Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Díky odebírání techničáků zmizí vraky, věří policie. Stáří aut je rekordní

Nová pravidla pro odebírání takzvaného malého technického průkazu přímo na místě policejní kontroly český vozový park neomladí. Ve spojitosti s novými pravidly přitom právě tento pozitivní efekt zazníval. Policisté však věří, že ze silnic zmizí opravdu zjevné vraky. Průměrné stáří aut v Česku je přitom rekordní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V19a71š88e65k 43Ř62í98h90a 2253193728882

HM opět státem zaplacené podpora zlodějským obchodníkům.

0/0
20.5.2016 22:22

M49a55r56e62k 14H96r41u62b74y 6957452161248

Neni se cemu divit - diky EU mame motory, ktere nic nevydrzi, a ktere stejne realne zadne palivo neusetri. Udrzovat starsi spolehlivy "preddownsizingovy" motor je dneska projevem zdraveho rozumu, a ne nejake socialni nedostatecnosti:-P

+3/0
20.5.2016 15:55

M78i65r73o50s21l89a23v 58U89r81b76a82n 1646177441869

souhlasim, takovych 454cuin je ten spravny projev zdraveho rozumu ;-)

0/0
23.5.2016 15:28

A92r88n98o79š68t 45B68e88d54n65á78ř 5554930141438

Až se podaří rehabilitovat zdravý selský rozum, budou majitelé "ojetin", které si udržují v dobrém technickém stavu, výrazně odměňováni. .-) R^

+2/0
20.5.2016 13:12

M74i53c59h28a82l 43N27o74v97á81k 7740899647734

To jsem opravdu zvědavej jak to bude s ojetinami. Nastoupila doba FAP filtrů a dalších chytrých diesel elektronických hračiček. V ojetinách 90% nabídky diesel aut. A ojeté se spíše kupují benzínové motory, protože ojetý model si může dovolit člověk, co najede sotva 20tkm ročně. Diesel auta se budou vyhazovat, SUV tím pádem ještě rychleji a benzínových je jak šafránu. Takže tu máme dokonalý koloběh aut pro výrobce, protože ojetina bude drahá asi tak stejně jako nové auto, v dnešní době jen hlupák kupuje ojeté vozy!

0/0
20.5.2016 13:12

P85a30v41e34l 28F87o12r56e16j44t 8193307154603

Nevím, ale mám maminku, které je osumdesát let. Automobil používá jen nákupy v obci a pro jízdu k doktorovi. Bohuže jí nesloužejí nohy. Ročně najezdí 600 km. Jsem automechanik, auto má ve vzorném pořádku, o auto se starám já. Jenom pořád nechápu jak muže starý škopek s nájezdem 600 km ( cca 12 km za týden ) poškozovat ekologii víc, než nové auto s ročním nájezdem 30000 km. Je to jenom buzerace starých a obyčejných lidi.

+5/0
20.5.2016 11:10

J65a34n 44D13l95o76u42h18ý 8216560253130

Ale obchodníci by jí chtěli prodat nové auto. ;-)

+2/0
20.5.2016 11:15

J59a70n 33P80a85v69e77l33k79a 3787571234681

S ekologií je to naopak. Zkrácením životnosti aut na polovinu zvýšíte emise asi o 20%, protože 30% emisí vzniklo už při výrobě.

+3/0
20.5.2016 11:22

L85a55d71i95s53l82a72v 22K22a23l41o57u40s 7855686961530

Absurdistán. Ekonomika prý roste. Prý chtějí přidat truhlářům z 16 tis. na 19 tis., aby si mohli koupit auto za milion. Na STK svědomitě Vás utvrzují, že je zrovna to Vaše vozidlo ve špatném stavu. Na silnici díky nutnosti svítit celý den potkáváte každé druhé vozidlo svítící jedním, nebo žádným světlem. Životnost nových automobilů nepřesahuje 200 tis. km, nejsou totiž stavěna na použití současných paliv/biopaliv - klíčící slunečnice/řepka ve Vaší nadrži neprojdou palivovým filtrem ;-D .

