Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zeman vetoval školský zákon. Obce a města to finančně nezvládnou, tvrdí

Prezident Miloš Zeman vetoval ve středu novelu školského zákona, která by měla přinést povinnou maturitu z matematiky nebo místa ve školkách i pro dvouleté děti. Ve středu o tom informoval hradní mluvčí Jiří Ovčáček. Zeman tak učinil na základě doporučujícího dopisu Svazu měst a obcí České republiky. Sněmovna může veto přehlasovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L41u67k50á75š 39N81o37v11o50t77n89ý 6746247518338

Takže Zeman jde zase na ruku lobbistům pro které jsou důležitější peníze než vzdělávání našich dětí. Není tomu tak dlouho, co se města za tučné peníze zbavovala školek / jeslí a nevšiml jsem si, že by si někdo z vedení těch obcí stěžoval, že to je špatně.

0/−2
5.5.2016 13:18

J18a86r25o18s38l19a76v16a 40K80a61n35i80o28k83o47v42á 7782639862257

Mám pocit, že mnohým nedochází podhoubí těch změn.... jde tu PŘEDEVŠÍM o cikánské děti

0/0
5.5.2016 12:54

E73v63a 34K29a28p73l28a46n71o33v43a 4773631455548

Ve zprávách v TV ve středu bylo také řečeno, že se připravuje zavést do hodin matematiky dva učitele ( v jedné třídě), aby se děti naučily matematiku a mohly pak jít ke zkouškám, k maturitě, k přijímačkám. Dnešní mladí si o sobě myslí, jak jsou úžasně chytří. Někteří určitě ano. A že starší generace, zvláště pak důchodci už jsou k ničemu, že je nikdo nepotřebuje. Ale tato nepotřebná generace dělala povinné zkoušky u maturity z matematiky, češtiny, ruštiny a jednoho výběrového předmětu.

Nikdo se nás na nic neptal. Chceš studovat, tak se uč.

+1/0
5.5.2016 10:28

L55u79d98v66í64k 61G19a93j76d55o55š81í66k 2405563944592

To je fak výborné.

Takže důvodem jsou finance.

Není náhodou investice do kvalitního vzdělávání a výchovy občanů to jediné smysluplné, co může stát udělat pro lepší budoucnost této země?

Jenže to bychom tu nesměli mít na nejvyšších místech ješitné komunistické polovzdělance, pro které je každý vzdělaný člověk nepřítel, protože ví víc než oni, hůře se s nimi manipuluje a snáze prokoukne každou lež.

Podle nich si bohatě vystačíme s dělníky a rolníky.

0/−3
5.5.2016 9:34

L64u18m43í33r 90V87i20t45h58a 2687687566282

Mateřské školství je dneska pořádná džungle. Jsou tu mateřské školy - subjekty registrované v rejstříku škol MŠMT - majícíza úkol nejen hlídat, ale i poskytovat vzdělání. Jsou povinné mít vlastní vzdělávací program respektující Rámcový vzdělávací program vydaný MŠMT. Za to tyto subjekty získávájí od státu příspěvek na provoz, v závislosti na tom, kým jsou zřízeny. Obecní ("státní") MŠ dostávají prakticky na celý provoz, soukromé cca třetinu, zbytek si musí obstarat jinak (školné).

Dále jsou tu dětské skupiny, tedy předškolní zařízení registrovaná Ministerstvem práce a soc. věcí. To jsou regulérní hlídárny. Personál nemusí mít pedagogické vzdělání, dětské skupiny nemusí respektovat RVP, ale společně s mateřskými školami musí alespoň splňovat stavební a hygienické předpisy. Patří sem i firemní školky, pokud jsou registrované na MPSV. Problém dětských skupin však je jednak v tom, že nejsou tak úplně veřejné - rodič musí být zaměstnanec, provozovatele musí být neziskovka a pod.- a druhak že nedostávají příspěvek na provoz od státu. Většinou obdrží dotaci na omezenou dobu a pak (snad kromě firemních školek) buď přejdou do režimu mateřských škol, nebo zavedou (razantně zvýší) školné. Nebo zaniknou.

