Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Egyptská armáda objevila trosky airbusu. Našly se i ostatky cestujících

Egyptské námořnictvo objevilo trosky letadla EgyptAir, které se v noci na čtvrtek zřítilo ve Středomoří. Asi 290 kilometrů severně od egyptské Alexandrie se v moři našla sedadla, zavazadla cestujících i lidské ostatky. Nyní se pátrá po černých skříňkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V49l98a81s43t12i39m75i67l 70Č83e38c28h 6850974951225

Chtěli byste letět s tou egyptskou společností?

0/0
23.5.2016 12:14

M10i20c56h21a60l 42M93i10l29l45e49r 9926562259532

tady je odkaz na kour na palube - nejdriv v jedne z toalet, pak v "avionic bay" pod kokpitem a o 3 minuty pozdeji vysadily vsechny systemy letadla.

Podle Philipa Bauma z Aviation Security International Magazine, to nejspis nevypada na unos nebo rvacku v kokpitu, ale spis pozar technickeho puvodu, kratke spojeni nebo pozar nasledkem bomby.

Philip Baum, the editor of Aviation Security International Magazine, told the BBC that technical failure could not be ruled out.

"There was smoke reported in the aircraft lavatory, then smoke in the avionics bay, and over a period of three minutes the aircraft's systems shut down," he said.

"That's starting to indicate that it probably wasn't a hijack, it probably wasn't a struggle in the cockpit, it's more likely a fire on board. Now whether that was a technical fire, a short circuit, or whether it was because a bomb went off on board, we don't know."

0/0
21.5.2016 6:08

M88i96c32h49a71l 30M17i23l30l53e36r 9236962509262

http://www.telegraph.co.uk/news/2016/05/20/egyptair-crash-body-parts-and-luggage-found-at-wreckage-site-of/

0/0
21.5.2016 6:09

M97i37c10h14a68l 98K80u18c81h17t15a 6813234654882

Jo!;-DR^

Pokud informaci "nejmenovaného egyptského zdroje" potvrzuje i sám velký Miller (a pochopitelně dokládá odkazy na "světový tisk" ), tak musí být pravdivá!!!

0/0
21.5.2016 8:59

M81i21c54h39a49l 30M62i57l34l91e91r 9956352679332

Je znamo, ze cim vetsi hlupak, tim vice mu vadi lide chytri a znali veci. Cim vetsi jejich znalosti nebo mira informovanosti, tim vic to hlupaky stve.

Ti ponekud chytrejsi mezi nimi aspon vedi, ze mlceti zlato, ale cim vetsi hlupak tim vic se proste musi ozvat nahlas. Ne nadarmo se rika, ze prazdne sudy nejvic duni.:-P

0/0
21.5.2016 9:09

M29i96c59h13a46l 21K91u52c55h54t17a 6883494424662

Zlatá slova...

0/0
21.5.2016 9:34

M48i93c57h40a70l 25M67i66l10l94e45r 9796752219762

tve sudy uz nejspis spustily v tvem okoli zemetreseni;-D

0/0
21.5.2016 9:37

M12i55c50h58a86l 17K32u20c29h77t88a 6683974834422

Jako vždy máš pravdu! Snad jen to okolí bych pojal poněkud šířeji...

0/0
21.5.2016 9:40
Foto

L41u22d24ě67k 52F97u48x94a 9956180604397

Teroristé? Ehm, ti by se už bili v prsa a chlubili svou "statečností":-/ Vysmál bych se všem těmhle hrdinům, co se nebojí zabíjet civilisty včetně žen a dětí a ještě si kreténi myslí, že je za to bůh miluje........... .

Tipuju to na nehodu, technické selhání. Obzvlášť pokud jsou pravdivé ty podivné manévry letadla těsně před pádem.

