- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já chci taky přidat! A chci nižší daně!! Nebo je nechci platit vůbec. Kdo další se přidá??
Spojíme síly a budeme protestovat, vydírat nebo držet hladovku. Lékaři nechtějí léčit, učitelé učit, státní zaměstnanci úřadovat a my ostatní přestaneme taky pracovat, dokud nám nezvýší platy na úroveň Německa! Nebo tam všichni odejdeme za prací ...
Když budou mít učitelé DLOUHODOBĚ velmi vysoké platy budou se na pedagogické fakulty hlásit velká množství studentů a ty si bubou moci vybrat ty nejlepší z nejlepších a učitelé budou kvalitní. Takže po 20 až 30 letech vysokých platů ve školství se pomalu začne zvyšovat kvalita učitelů.
Teď to bylo tak, že byly platy nízké (srovnávejte muže s vysokoškolským vzděláním) a díky tomu kvalita učitelů klesala.
Navíc, kdysi měli výhodu 8 týdnů dovolené, proti dvěma (později třem) týdnům ostatních pracujících. Dnes jsou to všude jinde minimálně 4 týdny, ale většinou 5, tak kdysi měli 4x více dovolené proti ostatním (dnes méně než dvojnásobek). Dále dříve byla nižší "přímá vyučovací povinnost" (19-SŠ až 21 h-ZŠ), dnes 25h ZŠ 21h SŠ- to většinou znamená, že ve škole trávíte velkou spoustu času (+dozory schůze, dny otevřených dveří, častější třídní schůzsky, různá testování, ), která chybí na domácí kvalitní přípravu=spousta učitelů se na ni vykašle=další pokles kvality výuky.
Navíc se také změnili studenti (děti), dnes cokoliv se stane, řeší stížností na učitele, či školu. Vyhodíte studenta od zkoušky, protože nic neumí a on si zjití, že to bylo 1. středu v měsíci ve 12 h a houhaly při písemné části sirény, tak mu nemůžete vzít opravný termín (zkouška z technického předmětu, ne poslech jazyka). Někdy nevím, jestli těch pár (dvě hodiny=15 přípravy na kvalitní přednášku i když ne vždy) hodin na VŠ stojí za rozčilování se, ale mám tam mnoho známých, kteří postupně odcházejí do důchodu a až jich ubude moc, tak se na vykašlu a zůsstanu jen u výpočtů pro zákazníky.
Přidávání platů učitelům nevyřeší momentální katastrofální úroveň školství. Ale naopak ji ještě více prohloubí.
To přidání musí být velmi DLOUHODOBÉ, aby motivovalo ty nejlepší si vybírat pedagogické fakulty. Po tak 10-ti letech vysokých platů ve školství se na ně nejlepší začnou hlásit, pak budou pět let studovat a pak to trvá další 3 až 10 let než se z nich stanou kvalitní učitelé (tedy, alespoň 20 let vysokých platů).
kuchaři taky!! chceme víc a budeme držet hladovku..
"Platy učitelů a dalších pracovníků škol rostly loni pomaleji než v jiných sektorech ekonomiky." - Ale ne nejpomaleji...
Jinak proti zvyšování platů učitelům nejsem - vzdělání je jedna z nepotřebnějších věcí v životě.
Tak stát na to opravdu nemá. Jenže ostatním pracovníkům v nepodnikatelské sféře stát loni přidal v průměru 4 %. Učitelům přidal 2 %. Já osobně bych přidal v příštím roce učitelům 2 % a těm ostatním NIC. Až bude vyrovnaný rozpočet ať přijdou znovu.
U učitelů platí, čím nižší plat tím získáte jejich nižší kvalitu, takže se divím, že kvalita některých není tak strašná, jako platy, ale ti už brzy začnou odcházet do důchodu. Za současných podmínek, začne kvalita učitelů velmi prudce klesat, při +10% bude klesat o něco málo pomaleji, ale pokud ji budete chtít zvýšit, pak budete potřebovat+60 až 100%.
Tři dámy stoji u kašny, jedná je blbá, druhá agresivní a třetí je taky učitelka. Pravda, hloupý vtip, ale, co se mých lektorů týče, 100% trefa.
To se netýká zápisu interpunkce, to dělá moje zvíře. Diktuji to digitálnímu asistentovi (něco jako Siri)
23750,- průměr, ale opravdový průměr je 27708,-, takže mají dost, oni totiž zapomněli do průměru započítat ty 2 měsíce i více, kdy jsou prázdniny-letní, jarní, vánoční, potom ředitelská volna atd. V těchto dnech prostě učitel práci neodvádí, je mimo pracoviště...může chodit na brigády..., ale peníze bere. Všichni jenom kecaj jak mají málo ve státní správě, ale neříkají nám vše. Ano v sociálních službách mají fakt málo.
Pak jeste zapocitat, ze nedelaji vic jak 25 hodim tydne a vyjde nam, ze ucitel je ohodnocen jako klasicke zamestnani, kde se bere 40.
Všichni bereme málo a chceme víc, to je stále dokola.
Přijímačky na střední školy nic moc,maturity zatím nic moc.Učitelé dělají,co je v jejich silách, za současný stav prý nemohou.Nemůžeme prý nic jiného čekat,protože za ty peníze to dělat žádný kvalitní učitel nebude(to jsem vyčetl z diskuse)a odejde někam ,kde mu dají více.Závěr : většina kvalitních učitelů již dávno odešla.Tím,že někomu,kdo vydržel přidám kvalitního pracovníka z něj neudělám.Jak poznám,že ten nový,co přichází je kvalitní?Myslím,že průměr 5% je dost.Někdo může dostat přidat 3% někdo 7% nebo 0% a 10%.Záleží na tom jak je dobrý nebo jak padl/a do oka panu/í řediteli/ce.