Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Egyptská armáda objevila trosky airbusu. Našly se i ostatky cestujících

Egyptské námořnictvo objevilo trosky letadla EgyptAir, které se v noci na čtvrtek zřítilo ve Středomoří. Asi 290 kilometrů severně od egyptské Alexandrie se v moři našla sedadla, zavazadla cestujících i lidské ostatky. Nyní se pátrá po černých skříňkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V42l71a87s57t42i77m63i25l 84Č84e72c46h 6230954321175

Chtěli byste letět s tou egyptskou společností?

0/0
23.5.2016 12:14

M76i53c85h55a43l 12M17i18l91l89e52r 9246252709542

tady je odkaz na kour na palube - nejdriv v jedne z toalet, pak v "avionic bay" pod kokpitem a o 3 minuty pozdeji vysadily vsechny systemy letadla.

Podle Philipa Bauma z Aviation Security International Magazine, to nejspis nevypada na unos nebo rvacku v kokpitu, ale spis pozar technickeho puvodu, kratke spojeni nebo pozar nasledkem bomby.

Philip Baum, the editor of Aviation Security International Magazine, told the BBC that technical failure could not be ruled out.

"There was smoke reported in the aircraft lavatory, then smoke in the avionics bay, and over a period of three minutes the aircraft's systems shut down," he said.

"That's starting to indicate that it probably wasn't a hijack, it probably wasn't a struggle in the cockpit, it's more likely a fire on board. Now whether that was a technical fire, a short circuit, or whether it was because a bomb went off on board, we don't know."

0/0
21.5.2016 6:08

M70i63c17h43a30l 91M31i86l20l90e12r 9806592799482

http://www.telegraph.co.uk/news/2016/05/20/egyptair-crash-body-parts-and-luggage-found-at-wreckage-site-of/

0/0
21.5.2016 6:09

M74i10c71h77a67l 91K71u20c73h19t64a 6213144554322

Jo!;-DR^

Pokud informaci "nejmenovaného egyptského zdroje" potvrzuje i sám velký Miller (a pochopitelně dokládá odkazy na "světový tisk" ), tak musí být pravdivá!!!

0/0
21.5.2016 8:59

M30i22c76h76a80l 55M69i80l16l45e32r 9816312479982

Je znamo, ze cim vetsi hlupak, tim vice mu vadi lide chytri a znali veci. Cim vetsi jejich znalosti nebo mira informovanosti, tim vic to hlupaky stve.

Ti ponekud chytrejsi mezi nimi aspon vedi, ze mlceti zlato, ale cim vetsi hlupak tim vic se proste musi ozvat nahlas. Ne nadarmo se rika, ze prazdne sudy nejvic duni.:-P

0/0
21.5.2016 9:09

M81i25c85h14a79l 61K21u44c21h74t31a 6883164714512

Zlatá slova...

0/0
21.5.2016 9:34

M34i39c24h98a26l 92M25i48l74l92e52r 9796582119892

tve sudy uz nejspis spustily v tvem okoli zemetreseni;-D

0/0
21.5.2016 9:37

M20i26c49h91a13l 29K87u32c33h83t30a 6403614894752

Jako vždy máš pravdu! Snad jen to okolí bych pojal poněkud šířeji...

0/0
21.5.2016 9:40

L75u18d69ě71k 34F56u60x42a 9406370394907

Teroristé? Ehm, ti by se už bili v prsa a chlubili svou "statečností":-/ Vysmál bych se všem těmhle hrdinům, co se nebojí zabíjet civilisty včetně žen a dětí a ještě si kreténi myslí, že je za to bůh miluje........... .

Tipuju to na nehodu, technické selhání. Obzvlášť pokud jsou pravdivé ty podivné manévry letadla těsně před pádem.

