Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pilot opakovaně vzdoroval rozkazu. Chtějí se mě zbavit, hájí se u soudu

Pilot policejní letecké služby Tomáš Škrabálek stanul ve středu před soudem pro neuposlechnutí rozkazu. Přečinu se podle státního zástupce dopustil, když opakovaně odmítl odevzdat doklady ke kontrole. Obžalovaný vinu popřel a popsal vytrvalou snahu nadřízených přimět jej k opuštění útvaru. Soud jednání odročil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O21t81t73o 12H55a76l62í55ř 9723627478236

To zavání dobrou šikanou:-P

+2/0
5.5.2016 9:17

T71o63m43á60š 77C45h31r95a58s94t36n46ý 2271634541903

Na střet v 200km/h vypadají ty auta ještě dobře...

0/0
5.5.2016 8:43

J25o46s67e58f 37K21a45r55f11í12k 7732585876500

Kolik pak tomu pilotovi je, že nezná známou poučku "Držet ústa a krok"

Toto platilo za Komančů a platí to stále;-)

btw - doufám, že ten co na něj podal to oznámení za obohacení je už před soudem za křivé obvinění...

+3/−1
5.5.2016 8:14

E16v35a 46R80o67c45c18o 6938870329119

Je načase to změnit. Ne všichni vyrostli za komančů a ne všichni snesou nespravedlnost ! A je to dobře. Přizdisráčů tu máme dost.

+3/0
5.5.2016 8:44

J57a21r26o55s36l84a91v 32H71e39j35n93a 4877851609

Hlavně, pane Karfíku, že umíte číst.

"... 42letého letce ..."

+1/0
5.5.2016 9:10

B27l87a59ž75e71j 71M18o17t88y10č10k45a 8957197825300

tady jde zřejmě o konflikt mezi dvěma muži, přičemž jeden je kamarád ředitele;-)

+4/0
5.5.2016 7:52

R57o44m57a79n 98K29o98n73e27č81n36ý 4264218793

Mě by třeba zajímalo,nevím Teda jak je to u PCR,ale já když jsem třeba při zaměstnání studoval vysokou,tak jsem měl studijní volno,čímž mi vznikl závazek asi 30000kc,který jsem měl uhradit pokud bych školu neudělal,kdyby jo byl závazek pracovat 5 let u firmy.Podepsala se smlouva s tím,ze kdyby mě zaměstnanec vyhodil pro nadbytečnost nebo z organizačních důvodů,nárok na vrácení peněz by zanikl,což se taky stalo.Firma připouštěla,ale že strany zaměstnavatele.Tady je to vlastně stejná situace

0/0
5.5.2016 6:16
Foto

P40a58v94e16l 27R30u44s 9228608389490

Pane Konečný, dle tvého příspěvku to na vysokou nevypadá. To je strašné, jak píšeš, tak sedmá ZDŠ?

0/−7
5.5.2016 7:41

J13o36s54e36f 48K95a22r87f18í76k 7592405156600

btw - koukám, když lidem dojdou logické argumenty a nebo nemají nic k tématu, tak alespoň hrdinně urážejí lidi, že nepíší přesně podle pravidel jazyka českého.

.

Jo a pane Ruse, váš slovosled a větná stvaba... No teda na vašem místě bych se místo kritiky ostatních zamyslel nad vlasním projevem;-)

+10/0
5.5.2016 8:20

T97o87m84á58š 89V45e90s95e18l69ý 5505508880909

ale tak zase na Rusa je jeho čeština velmi slušná ;-)

+1/0
5.5.2016 9:41

Z61d85e45n83ě28k 40S94t91r53n47a77d 1845230376129

Co si to ti zaměstnanci dovolují, vyhazovat někoho z práce. Ještě že je firma připouští :-)

0/0
5.5.2016 8:32

J13i79ř28í 88M55o28r41s59e 7633709922575

Nejsem právník, ale proč je v článku v boxíku "Neuposlechnutí rozkazu" rozebírán § 375 trestního zákoníku, jež je součástí Hlavy 12 (Trestné činy vojenské), Dílu 1 (Trestné činy proti vojenské podřízenosti a vojenské cti)?

Článek je o zaměstnanci policie, nikoli armády.

0/0
5.5.2016 4:15

P17e28t83r 84S97p16á31l35e32n41k75a 2213742645167

Policista neni zamestnanec. Policie i Hasicsky zachranny sbor jsou polovojenske organizace

0/−1
5.5.2016 6:07

A43d46a79m 14N31ě63m92e14c 4895323611421

Vážený pane Morse,

vyjmenované trestné činy vojenské podle hlavy XII. trestního zákoníku se vztahují na "příslušníky bezpečnostních sborů", tedy rovněž na policisty. Taxativní výčet těchto činů (mezi nimiž je neuposlechnutí rozkazu) naleznete ve výkladových ustanoveních – konkrétně se jedná o § 114 odst. 4 písm. c) trestního zákoníku.

