Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Díky odebírání techničáků zmizí vraky, věří policie. Stáří aut je rekordní

Nová pravidla pro odebírání takzvaného malého technického průkazu přímo na místě policejní kontroly český vozový park neomladí. Ve spojitosti s novými pravidly přitom právě tento pozitivní efekt zazníval. Policisté však věří, že ze silnic zmizí opravdu zjevné vraky. Průměrné stáří aut v Česku je přitom rekordní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V25a19š44e75k 92Ř34í15h67a 2183903838952

HM opět státem zaplacené podpora zlodějským obchodníkům.

0/0
20.5.2016 22:22

M16a56r69e65k 18H36r10u84b14y 6327262821818

Neni se cemu divit - diky EU mame motory, ktere nic nevydrzi, a ktere stejne realne zadne palivo neusetri. Udrzovat starsi spolehlivy "preddownsizingovy" motor je dneska projevem zdraveho rozumu, a ne nejake socialni nedostatecnosti:-P

+3/0
20.5.2016 15:55

M23i50r45o95s90l45a45v 23U43r51b29a88n 1646647101969

souhlasim, takovych 454cuin je ten spravny projev zdraveho rozumu ;-)

0/0
23.5.2016 15:28

A22r60n35o29š67t 72B29e75d73n61á22ř 5874330181928

Až se podaří rehabilitovat zdravý selský rozum, budou majitelé "ojetin", které si udržují v dobrém technickém stavu, výrazně odměňováni. .-) R^

+2/0
20.5.2016 13:12

M91i60c93h79a82l 69N70o27v54á48k 7810719157494

To jsem opravdu zvědavej jak to bude s ojetinami. Nastoupila doba FAP filtrů a dalších chytrých diesel elektronických hračiček. V ojetinách 90% nabídky diesel aut. A ojeté se spíše kupují benzínové motory, protože ojetý model si může dovolit člověk, co najede sotva 20tkm ročně. Diesel auta se budou vyhazovat, SUV tím pádem ještě rychleji a benzínových je jak šafránu. Takže tu máme dokonalý koloběh aut pro výrobce, protože ojetina bude drahá asi tak stejně jako nové auto, v dnešní době jen hlupák kupuje ojeté vozy!

0/0
20.5.2016 13:12

P75a53v70e98l 87F91o71r89e63j23t 8493317694323

Nevím, ale mám maminku, které je osumdesát let. Automobil používá jen nákupy v obci a pro jízdu k doktorovi. Bohuže jí nesloužejí nohy. Ročně najezdí 600 km. Jsem automechanik, auto má ve vzorném pořádku, o auto se starám já. Jenom pořád nechápu jak muže starý škopek s nájezdem 600 km ( cca 12 km za týden ) poškozovat ekologii víc, než nové auto s ročním nájezdem 30000 km. Je to jenom buzerace starých a obyčejných lidi.

+5/0
20.5.2016 11:10

J38a33n 56D88l34o58u37h38ý 8696840263360

Ale obchodníci by jí chtěli prodat nové auto. ;-)

+2/0
20.5.2016 11:15

J51a42n 80P80a84v10e24l35k96a 3177501874451

S ekologií je to naopak. Zkrácením životnosti aut na polovinu zvýšíte emise asi o 20%, protože 30% emisí vzniklo už při výrobě.

+3/0
20.5.2016 11:22

L26a30d11i95s79l39a61v 10K48a87l30o90u91s 7465566221470

Absurdistán. Ekonomika prý roste. Prý chtějí přidat truhlářům z 16 tis. na 19 tis., aby si mohli koupit auto za milion. Na STK svědomitě Vás utvrzují, že je zrovna to Vaše vozidlo ve špatném stavu. Na silnici díky nutnosti svítit celý den potkáváte každé druhé vozidlo svítící jedním, nebo žádným světlem. Životnost nových automobilů nepřesahuje 200 tis. km, nejsou totiž stavěna na použití současných paliv/biopaliv - klíčící slunečnice/řepka ve Vaší nadrži neprojdou palivovým filtrem ;-D .

