Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V airbusu poslední tři minuty před pádem panoval chaos, naznačují data

Do pátrání po vraku a černých skříňkách zříceného egyptského letadla se v neděli zapojila i ponorka, která může operovat v hloubce až tří tisíc metrů. Agentura AFP se na základě leteckých dat pokusila zrekonstruovat poslední minuty před pádem stroje. Analýza naznačuje, že na palubě propukl požár.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š22t53ě35p44á21n 90M28e27r55t 2509345398526

Nedávno jsem se díval na dokument "letecké katastrofy". a tam přesně tohle bylo. Na toaletě začalo hořet nějaké čerpadlo výkalů(zkrat ve vynutí cívky elektromotorku) a za 10 minut bylo letadlo na zemi a uvnitř komplet vyhořelé. Údajně mělo velký výkon a příkon a bylo poddimenzované. možná všechny po světě nevyměnili. 8-)

0/0
27.5.2016 11:34

M86i54c51h60a25l 10J39a59r63o92š 7454740442425

Trochu divné je, že ACARS nestihl zahlásit následná selhání, při ohni bych očekával pěkný balík. Tohle vypadá na velký problém s elektronikou v kokpitu.

0/0
27.5.2016 7:01
Foto

P71a26v49e23l 91P40o65k14o39r17n17ý 2456834190842

Co my chápeme jako chaos, mohou egypťané chápat jako běžný provoz.

0/0
25.5.2016 12:22

J71o65s14e72f 80Š32e40m12e28l66í54k 7589601890687

Poslední tři minuty před pádem panoval chaos....

Proč mi to jaksi připomíná naše vlády?

0/0
25.5.2016 8:46

V75e57r29o36n83i34k 83C25l59e55w88n47e31r 9175913929

V roce 2015 delala americka FDA kontrolu bezpecnosti anerickych letist a kvalitu prohlidek. Agenti FDA pronesli na palubu tusim 7 z 10 zbrani ... Byl z toho veliky prusvih.

0/0
24.5.2016 14:53

M75i53r18o72s19l40a68v 27Z67i41k23m31u55n47d 6818152237698

Vyčkejte času, v roce 2020 uvede ČT2 další epizodu kanadského seriálu o leteckých nehodách s názvem "Ztracený let 804" ...

0/0
23.5.2016 18:05
Foto

M40i59c25h56a35l 59G87a49n53d27a90l83o18v93i36č 7738789151510

Já nevím, možná je to fakt hloupá otázka, ale to v dnešní moderní době nedokážeme vyrobit nerozbitné černé skříňky, které by bylo následně možné jednoduše najít kdekoliv na naší planetě???

+2/0
23.5.2016 0:42

G26a59b44r88i11e68l 52M20a61r69c21e73l 6823330606754

Ony jsou docela nerozbitné. Problém bývá je lokalizovat, když spadnou do oceánu. Řešení je vysílat data černých skříněk v případě nestandardních situací přes satelit (nebo jinak). Existují hotová řešení, ale z důvodů zvýšených nákladů o ně téměř není zájem. Bohužel..

+9/0
23.5.2016 1:28

J42i76n28d27ř57i84c68h 86P51o36d82r32á28z94s81k68ý 6765628965205

Takže je rozhodně levnější v případě katastrofy ji nechat hledat? To mi hlava nebere...

+1/0
23.5.2016 10:03

J95i69ř23í 87Z81á48h35o79r42a 5523185592579

Ano je.

0/0
23.5.2016 14:46

J28a93n 95L59u86k93á40š 7897573463742

Ano je, pravdepodobnost katastrofy nezavinene vnejsim faktorem typu bomba je 1 ku 1 miliarde.

Navic naklady na hledani obvykle neplati dana letecka spolecnost.

0/−1
23.5.2016 14:57
Foto

P84a30v91e65l 86P51o95k29o36r50n79ý 2716624400452

Asi těch katastrof zase není tolik, aby s to vyplatilo, zároveň by bylo vše asi složitější, náchylnější k poruše. Třeba u aut možná bude povinný eCall (měl již být), ale ten také stojí peníze. A co online sledování auta za jízdy a předvídat tím poruchy?

