Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pilot opakovaně vzdoroval rozkazu. Chtějí se mě zbavit, hájí se u soudu

Pilot policejní letecké služby Tomáš Škrabálek stanul ve středu před soudem pro neuposlechnutí rozkazu. Přečinu se podle státního zástupce dopustil, když opakovaně odmítl odevzdat doklady ke kontrole. Obžalovaný vinu popřel a popsal vytrvalou snahu nadřízených přimět jej k opuštění útvaru. Soud jednání odročil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O68t16t13o 96H80a29l62í70ř 9163427268456

To zavání dobrou šikanou:-P

+2/0
5.5.2016 9:17

T47o12m33á55š 80C44h52r59a90s15t69n35ý 2241534641123

Na střet v 200km/h vypadají ty auta ještě dobře...

0/0
5.5.2016 8:43

J53o33s51e58f 28K41a20r83f21í69k 7662105366860

Kolik pak tomu pilotovi je, že nezná známou poučku "Držet ústa a krok"

Toto platilo za Komančů a platí to stále;-)

btw - doufám, že ten co na něj podal to oznámení za obohacení je už před soudem za křivé obvinění...

+3/−1
5.5.2016 8:14

E97v82a 24R89o52c12c16o 6828850489649

Je načase to změnit. Ne všichni vyrostli za komančů a ne všichni snesou nespravedlnost ! A je to dobře. Přizdisráčů tu máme dost.

+3/0
5.5.2016 8:44

J17a68r19o24s96l36a55v 15H18e15j14n87a 4917931889

Hlavně, pane Karfíku, že umíte číst.

"... 42letého letce ..."

+1/0
5.5.2016 9:10

B83l90a45ž95e32j 82M92o90t77y81č36k40a 8387737585500

tady jde zřejmě o konflikt mezi dvěma muži, přičemž jeden je kamarád ředitele;-)

+4/0
5.5.2016 7:52

R26o67m71a78n 76K13o24n12e54č68n72ý 4794818883

Mě by třeba zajímalo,nevím Teda jak je to u PCR,ale já když jsem třeba při zaměstnání studoval vysokou,tak jsem měl studijní volno,čímž mi vznikl závazek asi 30000kc,který jsem měl uhradit pokud bych školu neudělal,kdyby jo byl závazek pracovat 5 let u firmy.Podepsala se smlouva s tím,ze kdyby mě zaměstnanec vyhodil pro nadbytečnost nebo z organizačních důvodů,nárok na vrácení peněz by zanikl,což se taky stalo.Firma připouštěla,ale že strany zaměstnavatele.Tady je to vlastně stejná situace

0/0
5.5.2016 6:16

P77a20v11e60l 18R27u98s 9948138679830

Pane Konečný, dle tvého příspěvku to na vysokou nevypadá. To je strašné, jak píšeš, tak sedmá ZDŠ?

0/−7
5.5.2016 7:41

J85o26s33e28f 53K28a73r79f41í55k 7472745356260

btw - koukám, když lidem dojdou logické argumenty a nebo nemají nic k tématu, tak alespoň hrdinně urážejí lidi, že nepíší přesně podle pravidel jazyka českého.

.

Jo a pane Ruse, váš slovosled a větná stvaba... No teda na vašem místě bych se místo kritiky ostatních zamyslel nad vlasním projevem;-)

+10/0
5.5.2016 8:20

T14o24m41á80š 29V37e33s27e97l98ý 5475628280719

ale tak zase na Rusa je jeho čeština velmi slušná ;-)

+1/0
5.5.2016 9:41

Z97d41e98n68ě76k 75S18t29r38n85a31d 1495290616189

Co si to ti zaměstnanci dovolují, vyhazovat někoho z práce. Ještě že je firma připouští :-)

0/0
5.5.2016 8:32

J19i45ř64í 63M84o82r11s93e 7793719852645

Nejsem právník, ale proč je v článku v boxíku "Neuposlechnutí rozkazu" rozebírán § 375 trestního zákoníku, jež je součástí Hlavy 12 (Trestné činy vojenské), Dílu 1 (Trestné činy proti vojenské podřízenosti a vojenské cti)?

Článek je o zaměstnanci policie, nikoli armády.

0/0
5.5.2016 4:15

P58e91t15r 30S53p80á21l60e68n56k15a 2753652485377

Policista neni zamestnanec. Policie i Hasicsky zachranny sbor jsou polovojenske organizace

0/−1
5.5.2016 6:07

A16d22a52m 42N16ě82m97e46c 4905383261631

Vážený pane Morse,

vyjmenované trestné činy vojenské podle hlavy XII. trestního zákoníku se vztahují na "příslušníky bezpečnostních sborů", tedy rovněž na policisty. Taxativní výčet těchto činů (mezi nimiž je neuposlechnutí rozkazu) naleznete ve výkladových ustanoveních – konkrétně se jedná o § 114 odst. 4 písm. c) trestního zákoníku.

