Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zemanův výrok o ČT připomněl trend zemí V4. Západ média nezestátňuje

Výrok prezidenta Miloše Zemana o zestátnění ČT nebyl náhodným výstřelem bez kontextu. Polsko a Maďarsko, dvě země Visegrádské čtyřky, prošly v posledních době proměnu mediální scény, zvyšující kontrolu státu nad médii. Západ namísto zestátňování hledá cesty, jak média veřejné služby zachovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T25o62m28á42š 42M12a13r42e70k 7363956531377

upřímně řečeno, stávající stav i případné zestátnění jsou jen dvě varianty problému, který přetrvá. Všechno dělají lidé a ti jsou zpravidla manipulovatelní. Jestli to je Rada TV nebo nějaký odbor na nějakém ministerstvu je celkem jedno. Slovo objektivní by se nemělo používat. Ono objektivní není a nemůže být prakticky nic. Např. i když formulujete jasnou a popisnou větu (už to často není snadné), můžete její faktický význam změnit způsobem přednesu, mimikou a gesty moderátora či doprovodnými obrázky či zvuky (atp.). To je běžné i v rozhovorech běžných lidí (mimo TV).

0/0
10.7.2016 9:17

V58l67a89s82t10i72m92i83l 28F34i47a73l15a 1372971644

to zijete v bajnem svete predstav o demokratickem zaoade

0/0
30.5.2016 10:03
Foto

P20e59t52r 82A95d10l18e82r 8413822376881

pane wirnitzere, tri body:

(a) v kazde zemi to je jinak, v kazde zemi jsou jine okolnosti, takze tvrdit, ze takhle to delaji jinde, tecka, je neinformovany blabol, nemluve uz ani o tom, ze neni jedineho duvodu, aby ceska republika zachazela s verejnopravnimi sdelovacimi prostredky stejne jako, napriklad, svedsko ...

(b) neni pravda, ze vsechny zeme, vcetne tech civilizovanych, maji verejnopravni sdelovaci prostredky, na jejichz preziti prispivaji danovi poplatnici bud povinnymi koncesionarskymi poplatky nebo jsou kapitolami ve statnich rozpoctech (a tudiz je zase hradi danovi poplatnici) ... takze:

(c) vas clanek je nepoucenym placnutim do vody, v nemz si nekladete jineho ukolu nez se vyslovovat k soucasne politicke situaci k zemi, a verejnopravnich sdelovacich prostredku pouzivate jen jako dost pruhledne zasterky ...

+1/−1
23.5.2016 21:44
Foto

J71a50n 18W92i24r23n80i55t81z73e83r 8318814247950

Pane Adlere,

ano, vím, že v každé zemi je to jinak a v každé zemi jsou jiné okolnosti. Můj článek - a odkazy v něm, které jste jistě otevřel - to dost jasně říkají. Tvrdit, že "takhle to dělají jinde", není blábol. Blábol by byl "takhle to dělají jinde a proto to my musíme udělat identicky". To ale článek netvrdí.

Zadruhé, jak správně píšete, není pravda, že by všechny civilizované země měly veřejnoprávní sdělovací prostředky. Pokud si přečtete můj článek, zjistíte, že v něm žádné takto tvrdé a kategorické tvrzení není. V našem evropském kulturním okruhu je nicméně korelace svobody společnosti a existence veřejnoprávních médií poměrně vysoká.

Váš odsudek za slovem "takže" tedy stojí na zcela nesmyslných tezích.

+1/0
30.5.2016 9:45

T38o79m68á36š 74M15a76r60e76k 7523706411587

Otázkou může být, co nám vlastně zajišťuje tzv. veřejnoprávnost média. Obávám se, že jen tím statutem se nestrannost nezabezpečí. Vždycky to někdo řídí a někdo vykonává kontrolu. Záleží pak na tom kdo je ten "někdo", jaké jsou jeho schopnosti, zájmy či cíle. Je-li to nějaký orgán, jde o to, jací lidé jej tvoří, kdo je vybírá, jaké jsou jejich představy a motivace, komu se ze své právě zodpovídají a proč. Je to vlastně pořád dokola. Může to být dobré i zlé.