0/0
20.5.2016 15:21

J82a85n 82D60l50o39u19h82ý 8376480163430

Vůbec tu nejde o stará auta. Důvodem je zvýšit pravomoce policistů, možnost buzerace a úplatků. Lidi se prostě musí bát, aby nezlobili.

+3/0
20.5.2016 11:03

J34a31n 82P68o53k18o37r35n41ý 1893549630363

Policajti to maj na háku. Ti budou raději jezdit na benzínu na kafe, než buzerovat řidiče.;-)

+1/0
20.5.2016 13:06

A12n54n59a 88K91i63r67š23o59v34á 9636150835743

Docela by mě zajímalo, jak je to s tou "ekologičností" Je lepší mít třicet let staré auto, které má míň ekologický provoz, než nové. Ale pokud budu měnit auto po třeba sedmi letech, tak ekologické dopady výroby nového auta asi budou nezanedbatelné :-P

+2/0
20.5.2016 10:16

M90a90r23e52k 90H54r65u23b66y 6467322481378

"Ekologicnost" v souvislosti s osobni dopravou je vubec nesmysl - na celkovych zplodinach se podili cca 0,5%. Takze i kdybychom prestali vsichni ted hned jezdit auty, zmena by byla pod urovni statisticke chyby.

0/0
20.5.2016 15:57

P28e85t15r 92S41p28a34t47z83i58e92r44e84r 7484292735954

Udělal bych jednoduše zákaz dovozu ze zahraničí aut straších 10-ti let...ono je dost vidět, že na západě jsou 15-ti letá auta velice levná a tak toho místní bazaristé využívají a tahají je sem, kde si na ně přihodí velkou marži, aby vydělali. Tím ale navyšují cenu aut. Vím, že trh určuje cenu ojetého auta, ale když zákazník nemá na výběr a do zahraničí nechce protože tomu nerozumí, tak mu nezbývá než vybírat z těch předražených ojetin co tu máme...takže ono to není o tom, že by to trh chtěl, ale bazaristi to tak určují...zákazník nemá na výběr. Spíš by bylo dobré, kdyby auta původem z ČR se prodávala za ceny jako jsou v Německu a dovozy by se prodávali dráž...to by hned dovozy skončily. Ale to by se bazaristi vztekali, protože by jim šlo o zlodějský kšeft. Ne nadarmo jsme vrakoviště evropy.

+3/−4
20.5.2016 10:04

R29o62b69e42r46t 43G28o46r62c 6192693873

To se vám řekne, zákaz dovozu aut starších 10 let, jenže pokud to auto starší 10ti let koupíte od němce doma u chalupy a ne od nějakýho turka 15km za hranicema, tak to desetiletý auto z německa je v lepším stavu než šestiletý auto z česka, byť má třeba i jednou tolik najeto !!

+1/0
20.5.2016 10:13

P86e23t66r 53S35p48a36t54z40i31e86r59e37r 7164422295174

to už dneska taky není pravda...je to je mýtus, který se ještě táhne z dob minulých. Jelikož prodáváme nová auta a máme servis kde bazaristi opravují své dotažené vozy...tak by jste se divil jaké vraky to jsou. Pak je naleští, umejou, vyčistí a vypadá to jako voňavka...ale kdyby lidé vidělo jak to sem bylo dovezený tak by se hodně divili.

+2/0
20.5.2016 10:19

P15e15t46r 49S69p27a68t77z93i81e52r85e55r 7774182635584

navíc jsem byl osobně přítomen v jednom bazaru v Německu, kde jsem si já vybíral pro sebe auto. Viděl jsem, že to byl turek, tak jsem už šel pryč...přijel tam čech s velkou soupravou na auta. Ani žádné neprohlídl, jen od vrat řekl beru to, to, to a to....a bylo hotovo...a pak to sem tahá...když jsem se ho zeptal jestli se nebojí že to jsou křápy, tak jen odpověděl...to je jedno..prodá se všechno. Někdy to je propadák, ale i to se prodá.