0/0
21.5.2016 1:23

M55i88c79h44a28l 29M71i98l38l46e36r 9226502439282

mluvi se o zprave vyslane systemem o kouri v jedne z toalet na palube, ale nebylo potvrzeno

0/0
21.5.2016 4:36

M97i58r34o88s94l59a52v 68S67v59o28b48o10d44a 3501414322406

to vynoreni jsem prehnal z osmi metru to bude s krvi z usi pri potapeni bez pristroje, s pristrojem nevim jake budou nasledky, ale predpokladam, ze budou horsi :)

0/0
20.5.2016 20:36

M94i41r70o89s52l91a11v 70S44v85o94b72o50d52a 3611564322956

co se tam pise o podtlaku? to je jedina vec kterou nechapu a neverim tomu, ze se clovek nedokaze nadechnout z kyslikove masky ve ctvrtinovem tlaku oproti normalnimu a o tom tam nic neni

0/0
20.5.2016 20:04

J14i25ř87í 56M36o90r30s20e 7383339222565

Berte to tak, že máte na palubě zhruba čtrtinu, možná i více lidí, kteří v tom okamžiku spí. Dekomprese nemusí nutně vypadat jako ve filmu, kde to vysává z kabiny věci i lidi. Pokud budete ve výšce kolem 35,000 stop a dojde k dekompresi, mají pasažéři a posádka zhruba 30-45 sekund užitečného vědomí, pak už neudělají nic. Dokonce i pilotům se při troše smůly stává, že hypoxii nepoznají včas a pak už je přiliš pozdě.

A ještě jeden detail - masky pro pasažéry nejsou schopny dodávat dostatek kyslíku pro delší pobyt v podobném prostředí, jsou pouze pomůcka, takže se musí klesat. Navíc si je určitá část pasažérů sundá, protože začnou mít pocit, že nefungují.

Nadechnout se z nich dokážete, v tom problém není.

0/0
20.5.2016 20:51

M68i77r76o92s12l43a83v 56S27v11o58b10o28d80a 3781254662276

ja vim, souhlasim s Vami. O filmovych dekompresich jsem nikdy neuvazoval. Chapu i kondenzaci pri prudkem snizeni tlaku, jen proste nechapu to jak tu je nize tvrzeno o tom vydechnuti do vysavace a nikde jsem o tom nic nenasel, takze tomu tvrzeni neverim a stale si myslim, ze kdyz ma clovek pristup ke kysliku tak spise zmrzne nez, ze by se udusil, samozrejmosti je okamzite klesani, ale to jsou minuty, takze to musi byt neskutecne peklo.

Nicmene si to s panem nevysvetlime, ale problem se spanim z toho mit nebudu :)

0/0
20.5.2016 21:20

L76u64d57ě54k 68F80u87x42a 9836480934487

Víte, proč mají stihači na sobě přetlakový oděv? Proč jim nestačí kyslíková maska?

0/0
21.5.2016 1:24

K76a22r23e17l 94H73a61t22v28a49n10i 2624287366310

Pretlakovy odev nema s nedostatkem kysliku nic spolecneho. Ten odev brani prelevani krve v tele pri prudkem manevrovani, zejmena zamezuje odkrveni mozku.

0/0
21.5.2016 4:39
Foto

M85i23r52o43s13l18a79v 32S92t75e89i61n20e75r 6348774363115

Vyzvednutí černých skříněk nebude lehké. Podle námořní mapy:

http://map.openseamap.org/?layers=BFTFFFFFFTF0FFFFFTTT

je 280 km na sever od Alexandrie hloubka dost přesně 2000m.

Pravděpodobně tam ale nejsou silné proudy, takže se vše může podařit.

0/0
20.5.2016 19:55

R57a30d70a66n 44K41u83b75a88n14t 1633570629800

Ještě by mě zajímalo jak daleko pípák vysílá pod vodou. Je tam i přes 3000

0/0
20.5.2016 19:57

J16i68ř68í 92M82o84r75s22e 7553369982635

Záleží na typu a podmínkách. Řekněme, že rozumně lze očekávat tak 4-6km.

