Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Británie (ne)odchází

Blížící se referendum rozděluje Angličany. Nejde v něm o neúspěšnou hospodářskou politiku Unie, ale o něco většího - tisíciletou anglickou historii, suverenitu a nezávislost, píše politolog a překladatel Alexander Tomský.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O17n12d27ř81e75j 64K83i40r61á27l13y 8663976343395

Sythský lord Cameron se naklonil na temnou stranu, neboli britové necht vás provází síla. A mír provází celou EU. Cameron následně konvertuje na jsvětlou stranu, a bude vše ok. Větší sebestřednost politické budouctnosti pohlerdazt. Je to vyzva pro všechny politické vládce, vyslišet právo občana. Abychom se zbaviuly všech imbecilů. Omg thanks Cameron for EU lol project!!! Všechny co znám a jsou v VB ostrouhají. Nemůžou volit, a občané chcou zpátky impérium. Obamy se ptát nebudou a hlasy zakázaných voličů žijících mimo VB, ovlivní celé volby. Neexistuje moc, která by změnila výsledek no germany EU. A nastala rovnováho síly.Díky nejmocnějšího jediho Camerona v Eu. Je to jistéEU

0/0
1.6.2016 7:24

K14a20r81e82l 10K16ř40i16v86a97n 6610823985184

Neomarxisty ovládaná EU se musí rozpadnout, pak bude možné neomarxisty vyřadit ze života, a EU vybudovat znovu a lépe.

0/0
23.5.2016 10:24

O27l62g77a 23P86a78v59l80í44k35o56v61á 6624928967532

Pokud odejde Británie, odejdou i další státy a bude trochu chaos. Jenže státy se mohou domluvit na znovuvytvoření Unie nikoliv bruselkého střihu, nýbrž jen v oblasti volného obchodu, ochrany vnějších hranic a dobrovolném podílení se na některých dohodách. Proč se o tom ve velkém neuvažuje a pořád se jenom vyhrožuje?

+2/0
19.5.2016 23:55

J55a27r94a 57R78a11n93k 1621396429751

Nezapominejte na volice z Commonwealth, jejich hlasy take plati a podle toho, co slysim v Kanade, jsou docela spokojeni se svym evropskym pasem;-)

Jde spise o to, jak zastavit naval z Polska, Bulharska a Rumunska....

0/0
19.5.2016 21:28

F94r39a83n24t81i84š31e43k 64J34i53ř21í 55L79u33k75á56č 4353479522468

Každý hlas pro odchod z EU uspíší rozpad EU a návrat rozumné politiky v systému "já pán _ ty pán" a spolupracujeme jako rovný s rovným. Proto si přeji Bretix.

+7/0
19.5.2016 14:57

J19a42n 51U43l86r51i38c26h 9689256829534

Kmenový princip politiky je na nic.

0/0
19.5.2016 15:11

P12a63v50e59l 20K74o76l41á58č42e29k 9114164492771

Jenže, jsme si skutečně z hlediska reálné geopolitiky všichni rovni? Aby mohlo skutečně fungovat přísloví "já pán, ty pán?" Moc si tím jistý nejsem. A když vidím, jaké spodní východní proudy u nás stále viditelněji proudí, tak se toho hesla znějícího fakticky "já pán, ty kmán" dost bojím. :-/

0/0
19.5.2016 16:25

J55a34n 46Z36e90m89a39n 6856957411801

Dosavadní průzkumy ukazují spíše trend k Brexitu

viz. http://tinyurl.com/hv8vvjq

Spíše to vypadá, že výsledek bude velmi těsný - nejspíše opravdu ne těch 55-45 - a že ti dosud nerozhodnutí spíše tendují k vystoupení než setrvání v EU. Takže pokud bude dobré počasí a více lidí přijde volit spíše to vypadá na Brexit než setrvání Británie v EU.

