Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V airbusu poslední tři minuty před pádem panoval chaos, naznačují data

Do pátrání po vraku a černých skříňkách zříceného egyptského letadla se v neděli zapojila i ponorka, která může operovat v hloubce až tří tisíc metrů. Agentura AFP se na základě leteckých dat pokusila zrekonstruovat poslední minuty před pádem stroje. Analýza naznačuje, že na palubě propukl požár.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š35t64ě22p38á73n 54M55e39r64t 2689805158386

Nedávno jsem se díval na dokument "letecké katastrofy". a tam přesně tohle bylo. Na toaletě začalo hořet nějaké čerpadlo výkalů(zkrat ve vynutí cívky elektromotorku) a za 10 minut bylo letadlo na zemi a uvnitř komplet vyhořelé. Údajně mělo velký výkon a příkon a bylo poddimenzované. možná všechny po světě nevyměnili. 8-)

0/0
27.5.2016 11:34

M65i75c85h30a57l 90J95a88r37o47š 7274900162935

Trochu divné je, že ACARS nestihl zahlásit následná selhání, při ohni bych očekával pěkný balík. Tohle vypadá na velký problém s elektronikou v kokpitu.

0/0
27.5.2016 7:01
Foto

P76a90v18e38l 81P67o90k14o59r88n26ý 2666424940422

Co my chápeme jako chaos, mohou egypťané chápat jako běžný provoz.

0/0
25.5.2016 12:22

J69o32s17e78f 47Š53e14m77e11l19í40k 7499291440587

Poslední tři minuty před pádem panoval chaos....

Proč mi to jaksi připomíná naše vlády?

0/0
25.5.2016 8:46

V28e60r82o46n27i57k 95C76l75e54w49n48e18r 9525343249

V roce 2015 delala americka FDA kontrolu bezpecnosti anerickych letist a kvalitu prohlidek. Agenti FDA pronesli na palubu tusim 7 z 10 zbrani ... Byl z toho veliky prusvih.

0/0
24.5.2016 14:53

M30i72r80o57s10l72a86v 37Z91i67k59m67u18n47d 6188722527768

Vyčkejte času, v roce 2020 uvede ČT2 další epizodu kanadského seriálu o leteckých nehodách s názvem "Ztracený let 804" ...

0/0
23.5.2016 18:05
Foto

M51i97c19h45a28l 66G25a82n68d69a93l29o88v57i38č 7378829491550

Já nevím, možná je to fakt hloupá otázka, ale to v dnešní moderní době nedokážeme vyrobit nerozbitné černé skříňky, které by bylo následně možné jednoduše najít kdekoliv na naší planetě???

+2/0
23.5.2016 0:42

G57a30b35r92i32e77l 18M20a87r14c32e77l 6963490986174

Ony jsou docela nerozbitné. Problém bývá je lokalizovat, když spadnou do oceánu. Řešení je vysílat data černých skříněk v případě nestandardních situací přes satelit (nebo jinak). Existují hotová řešení, ale z důvodů zvýšených nákladů o ně téměř není zájem. Bohužel..

+9/0
23.5.2016 1:28

J16i57n15d88ř22i86c15h 53P96o79d63r39á76z28s62k88ý 6875468595535

Takže je rozhodně levnější v případě katastrofy ji nechat hledat? To mi hlava nebere...

+1/0
23.5.2016 10:03

J73i89ř98í 57Z24á43h46o85r28a 5703855222409

Ano je.

0/0
23.5.2016 14:46

J48a25n 95L43u12k59á50š 7717623553592

Ano je, pravdepodobnost katastrofy nezavinene vnejsim faktorem typu bomba je 1 ku 1 miliarde.

Navic naklady na hledani obvykle neplati dana letecka spolecnost.

0/−1
23.5.2016 14:57
Foto

P55a30v98e66l 71P33o33k59o98r59n90ý 2246674130932

Asi těch katastrof zase není tolik, aby s to vyplatilo, zároveň by bylo vše asi složitější, náchylnější k poruše. Třeba u aut možná bude povinný eCall (měl již být), ale ten také stojí peníze. A co online sledování auta za jízdy a předvídat tím poruchy?

