- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Česká školní inspekce pod vedením Zatloukala a Andryse produkuje jeden spekulativní výsledek za druhým. Nemá smysl to po nich papouškovat a ani o tom diskutovat.
Oj, to je překvapení! tedy hlavně pro toho, kdo si myslí, ze se nemusí učit a vše najde na webu.
No já jsem si taky nemohl nosit hračky do školy.
Tablety prostě rozptylují, žáci přemýšlí co všechno a jak by se na nich dalo dělat a ten primární účel asi zůstavá v pozadí.
skutečný problém porovnání je ten, že se vůbec zkouší porovnávat stejná látka. S příchodem počítačů a informačního věku obecně by možná stálo za to se přestat soustředit na hlouposti, které se dnes na školách učí, ale opravdu začít využívat co máme a budovat na tom.
Věci jako učení se nazpaměť věcí, které se dají dohledat, a pak nezbude čas a kapacita ty věci pochopit v kontextu, tím trpělo vzdělání před 20 lety a dnes je to očividně pořád stejné.
My se učili kreslit technické výkresy perem, už v době AutoCADu. K čemu je zabít 6h děláním něčeho, co s výrobkem vůbec nesouvisí? Nikdy jsem to nepoužil a škola stejně nedá potřebnou praxi, aby to člověk uměl "nadosmrti se zavřenýma očima", takže až nebudou CAD, tak se rukama kreslit naučím stejně, ale ten čas na škole měl být věnován řešením konstrukčních problémů, které trvají dodnes, ne zbytečnou formou. A tohle máte ve většině předmětů.
Učíte se dějepis nazpaměť, abyste napsal zbytečnou písemku. Dnes z toho nevím nic, ale data si najdu na netu. Co mě škola v dějepise nikdy ani nezkoušela naučit je to, proč se ty věci děly a jak s pracovat s kontextovými historickými informacemi. Těch pár vybraných kapitol naučených nazpaměť bylo a je ztracený čas a úsilí.
Fyzika se svým Newtonem to samé. Tak moc vám do té hlavy zadrátují pojem "síla", že se ho pak už nadosmrti té zkreslené představy zbavit a Einsteinova relativita pak lidem připadá jako magie a pořád za vším zkouší vidět sílu.
Takže možná kdyby výuka s elektronickými pomůckami probíhala s jejich skutečným využíváním, tedy že data jsou k dispozici, je potřeba se soustředit na jejich pochopení a zpracování, tak by porovnání, kdo je na tom lépe mohlo vypadat jinak.
Srandovní jak málo lidí opravdu pochopilo, že slovník je u písemky z němčiny povolen, stejně jako skripta a knížky ke zkoušce z matematiky. Protože když látce nerozumíte, ani jedno vám nepomůže, ale nemá cenu ztrácet čas věcmi, které si dokážete vždy a rychle najít.
tak sa po pár rokoch líšime?
alebo tí inšpektori musia dokázať zjavné nepravdy.
hádám, že je rozdíl "se učit s počítačem" a "napsat test elektronicky". Ten rozdíl mi přijde minimální na to dělat jakékoliv závěry. Stejně jako třeba u anket na iDnes; chodí sem vybraná skupina lidí. Takže třeba to může být i tím, že elektronickou formu si zvolí lidé, kteří mají lepší schopnost se přizpůsobit, zatímco papírovou ti, co se počítačů "bojí" (což bývá spojené s horšími výsledky v přírodních vědách obecně).
Jako by na základních školách nestačilo kouření a chlast, jako za našich časů.
Teď ještě nějaké tablety!
Kdo ví, co v nich je za svinstva, i když to dávají dětem ve školách
Základy matematiky , logiky , analytického myšlení prostě musí být v hlavě . Názorný příklad je třeba pravoúhlý trojúhelník ( strany 3 , 4 , 5 ) . Pokud si toto pamatuji , dokáži sestrojit pravý úhel za pomoci provázku , usb kabelu , tabletu s vybitou baterií . A stačí jeden silný el.mag. výboj ze Slunce a tablety , počítače budou úplně na ( víte co ) .
Přesně tak. Jedna věc jsou informace, druhá práce s nimi. Moderní technologie ale budí falešný dojem, že všechny odpovědi najdeme na netu.
To mě pak bude zajímat, kdo tam ty informace bude dávat, když všichni budou spoléhat na to, že budou na netu.
dnes forma jednoznačně vítězí nad obsahem.. celý systém spěje k tomu, že se to všechno za stálého optimismu a poplácávání na zádech a mluvení o nových výzvách, všechno sesype...
Ono to bude tím, že většina věcí, co se dělá přes počítač je naprosto k ničemu....
Zkuste to trochu rozvést... Díky.
A to nekoho prekvapuje? My jsme meli pocitace jen na vypocetku, a i tam jsme vetsinu casu travili blbostma - a to tehdy internet teprve zacinal a ani po lokalni siti se toho moc hrat nedalo...