Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ochrana přírody, či úlitba developerům? Poslanci řeší miliardovou novelu

Novela zákona o ochraně přírody a krajiny má mimo jiné zamezit rozprodeji státních pozemků v národních parcích. Ekologové ale varují, že zákon není dostatečně přísný a umožní volně obchodovat s pozemky v zastavitelných územích obcí. Jen na Šumavě přitom stát vlastní až 180 hektarů takovýchto parcel, které se ve své hodnotě blíží miliardě korun a přitahuje zájem developerů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37a18n 46D90o78š24e75k 9645398885

Už mě ti ekofašisti lezou na nervy...

+1/−1
8.5.2016 10:38

V61i79l36é37m 37B37a69r36á25k 4426557439886

Proč by stát měl vlastnit pozemky v obcích a proč by je měl vlastnit vůbec?

+4/−1
8.5.2016 10:11

S85t67a10n13i65s70l89a53v 41K91r63e48j54c57a45r 6127136813234

Všeobecně v ČR platí, kdo má peníze, ten si může dovolit vše. I kašlat na zákony včetně územních plánů! Černé stavby pochybných milionářů a expolitiků jsou k vidění v každém kraji. Krajské a okresní stavební odbory jsou v těchto případech pimprdlátky k smíchu. Je zajímavé, že tyto odbory řeší černé stavby nikoli v prvopočátcích ale až ve stádiu finální stavby. Možná by měl dát těmto úřadům k dispozici ministr války pár profesionálních ženistů minérů. A bylo by po problémech!!

+1/−1
8.5.2016 9:40
Foto

Z11d45e81n81k93a 97J41a17v76ů40r77k78o17v93á 6290597325789

před 89 to bylo ještě horší - v přírodních rezervacích se běžně načerno stavělo,viz chalupy v českosaském švýcarsku či u kubrychtovy boudy v českém krasu - chráněné území je tam od r. 1953 - nic se nedodržovalo,akorát se to zpětně schválilo,dnes to tak jednoduché není,popisujete situace za jiných papalášů

+5/−1
8.5.2016 9:42

M21i19c93h49a45l 30S86l71a88v81í78č34e34k 1219608412419

No, chalupy v uvedené lokalitě určitě nikdo nestavěl. Mám ji prochozenou křížem krážem a vidím hlavně s láskou opečovávané historické chalupy.

Pan Krejcar má v tomto pravdu. Každou chvíli proběhne tiskem informace o černých stavbách těch rovnějších, které jsou následně "zlegalizovány".

Pokud si jako paní Zdenka Javůrková postavíte načerno jenom hloupou kůlnu, stavební úřad vám nařídí ji zbourat a pozemek uvést do původního stavu. Pokud budete Bakalová, Oulická atd., stavba vám bude za pár šupů "zlegalizována"! Ať už je na území NP či městského parku.

Soudruzi to dělali jinak. Oni si šikovně sami sobě prodávali majetek zabraný odsunutým Němcům. Klasický příklad je Dobrá u Stožce. Tam byla celá obec v majetku soudruhů z KNV a KVKSČ Č. Budějovice.

+1/−2
8.5.2016 10:17

P53a13v85e15l 14V33l62a22s 4225633230564

Je třeba všechno rozprodat, stát nemá nic vlastnit, je to odkaz Klause a je nutné ho naplnit a přestanou dohady, zmenší se korupce. Každý pozemek oplotit, kdo na něj vleze zastřelit. Není důvod proč by měl někdo, bůh ví proč, bez důvodu courat po pozemcích, když si je nekoupil.

+1/−3
8.5.2016 9:35

J53a35n 96F22r32o91l71í28k 6616980615934

Co je to za kecy? Buď je pozemek územním plánem schválen k bytové nebo průmyslové zástavbě a pak má každý vlastník na něm právo stavět nebo není a pak je každá stavba načerno a toleruje se jen Rusům a později Muslimákům.

