Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Egyptská armáda objevila trosky airbusu. Našly se i ostatky cestujících

Egyptské námořnictvo objevilo trosky letadla EgyptAir, které se v noci na čtvrtek zřítilo ve Středomoří. Asi 290 kilometrů severně od egyptské Alexandrie se v moři našla sedadla, zavazadla cestujících i lidské ostatky. Nyní se pátrá po černých skříňkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V62l91a84s54t77i70m47i90l 54Č13e62c52h 6930974871645

Chtěli byste letět s tou egyptskou společností?

0/0
23.5.2016 12:14

M36i64c18h23a86l 46M52i13l69l31e38r 9506762689122

tady je odkaz na kour na palube - nejdriv v jedne z toalet, pak v "avionic bay" pod kokpitem a o 3 minuty pozdeji vysadily vsechny systemy letadla.

Podle Philipa Bauma z Aviation Security International Magazine, to nejspis nevypada na unos nebo rvacku v kokpitu, ale spis pozar technickeho puvodu, kratke spojeni nebo pozar nasledkem bomby.

Philip Baum, the editor of Aviation Security International Magazine, told the BBC that technical failure could not be ruled out.

"There was smoke reported in the aircraft lavatory, then smoke in the avionics bay, and over a period of three minutes the aircraft's systems shut down," he said.

"That's starting to indicate that it probably wasn't a hijack, it probably wasn't a struggle in the cockpit, it's more likely a fire on board. Now whether that was a technical fire, a short circuit, or whether it was because a bomb went off on board, we don't know."

0/0
21.5.2016 6:08

M33i87c13h20a13l 51M27i67l26l84e11r 9296272529602

http://www.telegraph.co.uk/news/2016/05/20/egyptair-crash-body-parts-and-luggage-found-at-wreckage-site-of/

0/0
21.5.2016 6:09

M13i46c89h32a97l 83K24u47c45h74t55a 6413514174482

Jo!;-DR^

Pokud informaci "nejmenovaného egyptského zdroje" potvrzuje i sám velký Miller (a pochopitelně dokládá odkazy na "světový tisk" ), tak musí být pravdivá!!!

0/0
21.5.2016 8:59

M18i49c76h44a60l 29M16i93l76l61e83r 9466492959112

Je znamo, ze cim vetsi hlupak, tim vice mu vadi lide chytri a znali veci. Cim vetsi jejich znalosti nebo mira informovanosti, tim vic to hlupaky stve.

Ti ponekud chytrejsi mezi nimi aspon vedi, ze mlceti zlato, ale cim vetsi hlupak tim vic se proste musi ozvat nahlas. Ne nadarmo se rika, ze prazdne sudy nejvic duni.:-P

0/0
21.5.2016 9:09

M45i33c84h26a70l 35K14u86c46h13t48a 6733644734372

Zlatá slova...

0/0
21.5.2016 9:34

M95i84c26h19a45l 91M79i50l18l98e83r 9406942549462

tve sudy uz nejspis spustily v tvem okoli zemetreseni;-D

0/0
21.5.2016 9:37

M10i76c96h49a73l 19K18u65c90h77t82a 6453894964572

Jako vždy máš pravdu! Snad jen to okolí bych pojal poněkud šířeji...

0/0
21.5.2016 9:40
Foto

L80u42d39ě13k 33F87u61x33a 9866640524527

Teroristé? Ehm, ti by se už bili v prsa a chlubili svou "statečností":-/ Vysmál bych se všem těmhle hrdinům, co se nebojí zabíjet civilisty včetně žen a dětí a ještě si kreténi myslí, že je za to bůh miluje........... .

Tipuju to na nehodu, technické selhání. Obzvlášť pokud jsou pravdivé ty podivné manévry letadla těsně před pádem.

