Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pilot opakovaně vzdoroval rozkazu. Chtějí se mě zbavit, hájí se u soudu

Pilot policejní letecké služby Tomáš Škrabálek stanul ve středu před soudem pro neuposlechnutí rozkazu. Přečinu se podle státního zástupce dopustil, když opakovaně odmítl odevzdat doklady ke kontrole. Obžalovaný vinu popřel a popsal vytrvalou snahu nadřízených přimět jej k opuštění útvaru. Soud jednání odročil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O42t45t77o 14H15a90l12í53ř 9403787528596

To zavání dobrou šikanou:-P

+2/0
5.5.2016 9:17

T88o44m14á24š 43C44h81r36a87s62t58n54ý 2121124181193

Na střet v 200km/h vypadají ty auta ještě dobře...

0/0
5.5.2016 8:43

J48o85s51e92f 37K52a67r91f53í47k 7422145566500

Kolik pak tomu pilotovi je, že nezná známou poučku "Držet ústa a krok"

Toto platilo za Komančů a platí to stále;-)

btw - doufám, že ten co na něj podal to oznámení za obohacení je už před soudem za křivé obvinění...

+3/−1
5.5.2016 8:14

E79v89a 82R22o32c33c93o 6508760689409

Je načase to změnit. Ne všichni vyrostli za komančů a ne všichni snesou nespravedlnost ! A je to dobře. Přizdisráčů tu máme dost.

+3/0
5.5.2016 8:44

J22a47r16o56s24l54a59v 88H98e44j31n39a 4657181949

Hlavně, pane Karfíku, že umíte číst.

"... 42letého letce ..."

+1/0
5.5.2016 9:10

B16l60a56ž51e89j 44M93o83t16y18č73k21a 8287957865250

tady jde zřejmě o konflikt mezi dvěma muži, přičemž jeden je kamarád ředitele;-)

+4/0
5.5.2016 7:52

R91o10m26a67n 21K55o53n47e89č27n58ý 4954608803

Mě by třeba zajímalo,nevím Teda jak je to u PCR,ale já když jsem třeba při zaměstnání studoval vysokou,tak jsem měl studijní volno,čímž mi vznikl závazek asi 30000kc,který jsem měl uhradit pokud bych školu neudělal,kdyby jo byl závazek pracovat 5 let u firmy.Podepsala se smlouva s tím,ze kdyby mě zaměstnanec vyhodil pro nadbytečnost nebo z organizačních důvodů,nárok na vrácení peněz by zanikl,což se taky stalo.Firma připouštěla,ale že strany zaměstnavatele.Tady je to vlastně stejná situace

0/0
5.5.2016 6:16
Foto

P54a61v81e65l 25R97u43s 9258218889310

Pane Konečný, dle tvého příspěvku to na vysokou nevypadá. To je strašné, jak píšeš, tak sedmá ZDŠ?

0/−7
5.5.2016 7:41

J13o21s71e18f 46K84a76r79f48í44k 7242735176780

btw - koukám, když lidem dojdou logické argumenty a nebo nemají nic k tématu, tak alespoň hrdinně urážejí lidi, že nepíší přesně podle pravidel jazyka českého.

.

Jo a pane Ruse, váš slovosled a větná stvaba... No teda na vašem místě bych se místo kritiky ostatních zamyslel nad vlasním projevem;-)

+10/0
5.5.2016 8:20

T48o49m11á97š 52V54e75s35e19l56ý 5925668660239

ale tak zase na Rusa je jeho čeština velmi slušná ;-)

+1/0
5.5.2016 9:41

Z30d98e92n65ě11k 56S32t33r49n35a27d 1195220206839

Co si to ti zaměstnanci dovolují, vyhazovat někoho z práce. Ještě že je firma připouští :-)

0/0
5.5.2016 8:32

J10i16ř27í 67M91o18r29s94e 7753209892785

Nejsem právník, ale proč je v článku v boxíku "Neuposlechnutí rozkazu" rozebírán § 375 trestního zákoníku, jež je součástí Hlavy 12 (Trestné činy vojenské), Dílu 1 (Trestné činy proti vojenské podřízenosti a vojenské cti)?

Článek je o zaměstnanci policie, nikoli armády.

0/0
5.5.2016 4:15

P58e45t46r 97S88p91á20l23e34n23k24a 2793502775917

Policista neni zamestnanec. Policie i Hasicsky zachranny sbor jsou polovojenske organizace

0/−1
5.5.2016 6:07

A26d76a57m 26N36ě66m22e97c 4725923591491

Vážený pane Morse,

vyjmenované trestné činy vojenské podle hlavy XII. trestního zákoníku se vztahují na "příslušníky bezpečnostních sborů", tedy rovněž na policisty. Taxativní výčet těchto činů (mezi nimiž je neuposlechnutí rozkazu) naleznete ve výkladových ustanoveních – konkrétně se jedná o § 114 odst. 4 písm. c) trestního zákoníku.