0/0
25.5.2016 12:26

M18i58r88o54s97l27a33v 74Z10i11k85m19u89n68d 6658292477338

Kdo rozhodne, že se jedná o nestandardní situaci ... a kdy začne ... letadlo "nespadne" nebo nezačne hořet samo od sebe, vždy tomu něco předchází ... a je potřeba znát to, co předcházelo nestandardní situaci, třeba i rozbor dat předchozího letu ... přenos dat do nějakého centrálního serveru on-line, od okamžiku kdy posádka začne s "povinnými úkony" před startem, by bylo ideální řešení ...

0/0
23.5.2016 18:10

R48a13d61i56m 69P91o89l56á87š32e16k 9476313429299

Taky ohnivzdorné, mají přežít několik hodin uvnitř požáru - hořícího letadla, kde je teplota několik set stupňů.

0/0
23.5.2016 6:29

J51i84ř81í 11Z13á48h56o60r55a 5903645112429

letadla padají zřídkakdy. Náklady na jiné řešení jsou zbytečně vysoké. Systém černých skříněk, jak je to teď je více, než dostačující. Případy, kdy se nenašla černá skříňka jsou extrémně vzácně, i přes to, že zemi pokrývají ze 2/3 oceány a že se případně špatně hledají.

0/0
23.5.2016 14:45

J16o60s70e31f 42M48i24k36e82l 2618880956632

Extrémně vzácné, ale extrémně drahé.

0/0
24.5.2016 20:30

J51o39s10e67f 62Š78e53m88e48l82í83k 7279441830907

No, kdekoliv asi ne. Většinou se najdou tam, kde to celé spadne.

0/0
25.5.2016 8:47

R51o16s64t14i90s56l49a36v 61M83e15i82s27n91e67r 6331919154

kecy. kdyby se objevil kouř, piloti by ihned komunikovali.---zas nějaký egyptský magor pilot to navedl do moře, modlil se u toho že alláh je veliký, a teď se to bude jen okecávat. aby se pravda nikdy nezjustila ;-O

+5/−3
22.5.2016 23:56

G48a95b27r59i86e38l 84M56a52r67c76e86l 6133960636334

Nechápu, jak je možné nějakou ne příliš pravdepodobnou domněnku (s ohledem na dostupné informace) prezentovat s takovou jistotou..

+6/0
23.5.2016 1:32
Foto

I84v75o 95P83e14t16e11r12k48a 4836575947369

Myslím si, že je lepší počkat na závěry vyšetřování, než dělat předčasné závěry založené na velmi nedostatečných informacích.

+2/0
23.5.2016 6:24

M96i79c59h90a22l 94M87i72l90l29e36r 9296432149812

a hollywoodskych scenarich;-)

+1/0
23.5.2016 8:17

P17a29u92l 17J90a36r18o10s 2413938240

???

0/0
23.5.2016 9:30

M13i80c88h30a54l 86M27i95l90l12e75r 9596922569692

nevim co se divis, v kdejakem akcnim filmu, jakmile nastanou nejake problemy v letadle, okamzite se nekdo z posadky (pripadne hrdina) zacne prat s vysilackou;-D

0/0
23.5.2016 10:05

P64a69u12l 29J52a73r13o49s 2753428890

To nebyl akcni film,ale havarie ve skutecnosti

+1/0
23.5.2016 10:30

M88i32c82h21a62l 92M58i79l26l54e40r 9226582949422

nejak nechapes postup vlakna. Tak znovu a pomalu.

Ivo Peterka doporucil pockat na zavery vysetrovani nez delat zavery zalozene na nedostatecnych informacich. K tomu jsem dodal "nebo na hollywoodskych scenarich" protoze pokud ti nedoslo, ruzne zdejsi prispevky obsahuji konspiracni teorie odkoukane z holywoodskych akcnich filmu a zalozene na podobnych fantaziich.