Další zařízení na trhu jsou zařízení provozovaná na ŽL. Ta nemají povinný vzdělávací program, ale hygiena a stavební úřad na ně "může". Nemají nárok na příspěvky, Pracují intuitivně, většinou je vedou sami rodiče těch dětí, nemívají dlouhého trvání - dokud děti neodrostou nebo je nepřijmou jinde.

No a nakonec jsou různá "mateřská centra" a pod, kam často chodí sami rodiče s dětmi, které si navzájem hlídají.

Drtivá většina rodičů (na venkově prakticky všichni, ve větších městech jen o málo méně) hledá zařízení podle ceny. A to i přesto, že navenek deklarují, že pro své dítě hledají to nejlepší. Proto se z MŠ stává politikum. Tím spíš, že kupodivu porodnost nijak výrazně neklesá, jak se původně předpokládalo, takže mladí rodiče jsou potenciální voliči. které je třeba si koupit.

+1/0
5.5.2016 9:10

J57i27ř82í 38V90o61n79d96r31á63č64e68k 5566724710904

V 90. letech se školky masově prodávaly a likvidovaly. V koncepcích minstrů, jako byl hrobník českého školství Pilip, bylo to, že si má každý vychovávat dítě úplně sám, nejlépe ho i doma učit a stát by měl dát co nejvíce ruce pryč. Teď se zjišťuje, že kapacity nejsou a že je to vlastně škoda., protože by z toho mohl být dobrý byznys.

+2/0
5.5.2016 7:26
Foto

M60a16r24t37i83n 22F55a12l30t64ý90n 9881306164918

V něčím zájmu tahle povedená minystryně opravdu kope, ale v zájmu lidí to rozhodně není.

+6/0
5.5.2016 1:31

Š50t47ě58p96á38n 97F37r48a93n25c61l 8434539784630

No jasně, mít pro děti školky, to je přeci proti základním zájmům obyvatel!

+1/0
5.5.2016 9:54

D43a25n48a 53K96o62c53i28á44n45o70v80á 2173358699898

Není to: poroď a odevzdej našemu systému? My už si voliče vychováme?

+3/0
4.5.2016 22:55

V75a24š70e23k 31Ř97í74h42a 2923323668302

Prvně by se měla zrušit všechna ta přebujelá gymnázia, která chrlí jen množství teoretizujících amatérů. Potom se i na SPŠ dostaví tolik hledaná kvalita na které se dá skutečně stavět.

+4/−6
4.5.2016 21:29

V21o31j78t11ě32c66h 31O75k50t76á18b39e95c 8286235610668

A tohle je cesta, jak omezit přijímání studentů co na gymnázium, lyceum,SPŠ nemají. Navíc jednotné přijímačky umožňují dát preference .. 1. škola nepřijat, 2. škola přijat .. vyřízeno

0/0
4.5.2016 22:16

V27a30š22e33k 35Ř85í28h82a 2643423448492

A ne snad. Když ony gymnázia ubudou tak se ten průměr přesune právě na ony SPŠ. Ostatně co by konstruktér znám hodně gymnazistů, kteří přišli z odborné VŠ. Bohužel jsem zjistil, že jejich znalosti nebyli ani na úrovni průmyslováka. O různých rádoby technických liceích ani nemluvit. z jednoho Pražského mi přišel klouček co neuměl ani spočítat páku. A to chtěl dělat konstruktéra. Prostě děs běs a nos nahoru. Jak povídám razantně omezit tuhle zbytečnou nabubřelost. Tak aby na gymnázia šli skutečně jen budoucí doktoři nebo právníci.

+2/−1
4.5.2016 23:46

M15i60c74h95a33l 16S23l66a69v57í50č14e93k 1499988162419

Když ona gymnázia ubudou.... i tuto drobnou nuanci v ovládání mateřského jazyka by vás možná gymnázium naučilo. Stejně jako z "pražského lycea", že? Rovněž tak, že na začátku věty se píše velké písmeno. A co prosím je odborná VŠ?