0/0
20.5.2016 15:21

J22a30n 76D12l83o52u84h82ý 8626320603360

Vůbec tu nejde o stará auta. Důvodem je zvýšit pravomoce policistů, možnost buzerace a úplatků. Lidi se prostě musí bát, aby nezlobili.

+3/0
20.5.2016 11:03

J37a85n 54P86o89k36o90r86n45ý 1253139420393

Policajti to maj na háku. Ti budou raději jezdit na benzínu na kafe, než buzerovat řidiče.;-)

+1/0
20.5.2016 13:06

A47n58n19a 49K38i38r90š63o82v35á 9456920905833

Docela by mě zajímalo, jak je to s tou "ekologičností" Je lepší mít třicet let staré auto, které má míň ekologický provoz, než nové. Ale pokud budu měnit auto po třeba sedmi letech, tak ekologické dopady výroby nového auta asi budou nezanedbatelné :-P

+2/0
20.5.2016 10:16

M70a29r20e69k 29H50r60u85b85y 6557132531958

"Ekologicnost" v souvislosti s osobni dopravou je vubec nesmysl - na celkovych zplodinach se podili cca 0,5%. Takze i kdybychom prestali vsichni ted hned jezdit auty, zmena by byla pod urovni statisticke chyby.

0/0
20.5.2016 15:57

P42e16t66r 75S14p73a68t54z14i36e72r23e93r 7314442735134

Udělal bych jednoduše zákaz dovozu ze zahraničí aut straších 10-ti let...ono je dost vidět, že na západě jsou 15-ti letá auta velice levná a tak toho místní bazaristé využívají a tahají je sem, kde si na ně přihodí velkou marži, aby vydělali. Tím ale navyšují cenu aut. Vím, že trh určuje cenu ojetého auta, ale když zákazník nemá na výběr a do zahraničí nechce protože tomu nerozumí, tak mu nezbývá než vybírat z těch předražených ojetin co tu máme...takže ono to není o tom, že by to trh chtěl, ale bazaristi to tak určují...zákazník nemá na výběr. Spíš by bylo dobré, kdyby auta původem z ČR se prodávala za ceny jako jsou v Německu a dovozy by se prodávali dráž...to by hned dovozy skončily. Ale to by se bazaristi vztekali, protože by jim šlo o zlodějský kšeft. Ne nadarmo jsme vrakoviště evropy.

+3/−4
20.5.2016 10:04

R29o50b95e44r16t 25G26o14r42c 6222883853

To se vám řekne, zákaz dovozu aut starších 10 let, jenže pokud to auto starší 10ti let koupíte od němce doma u chalupy a ne od nějakýho turka 15km za hranicema, tak to desetiletý auto z německa je v lepším stavu než šestiletý auto z česka, byť má třeba i jednou tolik najeto !!

+1/0
20.5.2016 10:13

P71e33t92r 34S84p94a31t75z68i68e87r27e24r 7264242825964

to už dneska taky není pravda...je to je mýtus, který se ještě táhne z dob minulých. Jelikož prodáváme nová auta a máme servis kde bazaristi opravují své dotažené vozy...tak by jste se divil jaké vraky to jsou. Pak je naleští, umejou, vyčistí a vypadá to jako voňavka...ale kdyby lidé vidělo jak to sem bylo dovezený tak by se hodně divili.

+2/0
20.5.2016 10:19

P15e55t38r 51S22p52a83t12z98i96e98r50e59r 7984402555644

navíc jsem byl osobně přítomen v jednom bazaru v Německu, kde jsem si já vybíral pro sebe auto. Viděl jsem, že to byl turek, tak jsem už šel pryč...přijel tam čech s velkou soupravou na auta. Ani žádné neprohlídl, jen od vrat řekl beru to, to, to a to....a bylo hotovo...a pak to sem tahá...když jsem se ho zeptal jestli se nebojí že to jsou křápy, tak jen odpověděl...to je jedno..prodá se všechno. Někdy to je propadák, ale i to se prodá.

