Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič autobusu nedal v Plzni přednost. Čtyři zraněné odvezla záchranka

V sobotu ráno se v Plzni srazil autobus a osobní auto. Při nehodě se těžce zranili čtyři lidé z automobilu a lehce jeden cestující v autobuse. Dle policie nedal řidič autobusu přednost zprava jedoucímu autu, nicméně další okolnosti vyšetřuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z64d52e55n66ě21k 69F49o78l29t61ý89n 2782595571380

Nedání přednosti autobusem MHD je dost častá situace. Přednost mi nedal tolikrát, že už to nespočítám - přesto jsem vždy včas zareagoval. A proto musím opět opakovat oblíbený výrok spousty bezohledných řidičů při poražení chodce na přechodu - "fyziku neošidíš". Právě tento druh řidičů si myslí, že tato poučka platí jen pro chodce a proto nedávají pozor ani na chodce vcházející na přechod, ani na vozidla vyjíždějící z vedlejší. Jejich zbraní i obranou (v jejich hlavě) je rychlost.

+1/0
8.5.2016 8:40

J58a16n55a 82Š75i41m80o60n81o84v61á 2516831389351

K úvahám o tom, že těžší vozidlo má přednost jsem si vzpomněla, že nedávno jsem četla pravidla z jakési země, kde na štěstí moc aut nejezdí. Pravidla jsou tam shrnuta takto: Kdo dřív vlítne do křižovatky, má přednost, kdo je silnější, ten jede jako první, kdo bourá předek, je na vině havárce. Pan Řapek by asi byl nadšen ;-D

+2/0
7.5.2016 21:07

P98a67v23e44l 77Ř48a98p75e66k 7862656409855

Systém veřejné dopravy by měl být koncipován tak, aby jeho dopravní prostředky jezdily pokud možno po vyznačené hlavní silnici. I z hlediska fyzikálního je nebetyčná hloupost, aby autobus dával přednost popelnici.

0/−16
7.5.2016 13:47

P50e40t36r 11V49e74s42e25l30ý 8685795712146

Už jsem se nemohl dočkat, s jakou nebetyčnou skotovinou se vytasíte, musím říct, že jste opět nezklamal.

+9/0
7.5.2016 13:48

D69e70n15i68s 85W20i52t29z92k75u 3443811199387

tak kolik dětí už si dneska snědl?;-D

+2/−1
7.5.2016 13:59

F82r49a68n27t44a 55T40i29m55a82n 7220768501220

No nevím, jak bych se s takovou dostával do práce a dom, když su z dědiny. Každopádně nedat přednost řidič prostě nesmí a teď si po právu užije - vyšetřování, soud...

+3/0
7.5.2016 14:04

R15a40d87e51k 39Š17a77r93l16á80k 6751229210916

Nakonec by se to mohlo řídit tím, kdo má větší auto, tak jede...

+2/0
7.5.2016 14:07

D74e95n53i91s 20W91i92t56z12k33u 3343411839247

meleš jako vždy nesmysly Řápku,tohle je obytná čtvrť a proto je jenom dobře,že tam žádná hlavní není

+6/−1
7.5.2016 14:08

T86o91m91á44š 97B46u88r15a 4342146744

Já bych si nebyl tak jist s tou neexistencí rozlišení úrovně komunikací v daném místě. Po nahlédnutí do mapy jsem totitž zjistil, že ulice Liliová na křížení s ulicí Zahradní jako hlavní značená je. Samozřejmě je možné, že mapové podklady nejsou vůči dnešní realitě zas až tak aktuální.

Takže - ať už je současný stav rozlišení úrovně ulic předmětné křižovatky jakýkoliv - lze se dle mého domnívat, že řidič autobusu jel spíše "po paměti", čímž by se dalo vysvětlit jeho eventuální opominutí.

+1/−2
7.5.2016 15:17

D41e43n75i67s 91W14i33t62z64k33u 3113901119837

už dva roky je tam přednost zprava a všude cedule, které na to upozorňují

+4/0
7.5.2016 17:54

T57o65m12á16š 62B19u55r92a 4892126244

Takže dle Vás, pane Řapku, je záhodno v diskutovaném smyslu záhodno přepracovat Vyhlášku ve smyslu: přednost na křižovatce se řídí komparací celkových okamžitých hmotností vozidel, jejichž dráhy se kříží?

+1/0
7.5.2016 15:52

J46a77n 74F31i86a49l91a 7784607765259

Tak to kdysi opravdu bylo.

0/0
7.5.2016 17:34

P34a64v97e10l 70Ř75a60p22e95k 7892176859425

Přeháníte, tohle jsem nepsal a ani si to proboha nemyslím.

0/0
7.5.2016 17:59

T43o81m51á24š 58B80u50r41a 4612316244

Nu dobrá, a jak byste přistupoval k řešení situace, kdy se na nerozlišené křižovatce sjedou tank s ručním vozíkem a dle pravidla přednosti zprava by byla na forhontě ta kárka. Upřednostnil byste ten tank? Podle Vašeho původního vyjádření se lze totiž domnívat, že ano.

+1/0
7.5.2016 18:27

J38i11n74d25ř40i32c39h 34Š68k32o11p14e16k 4905431930795

chápu, že pro některé je těžké myslet, ale naznačím, kde je problém:

Pravidla silničního provozu musí být jasná, pokud možno bez zbytečných vyjímek. Takže psát, že autobus má vždy přednost před ostatními (mimo tramvaje) a pak následuje auto s min. 7 místy k sezení, pak běžný automobil a až nakonec motocyklista s cyklistou by bezpečnosti a plynulosti dopravy moc nepřidalo

+1/0
7.5.2016 17:30

P93e21t17r 59V45e41s49e45l34ý 8435965192456

Lupo, Lupo, to je takový problém sehnat si fotky?

http://www.krimi-plzen.cz/a/auto-plne-lidi-narazilo-do-autobusu-namiste-5-zranenych-foto-aktualne

+1/0
7.5.2016 13:23

J62a12n 49K68á97r95n60í29k 6895654657472

nojo, no, to je to zpomalování a odstraňování značek...dřív tam k zastávkám autobusů vedla hlavní ulice.

+3/0
7.5.2016 13:07

D62e41n39i74s 59W80i63t10z56k29u 3543711779967

obytná čtvrť,tam je jenom dobře,že tam platí přednost zprava,jak tam bude hlavní,tak to tam bude každý kalit 80 km/h

+2/−2
7.5.2016 14:05

T61o39m89á96š 34H30o88l15i30č 5608454181948

Ten vodič toho auta mal ísť opatrne,veď mu malo byť jasné,že autobus ho zošrotuje.

+2/−1
7.5.2016 12:50

D82a73v89i37d 55T68o95m14a11n 9735847532787

Lidi nepremysli, pod autobus se vrhaji i cyklisti a chodci... viz treba techto par expertu: https://www.youtube.com/watch?v=pPqy9qaaJY0&t=5m53s

0/0
7.5.2016 13:46

F96r62a25n18t40a 71T70i45m65a69n 7320658451750

Možná je to u těch cyklistů a chodců dané tím, že nemají povinnost chodit do autoškoly a skládat testy z předpisů před tím, než vyrazí do provozu. Máš 10 let (chodci i míň)? OK, můžeš tam vyrazit samostatně bez doprovodu. Je to zdraví prospěšné...

0/0
7.5.2016 14:44

J42a42n 79F92i66a63l97a 7884207285739

Tím to opravdu není. Naopak, třeba cyklista neznalý předpisů dává přednost, i když je na hlavní.

0/0
7.5.2016 17:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.