0/0
25.5.2016 12:26

M25i29r40o65s37l24a24v 79Z83i60k39m47u74n96d 6968232437788

Kdo rozhodne, že se jedná o nestandardní situaci ... a kdy začne ... letadlo "nespadne" nebo nezačne hořet samo od sebe, vždy tomu něco předchází ... a je potřeba znát to, co předcházelo nestandardní situaci, třeba i rozbor dat předchozího letu ... přenos dat do nějakého centrálního serveru on-line, od okamžiku kdy posádka začne s "povinnými úkony" před startem, by bylo ideální řešení ...

0/0
23.5.2016 18:10

R57a56d70i23m 61P67o70l36á31š26e83k 9446303799249

Taky ohnivzdorné, mají přežít několik hodin uvnitř požáru - hořícího letadla, kde je teplota několik set stupňů.

0/0
23.5.2016 6:29

J70i92ř22í 56Z48á74h74o94r89a 5613915742359

letadla padají zřídkakdy. Náklady na jiné řešení jsou zbytečně vysoké. Systém černých skříněk, jak je to teď je více, než dostačující. Případy, kdy se nenašla černá skříňka jsou extrémně vzácně, i přes to, že zemi pokrývají ze 2/3 oceány a že se případně špatně hledají.

0/0
23.5.2016 14:45

J32o48s48e87f 95M64i94k86e52l 2518500346862

Extrémně vzácné, ale extrémně drahé.

0/0
24.5.2016 20:30

J72o39s92e94f 34Š31e61m53e69l76í55k 7739141150547

No, kdekoliv asi ne. Většinou se najdou tam, kde to celé spadne.

0/0
25.5.2016 8:47

R36o74s26t13i69s77l42a14v 78M57e66i97s83n14e67r 6311769224

kecy. kdyby se objevil kouř, piloti by ihned komunikovali.---zas nějaký egyptský magor pilot to navedl do moře, modlil se u toho že alláh je veliký, a teď se to bude jen okecávat. aby se pravda nikdy nezjustila ;-O

+5/−3
22.5.2016 23:56

G85a96b75r47i37e91l 64M49a12r57c43e42l 6433690896784

Nechápu, jak je možné nějakou ne příliš pravdepodobnou domněnku (s ohledem na dostupné informace) prezentovat s takovou jistotou..

+6/0
23.5.2016 1:32
Foto

I83v81o 73P18e29t17e25r72k94a 4216305637399

Myslím si, že je lepší počkat na závěry vyšetřování, než dělat předčasné závěry založené na velmi nedostatečných informacích.

+2/0
23.5.2016 6:24

M75i56c90h57a97l 66M76i61l70l34e24r 9546362449972

a hollywoodskych scenarich;-)

+1/0
23.5.2016 8:17

P44a88u77l 82J25a19r95o47s 2243608490

???

0/0
23.5.2016 9:30

M89i85c54h83a97l 25M17i58l54l58e76r 9646802979642

nevim co se divis, v kdejakem akcnim filmu, jakmile nastanou nejake problemy v letadle, okamzite se nekdo z posadky (pripadne hrdina) zacne prat s vysilackou;-D

0/0
23.5.2016 10:05

P63a38u55l 38J19a84r28o46s 2883788110

To nebyl akcni film,ale havarie ve skutecnosti

+1/0
23.5.2016 10:30

M34i26c25h25a17l 10M70i53l81l78e46r 9636752689942

nejak nechapes postup vlakna. Tak znovu a pomalu.

Ivo Peterka doporucil pockat na zavery vysetrovani nez delat zavery zalozene na nedostatecnych informacich. K tomu jsem dodal "nebo na hollywoodskych scenarich" protoze pokud ti nedoslo, ruzne zdejsi prispevky obsahuji konspiracni teorie odkoukane z holywoodskych akcnich filmu a zalozene na podobnych fantaziich.