0/0
21.5.2016 1:23

M44i18c70h51a72l 90M91i65l48l96e67r 9346632859762

mluvi se o zprave vyslane systemem o kouri v jedne z toalet na palube, ale nebylo potvrzeno

0/0
21.5.2016 4:36

M60i27r67o19s44l59a20v 51S12v97o65b51o23d22a 3241734622186

to vynoreni jsem prehnal z osmi metru to bude s krvi z usi pri potapeni bez pristroje, s pristrojem nevim jake budou nasledky, ale predpokladam, ze budou horsi :)

0/0
20.5.2016 20:36

M66i64r30o82s16l40a71v 97S15v90o41b45o70d77a 3681114842726

co se tam pise o podtlaku? to je jedina vec kterou nechapu a neverim tomu, ze se clovek nedokaze nadechnout z kyslikove masky ve ctvrtinovem tlaku oproti normalnimu a o tom tam nic neni

0/0
20.5.2016 20:04

J68i96ř42í 18M83o96r29s48e 7743359492525

Berte to tak, že máte na palubě zhruba čtrtinu, možná i více lidí, kteří v tom okamžiku spí. Dekomprese nemusí nutně vypadat jako ve filmu, kde to vysává z kabiny věci i lidi. Pokud budete ve výšce kolem 35,000 stop a dojde k dekompresi, mají pasažéři a posádka zhruba 30-45 sekund užitečného vědomí, pak už neudělají nic. Dokonce i pilotům se při troše smůly stává, že hypoxii nepoznají včas a pak už je přiliš pozdě.

A ještě jeden detail - masky pro pasažéry nejsou schopny dodávat dostatek kyslíku pro delší pobyt v podobném prostředí, jsou pouze pomůcka, takže se musí klesat. Navíc si je určitá část pasažérů sundá, protože začnou mít pocit, že nefungují.

Nadechnout se z nich dokážete, v tom problém není.

0/0
20.5.2016 20:51

M81i93r71o55s29l21a39v 44S61v78o71b61o15d60a 3701614932726

ja vim, souhlasim s Vami. O filmovych dekompresich jsem nikdy neuvazoval. Chapu i kondenzaci pri prudkem snizeni tlaku, jen proste nechapu to jak tu je nize tvrzeno o tom vydechnuti do vysavace a nikde jsem o tom nic nenasel, takze tomu tvrzeni neverim a stale si myslim, ze kdyz ma clovek pristup ke kysliku tak spise zmrzne nez, ze by se udusil, samozrejmosti je okamzite klesani, ale to jsou minuty, takze to musi byt neskutecne peklo.

Nicmene si to s panem nevysvetlime, ale problem se spanim z toho mit nebudu :)

0/0
20.5.2016 21:20
Foto

L53u20d39ě11k 92F20u33x56a 9456840864917

Víte, proč mají stihači na sobě přetlakový oděv? Proč jim nestačí kyslíková maska?

0/0
21.5.2016 1:24

K95a72r64e47l 15H62a76t16v23a80n72i 2424337456630

Pretlakovy odev nema s nedostatkem kysliku nic spolecneho. Ten odev brani prelevani krve v tele pri prudkem manevrovani, zejmena zamezuje odkrveni mozku.

0/0
21.5.2016 4:39
Foto

M46i32r90o67s77l22a40v 76S97t25e51i92n77e44r 1945645928593

Vyzvednutí černých skříněk nebude lehké. Podle námořní mapy:

http://map.openseamap.org/?layers=BFTFFFFFFTF0FFFFFTTT

je 280 km na sever od Alexandrie hloubka dost přesně 2000m.

Pravděpodobně tam ale nejsou silné proudy, takže se vše může podařit.

0/0
20.5.2016 19:55

R73a86d74a88n 49K22u64b98a27n65t 1403380669670

Ještě by mě zajímalo jak daleko pípák vysílá pod vodou. Je tam i přes 3000

0/0
20.5.2016 19:57

J69i74ř69í 20M23o92r28s23e 7823419862485

Záleží na typu a podmínkách. Řekněme, že rozumně lze očekávat tak 4-6km.

