Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Egyptská armáda objevila trosky airbusu. Našly se i ostatky cestujících

Egyptské námořnictvo objevilo trosky letadla EgyptAir, které se v noci na čtvrtek zřítilo ve Středomoří. Asi 290 kilometrů severně od egyptské Alexandrie se v moři našla sedadla, zavazadla cestujících i lidské ostatky. Nyní se pátrá po černých skříňkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V49l42a67s59t36i74m48i50l 69Č87e53c27h 6610704481975

Chtěli byste letět s tou egyptskou společností?

0/0
23.5.2016 12:14

M16i63c21h34a12l 43M91i67l90l12e21r 9186732459762

tady je odkaz na kour na palube - nejdriv v jedne z toalet, pak v "avionic bay" pod kokpitem a o 3 minuty pozdeji vysadily vsechny systemy letadla.

Podle Philipa Bauma z Aviation Security International Magazine, to nejspis nevypada na unos nebo rvacku v kokpitu, ale spis pozar technickeho puvodu, kratke spojeni nebo pozar nasledkem bomby.

Philip Baum, the editor of Aviation Security International Magazine, told the BBC that technical failure could not be ruled out.

"There was smoke reported in the aircraft lavatory, then smoke in the avionics bay, and over a period of three minutes the aircraft's systems shut down," he said.

"That's starting to indicate that it probably wasn't a hijack, it probably wasn't a struggle in the cockpit, it's more likely a fire on board. Now whether that was a technical fire, a short circuit, or whether it was because a bomb went off on board, we don't know."

0/0
21.5.2016 6:08

M38i31c64h96a82l 48M77i92l73l14e42r 9906342609142

http://www.telegraph.co.uk/news/2016/05/20/egyptair-crash-body-parts-and-luggage-found-at-wreckage-site-of/

0/0
21.5.2016 6:09

M16i78c92h44a49l 53K12u89c34h57t40a 6563504614382

Jo!;-DR^

Pokud informaci "nejmenovaného egyptského zdroje" potvrzuje i sám velký Miller (a pochopitelně dokládá odkazy na "světový tisk" ), tak musí být pravdivá!!!

0/0
21.5.2016 8:59

M70i22c48h33a55l 43M22i92l55l34e12r 9306302109502

Je znamo, ze cim vetsi hlupak, tim vice mu vadi lide chytri a znali veci. Cim vetsi jejich znalosti nebo mira informovanosti, tim vic to hlupaky stve.

Ti ponekud chytrejsi mezi nimi aspon vedi, ze mlceti zlato, ale cim vetsi hlupak tim vic se proste musi ozvat nahlas. Ne nadarmo se rika, ze prazdne sudy nejvic duni.:-P

0/0
21.5.2016 9:09

M39i85c87h97a67l 71K64u70c55h51t79a 6903174564312

Zlatá slova...

0/0
21.5.2016 9:34

M20i16c80h35a79l 86M56i21l67l57e81r 9766712249482

tve sudy uz nejspis spustily v tvem okoli zemetreseni;-D

0/0
21.5.2016 9:37

M12i72c13h46a59l 71K84u85c90h82t28a 6413564264982

Jako vždy máš pravdu! Snad jen to okolí bych pojal poněkud šířeji...

0/0
21.5.2016 9:40

L22u12d85ě73k 97F31u43x73a 9886820804147

Teroristé? Ehm, ti by se už bili v prsa a chlubili svou "statečností":-/ Vysmál bych se všem těmhle hrdinům, co se nebojí zabíjet civilisty včetně žen a dětí a ještě si kreténi myslí, že je za to bůh miluje........... .

Tipuju to na nehodu, technické selhání. Obzvlášť pokud jsou pravdivé ty podivné manévry letadla těsně před pádem.

