Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odchod Británie z Evropské unie ohrozí mír v Evropě, přitvrdil Cameron

Britský premiér David Cameron označil případný odchod své země z Evropské unie za chybu, která zapříčiní izolaci Britů a půjde proti základním národním zájmům. Cameron při příležitosti výročí konce druhé světové války varoval, že brexit může ohrozit mír v Evropě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V88l71a85d55i10m50í94r 23S32o36j78k48a 4176657538488

"Strach, nejistota, pochyby (anglicky Fear, Uncertainty, Doubt, zkráceně FUD) je marketingová strategie, která rozšiřuje záporné, nejasné či nepřesné informace o konkurenčním výrobku. Jako FUD se původně označovaly dezinformační taktiky používané výrobci počítačového hardware, ale později se pojem rozšířil i do jiných oblastí a dnes se používá i ve spojení s politikou. Obecněji značí FUD také souhrn rozšířených mylných dojmů o nějaké záležitosti."

https://cs.wikipedia.org/wiki/Strach,_nejistota,_pochyby

0/0
12.6.2016 8:26

M82a83r63i15e 83C32h95m93e36l46a15ř82o80v75á 8935156137749

Takže když VB vystoupí z EU tak bude válka? Ještě zapoměl kdo bude válčit a s kým. Nadáváme na Sobotku ale ten Cameron to je teda tydýt.

+1/0
26.5.2016 14:45

L34u92k24á50š 56Z94a90h12r93a31d20n55í71č12e39k 5156440829861

Camerone, Camerone - kolik ti zaplatili Merkelová s Junckerem??? EURv

+1/0
15.5.2016 11:35

R23a58d18e49k 55P13l53u12h62á77č37e29k 5131886681233

Bu bu bu, hudry hudry hudry.

0/0
10.5.2016 20:34

A38l76f66r64e40d 43D89e80l61o83n19g 4124792526480

Odchod Britanie oslabí Evropu a to by mohlo přiblížit dobu kdy si Rusko přivlastní zbytek! Tak je nutno toto prohlášení chápat! !!8-o;-D;-€!!

0/0
10.5.2016 17:00

J52i46r17i 45Z92u41z68a79ň95á52k 4498940893346

Jejda jejda nějak se pán nám po*ral od té chudoy do ktéré by VB upadla.;-D

0/0
10.5.2016 14:34

P12a23v70e42l 83K77ř72í30ž 8927601340519

Odchod Británie z EU nemusí znamenat vůbec nic. Jen úředníkům EU se trochu zatřese židle a zmenší moc... A to je ten pravý důvod křiku...

0/0
10.5.2016 5:44

R39a43d50e80k 58P78l28u96h72á40č26e69k 5961696211903

Ještě by mohla EU začít kvákat, že při odchodu z EU přijdou Britové logicky o migranty a to je určitě bude mrzet. Já migranta vidím jako velký přínos do baráku. Všechno Vám sní, znásilní manželku a když si půjdete stěžovat, tak Vám řeknou, že se mu máte přizpůsobit.

+1/0
9.5.2016 21:38

R47a10d55e58k 69P48l69u94h73á75č32e53k 5551206501933

Přesně něco takového jsem čekal. Teď začne nátlak na britské občany všemi možnými i nemožnými způsoby. Odchod by sice určitě nebyl jednoduchý, ale měli by určitou svobodu rozhodování. Ale stejně teď bude šílená EU tlačit na VB, aby za každou cenu odvrátila odchod. Budou zastrašovat, vyhrožovat, uplácet výjimkami, za každou cenu. Stejně nakonec zřejmě Británii zblbnou. Je to škoda, chtěl bych, aby se to celé rozpadlo. Je to diktátorské zlo.

+3/0
9.5.2016 21:30

J78a64n66a 18L97i24e40b55o83v25á 7962126661175

Ale jdi ty brepto, ty musíš být už hodně zoufalý...

+1/0
9.5.2016 19:44

H74a60n80a 68V86l51a89d40í53k90o73v54á 8160813565746

Evropu ohrožuje i Belgie se svými čtvrtěmi jako Molenbeek atd..ta ať vystoupí.