+1/0
20.5.2016 20:19

T89o21m83á38š 77Š85t18r48i73g70n76e70r 9431507550231

U AF-447 sa vedelo ze spadlo do oblasti velkej ako cele stredozemne more. A predsa nasli a vytiahli cierne skrinky z hlbky 4km. Tu je vrak uz zrejme lokalizovany (alebo velmi skoro bude), takze staci k nemu poslat UUV ktore dno preskuma a skrinky vyzdvihne.

0/0
20.5.2016 21:45

M23i22c21h67a85l 84H34a17u69f 4358549795651

Souhlasím se všemi, kdo píší, že to vypadá na dekompresi, následné klesání na "hladinu přežití" a pak pád. Pilot asi dělal co mohl, ale rozpadlo se mu to pod rukama;-(

+3/0
20.5.2016 18:45

R55a72d91a56n 62K73u73b87a43n36t 1613520579290

Takže bomba?

0/0
20.5.2016 18:58

M94i14c91h48a78l 52H72a10u69f 4288759795141

Buď a nebo technická chyba. Nebylo by to poprvé, co letadlu uletěl, vinou nulové údržby, kus trupu za letu nebo uletěly vrata nákladového prostoru a propadla se podlaha atd.

+2/0
20.5.2016 19:08

R35a58d30a18n 59K63u67b18a24n14t 1783860879810

Keller o tom mluvil. Ty letadla jsou nerozbitná. Nerozbitná ve smyslu takových následků.

0/0
20.5.2016 19:56

J48i35ř78í 83M16o42r36s15e 7223649422155

Teď vám nerozumím. Všechno je "rozbitné". Zejména, když vám třeba "v servisu" omylem někdo použije "ne úplně vhodné šrouby" atd.

+1/0
20.5.2016 20:22

R11a23d82a71n 31K37u85b92a69n61t 1833150529920

Mám na mysli postupy oprav, dodržování předpisů a celkovou jednoduchost letadla.

0/0
20.5.2016 20:50

J93i60ř86í 88M87o69r91s63e 7903619442485

Přiznám se, že to pořád ještě moc nechápu, zejména s odkazem na "Kellera", moje chyba, nejsem v obraze. Ale i dokonale servisovaný letoun může selhat, všechno je to jen technika a ti, kdo to opravují jsou jenom lidé. Navíc, letoun lze dostat mimo jeho technologické limity, například chybou pilota, lze jej poškodit v intervalu mezi prohlídkami a pak najednou něco selže. Bude to podvozek? Nějaké táhlo? Nebo praskne hadice od hydrauliky? A i když to nebude nic podobného, mohou zamrznout pitotky (klidně i všechny) a piloti nepochopí, co se děje atd.

A jedna věc, která se objevila v poslední době - ono se nikdy vlastně nepočítalo s tím, že existují kutilové, kteří mají takřka nelimitovaný přístup k technologiím, takže například komunikace transpondérů s okolím není vlastně nijak autentikovaná. To znamená, že pokud budete mít v letounu antikolizní systém, který je používán autopilotem, je velmi dobře představitelná situace, kdy mu někdo podvrhne zvenčí informace o překážce (překážkách) v kolizním kurzu a pak bude docela zajímavé sledovat, co s tím ten palubní systém udělá...

0/0
20.5.2016 21:02

R90a73d70a97n 53K18u53b27a57n66t 1943410419560

Uff to se mi ani nechce věřit, že by někdo zasáhnul do řízení. Teď se o tom uvažovalo v souvislosti s Lubitzem. Ale hacknout to?

Nechtěl jsme se rozepisovat, měl jsem na mysli pravděpodobnost. Nic jiného při 5% množství informací ani nelze dělat. To letatdlo prostě není rizikový typ, letecká společnost není na indexu a servisování je na úrovni i v mnohem horších oblastech.

Z toho dovozuji pravděpodobnost lidské chyby a nebo plechovka od limonády jako minule.

0/0
20.5.2016 21:09

J58i12ř87í 78M72o94r78s62e 7493429532355

Sázím na plechovku.