0/0
21.5.2016 1:23

M58i17c11h41a26l 40M78i51l60l48e90r 9546582269832

mluvi se o zprave vyslane systemem o kouri v jedne z toalet na palube, ale nebylo potvrzeno

0/0
21.5.2016 4:36

M38i62r80o55s68l81a67v 63S32v64o18b68o78d63a 3601534502366

to vynoreni jsem prehnal z osmi metru to bude s krvi z usi pri potapeni bez pristroje, s pristrojem nevim jake budou nasledky, ale predpokladam, ze budou horsi :)

0/0
20.5.2016 20:36

M76i72r12o27s46l72a38v 29S41v80o91b31o69d18a 3361234202416

co se tam pise o podtlaku? to je jedina vec kterou nechapu a neverim tomu, ze se clovek nedokaze nadechnout z kyslikove masky ve ctvrtinovem tlaku oproti normalnimu a o tom tam nic neni

0/0
20.5.2016 20:04

J25i61ř90í 57M89o53r78s75e 7183709982875

Berte to tak, že máte na palubě zhruba čtrtinu, možná i více lidí, kteří v tom okamžiku spí. Dekomprese nemusí nutně vypadat jako ve filmu, kde to vysává z kabiny věci i lidi. Pokud budete ve výšce kolem 35,000 stop a dojde k dekompresi, mají pasažéři a posádka zhruba 30-45 sekund užitečného vědomí, pak už neudělají nic. Dokonce i pilotům se při troše smůly stává, že hypoxii nepoznají včas a pak už je přiliš pozdě.

A ještě jeden detail - masky pro pasažéry nejsou schopny dodávat dostatek kyslíku pro delší pobyt v podobném prostředí, jsou pouze pomůcka, takže se musí klesat. Navíc si je určitá část pasažérů sundá, protože začnou mít pocit, že nefungují.

Nadechnout se z nich dokážete, v tom problém není.

0/0
20.5.2016 20:51

M10i93r50o28s80l52a81v 20S25v17o26b49o50d86a 3701114942986

ja vim, souhlasim s Vami. O filmovych dekompresich jsem nikdy neuvazoval. Chapu i kondenzaci pri prudkem snizeni tlaku, jen proste nechapu to jak tu je nize tvrzeno o tom vydechnuti do vysavace a nikde jsem o tom nic nenasel, takze tomu tvrzeni neverim a stale si myslim, ze kdyz ma clovek pristup ke kysliku tak spise zmrzne nez, ze by se udusil, samozrejmosti je okamzite klesani, ale to jsou minuty, takze to musi byt neskutecne peklo.

Nicmene si to s panem nevysvetlime, ale problem se spanim z toho mit nebudu :)

0/0
20.5.2016 21:20
Foto

L41u64d53ě28k 38F87u45x29a 9826570484707

Víte, proč mají stihači na sobě přetlakový oděv? Proč jim nestačí kyslíková maska?

0/0
21.5.2016 1:24

K64a66r29e53l 80H97a79t50v37a83n41i 2984267176440

Pretlakovy odev nema s nedostatkem kysliku nic spolecneho. Ten odev brani prelevani krve v tele pri prudkem manevrovani, zejmena zamezuje odkrveni mozku.

0/0
21.5.2016 4:39
Foto

M51i16r13o81s76l79a18v 39S44t44e81i65n62e82r 6608684333715

Vyzvednutí černých skříněk nebude lehké. Podle námořní mapy:

http://map.openseamap.org/?layers=BFTFFFFFFTF0FFFFFTTT

je 280 km na sever od Alexandrie hloubka dost přesně 2000m.

Pravděpodobně tam ale nejsou silné proudy, takže se vše může podařit.

0/0
20.5.2016 19:55

R54a52d59a29n 96K16u72b31a53n70t 1563320539110

Ještě by mě zajímalo jak daleko pípák vysílá pod vodou. Je tam i přes 3000

0/0
20.5.2016 19:57

J31i52ř92í 22M78o75r70s89e 7553369842185

Záleží na typu a podmínkách. Řekněme, že rozumně lze očekávat tak 4-6km.