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Ceska-zijici-dlouhodobe-v-Belgii-popisuje-desive-praktiky-z-muslimskych-ctvrti-a-posila-tento-vzkaz-do-rodne-zeme-427366

+1/0
9.5.2016 18:56

J50a61r88o32s90l41a13v 12D92r33o68b10n73ý 6546508677377

bohužel na tu jeho rétoriku asi skočí spousta Britů, co sotva dokončili základku

+1/0
9.5.2016 18:23

D71a86v33i98d 13M47a21l74i44n52a 1170573970193

Hm. Dobry proslov. A co jako? Já volím "LEAVE". Každy at si volí, co chce. To je práve ta "SVOBODA ROZHODNUTÍ"!

+1/−1
9.5.2016 17:53

J74i44ř22í 44K26u43d56r77n75a 9628819886654

Kdy se konečně zjistí, že Merkel je tu Rv

0/0
9.5.2016 17:06

P98e49t16r 26R49ů81ž84i13č63k38a 8882283523306

Mír v Evropě ohrožují nezodpovědní politici v Bruselu!!! Viz. bombardování Libye bez mandátu OSN, Ukrajina, nelegální migrace atd.

+7/0
9.5.2016 16:58

I37v67a49n 26H20r12b64e78k 2166547929498

Ti zmetci by přišli o své fleky. A to je tak vše, co by se stalo.!

+9/0
9.5.2016 15:33

J66i24r92i 20S69m27a23r80d22a 3352388367665

Typická demagogie jak lidi zastrašit aby nehlasovali pro odchod z EU !!! Budete se mít hůř a pod.,obchod s Evropou bude váznout a jiné nesmysly. Obchod zůstane obchodem a je mu jedno jestli jsem členem nebo ne! To je jako sankce proti Rusku,fungují?Ani náhodou vždy se najde někdo kdo ho uskuteční!!! A teď může Cameron začít tu /O červené karkulce/.

+7/−1
9.5.2016 15:09

J75a23n 16H20l15a32v25á72č 4231299203

Z čeho pramení vaše přesvědčení pane Smardo? Obávám se, že váš pohled je přece jen příliš jednoduchý- obchodu to sice možná jedno je, ale celní a bezcelní obchod se liší, Zmenšování EU vyhovuje zejména Rusku a svým způsobem i USA, ale rozhodně ne Evropě.

0/−3
9.5.2016 16:08

R36a46d70e86k 10P29l43u60h33á10č25e70k 5191536681713

Tak se budeme všichni bát a poslouchat EU že. To umíme, být pokakaní že?

0/0
9.5.2016 21:41

P15a71v17e12l 39K23ř58í44ž 8877581680109

Celní a bezcelní obchod není vázán na členství v EU...

0/0
10.5.2016 5:47

J93a81r82o32s55l35a79v 91V91o76l12n66ý 4604527955652

Vystoupení UK z EU by mohlo vést a pravděpodobně vedlo k rozpadu EU a potom i

NATO.Prostě dojde k tomu,že i další země budou chtít dělat svou vlastní hospodář-

skou a zahraniční politiku,(to spolu souvisí),a nebude jim do toho mluvit nějaký Brusel.Tím ovšem dojde ke střetu zájmů a konfliktním situacím mezi ev.státy. Tím,že

by se EU rozpadla,by se Evropa dostala do stejné situace,v jaké byla před 100 lety.

Ekonomické zájmy určují kdo se bude paktovat s kým a proti komu.To je konec jejich

mírového soužití.Proto bylo zřízeno EHS a později EU a to funguje už 71 let.

+1/−9
9.5.2016 15:03

J11i15ř27í 80Č23e87r36m98á51k 5590425388567

Nelžete, EHS funguje až od roku 1958, takže 58 let, a právě s tím fungováním to začíná poslední dobou jít od 10 k 5.

+3/0
9.5.2016 16:10

F71r75a36n69t45i26š78e90k 25H19á62j20e90k 2826459621125

Funguje ?!?

0/0
9.5.2016 17:41

J76o11s68e44f 28V36y38s41k58o47č55i43l 2875755686940

Celý ten spolek EU to je jedná velká schíza: Vybírají peníze a rozhodují za co je má kdo utratit, diktují nám co máme jíst, kolik čeho vypěstovat, čím svítit a vysávat, jak a co si máme myslet, jakou máme mít kulturu, koho máme mít rádi a koho infiltrovat na své území, a spoustu dalších nesmyslů. Pokud se Britové rozhodnou vystoupit, dle mého názoru se jim neskutečně uleví.

+9/−2
9.5.2016 15:00

J10a43r41o19s89l17a28v 13V95o53l63n87ý 4564787665892

To je velmi krátkozraký pohled na věc,pane Vyskočil.Ted si nežijeme špatně a

jsme v bezpečí.Byl bych rád,kdyby to tak zůstalo.