0/0
20.5.2016 23:21

J74i53ř44í 19M58o90r20s86e 7873939282975

Jo a ještě k tomu "hacknutí" - to je zatím teoretická rovina, protože se na to přišlo bez praktické ukázky. Nicméně - pasivní antikolizní systém funguje tak, že poslouchá okolní komunikaci a čte odpovědi transpondérů radarům, takže zná pozice okolního provozu a může spočítat, zda jde o kolizní kurz. Aktivní je schopen se kolem sebe těch transpondérů ptát. Pokud budeme vysílat fiktivní "odpovědi", můžeme teoreticky *CAS systému namluvit, že přímo proti němu letí shluk objektů na kolizním kurzu a je otázkou, jak se pak zachová.

Zejména, pokud by žádný pilotnebyl v daném okamžku v kabině, což zní šíleně, ale ano, už i tohle tady bylo, bohužel. ;-(

0/0
20.5.2016 23:29

R63a39d96a98n 74K45u93b90a57n56t 1233420609120

Hloubka v místě dopadu se pohybuje mezi 2000 až 3000 m

https://twitter.com/MarineTraffic/status/733649680098168833/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw

0/0
20.5.2016 18:24

M70i53c22h21a31l 65S98l82a77v72í22č56e45k 1499308682709

Teorií spousta, spíše mne zaráží, že se nevěnuje příliš pozornosti manévrům letadla před pádem. Zejména ztrátě výšky. Rozhodně nejsem expert, ale budí to u mne dojem, že došlo k náhlé dekompresi (ať už z jakýchkoli příčin) na palubě letadla a piloti se jej snažili dostat na výšku, ve které se dá dýchat. Ona totiž kyslíková maska v 11 km nepomůže. Je to v podstatě opačný příklad potápění. A bez okysličení mozku přichází bezvědomí velice rychle.

+3/0
20.5.2016 16:21

M17i69c79h19a65l 80M62i73l95l59e43r 9276962319762

vzhledem k oznameni vysetrujicich uradu, ze zadna z moznosti neni vyloucena a vsechny se berou v uvahu, potencialni technicke problemy letadla se nadale zkoumaji. Ze to clanek vyslovene nepise, to neznamena, ze se to nedeje.

+3/0
20.5.2016 16:28

M97i88c37h26a44l 80S17l76a96v39í23č31e12k 1339468552189

Ale ano, to beru a jsem si tím i jist. Mne jen zaráží neustálé zdůrazňování možnosti teroristického útoku a vylučování technické závady.

0/0
20.5.2016 16:37

M35i53c70h52a41l 12M60i87l40l57e56r 9686482489592

eventualita teroristickeho utolku prece dava v diskuzi i panum novinarum moznost cele rady uvah a zaveru;-);-);-)

Mnohem vic nez selhani techniky nebo chyba pilota.

+1/0
20.5.2016 16:41

M75i90r79o47s59l91a52v 36D36v62o13ř21á35k 9675400717725

Egyptské letadlo ztracené nad Sinají padlo za oběť teroristům.

Airbusy mají pověst spolehlivého stroje,já si pamatuji jen jeden,ztracený z technických příčin - francouzský stroj který havaroval 1.června 2009.

To jsou důvody,proč teroristický útok považuji za pravděpodobný.

+1/0
20.5.2016 17:03

M23i86c19h70a77l 15M54i56l35l64e55r 9496582299382

spis bych v teto fazi pouzil vyraz "pravdepodobnejsi"

0/0
20.5.2016 17:05

M90i73r70o35s41l65a18v 57D42v10o44ř26á78k 9975480627725

Mně to vyjde na stejno,ale pokud na tom trváte,nemám námitek.

+2/0
20.5.2016 17:07

M26i84r95o35s60l50a14v 23D73v92o12ř66á86k 9795850147835

P.S.

Jeden byl ztracen kvůli pilotovy ale to nebylo chybou nýbrž úmyslem německého pilota kterému "hráblo".