S pozdravem

Adam Němec

0/0
5.5.2016 12:23

J54a38n 90P73a70v34e45l41k54a 3907891794211

Místo oficiální formy stačilo napsat: koukejte, jak jsem chytrej.

+1/−1
5.5.2016 12:42

A33d28a72m 85N80ě13m53e21c 4665503131581

Touché. Pan Morse mi napsal také e-mail s tímto dotazem, na který jsem mu odepsal a jeho obsah zkopíroval do příspěvku, aby si ho mohli přečíst i druzí. Máte ovšem recht – měl jsem změnit jeho formu.

Jinak panu Morsemu děkuji za připomínku, lehce jsem upravil text v rámečku, aby nebyl zavádějící.

0/0
5.5.2016 13:49

J42a42n 61C31i77g33l98e25r 7978591730794

Fízlové jednou, fízlové vždycky...

+1/−4
5.5.2016 0:37

S84e32i15d79l 52P55e83t32r 1661361565544

Divná to dnešní doba .. 8-o

Dříve bylo automaticky za neuposlechnutí rozkazu v době míru degradace a mnohdy i vyhazov, v době války pak kulka ...:-/

+3/−13
4.5.2016 23:10

J88a78n 10Š16e78s45t11á26k 3348329669754

JASNĚ,třeba Martin Dzúr by se s ním vůbec nebavil, a letěl by jako špinavej hadr;-D

0/0
5.5.2016 0:13

P13e98t92r 68H21o55f21e17r30e23k 9222112285303

ted jeste dodat nejake statistiky o tom, kdo tu klulku za valky dostal a od koho... Myslim si, ze tech velitelu, kteri vydali sebevrazedne rozkazy (treba v Japonsku) moc neprezilo, pokud nekdo z jeho jednotky vystrelil prvni... Myslim, ze se to podobne delo v Ruskych i Nemeckych jednotkach...

Ale clanek byl o policii, ne o vojsku.

0/0
5.5.2016 0:26

D15a86v97i57d 73M19a74l34i74n32a 1440293250903

Jen se modlím, aby nějaký takový teoretický znalec létání ve velitelské funkci ještě nenařídil v rámci úsporných opatření létat třeba jen s polovinou paliva a při každém "visení" vrtulníku nad místem vypínat motor! :-) Přece "rozkaz je rozkaz"!

+7/−2
4.5.2016 22:48

Š79i37m77o68n 97F81o22r75s51t 5846390961246

teoretický znalec létáni ve velitelské funkci s 8 000 hodiny náletu na vrtulnících ty chytrolíne...

0/0
5.5.2016 18:23

D10a43v81i58d 85M92a77l27i79n20a 1460343190113

Jen tak vyhodit půl mega, aby ho potom propustili! Že tam neposlali toho kapitána, co mu mile sdělil, že je na přes ústa? To jsou vztahy v posádce, kde se musí jeden na druhého spolehnout? A zadržovat pilotní denník? Vždyť je to jeho výkaz práce! Navíc jsou jisté povinné nálety! Jak je má potom doložit, když si v nich listuje nějaký papaláš, co se v tom ani nevyzná? No tam musí být dobrý brajgl!

+34/−2
4.5.2016 22:40

J93i34ř67í 93S87c21h90m90i38d42t 5840323594315

Jestli to tam funguje stejně jak jinde ve státní správě, tak na vrcholné posty se dosazují lidé podle stranických knížek atd. a profesní kvality jsou až na x-tém místě, tak se tomu vůbec nedivím;-)

+25/0
4.5.2016 23:40

P32a74v31e15l 88T79r77o19j74a88n 7613702389965

Souhlas, tak to vždy bylo a bohužel i bude.

+2/0
5.5.2016 6:18

E12v19a 96R57o60c57c12o 6748570609719

Bohužel...

0/0
5.5.2016 8:46

L13u36d87ě52k 89N30o53r18e54k 5673576863715

.... kdo ví kde je pravda?

+6/−3
4.5.2016 22:19

J12i13ř21í 23S55c57h29m98i58d30t 5610403394745

pokud vyhrává jeden soud za druhým, tak to taky o něčem vypovídá a to určitě nemá stejné možnosti jako žalující strana:-/

+28/−1
4.5.2016 23:41

J34o11s69e74f 71C56h57o38d18o74u82n85s46k70ý 4501836889560

To je divný. Když nás posílá podnik na periodickou prohlídku, tak dostaneme ty lejstra 3x. Jedno si necháme, ostatní odevzdáme. Nedovedu si představit důvod, proč bych jim ty doklady neodevzdal. Co tam na nich může být tak strašně tajnýho?