+1/0
19.5.2016 14:23

S93t43a92n27i95s19l69a66v 52S25r81b25a 4455594708214

jesli se suverení cítete jen tehdy, když v každém století vyhrajete minimálně jednu světovou válku, pak ano, anglii jde o suverenitu. jinak brexit nedává smysl. tedy za předpokladu, že se bavíme o brexitu, to znamená o odchodu UK motivovanému referendem v roce 2016 v době, kdy se EU relativně daří...

+1/−1
19.5.2016 14:23

T86o76m23á49š 37M47a72r82e90k 7313876901637

Vaše tvrzení, že se EU relativně daří mě překvapilo. Leda byste vysvětlil co se jí relativně daří. Zkusím udělat přehled: vysoká zadluženost - ANO, vysoká nezaměstnanost - ANO, potlačování demokracie - ANO, nástup na zničení evropských tradic a kultury - ANO. Zapomněl jsem snad na něco?

+6/−1
19.5.2016 15:27

J72i77ř53í 28B39u80š42e48k 8412457199

Na EU je především kromě centrálního řízení z Bruselu lidmi mimo reálný život, nejodpornější nemorální komunistické přerozdělování, různé kvoty a dotace. Proč by měli Němci "dotovat" třeba Poláky či nás a my zase Rumuny a Bulhary. Je to téměř stejné, jako komunistické projekty, které stejně jako tento, jsou v praxi nerealizovatelné a demotivující. Ideální by byl návrat k původní myšlence volný pohyb osob/Schengen/, zboží a kapitálu, bez rozkazů z BruseluR^

+5/−1
19.5.2016 13:21

J41a48n 96S61e72m19i11k 4764307772519

Nemci treba dotuji Polaky(nebo nas) z toho duvodu, ze kdyz budou cesi a polaci bohatsi, utraci vic penez v tech vsech nemeckych Bauhausech, Pennymarketech , nakoupi vic Volkswagenu, BMW atd. atd.

nehledejte komunismus kde neni;-D

Je logicke ze bohatsi casti celku maji zajem na prosperite chudsich casti, neb to prospiva zpetne i tem bohatsim.

Uplne stejne to je kdyz "bohatsi" casti CR "dotuji" chudsi regiony jako treba Jesenicko

+4/0
19.5.2016 13:31

J19i82ř90í 52B56u69š19e35k 8732317779

To je pravda, vydělají na tom nadnárodní korporace, které platí daně na Seychelách a v jiných "rájích".Dotace zacáluje danový poplatník, moc hezky vymyšlené. První věc kterou EU měla udělat již dávno, těmto gigantickým únikům zabránit, bohužel tady je vidět komu slouží.Rv

+1/0
19.5.2016 13:55

O13t79a 46J37e96l16í78n37e72k 8551408130185

Jistá míra přerozdělování je podle mne běžná pro všechny evropské země, je naivní předpokládat, že v rámci České republiky se prostředky nepřerozdělují Rv

+1/−1
19.5.2016 13:50

T88o49m21á19š 81M30a20r70e84k 7303686701367

Navíc je z dotací atraktivnější budovat cyklostezky a golfová hřiště než třeba čističky odpadních vod.

+2/0
19.5.2016 15:30

O85t34a 72J38e16l71í87n62e44k 8271258450215

Tak podle sázkovek jsou kurzy na Brexit 1:3 až 1:5 (přitom v únoru byly kurzy cca 1:2), to i kurzy na odchod Skotů z Británie byly předloni o mnoho vyšší a taky to neklaplo ;-)

(http://www.oddschecker.com/politics/british-politics/eu-referendum/referendum-on-eu-membership-result)

Stay 2/9 1/4 2/9 1/5 2/9 2/9 2/9 2/9 2/7 1/5 2/9 2/9 2/9 2/7 1/4 2/9 1/5 1/5 3/13 1/4 1/4 2/5

