Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Díky odebírání techničáků zmizí vraky, věří policie. Stáří aut je rekordní

Nová pravidla pro odebírání takzvaného malého technického průkazu přímo na místě policejní kontroly český vozový park neomladí. Ve spojitosti s novými pravidly přitom právě tento pozitivní efekt zazníval. Policisté však věří, že ze silnic zmizí opravdu zjevné vraky. Průměrné stáří aut v Česku je přitom rekordní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V74a61š78e24k 95Ř81í11h80a 2413443498592

HM opět státem zaplacené podpora zlodějským obchodníkům.

0/0
20.5.2016 22:22

M82a49r87e34k 88H13r10u11b49y 6757232581568

Neni se cemu divit - diky EU mame motory, ktere nic nevydrzi, a ktere stejne realne zadne palivo neusetri. Udrzovat starsi spolehlivy "preddownsizingovy" motor je dneska projevem zdraveho rozumu, a ne nejake socialni nedostatecnosti:-P

+3/0
20.5.2016 15:55

M79i34r25o22s14l85a22v 80U26r66b63a69n 1546587391429

souhlasim, takovych 454cuin je ten spravny projev zdraveho rozumu ;-)

0/0
23.5.2016 15:28

A75r69n11o82š66t 69B37e87d54n15á36ř 5664500571728

Až se podaří rehabilitovat zdravý selský rozum, budou majitelé "ojetin", které si udržují v dobrém technickém stavu, výrazně odměňováni. .-) R^

+2/0
20.5.2016 13:12

M22i13c11h46a35l 31N56o25v32á44k 7720699687704

To jsem opravdu zvědavej jak to bude s ojetinami. Nastoupila doba FAP filtrů a dalších chytrých diesel elektronických hračiček. V ojetinách 90% nabídky diesel aut. A ojeté se spíše kupují benzínové motory, protože ojetý model si může dovolit člověk, co najede sotva 20tkm ročně. Diesel auta se budou vyhazovat, SUV tím pádem ještě rychleji a benzínových je jak šafránu. Takže tu máme dokonalý koloběh aut pro výrobce, protože ojetina bude drahá asi tak stejně jako nové auto, v dnešní době jen hlupák kupuje ojeté vozy!

0/0
20.5.2016 13:12

P67a34v43e55l 52F19o43r46e88j54t 8963667544843

Nevím, ale mám maminku, které je osumdesát let. Automobil používá jen nákupy v obci a pro jízdu k doktorovi. Bohuže jí nesloužejí nohy. Ročně najezdí 600 km. Jsem automechanik, auto má ve vzorném pořádku, o auto se starám já. Jenom pořád nechápu jak muže starý škopek s nájezdem 600 km ( cca 12 km za týden ) poškozovat ekologii víc, než nové auto s ročním nájezdem 30000 km. Je to jenom buzerace starých a obyčejných lidi.

+5/0
20.5.2016 11:10

J26a40n 17D54l59o26u16h95ý 8426550373940

Ale obchodníci by jí chtěli prodat nové auto. ;-)

+2/0
20.5.2016 11:15

J50a47n 54P67a44v35e63l28k85a 3437681424161

S ekologií je to naopak. Zkrácením životnosti aut na polovinu zvýšíte emise asi o 20%, protože 30% emisí vzniklo už při výrobě.

+3/0
20.5.2016 11:22

L12a30d12i69s64l57a80v 34K88a69l47o28u42s 7625246211510

Absurdistán. Ekonomika prý roste. Prý chtějí přidat truhlářům z 16 tis. na 19 tis., aby si mohli koupit auto za milion. Na STK svědomitě Vás utvrzují, že je zrovna to Vaše vozidlo ve špatném stavu. Na silnici díky nutnosti svítit celý den potkáváte každé druhé vozidlo svítící jedním, nebo žádným světlem. Životnost nových automobilů nepřesahuje 200 tis. km, nejsou totiž stavěna na použití současných paliv/biopaliv - klíčící slunečnice/řepka ve Vaší nadrži neprojdou palivovým filtrem ;-D .

