Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Díky odebírání techničáků zmizí vraky, věří policie. Stáří aut je rekordní

Nová pravidla pro odebírání takzvaného malého technického průkazu přímo na místě policejní kontroly český vozový park neomladí. Ve spojitosti s novými pravidly přitom právě tento pozitivní efekt zazníval. Policisté však věří, že ze silnic zmizí opravdu zjevné vraky. Průměrné stáří aut v Česku je přitom rekordní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V98a49š89e15k 83Ř12í84h61a 2463853288912

HM opět státem zaplacené podpora zlodějským obchodníkům.

0/0
20.5.2016 22:22

M68a67r37e67k 95H82r90u54b22y 6157262501548

Neni se cemu divit - diky EU mame motory, ktere nic nevydrzi, a ktere stejne realne zadne palivo neusetri. Udrzovat starsi spolehlivy "preddownsizingovy" motor je dneska projevem zdraveho rozumu, a ne nejake socialni nedostatecnosti:-P

+3/0
20.5.2016 15:55

M35i36r24o79s84l53a66v 56U77r92b54a88n 1736167141349

souhlasim, takovych 454cuin je ten spravny projev zdraveho rozumu ;-)

0/0
23.5.2016 15:28

A74r32n90o87š89t 90B85e96d59n21á10ř 5954500431928

Až se podaří rehabilitovat zdravý selský rozum, budou majitelé "ojetin", které si udržují v dobrém technickém stavu, výrazně odměňováni. .-) R^

+2/0
20.5.2016 13:12

M32i48c60h57a75l 69N80o61v41á60k 7450909737824

To jsem opravdu zvědavej jak to bude s ojetinami. Nastoupila doba FAP filtrů a dalších chytrých diesel elektronických hračiček. V ojetinách 90% nabídky diesel aut. A ojeté se spíše kupují benzínové motory, protože ojetý model si může dovolit člověk, co najede sotva 20tkm ročně. Diesel auta se budou vyhazovat, SUV tím pádem ještě rychleji a benzínových je jak šafránu. Takže tu máme dokonalý koloběh aut pro výrobce, protože ojetina bude drahá asi tak stejně jako nové auto, v dnešní době jen hlupák kupuje ojeté vozy!

0/0
20.5.2016 13:12

P77a32v76e85l 30F46o81r35e61j63t 8443507274303

Nevím, ale mám maminku, které je osumdesát let. Automobil používá jen nákupy v obci a pro jízdu k doktorovi. Bohuže jí nesloužejí nohy. Ročně najezdí 600 km. Jsem automechanik, auto má ve vzorném pořádku, o auto se starám já. Jenom pořád nechápu jak muže starý škopek s nájezdem 600 km ( cca 12 km za týden ) poškozovat ekologii víc, než nové auto s ročním nájezdem 30000 km. Je to jenom buzerace starých a obyčejných lidi.

+5/0
20.5.2016 11:10

J72a52n 70D15l44o10u32h49ý 8226570383640

Ale obchodníci by jí chtěli prodat nové auto. ;-)

+2/0
20.5.2016 11:15

J93a69n 58P36a54v10e21l24k80a 3887331194301

S ekologií je to naopak. Zkrácením životnosti aut na polovinu zvýšíte emise asi o 20%, protože 30% emisí vzniklo už při výrobě.

+3/0
20.5.2016 11:22

L95a21d96i86s96l23a34v 51K60a87l87o89u39s 7555736591370

Absurdistán. Ekonomika prý roste. Prý chtějí přidat truhlářům z 16 tis. na 19 tis., aby si mohli koupit auto za milion. Na STK svědomitě Vás utvrzují, že je zrovna to Vaše vozidlo ve špatném stavu. Na silnici díky nutnosti svítit celý den potkáváte každé druhé vozidlo svítící jedním, nebo žádným světlem. Životnost nových automobilů nepřesahuje 200 tis. km, nejsou totiž stavěna na použití současných paliv/biopaliv - klíčící slunečnice/řepka ve Vaší nadrži neprojdou palivovým filtrem ;-D .