+1/0
20.5.2016 20:19

T60o69m52á42š 95Š55t34r72i65g25n54e60r 9451267410551

U AF-447 sa vedelo ze spadlo do oblasti velkej ako cele stredozemne more. A predsa nasli a vytiahli cierne skrinky z hlbky 4km. Tu je vrak uz zrejme lokalizovany (alebo velmi skoro bude), takze staci k nemu poslat UUV ktore dno preskuma a skrinky vyzdvihne.

0/0
20.5.2016 21:45

M87i18c65h58a43l 15H85a30u70f 4708299735301

Souhlasím se všemi, kdo píší, že to vypadá na dekompresi, následné klesání na "hladinu přežití" a pak pád. Pilot asi dělal co mohl, ale rozpadlo se mu to pod rukama;-(

+3/0
20.5.2016 18:45

R51a61d11a72n 60K55u18b63a42n77t 1633930119200

Takže bomba?

0/0
20.5.2016 18:58

M62i35c72h47a58l 21H20a95u11f 4748639475281

Buď a nebo technická chyba. Nebylo by to poprvé, co letadlu uletěl, vinou nulové údržby, kus trupu za letu nebo uletěly vrata nákladového prostoru a propadla se podlaha atd.

+2/0
20.5.2016 19:08

R24a64d33a39n 95K89u67b79a94n82t 1893260529210

Keller o tom mluvil. Ty letadla jsou nerozbitná. Nerozbitná ve smyslu takových následků.

0/0
20.5.2016 19:56

J14i35ř17í 91M97o86r96s31e 7863919162355

Teď vám nerozumím. Všechno je "rozbitné". Zejména, když vám třeba "v servisu" omylem někdo použije "ne úplně vhodné šrouby" atd.

+1/0
20.5.2016 20:22

R71a19d87a35n 38K35u12b44a96n67t 1413130109550

Mám na mysli postupy oprav, dodržování předpisů a celkovou jednoduchost letadla.

0/0
20.5.2016 20:50

J81i95ř97í 12M42o51r67s53e 7403119272835

Přiznám se, že to pořád ještě moc nechápu, zejména s odkazem na "Kellera", moje chyba, nejsem v obraze. Ale i dokonale servisovaný letoun může selhat, všechno je to jen technika a ti, kdo to opravují jsou jenom lidé. Navíc, letoun lze dostat mimo jeho technologické limity, například chybou pilota, lze jej poškodit v intervalu mezi prohlídkami a pak najednou něco selže. Bude to podvozek? Nějaké táhlo? Nebo praskne hadice od hydrauliky? A i když to nebude nic podobného, mohou zamrznout pitotky (klidně i všechny) a piloti nepochopí, co se děje atd.

A jedna věc, která se objevila v poslední době - ono se nikdy vlastně nepočítalo s tím, že existují kutilové, kteří mají takřka nelimitovaný přístup k technologiím, takže například komunikace transpondérů s okolím není vlastně nijak autentikovaná. To znamená, že pokud budete mít v letounu antikolizní systém, který je používán autopilotem, je velmi dobře představitelná situace, kdy mu někdo podvrhne zvenčí informace o překážce (překážkách) v kolizním kurzu a pak bude docela zajímavé sledovat, co s tím ten palubní systém udělá...

0/0
20.5.2016 21:02

R46a94d17a20n 38K26u47b97a13n69t 1573170909830

Uff to se mi ani nechce věřit, že by někdo zasáhnul do řízení. Teď se o tom uvažovalo v souvislosti s Lubitzem. Ale hacknout to?

Nechtěl jsme se rozepisovat, měl jsem na mysli pravděpodobnost. Nic jiného při 5% množství informací ani nelze dělat. To letatdlo prostě není rizikový typ, letecká společnost není na indexu a servisování je na úrovni i v mnohem horších oblastech.

Z toho dovozuji pravděpodobnost lidské chyby a nebo plechovka od limonády jako minule.

0/0
20.5.2016 21:09

J90i79ř11í 25M10o77r66s95e 7523989632545

Sázím na plechovku.