+1/−3
9.5.2016 15:23

J57i34ř97í 35Č11e11r96m51á62k 5820605248647

A to si vážně myslíte, že to tak opravdu zůstane, když Brusel naši zemi zaplaví muslimským živlem v množství větším než malém? Příklady toho "krásného soužití" z Belgie, Francie, Německa nebo Švédska vám nestačí?

+9/0
9.5.2016 16:08

D65a56n 69R82o65z47s74í72v49a83l 3790802640844

To můžou rovnou to referendum zrušit poněvadž se z toho stala naprostá komedie. Rv

0/0
9.5.2016 14:36

M63a77r43t93i97n 46P88e56t16r 6563132478499

No, nejspíš by Británii odchod z EU neprospěl, i když bych osobně byl pro trochu lehčí variantu, kdy by jednotlivé země měly více pravomocí, ale s tím ohrožením míru to Cameron poněkud nadsadil. Měl jsem jej za vcelku racionálního politika.

+2/0
9.5.2016 14:42

J58a93r94o50s26l38a65v 91V76o38l51n44ý 4634317785222

Nenadsadil a to je historický fakt.

0/0
9.5.2016 15:07

D97a80n 43R98o70z40s90í58v22a63l 3900442190504

Jo, taky jsem mu dlouho fandil když se stále oháněl referendem a zlou EU. A namísto toho aby do kampaně nezasahoval a zůstal neutrální tak ze sebe dělá akorát komika. K čemu celé to divadlo tedy bylo netuším.

0/0
9.5.2016 16:00

M23i78l28a97n 26Z77e53i43d62l51e98r 2922861486909

Ale ono to komedie byla už od začátku. David Cameron se, ještě v dobách Labouristického vládnutí tímto návrhem dostal do popředí Konzervativní strany , zejména se stal atraktivní pro ortodoxní křídlo ,ano to samé, které mimochodem "svrhlo" Margret Thatcherovou . Po desetiletí nicméně odmítal navrhnout nějaký termín takového referenda a nynější situace je spíše důsledkem boje mezi Konzervativci, ale o tom sem už psal níže .

V žádném případě se tu nejedná o nějaký impuls "z dola"

Ona, ta určitá "rozpolcenost" v aktuálních průzkumech není ani tím, ze by VB se cítila názorově rozdělena - ale spíše o tom , ze tento "problem" až tak lidi moc nezajímá :-)

0/0
9.5.2016 14:58

K59a44t24e20ř43i18n75a 69S47l77a28v13í46k37o61v47á 6303825360253

Na druhou stranu by Britové ušetřili spoustu peněz za přebujelou byrokracii a přerozdělování peněz.

0/0
9.5.2016 14:29

M72i25l65a15n 10Z68e63i27d90l10e77r 2522511666619

No asi byste byla překvapená jak si britská se svou "red tape" vystačí sama a kolik britských norem, návrhů a nařízení sama EU přebírá :-)

0/0
9.5.2016 15:02

L29a75d34i74s41l46a18v 79F29r96y73d17r16y11š14e77k 9193599338284

Amaroun má divoké, hororové sny.Je toho na něj asi moc.:-)

Ten mír nebyl i když EU fungovala a dokonce s jednoho členského státu vzlétaly bombardéry k humanitárnímu bombardování, nečlenského státu EU přes naší republiku, krátce začleněnou v EU.8-o;-O;-O

+1/−1
9.5.2016 14:24

M43i78l18a19n 74Z54e58i77d46l98e74r 2612781756429

Frydryšku jestli pak víš, že to tvé humanitární bombardování umožnil a podporoval tvůj prezident, svého času předseda vlády ČR, Miloš Zeman? ;-D

+1/0
9.5.2016 14:41

M70i95l17a93n 77Z64e45i45d17l35e60r 2572251866319

BTW "humanitární bombardování " probíhalo koncem 90 let minulého století .

Česká republika vstoupila do EU v r 2004. Pleteš si pojmy s dojmy, EU ostatně s bombardováním neměla moc společného , jednalo se o zákrok NATO :-)

+1/0
9.5.2016 14:45

J67o92s27e48f 28H49á67j24e10k 5865875397429

Neohrozí mír v Evropě, jen příliv migrantů, přestanou se jim vyplácet sociální dávky, protože na ně nebude. Britanie bude mít stále co nabídnout Evropě a ta se bude muset začít starat o své obyvatelé a tak bude muset přestat hrát líbivou politiku pro migranty. Budou jí chybět peníze z Anglie. Obyvatelstvo se bude bránit o svá pracovní místa a bude to stejné jako při zavádění manufaktur. Začnou přivandrovalce likvidovat po dobrém i zlém. Bližší košile než kabát. Socialistická politika Metrklové půjde do háje. Zůstane v tom sama s 2 miliony migrantů. Podle předpovědi bude čelit tomu, co sama spískala.