+1/0
20.5.2016 20:19

T97o42m26á67š 75Š24t18r37i70g63n84e31r 9191967190551

U AF-447 sa vedelo ze spadlo do oblasti velkej ako cele stredozemne more. A predsa nasli a vytiahli cierne skrinky z hlbky 4km. Tu je vrak uz zrejme lokalizovany (alebo velmi skoro bude), takze staci k nemu poslat UUV ktore dno preskuma a skrinky vyzdvihne.

0/0
20.5.2016 21:45

M35i47c81h21a90l 79H44a19u88f 4478899575111

Souhlasím se všemi, kdo píší, že to vypadá na dekompresi, následné klesání na "hladinu přežití" a pak pád. Pilot asi dělal co mohl, ale rozpadlo se mu to pod rukama;-(

+3/0
20.5.2016 18:45

R63a96d32a44n 87K17u40b14a85n93t 1423230269390

Takže bomba?

0/0
20.5.2016 18:58

M66i67c71h13a81l 66H24a64u18f 4548729275281

Buď a nebo technická chyba. Nebylo by to poprvé, co letadlu uletěl, vinou nulové údržby, kus trupu za letu nebo uletěly vrata nákladového prostoru a propadla se podlaha atd.

+2/0
20.5.2016 19:08

R96a17d78a38n 34K60u36b17a66n61t 1853310889770

Keller o tom mluvil. Ty letadla jsou nerozbitná. Nerozbitná ve smyslu takových následků.

0/0
20.5.2016 19:56

J51i49ř52í 49M96o74r49s76e 7513269442175

Teď vám nerozumím. Všechno je "rozbitné". Zejména, když vám třeba "v servisu" omylem někdo použije "ne úplně vhodné šrouby" atd.

+1/0
20.5.2016 20:22

R90a85d98a87n 77K71u69b87a42n95t 1163650189620

Mám na mysli postupy oprav, dodržování předpisů a celkovou jednoduchost letadla.

0/0
20.5.2016 20:50

J88i32ř98í 15M84o80r92s87e 7723249642155

Přiznám se, že to pořád ještě moc nechápu, zejména s odkazem na "Kellera", moje chyba, nejsem v obraze. Ale i dokonale servisovaný letoun může selhat, všechno je to jen technika a ti, kdo to opravují jsou jenom lidé. Navíc, letoun lze dostat mimo jeho technologické limity, například chybou pilota, lze jej poškodit v intervalu mezi prohlídkami a pak najednou něco selže. Bude to podvozek? Nějaké táhlo? Nebo praskne hadice od hydrauliky? A i když to nebude nic podobného, mohou zamrznout pitotky (klidně i všechny) a piloti nepochopí, co se děje atd.

A jedna věc, která se objevila v poslední době - ono se nikdy vlastně nepočítalo s tím, že existují kutilové, kteří mají takřka nelimitovaný přístup k technologiím, takže například komunikace transpondérů s okolím není vlastně nijak autentikovaná. To znamená, že pokud budete mít v letounu antikolizní systém, který je používán autopilotem, je velmi dobře představitelná situace, kdy mu někdo podvrhne zvenčí informace o překážce (překážkách) v kolizním kurzu a pak bude docela zajímavé sledovat, co s tím ten palubní systém udělá...

0/0
20.5.2016 21:02

R74a52d78a29n 65K61u92b27a69n49t 1173770839240

Uff to se mi ani nechce věřit, že by někdo zasáhnul do řízení. Teď se o tom uvažovalo v souvislosti s Lubitzem. Ale hacknout to?

Nechtěl jsme se rozepisovat, měl jsem na mysli pravděpodobnost. Nic jiného při 5% množství informací ani nelze dělat. To letatdlo prostě není rizikový typ, letecká společnost není na indexu a servisování je na úrovni i v mnohem horších oblastech.

Z toho dovozuji pravděpodobnost lidské chyby a nebo plechovka od limonády jako minule.

0/0
20.5.2016 21:09

J60i11ř45í 54M42o86r40s44e 7843269772455

Sázím na plechovku.