0/0
20.5.2016 15:21

J27a47n 22D95l81o47u94h50ý 8986390323290

Vůbec tu nejde o stará auta. Důvodem je zvýšit pravomoce policistů, možnost buzerace a úplatků. Lidi se prostě musí bát, aby nezlobili.

+3/0
20.5.2016 11:03

J30a97n 54P72o85k26o19r14n74ý 1393859720473

Policajti to maj na háku. Ti budou raději jezdit na benzínu na kafe, než buzerovat řidiče.;-)

+1/0
20.5.2016 13:06

A69n23n65a 96K96i16r31š64o71v32á 9276240685883

Docela by mě zajímalo, jak je to s tou "ekologičností" Je lepší mít třicet let staré auto, které má míň ekologický provoz, než nové. Ale pokud budu měnit auto po třeba sedmi letech, tak ekologické dopady výroby nového auta asi budou nezanedbatelné :-P

+2/0
20.5.2016 10:16

M34a30r31e68k 16H80r94u65b49y 6267302861888

"Ekologicnost" v souvislosti s osobni dopravou je vubec nesmysl - na celkovych zplodinach se podili cca 0,5%. Takze i kdybychom prestali vsichni ted hned jezdit auty, zmena by byla pod urovni statisticke chyby.

0/0
20.5.2016 15:57

P37e93t41r 23S71p82a20t19z10i35e37r43e41r 7354232985424

Udělal bych jednoduše zákaz dovozu ze zahraničí aut straších 10-ti let...ono je dost vidět, že na západě jsou 15-ti letá auta velice levná a tak toho místní bazaristé využívají a tahají je sem, kde si na ně přihodí velkou marži, aby vydělali. Tím ale navyšují cenu aut. Vím, že trh určuje cenu ojetého auta, ale když zákazník nemá na výběr a do zahraničí nechce protože tomu nerozumí, tak mu nezbývá než vybírat z těch předražených ojetin co tu máme...takže ono to není o tom, že by to trh chtěl, ale bazaristi to tak určují...zákazník nemá na výběr. Spíš by bylo dobré, kdyby auta původem z ČR se prodávala za ceny jako jsou v Německu a dovozy by se prodávali dráž...to by hned dovozy skončily. Ale to by se bazaristi vztekali, protože by jim šlo o zlodějský kšeft. Ne nadarmo jsme vrakoviště evropy.

+3/−4
20.5.2016 10:04

R82o50b68e11r50t 24G50o19r64c 6132413883

To se vám řekne, zákaz dovozu aut starších 10 let, jenže pokud to auto starší 10ti let koupíte od němce doma u chalupy a ne od nějakýho turka 15km za hranicema, tak to desetiletý auto z německa je v lepším stavu než šestiletý auto z česka, byť má třeba i jednou tolik najeto !!

+1/0
20.5.2016 10:13

P28e98t56r 79S84p43a75t43z37i84e11r96e15r 7244212305424

to už dneska taky není pravda...je to je mýtus, který se ještě táhne z dob minulých. Jelikož prodáváme nová auta a máme servis kde bazaristi opravují své dotažené vozy...tak by jste se divil jaké vraky to jsou. Pak je naleští, umejou, vyčistí a vypadá to jako voňavka...ale kdyby lidé vidělo jak to sem bylo dovezený tak by se hodně divili.

+2/0
20.5.2016 10:19

P77e46t62r 40S36p27a87t14z47i68e91r90e97r 7304732545154

navíc jsem byl osobně přítomen v jednom bazaru v Německu, kde jsem si já vybíral pro sebe auto. Viděl jsem, že to byl turek, tak jsem už šel pryč...přijel tam čech s velkou soupravou na auta. Ani žádné neprohlídl, jen od vrat řekl beru to, to, to a to....a bylo hotovo...a pak to sem tahá...když jsem se ho zeptal jestli se nebojí že to jsou křápy, tak jen odpověděl...to je jedno..prodá se všechno. Někdy to je propadák, ale i to se prodá.