0/0
20.5.2016 23:21

J88i16ř78í 88M23o88r33s94e 7823439892665

Jo a ještě k tomu "hacknutí" - to je zatím teoretická rovina, protože se na to přišlo bez praktické ukázky. Nicméně - pasivní antikolizní systém funguje tak, že poslouchá okolní komunikaci a čte odpovědi transpondérů radarům, takže zná pozice okolního provozu a může spočítat, zda jde o kolizní kurz. Aktivní je schopen se kolem sebe těch transpondérů ptát. Pokud budeme vysílat fiktivní "odpovědi", můžeme teoreticky *CAS systému namluvit, že přímo proti němu letí shluk objektů na kolizním kurzu a je otázkou, jak se pak zachová.

Zejména, pokud by žádný pilotnebyl v daném okamžku v kabině, což zní šíleně, ale ano, už i tohle tady bylo, bohužel. ;-(

0/0
20.5.2016 23:29

R66a24d28a62n 59K74u84b68a85n94t 1533640829810

Hloubka v místě dopadu se pohybuje mezi 2000 až 3000 m

https://twitter.com/MarineTraffic/status/733649680098168833/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw

0/0
20.5.2016 18:24

M92i36c10h55a25l 16S93l38a47v80í12č59e70k 1939618112769

Teorií spousta, spíše mne zaráží, že se nevěnuje příliš pozornosti manévrům letadla před pádem. Zejména ztrátě výšky. Rozhodně nejsem expert, ale budí to u mne dojem, že došlo k náhlé dekompresi (ať už z jakýchkoli příčin) na palubě letadla a piloti se jej snažili dostat na výšku, ve které se dá dýchat. Ona totiž kyslíková maska v 11 km nepomůže. Je to v podstatě opačný příklad potápění. A bez okysličení mozku přichází bezvědomí velice rychle.

+3/0
20.5.2016 16:21

M21i90c86h35a76l 81M82i61l62l41e95r 9406702529292

vzhledem k oznameni vysetrujicich uradu, ze zadna z moznosti neni vyloucena a vsechny se berou v uvahu, potencialni technicke problemy letadla se nadale zkoumaji. Ze to clanek vyslovene nepise, to neznamena, ze se to nedeje.

+3/0
20.5.2016 16:28

M24i38c30h46a10l 39S78l16a84v72í87č27e16k 1449688892409

Ale ano, to beru a jsem si tím i jist. Mne jen zaráží neustálé zdůrazňování možnosti teroristického útoku a vylučování technické závady.

0/0
20.5.2016 16:37

M48i23c50h14a22l 87M41i34l32l44e34r 9286672609642

eventualita teroristickeho utolku prece dava v diskuzi i panum novinarum moznost cele rady uvah a zaveru;-);-);-)

Mnohem vic nez selhani techniky nebo chyba pilota.

+1/0
20.5.2016 16:41

M96i49r96o38s96l31a39v 34D91v76o57ř15á39k 9805520827555

Egyptské letadlo ztracené nad Sinají padlo za oběť teroristům.

Airbusy mají pověst spolehlivého stroje,já si pamatuji jen jeden,ztracený z technických příčin - francouzský stroj který havaroval 1.června 2009.

To jsou důvody,proč teroristický útok považuji za pravděpodobný.

+1/0
20.5.2016 17:03

M56i33c51h52a45l 83M54i47l88l97e85r 9876732929952

spis bych v teto fazi pouzil vyraz "pravdepodobnejsi"

0/0
20.5.2016 17:05

M41i62r94o71s20l49a31v 78D82v26o11ř16á83k 9895190947975

Mně to vyjde na stejno,ale pokud na tom trváte,nemám námitek.

+2/0
20.5.2016 17:07

M51i57r69o62s31l82a53v 65D51v80o73ř78á85k 9875170317205

P.S.

Jeden byl ztracen kvůli pilotovy ale to nebylo chybou nýbrž úmyslem německého pilota kterému "hráblo".