+2/0
20.5.2016 10:21

P95e45t36r 89S59p10a92t29z65i96e75r20e15r 7394112985394

Pánové mínusáři jsou zřejmě bazaristé a potrefená husa se vždy ukáže....minimálně p.Bartáček staré vraky dováží...:-)

0/−2
20.5.2016 12:03

J57a13n 33B48a27r95t97á75č40e66k 6825675830529

Pokud si dáváte do kontextu můj nesouhlas s tím, že tahám ojetiny pak se není dál o čem bavit. Jinak můj postoj je zjevný z mých příspěvků v této a jiných diskuzích.

+1/0
20.5.2016 12:23

M77a94r78e20k 95H91r26u55b15y 6527292131298

Tenhle zakaz tady uz byl - hranice 8 let. A efekt? Zadny. Jenom se umele omlazovaly starsi auta a realne bylo na silnicich vic vraku nez dnes.

0/0
20.5.2016 15:58

P91e67t88r 51S51p86a26t30z15i39e19r78e49r 7384242295434

v dnešní době kdy vše na dovozových STK se pečlivě kontroluje tak myslím, že nějaké omlazování již není možné.

0/0
20.5.2016 16:30

T19o60m80á54š 97K24u36c29h14a16ř 3227111968801

Vážení přátelé, nedá se nic dělat, budete nahrazeni. Ono to šlo v socíku, chodit o půl třetí z práce, vyvalit si pupek u TV, dát si pivo a říct si, že mně ta stará Š100 stačí až do důchodu. Kapitalismus potřebuje, aby se peníze točily, zboží se kupovalo, ovečky se zadlužovaly a makaly tak od nevidím. Jinak systém krachne, což ti i vesla dopustit nemohou.

Buď se tedy zadlužíte, budete makat jak šrouby a každých 5 let si koupíte nové auto, nebo jak jsem psal, budete nahrazeni. V Africe i Asii čekají miliony ovcí natěšených na ty možnosti, co máte vy. :-P

+6/0
20.5.2016 9:56

L29a23d76i15s17l50a25v 41K80o67v32a71ř65í68k 2400567630129

Tak tak. Kdo má hypotéku ten nezlobí.

+6/0
20.5.2016 10:13

M36a71r43e68k 32H73r92u53b62y 6317462791138

V Africe ani Asii necekaji miliony na praci, jenom na ty vyhody;-)

0/0
20.5.2016 15:59

R29o17m58a89n 64F71o32j16t77í28k 4761789238325

Vzhledem k tomu, jak se v celé nahotě ukazuje rádoby ekologičnost nových aut, tak se vůbec nestydím jezdit ve 13 let "starém" krámu, který jak po technické tak hlavně ekologické stránce se minimálně vyrovná současným modelům R^!

+3/0
20.5.2016 9:52

R36o57b66e87r57t 51G20o74r35c 6462593903

Ale že ta policejní víra je silná co? ;-D

+3/0
20.5.2016 9:52

J12a22n 63B87a92r93t10á63č12e63k 6165775750839

To že se to začne zneužívat tomu lze věřit na 100% Když něčemu věří policajt s mozkovým myšlením, tak....

+1/0
20.5.2016 9:55

J41i94ř57í 53S65l88e19z51á66k 8945942424885

Pardon, s čímže? Pochopil jsem u nich jediné myšlení a to to, jak napasovat svoji představu zákona na nějaký paragraf, pokud možno s absencí selského rozumu..

0/0
20.5.2016 10:40

P38a92v53e81l 21N39e73k69v19a52s89i34l 2818783581292

https://www.google.cz/#q=policie+mozkov%C3%A9+my%C5%A1len%C3%AD

0/0
20.5.2016 12:17

J72a50n 87P22a72v19e25l26k80a 3807701804591

Co to je zase za nesmysl? Tyto vraky by přece vyřadila i pravodelná technická. Odebírání průkazů má význam jen tam, kde závada vznikla mezi TK, což jsou převážně nehody.

+1/0
20.5.2016 9:51

K55a68r91e59l 15N71o70v58o80t94n47y 6129231319525

Nechapu. Ani diskusi, ani fakt, ze nekdo jezdi takhle starym autem. Ja mam 6 let starou A4 s najezdem 105 000km a v lete pujde, protoze je proste stara.