+3/−9
4.5.2016 21:59

P51a48v69l88a 55T97o62m43á14š23o82v37á 9395315384888

Ony doklady o záznamu letů, průkazy letové způsobilosti apod. nejsou jaksi to samé jako papír o prohlídce u doktora :-P tady jde o to, že když mu je zadrží, tak on pak nemůže nic, je to jako by vám sebrali řidičák

+19/0
4.5.2016 23:01

J24a42n 30Š66e86s22t98á54k 3558829159804

no a hlavně nemá potvrzení o nalítaných hodinách, jak to jednou papaláš hodí do koše, tak nemá nic

+7/0
5.5.2016 0:15

J73i43ř61í 86M79o76r51s81e 7333849402805

Předně - každý svéprávný pilot si logbook zálohuje. Scannuje si jej, fotí si stránky, nebo si vede elektronickou kopii, protože v dnešní době není povinnost, mít logbook v papírové podobě, podstatné je, aby z něj bylo možné doložit dostatečně věrohodně, že to skutečně odlétal. Mít jen jeden papírový originál je nesmysl, profesionální pilot tahá s sebou logbook na cesty a kdo z nás ještě nepřišel o zavazadla?

Dále - není problém si logbooků vést více, dokonce se to doporučuje, pokud pilot létá například více tříd letounů, současně vrtulníky a letouny, atd. Nikdo pilotovi nebrání vést si policejní a civilní lety samostatně.

Jakýkoli logbook lze rekonstruovat, pokud existuje alespoň hrubý přehled, kde pilot v dané době létal. Záznamy jsou totiž vedeny nejen v osobním záznamníku, ale i u zaměstnavatele a dále v dokumentaci k letounu/vrtulníku. Není problém si podle těchto pokladů rekonstruovat osobní záznamník. Hodně pomohou právě kopie stránek.

+4/0
5.5.2016 3:02

J28a73n 93P23š34e93n90i55č56k24a 2420608693552

"Záznamy jsou totiž vedeny i u zaměstnavatele a dále v dokumentaci k letounu/vrtulníku. Není problém si podle těchto pokladů rekonstruovat osobní záznamník. " Takze v tomto pripade jsou vedeny u "zamestnavatele" a u "zamestnavatele" (PČR neni zamestnavatel v pravem slova smyslu), ktery je ve sporu s pilotem a jaksi mu nic dat nemusi. Takze terie o rekonstrukci je pekna, presto v tomto pripade narazi. Napriklad na neochotu "zamestnavatele"

+2/0
5.5.2016 7:18

J36i83ř60í 57M88o10r52s79e 7373329482495

Logbook už znovu vysvětlovat nebudu, viz níže, nejde o žádnou katastrofu, je to jen pakárna.

Medical samozřejmě JE de-facto "papír o prohlídce u doktora", ve skutečnosti je to přeložený kus papíru, na titulní straně je státní znak, pár nadpisů a vysvětlení oč jde, na druhé straně jsou iniciály držitele, na třetí je seznam omezení (například brýle), datum vydání, razítko vydávajícího lékaře a podpis, na čtvrté data získání jednotlivých tříd osvědčení, znovu datum vydáni, datum posledního EKG, datum posledního audiogramu. Mezi tím jsou různé vysvětlivky a varování.

To je celé. Kopii lékař předává na úřad, není problém zajistit duplikát. Už proto, že pilot musí mít svůj medical (jako i další doklady, licenci, průkaz radiotelefonisty, pojistky atd.) vždy při letu u sebe, není problém o něj přijít.

Zadržet mu jej zaměstnavatel rozhodně nemůže, může mu je pouze nevrátit, ztratit, ale "zadržet" je z hlediska práva úplně jiná věc.

A možná nevyplazujte jazyk, když už teoretizujete o tématech, o kterých toho zjevně moc nevíte. ;-)

+1/−1
5.5.2016 3:24

R74a51d51e60k 47T41o18m44š35ů 3165923352601

Je hezké si tu právně slovíčkařit ohledně zadržení a nevrácení případně ztracení. Fakt je ten, že ani jedno z toho asi úplně v pořádku není, ač může být daný člověk potížista.