Ano, jednoduché stroje, kladka, páka, nakloněná rovina, kolo na hřídeli atd. Tuším, že to byla fyzika v rámci osmé třídy ZDŠ. Věřím tak akorát jedno, že byl ten klouček nafrněný a s nosem nahoru. To dnešní "studenti" všech typů škol umí. Ale s tou pákou bych to nepřeháněl. On už to přehnal dávno před tím Archimédes. I kdyby měl pevný bod a nekonečně pevnou páku, se zemí by nehnul. Ani o fous. Dráha na jejím opačném konci by byla obrovská. Nehledě k tomu, že se ta Země sakra rychle pohybuje.

Vždy mne rozesmějí technokraté, mající snadná řešení složitých problémů i následná snadná řešení průšvihů vzniklých v důsledku primárních snadných řešení.

+1/0
5.5.2016 2:23

J27a12r83o23s74l74a12v53a 95K85a45n59i27o67k33o85v36á 7442259432427

Absolutní souhlas, úroveň kvality vzdělání je obrovsky snížena. Kamarád fyzik učí na VŠ a zuří. Dřív tvrdil, že kus prvního ročníku musí zabít tím, že studenty musí nejdřív doučit učivo stř. školy. Dnes už tvrdí, že mnohdy už i učivo zákl. školy !!!

0/0
5.5.2016 12:42

M71i22c10h94a96l 68S78l18a39v84í85č22e51k 1469408602359

Jen zcela na mimo mísu a třeba i vám nepochopitelná otázka? Říká vám něco Brambaras? Stačí ano či ne. Ale vaše jméno mne k té otázce svádí.

0/0
5.5.2016 2:28

M39i84c71h51a37l 29S77l16a52v89í26č28e66k 1149828712979

Je to legrační, jak se doby mění. Za mého mládí byly přijímačky na SVVŠ (gymnázia neexistovala) velmi tvrdé. A ani ti, kteří uspěli, nemuseli být přijati. Školy měly směrné číslo, kolik studentů mohou přijmout. Totéž platilo i pro VŠ.

Co se týče vzdělanosti národa je jen dobře, že je střední školství daleko více otevřené. Ale zároveň musí mít i limit. Prostě Venca Vyskoč na jakoukoli střední školu nepatří.

Váš názor je směšný a typicky direktivní. Zakázat, zrušit. Jen chybí ještě "Kádry do výroby". Gymnázium je obecnou průpravou na studium na vysoké škole. Proto musí být jím poskytované vzdělání rozsahově širší na úkor specializace.

Ostatně i v mých dřevních dobách odcházeli na průmky neúspěšní kandidáti či ti, kteří se na SVVŠ necítili. Oni ty průmky byly buď vůbec bez přijímaček, nebo jen vysoce formálních. Čímž netvrdím, že jejich absolventi byli volové. Hezky to rozlišovali Němci. Průmyslovák byl Ing. a VŠ stejného oboru dipl.Ing.

A to vynechávám škody, které na školství napáchali komunisti.

Gymnázia byla vždy osmiletá, ať už klasická či reálná. Takže střední školství zbourali na tři roky.A ani to nebylo dost, zprofanovali i maturitu. Tzv. maturity měli i vyučenci. Hezky to komentoval jeden dědeček u svého vnuka vyučeného kuchaře-číšníka. "To tu maturitu skládal z nošení talířů?"

+3/−2
4.5.2016 23:40

V54a88š83e28k 77Ř16í32h45a 2653103588472

Už jen ona představa, že Gymnázium je obecně příprava na VŠ je směšná.

Je mnoho oborů hlavně technických, kde je SPŠ daleko lepší průpravou v onom oboru jak gymnázium. Gymnázia jako taková nezatracuji ostatně sám jsem ročník kdy gymnázia fungovala ovšem na kraji byla tak 2-3 a nikoli 20-30 jako je dnes v Praze. Proto z nich vycházeli většinou budoucí doktoři či právníci dalo by se říci, že skutečná elita. Pokud ale počet škol jde proti populaci pak je zcela logické, že se všechna chtějí uživit a nabírají studenty, kteří by se z mě nedostali ani na SPŠ.