Leave 16/5 11/4 10/3 3 10/3 3 16/5 3 9/4 3 3 3 16/5 5/2 11/4 3 3 3 3 7/4 23/10

To je dobře, protože jednak odchod Británie z EU by evidentně poškodil více Brity než EU, ale hlavně setrvání Británie v EU jako jisté protiváhy tandemu Francie-Německo je podle mne v českém zájmu R^

+2/−4
19.5.2016 13:00

J93a97r92m15i95l77a 78C82h63y16t58r10á 3524539209

Další strašič:-/

+1/0
19.5.2016 13:02

O17t28a 58J77e66l70í29n53e63k 8441488670255

Co si představuješ pod pojmem strašič? Chápu, že tu někteří straší imaginárními migranty, jiní hrozbou ruských dovolených, ale jak já straším zveřejněním kurzu sázkovek? 8-o

+2/−1
19.5.2016 13:09

J55i53ř32í 94Č73e70r35m22á77k 5780345898907

Jojo, kdyby tak všechno šlo podle sázkovek. Třeba na utkání USA-SVK byly kurzy 1,5 - 5,15.

0/0
19.5.2016 13:16

O52t32a 28J24e37l62í27n76e54k 8261678460775

Tak já nepíšu, že je jistota, že Brexit nevyjde, jen píšu, že sázkaři považují Brexit za nepravděpodobný - nyní je dle nich cca čtyřikrát pravděpodobnější, že Velká Británie v EU zůstane, než že EU opustí - dle sázkovek je dokonce více pravděpodobná než Brexit i možnost, že novým americkým prezidentem bude outsider Trump Rv

0/−1
19.5.2016 13:44

J50i74ř53í 38B70u56š20e63k 8372207829

Ano máte pravdu Británie v EU zůstane, tlak na Brity je obrovský a neustálé strašení, dokonce i válkou a kdyby se náhodou rozhodli pro odchod z EU, tak se to samozřejmě zopakuje a to tak dlouho, dokud to nedopadne dle přání "světovládců":-)

+1/0
19.5.2016 13:24

R62o36b81e28r96t 39M49á33s87l75o 1271961357497

Tak kurzy jsou určitě důležité vodítko. Na druhou stranu Leicester měl 1:5000 :-)

+1/0
19.5.2016 14:04

T16o85m49á47š 10M36a63r58e94k 7303596671487

ono by bylo podstatně lepší, kdyby se Češi starali sami a nespekulovali co jim přinese ten či onen výsledek britského referenda. Když tomu všemu tak věříte tak podpořte referendum o setrvání v EU tady u nás. Nebo si myslíte, že český národ je pitomý?

0/0
19.5.2016 15:35

M17i76l79a37n 25U22ř44í60d11i80l 5987784259761

Díky migrantům je EU již stejně mrtvá. Přeji Britům hodně úspěchů v jití vlastní cestou a doufám, že je budeme brzy následovat.

+9/−2
19.5.2016 12:45

P44e58t12r 32K77n28o87b64l70i69c25h 7375829284138

Doufám také. :-)

+3/−1
19.5.2016 12:47

J40a60n 67S39e89m41i55k 4174477112839

Britanie nema se silenstvim Merkelove nic spolecneho- zadne kvoty etc. se na ni nevztahuji.

Britanie ma presto jednu z nejvetsich muslimskych imigraci v Evrope- primo z Pakistanu a Bangladese

+2/0
19.5.2016 12:52

J89i88ř15í 14Č50e67r83m59á29k 5980925968817

... a díky tomu tedy dobře ví, proč nechtít ještě další muslimy skrze kvóty. Že těm kvótám nepodléhají dnes,neznamená, že by se jich při setrvání v eurokolchozu netýkaly v budoucnu, až budou při nějakém rozhodování "demograticky" přehlasováni, jako jsme byli my.