+2/0
5.5.2016 6:34

M41o57j21m89í28r 86M47o54t28y17č94k55a 3482335824900

Tajnýho nic, ale letový deník je něco jako kniha jízd u služebního auta (až na to že se vztahuje k pilotovi a ne letadlu). Knihu jízd taky vedete jen jednou a když přijdete o originál, máte se zaměstnavatelem docela problém. Tady je to opačně. Když by přišel o originál(-y) pilot tak není schopen doložit jisté povinné položky a může přijít až o pilotní průkaz.

+2/0
5.5.2016 0:20

J28i30ř23í 84M12o54r50s79e 7143719812235

Zápisník zrekonstruujete z další dokumentace a o pilotní průkaz samozřejmě přijít nemůžete. Ten, i všechny následné kompetence získáváte až právě po prokázání kvalifikace, včetně povinně odlétaných hodin v dané roli atd. Budete mít (do doby, než to znovu složíte) jen komplikované prokazování praxe pro případné další kvalifikace, nebo o prokazování určitých specifických věcí, které se prokazují průběžně, například obhájení typových kvalifikací a pod. I obhájení pilotní licence, v případě neprokázané praxe neznamená nic jiného, než přezkoušení.

0/0
5.5.2016 3:07

J37o47s90e58f 54K63l63a48t 3209317263411

Asi ten pán bude opravdu na rozbití huby

+3/−24
4.5.2016 21:47

P29e62t37r 95H33o53f51e85r69e20k 9512242745143

doufejme, ze az priste dostane rozkaz rozbit hubu nejakemu J. Klatovi, tak ze uz neodmitne a hrdinsky po socialisticku rozkaz splni bez reci!!!

+19/−2
4.5.2016 21:55

J47o55s55e65f 48K48l81a74t 3729147783571

Jo jo pane Hofereku,taková je život.Přeji vám příjemné sny.

+1/−1
4.5.2016 22:36

J63a89n 78Š28e37s78t20á91k 3688709349874

no ještěže jste mu neposlal nějakou Klatbu;-D

+4/0
5.5.2016 0:16

L52u17b48o38š 70M51a77r80e17k 1392885586111

Ve všech firmách je problém zbavit se potížistů.

Doufám, že se jim to podaří.

+3/−19
4.5.2016 21:47

P63e75t59r 91H80o79f61e33r28e73k 9932322785413

Jiste, a jakysi Marek mu cele pulmilionove skoleni v USA plus dalsi vzdelani a plat rad zaplati ze svych dani... Kdyby mel Marek nejake IQ, tak by byl radeji doufal, aby se pripadni 'potiziste' do policie nenabirali a ne se snazit vyhazovat az po te, co mu danovi poplatnici zaplatili jeho drahe letecke vzdelani...

Marek, kolik te stal tvuj letecky prukaz v CR (nebo v USA) ??? Nebo sis to taky nechal proplatit danovymi poplatniky, ze tady tak 'rozhazujes' statnimi penezi? Asi platis malo dani... at muzeme zaplatit dalsiho pilota... Dekujeme, Vase policie...

+11/0
4.5.2016 22:05

J33i86ř94í 93S54c86h83m41i60d94t 5730363434425

někdo není dost kamarád, tak ho vystrnadíme, což o to, však to školení nejde z našich kapes, alespoň můžu poslat lepšího kamaráda do USA na školení, však to zase někdo zaplatí, tak proč né:-/

+6/0
4.5.2016 23:47

J36o79s81e82f 48Š38o78l77t55e25s 8184778520173

Tak ono se není čemu divit. V situaci, kdy máme naprosto přerostlý velitelský kádr jak v armádě, tak i v policii a v podstatě nemá kdo vykonávat normální práci, protože maj všichni frčky.

+22/−1
4.5.2016 21:36

L90u82k29á63š 75A29d97a49m82e52c 6930649550767

V armádě je na 10900 vojáků 8500 důstojníků ;-D

+3/0
4.5.2016 22:14

D90a28v41i85d 16P34e89š85e46k 3243491958910

a vite proc je takove mnozstvi dustojniku?

0/0
4.5.2016 22:36

J93o17s26e47f 39Š77o16l87t52e14s 8894178790653

Protože bagr.

+1/0
4.5.2016 22:48

F17r81a42n98t94i44š23e31k 77L33u89p45í66n11e65k 8921436266612

Az bude valka a povolaji odvedene, tito dustojnici nam budou velet :)

0/0
4.5.2016 23:11

J79i11ř56í 88S44c76h26m26i98d84t 5400883814255

komu budou velet?8-okdyž dnešní mladí muži nedrželi zbraň v ruce, vdyť by ani neuměli napáskovat zásobník;-)než by se něčemu naučili, tak je po válce, vždyť nejsou ani odvody, tak se ani neví kdo je a není zdravotně způsobilý;-Dale pobavil jste;-D

+2/0
4.5.2016 23:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.