Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pilot opakovaně vzdoroval rozkazu. Chtějí se mě zbavit, hájí se u soudu

Pilot policejní letecké služby Tomáš Škrabálek stanul ve středu před soudem pro neuposlechnutí rozkazu. Přečinu se podle státního zástupce dopustil, když opakovaně odmítl odevzdat doklady ke kontrole. Obžalovaný vinu popřel a popsal vytrvalou snahu nadřízených přimět jej k opuštění útvaru. Soud jednání odročil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O39t42t43o 44H66a60l19í90ř 9293127828666

To zavání dobrou šikanou:-P

+2/0
5.5.2016 9:17

T53o42m37á87š 74C55h91r31a29s85t55n41ý 2431814261593

Na střet v 200km/h vypadají ty auta ještě dobře...

0/0
5.5.2016 8:43

J23o64s38e46f 61K55a89r45f89í58k 7692775856320

Kolik pak tomu pilotovi je, že nezná známou poučku "Držet ústa a krok"

Toto platilo za Komančů a platí to stále;-)

btw - doufám, že ten co na něj podal to oznámení za obohacení je už před soudem za křivé obvinění...

+3/−1
5.5.2016 8:14

E27v89a 26R19o61c10c79o 6178740819929

Je načase to změnit. Ne všichni vyrostli za komančů a ne všichni snesou nespravedlnost ! A je to dobře. Přizdisráčů tu máme dost.

+3/0
5.5.2016 8:44

J20a97r98o60s27l16a30v 94H35e89j64n31a 4207621959

Hlavně, pane Karfíku, že umíte číst.

"... 42letého letce ..."

+1/0
5.5.2016 9:10

B47l39a14ž76e15j 98M11o95t39y32č80k81a 8467517655410

tady jde zřejmě o konflikt mezi dvěma muži, přičemž jeden je kamarád ředitele;-)

+4/0
5.5.2016 7:52

R70o27m48a62n 93K71o38n68e62č44n86ý 4304108163

Mě by třeba zajímalo,nevím Teda jak je to u PCR,ale já když jsem třeba při zaměstnání studoval vysokou,tak jsem měl studijní volno,čímž mi vznikl závazek asi 30000kc,který jsem měl uhradit pokud bych školu neudělal,kdyby jo byl závazek pracovat 5 let u firmy.Podepsala se smlouva s tím,ze kdyby mě zaměstnanec vyhodil pro nadbytečnost nebo z organizačních důvodů,nárok na vrácení peněz by zanikl,což se taky stalo.Firma připouštěla,ale že strany zaměstnavatele.Tady je to vlastně stejná situace

0/0
5.5.2016 6:16
Foto

P36a29v70e32l 94R12u12s 9748798969800

Pane Konečný, dle tvého příspěvku to na vysokou nevypadá. To je strašné, jak píšeš, tak sedmá ZDŠ?

0/−7
5.5.2016 7:41

J75o27s78e80f 64K64a63r63f72í26k 7682265896670

btw - koukám, když lidem dojdou logické argumenty a nebo nemají nic k tématu, tak alespoň hrdinně urážejí lidi, že nepíší přesně podle pravidel jazyka českého.

.

Jo a pane Ruse, váš slovosled a větná stvaba... No teda na vašem místě bych se místo kritiky ostatních zamyslel nad vlasním projevem;-)

+10/0
5.5.2016 8:20

T78o75m69á89š 83V97e94s68e20l60ý 5575858430489

ale tak zase na Rusa je jeho čeština velmi slušná ;-)

+1/0
5.5.2016 9:41

Z89d60e73n46ě72k 44S24t89r73n14a97d 1795240146419

Co si to ti zaměstnanci dovolují, vyhazovat někoho z práce. Ještě že je firma připouští :-)

0/0
5.5.2016 8:32

J89i45ř61í 90M55o35r22s28e 7763849382705

Nejsem právník, ale proč je v článku v boxíku "Neuposlechnutí rozkazu" rozebírán § 375 trestního zákoníku, jež je součástí Hlavy 12 (Trestné činy vojenské), Dílu 1 (Trestné činy proti vojenské podřízenosti a vojenské cti)?

Článek je o zaměstnanci policie, nikoli armády.

0/0
5.5.2016 4:15

P24e69t92r 47S25p74á12l89e36n53k34a 2113102925747

Policista neni zamestnanec. Policie i Hasicsky zachranny sbor jsou polovojenske organizace

0/−1
5.5.2016 6:07

A76d89a74m 79N65ě14m32e57c 4685113601301

Vážený pane Morse,

vyjmenované trestné činy vojenské podle hlavy XII. trestního zákoníku se vztahují na "příslušníky bezpečnostních sborů", tedy rovněž na policisty. Taxativní výčet těchto činů (mezi nimiž je neuposlechnutí rozkazu) naleznete ve výkladových ustanoveních – konkrétně se jedná o § 114 odst. 4 písm. c) trestního zákoníku.