0/0
10.7.2016 9:26
Foto

P59e17t50r 26A45d13l22e77r 8253542586911

pane wirnitzere, tri body:

(a) v kazde zemi to je jinak, v kazde zemi jsou jine okolnosti, takze tvrdit, ze takhle to delaji jinde, tecka, je neinformovany blabol, nemluve uz ani o tom, ze neni jedineho duvodu, aby ceska republika zachazela s verejnopravnimi sdelovacimi prostredky stejne jako, napriklad, svedsko ...

(b) neni pravda, ze vsechny zeme, vcetne tech civilizovanych, maji verejnopravni sdelovaci prostredky, na jejichz preziti prispivaji danovi poplatnici bud povinnymi koncesionarskymi poplatky nebo jsou kapitolami ve statnich rozpoctech (a tudiz je zase hradi danovi poplatnici) ... takze:

(c) vas clanek je nepoucenym placnutim do vody ...

0/0
23.5.2016 21:43

J55a51n 82P46a75v30e10l81k14a 3787121724561

Lžete konzistentně!. Před týdnem jste psali "Spor o veřejnoprávní televizi zuří i v Británii. Vláda chce regulovat BBC" a dnes napíšete: "Západní Evropa - Státy se média ovládnout nesnaží"

+5/0
23.5.2016 10:28

L62a83d93i88s41l49a53v 81P32ř94i74k33r67y84l 5771114270234

s tím lhaním jsou na tom media i zeman stejně lžou konzistentně

+1/−1
23.5.2016 10:56

M35i19c44h28a62l 93Z24e10l32e69n59k53a 3805144769691

To si teď ale odporujete, Zeman právě média kritizuje.

+1/−1
23.5.2016 11:01

L82a29d27i87s82l15a15v 19P33ř56i18k22r17y44l 5311794850654

to že zeman kritizuje media znamená, že nelže? Podle této Vaší logiky v naší republice nelže žádný politik, protože všichni kritizují mediaR^

+1/−1
23.5.2016 11:42

M75i62c21h43a30l 10Z74e40l27e82n32k77a 3245694559971

Zeman tvrdí, že média lžou a Vy také. Pokud Zeman lže konzistentně,

pak podle logiky média vlastně nelžou, ale "sdělují pravdu" jako vy.

Rozpor je na Vaší straně a Vaší paušalizaci. Máte v tom zmatek.

+1/−1
23.5.2016 12:46
Foto

J12a58n 83W38i39r30n14i34t94z16e85r 8118914867470

V Británii běží úvahy o regulaci BBC. Nikoliv o zestátnění BBC.

0/0
30.5.2016 9:47

E78v67a 25P37e24t57ř48í97k27o23v52á 9878312861545

Jak už jsem uváděla, Lutonský měl uveřejnit celkové vysílací časy jednotlivých politiků. Tam by jednoznačně vyhrál Kalousek, na jakékoli politické téma, je vždy za opozici televizí oslovován a nakonec i ve všech publicistických pořadech je televizí zastáván názor podobný názoru TOP09.;-€

+2/0
23.5.2016 10:01
Foto

J41a47n 66C19i41b72u95l57k35a 9552578850489

Na okraj: jak je možné, že při (ať už jakémkoliv) názorovém spektru v naší společnosti drží ČT a ŘRo JEDNOTNOU NÁZOROVOU LAJNU neznající pluralitu, tedy alespoň jakous-takous vyváženost. Je pozoruhodné, jak se tato lajna shoduje s lajnou americou, bruselskou a Schwarzenbergovskou...

+3/−2
23.5.2016 9:14

L23a23d73i47s40l44a52v 20P98ř41i40k49r63y59l 5651254860424

jediná správná reakce na zemanovy výroky alias bláboly je IGNORACE!!