+1/0
20.5.2016 17:06

J82i44r92i 69K45o40s56t78k60a 2378762706372

tento let air france nespadl kvuli technicke zavade. zamrzly pitotky (coz bylo docela bezne), bohuzel piloti to nepoznali a poslali letadlo k zemi.

+1/0
20.5.2016 19:16

L77i37b26o92r 75Ž41ů44r41e64k 2223296310288

Air asia loni před rokem - skoro totéž jako Air France. Jedině spouštěč jiný (pitotky nebyli příčinou pádu Air France, pouze prvotním spouštěčem který k neměl vést k tomu k čemu vedl).

+1/0
20.5.2016 20:53

K91a25r54e75l 23H63a39t73v24a64n28i 2794567486640

Ti Francouzi spadli v Atlantiku kvuli zamrznutym snimacum tlaku (= rychlosti) vzduchu (pomerne mala zavada) a naslednym "zamrznutim" pilotu.

0/0
21.5.2016 4:42

M77i81r88o75s46l12a64v 34D39v70o85ř19á71k 9485510787795

Také se pak dělala opatření.Pitotova převádí tlak proudícího vzduchu na údaj o rychlosti letadla a to je údaj životně důležitý.

Tady to docela srozumitelně popisují :

https://cs.wikipedia.org/wiki/Pitotova_trubice

0/0
21.5.2016 12:56

J49i24r22i 64K63o16s61t63k17a 2968132226602

tak dekomprese mohla nastat jak po vybuchu bomby tak po technicke zavade. kdo vylucuje technickou zavadu?

0/0
20.5.2016 19:06

J74i95ř84í 94M75o85r40s39e 7543819882595

Otázkou je, jaká technická závada by způsobila dekompresi a SOUČASNĚ znemožnila posádce veškerou možnost komunikace.Tj. včetně například nastavení squawku 7700. A neberu, že neměli čas, letěli ještě dost dlouho, jsou tam dva piloti a nastait to je otázka pár sekund.

Mimochodem, přesně tohle by mne v článku zajímalo - jestli ten radarový kontakt ke kondi byl čistě jen pasivní, nebo ještě dostávali data z transpondéru.

0/0
20.5.2016 21:09

M30i46c52h76a30l 12R74e23j48z10e17k 5346527235271

A co asi bela ta kyalikova maska nez okysliceni? A potopeni? Fakt nejsi expert ale keci mas dost.

+1/0
20.5.2016 16:47

M82i24c82h94a66l 30S26l19a21v23í86č52e74k 1919488192689

Asi mam keci, ale zkus si dat do pusy hadici od beziciho vysavace , vydejchni a pak se zkus stejnou rourou nadejchnout. Uvidíme, kolik kyaliku vdechnes. Pote si zopakuj cestinu a pak uz budes se budes moci seznámit s fyzikou a pojmem tlak.

0/−1
20.5.2016 16:59

M40i74r13o85s24l21a39v 76D11v47o47ř36á94k 9775700337715

Budete se divit,ale kyslíku bude dost.Jinak by nefungovalo dýchání "z úst do úst".

0/0
20.5.2016 17:09

M23i56r39o98s93l92a98v 29D42v65o16ř24á31k 9475550617965

Ještě jedna připomínka : kritizujete něčí češtinu a klidně napíšete keci místo kecy. :-/

0/0
20.5.2016 17:13

M64i21c48h23a96l 98S70l64a88v28í78č70e84k 1289198812519

Zareaguji na oba vaše příspěvky najednou. Začnu tím druhým. Keci, stejně jako kyalik a chybějící diakritiku jsem použil schválně, abych se přiblížil stylu pana Rejzka. Skutečné chyby jste si nevšiml. Ta je v neodmazání prvého budes, vzniklé při úpravě stylizace mé poslední věty.

A nyní k prvému příspěvku. S fyzikou na tom budete podobně jako pan Rejzek, pletete si podtlak s přetlakem. Při dýchání z úst do úst vháníte (tlačíte) vámi vydechovaný vzduch do plic bezvědomého. Podtlak vzduch z plic "vytáhne".

0/0
20.5.2016 18:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.