Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Díky odebírání techničáků zmizí vraky, věří policie. Stáří aut je rekordní

Nová pravidla pro odebírání takzvaného malého technického průkazu přímo na místě policejní kontroly český vozový park neomladí. Ve spojitosti s novými pravidly přitom právě tento pozitivní efekt zazníval. Policisté však věří, že ze silnic zmizí opravdu zjevné vraky. Průměrné stáří aut v Česku je přitom rekordní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V79a47š52e28k 62Ř60í59h97a 2693403578762

HM opět státem zaplacené podpora zlodějským obchodníkům.

0/0
20.5.2016 22:22

M84a65r91e62k 62H58r94u14b95y 6827822281698

Neni se cemu divit - diky EU mame motory, ktere nic nevydrzi, a ktere stejne realne zadne palivo neusetri. Udrzovat starsi spolehlivy "preddownsizingovy" motor je dneska projevem zdraveho rozumu, a ne nejake socialni nedostatecnosti:-P

+3/0
20.5.2016 15:55

M59i83r55o90s83l84a61v 32U49r23b40a26n 1566717611549

souhlasim, takovych 454cuin je ten spravny projev zdraveho rozumu ;-)

0/0
23.5.2016 15:28

A41r25n25o46š64t 36B68e32d68n39á95ř 5774810651848

Až se podaří rehabilitovat zdravý selský rozum, budou majitelé "ojetin", které si udržují v dobrém technickém stavu, výrazně odměňováni. .-) R^

+2/0
20.5.2016 13:12

M43i56c45h79a42l 88N47o84v83á65k 7920109147694

To jsem opravdu zvědavej jak to bude s ojetinami. Nastoupila doba FAP filtrů a dalších chytrých diesel elektronických hračiček. V ojetinách 90% nabídky diesel aut. A ojeté se spíše kupují benzínové motory, protože ojetý model si může dovolit člověk, co najede sotva 20tkm ročně. Diesel auta se budou vyhazovat, SUV tím pádem ještě rychleji a benzínových je jak šafránu. Takže tu máme dokonalý koloběh aut pro výrobce, protože ojetina bude drahá asi tak stejně jako nové auto, v dnešní době jen hlupák kupuje ojeté vozy!

0/0
20.5.2016 13:12

P23a49v27e77l 57F33o31r37e85j53t 8433477904643

Nevím, ale mám maminku, které je osumdesát let. Automobil používá jen nákupy v obci a pro jízdu k doktorovi. Bohuže jí nesloužejí nohy. Ročně najezdí 600 km. Jsem automechanik, auto má ve vzorném pořádku, o auto se starám já. Jenom pořád nechápu jak muže starý škopek s nájezdem 600 km ( cca 12 km za týden ) poškozovat ekologii víc, než nové auto s ročním nájezdem 30000 km. Je to jenom buzerace starých a obyčejných lidi.

+5/0
20.5.2016 11:10

J24a62n 92D92l53o45u58h60ý 8716380143190

Ale obchodníci by jí chtěli prodat nové auto. ;-)

+2/0
20.5.2016 11:15

J61a82n 36P97a78v52e12l39k67a 3357361634421

S ekologií je to naopak. Zkrácením životnosti aut na polovinu zvýšíte emise asi o 20%, protože 30% emisí vzniklo už při výrobě.

+3/0
20.5.2016 11:22

L47a16d84i32s23l52a55v 45K14a47l91o11u77s 7465216751680

Absurdistán. Ekonomika prý roste. Prý chtějí přidat truhlářům z 16 tis. na 19 tis., aby si mohli koupit auto za milion. Na STK svědomitě Vás utvrzují, že je zrovna to Vaše vozidlo ve špatném stavu. Na silnici díky nutnosti svítit celý den potkáváte každé druhé vozidlo svítící jedním, nebo žádným světlem. Životnost nových automobilů nepřesahuje 200 tis. km, nejsou totiž stavěna na použití současných paliv/biopaliv - klíčící slunečnice/řepka ve Vaší nadrži neprojdou palivovým filtrem ;-D .