0/0
21.5.2016 1:23

M20i35c52h32a61l 97M51i15l30l28e32r 9696392379862

mluvi se o zprave vyslane systemem o kouri v jedne z toalet na palube, ale nebylo potvrzeno

0/0
21.5.2016 4:36

M49i77r63o86s43l18a80v 83S82v55o38b50o59d28a 3901984352336

to vynoreni jsem prehnal z osmi metru to bude s krvi z usi pri potapeni bez pristroje, s pristrojem nevim jake budou nasledky, ale predpokladam, ze budou horsi :)

0/0
20.5.2016 20:36

M29i62r33o91s40l23a20v 37S92v38o82b74o98d34a 3291664552396

co se tam pise o podtlaku? to je jedina vec kterou nechapu a neverim tomu, ze se clovek nedokaze nadechnout z kyslikove masky ve ctvrtinovem tlaku oproti normalnimu a o tom tam nic neni

0/0
20.5.2016 20:04

J79i12ř96í 30M64o96r12s71e 7433169522785

Berte to tak, že máte na palubě zhruba čtrtinu, možná i více lidí, kteří v tom okamžiku spí. Dekomprese nemusí nutně vypadat jako ve filmu, kde to vysává z kabiny věci i lidi. Pokud budete ve výšce kolem 35,000 stop a dojde k dekompresi, mají pasažéři a posádka zhruba 30-45 sekund užitečného vědomí, pak už neudělají nic. Dokonce i pilotům se při troše smůly stává, že hypoxii nepoznají včas a pak už je přiliš pozdě.

A ještě jeden detail - masky pro pasažéry nejsou schopny dodávat dostatek kyslíku pro delší pobyt v podobném prostředí, jsou pouze pomůcka, takže se musí klesat. Navíc si je určitá část pasažérů sundá, protože začnou mít pocit, že nefungují.

Nadechnout se z nich dokážete, v tom problém není.

0/0
20.5.2016 20:51

M95i98r69o46s47l95a73v 38S50v69o58b60o43d81a 3591624872816

ja vim, souhlasim s Vami. O filmovych dekompresich jsem nikdy neuvazoval. Chapu i kondenzaci pri prudkem snizeni tlaku, jen proste nechapu to jak tu je nize tvrzeno o tom vydechnuti do vysavace a nikde jsem o tom nic nenasel, takze tomu tvrzeni neverim a stale si myslim, ze kdyz ma clovek pristup ke kysliku tak spise zmrzne nez, ze by se udusil, samozrejmosti je okamzite klesani, ale to jsou minuty, takze to musi byt neskutecne peklo.

Nicmene si to s panem nevysvetlime, ale problem se spanim z toho mit nebudu :)

0/0
20.5.2016 21:20

L20u79d26ě93k 77F70u36x26a 9896890854877

Víte, proč mají stihači na sobě přetlakový oděv? Proč jim nestačí kyslíková maska?

0/0
21.5.2016 1:24

K43a24r37e33l 91H44a77t34v94a78n95i 2964787456300

Pretlakovy odev nema s nedostatkem kysliku nic spolecneho. Ten odev brani prelevani krve v tele pri prudkem manevrovani, zejmena zamezuje odkrveni mozku.

0/0
21.5.2016 4:39
Foto

M46i67r75o25s91l91a26v 22S73t17e68i82n78e55r 6608184393245

Vyzvednutí černých skříněk nebude lehké. Podle námořní mapy:

http://map.openseamap.org/?layers=BFTFFFFFFTF0FFFFFTTT

je 280 km na sever od Alexandrie hloubka dost přesně 2000m.

Pravděpodobně tam ale nejsou silné proudy, takže se vše může podařit.

0/0
20.5.2016 19:55

R22a46d66a25n 64K56u63b82a91n83t 1403440959560

Ještě by mě zajímalo jak daleko pípák vysílá pod vodou. Je tam i přes 3000

0/0
20.5.2016 19:57

J20i94ř21í 33M97o72r72s23e 7363549542545

Záleží na typu a podmínkách. Řekněme, že rozumně lze očekávat tak 4-6km.