+4/−2
23.5.2016 9:10
Foto

J81a47n 49C74i47b43u82l54k74a 9822208880819

...no, nesprávně reagujete ;-D

+2/0
23.5.2016 9:15

L65a71d10i84s13l48a14v 57P86ř43i44k42r16y36l 5691774220394

ano moje reakce je příliš obsáhlá, ale nejde o mne jde o sdělovací prostředky TV, tisk. Ty by si mohli vyhradit z vysílacího času pár vteřin na černou obrazovku se zprávou "no comment" nebo černou plochou s tou stejnou zprávou se záhlavím ZEMAN a věřím tomu, že by těch zbytečných blábolů ubylo R^

+2/−1
23.5.2016 10:12
Foto

J41a48n 23C75i48b97u48l75k40a 9642848690689

Viz (tendenční) infobox: do chodu veřejnoprávních médií nemá občan šanci jakkoliv zasahovat. Veřejnoprávní média mají jasné pokyny z Bruselu: dávat prostor především nevládním organizacím. Otázkou je, kdo je platí, tedy čí postoje hájí:

Thinktank Evropské hodnoty

Institut pro veřejné otázky

Asociace pro mezinárodní otázky

Institut pro evropskou politiku

Institut pro politiku a společnost

The Prague Security Studies Institute

Otevřená společnost Praha (Soros)

Transparency Int. (Soros)

Žába na prameni (Soros)

+1/−3
23.5.2016 9:10

V98í20t 59O74ž77a63n74a 1628758815844

Jak dlouho ten póvl a hnůj na hradě ještě bude?

+4/−4
23.5.2016 8:08

P94a13v14e42l 41K17r22ů75t61a 9530777498677

Bohužel 7 let.

+2/−2
23.5.2016 8:27

M89a33r11t45i37n 18K48r71a27l 7743440313557

To záleží na voličích. Komouši půjdou jako jeden muž, takže to bude chtít zvednout zadek a jít volit. Praha to nezachrání.

+4/0
23.5.2016 8:53

J61i90ř24í 47V76o65n65d38r79á44č92e16k 5436324510194

Nad správným fungováním veřejnoprávnítelevize bdí oko Rady pro rozhlasové atelevizní vysílání (RRTV). Tento Úřad funguje od roku 1991. JE TO ÚSTŘEDNÍ ÚŘAD STÁTNÍ SPRÁVY ! Zatímco za federace měl 9 členů (3 české, 3slovenské a3 federální), samostatné Česko jich má už 13 ! , které navrhujeSněmovna a jmenuje premiér na 6 let. Mápředsedu a tři místopředsedy. Rada má svůj rozpočet a odborně, technicky aorganizačně ji zajišťuje Úřad, který má tři odbory – odbor rozhlasovéhovysílání a licencí, odbor Analytický a odbor Provozní. Kdyby se to někomu zdáloještě málo, tak nad činností televize bdí ještě Český telekomunikační úřad.

Teď mi řekněte, vy, co serozčilujete, jestli je dnes vysílání nezávislé a jak velký rozdíl by byl v tom,kdyby byla televize státní

0/−1
23.5.2016 7:58

P17a25v31e70l 90K83r54ů61t38a 9340677438227

Samozvaný všeználek zeman by si mohl lépe a více lhát a ministr pro rozkrádání státu babiš by mohl lépe řídit své příznivce a lépe krást.

+4/−1
23.5.2016 8:26

J77i38ř69í 20V84o55n30d61r23á76č22e82k 5396194870174

Stačilo by se jen lehoulince zamyslet a zjistil byste, že jste napsal naprostou pitomost

+1/−2
23.5.2016 8:41

M38i92c84h95a62l 19Z58e23l60e64n76k46a 3615184519971

Rozhlas a ČT mají k vyváženosti a netendenčnosti bohužel hodně daleko.