Vcetne podivu "proc piloti nevolali MayDay jakmile zjistili, ze je na palube kour". Marnit drahocenne vteriny volanim MayDay v situaci kdy jim nikdo zvenci nemohl pomoci namisto hledanim zdroje a hasenim ohne, je typicky hollywoodsky akcni scenar na efekt, ne postup pri skutecne emergenci.

0/0
23.5.2016 13:42

P78a88u15l 53J42a23r43o66s 2523398390

Michale.opravdu jsem tomu moc nerozumel.Myslel jsem ze ten prispevek je jako tady hodne casto ctu,ze to bylo nahrano v Holywood.Omlouvam se ;-)

0/0
25.5.2016 18:02

M74i70c46h98a41l 22M87i64l96l93e22r 9796482819112

"kdyby se objevil kouř, piloti by ihned komunikovali"

Urcite. Ze vseho nejdriv by volali leteckou kontrolu "na palube hori, prijdte nam to uhasit";-D

Nemyslis, ze kdyz se na palube prijde na kour, je prvnim pocinem zjistik kde a okamzite hasit, lokalizovat nez se vybavovat pres mikrofon s nekym sedicim na kontrole nekolik stovek km vzdalene?8-o

0/0
23.5.2016 8:16

M22i40c24h34a57l 53C34h20a94l24u44p32a 6988750549653

Obojí. Pokud se objeví kouř, tak to podle mě hned nahlásí a zkusí přistát co nejdříve to jde. Do pár minut nemusí být vidět na krok.

0/−1
23.5.2016 12:47

M39i80c33h27a86l 43M26i23l27l34e92r 9966472659192

jo, podle tebe, to je videt. Leda houbelec.

"Aviate - navigate - communicate" je zakladni pravidlo vsech pilotu.

Komunikace ven z letadla je az na tretim miste, pokud nevis.

+1/0
23.5.2016 13:47

M66i70c41h11a13l 51C28h81a85l50u60p51a 6848950899873

no pokud se objeví kouř, tak ze začátku většinou všechno funguje normálně, ohnisko požáru taky moc vidět nebývá. Ale je lepší přistát co nejdřív než se udusit ve vzduchu.

0/0
23.5.2016 14:40

J87i52n38d82ř97i25c63h 23P78o23d11r17á32z59s36k71ý 6395158775605

Nechci být za chytráka, ale kdyby to byl teroristický útok, tak už se k němu někdo přihlásí.... :-/

+1/−2
22.5.2016 22:56

J67a74k50u23b 20R98o46u76s 3363910404262

Nejste za chtráka, jste za hlupáka, nebojte ;-)

0/−4
23.5.2016 0:18

G36a46b15r53i19e81l 20M50a16r27c31e89l 6503210596364

Existují důvody, proč by se k případnému teroristickému činu zatím nikdo nepřihlásil.

0/0
23.5.2016 1:33

J23i87n21d79ř28i39c29h 23P11o25d71r98á77z86s86k86ý 6815838795855

Zatím mne nenapadl ani jediný... tím nechci říct že být nemohou, ale princip terorizmu je šířit paniku a strach a to v co nejkratším možném termínu.

0/0
23.5.2016 10:01

N53o82v62o56s93a36d 53M50i53r60o71s98l49a20v 9638489798609

...ty dedukce a tanečky okolo jsou neuvěřitelné aby se musulmani neurazili ;-O;-O

+1/−2
22.5.2016 22:03

P96e96t26r91a 51M93a19l21a72k29o40v44a 1178650400724

a kteří? ti musulmani co zemřeli nebo ti musulmani, kteří (údajně) mají událost na svědomí?

+2/−1
22.5.2016 22:23

K81a39t34e64ř85i91n84a 78V69ý50b52o72r59n66á 6320479179

Ti, které živí turismus a které tyhle nehody postihnou nejvíce.