0/0
20.5.2016 15:21

J19a28n 57D65l52o22u75h34ý 8186430393120

Vůbec tu nejde o stará auta. Důvodem je zvýšit pravomoce policistů, možnost buzerace a úplatků. Lidi se prostě musí bát, aby nezlobili.

+3/0
20.5.2016 11:03

J48a83n 29P61o84k47o87r35n62ý 1253439130223

Policajti to maj na háku. Ti budou raději jezdit na benzínu na kafe, než buzerovat řidiče.;-)

+1/0
20.5.2016 13:06

A42n80n69a 46K25i53r46š63o53v78á 9156610645523

Docela by mě zajímalo, jak je to s tou "ekologičností" Je lepší mít třicet let staré auto, které má míň ekologický provoz, než nové. Ale pokud budu měnit auto po třeba sedmi letech, tak ekologické dopady výroby nového auta asi budou nezanedbatelné :-P

+2/0
20.5.2016 10:16

M97a30r62e88k 79H94r49u22b14y 6687382541188

"Ekologicnost" v souvislosti s osobni dopravou je vubec nesmysl - na celkovych zplodinach se podili cca 0,5%. Takze i kdybychom prestali vsichni ted hned jezdit auty, zmena by byla pod urovni statisticke chyby.

0/0
20.5.2016 15:57

P84e34t74r 93S83p53a53t20z40i15e86r91e88r 7914482945144

Udělal bych jednoduše zákaz dovozu ze zahraničí aut straších 10-ti let...ono je dost vidět, že na západě jsou 15-ti letá auta velice levná a tak toho místní bazaristé využívají a tahají je sem, kde si na ně přihodí velkou marži, aby vydělali. Tím ale navyšují cenu aut. Vím, že trh určuje cenu ojetého auta, ale když zákazník nemá na výběr a do zahraničí nechce protože tomu nerozumí, tak mu nezbývá než vybírat z těch předražených ojetin co tu máme...takže ono to není o tom, že by to trh chtěl, ale bazaristi to tak určují...zákazník nemá na výběr. Spíš by bylo dobré, kdyby auta původem z ČR se prodávala za ceny jako jsou v Německu a dovozy by se prodávali dráž...to by hned dovozy skončily. Ale to by se bazaristi vztekali, protože by jim šlo o zlodějský kšeft. Ne nadarmo jsme vrakoviště evropy.

+3/−4
20.5.2016 10:04

R24o10b29e93r89t 14G10o36r63c 6182713293

To se vám řekne, zákaz dovozu aut starších 10 let, jenže pokud to auto starší 10ti let koupíte od němce doma u chalupy a ne od nějakýho turka 15km za hranicema, tak to desetiletý auto z německa je v lepším stavu než šestiletý auto z česka, byť má třeba i jednou tolik najeto !!

+1/0
20.5.2016 10:13

P76e11t18r 70S45p60a38t77z84i30e17r21e42r 7674242745954

to už dneska taky není pravda...je to je mýtus, který se ještě táhne z dob minulých. Jelikož prodáváme nová auta a máme servis kde bazaristi opravují své dotažené vozy...tak by jste se divil jaké vraky to jsou. Pak je naleští, umejou, vyčistí a vypadá to jako voňavka...ale kdyby lidé vidělo jak to sem bylo dovezený tak by se hodně divili.

+2/0
20.5.2016 10:19

P89e12t11r 27S10p54a38t34z23i94e30r74e66r 7294442805904

navíc jsem byl osobně přítomen v jednom bazaru v Německu, kde jsem si já vybíral pro sebe auto. Viděl jsem, že to byl turek, tak jsem už šel pryč...přijel tam čech s velkou soupravou na auta. Ani žádné neprohlídl, jen od vrat řekl beru to, to, to a to....a bylo hotovo...a pak to sem tahá...když jsem se ho zeptal jestli se nebojí že to jsou křápy, tak jen odpověděl...to je jedno..prodá se všechno. Někdy to je propadák, ale i to se prodá.

