Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič autobusu nedal v Plzni přednost. Čtyři zraněné odvezla záchranka

V sobotu ráno se v Plzni srazil autobus a osobní auto. Při nehodě se těžce zranili čtyři lidé z automobilu a lehce jeden cestující v autobuse. Dle policie nedal řidič autobusu přednost zprava jedoucímu autu, nicméně další okolnosti vyšetřuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z39d55e32n31ě78k 44F48o55l73t42ý25n 2452465211160

Nedání přednosti autobusem MHD je dost častá situace. Přednost mi nedal tolikrát, že už to nespočítám - přesto jsem vždy včas zareagoval. A proto musím opět opakovat oblíbený výrok spousty bezohledných řidičů při poražení chodce na přechodu - "fyziku neošidíš". Právě tento druh řidičů si myslí, že tato poučka platí jen pro chodce a proto nedávají pozor ani na chodce vcházející na přechod, ani na vozidla vyjíždějící z vedlejší. Jejich zbraní i obranou (v jejich hlavě) je rychlost.

+1/0
8.5.2016 8:40

J96a65n92a 98Š85i98m15o66n71o45v94á 2366391899761

K úvahám o tom, že těžší vozidlo má přednost jsem si vzpomněla, že nedávno jsem četla pravidla z jakési země, kde na štěstí moc aut nejezdí. Pravidla jsou tam shrnuta takto: Kdo dřív vlítne do křižovatky, má přednost, kdo je silnější, ten jede jako první, kdo bourá předek, je na vině havárce. Pan Řapek by asi byl nadšen ;-D

+2/0
7.5.2016 21:07

P78a76v48e51l 92Ř48a61p28e70k 7672426639205

Systém veřejné dopravy by měl být koncipován tak, aby jeho dopravní prostředky jezdily pokud možno po vyznačené hlavní silnici. I z hlediska fyzikálního je nebetyčná hloupost, aby autobus dával přednost popelnici.

0/−16
7.5.2016 13:47

P46e14t57r 70V14e54s72e10l48ý 8105895902536

Už jsem se nemohl dočkat, s jakou nebetyčnou skotovinou se vytasíte, musím říct, že jste opět nezklamal.

+9/0
7.5.2016 13:48

D55e27n64i17s 97W52i28t43z51k47u 3653681729647

tak kolik dětí už si dneska snědl?;-D

+2/−1
7.5.2016 13:59

F14r26a41n80t24a 41T71i13m60a98n 7890778681850

No nevím, jak bych se s takovou dostával do práce a dom, když su z dědiny. Každopádně nedat přednost řidič prostě nesmí a teď si po právu užije - vyšetřování, soud...

+3/0
7.5.2016 14:04

R32a15d76e10k 51Š13a57r18l71á53k 6131359640666

Nakonec by se to mohlo řídit tím, kdo má větší auto, tak jede...

+2/0
7.5.2016 14:07

D27e70n15i32s 47W85i10t45z44k83u 3573191389247

meleš jako vždy nesmysly Řápku,tohle je obytná čtvrť a proto je jenom dobře,že tam žádná hlavní není

+6/−1
7.5.2016 14:08

T54o60m55á98š 62B49u74r65a 4252596914

Já bych si nebyl tak jist s tou neexistencí rozlišení úrovně komunikací v daném místě. Po nahlédnutí do mapy jsem totitž zjistil, že ulice Liliová na křížení s ulicí Zahradní jako hlavní značená je. Samozřejmě je možné, že mapové podklady nejsou vůči dnešní realitě zas až tak aktuální.

Takže - ať už je současný stav rozlišení úrovně ulic předmětné křižovatky jakýkoliv - lze se dle mého domnívat, že řidič autobusu jel spíše "po paměti", čímž by se dalo vysvětlit jeho eventuální opominutí.

+1/−2
7.5.2016 15:17

D22e10n67i33s 18W70i38t45z47k92u 3803291729457

už dva roky je tam přednost zprava a všude cedule, které na to upozorňují

+4/0
7.5.2016 17:54

T48o45m15á40š 65B66u54r47a 4782576974

Takže dle Vás, pane Řapku, je záhodno v diskutovaném smyslu záhodno přepracovat Vyhlášku ve smyslu: přednost na křižovatce se řídí komparací celkových okamžitých hmotností vozidel, jejichž dráhy se kříží?

+1/0
7.5.2016 15:52

J51a78n 65F14i76a95l49a 7174867925389

Tak to kdysi opravdu bylo.

0/0
7.5.2016 17:34

P32a43v26e34l 10Ř66a85p19e23k 7622286439765

Přeháníte, tohle jsem nepsal a ani si to proboha nemyslím.

0/0
7.5.2016 17:59

T38o27m78á54š 60B16u55r55a 4292536604

Nu dobrá, a jak byste přistupoval k řešení situace, kdy se na nerozlišené křižovatce sjedou tank s ručním vozíkem a dle pravidla přednosti zprava by byla na forhontě ta kárka. Upřednostnil byste ten tank? Podle Vašeho původního vyjádření se lze totiž domnívat, že ano.

+1/0
7.5.2016 18:27

J72i85n66d81ř87i13c32h 32Š38k60o52p75e17k 4325501290465

chápu, že pro některé je těžké myslet, ale naznačím, kde je problém:

Pravidla silničního provozu musí být jasná, pokud možno bez zbytečných vyjímek. Takže psát, že autobus má vždy přednost před ostatními (mimo tramvaje) a pak následuje auto s min. 7 místy k sezení, pak běžný automobil a až nakonec motocyklista s cyklistou by bezpečnosti a plynulosti dopravy moc nepřidalo

+1/0
7.5.2016 17:30

P22e71t88r 38V26e47s69e98l66ý 8325375412416

Lupo, Lupo, to je takový problém sehnat si fotky?

http://www.krimi-plzen.cz/a/auto-plne-lidi-narazilo-do-autobusu-namiste-5-zranenych-foto-aktualne

+1/0
7.5.2016 13:23

J32a76n 86K95á80r49n93í98k 6525414737242

nojo, no, to je to zpomalování a odstraňování značek...dřív tam k zastávkám autobusů vedla hlavní ulice.

+3/0
7.5.2016 13:07

D20e53n10i65s 36W78i52t82z14k35u 3823411889837

obytná čtvrť,tam je jenom dobře,že tam platí přednost zprava,jak tam bude hlavní,tak to tam bude každý kalit 80 km/h

+2/−2
7.5.2016 14:05

T57o49m43á28š 13H65o10l11i28č 5208534401448

Ten vodič toho auta mal ísť opatrne,veď mu malo byť jasné,že autobus ho zošrotuje.

+2/−1
7.5.2016 12:50

D54a48v96i27d 71T46o96m51a32n 9595557662657

Lidi nepremysli, pod autobus se vrhaji i cyklisti a chodci... viz treba techto par expertu: https://www.youtube.com/watch?v=pPqy9qaaJY0&t=5m53s

0/0
7.5.2016 13:46

F10r62a88n48t71a 61T22i49m59a20n 7500128961550

Možná je to u těch cyklistů a chodců dané tím, že nemají povinnost chodit do autoškoly a skládat testy z předpisů před tím, než vyrazí do provozu. Máš 10 let (chodci i míň)? OK, můžeš tam vyrazit samostatně bez doprovodu. Je to zdraví prospěšné...

0/0
7.5.2016 14:44

J20a54n 53F97i47a26l34a 7224487595869

Tím to opravdu není. Naopak, třeba cyklista neznalý předpisů dává přednost, i když je na hlavní.

0/0
7.5.2016 17:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.