S pozdravem

Adam Němec

0/0
5.5.2016 12:23

J30a22n 75P44a74v57e74l31k52a 3587381954881

Místo oficiální formy stačilo napsat: koukejte, jak jsem chytrej.

+1/−1
5.5.2016 12:42

A87d59a17m 88N45ě67m26e78c 4445463481211

Touché. Pan Morse mi napsal také e-mail s tímto dotazem, na který jsem mu odepsal a jeho obsah zkopíroval do příspěvku, aby si ho mohli přečíst i druzí. Máte ovšem recht – měl jsem změnit jeho formu.

Jinak panu Morsemu děkuji za připomínku, lehce jsem upravil text v rámečku, aby nebyl zavádějící.

0/0
5.5.2016 13:49

J79a15n 22C54i67g41l27e93r 7618361540604

Fízlové jednou, fízlové vždycky...

+1/−4
5.5.2016 0:37

S95e59i78d56l 44P45e80t10r 1861301585254

Divná to dnešní doba .. 8-o

Dříve bylo automaticky za neuposlechnutí rozkazu v době míru degradace a mnohdy i vyhazov, v době války pak kulka ...:-/

+3/−13
4.5.2016 23:10

J85a89n 52Š32e25s82t80á11k 3958389619124

JASNĚ,třeba Martin Dzúr by se s ním vůbec nebavil, a letěl by jako špinavej hadr;-D

0/0
5.5.2016 0:13

P17e89t35r 63H76o68f43e36r62e57k 9192872335803

ted jeste dodat nejake statistiky o tom, kdo tu klulku za valky dostal a od koho... Myslim si, ze tech velitelu, kteri vydali sebevrazedne rozkazy (treba v Japonsku) moc neprezilo, pokud nekdo z jeho jednotky vystrelil prvni... Myslim, ze se to podobne delo v Ruskych i Nemeckych jednotkach...

Ale clanek byl o policii, ne o vojsku.

0/0
5.5.2016 0:26

D96a43v59i28d 61M64a29l32i12n44a 1250433220603

Jen se modlím, aby nějaký takový teoretický znalec létání ve velitelské funkci ještě nenařídil v rámci úsporných opatření létat třeba jen s polovinou paliva a při každém "visení" vrtulníku nad místem vypínat motor! :-) Přece "rozkaz je rozkaz"!

+7/−2
4.5.2016 22:48

Š40i25m97o92n 51F88o31r79s68t 5216660601666

teoretický znalec létáni ve velitelské funkci s 8 000 hodiny náletu na vrtulnících ty chytrolíne...

0/0
5.5.2016 18:23

D11a15v96i65d 70M35a81l33i62n48a 1400193390103

Jen tak vyhodit půl mega, aby ho potom propustili! Že tam neposlali toho kapitána, co mu mile sdělil, že je na přes ústa? To jsou vztahy v posádce, kde se musí jeden na druhého spolehnout? A zadržovat pilotní denník? Vždyť je to jeho výkaz práce! Navíc jsou jisté povinné nálety! Jak je má potom doložit, když si v nich listuje nějaký papaláš, co se v tom ani nevyzná? No tam musí být dobrý brajgl!

+34/−2
4.5.2016 22:40

J71i73ř90í 50S25c38h27m37i69d15t 5300663534215

Jestli to tam funguje stejně jak jinde ve státní správě, tak na vrcholné posty se dosazují lidé podle stranických knížek atd. a profesní kvality jsou až na x-tém místě, tak se tomu vůbec nedivím;-)

+25/0
4.5.2016 23:40

P84a76v97e61l 60T59r31o65j40a19n 7433202599215

Souhlas, tak to vždy bylo a bohužel i bude.

+2/0
5.5.2016 6:18

E98v16a 68R91o79c24c40o 6388520819489

Bohužel...

0/0
5.5.2016 8:46

L32u95d94ě83k 40N22o58r49e14k 5343106873805

.... kdo ví kde je pravda?

+6/−3
4.5.2016 22:19

J86i72ř68í 62S40c79h90m14i39d21t 5670763354165

pokud vyhrává jeden soud za druhým, tak to taky o něčem vypovídá a to určitě nemá stejné možnosti jako žalující strana:-/

+28/−1
4.5.2016 23:41

J35o24s68e12f 37C74h65o64d74o90u53n80s68k38ý 4841586339280

To je divný. Když nás posílá podnik na periodickou prohlídku, tak dostaneme ty lejstra 3x. Jedno si necháme, ostatní odevzdáme. Nedovedu si představit důvod, proč bych jim ty doklady neodevzdal. Co tam na nich může být tak strašně tajnýho?