0/0
20.5.2016 15:21

J14a68n 27D85l94o26u27h34ý 8706170483210

Vůbec tu nejde o stará auta. Důvodem je zvýšit pravomoce policistů, možnost buzerace a úplatků. Lidi se prostě musí bát, aby nezlobili.

+3/0
20.5.2016 11:03

J22a22n 33P34o67k27o80r26n22ý 1643529800953

Policajti to maj na háku. Ti budou raději jezdit na benzínu na kafe, než buzerovat řidiče.;-)

+1/0
20.5.2016 13:06

A19n36n89a 92K41i59r11š60o30v24á 9596930375783

Docela by mě zajímalo, jak je to s tou "ekologičností" Je lepší mít třicet let staré auto, které má míň ekologický provoz, než nové. Ale pokud budu měnit auto po třeba sedmi letech, tak ekologické dopady výroby nového auta asi budou nezanedbatelné :-P

+2/0
20.5.2016 10:16

M87a98r37e96k 34H31r74u96b97y 6807882651238

"Ekologicnost" v souvislosti s osobni dopravou je vubec nesmysl - na celkovych zplodinach se podili cca 0,5%. Takze i kdybychom prestali vsichni ted hned jezdit auty, zmena by byla pod urovni statisticke chyby.

0/0
20.5.2016 15:57

P85e18t51r 33S52p14a30t52z45i31e24r43e26r 7544782615204

Udělal bych jednoduše zákaz dovozu ze zahraničí aut straších 10-ti let...ono je dost vidět, že na západě jsou 15-ti letá auta velice levná a tak toho místní bazaristé využívají a tahají je sem, kde si na ně přihodí velkou marži, aby vydělali. Tím ale navyšují cenu aut. Vím, že trh určuje cenu ojetého auta, ale když zákazník nemá na výběr a do zahraničí nechce protože tomu nerozumí, tak mu nezbývá než vybírat z těch předražených ojetin co tu máme...takže ono to není o tom, že by to trh chtěl, ale bazaristi to tak určují...zákazník nemá na výběr. Spíš by bylo dobré, kdyby auta původem z ČR se prodávala za ceny jako jsou v Německu a dovozy by se prodávali dráž...to by hned dovozy skončily. Ale to by se bazaristi vztekali, protože by jim šlo o zlodějský kšeft. Ne nadarmo jsme vrakoviště evropy.

+3/−4
20.5.2016 10:04

R71o13b53e66r85t 87G43o76r52c 6532973833

To se vám řekne, zákaz dovozu aut starších 10 let, jenže pokud to auto starší 10ti let koupíte od němce doma u chalupy a ne od nějakýho turka 15km za hranicema, tak to desetiletý auto z německa je v lepším stavu než šestiletý auto z česka, byť má třeba i jednou tolik najeto !!

+1/0
20.5.2016 10:13

P15e25t95r 42S77p21a94t17z37i50e52r14e35r 7834782845614

to už dneska taky není pravda...je to je mýtus, který se ještě táhne z dob minulých. Jelikož prodáváme nová auta a máme servis kde bazaristi opravují své dotažené vozy...tak by jste se divil jaké vraky to jsou. Pak je naleští, umejou, vyčistí a vypadá to jako voňavka...ale kdyby lidé vidělo jak to sem bylo dovezený tak by se hodně divili.

+2/0
20.5.2016 10:19

P13e16t40r 79S53p11a36t54z51i82e64r84e47r 7644702535984

navíc jsem byl osobně přítomen v jednom bazaru v Německu, kde jsem si já vybíral pro sebe auto. Viděl jsem, že to byl turek, tak jsem už šel pryč...přijel tam čech s velkou soupravou na auta. Ani žádné neprohlídl, jen od vrat řekl beru to, to, to a to....a bylo hotovo...a pak to sem tahá...když jsem se ho zeptal jestli se nebojí že to jsou křápy, tak jen odpověděl...to je jedno..prodá se všechno. Někdy to je propadák, ale i to se prodá.