+2/0
20.5.2016 10:21

P63e14t78r 31S53p41a19t26z28i92e91r18e61r 7314892345394

Pánové mínusáři jsou zřejmě bazaristé a potrefená husa se vždy ukáže....minimálně p.Bartáček staré vraky dováží...:-)

0/−2
20.5.2016 12:03

J73a16n 70B12a76r56t79á46č31e64k 6185135270109

Pokud si dáváte do kontextu můj nesouhlas s tím, že tahám ojetiny pak se není dál o čem bavit. Jinak můj postoj je zjevný z mých příspěvků v této a jiných diskuzích.

+1/0
20.5.2016 12:23

M71a40r51e14k 20H95r74u46b69y 6907112801608

Tenhle zakaz tady uz byl - hranice 8 let. A efekt? Zadny. Jenom se umele omlazovaly starsi auta a realne bylo na silnicich vic vraku nez dnes.

0/0
20.5.2016 15:58

P45e26t61r 72S39p49a36t55z38i19e88r85e56r 7984832325754

v dnešní době kdy vše na dovozových STK se pečlivě kontroluje tak myslím, že nějaké omlazování již není možné.

0/0
20.5.2016 16:30

T11o22m10á91š 30K76u20c27h79a38ř 3647361458791

Vážení přátelé, nedá se nic dělat, budete nahrazeni. Ono to šlo v socíku, chodit o půl třetí z práce, vyvalit si pupek u TV, dát si pivo a říct si, že mně ta stará Š100 stačí až do důchodu. Kapitalismus potřebuje, aby se peníze točily, zboží se kupovalo, ovečky se zadlužovaly a makaly tak od nevidím. Jinak systém krachne, což ti i vesla dopustit nemohou.

Buď se tedy zadlužíte, budete makat jak šrouby a každých 5 let si koupíte nové auto, nebo jak jsem psal, budete nahrazeni. V Africe i Asii čekají miliony ovcí natěšených na ty možnosti, co máte vy. :-P

+6/0
20.5.2016 9:56

L10a94d95i43s30l68a91v 78K63o89v53a43ř31í61k 2270627950899

Tak tak. Kdo má hypotéku ten nezlobí.

+6/0
20.5.2016 10:13

M24a93r89e87k 79H67r25u48b51y 6547582201718

V Africe ani Asii necekaji miliony na praci, jenom na ty vyhody;-)

0/0
20.5.2016 15:59

R29o91m38a87n 90F60o64j63t62í83k 4311589198485

Vzhledem k tomu, jak se v celé nahotě ukazuje rádoby ekologičnost nových aut, tak se vůbec nestydím jezdit ve 13 let "starém" krámu, který jak po technické tak hlavně ekologické stránce se minimálně vyrovná současným modelům R^!

+3/0
20.5.2016 9:52

R85o55b57e10r27t 41G74o22r51c 6892223253

Ale že ta policejní víra je silná co? ;-D

+3/0
20.5.2016 9:52

J38a28n 80B27a46r29t52á28č34e50k 6915735360129

To že se to začne zneužívat tomu lze věřit na 100% Když něčemu věří policajt s mozkovým myšlením, tak....

+1/0
20.5.2016 9:55

J41i35ř60í 20S67l38e69z29á38k 8915922544415

Pardon, s čímže? Pochopil jsem u nich jediné myšlení a to to, jak napasovat svoji představu zákona na nějaký paragraf, pokud možno s absencí selského rozumu..

0/0
20.5.2016 10:40

P77a95v16e50l 48N74e74k32v46a82s44i46l 2128163901232

https://www.google.cz/#q=policie+mozkov%C3%A9+my%C5%A1len%C3%AD

0/0
20.5.2016 12:17

J44a62n 82P73a24v10e49l60k40a 3317821544181

Co to je zase za nesmysl? Tyto vraky by přece vyřadila i pravodelná technická. Odebírání průkazů má význam jen tam, kde závada vznikla mezi TK, což jsou převážně nehody.

+1/0
20.5.2016 9:51

K88a87r33e91l 86N73o31v28o10t53n97y 6609791939525

Nechapu. Ani diskusi, ani fakt, ze nekdo jezdi takhle starym autem. Ja mam 6 let starou A4 s najezdem 105 000km a v lete pujde, protoze je proste stara.