+3/−9
4.5.2016 21:59

P28a95v33l26a 82T59o47m48á52š37o63v28á 9695765154978

Ony doklady o záznamu letů, průkazy letové způsobilosti apod. nejsou jaksi to samé jako papír o prohlídce u doktora :-P tady jde o to, že když mu je zadrží, tak on pak nemůže nic, je to jako by vám sebrali řidičák

+19/0
4.5.2016 23:01

J89a46n 76Š58e44s32t15á95k 3288869929124

no a hlavně nemá potvrzení o nalítaných hodinách, jak to jednou papaláš hodí do koše, tak nemá nic

+7/0
5.5.2016 0:15

J93i41ř79í 20M91o71r53s18e 7333749752305

Předně - každý svéprávný pilot si logbook zálohuje. Scannuje si jej, fotí si stránky, nebo si vede elektronickou kopii, protože v dnešní době není povinnost, mít logbook v papírové podobě, podstatné je, aby z něj bylo možné doložit dostatečně věrohodně, že to skutečně odlétal. Mít jen jeden papírový originál je nesmysl, profesionální pilot tahá s sebou logbook na cesty a kdo z nás ještě nepřišel o zavazadla?

Dále - není problém si logbooků vést více, dokonce se to doporučuje, pokud pilot létá například více tříd letounů, současně vrtulníky a letouny, atd. Nikdo pilotovi nebrání vést si policejní a civilní lety samostatně.

Jakýkoli logbook lze rekonstruovat, pokud existuje alespoň hrubý přehled, kde pilot v dané době létal. Záznamy jsou totiž vedeny nejen v osobním záznamníku, ale i u zaměstnavatele a dále v dokumentaci k letounu/vrtulníku. Není problém si podle těchto pokladů rekonstruovat osobní záznamník. Hodně pomohou právě kopie stránek.

+4/0
5.5.2016 3:02

J59a98n 21P46š94e96n85i54č90k32a 2600368233112

"Záznamy jsou totiž vedeny i u zaměstnavatele a dále v dokumentaci k letounu/vrtulníku. Není problém si podle těchto pokladů rekonstruovat osobní záznamník. " Takze v tomto pripade jsou vedeny u "zamestnavatele" a u "zamestnavatele" (PČR neni zamestnavatel v pravem slova smyslu), ktery je ve sporu s pilotem a jaksi mu nic dat nemusi. Takze terie o rekonstrukci je pekna, presto v tomto pripade narazi. Napriklad na neochotu "zamestnavatele"

+2/0
5.5.2016 7:18

J22i32ř76í 45M32o80r65s16e 7683419452915

Logbook už znovu vysvětlovat nebudu, viz níže, nejde o žádnou katastrofu, je to jen pakárna.

Medical samozřejmě JE de-facto "papír o prohlídce u doktora", ve skutečnosti je to přeložený kus papíru, na titulní straně je státní znak, pár nadpisů a vysvětlení oč jde, na druhé straně jsou iniciály držitele, na třetí je seznam omezení (například brýle), datum vydání, razítko vydávajícího lékaře a podpis, na čtvrté data získání jednotlivých tříd osvědčení, znovu datum vydáni, datum posledního EKG, datum posledního audiogramu. Mezi tím jsou různé vysvětlivky a varování.

To je celé. Kopii lékař předává na úřad, není problém zajistit duplikát. Už proto, že pilot musí mít svůj medical (jako i další doklady, licenci, průkaz radiotelefonisty, pojistky atd.) vždy při letu u sebe, není problém o něj přijít.

Zadržet mu jej zaměstnavatel rozhodně nemůže, může mu je pouze nevrátit, ztratit, ale "zadržet" je z hlediska práva úplně jiná věc.

A možná nevyplazujte jazyk, když už teoretizujete o tématech, o kterých toho zjevně moc nevíte. ;-)

+1/−1
5.5.2016 3:24

R73a60d53e39k 32T69o86m76š47ů 3965373172201

Je hezké si tu právně slovíčkařit ohledně zadržení a nevrácení případně ztracení. Fakt je ten, že ani jedno z toho asi úplně v pořádku není, ač může být daný člověk potížista.

