10:30

M38i86c84h38a85l 76M17i66l80l78e78r 9866692859652

nejak nechapes postup vlakna. Tak znovu a pomalu.

Ivo Peterka doporucil pockat na zavery vysetrovani nez delat zavery zalozene na nedostatecnych informacich. K tomu jsem dodal "nebo na hollywoodskych scenarich" protoze pokud ti nedoslo, ruzne zdejsi prispevky obsahuji konspiracni teorie odkoukane z holywoodskych akcnich filmu a zalozene na podobnych fantaziich.

Vcetne podivu "proc piloti nevolali MayDay jakmile zjistili, ze je na palube kour". Marnit drahocenne vteriny volanim MayDay v situaci kdy jim nikdo zvenci nemohl pomoci namisto hledanim zdroje a hasenim ohne, je typicky hollywoodsky akcni scenar na efekt, ne postup pri skutecne emergenci.

0/0
23.5.2016 13:42

P44a16u66l 86J45a67r43o47s 2893468170

Michale.opravdu jsem tomu moc nerozumel.Myslel jsem ze ten prispevek je jako tady hodne casto ctu,ze to bylo nahrano v Holywood.Omlouvam se ;-)

0/0
25.5.2016 18:02

M78i58c53h36a34l 71M65i21l41l34e56r 9666842349812

"kdyby se objevil kouř, piloti by ihned komunikovali"

Urcite. Ze vseho nejdriv by volali leteckou kontrolu "na palube hori, prijdte nam to uhasit";-D

Nemyslis, ze kdyz se na palube prijde na kour, je prvnim pocinem zjistik kde a okamzite hasit, lokalizovat nez se vybavovat pres mikrofon s nekym sedicim na kontrole nekolik stovek km vzdalene?8-o

0/0
23.5.2016 8:16

M75i41c10h47a48l 39C21h72a49l72u32p17a 6848100709103

Obojí. Pokud se objeví kouř, tak to podle mě hned nahlásí a zkusí přistát co nejdříve to jde. Do pár minut nemusí být vidět na krok.

0/−1
23.5.2016 12:47

M49i69c52h39a26l 30M73i98l30l43e43r 9616932789942

jo, podle tebe, to je videt. Leda houbelec.

"Aviate - navigate - communicate" je zakladni pravidlo vsech pilotu.

Komunikace ven z letadla je az na tretim miste, pokud nevis.

+1/0
23.5.2016 13:47

M34i61c88h10a58l 22C18h69a74l77u20p14a 6958230979263

no pokud se objeví kouř, tak ze začátku většinou všechno funguje normálně, ohnisko požáru taky moc vidět nebývá. Ale je lepší přistát co nejdřív než se udusit ve vzduchu.

0/0
23.5.2016 14:40

J48i19n27d70ř66i23c34h 42P16o88d70r31á28z64s21k52ý 6165388705235

Nechci být za chytráka, ale kdyby to byl teroristický útok, tak už se k němu někdo přihlásí.... :-/

+1/−2
22.5.2016 22:56

J16a15k45u47b 60R68o92u26s 3183590974302

Nejste za chtráka, jste za hlupáka, nebojte ;-)

0/−4
23.5.2016 0:18

G20a38b47r47i94e61l 55M25a44r27c43e45l 6873740636854

Existují důvody, proč by se k případnému teroristickému činu zatím nikdo nepřihlásil.

0/0
23.5.2016 1:33

J17i88n84d40ř11i54c19h 20P48o13d63r60á76z85s81k46ý 6945538225685

Zatím mne nenapadl ani jediný... tím nechci říct že být nemohou, ale princip terorizmu je šířit paniku a strach a to v co nejkratším možném termínu.

0/0
23.5.2016 10:01

N66o89v42o76s89a32d 27M53i59r30o13s42l35a57v 9388439958229

...ty dedukce a tanečky okolo jsou neuvěřitelné aby se musulmani neurazili ;-O;-O

+1/−2
22.5.2016 22:03

P23e30t52r16a 45M50a52l45a75k40o63v82a 1688110920274

a kteří? ti musulmani co zemřeli nebo ti musulmani, kteří (údajně) mají událost na svědomí?