+2/0
20.5.2016 10:21

P68e46t19r 44S84p54a37t64z65i49e22r82e10r 7524192365974

Pánové mínusáři jsou zřejmě bazaristé a potrefená husa se vždy ukáže....minimálně p.Bartáček staré vraky dováží...:-)

0/−2
20.5.2016 12:03

J43a69n 62B51a64r67t29á62č96e39k 6375735440939

Pokud si dáváte do kontextu můj nesouhlas s tím, že tahám ojetiny pak se není dál o čem bavit. Jinak můj postoj je zjevný z mých příspěvků v této a jiných diskuzích.

+1/0
20.5.2016 12:23

M12a75r41e68k 16H61r95u68b11y 6777842981618

Tenhle zakaz tady uz byl - hranice 8 let. A efekt? Zadny. Jenom se umele omlazovaly starsi auta a realne bylo na silnicich vic vraku nez dnes.

0/0
20.5.2016 15:58

P32e64t35r 85S91p47a88t92z74i21e44r15e93r 7544752645914

v dnešní době kdy vše na dovozových STK se pečlivě kontroluje tak myslím, že nějaké omlazování již není možné.

0/0
20.5.2016 16:30

T39o34m37á74š 76K88u97c76h76a67ř 3917801738931

Vážení přátelé, nedá se nic dělat, budete nahrazeni. Ono to šlo v socíku, chodit o půl třetí z práce, vyvalit si pupek u TV, dát si pivo a říct si, že mně ta stará Š100 stačí až do důchodu. Kapitalismus potřebuje, aby se peníze točily, zboží se kupovalo, ovečky se zadlužovaly a makaly tak od nevidím. Jinak systém krachne, což ti i vesla dopustit nemohou.

Buď se tedy zadlužíte, budete makat jak šrouby a každých 5 let si koupíte nové auto, nebo jak jsem psal, budete nahrazeni. V Africe i Asii čekají miliony ovcí natěšených na ty možnosti, co máte vy. :-P

+6/0
20.5.2016 9:56

L50a85d82i30s11l74a74v 12K87o52v55a23ř81í65k 2560707550129

Tak tak. Kdo má hypotéku ten nezlobí.

+6/0
20.5.2016 10:13

M24a34r23e92k 68H36r93u88b57y 6957932701228

V Africe ani Asii necekaji miliony na praci, jenom na ty vyhody;-)

0/0
20.5.2016 15:59

R35o82m39a70n 21F53o67j92t43í90k 3645599354867

Vzhledem k tomu, jak se v celé nahotě ukazuje rádoby ekologičnost nových aut, tak se vůbec nestydím jezdit ve 13 let "starém" krámu, který jak po technické tak hlavně ekologické stránce se minimálně vyrovná současným modelům R^!

+3/0
20.5.2016 9:52

R34o42b84e93r20t 21G30o35r71c 6792253723

Ale že ta policejní víra je silná co? ;-D

+3/0
20.5.2016 9:52

J88a60n 73B79a84r54t90á58č84e10k 6565815260109

To že se to začne zneužívat tomu lze věřit na 100% Když něčemu věří policajt s mozkovým myšlením, tak....

+1/0
20.5.2016 9:55

J44i57ř55í 40S78l11e14z76á68k 8125322634185

Pardon, s čímže? Pochopil jsem u nich jediné myšlení a to to, jak napasovat svoji představu zákona na nějaký paragraf, pokud možno s absencí selského rozumu..

0/0
20.5.2016 10:40

P75a11v24e62l 14N98e40k38v93a14s82i26l 2848733791942

https://www.google.cz/#q=policie+mozkov%C3%A9+my%C5%A1len%C3%AD

0/0
20.5.2016 12:17

J75a57n 83P46a37v93e30l89k23a 3337831934871

Co to je zase za nesmysl? Tyto vraky by přece vyřadila i pravodelná technická. Odebírání průkazů má význam jen tam, kde závada vznikla mezi TK, což jsou převážně nehody.

+1/0
20.5.2016 9:51

K56a96r21e82l 31N37o49v18o97t42n29y 6229111139295

Nechapu. Ani diskusi, ani fakt, ze nekdo jezdi takhle starym autem. Ja mam 6 let starou A4 s najezdem 105 000km a v lete pujde, protoze je proste stara.