0/0
19.5.2016 13:27

J49a60n 52S16e20m21i87k 4384267562699

na Britanii se zadne kvoty nevztahuji, nevztahuje se na ni nic co se tyka kontroly hranic ci imigracni politiky ci utecencu (a to ani v minulosti- viz Dublinska smlouva)

0/0
19.5.2016 13:32

J29i41ř49í 35Č45e87r50m63á30k 5920385978587

Já ale nemluvil o přítomnosti či minulosti nýbrž o (možné) budoucnosti. Dublinem se tu moc neohánějte, už teď jsou návrhy jej revidovat, a kdoví, do jaké podoby ho eurovládci přetvoří v budoucnu.

0/0
19.5.2016 13:36

P65e28t56r 52K32n98o14b47l63i84c88h 7385879484968

Páni mírotvorci z EU se už ani neštítí strašit dokonce i válkou v případě odchodu Británie z EU. To je vážně vážně tábor ubožáků.

Jak v článku nepřímo zaznělo na příkladu Německa, žádná země není a nebude tak ekonomicky pošetilá, aby v případě odchodu Britů s nimi přestala hospodářsky spolupracovat, a naopak. Pro příklad nemusíme chodit daleko, konkrétně k anexi Krymu Putlerem. Jde o jeden z nejzávaznějších aktů, který se v posledních letech v civilizované části Evropy udál, a co se po ekonomické stránce stalo? Kdyby ve své píše zmíněný vůdce sám nezakázal import evropských komodit do sovětské říše, tak by Evropa dodávala vesele dál. Nám také jejich plyn poněkud nesmrdí. No, a co je toto proti demokratickému "rozvodu" s dominantní EU fúrií?

Tak už končně přestaňte čpět tu síru a oheň!

+1/0
19.5.2016 12:42

M36a23r54e73k 41J45a84n 2183282584242

Vy si to taky zjednodušujete ten trade. Když vypadnou tak budou muset znova byrokraticky uzavřít nějakou dohodu o trade s EU. Otázka je za jak dlouho. Možná, že to stihnou za ty roky při vypadávání z EU a z jejího trhu.

0/−1
19.5.2016 12:58

J40a58r38m76i87l21a 61C93h50y90t63r44á 3164279529

Nechte už toho strašení:-P

+1/0
19.5.2016 13:01

J32a65r55m59i95l56a 48C53h37y16t47r64á 3664239809

Drží angličanům palce k opuštění evropského Titaniku, který se potápí, zatímco se na palubě stále tančí;-)

+8/−1
19.5.2016 12:28
Foto

O20l38d93ř18i67c54h 18M85a96z77a75l 3933979162717

Britové se od Evropy víceméně separovali vždy, je to dáno logicky tím, že žijí na ostrově. Otázka je, zdali s odchodem z EU přijde automaticky ráj, jak si někteří představují. Sice se zbaví unijní byrokracie, ale i tak jim zbyde ta domácí. Kromě toho pokud budou chtít v EU i nadále obchodovat, budou muset akceptovat podmínky společného trhu. Takže zbavit se Bruselu zcela v podstatě nejde.

+1/0
19.5.2016 12:28

M78a48r55e88k 22J28a62n 2673612664912

Máte pravdu.Vymění byrokracii Bruselu za byrokracii obchodní. Určitě se například Německé nebo Francouzské firmy těší jak by zaplnily místa po Britských firmách. Uzavření obchodní dohody s 27 státy. To si dovedu představit jak všech 27 ihned bude souhlasit s přijetím GB zpět do obchodního sektoru.

0/0
19.5.2016 12:32

J15a11r69m49i55l94a 79C69h79y35t49r96á 3594969249

Tak jako nám Havel tvrdil, že nás budou strašit nezaměstnaností, tak se nás dnes eurohujeři snaží přesvědčit, že nastane přinejmenším konc světa pokud Anglie vystoupí z EU.;-)

+2/0
19.5.2016 12:37

M78a58r80e29k 61J49a46n 2643372984182

Vám taky stačí ke štěstí žárovky banány vysavače. Hoďte oko někde v obchoďáku. Žárovek přestože už jsou 5 let zakázány hromady. Banány tam tomu nerozumíte jde o velikost při trade. A vysavač 1600 W ten si koupí jen trouba.