Ostatně toto není z mojí hlavy, po rušení gymnázií volali už před 5 lety zástupci hospodářské komory společně s tripartitou. Problémem ale je že na MŠ jsou většinou úřadové bývalí gymnazisté, kteří o rušení jejich škol nechtějí nic slyšet.

Jinak to co píšete o titulech je jen další zbytečnost. To zda máte u jmen písmena na víc, totiž v technických oborech už dávno vůbec nic neznamená to říkám jako absolvent ČVUT. Stačí pár dobře volených otázek a velice rychle poznáte zda je onen člověk u pohovoru odborník nebo nikoli.

+1/−1
5.5.2016 0:01

M74i30c92h35a10l 14S40l70a89v44í91č32e88k 1539788612899

Aha, tak už je mi to jasné. Jste typický technokrat. A argumentovat něčím tak zpozdilým, jako je tripartita, též svědčí o mnohém .Zřejmě vás nikdy nenapadlo, že hospodářská komora i tripartita chce poslušné dělníky bez vyššího vzdělání, kteří budou držet hubu a krok a hlavně správně volit své "dobrodince"?

Místo dlouhé diskuse vám odpovím poněkud delší, leč skutečnou historkou. Pan docent z ČVÚT navštívil urologa pro potíže s močením. Urolog pacienta vyšetřil a navrhl nutnou operaci. Aby to pacientovi vysvětlil, použil příklad z jeho oboru. O stárnutí trubek a jejich zanesení vodním kamenem. Pacient pokýval hlavou a s operací souhlasil. Dopadla navýsost dobře, pacientovy potíže zmizely. Při poslední kontrolní návštěvě přinesl urologovi malou pozornost. Ač se tento bránil, pan docent tvrdil, že je to příspěvek do urologova oboru, nechal balíček na stole a odkráčel. Urolog rozbalil balíček a v něm byla habilitační práce pana docenta: Koroze ocelových trub a jí předcházeti.

A zdarma přidám jeden vulgárnější vtip: Kdo navrhoval konstrukci ženského přirození? Přece inženýři z ČVÚT. Koho jiného by napadlo instalovat lunapark vedle odpadních potrubí? :-)

P.S.

Nevím, kolik gymnázií je v Praze, ale v Ústí dvě a kapacita nestačí. Jinak vidím, že jste vůbec nepochopil moji zmínku o titulech. Ono Ing u středoškoláka znamená, že si jich váží. A to zase říkám já, jako absolvent Př.f. UK.

+2/−2
5.5.2016 1:49

P71a80v13e49l 53O91b50d75r17ž61á78l49e16k 6706294288672

Moc nechápu povinné přijímačky na střední školy?

Přijímací zkoušky slouží k výběru několik přijatých z většího počtu zájemců. Ovšem na drtivou většinu středních škol se hlásí méně zájemců, než jaká je kapacita.

Takže povinně projdou přijímačkami a pak stejně vezmou všechny. Jen to bude stát pár milionů.

Těch pár škol, které si mohou vybírat, si přijímačky pořeší samy.

+6/−2
4.5.2016 20:17

R76o68s32t92i66s98l52a11v 17C20a96h60a 8385331360692

Nevezmou a stat nebude muset financovat propadliky

+3/−1
4.5.2016 21:02

V55o93j29t55ě97c31h 38O52k58t91á52b60e31c 8836725720138

1. Přijímačky na skolu musíš složit, nebo máš další pokus za rok.

2. Jsou motivací učit se, pokud mi není jedno co budu dělat

3. Prospěch , jako výběrové kritérium je neobjektivní

+1/−1
4.5.2016 22:12

M30i76c20h38a96l 15S80l59a47v45í80č53e25k 1779378512789

Jest to k defekaci. Nuž, existovalo zařízení zvané jesle. To bylo pro ty nejmenší, o které se neměl přes den kdo starat, neb rodiče se museli zapojit do pracovního procesu. Dalším stupněm pak byly školky. Nu a pak škola a družiny. A celá ta věc fungovala a celkem dobře. Čímž mám na mysli její služby, nikoliv vztahy a vazby mezi rodiči a dítětem. Celkem nechápu, proč se musely věci funkční a osvědčené zbořit spolu se společenskou změnou. Přijde mi to pitomé.