+2/0
5.5.2016 6:34

M72o94j70m50í67r 27M77o97t69y93č17k85a 3522195684610

Tajnýho nic, ale letový deník je něco jako kniha jízd u služebního auta (až na to že se vztahuje k pilotovi a ne letadlu). Knihu jízd taky vedete jen jednou a když přijdete o originál, máte se zaměstnavatelem docela problém. Tady je to opačně. Když by přišel o originál(-y) pilot tak není schopen doložit jisté povinné položky a může přijít až o pilotní průkaz.

+2/0
5.5.2016 0:20

J27i63ř28í 72M43o53r55s32e 7313459822875

Zápisník zrekonstruujete z další dokumentace a o pilotní průkaz samozřejmě přijít nemůžete. Ten, i všechny následné kompetence získáváte až právě po prokázání kvalifikace, včetně povinně odlétaných hodin v dané roli atd. Budete mít (do doby, než to znovu složíte) jen komplikované prokazování praxe pro případné další kvalifikace, nebo o prokazování určitých specifických věcí, které se prokazují průběžně, například obhájení typových kvalifikací a pod. I obhájení pilotní licence, v případě neprokázané praxe neznamená nic jiného, než přezkoušení.

0/0
5.5.2016 3:07

J25o73s15e21f 13K49l61a39t 3969887893431

Asi ten pán bude opravdu na rozbití huby

+3/−24
4.5.2016 21:47

P75e96t66r 74H11o30f62e18r69e23k 9282342935633

doufejme, ze az priste dostane rozkaz rozbit hubu nejakemu J. Klatovi, tak ze uz neodmitne a hrdinsky po socialisticku rozkaz splni bez reci!!!

+19/−2
4.5.2016 21:55

J63o50s73e35f 66K78l11a14t 3919577903661

Jo jo pane Hofereku,taková je život.Přeji vám příjemné sny.

+1/−1
4.5.2016 22:36

J33a22n 21Š79e70s82t86á31k 3168679519354

no ještěže jste mu neposlal nějakou Klatbu;-D

+4/0
5.5.2016 0:16

L68u23b75o69š 69M90a78r51e57k 1622755356711

Ve všech firmách je problém zbavit se potížistů.

Doufám, že se jim to podaří.

+3/−19
4.5.2016 21:47

P28e86t84r 51H28o16f98e50r87e18k 9822462855353

Jiste, a jakysi Marek mu cele pulmilionove skoleni v USA plus dalsi vzdelani a plat rad zaplati ze svych dani... Kdyby mel Marek nejake IQ, tak by byl radeji doufal, aby se pripadni 'potiziste' do policie nenabirali a ne se snazit vyhazovat az po te, co mu danovi poplatnici zaplatili jeho drahe letecke vzdelani...

Marek, kolik te stal tvuj letecky prukaz v CR (nebo v USA) ??? Nebo sis to taky nechal proplatit danovymi poplatniky, ze tady tak 'rozhazujes' statnimi penezi? Asi platis malo dani... at muzeme zaplatit dalsiho pilota... Dekujeme, Vase policie...

+11/0
4.5.2016 22:05

J96i28ř36í 21S38c80h60m59i96d19t 5200343504105

někdo není dost kamarád, tak ho vystrnadíme, což o to, však to školení nejde z našich kapes, alespoň můžu poslat lepšího kamaráda do USA na školení, však to zase někdo zaplatí, tak proč né:-/

+6/0
4.5.2016 23:47

J37o90s97e50f 92Š91o85l41t68e24s 8164268620273

Tak ono se není čemu divit. V situaci, kdy máme naprosto přerostlý velitelský kádr jak v armádě, tak i v policii a v podstatě nemá kdo vykonávat normální práci, protože maj všichni frčky.

+22/−1
4.5.2016 21:36

L85u75k88á43š 71A71d52a39m28e80c 6250759740197

V armádě je na 10900 vojáků 8500 důstojníků ;-D

+3/0
4.5.2016 22:14

D75a59v10i27d 77P17e52š47e24k 3893591548650

a vite proc je takove mnozstvi dustojniku?

0/0
4.5.2016 22:36

J81o22s19e57f 21Š94o83l69t62e46s 8484818200803

Protože bagr.

+1/0
4.5.2016 22:48

F56r75a31n75t83i26š36e40k 50L46u97p72í25n12e94k 8261446766882

Az bude valka a povolaji odvedene, tito dustojnici nam budou velet :)

0/0
4.5.2016 23:11

J59i42ř81í 17S84c40h15m21i71d37t 5770893464305

komu budou velet?8-okdyž dnešní mladí muži nedrželi zbraň v ruce, vdyť by ani neuměli napáskovat zásobník;-)než by se něčemu naučili, tak je po válce, vždyť nejsou ani odvody, tak se ani neví kdo je a není zdravotně způsobilý;-Dale pobavil jste;-D

+2/0
4.5.2016 23:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.