+1/0
20.5.2016 17:06

J26i41r93i 64K18o61s59t90k88a 2578732726142

tento let air france nespadl kvuli technicke zavade. zamrzly pitotky (coz bylo docela bezne), bohuzel piloti to nepoznali a poslali letadlo k zemi.

+1/0
20.5.2016 19:16

L26i19b24o69r 86Ž67ů19r15e31k 2673956290628

Air asia loni před rokem - skoro totéž jako Air France. Jedině spouštěč jiný (pitotky nebyli příčinou pádu Air France, pouze prvotním spouštěčem který k neměl vést k tomu k čemu vedl).

+1/0
20.5.2016 20:53

K78a68r57e10l 71H44a63t13v26a40n18i 2204447356590

Ti Francouzi spadli v Atlantiku kvuli zamrznutym snimacum tlaku (= rychlosti) vzduchu (pomerne mala zavada) a naslednym "zamrznutim" pilotu.

0/0
21.5.2016 4:42

M46i88r87o88s57l88a30v 81D89v38o24ř43á26k 9925160267345

Také se pak dělala opatření.Pitotova převádí tlak proudícího vzduchu na údaj o rychlosti letadla a to je údaj životně důležitý.

Tady to docela srozumitelně popisují :

https://cs.wikipedia.org/wiki/Pitotova_trubice

0/0
21.5.2016 12:56

J76i50r52i 54K68o30s61t53k20a 2358562606232

tak dekomprese mohla nastat jak po vybuchu bomby tak po technicke zavade. kdo vylucuje technickou zavadu?

0/0
20.5.2016 19:06

J97i52ř13í 16M88o90r58s85e 7843369282325

Otázkou je, jaká technická závada by způsobila dekompresi a SOUČASNĚ znemožnila posádce veškerou možnost komunikace.Tj. včetně například nastavení squawku 7700. A neberu, že neměli čas, letěli ještě dost dlouho, jsou tam dva piloti a nastait to je otázka pár sekund.

Mimochodem, přesně tohle by mne v článku zajímalo - jestli ten radarový kontakt ke kondi byl čistě jen pasivní, nebo ještě dostávali data z transpondéru.

0/0
20.5.2016 21:09

M68i22c81h86a73l 81R44e49j79z94e10k 5196657395711

A co asi bela ta kyalikova maska nez okysliceni? A potopeni? Fakt nejsi expert ale keci mas dost.

+1/0
20.5.2016 16:47

M63i22c16h46a75l 22S68l75a69v33í90č46e54k 1139358342469

Asi mam keci, ale zkus si dat do pusy hadici od beziciho vysavace , vydejchni a pak se zkus stejnou rourou nadejchnout. Uvidíme, kolik kyaliku vdechnes. Pote si zopakuj cestinu a pak uz budes se budes moci seznámit s fyzikou a pojmem tlak.

0/−1
20.5.2016 16:59

M45i64r76o70s74l67a82v 16D34v91o11ř25á64k 9385330547515

Budete se divit,ale kyslíku bude dost.Jinak by nefungovalo dýchání "z úst do úst".

0/0
20.5.2016 17:09

M78i89r84o27s61l91a95v 57D69v79o36ř16á31k 9795130357755

Ještě jedna připomínka : kritizujete něčí češtinu a klidně napíšete keci místo kecy. :-/

0/0
20.5.2016 17:13

M27i29c84h68a37l 86S68l11a20v44í97č10e11k 1499848212619

Zareaguji na oba vaše příspěvky najednou. Začnu tím druhým. Keci, stejně jako kyalik a chybějící diakritiku jsem použil schválně, abych se přiblížil stylu pana Rejzka. Skutečné chyby jste si nevšiml. Ta je v neodmazání prvého budes, vzniklé při úpravě stylizace mé poslední věty.

A nyní k prvému příspěvku. S fyzikou na tom budete podobně jako pan Rejzek, pletete si podtlak s přetlakem. Při dýchání z úst do úst vháníte (tlačíte) vámi vydechovaný vzduch do plic bezvědomého. Podtlak vzduch z plic "vytáhne".

0/0
20.5.2016 18:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.