Zajídá se mi platit poplatek a pak sledovat protlačený výběr kamarádů některých silně provařených politických stran či vlezlou EU nalejvárnu.

+4/−6
23.5.2016 7:55

P32a25v12e15l 33K95r58ů76t31a 9570927478197

Pokud zapojíte obě dvě mozkové buňky které vám ještě zbyly, zjistíte že pokud by byly zrušeny poplatky a čt se platila z rozpočtu, vyšlo by vás to ještě dráž.

+2/0
23.5.2016 8:29

M86i61c74h65a54l 10Z41e81l46e59n67k78a 3555594309771

Moje poslední poslední mozková buňka mi říká, že bych za poplatek mohl dostat kvalitu. Poplatníků je více než dost, abyste to snad lépe chápal :-).

+2/−1
23.5.2016 8:56

L83u98b15o35š 24R59y24c16h82n82a 1429438171741

Nevím jak kdo ovlivňuje Čt u nás. V Německu to nebude lepší. Jak je možné ,že měli media v Německu zakázáno referovat o silvestrovských útocích .Policie také. To si myslím ,že oproti tomu je ČT se svým zpravodajstvím na to dobře. [>-]R^Asi to nejvíce vadí Bohušovi i Zemanovi.

Jinak souhlasím s pánem dole ,že idnes na tom taky není nejlépe, možná by to chtělo znárodnit.

+2/0
23.5.2016 7:14

J25o21s13e72f 13K11r80o17u18p19a 1259852646448

Expert ČT, poslanec Kalousek, tvrdí, že by to nebylo vhodné:-/

+2/0
23.5.2016 7:06

P35e77t46r 38K97n46o57b87l22i94c37h 7465679814708

V tomto konkrétním názoru se Zemanem ani trošku nesouhlasím.

Nedokážu si představit, že by Bohouš měl možnost skrze tento mediální nástroj placený námi daňovými poplatníky ještě více chrlit všechnu tu eurolásku, humanitu a "anti-xenofobní" příspěvky.

Již delší dobu, konkrétně od vypuknutí obohacovacího jara TV propagandu nesleduji, ale v tomto případě bych ji snad i poslal na hrad.

+2/0
23.5.2016 7:04

Z66u96z73a70n54a 51E67r51b85e26n75o13v90á 9959258974735

Vůdce prohlásil, že ČT je prolhaná, tak je ČT prolhaná!!! On udělá vše, aby hlásala jednu jedinou pravdu – tu jeho! K tomu dopomáhej Putin!

+8/−5
23.5.2016 6:51

P58e71t57r 15T95y15č19k37a 6565372979182

CT je prezitek.

+3/−3
23.5.2016 6:09
Foto

P45e65t43r 97P45r50o21c51h24á19z91k66a 3352596212314

Ne zestátnit, ale privatizovat. Nechci platit za něco, co dávno nešíří pravdu a navíc je pod vlivem tu jedněch, tu druhých ač při tom má plnou pusu nezávislosti. To samé platí o Českém rozhlasu.Rv

+8/−4
23.5.2016 6:05

Z43u65z91a96n95a 62E87r95b34e64n70o91v64á 9429978244685

To, že se obsah zpravodajství nelíbí nějakému prolhanému politikovi, neznamená, že není pravdivý a vyvážený.

+8/−1
23.5.2016 6:45

P43e50t60r 42K14n54o54b13l56i59c49h 7795899794458

Pravdivý a vyvážený? 8-o Diskutujeme zde vůbec o ČT?

+3/−2
23.5.2016 7:06

Z86u93z89a45n11a 22E81r77b47e72n79o78v29á 9869808204775

Rozhodně pravdivý není Zeman. To je potvrzeno i soudy.

+8/−1
23.5.2016 7:42

J96a90n 19P60i88ň38o20s 6461926496133

Máte nějaký příklad a nebo se jen vezete na vlně kopání si do neoblíbené ČT?