0/−2
20.5.2016 9:44

J67a28n 82F20r60o32l93í53k 6166300265284

ANO pane Rotchild, pardon Novotný. Jsem rád, že tu plečku dáte do šrotu.

+6/0
20.5.2016 9:47

K76a37r10e40l 68N91o20v63o82t96n73y 6769171869705

Prave naopak. Prodam ji nekomu, kdo je dost bohaty na to, aby mel stare auto. To ja si dovolit nemuzu. Proto kupuji rocni, max dvouleta auta, jednou za rok na nich necham vymenit olej ve znackovem servisu a jako sesti - sedmileta, tesne pred vymenou rozvodu, brzd a podobnych drahych ptakovin prodam chytrakum, co chteji setrit nakupem stareho auta.

0/0
20.5.2016 9:51

J90a55n 49P19a58v87e71l57k62a 3967591304361

Ono je to tak, že náklady na provoz novějších aut stoupají.

+2/−1
20.5.2016 9:55

K61a25r85e39l 87N52o92v30o80t63n78y 6209131679685

A v cem? Napr. tu A4 jsem koupil u znackoveho dealera, s prokazatelnym najezdem. Pred predanim udelali kompletni inspekci, vymenili pneu na predni naprave a udelali predni brzdy vc. novych kotoucu. Moje investice za 4 roky: sada zimnich kol, 2x technicka, 3x inspekce s vymenou oleje. Cili bezna udrzba jakehokoiv auta. Nekdy v lete, nejpozdeji na podzim by mely delat zadni brzdy. To ale neudelam, auto prodam a koupim si opet rocni auto. Za ty 4 roky na ni ztratim ca 6 - 7 kEUR (rozdil mezi prodejni a nakupni cenou + investice). U stareho auta by ta ztrata za dobu zivotnosti byla mnohem vyssi.

0/0
20.5.2016 10:04

J70a53n 16P13a72v61e12l96k65a 3207661404141

U nového auta je okamžitá ztráta 30% a pak přijdou dvouhmotové setrvačníky, filtry pevných částic, vstřiky...

+1/−1
20.5.2016 11:18

K78a47r43e19l 70N82o12v67o20t44n87y 6639921499205

Ano, proto koupim ca 1-2 roky stare auto a prodam jako 6-7 lete. Koupim za polovicni cenu auto ve 100% stavu, delam na nem jen nejbeznejsi udrzbu a v momente, kdy bych mel resit Vami zminene problemy, tak auto prodam. Zrovna vcera tady byl clanek o Chryslerech.Koupit auto za 50tis, dalsich 30tis nejnutnejsi investice s vyhledem na jeste vetsi investice? Jak rikam: nejsem tak bohaty, abych mel stare auto.

0/0
20.5.2016 12:01

P90a70v98e55l 29K13a86r18b89a56š 7568739587278

Zajímalo by mně, jak to dokážete s průměrného dělnického platu 17000,-Kč?

+1/0
20.5.2016 10:16
Foto

J30a28n 31Ž21i87ž51k42a 7298684482290

Vsichni politici maji plnou hubu ekologie pri schvalovani takovychto zakonu.

Pritom nejekologictejsi je jezdit 30 let v jednom aute, nez porad dokola kupovat nova a stara srotovat.

To ze mame nejstarsi vozovy park ale nesouvisi s nasim ekologickym myslenim, ale s nasi zivotni urovni. Vetsina lidi se nerozhoduje mezi novym nebo ojetym autem, ale mezi ojetym nebo zadnym. (ojete+dojizdeni do prace <> zadne+podpora)

+6/0
20.5.2016 9:43

J65a11n 59F19r28o48l79í22k 6916150935204

Policajt mozkovým myšlením zjistí, že máte špatné brzdy ačkoliv Jste na STK před měsícem měřením na válcích s dokumentací fotografováním a on-line výsledkem k Ťokovi měl brzdy OK. Obrana není. No máte co jste si zvolili. Socialistickou diktaturu. Ještě jsem bral, když mohl policajt nařídit kontrolu na STK.