+6/0
8.5.2016 9:30

M31i19c59h37a52l 15S65l28a74v62í74č56e46k 1729168852409

Možná by bylo dobré se místo teoretizování na tu Šumavu podívat. S výjimkou pohraničního hvozdu byla již od středověku kulturní krajinou s různým typem hospodaření. Tu "starou, Klostermannovu" samozřejmě dávno nenajdete. A snaha jí znovu "zavést", jak se o to tzv. ochránci pokoušejí, je přinejmenším pošetilost. Ano, chraňme s rozumem jádro Šumavy. Paradoxně díky armádě a pohraničním pásmům dobře zachované. Ale i na Šumavě jsou obce a v nich (dosud) žijí lidé a není možné je neustále omezovat novými a novými restrikcemi, jen proto, že někdo od stolu vymyslel, že tudy povede hranice NP, či do NP přímo spadly. A nevidím jediný důvod, proč by se pozemky v zastavitelných a zastavěných územích nemohly prodávat. Předkupní právo státu na jejich další prodej je rozumné a postačující opratření před jejich hromadným skupováním.

To strašení developery je tak trochu mimo. Oni totiž samotní developeři si ukousli příliš velké sousto a teď se jím dáví. Třeba právě v Borových Ladech. Dlužno říci, že jsou to stavby povedené, plně zapadající do rázu krajiny i obce. Ale kdo se tam pohrne, když v regionu není práce? Sklárny 0, pily a dřevozpracující závody 0, průmysl 0. Zato se do Německa valí kamión za kamiónem kulatiny a zpátky se vozí řezivo. Jediné, co se trochu zvedlo, je extenzivní chov skotu. A solární farmy. Jinak zbývá turistický ruch a občasná práce v lese. Nebo pendl do Německa. Prostě tam stálý obyvatel tvrdej chleba má. A je nutno smeknout, jak se snaží, jak jejich obce prokoukly.

Chataři, chalupáři, víkenďáci atd. se tam také moc nepohrnou. Jednak je to daleko, hromadná doprava bídná až nulová, ale hlavně v drsných klimatických podmínkách je údržba nemovitostí drahou záležitostí. Tím více, že v místě koupíte rohlík, ale ne stavební hmoty atd.

+8/−1
8.5.2016 8:54

J36a32k65u73b 25Š44a55f81a22n12d29a 7875237781531

Tak třeba mě se ty Borové Lady vůbec nelíbí. Všechno skoro stejné, tu a tam změněný nějaký detail. Prostě si s tím vůbec nedali práci. Když se podíváte na starou zástavbu, každý dům vypadá jinak. Toto je vlastně jen jakési sídliště.

+1/−1
8.5.2016 9:17
Foto

Z50d91e82n94k73a 34J69a16v96ů94r81k90o59v50á 6740587845859

myslíte ty paneláky vedle naproti přes hřiště?

+1/0
8.5.2016 9:35

M86i35c76h95a29l 16S73l13a55v40í13č46e39k 1609828312159

Líbí či nelíbí, to není až tak podstatné. Podstatné je, že ty stavby do charakteru krajiny i obce zapadnou. Porovnejte např. s příšernostmi v Harrachově.

Jistá uniformita je daní za hromadnou výstavbu. Viz satelitní čtvrti či dokonce panelová sídliště.

Jistě, individuální výstavba by byla různorodější, což ovšem nevylučuje výstavbu příšerností. Viz různé stavby zbohatlíků. Dokonce často postavené načerno a později "zlegalizované"!

+2/0
8.5.2016 9:36

S53t89a21n21i16s66l25a68v 77K43r53e94j41c46a52r 6437116353534

Nebo nové Lidice v době socialistického Československa. Ano každý máme jiný vkus.