0/0
11.7.2016 3:03
Foto

P47e25t44r 84P35r97o76c48h17á78z67k31a 3672816942414

Nazor politika je mi lhostejny,nelibi se to me a ja jsem bohuzel ucen za to platit.To je podstatne.Davno neni Ct nezavisla a davno uz ne i verohodna.Klidne at dal existuje,vysila co chce,ale za sve,ne za penize danovy h poplatniku.

+1/−2
23.5.2016 7:50

P73a74v83e69l 78K38r11ů91t87a 9350427968647

Takže ty chceš, aby se čt také změnila v černou reklamní kroniku?

Vždyť je to jediná z českých televizí která se dá sledovat.

+3/−1
23.5.2016 8:38
Foto

P79e97t18r 71P78r39o31c38h94á53z30k19a 3412136982394

Ziskat informace v dnesni dobe neni vubec tezke.Na to nepotrbuji televizi ani rozhlas.Nevim jak vy,ale treba na CT1 si ke sledovani nic nevyberu.

+1/0
23.5.2016 8:47

J69a51n 77P93i96ň45o70s 6191796336193

abysme tu měli další Primu nebo Novu? Já jsem naopak rád za médium, které se nemusí striktně řídit popularitou

0/0
11.7.2016 3:02
Foto

P24e51t95r 98P64r78o82c37h79á58z58k87a 3522726132784

Upřímně řečeno velký rozdíl mezi Novou, Primou a ČT není. Co se skladby pořadů týká je to vesměs stejné. Naopak například ZOOM je o hodně lepší než třeba ČT2.Co se podbízení týká je na tom CT stejně jako komerční televize.Jen s rozdílem, že ty na sebe vydělají prostřednictvým reklam, CT si žije nad poměry díky koncesionářským poplatkům. Pokud by se měla živit sama tak dávno skončila nebo je ještě větší žumpou jako ty komerční.:-(

0/0
11.7.2016 16:15

P31a62v60e46l 35K12ř61í28ž 8837641130679

Na západě média neovládá stát, ale zcela jiné mocenské skupiny...

+1/0
23.5.2016 5:59

A43n37t97o91n55í30n 17N85e97b53u65ž39e57l74s29k79ý 7215629346300

To,s těma televizema je jako na internetu s iDnes a novinkama. Stačí se podívat do diskuze... To snad nepotřebuje komentář, laskavý čtenář si může srovnat.

+2/0
23.5.2016 4:58

V93á66c49l56a29v 85H83a21v89l77ů 2250104759251

Já tedy nevím, ale když ve zprávách ČT na mě skoro vždy vyskočí Kalousek, tak mám důvodné pochybnosti o nestrannosti.

+6/−2
23.5.2016 4:41
Foto

I93v51a59n 66K42o31p65t26a 5797762961317

Oposicni politik komentuje kroky a prohlášení vlády. Opravdu skandální a nevyvážený. Kdo jiny by to mel dělat než opoziční politik? A předseda nejsilnější opo strany.

+8/0
23.5.2016 5:57

P88a59v82e80l 17K31ř39í82ž 8737761870519

A co když nejde o komentář vlády?

0/−1
23.5.2016 6:00
Foto

I72v68a46n 95K95o30p38t64a 5627422801767

On nemůže komentovat co uzná za vhodné? opozice, nebo jakýkoliv člověk přeci nemusí komentovat jen vládu, může komentovat cokoliv z veřejného života.

0/0
23.5.2016 16:49

E30d53u29a13r63d 76N85a71v59r97á96t33i37l 5183700923690

A předseda nejsilnější opo strany? A to jako Kalousek? Vážně?8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o

+1/0
23.5.2016 6:06
Foto

I91v50a26n 62K18o93p73t84a 5697302591477

Dobrá, KSČ tak trochu neuvažuju. To je řekněme permanentní opoziční strana. A doufám že to tak dlouho zůstane.

0/0
23.5.2016 16:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.