+1/0
22.5.2016 22:37
Foto

J31a85r82o69m61í40r 68H46l81u62b34e20k 2186520164671

Chození kolem horké kaše. Všichni vědí, do čeho by mohli vstoupit, jejich nadřízení, novoevropští sockomunisté, jim však dali varování, nic konkrétního, mlžit, mlžit, mlžit. Takže nic nečekejme, protože se vůbec nic nestalo. U MH 17 se taky vůbec nic nestalo, jinak bychom už dávno věděli kdo a proč.

0/−7
22.5.2016 22:03

M75a38r33t23i24n 73K15a21l47e32n11s51k46ý 8615165954911

Proc z toho hned neudelat konspiracni teorii...............mozna zidozednari?

+7/−1
22.5.2016 23:13
Foto

I36v85o 78P56e13t29e98r65k27a 4136395607679

Tohle by šlo říci, kdyby vyšetřování už bylo neuspokojivým způsobem uzavřeno. Naopak je projevem profesionálního přístupu nedělat předčasné závěry na základě nedostatečných dat.

+3/0
23.5.2016 6:26

J60i97ř45í 15L82e38p98š34í91k 8562801715320

na ČT se píše o možné explozi. Uvidíme co z toho vyleze...

+1/0
22.5.2016 21:45

R39a39d26k10a 30K56o37v28á80ř66o36v20á 2723183333566

To co se píše v článku mi přijde absolutně nepravděpodobné a ničím nepodložené. Ten samý den, co havaroval Egyptair, si piloti společnosti Turkish Airlines všimli zeleně blikajícího UFA, které prolétlo asi 2-3 000 stop nad jejich letadlem, při letu do Istanbulu.

To by, myslím, vysvětlovalo tu ztrátu komunikace, kouř a následnou nehodu! Mimozemšťané zřejmě piloty teleportovali k sobě na palubu, aby zde provedli zkoumání lidského druhu. Bohužel, při tom letadlo poškodili, to začalo hořet a všichni víme, jak dlouho dokáže "letět" hořící letoun.

O události informoval mimo svých zahraničních kolegů český seriózní server Novinky, na Idnes se tato důležitá a zásadní zpráva myslím neobjevila.

+2/0
22.5.2016 21:21

R95a70d74a60n 78K70u13b15a40n77t 1763960669440

Až po hokeji.

+1/0
22.5.2016 21:27

J39a96n 84K80r88p68e48c 5276823814322

ze by vybuch na toalete v predni casti letadla, ktera je hned za kabinou pilotu?

+8/0
22.5.2016 21:06

P49e78t40r 18T93. 20D29v74o76ř94á85k 4154208523

Takže nahromaděný metan.

+2/0
22.5.2016 22:59

J68a36n 21K68r51p78e39c 5606463364382

jsem si jisty, ze pozustali by se takovemu debilnimu "vtipku" radi zasmali...

0/−3
22.5.2016 23:29

O34l91d28ř64i18c78h 86K92a37d39ě91r71a 2952455673568

Nic se neví, jenom zdejší "znalci" jsou schopni vysvětlit všechno.

+9/−5
22.5.2016 20:39

J32i89ř48í 53Z91á74h37o30r42a 5373575412139

Hatí jim znalci znalců.

0/0
23.5.2016 14:48

O91l87d42ř14i79c69h 28K10a20d68ě25r97a 2222825233768

???

0/0
23.5.2016 19:41

J64o24z33e82f 31K17o70s96t82e46l59a63n97s31k79ý 8315552889446

Tipoval by som, že sa nejaký muslimák odpálil na záchode. Vo svete je všeobecne známy prípad, keď sa o to chlapík pokúsil medzi cestujúcimi, a tí mu v tom zabránili. Na WC by však mal pokoj a dostatok času na prípravu...

Výbuchom sa potom mohli poškodiť zadné výškovky, čo by vysvetľovalo problémy lietadla.

+11/0
22.5.2016 19:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.