+2/0
20.5.2016 10:21

P90e32t40r 38S11p57a46t82z97i76e94r25e26r 7434822175924

Pánové mínusáři jsou zřejmě bazaristé a potrefená husa se vždy ukáže....minimálně p.Bartáček staré vraky dováží...:-)

0/−2
20.5.2016 12:03

J72a68n 46B79a97r83t26á88č76e84k 6505655530849

Pokud si dáváte do kontextu můj nesouhlas s tím, že tahám ojetiny pak se není dál o čem bavit. Jinak můj postoj je zjevný z mých příspěvků v této a jiných diskuzích.

+1/0
20.5.2016 12:23

M66a66r70e22k 35H84r69u80b75y 6127782941648

Tenhle zakaz tady uz byl - hranice 8 let. A efekt? Zadny. Jenom se umele omlazovaly starsi auta a realne bylo na silnicich vic vraku nez dnes.

0/0
20.5.2016 15:58

P52e55t74r 86S48p67a13t80z62i60e35r32e84r 7594392275414

v dnešní době kdy vše na dovozových STK se pečlivě kontroluje tak myslím, že nějaké omlazování již není možné.

0/0
20.5.2016 16:30

T56o16m23á35š 39K71u40c75h25a46ř 3797471828761

Vážení přátelé, nedá se nic dělat, budete nahrazeni. Ono to šlo v socíku, chodit o půl třetí z práce, vyvalit si pupek u TV, dát si pivo a říct si, že mně ta stará Š100 stačí až do důchodu. Kapitalismus potřebuje, aby se peníze točily, zboží se kupovalo, ovečky se zadlužovaly a makaly tak od nevidím. Jinak systém krachne, což ti i vesla dopustit nemohou.

Buď se tedy zadlužíte, budete makat jak šrouby a každých 5 let si koupíte nové auto, nebo jak jsem psal, budete nahrazeni. V Africe i Asii čekají miliony ovcí natěšených na ty možnosti, co máte vy. :-P

+6/0
20.5.2016 9:56

L98a32d80i46s93l22a41v 93K90o65v46a98ř62í88k 2590747580469

Tak tak. Kdo má hypotéku ten nezlobí.

+6/0
20.5.2016 10:13

M94a25r71e61k 62H18r46u42b48y 6577762371378

V Africe ani Asii necekaji miliony na praci, jenom na ty vyhody;-)

0/0
20.5.2016 15:59

R65o25m80a87n 48F17o59j17t45í93k 4611939808415

Vzhledem k tomu, jak se v celé nahotě ukazuje rádoby ekologičnost nových aut, tak se vůbec nestydím jezdit ve 13 let "starém" krámu, který jak po technické tak hlavně ekologické stránce se minimálně vyrovná současným modelům R^!

+3/0
20.5.2016 9:52

R48o15b93e76r61t 56G29o72r34c 6392133173

Ale že ta policejní víra je silná co? ;-D

+3/0
20.5.2016 9:52

J18a84n 41B13a94r60t52á18č69e70k 6345335430929

To že se to začne zneužívat tomu lze věřit na 100% Když něčemu věří policajt s mozkovým myšlením, tak....

+1/0
20.5.2016 9:55

J69i97ř87í 64S64l25e67z55á51k 8605162194705

Pardon, s čímže? Pochopil jsem u nich jediné myšlení a to to, jak napasovat svoji představu zákona na nějaký paragraf, pokud možno s absencí selského rozumu..

0/0
20.5.2016 10:40

P43a60v13e67l 60N25e24k76v56a10s36i19l 2308893851802

https://www.google.cz/#q=policie+mozkov%C3%A9+my%C5%A1len%C3%AD

0/0
20.5.2016 12:17

J94a96n 34P15a36v33e84l78k63a 3417251514531

Co to je zase za nesmysl? Tyto vraky by přece vyřadila i pravodelná technická. Odebírání průkazů má význam jen tam, kde závada vznikla mezi TK, což jsou převážně nehody.

+1/0
20.5.2016 9:51

K69a72r57e52l 10N46o97v97o37t73n29y 6749421549835

Nechapu. Ani diskusi, ani fakt, ze nekdo jezdi takhle starym autem. Ja mam 6 let starou A4 s najezdem 105 000km a v lete pujde, protoze je proste stara.