S pozdravem

Adam Němec

0/0
5.5.2016 12:23

J71a30n 35P80a22v34e81l87k73a 3687621784771

Místo oficiální formy stačilo napsat: koukejte, jak jsem chytrej.

+1/−1
5.5.2016 12:42

A91d11a79m 71N14ě16m23e89c 4225973221821

Touché. Pan Morse mi napsal také e-mail s tímto dotazem, na který jsem mu odepsal a jeho obsah zkopíroval do příspěvku, aby si ho mohli přečíst i druzí. Máte ovšem recht – měl jsem změnit jeho formu.

Jinak panu Morsemu děkuji za připomínku, lehce jsem upravil text v rámečku, aby nebyl zavádějící.

0/0
5.5.2016 13:49

J66a71n 93C23i23g93l61e46r 7738581150954

Fízlové jednou, fízlové vždycky...

+1/−4
5.5.2016 0:37

S59e62i85d92l 75P42e73t83r 1101351385614

Divná to dnešní doba .. 8-o

Dříve bylo automaticky za neuposlechnutí rozkazu v době míru degradace a mnohdy i vyhazov, v době války pak kulka ...:-/

+3/−13
4.5.2016 23:10

J23a42n 84Š26e47s52t59á32k 3238979559624

JASNĚ,třeba Martin Dzúr by se s ním vůbec nebavil, a letěl by jako špinavej hadr;-D

0/0
5.5.2016 0:13

P87e74t59r 74H10o42f14e43r95e82k 9222502295303

ted jeste dodat nejake statistiky o tom, kdo tu klulku za valky dostal a od koho... Myslim si, ze tech velitelu, kteri vydali sebevrazedne rozkazy (treba v Japonsku) moc neprezilo, pokud nekdo z jeho jednotky vystrelil prvni... Myslim, ze se to podobne delo v Ruskych i Nemeckych jednotkach...

Ale clanek byl o policii, ne o vojsku.

0/0
5.5.2016 0:26

D23a79v33i38d 81M41a42l41i98n80a 1190453970313

Jen se modlím, aby nějaký takový teoretický znalec létání ve velitelské funkci ještě nenařídil v rámci úsporných opatření létat třeba jen s polovinou paliva a při každém "visení" vrtulníku nad místem vypínat motor! :-) Přece "rozkaz je rozkaz"!

+7/−2
4.5.2016 22:48

Š97i82m82o60n 17F33o14r11s81t 5986820671306

teoretický znalec létáni ve velitelské funkci s 8 000 hodiny náletu na vrtulnících ty chytrolíne...

0/0
5.5.2016 18:23

D94a64v40i30d 43M95a27l38i78n97a 1830253240293

Jen tak vyhodit půl mega, aby ho potom propustili! Že tam neposlali toho kapitána, co mu mile sdělil, že je na přes ústa? To jsou vztahy v posádce, kde se musí jeden na druhého spolehnout? A zadržovat pilotní denník? Vždyť je to jeho výkaz práce! Navíc jsou jisté povinné nálety! Jak je má potom doložit, když si v nich listuje nějaký papaláš, co se v tom ani nevyzná? No tam musí být dobrý brajgl!

+34/−2
4.5.2016 22:40

J55i74ř78í 64S64c44h82m44i23d98t 5600433954265

Jestli to tam funguje stejně jak jinde ve státní správě, tak na vrcholné posty se dosazují lidé podle stranických knížek atd. a profesní kvality jsou až na x-tém místě, tak se tomu vůbec nedivím;-)

+25/0
4.5.2016 23:40

P22a96v33e54l 24T20r47o76j67a59n 7743482809915

Souhlas, tak to vždy bylo a bohužel i bude.

+2/0
5.5.2016 6:18

E29v83a 97R44o91c14c57o 6358130439289

Bohužel...

0/0
5.5.2016 8:46

L32u46d59ě51k 40N68o98r10e11k 5263806743395

.... kdo ví kde je pravda?

+6/−3
4.5.2016 22:19

J11i13ř80í 78S16c28h89m25i63d89t 5250383104255

pokud vyhrává jeden soud za druhým, tak to taky o něčem vypovídá a to určitě nemá stejné možnosti jako žalující strana:-/

+28/−1
4.5.2016 23:41

J51o91s67e85f 93C88h35o90d72o87u34n37s89k74ý 4481786759470

To je divný. Když nás posílá podnik na periodickou prohlídku, tak dostaneme ty lejstra 3x. Jedno si necháme, ostatní odevzdáme. Nedovedu si představit důvod, proč bych jim ty doklady neodevzdal. Co tam na nich může být tak strašně tajnýho?