0/0
20.5.2016 23:21

J40i62ř24í 12M23o83r33s71e 7953279192225

Jo a ještě k tomu "hacknutí" - to je zatím teoretická rovina, protože se na to přišlo bez praktické ukázky. Nicméně - pasivní antikolizní systém funguje tak, že poslouchá okolní komunikaci a čte odpovědi transpondérů radarům, takže zná pozice okolního provozu a může spočítat, zda jde o kolizní kurz. Aktivní je schopen se kolem sebe těch transpondérů ptát. Pokud budeme vysílat fiktivní "odpovědi", můžeme teoreticky *CAS systému namluvit, že přímo proti němu letí shluk objektů na kolizním kurzu a je otázkou, jak se pak zachová.

Zejména, pokud by žádný pilotnebyl v daném okamžku v kabině, což zní šíleně, ale ano, už i tohle tady bylo, bohužel. ;-(

0/0
20.5.2016 23:29

R40a54d71a90n 91K48u24b30a31n70t 1303910519270

Hloubka v místě dopadu se pohybuje mezi 2000 až 3000 m

https://twitter.com/MarineTraffic/status/733649680098168833/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw

0/0
20.5.2016 18:24

M81i77c73h40a67l 61S51l30a30v40í12č66e36k 1339548212289

Teorií spousta, spíše mne zaráží, že se nevěnuje příliš pozornosti manévrům letadla před pádem. Zejména ztrátě výšky. Rozhodně nejsem expert, ale budí to u mne dojem, že došlo k náhlé dekompresi (ať už z jakýchkoli příčin) na palubě letadla a piloti se jej snažili dostat na výšku, ve které se dá dýchat. Ona totiž kyslíková maska v 11 km nepomůže. Je to v podstatě opačný příklad potápění. A bez okysličení mozku přichází bezvědomí velice rychle.

+3/0
20.5.2016 16:21

M42i90c33h23a86l 24M49i51l45l11e57r 9236692429322

vzhledem k oznameni vysetrujicich uradu, ze zadna z moznosti neni vyloucena a vsechny se berou v uvahu, potencialni technicke problemy letadla se nadale zkoumaji. Ze to clanek vyslovene nepise, to neznamena, ze se to nedeje.

+3/0
20.5.2016 16:28

M60i94c11h55a97l 65S59l56a70v20í33č41e87k 1359228902759

Ale ano, to beru a jsem si tím i jist. Mne jen zaráží neustálé zdůrazňování možnosti teroristického útoku a vylučování technické závady.

0/0
20.5.2016 16:37

M19i51c86h10a28l 13M93i62l33l87e31r 9596932169592

eventualita teroristickeho utolku prece dava v diskuzi i panum novinarum moznost cele rady uvah a zaveru;-);-);-)

Mnohem vic nez selhani techniky nebo chyba pilota.

+1/0
20.5.2016 16:41

M97i79r16o40s31l98a23v 61D82v44o61ř13á63k 9825610267335

Egyptské letadlo ztracené nad Sinají padlo za oběť teroristům.

Airbusy mají pověst spolehlivého stroje,já si pamatuji jen jeden,ztracený z technických příčin - francouzský stroj který havaroval 1.června 2009.

To jsou důvody,proč teroristický útok považuji za pravděpodobný.

+1/0
20.5.2016 17:03

M20i81c14h27a54l 31M41i91l16l91e73r 9766382959752

spis bych v teto fazi pouzil vyraz "pravdepodobnejsi"

0/0
20.5.2016 17:05

M14i72r42o17s28l80a68v 75D94v89o14ř64á65k 9105400787715

Mně to vyjde na stejno,ale pokud na tom trváte,nemám námitek.

+2/0
20.5.2016 17:07

M71i97r49o22s12l41a52v 58D74v48o24ř16á49k 9845540487855

P.S.

Jeden byl ztracen kvůli pilotovy ale to nebylo chybou nýbrž úmyslem německého pilota kterému "hráblo".