0/−2
20.5.2016 9:44

J61a36n 95F83r28o12l87í16k 6566160345394

ANO pane Rotchild, pardon Novotný. Jsem rád, že tu plečku dáte do šrotu.

+6/0
20.5.2016 9:47

K73a29r42e24l 84N17o53v10o26t35n29y 6739901589675

Prave naopak. Prodam ji nekomu, kdo je dost bohaty na to, aby mel stare auto. To ja si dovolit nemuzu. Proto kupuji rocni, max dvouleta auta, jednou za rok na nich necham vymenit olej ve znackovem servisu a jako sesti - sedmileta, tesne pred vymenou rozvodu, brzd a podobnych drahych ptakovin prodam chytrakum, co chteji setrit nakupem stareho auta.

0/0
20.5.2016 9:51

J35a48n 84P13a17v80e28l85k93a 3717561964131

Ono je to tak, že náklady na provoz novějších aut stoupají.

+2/−1
20.5.2016 9:55

K37a93r32e75l 73N31o24v78o34t22n86y 6969251959745

A v cem? Napr. tu A4 jsem koupil u znackoveho dealera, s prokazatelnym najezdem. Pred predanim udelali kompletni inspekci, vymenili pneu na predni naprave a udelali predni brzdy vc. novych kotoucu. Moje investice za 4 roky: sada zimnich kol, 2x technicka, 3x inspekce s vymenou oleje. Cili bezna udrzba jakehokoiv auta. Nekdy v lete, nejpozdeji na podzim by mely delat zadni brzdy. To ale neudelam, auto prodam a koupim si opet rocni auto. Za ty 4 roky na ni ztratim ca 6 - 7 kEUR (rozdil mezi prodejni a nakupni cenou + investice). U stareho auta by ta ztrata za dobu zivotnosti byla mnohem vyssi.

0/0
20.5.2016 10:04

J60a20n 69P64a54v21e39l48k31a 3667481354651

U nového auta je okamžitá ztráta 30% a pak přijdou dvouhmotové setrvačníky, filtry pevných částic, vstřiky...

+1/−1
20.5.2016 11:18

K47a23r37e90l 45N96o12v22o96t34n50y 6249831469205

Ano, proto koupim ca 1-2 roky stare auto a prodam jako 6-7 lete. Koupim za polovicni cenu auto ve 100% stavu, delam na nem jen nejbeznejsi udrzbu a v momente, kdy bych mel resit Vami zminene problemy, tak auto prodam. Zrovna vcera tady byl clanek o Chryslerech.Koupit auto za 50tis, dalsich 30tis nejnutnejsi investice s vyhledem na jeste vetsi investice? Jak rikam: nejsem tak bohaty, abych mel stare auto.

0/0
20.5.2016 12:01

P68a60v90e30l 83K13a89r28b20a45š 7378479817828

Zajímalo by mně, jak to dokážete s průměrného dělnického platu 17000,-Kč?

+1/0
20.5.2016 10:16

J91a37n 52Ž63i75ž53k67a 7738724692340

Vsichni politici maji plnou hubu ekologie pri schvalovani takovychto zakonu.

Pritom nejekologictejsi je jezdit 30 let v jednom aute, nez porad dokola kupovat nova a stara srotovat.

To ze mame nejstarsi vozovy park ale nesouvisi s nasim ekologickym myslenim, ale s nasi zivotni urovni. Vetsina lidi se nerozhoduje mezi novym nebo ojetym autem, ale mezi ojetym nebo zadnym. (ojete+dojizdeni do prace <> zadne+podpora)

+6/0
20.5.2016 9:43

J96a71n 39F14r96o54l11í20k 6966870445454

Policajt mozkovým myšlením zjistí, že máte špatné brzdy ačkoliv Jste na STK před měsícem měřením na válcích s dokumentací fotografováním a on-line výsledkem k Ťokovi měl brzdy OK. Obrana není. No máte co jste si zvolili. Socialistickou diktaturu. Ještě jsem bral, když mohl policajt nařídit kontrolu na STK.