+4/−1
20.5.2016 9:32
Foto

V21l20a11d91i39m53í62r 23Ř18e52h50á89k 5258668510141

Moje auto je již šest let staré, říkají mi. Možná mají pravdu. Vrak to sice ještě není, ale když vidím jaké vraky jezdí po silnici a jsou evidentně mladší výroby než vozy, o kterých se tu píše pak mě zaráží ta snaha dostat ze silnic auta která splňují požadované limity a navíc jsou mnohdy udržovanější pro svou muzeální hodnotu více než ta nová. Že by byznys?

+3/0
20.5.2016 9:19

M96i76l71o12š 60H36o63t11o36v97ý 1717175765613

Celkem bych souhlasil, že jde o lobby automobilek. Potřebují vyrábět a hlavně prodávat. Ministerstvo dopravy má úzký vztah k domácím automobilkám, takže to je docela pravděpodobné.

+3/0
20.5.2016 9:35

J65a21n 35B18a20r11t86á59č12e75k 6165345200229

Připadá mi, že někteří byli b hybernaci a že se vrací to co bylo v diskuzích tak v roce 2005, kdy si kdejaký vohnout pořídil na splátky TDi Golf III, dovoz z Německa po důchodci od českého překupníčka a pak plodili v diskuzích chytrosti o tom jak Š105/120, kterou do té doby jezdili jsou neekologické staré vraky a chtěli je zakazovat. V článku jsem se nedozvěděl nějaké normální zdůvodnění, které vedlo k zavedení této pravomoci - tedy nějaké zdroje a odkazy na to, že jde o zásadní problém a že od doby (rok 2000) kdy o tuto pravomoc přišli došlo k nějakému zhoršení situace atp. Z článku plyne, že jde jen o zástupné problémy.

+2/0
20.5.2016 9:08

J60a69n 92F61r96o74l24í24k 6436910585844

Důvod je jasný. Větší moc policie větší páka na inkaso pokut na místě.

+3/0
20.5.2016 9:33

P56a10v64e40l 80N55e46k56v85a38s64i17l 2558503271472

No když se člověk zajímá kdo je za touto legislativní novinkou, tak je to evidentní. Primárně jde o to, znepříjemnit provozování starších aut, protože policajti se v tom elegantně svezou taky a zase si začnou vybírat ty starší a občané za 5 pracovních dní co jezdí do práce mohou být 5x bezdůvodně zastaveni (nikoli na krátkou kontrolu dokladů) a díky čárkovému systému panujícího u policie se hodí další důvod, proto taková angažovanost Lercha. Bohužel se zase vrací socialismus

+3/0
20.5.2016 9:39

M73a94r94t36i25n 50Z50e66h15n20a19l 3118474517762

No jasně. To je ten dnešní konzum. Neustále vše nové včetně aut. A to jako proč? Pokud auto splňuje technické a emisní požadavky tak o co do pytle jde?

+7/0
20.5.2016 9:00

J43a58r35o53m85í93r 71K93r60á87l 4630359314159

Navíc je ekologické, pokud není nutno vyrábět nová auta. Zvlášť místo těch, co najedou nějakých 5 tisíc km ročně. Navíc se emise dobře seřízeného 20 let starého auta od nového nijak moc neliší.

+6/0
20.5.2016 9:07
Foto

V85l15a56d57i76m49í48r 95Ř32e68h15á58k 5978358700451

Trh je přesycen auty a konkurence je ve velmi masivním měřítku. Stará auta se snažily dostat z cest již před lety ekologickou daní a zřejmě jim to nevyšlo jak by si přáli, a tak to zkouší dál.

+8/0
20.5.2016 9:25

J44a19r44o61m30í57r 30K95r40á52l 4120109444479

R^

+2/0
20.5.2016 9:26

M61a25r29t61i28n 14Z62e53h70n11a38l 3468354657482

Největší problém je že ekonomika je z velké části závislá na výrobě resp. prodeji aut. V tomhle průmyslu je "namočeno" spousta nejen koncových výrobců, ale i dodavatelů, subdodavatelů atd. Obávám se že pokud poklesne prodej aut, pujde všechno zase do háje jak v roce 2008. Ale nejsem ekonom a třeba se mýlím..

0/0
20.5.2016 9:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.