+2/0
20.5.2016 10:21

P27e64t49r 29S68p46a48t51z36i59e80r18e27r 7904982115304

Pánové mínusáři jsou zřejmě bazaristé a potrefená husa se vždy ukáže....minimálně p.Bartáček staré vraky dováží...:-)

0/−2
20.5.2016 12:03

J45a17n 43B57a30r21t50á50č82e94k 6335765270199

Pokud si dáváte do kontextu můj nesouhlas s tím, že tahám ojetiny pak se není dál o čem bavit. Jinak můj postoj je zjevný z mých příspěvků v této a jiných diskuzích.

+1/0
20.5.2016 12:23

M87a85r67e60k 96H28r57u84b85y 6917122691268

Tenhle zakaz tady uz byl - hranice 8 let. A efekt? Zadny. Jenom se umele omlazovaly starsi auta a realne bylo na silnicich vic vraku nez dnes.

0/0
20.5.2016 15:58

P33e30t90r 79S17p50a57t77z94i48e31r69e43r 7374782275624

v dnešní době kdy vše na dovozových STK se pečlivě kontroluje tak myslím, že nějaké omlazování již není možné.

0/0
20.5.2016 16:30

T53o28m58á41š 70K29u40c33h47a14ř 3127871318561

Vážení přátelé, nedá se nic dělat, budete nahrazeni. Ono to šlo v socíku, chodit o půl třetí z práce, vyvalit si pupek u TV, dát si pivo a říct si, že mně ta stará Š100 stačí až do důchodu. Kapitalismus potřebuje, aby se peníze točily, zboží se kupovalo, ovečky se zadlužovaly a makaly tak od nevidím. Jinak systém krachne, což ti i vesla dopustit nemohou.

Buď se tedy zadlužíte, budete makat jak šrouby a každých 5 let si koupíte nové auto, nebo jak jsem psal, budete nahrazeni. V Africe i Asii čekají miliony ovcí natěšených na ty možnosti, co máte vy. :-P

+6/0
20.5.2016 9:56

L64a28d51i34s27l61a14v 52K68o76v61a19ř90í28k 2390377840299

Tak tak. Kdo má hypotéku ten nezlobí.

+6/0
20.5.2016 10:13

M16a67r39e57k 51H66r90u59b70y 6497832131538

V Africe ani Asii necekaji miliony na praci, jenom na ty vyhody;-)

0/0
20.5.2016 15:59

R16o27m73a14n 24F85o54j10t11í49k 4741899648195

Vzhledem k tomu, jak se v celé nahotě ukazuje rádoby ekologičnost nových aut, tak se vůbec nestydím jezdit ve 13 let "starém" krámu, který jak po technické tak hlavně ekologické stránce se minimálně vyrovná současným modelům R^!

+3/0
20.5.2016 9:52

R19o48b14e18r76t 27G68o24r87c 6352693103

Ale že ta policejní víra je silná co? ;-D

+3/0
20.5.2016 9:52

J66a36n 12B42a13r83t73á18č42e83k 6115655320699

To že se to začne zneužívat tomu lze věřit na 100% Když něčemu věří policajt s mozkovým myšlením, tak....

+1/0
20.5.2016 9:55

J43i61ř67í 37S18l75e76z35á49k 8605102794945

Pardon, s čímže? Pochopil jsem u nich jediné myšlení a to to, jak napasovat svoji představu zákona na nějaký paragraf, pokud možno s absencí selského rozumu..

0/0
20.5.2016 10:40

P76a58v47e13l 84N78e53k85v86a72s97i16l 2718153901112

https://www.google.cz/#q=policie+mozkov%C3%A9+my%C5%A1len%C3%AD

0/0
20.5.2016 12:17

J76a63n 13P51a54v56e34l62k30a 3967611334891

Co to je zase za nesmysl? Tyto vraky by přece vyřadila i pravodelná technická. Odebírání průkazů má význam jen tam, kde závada vznikla mezi TK, což jsou převážně nehody.

+1/0
20.5.2016 9:51

K10a61r80e12l 14N78o40v83o46t96n79y 6529251579735

Nechapu. Ani diskusi, ani fakt, ze nekdo jezdi takhle starym autem. Ja mam 6 let starou A4 s najezdem 105 000km a v lete pujde, protoze je proste stara.