S pozdravem

Adam Němec

0/0
5.5.2016 12:23

J18a22n 58P96a73v95e14l31k64a 3797931254291

Místo oficiální formy stačilo napsat: koukejte, jak jsem chytrej.

+1/−1
5.5.2016 12:42

A74d79a96m 57N76ě17m58e19c 4265613661731

Touché. Pan Morse mi napsal také e-mail s tímto dotazem, na který jsem mu odepsal a jeho obsah zkopíroval do příspěvku, aby si ho mohli přečíst i druzí. Máte ovšem recht – měl jsem změnit jeho formu.

Jinak panu Morsemu děkuji za připomínku, lehce jsem upravil text v rámečku, aby nebyl zavádějící.

0/0
5.5.2016 13:49

J59a43n 31C51i18g16l83e62r 7518931960604

Fízlové jednou, fízlové vždycky...

+1/−4
5.5.2016 0:37

S44e56i77d90l 52P33e83t56r 1721481895634

Divná to dnešní doba .. 8-o

Dříve bylo automaticky za neuposlechnutí rozkazu v době míru degradace a mnohdy i vyhazov, v době války pak kulka ...:-/

+3/−13
4.5.2016 23:10

J33a65n 93Š80e49s55t58á13k 3418459179324

JASNĚ,třeba Martin Dzúr by se s ním vůbec nebavil, a letěl by jako špinavej hadr;-D

0/0
5.5.2016 0:13

P54e87t43r 37H84o19f44e22r38e12k 9602262725113

ted jeste dodat nejake statistiky o tom, kdo tu klulku za valky dostal a od koho... Myslim si, ze tech velitelu, kteri vydali sebevrazedne rozkazy (treba v Japonsku) moc neprezilo, pokud nekdo z jeho jednotky vystrelil prvni... Myslim, ze se to podobne delo v Ruskych i Nemeckych jednotkach...

Ale clanek byl o policii, ne o vojsku.

0/0
5.5.2016 0:26

D40a35v18i42d 88M12a69l81i61n54a 1820283670703

Jen se modlím, aby nějaký takový teoretický znalec létání ve velitelské funkci ještě nenařídil v rámci úsporných opatření létat třeba jen s polovinou paliva a při každém "visení" vrtulníku nad místem vypínat motor! :-) Přece "rozkaz je rozkaz"!

+7/−2
4.5.2016 22:48

Š54i50m11o40n 25F41o83r30s78t 5956230451636

teoretický znalec létáni ve velitelské funkci s 8 000 hodiny náletu na vrtulnících ty chytrolíne...

0/0
5.5.2016 18:23

D80a28v21i36d 91M29a32l82i57n71a 1160363740423

Jen tak vyhodit půl mega, aby ho potom propustili! Že tam neposlali toho kapitána, co mu mile sdělil, že je na přes ústa? To jsou vztahy v posádce, kde se musí jeden na druhého spolehnout? A zadržovat pilotní denník? Vždyť je to jeho výkaz práce! Navíc jsou jisté povinné nálety! Jak je má potom doložit, když si v nich listuje nějaký papaláš, co se v tom ani nevyzná? No tam musí být dobrý brajgl!

+34/−2
4.5.2016 22:40

J51i27ř60í 74S40c35h26m53i67d56t 5190243414855

Jestli to tam funguje stejně jak jinde ve státní správě, tak na vrcholné posty se dosazují lidé podle stranických knížek atd. a profesní kvality jsou až na x-tém místě, tak se tomu vůbec nedivím;-)

+25/0
4.5.2016 23:40

P98a51v87e63l 91T87r34o27j80a35n 7703902759505

Souhlas, tak to vždy bylo a bohužel i bude.

+2/0
5.5.2016 6:18

E31v67a 53R68o18c15c18o 6868360789619

Bohužel...

0/0
5.5.2016 8:46

L69u33d54ě12k 66N68o44r20e18k 5513706723635

.... kdo ví kde je pravda?

+6/−3
4.5.2016 22:19

J47i20ř49í 63S91c43h93m14i64d35t 5770263354515

pokud vyhrává jeden soud za druhým, tak to taky o něčem vypovídá a to určitě nemá stejné možnosti jako žalující strana:-/

+28/−1
4.5.2016 23:41

J70o71s76e93f 42C11h37o22d35o64u92n35s33k14ý 4311406409230

To je divný. Když nás posílá podnik na periodickou prohlídku, tak dostaneme ty lejstra 3x. Jedno si necháme, ostatní odevzdáme. Nedovedu si představit důvod, proč bych jim ty doklady neodevzdal. Co tam na nich může být tak strašně tajnýho?