0/0
8.5.2016 10:11

M76i54c71h76a31l 70S78l38a13v59í64č30e18k 1389448312689

Probůh, co mají Lidice společného se Šumavou? Asi tolik jako sídliště Petřiny, Prosek atd.

+1/0
8.5.2016 10:20

J73a73k80u67b 60Š36a51f71a29n17d23a 7935607131371

Podle mě právě nezapadnou. I když uděláte sebehezčí stavbu tak když ji 30x zkopírujete a dáte na stejné místo tak už je to hnusný. Samozřejmě je toto lepší než nějaký panelák ale princip je stejný.

0/0
9.5.2016 7:55

J35a38n 54C60h81l23u89b50n37a 9375220182230

V necem lze s vami jiste souhlasit, napr. s predkupnim pravem statu. Ale rozesmal jste me tvrzenim, jak se na Sumavu nikdo nehrne a jak i pres ohromne tvrdy zivot jejich obyvatel obce prokoukly. Projel jsem ji minuly rok na kole a moje nejvyraznejsi vzpominka jsou davy lidi a s tim negativni jevy spojene, k tomu na ceske pomery nezvykle nacancane obce kricici do prostoru "tady jsou penize a marketing." Kritizujete, ze nekdo neco dela od stolu. Mozna by nebylo od veci se zvednout od toho sveho a podivat se napr. do sousedniho Ceskeho lesa nebo do Krusnych hor, ktere nota bene jako jedine u nas nepodléhají velkoplosne ochrane prirody, a mozna budete z toho kontrastu v soku.

0/0
8.5.2016 10:18

J23a45n 66S96t25e83h68l36i53k 9855257276301

No zase mě se nelíbí dělat z krajiny skanzen. Architektura se vyvíjí a co je pěkné to zustane , nepodarky se časem zlikvidují . To je běh času

0/0
8.5.2016 10:32

M14i11c63h64a44l 51S56l36a93v78í83č82e48k 1559838332539

S tou likvidací architektonických nepodarků to tak jednoduché bohužel není. To je minimálně na desítky let.

Že se architektura mění, to je fakt. Jestli se vyvíjí, to už je daleko diskutabilnější. Jistě, jsou k dispozici moderní materiály, moderní technologie. Ale primárním cílem architekta by mělo být vystihnout charakter místa, onen Genius loci a tomu přizpůsobit svou stavbu. Ať je jakéhokoliv druhu. Ostatně, docela dobře je to vidět na příkladu staveb, kterých si vážíme a dokonce je chráníme. A přitom šlo o docela účelové, třeba i průmyslové stavby.

Je pravda, že si lidé zvyknou na leccos a nakonec to i akceptují. Dokonce se ze stavby stane symbol, viz Eifellovka. Ale příklad z téhož města - Tour Mont Parnasse se jím nikdy nestane.

0/0
8.5.2016 11:49

M40i47c27h38a58l 82S50l26a78v76í43č10e81k 1529388432619

No vida, byli jsme tam ve stejném roce, jen asi v jiném období. Já tam byl v polovině června, protože o letní dovolenkový boom opravdu nestojím. A chcípl tam pes. Penzióny prázdné, z větší části i zavřené. Ostatně, měl jsem ve střediskové obci objednáno týdenní ubytování ve 2 dvoulůžkových pokojích. A dostali jsme 2 apartmány za cenu oněch 2 lůžek (330 Kč) za lůžko. Snídani za 50 Kč nešlo sníst, nikoli díky kvalitě, ale kvantitě. A já nebudu takový blázen, abych majiteli dělal reklamu! :-)

Nemůžete ovšem porovnávat turistickou sezónu s trvalým bydlením. Ty obce si dali do cajku místní. Jistě, vydělali na údobí, kdy se Němci hrnuli do Boehmerwaldu ať už z nostalgie či zvědavosti a pustili chlup. Proto i tolik "nočních klubů", ze kterých jsou v současnosti v podstatě ruiny.