0/−2
20.5.2016 9:44

J25a72n 64F32r78o15l92í39k 6206790275774

ANO pane Rotchild, pardon Novotný. Jsem rád, že tu plečku dáte do šrotu.

+6/0
20.5.2016 9:47

K56a54r19e26l 91N30o23v57o93t21n54y 6259411689935

Prave naopak. Prodam ji nekomu, kdo je dost bohaty na to, aby mel stare auto. To ja si dovolit nemuzu. Proto kupuji rocni, max dvouleta auta, jednou za rok na nich necham vymenit olej ve znackovem servisu a jako sesti - sedmileta, tesne pred vymenou rozvodu, brzd a podobnych drahych ptakovin prodam chytrakum, co chteji setrit nakupem stareho auta.

0/0
20.5.2016 9:51

J44a19n 83P23a44v15e95l45k67a 3657601744121

Ono je to tak, že náklady na provoz novějších aut stoupají.

+2/−1
20.5.2016 9:55

K58a23r21e68l 95N74o72v89o36t16n40y 6659461579145

A v cem? Napr. tu A4 jsem koupil u znackoveho dealera, s prokazatelnym najezdem. Pred predanim udelali kompletni inspekci, vymenili pneu na predni naprave a udelali predni brzdy vc. novych kotoucu. Moje investice za 4 roky: sada zimnich kol, 2x technicka, 3x inspekce s vymenou oleje. Cili bezna udrzba jakehokoiv auta. Nekdy v lete, nejpozdeji na podzim by mely delat zadni brzdy. To ale neudelam, auto prodam a koupim si opet rocni auto. Za ty 4 roky na ni ztratim ca 6 - 7 kEUR (rozdil mezi prodejni a nakupni cenou + investice). U stareho auta by ta ztrata za dobu zivotnosti byla mnohem vyssi.

0/0
20.5.2016 10:04

J28a48n 89P20a20v58e29l35k66a 3817711594191

U nového auta je okamžitá ztráta 30% a pak přijdou dvouhmotové setrvačníky, filtry pevných částic, vstřiky...

+1/−1
20.5.2016 11:18

K51a59r40e54l 20N62o44v97o42t55n45y 6929311549825

Ano, proto koupim ca 1-2 roky stare auto a prodam jako 6-7 lete. Koupim za polovicni cenu auto ve 100% stavu, delam na nem jen nejbeznejsi udrzbu a v momente, kdy bych mel resit Vami zminene problemy, tak auto prodam. Zrovna vcera tady byl clanek o Chryslerech.Koupit auto za 50tis, dalsich 30tis nejnutnejsi investice s vyhledem na jeste vetsi investice? Jak rikam: nejsem tak bohaty, abych mel stare auto.

0/0
20.5.2016 12:01

P77a82v77e68l 47K41a48r27b70a64š 7918459387868

Zajímalo by mně, jak to dokážete s průměrného dělnického platu 17000,-Kč?

+1/0
20.5.2016 10:16
Foto

J54a85n 34Ž24i63ž48k75a 7758844552830

Vsichni politici maji plnou hubu ekologie pri schvalovani takovychto zakonu.

Pritom nejekologictejsi je jezdit 30 let v jednom aute, nez porad dokola kupovat nova a stara srotovat.

To ze mame nejstarsi vozovy park ale nesouvisi s nasim ekologickym myslenim, ale s nasi zivotni urovni. Vetsina lidi se nerozhoduje mezi novym nebo ojetym autem, ale mezi ojetym nebo zadnym. (ojete+dojizdeni do prace <> zadne+podpora)

+6/0
20.5.2016 9:43

J23a15n 84F92r53o26l88í14k 6466560835144

Policajt mozkovým myšlením zjistí, že máte špatné brzdy ačkoliv Jste na STK před měsícem měřením na válcích s dokumentací fotografováním a on-line výsledkem k Ťokovi měl brzdy OK. Obrana není. No máte co jste si zvolili. Socialistickou diktaturu. Ještě jsem bral, když mohl policajt nařídit kontrolu na STK.