+3/−9
4.5.2016 21:59

P18a67v43l88a 32T77o28m83á53š12o68v56á 9435225394538

Ony doklady o záznamu letů, průkazy letové způsobilosti apod. nejsou jaksi to samé jako papír o prohlídce u doktora :-P tady jde o to, že když mu je zadrží, tak on pak nemůže nic, je to jako by vám sebrali řidičák

+19/0
4.5.2016 23:01

J57a18n 42Š39e85s84t13á20k 3398929549784

no a hlavně nemá potvrzení o nalítaných hodinách, jak to jednou papaláš hodí do koše, tak nemá nic

+7/0
5.5.2016 0:15

J37i24ř76í 83M23o77r29s41e 7813619682895

Předně - každý svéprávný pilot si logbook zálohuje. Scannuje si jej, fotí si stránky, nebo si vede elektronickou kopii, protože v dnešní době není povinnost, mít logbook v papírové podobě, podstatné je, aby z něj bylo možné doložit dostatečně věrohodně, že to skutečně odlétal. Mít jen jeden papírový originál je nesmysl, profesionální pilot tahá s sebou logbook na cesty a kdo z nás ještě nepřišel o zavazadla?

Dále - není problém si logbooků vést více, dokonce se to doporučuje, pokud pilot létá například více tříd letounů, současně vrtulníky a letouny, atd. Nikdo pilotovi nebrání vést si policejní a civilní lety samostatně.

Jakýkoli logbook lze rekonstruovat, pokud existuje alespoň hrubý přehled, kde pilot v dané době létal. Záznamy jsou totiž vedeny nejen v osobním záznamníku, ale i u zaměstnavatele a dále v dokumentaci k letounu/vrtulníku. Není problém si podle těchto pokladů rekonstruovat osobní záznamník. Hodně pomohou právě kopie stránek.

+4/0
5.5.2016 3:02

J66a19n 45P33š31e26n54i21č96k46a 2270398463462

"Záznamy jsou totiž vedeny i u zaměstnavatele a dále v dokumentaci k letounu/vrtulníku. Není problém si podle těchto pokladů rekonstruovat osobní záznamník. " Takze v tomto pripade jsou vedeny u "zamestnavatele" a u "zamestnavatele" (PČR neni zamestnavatel v pravem slova smyslu), ktery je ve sporu s pilotem a jaksi mu nic dat nemusi. Takze terie o rekonstrukci je pekna, presto v tomto pripade narazi. Napriklad na neochotu "zamestnavatele"

+2/0
5.5.2016 7:18

J60i33ř64í 32M58o39r33s48e 7553389342845

Logbook už znovu vysvětlovat nebudu, viz níže, nejde o žádnou katastrofu, je to jen pakárna.

Medical samozřejmě JE de-facto "papír o prohlídce u doktora", ve skutečnosti je to přeložený kus papíru, na titulní straně je státní znak, pár nadpisů a vysvětlení oč jde, na druhé straně jsou iniciály držitele, na třetí je seznam omezení (například brýle), datum vydání, razítko vydávajícího lékaře a podpis, na čtvrté data získání jednotlivých tříd osvědčení, znovu datum vydáni, datum posledního EKG, datum posledního audiogramu. Mezi tím jsou různé vysvětlivky a varování.

To je celé. Kopii lékař předává na úřad, není problém zajistit duplikát. Už proto, že pilot musí mít svůj medical (jako i další doklady, licenci, průkaz radiotelefonisty, pojistky atd.) vždy při letu u sebe, není problém o něj přijít.

Zadržet mu jej zaměstnavatel rozhodně nemůže, může mu je pouze nevrátit, ztratit, ale "zadržet" je z hlediska práva úplně jiná věc.

A možná nevyplazujte jazyk, když už teoretizujete o tématech, o kterých toho zjevně moc nevíte. ;-)

+1/−1
5.5.2016 3:24

R42a65d91e96k 71T95o48m52š71ů 3755483792871

Je hezké si tu právně slovíčkařit ohledně zadržení a nevrácení případně ztracení. Fakt je ten, že ani jedno z toho asi úplně v pořádku není, ač může být daný člověk potížista.