Z Krušných hor určitě v šoku nebudu. Mám to do nich z Ústí pár kilometrů. Srovnávat je z turistického hlediska se Šumavou nelze. Mají sice nejdelší a nejméně namáhavou hřebenovku ze všech českých hor, ale to je vše. Jsou prostě fádní. Ale i tady se většina obcí, krom těch pár "na čáře" pomalu zvedá.

A jen pro srovnání - téhož roku již v sezóně jsme na 4 dny byli v oblasti na rozhraní Česko-Saského Švýcarska a Lužických hor. Tzv. dvoulůžkový pokoj o něco dražší byla šupna, kam se 2 lidé najednou nevešli. Stolek 0, židle 0, jedna miniskříňka tak na nákupní tašku. Snídaně za 50 - minimáslo a minimarmeláda, včerejší rohlíky, jeden koláček, Tmavá tekutina zvaná káva a světlá zvaná čaj. Rozdíl byl v tom, že penzión byl ve vlastnictví jakési pražské firmy a personál prostě zaměstnanci.

0/0
8.5.2016 11:17

M18a87r86i71e 92C70h61m85e29l66a81ř24o75v37á 8845136987549

Co to je 180 ha na Šumavu. Jako když prdne a ti namyšlení poslanci jsou schopni i ten prd prodat. Kteří poslanci to schválí tak u mně při volbách nemají šanci. A pane Vachut to je teprve začátek. Chtějí Rusko odstřihnout od výtězů IISV. Dokonce už tady někteří jedinci píší že IISV začal CCCP. Za 10 let se dočteme že se Němci proti hordě rus. vojáků jen bránili. Nechápala jsem jak mohl Hitler tolik lidí zfanatizovat a vida po 72 letech se dějiny opakují. K lidstvu se ta IIISV blíží mílovými kroky ale jsou hluší slepí. " Sousede na koho že to nadáváš? Aha, tak já budu lepší a při těch nadávkách mu ještě přeji ať mu pochcípe i to domácí zvířectvo." Jakmile vás nezajímají dějiny vlastního národa a poučení se z chyb tak ten národ ty chyby bude pořád opakovat. Česká republika je toho zářným příladem. Místo toho abysme po roce 1990 převzali od okolních států zákony které tam fungují x let tak my jsme přeci chytřejší uděláme si je podle sebe a bác dál ryjeme držkou v zemi. Vládnou dál převlečení komunisté a vexláci. Jako český národ jsme nepoučitelní.

0/−1
8.5.2016 8:53

P76e98t91r 54K27u23b47á65t 7746233359212

Sumava svuj boj s developery jiz prohrala. Urednici jsou uplatni a zakony ohebne. Ale neni se cemu divit, kdyz zakony tvori ti, kteri je chteji zneuzit k osobnimu zisku.

+3/0
8.5.2016 8:43
Foto

Z36d55e49n86k46a 94J46a80v46ů76r65k51o39v26á 6670127125489

vzhledem k tomu,že během minulého století zaniklo na Šumavě myslím přes 100vesnic,tak se nic tak hrozného asi nebude dít,když se postaví dle pravidel něco

+4/−5
8.5.2016 8:21

P58e96t81r 96K60u43b68á62t 7706733339372

Ale to co se stavi neodpovida ochrane prirody a ani mistni architekture. Na Sumave vzdy byly staveni roztrousena po loukach a ted developer postavi treba 50 obrovskych apartmanovych domu na malem uzemi. Dalsi otazkou je čištěníodpadnich vod, dopravni obsluznost apod.