Vcetne podivu "proc piloti nevolali MayDay jakmile zjistili, ze je na palube kour". Marnit drahocenne vteriny volanim MayDay v situaci kdy jim nikdo zvenci nemohl pomoci namisto hledanim zdroje a hasenim ohne, je typicky hollywoodsky akcni scenar na efekt, ne postup pri skutecne emergenci.

0/0
23.5.2016 13:42

P59a78u27l 46J33a24r54o69s 2803858620

Michale.opravdu jsem tomu moc nerozumel.Myslel jsem ze ten prispevek je jako tady hodne casto ctu,ze to bylo nahrano v Holywood.Omlouvam se ;-)

0/0
25.5.2016 18:02

M94i24c59h20a84l 30M67i82l10l10e57r 9826152939852

"kdyby se objevil kouř, piloti by ihned komunikovali"

Urcite. Ze vseho nejdriv by volali leteckou kontrolu "na palube hori, prijdte nam to uhasit";-D

Nemyslis, ze kdyz se na palube prijde na kour, je prvnim pocinem zjistik kde a okamzite hasit, lokalizovat nez se vybavovat pres mikrofon s nekym sedicim na kontrole nekolik stovek km vzdalene?8-o

0/0
23.5.2016 8:16

M44i44c88h93a42l 94C59h91a47l93u32p44a 6198300479623

Obojí. Pokud se objeví kouř, tak to podle mě hned nahlásí a zkusí přistát co nejdříve to jde. Do pár minut nemusí být vidět na krok.

0/−1
23.5.2016 12:47

M29i10c56h88a85l 33M24i94l45l62e27r 9856892649922

jo, podle tebe, to je videt. Leda houbelec.

"Aviate - navigate - communicate" je zakladni pravidlo vsech pilotu.

Komunikace ven z letadla je az na tretim miste, pokud nevis.

+1/0
23.5.2016 13:47

M81i11c44h29a21l 73C31h93a24l10u90p24a 6118640819143

no pokud se objeví kouř, tak ze začátku většinou všechno funguje normálně, ohnisko požáru taky moc vidět nebývá. Ale je lepší přistát co nejdřív než se udusit ve vzduchu.

0/0
23.5.2016 14:40

J62i98n53d67ř96i81c78h 89P97o80d70r18á51z40s65k19ý 6455598135325

Nechci být za chytráka, ale kdyby to byl teroristický útok, tak už se k němu někdo přihlásí.... :-/

+1/−2
22.5.2016 22:56

J44a98k53u48b 29R18o41u87s 3303500204422

Nejste za chtráka, jste za hlupáka, nebojte ;-)

0/−4
23.5.2016 0:18

G45a19b59r87i17e84l 12M82a30r73c20e68l 6433640836774

Existují důvody, proč by se k případnému teroristickému činu zatím nikdo nepřihlásil.

0/0
23.5.2016 1:33

J50i87n90d66ř65i38c64h 43P89o21d79r75á41z68s57k62ý 6715208295445

Zatím mne nenapadl ani jediný... tím nechci říct že být nemohou, ale princip terorizmu je šířit paniku a strach a to v co nejkratším možném termínu.

0/0
23.5.2016 10:01

N55o62v36o25s85a91d 63M11i43r68o69s77l30a49v 9318649218549

...ty dedukce a tanečky okolo jsou neuvěřitelné aby se musulmani neurazili ;-O;-O

+1/−2
22.5.2016 22:03

P97e54t96r78a 22M75a26l54a30k57o62v89a 1348860110574

a kteří? ti musulmani co zemřeli nebo ti musulmani, kteří (údajně) mají událost na svědomí?

+2/−1
22.5.2016 22:23

K37a64t31e69ř94i64n69a 70V58ý21b29o23r58n17á 6740419179

Ti, které živí turismus a které tyhle nehody postihnou nejvíce.