+2/0
5.5.2016 6:34

M22o47j42m81í90r 96M47o46t76y26č95k76a 3582125394660

Tajnýho nic, ale letový deník je něco jako kniha jízd u služebního auta (až na to že se vztahuje k pilotovi a ne letadlu). Knihu jízd taky vedete jen jednou a když přijdete o originál, máte se zaměstnavatelem docela problém. Tady je to opačně. Když by přišel o originál(-y) pilot tak není schopen doložit jisté povinné položky a může přijít až o pilotní průkaz.

+2/0
5.5.2016 0:20

J28i63ř16í 97M45o82r88s28e 7983749312905

Zápisník zrekonstruujete z další dokumentace a o pilotní průkaz samozřejmě přijít nemůžete. Ten, i všechny následné kompetence získáváte až právě po prokázání kvalifikace, včetně povinně odlétaných hodin v dané roli atd. Budete mít (do doby, než to znovu složíte) jen komplikované prokazování praxe pro případné další kvalifikace, nebo o prokazování určitých specifických věcí, které se prokazují průběžně, například obhájení typových kvalifikací a pod. I obhájení pilotní licence, v případě neprokázané praxe neznamená nic jiného, než přezkoušení.

0/0
5.5.2016 3:07

J93o74s83e83f 83K44l45a90t 3899667643411

Asi ten pán bude opravdu na rozbití huby

+3/−24
4.5.2016 21:47

P86e47t65r 48H95o30f22e92r18e85k 9532222425803

doufejme, ze az priste dostane rozkaz rozbit hubu nejakemu J. Klatovi, tak ze uz neodmitne a hrdinsky po socialisticku rozkaz splni bez reci!!!

+19/−2
4.5.2016 21:55

J52o39s58e23f 82K25l75a55t 3529127423211

Jo jo pane Hofereku,taková je život.Přeji vám příjemné sny.

+1/−1
4.5.2016 22:36

J92a24n 65Š48e75s61t97á74k 3218969269494

no ještěže jste mu neposlal nějakou Klatbu;-D

+4/0
5.5.2016 0:16

L32u78b61o37š 81M17a30r70e51k 1122905166411

Ve všech firmách je problém zbavit se potížistů.

Doufám, že se jim to podaří.

+3/−19
4.5.2016 21:47

P75e82t48r 65H40o94f63e16r84e36k 9972362695193

Jiste, a jakysi Marek mu cele pulmilionove skoleni v USA plus dalsi vzdelani a plat rad zaplati ze svych dani... Kdyby mel Marek nejake IQ, tak by byl radeji doufal, aby se pripadni 'potiziste' do policie nenabirali a ne se snazit vyhazovat az po te, co mu danovi poplatnici zaplatili jeho drahe letecke vzdelani...

Marek, kolik te stal tvuj letecky prukaz v CR (nebo v USA) ??? Nebo sis to taky nechal proplatit danovymi poplatniky, ze tady tak 'rozhazujes' statnimi penezi? Asi platis malo dani... at muzeme zaplatit dalsiho pilota... Dekujeme, Vase policie...

+11/0
4.5.2016 22:05

J91i24ř66í 69S54c22h19m90i14d63t 5470733444805

někdo není dost kamarád, tak ho vystrnadíme, což o to, však to školení nejde z našich kapes, alespoň můžu poslat lepšího kamaráda do USA na školení, však to zase někdo zaplatí, tak proč né:-/

+6/0
4.5.2016 23:47

J70o68s89e32f 59Š16o98l77t58e18s 8794128620433

Tak ono se není čemu divit. V situaci, kdy máme naprosto přerostlý velitelský kádr jak v armádě, tak i v policii a v podstatě nemá kdo vykonávat normální práci, protože maj všichni frčky.

+22/−1
4.5.2016 21:36

L47u51k62á10š 21A97d38a55m83e42c 6460939320847

V armádě je na 10900 vojáků 8500 důstojníků ;-D

+3/0
4.5.2016 22:14

D77a84v27i66d 59P82e44š25e45k 3753761638190

a vite proc je takove mnozstvi dustojniku?

0/0
4.5.2016 22:36

J23o65s58e88f 52Š59o75l52t62e10s 8464618460513

Protože bagr.

+1/0
4.5.2016 22:48

F24r84a57n84t64i83š24e98k 72L90u23p52í78n97e32k 8151866336572

Az bude valka a povolaji odvedene, tito dustojnici nam budou velet :)

0/0
4.5.2016 23:11

J88i25ř89í 35S52c93h44m55i41d25t 5830793144235

komu budou velet?8-okdyž dnešní mladí muži nedrželi zbraň v ruce, vdyť by ani neuměli napáskovat zásobník;-)než by se něčemu naučili, tak je po válce, vždyť nejsou ani odvody, tak se ani neví kdo je a není zdravotně způsobilý;-Dale pobavil jste;-D

+2/0
4.5.2016 23:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.