+1/0
20.5.2016 20:19

T45o82m69á94š 79Š66t59r40i63g79n73e82r 9831827400601

U AF-447 sa vedelo ze spadlo do oblasti velkej ako cele stredozemne more. A predsa nasli a vytiahli cierne skrinky z hlbky 4km. Tu je vrak uz zrejme lokalizovany (alebo velmi skoro bude), takze staci k nemu poslat UUV ktore dno preskuma a skrinky vyzdvihne.

0/0
20.5.2016 21:45

M56i30c64h63a22l 57H58a80u82f 4878939125691

Souhlasím se všemi, kdo píší, že to vypadá na dekompresi, následné klesání na "hladinu přežití" a pak pád. Pilot asi dělal co mohl, ale rozpadlo se mu to pod rukama;-(

+3/0
20.5.2016 18:45

R66a90d30a41n 94K60u83b26a42n53t 1763630329730

Takže bomba?

0/0
20.5.2016 18:58

M35i21c79h72a50l 52H18a59u24f 4958949725621

Buď a nebo technická chyba. Nebylo by to poprvé, co letadlu uletěl, vinou nulové údržby, kus trupu za letu nebo uletěly vrata nákladového prostoru a propadla se podlaha atd.

+2/0
20.5.2016 19:08

R94a74d91a20n 98K67u19b31a83n22t 1973660509860

Keller o tom mluvil. Ty letadla jsou nerozbitná. Nerozbitná ve smyslu takových následků.

0/0
20.5.2016 19:56

J83i92ř97í 89M37o10r76s85e 7403399782445

Teď vám nerozumím. Všechno je "rozbitné". Zejména, když vám třeba "v servisu" omylem někdo použije "ne úplně vhodné šrouby" atd.

+1/0
20.5.2016 20:22

R87a72d71a28n 67K45u30b67a72n27t 1733430559780

Mám na mysli postupy oprav, dodržování předpisů a celkovou jednoduchost letadla.

0/0
20.5.2016 20:50

J19i74ř67í 70M92o88r56s54e 7273319232285

Přiznám se, že to pořád ještě moc nechápu, zejména s odkazem na "Kellera", moje chyba, nejsem v obraze. Ale i dokonale servisovaný letoun může selhat, všechno je to jen technika a ti, kdo to opravují jsou jenom lidé. Navíc, letoun lze dostat mimo jeho technologické limity, například chybou pilota, lze jej poškodit v intervalu mezi prohlídkami a pak najednou něco selže. Bude to podvozek? Nějaké táhlo? Nebo praskne hadice od hydrauliky? A i když to nebude nic podobného, mohou zamrznout pitotky (klidně i všechny) a piloti nepochopí, co se děje atd.

A jedna věc, která se objevila v poslední době - ono se nikdy vlastně nepočítalo s tím, že existují kutilové, kteří mají takřka nelimitovaný přístup k technologiím, takže například komunikace transpondérů s okolím není vlastně nijak autentikovaná. To znamená, že pokud budete mít v letounu antikolizní systém, který je používán autopilotem, je velmi dobře představitelná situace, kdy mu někdo podvrhne zvenčí informace o překážce (překážkách) v kolizním kurzu a pak bude docela zajímavé sledovat, co s tím ten palubní systém udělá...

0/0
20.5.2016 21:02

R19a42d32a26n 40K13u46b37a48n51t 1853630539350

Uff to se mi ani nechce věřit, že by někdo zasáhnul do řízení. Teď se o tom uvažovalo v souvislosti s Lubitzem. Ale hacknout to?

Nechtěl jsme se rozepisovat, měl jsem na mysli pravděpodobnost. Nic jiného při 5% množství informací ani nelze dělat. To letatdlo prostě není rizikový typ, letecká společnost není na indexu a servisování je na úrovni i v mnohem horších oblastech.

Z toho dovozuji pravděpodobnost lidské chyby a nebo plechovka od limonády jako minule.

0/0
20.5.2016 21:09

J49i76ř53í 37M23o87r24s69e 7393839962825

Sázím na plechovku.