+1/0
20.5.2016 17:06

J98i89r49i 54K96o51s51t15k18a 2378502666742

tento let air france nespadl kvuli technicke zavade. zamrzly pitotky (coz bylo docela bezne), bohuzel piloti to nepoznali a poslali letadlo k zemi.

+1/0
20.5.2016 19:16

L91i75b22o12r 15Ž39ů56r63e12k 2413896570538

Air asia loni před rokem - skoro totéž jako Air France. Jedině spouštěč jiný (pitotky nebyli příčinou pádu Air France, pouze prvotním spouštěčem který k neměl vést k tomu k čemu vedl).

+1/0
20.5.2016 20:53

K42a53r68e55l 14H58a26t79v11a50n38i 2264737556970

Ti Francouzi spadli v Atlantiku kvuli zamrznutym snimacum tlaku (= rychlosti) vzduchu (pomerne mala zavada) a naslednym "zamrznutim" pilotu.

0/0
21.5.2016 4:42

M16i92r14o11s90l98a55v 48D92v47o79ř24á91k 9315960587595

Také se pak dělala opatření.Pitotova převádí tlak proudícího vzduchu na údaj o rychlosti letadla a to je údaj životně důležitý.

Tady to docela srozumitelně popisují :

https://cs.wikipedia.org/wiki/Pitotova_trubice

0/0
21.5.2016 12:56

J95i53r18i 96K45o62s33t90k50a 2948902346832

tak dekomprese mohla nastat jak po vybuchu bomby tak po technicke zavade. kdo vylucuje technickou zavadu?

0/0
20.5.2016 19:06

J84i40ř82í 58M57o18r36s87e 7663549852145

Otázkou je, jaká technická závada by způsobila dekompresi a SOUČASNĚ znemožnila posádce veškerou možnost komunikace.Tj. včetně například nastavení squawku 7700. A neberu, že neměli čas, letěli ještě dost dlouho, jsou tam dva piloti a nastait to je otázka pár sekund.

Mimochodem, přesně tohle by mne v článku zajímalo - jestli ten radarový kontakt ke kondi byl čistě jen pasivní, nebo ještě dostávali data z transpondéru.

0/0
20.5.2016 21:09

M74i17c34h44a33l 58R13e91j78z29e30k 5476107705391

A co asi bela ta kyalikova maska nez okysliceni? A potopeni? Fakt nejsi expert ale keci mas dost.

+1/0
20.5.2016 16:47

M79i19c50h14a64l 24S19l61a48v40í43č73e87k 1319708392989

Asi mam keci, ale zkus si dat do pusy hadici od beziciho vysavace , vydejchni a pak se zkus stejnou rourou nadejchnout. Uvidíme, kolik kyaliku vdechnes. Pote si zopakuj cestinu a pak uz budes se budes moci seznámit s fyzikou a pojmem tlak.

0/−1
20.5.2016 16:59

M31i91r69o54s97l56a26v 45D86v41o14ř64á20k 9455570857785

Budete se divit,ale kyslíku bude dost.Jinak by nefungovalo dýchání "z úst do úst".

0/0
20.5.2016 17:09

M56i77r25o49s31l89a65v 55D84v13o89ř84á25k 9705170897315

Ještě jedna připomínka : kritizujete něčí češtinu a klidně napíšete keci místo kecy. :-/

0/0
20.5.2016 17:13

M26i18c10h83a81l 61S34l67a77v81í15č95e38k 1949848862199

Zareaguji na oba vaše příspěvky najednou. Začnu tím druhým. Keci, stejně jako kyalik a chybějící diakritiku jsem použil schválně, abych se přiblížil stylu pana Rejzka. Skutečné chyby jste si nevšiml. Ta je v neodmazání prvého budes, vzniklé při úpravě stylizace mé poslední věty.

A nyní k prvému příspěvku. S fyzikou na tom budete podobně jako pan Rejzek, pletete si podtlak s přetlakem. Při dýchání z úst do úst vháníte (tlačíte) vámi vydechovaný vzduch do plic bezvědomého. Podtlak vzduch z plic "vytáhne".

0/0
20.5.2016 18:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.