+4/−1
20.5.2016 9:32
Foto

V12l22a77d12i42m68í88r 28Ř26e15h20á86k 5688218780661

Moje auto je již šest let staré, říkají mi. Možná mají pravdu. Vrak to sice ještě není, ale když vidím jaké vraky jezdí po silnici a jsou evidentně mladší výroby než vozy, o kterých se tu píše pak mě zaráží ta snaha dostat ze silnic auta která splňují požadované limity a navíc jsou mnohdy udržovanější pro svou muzeální hodnotu více než ta nová. Že by byznys?

+3/0
20.5.2016 9:19

M15i16l12o96š 31H84o34t35o63v33ý 1267485125413

Celkem bych souhlasil, že jde o lobby automobilek. Potřebují vyrábět a hlavně prodávat. Ministerstvo dopravy má úzký vztah k domácím automobilkám, takže to je docela pravděpodobné.

+3/0
20.5.2016 9:35

J91a39n 70B81a31r12t85á45č42e16k 6955375660179

Připadá mi, že někteří byli b hybernaci a že se vrací to co bylo v diskuzích tak v roce 2005, kdy si kdejaký vohnout pořídil na splátky TDi Golf III, dovoz z Německa po důchodci od českého překupníčka a pak plodili v diskuzích chytrosti o tom jak Š105/120, kterou do té doby jezdili jsou neekologické staré vraky a chtěli je zakazovat. V článku jsem se nedozvěděl nějaké normální zdůvodnění, které vedlo k zavedení této pravomoci - tedy nějaké zdroje a odkazy na to, že jde o zásadní problém a že od doby (rok 2000) kdy o tuto pravomoc přišli došlo k nějakému zhoršení situace atp. Z článku plyne, že jde jen o zástupné problémy.

+2/0
20.5.2016 9:08

J94a96n 33F42r47o32l97í39k 6546850815274

Důvod je jasný. Větší moc policie větší páka na inkaso pokut na místě.

+3/0
20.5.2016 9:33

P86a51v48e19l 52N50e25k83v23a79s26i86l 2888753791692

No když se člověk zajímá kdo je za touto legislativní novinkou, tak je to evidentní. Primárně jde o to, znepříjemnit provozování starších aut, protože policajti se v tom elegantně svezou taky a zase si začnou vybírat ty starší a občané za 5 pracovních dní co jezdí do práce mohou být 5x bezdůvodně zastaveni (nikoli na krátkou kontrolu dokladů) a díky čárkovému systému panujícího u policie se hodí další důvod, proto taková angažovanost Lercha. Bohužel se zase vrací socialismus

+3/0
20.5.2016 9:39

M73a94r11t93i27n 27Z39e65h10n83a10l 3788434617842

No jasně. To je ten dnešní konzum. Neustále vše nové včetně aut. A to jako proč? Pokud auto splňuje technické a emisní požadavky tak o co do pytle jde?

+7/0
20.5.2016 9:00

J83a98r13o24m43í96r 33K62r54á21l 4820929244809

Navíc je ekologické, pokud není nutno vyrábět nová auta. Zvlášť místo těch, co najedou nějakých 5 tisíc km ročně. Navíc se emise dobře seřízeného 20 let starého auta od nového nijak moc neliší.

+6/0
20.5.2016 9:07
Foto

V45l52a70d51i38m65í58r 84Ř87e10h69á22k 5828188680491

Trh je přesycen auty a konkurence je ve velmi masivním měřítku. Stará auta se snažily dostat z cest již před lety ekologickou daní a zřejmě jim to nevyšlo jak by si přáli, a tak to zkouší dál.

+8/0
20.5.2016 9:25

J45a50r61o94m41í87r 84K61r46á72l 4500419564819

R^

+2/0
20.5.2016 9:26

M43a33r25t83i63n 40Z39e37h14n95a35l 3988204137542

Největší problém je že ekonomika je z velké části závislá na výrobě resp. prodeji aut. V tomhle průmyslu je "namočeno" spousta nejen koncových výrobců, ale i dodavatelů, subdodavatelů atd. Obávám se že pokud poklesne prodej aut, pujde všechno zase do háje jak v roce 2008. Ale nejsem ekonom a třeba se mýlím..

0/0
20.5.2016 9:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.