+5/0
8.5.2016 8:47
Foto

Z94d48e59n17k39a 36J73a87v90ů88r65k28o18v98á 6430497255109

píšu podle pravidel a navíc si nejsem úplně jistá,zdali zrovna stát je ten pravý,komu by to mělo patřit..stačí se podívat na druhou stranu Šumavy,tam se třeba na Luzný dostanete,nahoře je myslím i chata,z naší starny ani náhodou,myslím,že Němci tu přírodu taky chráněj,teda určitě,akorát to u nich není ode zdi ke zdi jako u nás,nejprve se vše zničí a zadupá do země,tedy rozstříli na cvičišti (třeba Zhůří) a pak se nepovolií radji ani ň

+2/0
8.5.2016 8:54

M54i45c62h35a63l 37S39l38a93v15í27č83e34k 1729568192809

Což není pravda, jeďte se tam podívat. Třeba na ta Borová Lada (na Bakalovo do Mádru ne!). Na současnou výstavbu a panelové "bytovky" z 60tých. Jinou věcí je, že developer investici neodhadl a teď neví co s ní.

Máte pravdu, že na Šumavě existovaly samoty, ale život se i tehdy soustřeďoval do obcí. Ovšem toto obnovit není reálné. Nikdo vám nebude žít a dřít za podmínek před 100 a více lety.

+2/0
8.5.2016 9:09
Foto

Z27d91e32n86k40a 37J24a57v68ů41r63k88o60v10á 6290477695289

přesně tak - stará Borová Lada před 89 jsou hnusné paneláky a kasárna,naopak to nové tam moc hezky zapadne a paradoxně dnes je to jedna z nejmalebnějších osad

+1/−1
8.5.2016 9:16
Foto

Z87d73e69n83k31a 76J11a42v67ů69r17k63o92v70á 6970277255579

Chmelařová,vám se líbí pamneláky v B.L.?

0/0
8.5.2016 9:43

Z92d23e24n18a 48S77v93o95b75o49d42o15v97á 2454636543686

- od toho si platíme poměrně dost úřadů.. Navíc v tý zóně to musí schválit i vedení národních parků..

0/0
8.5.2016 9:25

M45i21c42h69a54l 84S97l68a53v50í14č47e91k 1899428832709

Ale to je právě jeden z problémů. Co má vedení NP co mluvit do toho, co se postaví či nepostaví na soukromém pozemku v obci? Od toho je tu územní plán, stavební úřad a ne NP.

Odstrašující příklad této praxe, kdy každý může zasahovat do všeho, je stavba D-8, kterou dokázal po léta paralyzovat pan Patrik z Brna.

+2/0
8.5.2016 9:53

Z53d56e13n79a 35S91v88o34b11o60d10o62v71á 2704106483126

- souhlasím(ony i ty podmínky jsou dost ostré - pro obyčejného člověka..), byla to reakce na těch 50 obrovských apartmánových domů..

0/0
8.5.2016 10:25

M62i16c81h87a47l 37S26l48a94v36í89č58e82k 1589988302379

Největší legrace je v tom, že se jedná o docela normální domky charakterově sem zapadajících. Žádné obří domy. To, že je nazveme apartmánovými, to už je takový newspeak. Apartmán je původně výraz hotelový pro ubytování ve více místnostech s příslušenstvím pod jedním uzávěrem. V mluvě občanské se tomu říká byt. Ale apartmánové domy zní daleko vznešeněji než domky bytové. ;-D

0/0
8.5.2016 11:30

Z90d16e50n88a 19S29v53o44b53o34d97o15v81á 2794146983896

- apartmán není určen pro trvalé bydlení - není to bytový prostor (nemusí tedy splňovat normy pro byt).

0/0
9.5.2016 8:41

K37a36r12e82l 16V29a86c40h40u64t 9983752279123

Oficiálně skončila (pro Evropu) WW2 dne 8. května 1945 podpisem kapitulace Německa. Rusové však slaví konec války až zítra - tedy 9.května (což je docela zajímavé, dalo by se říci že "pikantní" ;-) - protože toto datum je spojeno s jejich vstupem do Prahy! a tedy s koncem povstání Pražanů proti fašistům) - západně od prahy však rudoarmějci sváděli boje s vojsky Wehrmachtu až do 11.května 1945!