+2/−1
22.5.2016 22:23

K89a63t76e26ř73i21n22a 41V29ý26b85o19r11n55á 6820499219

Ti, které živí turismus a které tyhle nehody postihnou nejvíce.

+1/0
22.5.2016 22:37
Foto

J47a24r77o71m53í76r 21H34l83u85b76e11k 2236540724771

Chození kolem horké kaše. Všichni vědí, do čeho by mohli vstoupit, jejich nadřízení, novoevropští sockomunisté, jim však dali varování, nic konkrétního, mlžit, mlžit, mlžit. Takže nic nečekejme, protože se vůbec nic nestalo. U MH 17 se taky vůbec nic nestalo, jinak bychom už dávno věděli kdo a proč.

0/−7
22.5.2016 22:03

M51a88r36t49i78n 31K58a53l36e42n34s38k20ý 8265595544531

Proc z toho hned neudelat konspiracni teorii...............mozna zidozednari?

+7/−1
22.5.2016 23:13
Foto

I80v22o 28P53e15t52e48r97k53a 4296435107179

Tohle by šlo říci, kdyby vyšetřování už bylo neuspokojivým způsobem uzavřeno. Naopak je projevem profesionálního přístupu nedělat předčasné závěry na základě nedostatečných dat.

+3/0
23.5.2016 6:26

J45i39ř19í 17L86e11p20š70í68k 8572871375920

na ČT se píše o možné explozi. Uvidíme co z toho vyleze...

+1/0
22.5.2016 21:45

R31a27d66k96a 50K61o48v90á96ř93o28v34á 2703753183956

To co se píše v článku mi přijde absolutně nepravděpodobné a ničím nepodložené. Ten samý den, co havaroval Egyptair, si piloti společnosti Turkish Airlines všimli zeleně blikajícího UFA, které prolétlo asi 2-3 000 stop nad jejich letadlem, při letu do Istanbulu.

To by, myslím, vysvětlovalo tu ztrátu komunikace, kouř a následnou nehodu! Mimozemšťané zřejmě piloty teleportovali k sobě na palubu, aby zde provedli zkoumání lidského druhu. Bohužel, při tom letadlo poškodili, to začalo hořet a všichni víme, jak dlouho dokáže "letět" hořící letoun.

O události informoval mimo svých zahraničních kolegů český seriózní server Novinky, na Idnes se tato důležitá a zásadní zpráva myslím neobjevila.

+2/0
22.5.2016 21:21

R72a77d20a55n 81K22u89b37a12n79t 1293440459930

Až po hokeji.

+1/0
22.5.2016 21:27

J21a18n 82K46r94p60e69c 5606963264422

ze by vybuch na toalete v predni casti letadla, ktera je hned za kabinou pilotu?

+8/0
22.5.2016 21:06

P19e93t77r 69T26. 88D16v91o45ř97á80k 4794418303

Takže nahromaděný metan.

+2/0
22.5.2016 22:59

J53a17n 21K25r37p70e20c 5876263744822

jsem si jisty, ze pozustali by se takovemu debilnimu "vtipku" radi zasmali...

0/−3
22.5.2016 23:29

O87l75d64ř98i23c35h 82K59a84d30ě24r73a 2932915853508

Nic se neví, jenom zdejší "znalci" jsou schopni vysvětlit všechno.

+9/−5
22.5.2016 20:39

J73i29ř14í 14Z26á46h48o23r80a 5373405532199

Hatí jim znalci znalců.

0/0
23.5.2016 14:48

O30l93d65ř17i59c37h 71K41a18d57ě31r26a 2792285933698

???

0/0
23.5.2016 19:41

J56o35z93e22f 96K25o94s40t33e18l67a70n60s82k75ý 8855692779566

Tipoval by som, že sa nejaký muslimák odpálil na záchode. Vo svete je všeobecne známy prípad, keď sa o to chlapík pokúsil medzi cestujúcimi, a tí mu v tom zabránili. Na WC by však mal pokoj a dostatok času na prípravu...

Výbuchom sa potom mohli poškodiť zadné výškovky, čo by vysvetľovalo problémy lietadla.

+11/0
22.5.2016 19:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.