R. 84 jsme se přestěhovali spolu se ženou a dvěma dětmi do Ústí n. L. Kvůli bytu. V Praze šance nebyla a tady jsem měl od zaměstnavatele přislíben družstevní byt. Rok na ubytovně a potom ve svém (družstevním). A byla tu bezvadná věc - mikrojesle. 5-6 dětí v jednom pokoji soukromého bytu a paní, která se o ně starala. A dobře. Jídlo, vycházky, hry atd. A když děti zařízení opouštěli, paní to oplakala. V obou, syn byl starší. Tolik k zařízením pro děti. Snad ještě tolik, že platba nebyla nijak neúnosná. Že ani nevím kolik, to je snad nepřímým důkazem.

Ad maturity: za nás se z matematiky maturovalo povinně a nikdo neprotestoval. A to prosím tam byla taková věc jako diferenciální rovnice a další takovéto hrůzostrašné věci, ze kterých jsem měl špundus. Nevím, jaké jsou dnešní osnovy a učivo v matematice. Ale pokud je to stejné jako v českém jazyce a literatuře, pak nám pomoz Bůh. Ono se stačí podívat třeba na články iDnes, a ty jsou většinou od absolventů VŠ. Prý se společnost vyvíjí. No, nevím. I ten největší pitomec X.Y věděl v deváté třídě, že se hrad dobývá a baterky dobíjejí. A že ženy utíkaly a chlapci se smáli.

P.S.

Smát se nám musí celý svět. Jak dokážeme zahodit hodnoty, získané předky. Z Dobrovského či Jungmanna musí být v hrobě ventilátor. A nedosti na tom. Necháme si kadit na hlavu "politiky" z vlastních řad, tvořících nesmyslné zákony. A aby té podlosti nebylo málo, politiky, kteří nedokáží zákon formulovat jasně, ale ve formě přílepků. Že aby to nebylo tak vidět a občan se "nedomákl" podstaty.

+24/0
4.5.2016 20:08

D60a76n98i72e69l54a 40N79o43v73á56k90o79v33á 7461336566186

V podstatě s Vámi souhlasím, jen nevím, kdy jste maturoval, já v roce 1987 a povinná matematika byla pouze na gymnáziích, a to mám pocit, že jen v některých větvích, tuším, že to byla gymnázia přírodovědná. Dnes i minimum gymnazistů si matematiku volí jako maturitní předmět. Já z ní tedy jako knihkupec nematurovala.

0/0
4.5.2016 21:50

M56i26c40h58a88l 48S94l59a84v56í98č43e24k 1259198522329

1968.

0/0
4.5.2016 22:39

P95a73v39e59l 31C78h58a62t40a34r68i67c22e44k 2291676695791

Velmi dobře a výstižně napsané. Ono se rušilo nesmyslně více věcí - ve sportu např. tzv. TSM a SVS. Mnohé z toho západní Evropa kopírovala. nyní se snaží něco z toho vrátit u nás. Ničí se naše vyspělé speciální školství - které nám země západní Evropy mohou závidět... Někdy mám pocit, že je toto vše součástí "plánu" - a dobře řízené. Zničit zde, co funguje, co je dobré.

+4/0
4.5.2016 21:52

P35a47v12e86l 59C77h20a69t82a80r10i59c40e81k 2371106495591

A doplňuji - na mnohé z toho stačí názor odborné veřejnosti, který zaznívá a selský rozum... Tedy nic z toho, co symbolizuje ministryně paní Valachová.

+3/0
4.5.2016 21:54

L26a58d35i46s81l94a57v24a 35S91t72r22n79a75d53o44v82a 3148304191232

doporučuji paní Valachové návštěvu třídy kde je několik dětí z různým psych. postižením od ADHD až po psychiatr. diagnozu . A do toho by ještě měly přijít děti , které mají snížený intelekt a žádné sociální návyky.