0/−2
20.5.2016 9:44

J20a18n 64F88r58o34l61í74k 6356230725194

ANO pane Rotchild, pardon Novotný. Jsem rád, že tu plečku dáte do šrotu.

+6/0
20.5.2016 9:47

K55a75r44e75l 45N59o44v40o57t82n49y 6569421429805

Prave naopak. Prodam ji nekomu, kdo je dost bohaty na to, aby mel stare auto. To ja si dovolit nemuzu. Proto kupuji rocni, max dvouleta auta, jednou za rok na nich necham vymenit olej ve znackovem servisu a jako sesti - sedmileta, tesne pred vymenou rozvodu, brzd a podobnych drahych ptakovin prodam chytrakum, co chteji setrit nakupem stareho auta.

0/0
20.5.2016 9:51

J58a97n 35P76a62v13e19l46k18a 3577141424871

Ono je to tak, že náklady na provoz novějších aut stoupají.

+2/−1
20.5.2016 9:55

K79a24r32e90l 34N20o84v35o28t27n53y 6409651199335

A v cem? Napr. tu A4 jsem koupil u znackoveho dealera, s prokazatelnym najezdem. Pred predanim udelali kompletni inspekci, vymenili pneu na predni naprave a udelali predni brzdy vc. novych kotoucu. Moje investice za 4 roky: sada zimnich kol, 2x technicka, 3x inspekce s vymenou oleje. Cili bezna udrzba jakehokoiv auta. Nekdy v lete, nejpozdeji na podzim by mely delat zadni brzdy. To ale neudelam, auto prodam a koupim si opet rocni auto. Za ty 4 roky na ni ztratim ca 6 - 7 kEUR (rozdil mezi prodejni a nakupni cenou + investice). U stareho auta by ta ztrata za dobu zivotnosti byla mnohem vyssi.

0/0
20.5.2016 10:04

J74a77n 16P16a19v77e29l42k54a 3637731824771

U nového auta je okamžitá ztráta 30% a pak přijdou dvouhmotové setrvačníky, filtry pevných částic, vstřiky...

+1/−1
20.5.2016 11:18

K22a40r65e98l 50N86o35v25o93t68n42y 6199501559475

Ano, proto koupim ca 1-2 roky stare auto a prodam jako 6-7 lete. Koupim za polovicni cenu auto ve 100% stavu, delam na nem jen nejbeznejsi udrzbu a v momente, kdy bych mel resit Vami zminene problemy, tak auto prodam. Zrovna vcera tady byl clanek o Chryslerech.Koupit auto za 50tis, dalsich 30tis nejnutnejsi investice s vyhledem na jeste vetsi investice? Jak rikam: nejsem tak bohaty, abych mel stare auto.

0/0
20.5.2016 12:01

P23a10v58e44l 59K77a79r98b34a38š 7648809737148

Zajímalo by mně, jak to dokážete s průměrného dělnického platu 17000,-Kč?

+1/0
20.5.2016 10:16
Foto

J54a71n 91Ž65i31ž60k44a 7498404102100

Vsichni politici maji plnou hubu ekologie pri schvalovani takovychto zakonu.

Pritom nejekologictejsi je jezdit 30 let v jednom aute, nez porad dokola kupovat nova a stara srotovat.

To ze mame nejstarsi vozovy park ale nesouvisi s nasim ekologickym myslenim, ale s nasi zivotni urovni. Vetsina lidi se nerozhoduje mezi novym nebo ojetym autem, ale mezi ojetym nebo zadnym. (ojete+dojizdeni do prace <> zadne+podpora)

+6/0
20.5.2016 9:43

J20a81n 87F51r90o22l49í44k 6196900975254

Policajt mozkovým myšlením zjistí, že máte špatné brzdy ačkoliv Jste na STK před měsícem měřením na válcích s dokumentací fotografováním a on-line výsledkem k Ťokovi měl brzdy OK. Obrana není. No máte co jste si zvolili. Socialistickou diktaturu. Ještě jsem bral, když mohl policajt nařídit kontrolu na STK.