+4/−1
20.5.2016 9:32
Foto

V63l20a47d71i34m60í74r 74Ř25e51h57á85k 5418828440251

Moje auto je již šest let staré, říkají mi. Možná mají pravdu. Vrak to sice ještě není, ale když vidím jaké vraky jezdí po silnici a jsou evidentně mladší výroby než vozy, o kterých se tu píše pak mě zaráží ta snaha dostat ze silnic auta která splňují požadované limity a navíc jsou mnohdy udržovanější pro svou muzeální hodnotu více než ta nová. Že by byznys?

+3/0
20.5.2016 9:19

M92i26l56o23š 77H39o50t62o47v65ý 1187775855473

Celkem bych souhlasil, že jde o lobby automobilek. Potřebují vyrábět a hlavně prodávat. Ministerstvo dopravy má úzký vztah k domácím automobilkám, takže to je docela pravděpodobné.

+3/0
20.5.2016 9:35

J35a42n 65B86a19r31t19á62č31e61k 6355265820329

Připadá mi, že někteří byli b hybernaci a že se vrací to co bylo v diskuzích tak v roce 2005, kdy si kdejaký vohnout pořídil na splátky TDi Golf III, dovoz z Německa po důchodci od českého překupníčka a pak plodili v diskuzích chytrosti o tom jak Š105/120, kterou do té doby jezdili jsou neekologické staré vraky a chtěli je zakazovat. V článku jsem se nedozvěděl nějaké normální zdůvodnění, které vedlo k zavedení této pravomoci - tedy nějaké zdroje a odkazy na to, že jde o zásadní problém a že od doby (rok 2000) kdy o tuto pravomoc přišli došlo k nějakému zhoršení situace atp. Z článku plyne, že jde jen o zástupné problémy.

+2/0
20.5.2016 9:08

J56a87n 55F20r23o28l74í81k 6936270875504

Důvod je jasný. Větší moc policie větší páka na inkaso pokut na místě.

+3/0
20.5.2016 9:33

P41a17v31e71l 22N19e65k46v65a20s59i97l 2268563161702

No když se člověk zajímá kdo je za touto legislativní novinkou, tak je to evidentní. Primárně jde o to, znepříjemnit provozování starších aut, protože policajti se v tom elegantně svezou taky a zase si začnou vybírat ty starší a občané za 5 pracovních dní co jezdí do práce mohou být 5x bezdůvodně zastaveni (nikoli na krátkou kontrolu dokladů) a díky čárkovému systému panujícího u policie se hodí další důvod, proto taková angažovanost Lercha. Bohužel se zase vrací socialismus

+3/0
20.5.2016 9:39

M16a93r91t26i14n 34Z79e25h18n30a31l 3758334177662

No jasně. To je ten dnešní konzum. Neustále vše nové včetně aut. A to jako proč? Pokud auto splňuje technické a emisní požadavky tak o co do pytle jde?

+7/0
20.5.2016 9:00

J83a91r90o43m68í31r 24K40r62á13l 4720659194319

Navíc je ekologické, pokud není nutno vyrábět nová auta. Zvlášť místo těch, co najedou nějakých 5 tisíc km ročně. Navíc se emise dobře seřízeného 20 let starého auta od nového nijak moc neliší.

+6/0
20.5.2016 9:07
Foto

V45l59a24d12i27m75í33r 21Ř93e57h24á13k 5958918960101

Trh je přesycen auty a konkurence je ve velmi masivním měřítku. Stará auta se snažily dostat z cest již před lety ekologickou daní a zřejmě jim to nevyšlo jak by si přáli, a tak to zkouší dál.

+8/0
20.5.2016 9:25

J45a24r89o85m52í40r 42K63r24á37l 4460719764859

R^

+2/0
20.5.2016 9:26

M50a31r16t58i98n 97Z85e25h19n15a49l 3178684797482

Největší problém je že ekonomika je z velké části závislá na výrobě resp. prodeji aut. V tomhle průmyslu je "namočeno" spousta nejen koncových výrobců, ale i dodavatelů, subdodavatelů atd. Obávám se že pokud poklesne prodej aut, pujde všechno zase do háje jak v roce 2008. Ale nejsem ekonom a třeba se mýlím..

0/0
20.5.2016 9:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.