+16/0
4.5.2016 19:29

P61a49v61e95l 76C62h80a92t86a39r22i93c68e50k 2201546875641

Paní Valachová je politička, teoretik, korytářka. Nerozumí ničemu z toho, co tzv. řídí.

+5/0
4.5.2016 21:53
Foto

M16a38r45t52i27n 95F70a11l33t15ý95n 9971326784408

Honosí se titulem JUDr.

+1/0
5.5.2016 1:35
Foto

L46u64k19á73š 50N14o42v76o31t48n61ý 6596277208348

Panenko skákavá už je to tu zas... Inkluze jako taková byla schválená a podepsaná prezidentem už loni. Tenhle zákon vůbec nic nemění na tom, jestli ve třídě bude nebo nebude ADHD či jakékoliv jiné dítě. Pouze upravoval způsob financování (z možnosti čerpat vytvářel nárok na čerpání fin. prostředků pro ředitele). Přijetím / nepřijetím tohoto zákona se nic v této oblasti nemění, kromě toho, že ředitelům škol to neumožňuje si nárokovat asistenty a další pedagogické pracovníky (ale děti přijmout musí, pokud jsou spádovka).

+1/0
5.5.2016 13:16

M42i89r94o49s24l79a77v 19K31a64š35p75a38r 3742957881161

"Kritici návrhu argumentovali tím, že školky by neměly být odkladištěm dětí, a preferovali výchovu v rodině." Kritici sice mají pravdu ale značná část mladých rodin si to prostě nemůže z ekonomických důvodů dovolit.

+7/−2
4.5.2016 19:07

P43e63t32r 84J11a79r47o59š 2734611235147

Ale skolku s chuvou (kde na peci o dvoulete dite budou vetsi naroky nez na dite trilete a vyse) jim to bude ekonomicky stacit?

Hadam ze spise mluvite o lepe prosperujicich jedincich, pro ktere je soucasne materska rovna almuzne. Tem to samozrejme stacit nebude. Na druhou stranu tito lide si pak klidne muzou najmout tu chuvu sami a udelat tak i neco pro zamestnanost v teto zemi.

+2/0
4.5.2016 19:20

M65i46r52o89s97l71a15v 13K82a64š60p67a55r 3862197251381

Nemyslím školku od dvou let(to je asi blbost) ale školku obecně

+2/0
4.5.2016 19:22

L13a11d34i58s54l26a63v87a 49S41t19r56n88a49d27o63v14a 3648274811842

To je školková chůva vyjde levněji.....

+2/0
4.5.2016 19:30

P39a13v89e84l 33D78o12l63n39í24č70e32k 3318693594881

Budu teď zlý, ale když si to nemohou dovolit, tak ať si ty děti nedělají.

+2/0
5.5.2016 0:05

E54v20a 30H87u12r58t40o95v55a 9924246426148

Zavedení školských obvodů rodiče milá paní ministryně opravdu neuvítají. Rodiče si pro své dítě chtějí školku vybrat. Již máme jednu velmi traumatickou zkušenost a nerada bych, aby do takové školky muselo jít mé další dítě. Rodiče by daleko raději uvítali, kdyby se navyšovala kapacita školek bez toho aniž by bylo nutné cokoli garantovat. Takto milá paní ministryně můžete některým dětem dost ublížit.

+12/−1
4.5.2016 19:07

A50l31e90n42a 52E72l97i43á73š31o47v61á 3334201262488

Fiala je takový planý tlachal, přesto ho rádi zvou do televize, kde se předvádí svým opačným názorem, než je ten vládní. Povinná maturita z matematiky je prospěšná, jako i jednotné přijímačky na střední školy. Ty mateřské školky se ministryni příliš nepovedly.

+5/−4
4.5.2016 19:01

E34v67a 78H66u74r59t54o96v93a 9824806716938

Ty MŠ jsou dost velký průšvih. Jenže dcery paní ministryně už jsou odrostlé, takže to nevadí.

+5/0
4.5.2016 19:08

R39o40s63t68i59s87l91a79v 88C77a96h60a 8545801880822

Povinny posledni rok je blbost. Ale to zajisteni dostatecneho mista ve skolkach je snad plus, ne?