0/−2
20.5.2016 9:44

J93a38n 11F14r70o43l48í83k 6456760525324

ANO pane Rotchild, pardon Novotný. Jsem rád, že tu plečku dáte do šrotu.

+6/0
20.5.2016 9:47

K12a22r49e64l 80N91o61v95o71t46n35y 6689111229695

Prave naopak. Prodam ji nekomu, kdo je dost bohaty na to, aby mel stare auto. To ja si dovolit nemuzu. Proto kupuji rocni, max dvouleta auta, jednou za rok na nich necham vymenit olej ve znackovem servisu a jako sesti - sedmileta, tesne pred vymenou rozvodu, brzd a podobnych drahych ptakovin prodam chytrakum, co chteji setrit nakupem stareho auta.

0/0
20.5.2016 9:51

J91a27n 15P71a11v40e76l87k35a 3677591294291

Ono je to tak, že náklady na provoz novějších aut stoupají.

+2/−1
20.5.2016 9:55

K66a23r95e65l 36N35o18v81o33t57n25y 6719331959765

A v cem? Napr. tu A4 jsem koupil u znackoveho dealera, s prokazatelnym najezdem. Pred predanim udelali kompletni inspekci, vymenili pneu na predni naprave a udelali predni brzdy vc. novych kotoucu. Moje investice za 4 roky: sada zimnich kol, 2x technicka, 3x inspekce s vymenou oleje. Cili bezna udrzba jakehokoiv auta. Nekdy v lete, nejpozdeji na podzim by mely delat zadni brzdy. To ale neudelam, auto prodam a koupim si opet rocni auto. Za ty 4 roky na ni ztratim ca 6 - 7 kEUR (rozdil mezi prodejni a nakupni cenou + investice). U stareho auta by ta ztrata za dobu zivotnosti byla mnohem vyssi.

0/0
20.5.2016 10:04

J31a91n 75P44a68v31e78l91k28a 3717801304701

U nového auta je okamžitá ztráta 30% a pak přijdou dvouhmotové setrvačníky, filtry pevných částic, vstřiky...

+1/−1
20.5.2016 11:18

K45a60r38e23l 41N41o76v15o33t38n12y 6739851609205

Ano, proto koupim ca 1-2 roky stare auto a prodam jako 6-7 lete. Koupim za polovicni cenu auto ve 100% stavu, delam na nem jen nejbeznejsi udrzbu a v momente, kdy bych mel resit Vami zminene problemy, tak auto prodam. Zrovna vcera tady byl clanek o Chryslerech.Koupit auto za 50tis, dalsich 30tis nejnutnejsi investice s vyhledem na jeste vetsi investice? Jak rikam: nejsem tak bohaty, abych mel stare auto.

0/0
20.5.2016 12:01

P92a56v55e39l 17K80a20r13b74a83š 7838599447438

Zajímalo by mně, jak to dokážete s průměrného dělnického platu 17000,-Kč?

+1/0
20.5.2016 10:16
Foto

J14a47n 64Ž54i86ž20k87a 7958854572910

Vsichni politici maji plnou hubu ekologie pri schvalovani takovychto zakonu.

Pritom nejekologictejsi je jezdit 30 let v jednom aute, nez porad dokola kupovat nova a stara srotovat.

To ze mame nejstarsi vozovy park ale nesouvisi s nasim ekologickym myslenim, ale s nasi zivotni urovni. Vetsina lidi se nerozhoduje mezi novym nebo ojetym autem, ale mezi ojetym nebo zadnym. (ojete+dojizdeni do prace <> zadne+podpora)

+6/0
20.5.2016 9:43

J63a10n 26F68r47o41l94í44k 6276800345244

Policajt mozkovým myšlením zjistí, že máte špatné brzdy ačkoliv Jste na STK před měsícem měřením na válcích s dokumentací fotografováním a on-line výsledkem k Ťokovi měl brzdy OK. Obrana není. No máte co jste si zvolili. Socialistickou diktaturu. Ještě jsem bral, když mohl policajt nařídit kontrolu na STK.