+3/−9
4.5.2016 21:59

P26a81v95l53a 66T97o46m71á86š28o75v28á 9895755884528

Ony doklady o záznamu letů, průkazy letové způsobilosti apod. nejsou jaksi to samé jako papír o prohlídce u doktora :-P tady jde o to, že když mu je zadrží, tak on pak nemůže nic, je to jako by vám sebrali řidičák

+19/0
4.5.2016 23:01

J18a67n 46Š78e92s77t31á46k 3828379379364

no a hlavně nemá potvrzení o nalítaných hodinách, jak to jednou papaláš hodí do koše, tak nemá nic

+7/0
5.5.2016 0:15

J49i67ř80í 59M13o46r85s21e 7353889752325

Předně - každý svéprávný pilot si logbook zálohuje. Scannuje si jej, fotí si stránky, nebo si vede elektronickou kopii, protože v dnešní době není povinnost, mít logbook v papírové podobě, podstatné je, aby z něj bylo možné doložit dostatečně věrohodně, že to skutečně odlétal. Mít jen jeden papírový originál je nesmysl, profesionální pilot tahá s sebou logbook na cesty a kdo z nás ještě nepřišel o zavazadla?

Dále - není problém si logbooků vést více, dokonce se to doporučuje, pokud pilot létá například více tříd letounů, současně vrtulníky a letouny, atd. Nikdo pilotovi nebrání vést si policejní a civilní lety samostatně.

Jakýkoli logbook lze rekonstruovat, pokud existuje alespoň hrubý přehled, kde pilot v dané době létal. Záznamy jsou totiž vedeny nejen v osobním záznamníku, ale i u zaměstnavatele a dále v dokumentaci k letounu/vrtulníku. Není problém si podle těchto pokladů rekonstruovat osobní záznamník. Hodně pomohou právě kopie stránek.

+4/0
5.5.2016 3:02

J36a44n 63P64š35e17n88i74č45k56a 2250788313712

"Záznamy jsou totiž vedeny i u zaměstnavatele a dále v dokumentaci k letounu/vrtulníku. Není problém si podle těchto pokladů rekonstruovat osobní záznamník. " Takze v tomto pripade jsou vedeny u "zamestnavatele" a u "zamestnavatele" (PČR neni zamestnavatel v pravem slova smyslu), ktery je ve sporu s pilotem a jaksi mu nic dat nemusi. Takze terie o rekonstrukci je pekna, presto v tomto pripade narazi. Napriklad na neochotu "zamestnavatele"

+2/0
5.5.2016 7:18

J75i46ř87í 27M32o29r24s19e 7443609772175

Logbook už znovu vysvětlovat nebudu, viz níže, nejde o žádnou katastrofu, je to jen pakárna.

Medical samozřejmě JE de-facto "papír o prohlídce u doktora", ve skutečnosti je to přeložený kus papíru, na titulní straně je státní znak, pár nadpisů a vysvětlení oč jde, na druhé straně jsou iniciály držitele, na třetí je seznam omezení (například brýle), datum vydání, razítko vydávajícího lékaře a podpis, na čtvrté data získání jednotlivých tříd osvědčení, znovu datum vydáni, datum posledního EKG, datum posledního audiogramu. Mezi tím jsou různé vysvětlivky a varování.

To je celé. Kopii lékař předává na úřad, není problém zajistit duplikát. Už proto, že pilot musí mít svůj medical (jako i další doklady, licenci, průkaz radiotelefonisty, pojistky atd.) vždy při letu u sebe, není problém o něj přijít.

Zadržet mu jej zaměstnavatel rozhodně nemůže, může mu je pouze nevrátit, ztratit, ale "zadržet" je z hlediska práva úplně jiná věc.

A možná nevyplazujte jazyk, když už teoretizujete o tématech, o kterých toho zjevně moc nevíte. ;-)

+1/−1
5.5.2016 3:24

R47a39d72e51k 66T96o42m57š12ů 3705503862821

Je hezké si tu právně slovíčkařit ohledně zadržení a nevrácení případně ztracení. Fakt je ten, že ani jedno z toho asi úplně v pořádku není, ač může být daný člověk potížista.