+4/−1
20.5.2016 9:32
Foto

V60l82a29d76i80m86í28r 51Ř61e95h59á22k 5948378630771

Moje auto je již šest let staré, říkají mi. Možná mají pravdu. Vrak to sice ještě není, ale když vidím jaké vraky jezdí po silnici a jsou evidentně mladší výroby než vozy, o kterých se tu píše pak mě zaráží ta snaha dostat ze silnic auta která splňují požadované limity a navíc jsou mnohdy udržovanější pro svou muzeální hodnotu více než ta nová. Že by byznys?

+3/0
20.5.2016 9:19

M62i81l90o48š 23H94o28t77o78v88ý 1517505235893

Celkem bych souhlasil, že jde o lobby automobilek. Potřebují vyrábět a hlavně prodávat. Ministerstvo dopravy má úzký vztah k domácím automobilkám, takže to je docela pravděpodobné.

+3/0
20.5.2016 9:35

J61a63n 20B62a11r66t15á98č61e30k 6635285220909

Připadá mi, že někteří byli b hybernaci a že se vrací to co bylo v diskuzích tak v roce 2005, kdy si kdejaký vohnout pořídil na splátky TDi Golf III, dovoz z Německa po důchodci od českého překupníčka a pak plodili v diskuzích chytrosti o tom jak Š105/120, kterou do té doby jezdili jsou neekologické staré vraky a chtěli je zakazovat. V článku jsem se nedozvěděl nějaké normální zdůvodnění, které vedlo k zavedení této pravomoci - tedy nějaké zdroje a odkazy na to, že jde o zásadní problém a že od doby (rok 2000) kdy o tuto pravomoc přišli došlo k nějakému zhoršení situace atp. Z článku plyne, že jde jen o zástupné problémy.

+2/0
20.5.2016 9:08

J39a36n 54F41r98o54l16í54k 6226440435684

Důvod je jasný. Větší moc policie větší páka na inkaso pokut na místě.

+3/0
20.5.2016 9:33

P43a15v80e62l 18N49e62k19v55a45s32i43l 2738533251612

No když se člověk zajímá kdo je za touto legislativní novinkou, tak je to evidentní. Primárně jde o to, znepříjemnit provozování starších aut, protože policajti se v tom elegantně svezou taky a zase si začnou vybírat ty starší a občané za 5 pracovních dní co jezdí do práce mohou být 5x bezdůvodně zastaveni (nikoli na krátkou kontrolu dokladů) a díky čárkovému systému panujícího u policie se hodí další důvod, proto taková angažovanost Lercha. Bohužel se zase vrací socialismus

+3/0
20.5.2016 9:39

M24a85r48t61i74n 63Z59e66h96n22a24l 3688574617192

No jasně. To je ten dnešní konzum. Neustále vše nové včetně aut. A to jako proč? Pokud auto splňuje technické a emisní požadavky tak o co do pytle jde?

+7/0
20.5.2016 9:00

J13a17r87o31m71í40r 27K24r81á65l 4130519754269

Navíc je ekologické, pokud není nutno vyrábět nová auta. Zvlášť místo těch, co najedou nějakých 5 tisíc km ročně. Navíc se emise dobře seřízeného 20 let starého auta od nového nijak moc neliší.

+6/0
20.5.2016 9:07
Foto

V97l94a75d21i42m11í96r 82Ř29e82h94á52k 5158978580811

Trh je přesycen auty a konkurence je ve velmi masivním měřítku. Stará auta se snažily dostat z cest již před lety ekologickou daní a zřejmě jim to nevyšlo jak by si přáli, a tak to zkouší dál.

+8/0
20.5.2016 9:25

J64a96r41o76m73í80r 64K50r18á73l 4910249184449

R^

+2/0
20.5.2016 9:26

M60a81r93t62i55n 45Z97e69h62n84a96l 3708164897482

Největší problém je že ekonomika je z velké části závislá na výrobě resp. prodeji aut. V tomhle průmyslu je "namočeno" spousta nejen koncových výrobců, ale i dodavatelů, subdodavatelů atd. Obávám se že pokud poklesne prodej aut, pujde všechno zase do háje jak v roce 2008. Ale nejsem ekonom a třeba se mýlím..

0/0
20.5.2016 9:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.