0/0
20.5.2016 23:21

J84i60ř23í 74M53o61r85s44e 7293889632365

Jo a ještě k tomu "hacknutí" - to je zatím teoretická rovina, protože se na to přišlo bez praktické ukázky. Nicméně - pasivní antikolizní systém funguje tak, že poslouchá okolní komunikaci a čte odpovědi transpondérů radarům, takže zná pozice okolního provozu a může spočítat, zda jde o kolizní kurz. Aktivní je schopen se kolem sebe těch transpondérů ptát. Pokud budeme vysílat fiktivní "odpovědi", můžeme teoreticky *CAS systému namluvit, že přímo proti němu letí shluk objektů na kolizním kurzu a je otázkou, jak se pak zachová.

Zejména, pokud by žádný pilotnebyl v daném okamžku v kabině, což zní šíleně, ale ano, už i tohle tady bylo, bohužel. ;-(

0/0
20.5.2016 23:29

R89a34d91a68n 24K64u49b28a92n49t 1603420659120

Hloubka v místě dopadu se pohybuje mezi 2000 až 3000 m

https://twitter.com/MarineTraffic/status/733649680098168833/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw

0/0
20.5.2016 18:24

M61i83c44h22a58l 47S64l27a38v91í74č62e16k 1659748892979

Teorií spousta, spíše mne zaráží, že se nevěnuje příliš pozornosti manévrům letadla před pádem. Zejména ztrátě výšky. Rozhodně nejsem expert, ale budí to u mne dojem, že došlo k náhlé dekompresi (ať už z jakýchkoli příčin) na palubě letadla a piloti se jej snažili dostat na výšku, ve které se dá dýchat. Ona totiž kyslíková maska v 11 km nepomůže. Je to v podstatě opačný příklad potápění. A bez okysličení mozku přichází bezvědomí velice rychle.

+3/0
20.5.2016 16:21

M58i51c60h68a98l 32M74i50l45l44e46r 9496282589602

vzhledem k oznameni vysetrujicich uradu, ze zadna z moznosti neni vyloucena a vsechny se berou v uvahu, potencialni technicke problemy letadla se nadale zkoumaji. Ze to clanek vyslovene nepise, to neznamena, ze se to nedeje.

+3/0
20.5.2016 16:28

M89i19c49h36a96l 63S71l34a44v24í70č84e13k 1499748512689

Ale ano, to beru a jsem si tím i jist. Mne jen zaráží neustálé zdůrazňování možnosti teroristického útoku a vylučování technické závady.

0/0
20.5.2016 16:37

M51i87c91h43a42l 37M20i48l10l75e19r 9286162659482

eventualita teroristickeho utolku prece dava v diskuzi i panum novinarum moznost cele rady uvah a zaveru;-);-);-)

Mnohem vic nez selhani techniky nebo chyba pilota.

+1/0
20.5.2016 16:41

M81i35r36o19s12l12a64v 62D43v79o75ř64á58k 9575320807935

Egyptské letadlo ztracené nad Sinají padlo za oběť teroristům.

Airbusy mají pověst spolehlivého stroje,já si pamatuji jen jeden,ztracený z technických příčin - francouzský stroj který havaroval 1.června 2009.

To jsou důvody,proč teroristický útok považuji za pravděpodobný.

+1/0
20.5.2016 17:03

M55i54c15h85a30l 49M51i18l73l27e78r 9566162859612

spis bych v teto fazi pouzil vyraz "pravdepodobnejsi"

0/0
20.5.2016 17:05

M88i44r75o10s47l20a87v 34D70v21o36ř84á84k 9145390547535

Mně to vyjde na stejno,ale pokud na tom trváte,nemám námitek.

+2/0
20.5.2016 17:07

M31i13r41o85s25l95a73v 60D18v40o54ř95á77k 9115540447105

P.S.

Jeden byl ztracen kvůli pilotovy ale to nebylo chybou nýbrž úmyslem německého pilota kterému "hráblo".

