- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Chtěli byste letět s tou egyptskou společností?
tady je odkaz na kour na palube - nejdriv v jedne z toalet, pak v "avionic bay" pod kokpitem a o 3 minuty pozdeji vysadily vsechny systemy letadla.
Podle Philipa Bauma z Aviation Security International Magazine, to nejspis nevypada na unos nebo rvacku v kokpitu, ale spis pozar technickeho puvodu, kratke spojeni nebo pozar nasledkem bomby.
Philip Baum, the editor of Aviation Security International Magazine, told the BBC that technical failure could not be ruled out.
"There was smoke reported in the aircraft lavatory, then smoke in the avionics bay, and over a period of three minutes the aircraft's systems shut down," he said.
"That's starting to indicate that it probably wasn't a hijack, it probably wasn't a struggle in the cockpit, it's more likely a fire on board. Now whether that was a technical fire, a short circuit, or whether it was because a bomb went off on board, we don't know."
Teroristé? Ehm, ti by se už bili v prsa a chlubili svou "statečností" Vysmál bych se všem těmhle hrdinům, co se nebojí zabíjet civilisty včetně žen a dětí a ještě si kreténi myslí, že je za to bůh miluje........... .
Tipuju to na nehodu, technické selhání. Obzvlášť pokud jsou pravdivé ty podivné manévry letadla těsně před pádem.
mluvi se o zprave vyslane systemem o kouri v jedne z toalet na palube, ale nebylo potvrzeno
to vynoreni jsem prehnal z osmi metru to bude s krvi z usi pri potapeni bez pristroje, s pristrojem nevim jake budou nasledky, ale predpokladam, ze budou horsi :)
co se tam pise o podtlaku? to je jedina vec kterou nechapu a neverim tomu, ze se clovek nedokaze nadechnout z kyslikove masky ve ctvrtinovem tlaku oproti normalnimu a o tom tam nic neni
Berte to tak, že máte na palubě zhruba čtrtinu, možná i více lidí, kteří v tom okamžiku spí. Dekomprese nemusí nutně vypadat jako ve filmu, kde to vysává z kabiny věci i lidi. Pokud budete ve výšce kolem 35,000 stop a dojde k dekompresi, mají pasažéři a posádka zhruba 30-45 sekund užitečného vědomí, pak už neudělají nic. Dokonce i pilotům se při troše smůly stává, že hypoxii nepoznají včas a pak už je přiliš pozdě.
A ještě jeden detail - masky pro pasažéry nejsou schopny dodávat dostatek kyslíku pro delší pobyt v podobném prostředí, jsou pouze pomůcka, takže se musí klesat. Navíc si je určitá část pasažérů sundá, protože začnou mít pocit, že nefungují.
Nadechnout se z nich dokážete, v tom problém není.
Vyzvednutí černých skříněk nebude lehké. Podle námořní mapy:
http://map.openseamap.org/?layers=BFTFFFFFFTF0FFFFFTTT
je 280 km na sever od Alexandrie hloubka dost přesně 2000m.
Pravděpodobně tam ale nejsou silné proudy, takže se vše může podařit.
Ještě by mě zajímalo jak daleko pípák vysílá pod vodou. Je tam i přes 3000
Souhlasím se všemi, kdo píší, že to vypadá na dekompresi, následné klesání na "hladinu přežití" a pak pád. Pilot asi dělal co mohl, ale rozpadlo se mu to pod rukama
Hloubka v místě dopadu se pohybuje mezi 2000 až 3000 m
https://twitter.com/MarineTraffic/status/733649680098168833/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw
Teorií spousta, spíše mne zaráží, že se nevěnuje příliš pozornosti manévrům letadla před pádem. Zejména ztrátě výšky. Rozhodně nejsem expert, ale budí to u mne dojem, že došlo k náhlé dekompresi (ať už z jakýchkoli příčin) na palubě letadla a piloti se jej snažili dostat na výšku, ve které se dá dýchat. Ona totiž kyslíková maska v 11 km nepomůže. Je to v podstatě opačný příklad potápění. A bez okysličení mozku přichází bezvědomí velice rychle.
vzhledem k oznameni vysetrujicich uradu, ze zadna z moznosti neni vyloucena a vsechny se berou v uvahu, potencialni technicke problemy letadla se nadale zkoumaji. Ze to clanek vyslovene nepise, to neznamena, ze se to nedeje.
pro Tomase Vojtu na jeho stiznosti, ze hledani trosek trvalo tak dlouho
Chtel bych pripomenout havarku Indonesia Air Asia koncem prosince 2014, ktere se behem letu ze Surabaje do Singapuru zritilo do Javskeho more. Trvalo skoro 3 dny, nez se nasly trosky a dalsi zdrzeni nez byly pozitivne identifikovany. Trvalo dalsi dny nez se nasly "cerne" skrinky v troskach na dne more. Spatne pocasi v oblasti potom zdrzovalo vylov trosek, majetku a ostatku pasazeru.
Pripominam, ze Javske more je v teto oblasti snad nejfrekventovanejsim morskym koridorem na svete, vice nez Stredozemske a navic ma prumernou hloubku v teto oblasti kolem pouhych 100 metru. Na rozdil od Javy ma Stredozemi nekolik tisic metru hloubky.