+4/0
9.5.2016 14:07

M30i32l22a38n 40Z68e42i81d12l64e55r 2622971436119

Koukám že věštíte z křišťálově nahnědlé zázračné koule nebo že by z kávové sedliny? :-)

+1/0
9.5.2016 14:38
Foto

P83a23v95e42l 89N24e41t81o43l39i56c91k13ý 3800171179880

Ono vcelku nezáleží na tom, jestli budoucí válku budeme označovat za mezinárodní konflikt nebo za občanskou válku v Evropské unii.

Nicméně co se zásluh týče, aby nevypukla, buďme rádi za NATO. To, když přestane být funkční, reálně se tím ohrozí mír.

+3/0
9.5.2016 13:54

R34o12b25e84r23t 32M27á56s54l49o 1651371717847

NATO je organizace, která Evropu jistí proti Rusku a jsem rád, že v něm jsme.

Ovšem nalhávat si, že by nás NATO nějak ochránilo třeba v případě konfliktu s Německem nebo v případě jiné Evropské války je velmi nebezpečný nesmysl. Stačí se podívat co dělalo NATO v 1974 když proběhla Turecká invaze na Kypr...

Pokud se budeme muset bránit vůči komukoliv jinému než Rusku, tak je nám NATO úplně k ničemu a bude to zase jen na nás.

+1/0
9.5.2016 14:15

J30a16n 65H40l85a89v54á48č 4271879493

Že by se Češi mohli sami ubránit- no možná Slovensku, ale se zbytkem těch co nás obklopují nemáme šanci- jo a s Rakouskem, ale vesměs je to nesmysl- kdo by v EU dnes s kým bojoval?

0/0
9.5.2016 16:13

V77á97c82l75a39v 10V94a57n65ě38k 2943273258691

Kolikpak pracovních mist a pevných obchodních vazeb vytvořili místní raziči názoru, že odchodem z EU se ekonomice nic nestane?

Mám dojem, že se tady hrají karty s budoucností spousty pracovních mist.

Bylo by dobře, kdyby si každý hrál karty s vlastními penězi a nehauroval tady s budoucností lidí , co si nějaké haurování nemohou dovolit a těch je většina.

+3/−8
9.5.2016 13:41

S90y78l85v45a 74Š74p54o71r54k36o85v46á 9506309260434

ANo - jistě přijde o zaměstnání většina lidí ze sluníčkových neziskovek, co žijí z dotací EU, stejně jako jiné zcela zbytečné a nic nevtyvářející poradenské firmy, přisáte na EU dotace. Ovšem nikdo jiný by o práci nepřišel, protože v rámci Evropského hospodářského prostoru by se s naší ekomomikou v podstatě nic nestalo a vše by fungovalo jako dosud

+13/0
9.5.2016 14:00

M84i83l36a45n 44Z34e44i80d24l49e70r 2782161556349

Pardon,ale to jsou hlouposti.

Za prvý, "neziskovky" působí i mimo EU.Snad jen v RF nejsou (jen ty zahraniční) tolerovány .

Za druhé, co se pořád ohaníte EHS?

Víte,ze například ortodoxní Toriové, stojící za disentem v řadách britských Konzervativců o žádné EHS nestojí ? Jsou proti jednotnému trhu, různým spolkům a ekonomickým společenstvím .

EHS vzniklo v 50letech ze svobodné vůle zakladatel skáču států, zejména pak jejich politických reprezentací.

To, že si Vy osobně přejete něco jiného asi nebude stačit :-)

0/0
9.5.2016 14:35

S87y50l69v94a 21Š68p13o52r22k93o16v52á 9556899910584

Když už o něčem píšete, zkuste si zjistit aslespoń správný pravopis - jsou to totiž toryové;-D. Dále si pak doplňte znalosti ohledně organizací - EHS opravdu NENÍ EHP (členy EHS jsme nikdy nebyli, členy EHP jsme).