0/0
19.5.2016 12:44

J77a10r61m56i69l42a 50C75h49y16t26r56á 3314809239

Díky, že jste mi naznačil, že je EU tedy zbytečná;-)

+1/0
19.5.2016 13:00

J38i35ř45í 38Č51e95r90m97á49k 5130865418157

... a ještě byste tady mohl rozvést, jak se vám splachuje velká potřeba jedním litrem vody. ;-D

0/−1
19.5.2016 13:30

P51e67t46r 41K50n47o27b79l18i33c65h 7175559824578

Souhlasím s Vámi.

Tady nejde přeci o to, aby se jedna země uzavřela před tou druhou, ale aby nefunční EU společenství založené na totalitní centrální moci nahradilo ryze ekonomickým svzkem, smlouvou, atp., třeba na principech jako bylo EHS.

+2/0
19.5.2016 12:51

P17e62t12r 58D48v48o21r21a28k 9988560219853

Evropský parlament, Rada Evropské unie, Evropská rada, Evropská komise, Soudní dvůr Evropské unie, Evropská centrální banka, Evropský účetní dvůr, Hospodářský a sociální výbor, Výbor regionů, Evropská investiční banka, Evropský investiční fond, Evropský ombudsman... EU je prostě bestie kterou nezreformujete, jediné co je možné ji zaříznout.

+13/−1
19.5.2016 12:22

J11i21ř53í 82B10u45š33e80k 8682837159

Žádný rozumný člověk nestojí o to, aby o jeho životě rozhodoval "nějaký" soused jenom proto že má větší zahradu a více ovocných stromů. EURv

+5/−1
19.5.2016 12:18

J83a63n 43S30e12m79i30k 4954227432899

ale jo,

treba americane a jejich Unie 50 statu s "velmocemi" typu Californie a trpasliky typu Colorado nebo Rhode Island

+3/0
19.5.2016 12:22

J86a11n 37S92e65m39i56k 4274427932369

Nebo koneckoncu kazdy stat funguje stejne, vcetne CR. nektere casti jsou mnohem bohatsi nez jine, maji mnohem vetsi vliv na smerovani statu jako celku nez jine.

Viz treba v CR Praha nebo Jizni Morava vuci ostatnim regionum

Britanie: Londyn proti severni Anglii nebo Skotsku

kde ten vas vysneny svet kde "vsichni rozhoduji rovnopravne" funguje?

+3/0
19.5.2016 12:26

J40i77ř95í 78B81u17š19e59k 8752477779

USA jsou specifické ,směs národů s krátkou historií a tradicí / kromě indiánů/.

0/−1
19.5.2016 12:30

J95a74n 84S14e90m18i47k 4774607972529

chtel jsem rici ze psat kategoricke vyroky typu "Žádný rozumný člověk nestojí" je nesmysl;-D

+1/0
19.5.2016 12:34

P20e34t51e55r 16S78m93u34t51n51ý 2215570320643

běžte si poslechnout, co si o "hemonii" Prahy myslí Ostraváci a Moravané. Jsou to také "rozumní" lidé???

+1/0
19.5.2016 12:24

P34e32t96e23r 85S62m66u52t18n14ý 2615180600483

hegemonii

0/0
19.5.2016 12:25

P48e78t63e42r 37S86m66u70t37n36ý 2105390640513

Ale brát od souseda hruštičky, to se těm vašim rozumným lidem zřejmě zamlouvá, že?

+1/−1
19.5.2016 12:25

J95i35ř84í 27B61u49š66e85k 8492637739

Ne, naopak je mi líto národů co nás a jiné musejí dotovat, je to proti lidské přirozenost a demotivující , komunistické.Rv

+2/0
19.5.2016 12:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.