- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je SUPER videt proc magistrala vede kudy vede - vede presne misty zbouranych hradeb; i vcetne toho nadjezdu nad masaryckou a dale je kopiruje az na Karlov pred Nuselak. Mozna si to moc lidi neuvedomuje, ale do toho roku 1800-1850 zde proste koncila Praha a dal byla pole, vesnice, obcas vilka nebo sibenice (napr. Na Krizku/Parukarka na Praze 3;)
V minulých staletích byla česká města vesměs ŽIVÁ !! Lidi byli v ulicích celý boží den, obchody měly tržby, ulice konverzovaly,
ano ano, nebyl Internet ani TV, hokej nebyl na obrazovkách...služky a jiný personál u kašny.. drbal se svět okolo, pánové obdivovali krásu ženských postav, a po večerech se navštěvovaly kavárny, divadla, (protože na to bylo).
A dnes? Jedna se mi svěřila že je velmi silně nachlazená a neví jak to do pondělka vyléčí - potřebuje poradit akutně, protože když nepřijde do práce, nebude mít na nájem. Že se babička rozhoduje mezi práškama na vysoký tlak a malým skrovným níkupem jídla s jejím jistě "obrovským" důchodem ponechme stranou.
Tak proč bychom si ten dnešní svět nepochválili? Vždyť Čech přivykl už všemu a zákonodárci, vláda, prezident, a jiná sebranka myslí jen na sebe. Vy VY jste jim na háku jeden jak druhý.
Smutná záležitost, tenhle pohled. Jakoby v Praze za 140 let nevzniklo nic hodného pozornosti kromě Petřínské rozhledny a Strahovského stadionu na obzoru + železničního mostu k Hlavnímu nádraží v popředí. To je samozřejmě nefér vůči jiným, lepším pohledům na Prahu, ale oblast kolem Masarykova nádraží je tristní. Vzhledem k tomu, že s dětmi chodím na Vítkov nejmíň dvakrát týdně, tak mě to napadně vždy, když se tím směrem podívám. Třeba pohled na Karlín + Holešovice i druhým směrem na Žižkov odtamtud je daleko povzbudivější. Nikdy jsem si nemyslel, že budu fandit nějaké podezřelé finanční skupině, ale tentokrát si přeju, aby Penta uspěla se svým projektem od Zahy Hadid: http://ekonomika.idnes.cz/podivejte-se-jak-ma-vypadat-dospivova-ulice-fee-/ekonomika.aspx?c=A160505_082757_ekonomika_rny
Nepotěšil jste mě, ani já Vás nepotěším... Máte před sebou historické centrum Prahy, které se naposled komplet bořilo a přestavovalo kolem roku 1900. Co to tady propagujete? Zase nějaké bagry na Staromáku abyste Vy měl pocit moderního velkoměsta?
Z Vítkova není tohle kolejiště kolem Masaryčky přes stromy téměř vidět. Musíte si dát hodně práce, abyste našel výhled jako zde na fotce. Doprava, magistrála a železnice v centru. Co se na tom dá vylepšit? Leda uklidit.
Já jdu dnes Celnicí a celou dobu vidím Vítkov. Přímo v centru mám pocit krajiny a zelených kopců kolem. Jen dík proluce, co zde tvoří železnice. Jak se prostor u nádraží zastaví, pocit prostoru zmizí a vzniknou opět jen nepříjemné stísněné ulice s domy namačkanými těsně k sobě. Navíc ulice doplněné o agresivní dopravu generovanou novými kancelářemi.
Cígler má projekt alespoň se zrušením magistrály a podtunelováním Florence. Byla tady úvaha na zrušení Masaryčky. Ostatně s tím Penta začínala a kdoví jestli to není stále ve hře... Má starší úvahu, že postaví domy, Masaryčku pak zruší a z kolejí bude park...
V každém případě, až bude stát projekt Penty a pohlédnete z Vítkova, z celého centra uvidíte jen uniformní prosklené kanceláře a přes ně historické centrum ani nezahlédnete. Stačí se podívat na Florentinum, co jako bradavice musí převyšovat vše okolo sebe a stíní celý pohled směrem k Hradu. Ale Penta zato získala dvě patra kanceláří s pěkným výhledem na Hrad...
Skutečný Zaprdlíkov. Hurá! Nad Prahou se tyčí ruina nějaké katedrály okresního významu. Radnice má hodiny a ochoz. 1807 už bylo. Vidím to špatně, ale odhaduji, že již také stojí nové křídlo radnice. Tedy, jsme po roce 1848. Prašná brána je ve své původní podobě, takže jsme před rokem 1878.
A stále ještě stojí sídlo českých králů, Králův dvůr. Bude zbourán 1903.
Co mě dostalo je magistrála. Praha ji už měla dávno před rokem 1870. A pak že tady komunisti bořili jak draci a napáchali hrozné škody na historických stavbách. A ejhle, magistrála jde ve stopě někdejších hradeb.
tehdy byla Praha ještě 100věžatá.
Fakt kolem roku 1875?
Není to moc dobře vidět, ale mašiny mi připadají starší. Ještě nemají budky a tvary komínů některých odpovídají strojům vytápěným dřevem (kuželovité jiskrojemy). Nějak se mi nezdá, že by byly v tak hojné míře v provozu ještě v sedmdesátých letech. Nebude to focené o dekádu (klidně i dvě) dřív?
Muselo to být foceno mezi lety 1862 (kdy byla poprvé zastřešena odjezdová hala) a 1875 (kdy byly zbourány hradby).
Ve Vítkově sem minulý týden byl a teda rozhodně sem odtud Prahu neviděl, takže je to fejk.
Podle mě od někud z Vítkova a koukáme se na nádraží, dnešní Masarykovo