Ať se pak dělo cokoliv, určitě i během těchto "poválečných dní" jistě padlo ještě dost lidí - avšak co naplat, paměť (českého) národa je krátká - politické tanečky kolem pozemků a developerů jsou dnešním novinářům jaksi bližší... :-/!![>-]

Připomínám: 8.květen je oficiálně i v ČR státní svátek, DEN VÍTĚZSTVÍ (a že naši hokejisté 7.května 2016 porazili na MS v Moskvě Rusáky, tak z toho mám taky radost, ne že ne! ;-)R^ - to je ovšem SPORT - a ten může i nemusí zdobit první stránky).

+1/−2
8.5.2016 8:19

K10a41r44e78l 92V96a22c52h86u38t 9523932139283

Celý svět dnes slaví konec 2.světové války... ale česká média hovoří pouze o dni matek...(no a iDnes musí zrovna v neděli psát o developerech) :-/ ... Chjo!

+4/0
8.5.2016 7:52

P43e23t56r 84V58o92n31d71r28a53c84e86k 7625581783630

Karle - uvědom si že nás osvobodili ti špatní - proto se o tom nesmí psát ....

+3/−1
8.5.2016 7:55

K53a67r35e32l 96V72a46c11h20u12t 9763832499733

Dobří nebo špatní - divné je spíš to, že už zase se lidem něco zamlčuje, překrucuje, že se o historii nemluví, nepíše (pravda). To už jsme přece zažili a bohužel, je to pořád stejné... :-/ ... politika a peníze je důležitější (?) než to, že učitelkou moudrosti je historie a pravda! - Jestli se to nezmění, tak ČR i EU na to zatraceně doplatí.

+3/−1
8.5.2016 8:23

J39u22l26i68u95s 26P18u23f27l34e80r 9374230899

Občan musí být prmanentně naštvaný. Za každého režimu. Pak by se mu nezvedal tlak a moc dlouho by bral penzi.

0/0
8.5.2016 9:59

P92e15t44r 63V73o32j83t83a 4674791303695

Taky dává plus. Třeba za postřeh :)

0/−1
8.5.2016 7:34

P75e55t73r 56V25o46n32d54r23a71c70e92k 7615611543400

svůj postřeh jsi nám právě dokázal - střelče ......;-D

+1/0
8.5.2016 7:53

P50e11t51r 68V59o56j17t15a 4664221203265

180 ha je 0,25% území (po odečtení Lipna). Jde o pozemky v zastavitelných územích obcí. Pozemek kolem domku 0,4 ha je minimum. Jde o 450 domků. Proč by nemohl někdo postavit domek pro své děti? Opravdu je na Šumavě dost ubytovacích kapacit? Proč by se někdo nemohl nastěhovat na Šumavu? A proč totéž může udělat kdokoliv kdekoliv jinde?

Opravdu způsobí ekologickou katastrofu pár rodiných domků? Jde jen o to, co nejvíce ztížit možnosti výstavby, aby pak mohli pseuekologové z Duhy, Děcek Země nebo Jihočeských mamin vydírat a získávat úplatky.

Zaplať jim a půjdou proti čemukoliv. Vím o čem mluvím - před lety jsem dostal finanční nabídku za to, když se půjdu přivázat k Temelínu.

Zabij bobra, zachráníš strom.

+7/−10
8.5.2016 7:23

P88e54t53r 45V47o36n50d62r49a70c18e43k 7155681753300

Péťo - plácáš páté přes deváté - jde o to že pokud by se podle tebe Šumava zastavěla apartmány , tak se stane Prahou ,, naležato " ..... například v Borové ladě žije jeden člověk a opravdu si myslím , že není možné aby si tam postavil chatu kdekterý Jouda ........ běž se zeptat starousedlíků do Krkonoš jak se jim líbí apartmány a věř mi že polámanýma rukama budeš těžko sbírat vyražené zuby ......