+1/0
22.5.2016 22:37
Foto

J67a39r17o15m67í32r 11H38l23u41b20e17k 2236340224651

Chození kolem horké kaše. Všichni vědí, do čeho by mohli vstoupit, jejich nadřízení, novoevropští sockomunisté, jim však dali varování, nic konkrétního, mlžit, mlžit, mlžit. Takže nic nečekejme, protože se vůbec nic nestalo. U MH 17 se taky vůbec nic nestalo, jinak bychom už dávno věděli kdo a proč.

0/−7
22.5.2016 22:03

M43a51r59t43i84n 35K30a11l56e12n95s23k82ý 8315825664571

Proc z toho hned neudelat konspiracni teorii...............mozna zidozednari?

+7/−1
22.5.2016 23:13
Foto

I92v51o 93P41e92t98e51r88k58a 4876505457589

Tohle by šlo říci, kdyby vyšetřování už bylo neuspokojivým způsobem uzavřeno. Naopak je projevem profesionálního přístupu nedělat předčasné závěry na základě nedostatečných dat.

+3/0
23.5.2016 6:26

J91i76ř76í 63L24e31p48š20í15k 8202361215910

na ČT se píše o možné explozi. Uvidíme co z toho vyleze...

+1/0
22.5.2016 21:45

R84a11d28k70a 64K48o68v22á81ř40o22v24á 2533923703916

To co se píše v článku mi přijde absolutně nepravděpodobné a ničím nepodložené. Ten samý den, co havaroval Egyptair, si piloti společnosti Turkish Airlines všimli zeleně blikajícího UFA, které prolétlo asi 2-3 000 stop nad jejich letadlem, při letu do Istanbulu.

To by, myslím, vysvětlovalo tu ztrátu komunikace, kouř a následnou nehodu! Mimozemšťané zřejmě piloty teleportovali k sobě na palubu, aby zde provedli zkoumání lidského druhu. Bohužel, při tom letadlo poškodili, to začalo hořet a všichni víme, jak dlouho dokáže "letět" hořící letoun.

O události informoval mimo svých zahraničních kolegů český seriózní server Novinky, na Idnes se tato důležitá a zásadní zpráva myslím neobjevila.

+2/0
22.5.2016 21:21

R49a76d37a33n 78K47u80b90a43n20t 1763550319810

Až po hokeji.

+1/0
22.5.2016 21:27

J59a19n 39K74r37p85e50c 5886743684142

ze by vybuch na toalete v predni casti letadla, ktera je hned za kabinou pilotu?

+8/0
22.5.2016 21:06

P46e77t33r 83T91. 32D81v71o82ř81á41k 4874398113

Takže nahromaděný metan.

+2/0
22.5.2016 22:59

J50a90n 50K25r43p65e19c 5136523644832

jsem si jisty, ze pozustali by se takovemu debilnimu "vtipku" radi zasmali...

0/−3
22.5.2016 23:29

O38l13d13ř95i33c44h 39K59a10d94ě55r58a 2182715373948

Nic se neví, jenom zdejší "znalci" jsou schopni vysvětlit všechno.

+9/−5
22.5.2016 20:39

J24i42ř52í 58Z67á48h34o22r51a 5843795702259

Hatí jim znalci znalců.

0/0
23.5.2016 14:48

O48l61d49ř30i79c95h 97K47a41d33ě81r46a 2422795913788

???

0/0
23.5.2016 19:41

J63o54z11e11f 22K60o45s13t40e71l85a27n32s34k17ý 8945772199796

Tipoval by som, že sa nejaký muslimák odpálil na záchode. Vo svete je všeobecne známy prípad, keď sa o to chlapík pokúsil medzi cestujúcimi, a tí mu v tom zabránili. Na WC by však mal pokoj a dostatok času na prípravu...

Výbuchom sa potom mohli poškodiť zadné výškovky, čo by vysvetľovalo problémy lietadla.

+11/0
22.5.2016 19:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.