+1/0
20.5.2016 17:06

J64i21r46i 44K55o32s44t27k30a 2118252206962

tento let air france nespadl kvuli technicke zavade. zamrzly pitotky (coz bylo docela bezne), bohuzel piloti to nepoznali a poslali letadlo k zemi.

+1/0
20.5.2016 19:16

L64i52b24o46r 70Ž89ů88r87e37k 2363446550508

Air asia loni před rokem - skoro totéž jako Air France. Jedině spouštěč jiný (pitotky nebyli příčinou pádu Air France, pouze prvotním spouštěčem který k neměl vést k tomu k čemu vedl).

+1/0
20.5.2016 20:53

K41a85r79e36l 21H70a72t47v69a82n31i 2194137816400

Ti Francouzi spadli v Atlantiku kvuli zamrznutym snimacum tlaku (= rychlosti) vzduchu (pomerne mala zavada) a naslednym "zamrznutim" pilotu.

0/0
21.5.2016 4:42

M69i15r98o19s18l93a93v 82D15v88o23ř26á18k 9645180697145

Také se pak dělala opatření.Pitotova převádí tlak proudícího vzduchu na údaj o rychlosti letadla a to je údaj životně důležitý.

Tady to docela srozumitelně popisují :

https://cs.wikipedia.org/wiki/Pitotova_trubice

0/0
21.5.2016 12:56

J57i75r94i 32K55o56s62t55k37a 2748542486412

tak dekomprese mohla nastat jak po vybuchu bomby tak po technicke zavade. kdo vylucuje technickou zavadu?

0/0
20.5.2016 19:06

J15i11ř84í 88M78o28r42s50e 7713459522725

Otázkou je, jaká technická závada by způsobila dekompresi a SOUČASNĚ znemožnila posádce veškerou možnost komunikace.Tj. včetně například nastavení squawku 7700. A neberu, že neměli čas, letěli ještě dost dlouho, jsou tam dva piloti a nastait to je otázka pár sekund.

Mimochodem, přesně tohle by mne v článku zajímalo - jestli ten radarový kontakt ke kondi byl čistě jen pasivní, nebo ještě dostávali data z transpondéru.

0/0
20.5.2016 21:09

M62i27c55h62a13l 42R21e16j35z86e56k 5346777235771

A co asi bela ta kyalikova maska nez okysliceni? A potopeni? Fakt nejsi expert ale keci mas dost.

+1/0
20.5.2016 16:47

M33i63c68h61a87l 80S30l98a44v96í75č24e45k 1349618842229

Asi mam keci, ale zkus si dat do pusy hadici od beziciho vysavace , vydejchni a pak se zkus stejnou rourou nadejchnout. Uvidíme, kolik kyaliku vdechnes. Pote si zopakuj cestinu a pak uz budes se budes moci seznámit s fyzikou a pojmem tlak.

0/−1
20.5.2016 16:59

M76i75r92o53s29l43a30v 48D67v91o16ř37á86k 9165640247585

Budete se divit,ale kyslíku bude dost.Jinak by nefungovalo dýchání "z úst do úst".

0/0
20.5.2016 17:09

M79i61r90o24s53l38a64v 51D41v26o78ř80á36k 9935570207625

Ještě jedna připomínka : kritizujete něčí češtinu a klidně napíšete keci místo kecy. :-/

0/0
20.5.2016 17:13

M80i57c79h56a84l 95S76l54a60v93í23č43e29k 1479948612549

Zareaguji na oba vaše příspěvky najednou. Začnu tím druhým. Keci, stejně jako kyalik a chybějící diakritiku jsem použil schválně, abych se přiblížil stylu pana Rejzka. Skutečné chyby jste si nevšiml. Ta je v neodmazání prvého budes, vzniklé při úpravě stylizace mé poslední věty.

A nyní k prvému příspěvku. S fyzikou na tom budete podobně jako pan Rejzek, pletete si podtlak s přetlakem. Při dýchání z úst do úst vháníte (tlačíte) vámi vydechovaný vzduch do plic bezvědomého. Podtlak vzduch z plic "vytáhne".

0/0
20.5.2016 18:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.