+6/0
8.5.2016 7:39
Foto

Z43d50e12n21k76a 53J43a66v38ů60r19k28o47v68á 6880127355159

osada bez lidí a zázemí k tomu (hospoda,škola,požární zbrojnice a kostel) - tak to pak není osada..ano,za komunistů v Borových Ladách žili hlavně rodiny vojáků (pohraniční pasmo),ale před válkou např. Knížecí Pláně /ze kterých zbyla ze 100 jedna chalupa)byly plné normálních obyvatel,takže co si jako vyberete...

0/0
8.5.2016 8:25

S64y68l28v35a 55Š34p20o91r89k79o91v17á 9636909790854

asi máte problém s matematikou - opravdu se domníváte, že pokud se na 0,25 % (tedy čtvrtině jednoho procenta) plochy ppostaví dům, "zastaví se Sˇumava apartány"?

+1/−1
8.5.2016 8:30

M70i26c20h98a48l 45S21l86a16v85í27č31e24k 1799818152189

V tomto má pan Vojta pravdu. A vy argumentujete chybně. Borová Lada mají necelých 300 stálých obyvatel. Ten 1 si koupil hotovou novostavbu.

0/−1
8.5.2016 9:21

D98a14v17i12d 18D94u76š10e84k 5621637740317

Bendl z ODS opět nezklamal...

Pošlete už konečně straky pod vodu !

+12/−1
8.5.2016 7:21

S96y28l47v61a 97Š71p91o36r65k28o56v40á 9296689170874

že byste byl komouš nebo ekoterorista (což je v podstatě totéž - jen v jiné barvě)? Protože jinak nechápu, proč se vám líbí typicky komunistický zákaz nakládat volně se svým majetkem. Nebo byste nadšeně souhlasil, kdybyste svůj majetel - např. své auto nesměl prodat sousedovi, který vám za něj chce dát 100 000, ale musel byste ho prodat státu, který vám za něj dá polovinu?

+1/−2
8.5.2016 8:34

J76a20k96u85b 98Š63a85f72a82n62d31a 7425977631821

Ale předkupní právo přeci neznamená, že to musíte prodat státu a ještě k tomu za polovinu. Určíte si cenu a nabídnete to státu. Buď to koupí nebo ne. Pokud ne, nabídnete to za stejnou cenu někomu jinému. Pokud chcete slevit, zase to nabídnete nejprve státu. Vám tak vlastně může být úplně jedno, zda to prodáte státu nebo někomu jinému.

0/0
8.5.2016 9:22

S57y22l84v88a 97Š83p62o81r19k23o80v42á 9846599710874

ano, to je klasické předkupní právo - ale nikoliv to, co je v tomto zákoně. Bendl to řekl jasně: "Představte si, že máte pozemek, a stát schválí zákon, podle kterého už nemůžete se svým pozemkem dále nakládat. Na katastru nemovitostí pak máte plombu, podle níž to musíte prodat státu."

0/0
8.5.2016 16:46

J36a69k21u17b 51Š65a87f31a42n41d74a 7775447501581

Ale prosím vás. Přece nebudete věřit všemu co nějaký Bendl plácne. Předkupní právo je předkupní právo a to je dané zákonem. To co popisujete není předkupní právo.

0/0
9.5.2016 7:56

S37y12l44v98a 28Š43p78o19r14k24o37v87á 9726279310114

ach jo - tak si najděte tu předlohu zákona...to je právě ten průšvih, že si tahle vláda dělá co chce, na právo kašle - právem se stává to, co se jim hodí

0/0
9.5.2016 9:12

M22i21r73e94k 72T85u55r40e90č34e62k 4553652180832

Aha, tak jak to vidim jedno rozkradani skoncilo v 1989 a druhe mnohem brutálnější zacalo. Rv

+4/−5
8.5.2016 7:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.