+4/−1
20.5.2016 9:32
Foto

V34l90a63d63i49m34í47r 56Ř56e27h70á88k 5338638190411

Moje auto je již šest let staré, říkají mi. Možná mají pravdu. Vrak to sice ještě není, ale když vidím jaké vraky jezdí po silnici a jsou evidentně mladší výroby než vozy, o kterých se tu píše pak mě zaráží ta snaha dostat ze silnic auta která splňují požadované limity a navíc jsou mnohdy udržovanější pro svou muzeální hodnotu více než ta nová. Že by byznys?

+3/0
20.5.2016 9:19

M72i10l15o60š 68H80o24t27o20v86ý 1157465525643

Celkem bych souhlasil, že jde o lobby automobilek. Potřebují vyrábět a hlavně prodávat. Ministerstvo dopravy má úzký vztah k domácím automobilkám, takže to je docela pravděpodobné.

+3/0
20.5.2016 9:35

J98a26n 33B23a50r29t95á55č33e55k 6615205440169

Připadá mi, že někteří byli b hybernaci a že se vrací to co bylo v diskuzích tak v roce 2005, kdy si kdejaký vohnout pořídil na splátky TDi Golf III, dovoz z Německa po důchodci od českého překupníčka a pak plodili v diskuzích chytrosti o tom jak Š105/120, kterou do té doby jezdili jsou neekologické staré vraky a chtěli je zakazovat. V článku jsem se nedozvěděl nějaké normální zdůvodnění, které vedlo k zavedení této pravomoci - tedy nějaké zdroje a odkazy na to, že jde o zásadní problém a že od doby (rok 2000) kdy o tuto pravomoc přišli došlo k nějakému zhoršení situace atp. Z článku plyne, že jde jen o zástupné problémy.

+2/0
20.5.2016 9:08

J81a54n 79F23r77o84l13í54k 6806290635654

Důvod je jasný. Větší moc policie větší páka na inkaso pokut na místě.

+3/0
20.5.2016 9:33

P20a48v46e39l 47N41e20k14v62a70s72i10l 2508683211762

No když se člověk zajímá kdo je za touto legislativní novinkou, tak je to evidentní. Primárně jde o to, znepříjemnit provozování starších aut, protože policajti se v tom elegantně svezou taky a zase si začnou vybírat ty starší a občané za 5 pracovních dní co jezdí do práce mohou být 5x bezdůvodně zastaveni (nikoli na krátkou kontrolu dokladů) a díky čárkovému systému panujícího u policie se hodí další důvod, proto taková angažovanost Lercha. Bohužel se zase vrací socialismus

+3/0
20.5.2016 9:39

M53a80r14t17i69n 79Z20e38h41n35a32l 3738784957702

No jasně. To je ten dnešní konzum. Neustále vše nové včetně aut. A to jako proč? Pokud auto splňuje technické a emisní požadavky tak o co do pytle jde?

+7/0
20.5.2016 9:00

J52a93r85o63m84í17r 86K26r24á78l 4330129294839

Navíc je ekologické, pokud není nutno vyrábět nová auta. Zvlášť místo těch, co najedou nějakých 5 tisíc km ročně. Navíc se emise dobře seřízeného 20 let starého auta od nového nijak moc neliší.

+6/0
20.5.2016 9:07
Foto

V17l23a36d26i91m77í36r 47Ř58e57h49á67k 5368108150161

Trh je přesycen auty a konkurence je ve velmi masivním měřítku. Stará auta se snažily dostat z cest již před lety ekologickou daní a zřejmě jim to nevyšlo jak by si přáli, a tak to zkouší dál.

+8/0
20.5.2016 9:25

J86a39r82o74m11í56r 56K81r56á90l 4450939874929

R^

+2/0
20.5.2016 9:26

M90a55r18t19i57n 27Z19e47h61n13a92l 3258554377162

Největší problém je že ekonomika je z velké části závislá na výrobě resp. prodeji aut. V tomhle průmyslu je "namočeno" spousta nejen koncových výrobců, ale i dodavatelů, subdodavatelů atd. Obávám se že pokud poklesne prodej aut, pujde všechno zase do háje jak v roce 2008. Ale nejsem ekonom a třeba se mýlím..

0/0
20.5.2016 9:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.