0/0
4.5.2016 19:10

S36y77l48v23a 57Š31p34o44r74k39o90v76á 9936489690914

zkuste se na to podívat z hlediska rozpoču - obec bude muset zajistit místa "pro všechny děti a od dvou let" bez ohledu na to, zda o to budou mít rodiče zájem. takže obce budou muset dát peníze do rozšíření školek a je dost pravděpodobné, že řada míst zůstane nevyužitá (a vzhledem ke klesající porodnosti jich bude čím dál víc) - takže se prostě jen vyhodí peníze, které by obce (zvláš ́t ty malé) měly dát na jiné, pro všechny lidi důležité věci. A za pár let se část těchto přistavěných školek zase bude rušit a rozprodávat - jako před nedávnem

+1/−2
4.5.2016 19:19

R36o49s44t90i82s91l73a31v 34C67a44h89a 8815161290782

Ale ta obec nebude nikdy dostatecne dopredu znat kapacitu. Skolky se nikdy nemely prodavat, ale pronajimat.

0/0
4.5.2016 19:24

S65y24l66v14a 41Š57p46o17r15k29o93v29á 9966249850504

Je vidět, že jste asi nikdy nepodnikal - nebo jste nikdy neviděl školku. To si myslíte, že někdo bude investovat do přestavby budovy s tím, že to má jen na pár let? Navíc - vzhledem k tomu, že nikdo nevidí do budoucnosti, nemohl ani nikdo předpokládat, kdy a zda vůbec se počet narozených dětí zvýší (když ve většině Evropy neustále klesá)

0/−1
4.5.2016 19:31

R17o14s34t15i45s97l10a44v 13C26a87h88a 8855441620682

Skolka neni podnikani, ale vzdelavaci zarizeni!

+1/0
4.5.2016 19:42

S19y21l20v78a 80Š65p59o77r12k36o84v62á 9976539340204

no vy jste napsal., že se školky neměly prodávat, ale pronajímat. No a KOMU a k čemu se asi měly pronajímat, když ne k nějakému podnikání? Nebo snad máte představu, že by si někdo pronajal a platitl obci prázdnou školku k provozování školky, do které nebudou chodit žádné děti?

0/−2
4.5.2016 20:19

R81o93s82t76i80s24l42a67v 24C32a10h24a 8695571300702

Myslel jsem pronajem budovy, nebo casti, kdyz neni obsazeno

+1/0
4.5.2016 21:00

S66y34l20v84a 13Š16p68o50r54k55o12v19á 9226469460584

aha - takže jste nikdy neviděl školku uvnitř. Malé záchůdky a umývárničky, malé prostory šaten, téměř pro nic nevyužitelné apod. - bez přestavby lze tyto prostory jen stěží k něčemu (kromě školky) používat - protoe se taky 99 % prodaných školek přestavělo. O pronájmu "části" ani nemluvě - co by asi tak šlo provozovat v budově, kde je celý den řev dětí a do objektu by - kvůli bezpečnosti dětí - neměl mít přístup nikdo cizí?

0/0
4.5.2016 21:10

R90o77s16t91i60s84l86a93v 78C52a64h58a 8645441180542

Aha, tak Vy jste asi zase nevidela, ze se to da. Nase skolka ma ted 5 trid ve dvou budovach. Jedna z budov byla dlouhodobe pronajata

0/−1
4.5.2016 21:14

S15y24l95v72a 43Š49p16o75r34k41o32v34á 9216339550764

ano - jistě se najdou i výjimky - psala jsem o 90 %

+1/0
4.5.2016 21:27

E85v51a 33H90u50r38t19o80v46a 9264166606508

Do budoucna ano, ale nejdřív je potřeba tu kapacitu nějak navýšit.

0/0
4.5.2016 19:19

R19o85s19t47i57s13l96a49v 72C25a51h71a 8395661290622

Jenze ty obce k tomu v dnesni dobe nic nenuti, tak to moc neresi s tim, ze to prejde

0/0
4.5.2016 19:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.