Co se týká toryů - jejich názor je menšinový a neprosaditlený ani v Británii, ovšem řeč v tomto vlákně diskuse je o vystoupení z EU jako takovém (tedy např. o našem), takže názory toryů jsou bezpředmětné.

A nakonec - to, co píšu, nejsou nějaké mé osobní názory, ale názory odborníků na tuto problematiku založená na faktech

+1/−1
9.5.2016 14:46

M73i41l31a53n 21Z90e79i35d66l44e14r 2302351146749

8-o Jasně, v angličtině existuje rčení :" Ignorance si bliss"

Na Vaše logiku sedí jak ulité. Když už sme u toho pravopisu..

Jednotné číslo pro pojem předchůdců současné Konzervativní strany Whigs je 1 Tory, v množném čísle pak Tories , převzal jsem tuto logiku z angličtiny

Co se týká Vaši další argumentace je poněkud popletená a zmatečná takže nemá význam se k tomu vyjadřovat :-)

0/0
9.5.2016 15:17

S64y97l12v96a 95Š80p35o14r74k81o40v23á 9506389800874

no pokud považujete za "zmatečné" konstatování FAKTU, že EHS není EHP či dalšího FAKTU - o čem je toto vlákno diskuse - asi jste opravdu jaksi mimo

(jinak - diskutujeme na českém webu, česky, tedy i s českým pravopisem:-))

0/0
9.5.2016 15:32

M90i32l89a95n 47Z84e12i23d96l70e43r 2372761636819

A o tématech o kterých zřejmě nemáte ani potuchy ...

Mnoho zdejších diskutujících zmiňuje EHS coby předchůdce EU a zároveň jakou budoucí alternativu.

Diskuze se tady vede o referendu VB a jejího vystoupení či fungování v Evropské Unii. Chápu, že Vás spíše než britské reálie zajímá něco úplně jiného .

Pokud byste mé příspěvky četla pozorně ji , přišla byste na to ,ze jsou psány z pozice Brita (ale i Čecha )

Ano, Británie byla členem EHS . Ano, současní příznivci vystoupeni Británie z EU odmítají jakýkoliv ekonomicky spolek , chtějí vystoupit i z toho Vašeho EHP, nechtějí byt součástí společného trhu .

Nevím, jak tyto argumenty mají něco společného s Vašimi bludy o slunickovskych neziskovkách

Zmatečné mě přijde to , ze sama názor Toriů pokládáte za neprůchodný a v menšině . Při tom to byli právě tito Toriové ,kteří Camerona k referendu dohnali :-)

0/0
9.5.2016 16:03

S27y18l28v50a 54Š53p91o95r77k48o36v56á 9706799770384

No pokud žijete v Británii, jistě o tom víte víc než lidé v ČR. Ovšem že diskuse má nějaké vlákno, které se může odchýlit od konkrétního tématu článku by snad mohlo být jasné i zpoza kanálu (takže v tomto byla řeč o odchodu z EU jako takovém ,nikoliv Británie).

A pokud opravdu žijeve v Británii a sledujete tento problém skutečně ze všech stran (ne jen od těch, se kterými souhlasíte), tak i když právě toryové byli jedněmi z hlavních bojovníků za referendum (což samozřejmě vím), tak zároveň víte, že pokud by byla v referendu dána jejich podmínka o plném opuštění spolupráce s evropskými státy, nikdy by neměli šanci na úspěch. A to proto, že jednak ortodoxních toryů je ve VB opravdu jen malinko, ale hlavně - většině občanů vadí především vměšování se do interních věcí země, ale nikoliv hospodářská spolupráce

0/0
9.5.2016 16:12

M23i97l44a18n 37Z79e94i88d10l34e46r 2962371206109

Jo, máte asi pravdu,většinou obsah zdejších diskuzi ani v nejmenším nesouvisí s tématem článku .

Já se jen občas snažím poukazovat na fakta a ověřitelné skutečnosti.

jak sem již psal, referendum je vnímáno především jako spor mezi Konzervativci samotnými . Mnozí z nich se také poslední dobou děsí onoho džíny, kterého vypustily z láhve.

Referendum? Nese určitý náboj potenciální změny, čehož se Konzervativci bojí a bráni ještě více . Vniveč by také přišel odkaz M Thatcherové, jenž Británii viděla v EU a i předchozích konzervativních premiéru, kteří VB do tehdejší EU přivedli.

Ostatně, referendum o setrvání VB v EHS již v 70letech bylo a výsledek byl 67/33

0/0
9.5.2016 16:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.