+2/0
5.5.2016 6:34

M28o11j29m47í74r 31M33o44t33y24č23k45a 3872105574100

Tajnýho nic, ale letový deník je něco jako kniha jízd u služebního auta (až na to že se vztahuje k pilotovi a ne letadlu). Knihu jízd taky vedete jen jednou a když přijdete o originál, máte se zaměstnavatelem docela problém. Tady je to opačně. Když by přišel o originál(-y) pilot tak není schopen doložit jisté povinné položky a může přijít až o pilotní průkaz.

+2/0
5.5.2016 0:20

J17i29ř53í 29M74o39r80s36e 7153829722225

Zápisník zrekonstruujete z další dokumentace a o pilotní průkaz samozřejmě přijít nemůžete. Ten, i všechny následné kompetence získáváte až právě po prokázání kvalifikace, včetně povinně odlétaných hodin v dané roli atd. Budete mít (do doby, než to znovu složíte) jen komplikované prokazování praxe pro případné další kvalifikace, nebo o prokazování určitých specifických věcí, které se prokazují průběžně, například obhájení typových kvalifikací a pod. I obhájení pilotní licence, v případě neprokázané praxe neznamená nic jiného, než přezkoušení.

0/0
5.5.2016 3:07

J34o39s28e43f 27K75l44a46t 3959177243231

Asi ten pán bude opravdu na rozbití huby

+3/−24
4.5.2016 21:47

P12e84t23r 93H49o36f52e60r53e57k 9532692435663

doufejme, ze az priste dostane rozkaz rozbit hubu nejakemu J. Klatovi, tak ze uz neodmitne a hrdinsky po socialisticku rozkaz splni bez reci!!!

+19/−2
4.5.2016 21:55

J38o97s36e89f 65K48l25a50t 3719207883831

Jo jo pane Hofereku,taková je život.Přeji vám příjemné sny.

+1/−1
4.5.2016 22:36

J27a53n 81Š81e64s70t33á46k 3158609369954

no ještěže jste mu neposlal nějakou Klatbu;-D

+4/0
5.5.2016 0:16

L22u21b43o45š 69M72a84r69e89k 1572425766171

Ve všech firmách je problém zbavit se potížistů.

Doufám, že se jim to podaří.

+3/−19
4.5.2016 21:47

P96e79t33r 56H63o68f72e32r38e47k 9682432985743

Jiste, a jakysi Marek mu cele pulmilionove skoleni v USA plus dalsi vzdelani a plat rad zaplati ze svych dani... Kdyby mel Marek nejake IQ, tak by byl radeji doufal, aby se pripadni 'potiziste' do policie nenabirali a ne se snazit vyhazovat az po te, co mu danovi poplatnici zaplatili jeho drahe letecke vzdelani...

Marek, kolik te stal tvuj letecky prukaz v CR (nebo v USA) ??? Nebo sis to taky nechal proplatit danovymi poplatniky, ze tady tak 'rozhazujes' statnimi penezi? Asi platis malo dani... at muzeme zaplatit dalsiho pilota... Dekujeme, Vase policie...

+11/0
4.5.2016 22:05

J71i14ř72í 43S91c92h75m63i69d35t 5140163354505

někdo není dost kamarád, tak ho vystrnadíme, což o to, však to školení nejde z našich kapes, alespoň můžu poslat lepšího kamaráda do USA na školení, však to zase někdo zaplatí, tak proč né:-/

+6/0
4.5.2016 23:47

J25o97s56e63f 34Š49o87l62t35e65s 8804148710363

Tak ono se není čemu divit. V situaci, kdy máme naprosto přerostlý velitelský kádr jak v armádě, tak i v policii a v podstatě nemá kdo vykonávat normální práci, protože maj všichni frčky.

+22/−1
4.5.2016 21:36

L48u87k15á97š 10A39d84a94m27e52c 6680439250147

V armádě je na 10900 vojáků 8500 důstojníků ;-D

+3/0
4.5.2016 22:14

D14a69v86i38d 64P66e96š86e31k 3693861458490

a vite proc je takove mnozstvi dustojniku?

0/0
4.5.2016 22:36

J32o26s20e17f 35Š21o71l90t43e85s 8254108360493

Protože bagr.

+1/0
4.5.2016 22:48

F85r22a60n46t81i79š53e46k 30L60u20p26í43n70e81k 8901286766402

Az bude valka a povolaji odvedene, tito dustojnici nam budou velet :)

0/0
4.5.2016 23:11

J51i49ř54í 94S36c58h35m89i92d42t 5770533514485

komu budou velet?8-okdyž dnešní mladí muži nedrželi zbraň v ruce, vdyť by ani neuměli napáskovat zásobník;-)než by se něčemu naučili, tak je po válce, vždyť nejsou ani odvody, tak se ani neví kdo je a není zdravotně způsobilý;-Dale pobavil jste;-D

+2/0
4.5.2016 23:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.