Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Labské údolí přibude na chráněný seznam, aby země nepřišla o dotace

Kaňonovitou krajinu údolí Labe od Litoměřic až po Hřensko zařadí Česko na seznam evropsky chráněných území Natura 2000. Rozhodla o tom vláda, která tak chce omezit hrozbu Evropské komise, že Česká republika přijde o část evropských dotací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O10l40g22a 12P27a22v63l17í25k10o57v71á 6464908237352

Taková šaškárna: "aby země nepřišla o dotace". Nechutné zneužívání evropských peněz - pak se nelze divit, že se o nás hovoří jako o těch, kteří peníze berou, ale závazky plnit nechtějí.

0/0
3.5.2016 10:55

M51a63r90t54i77n 40T12o73m16á70š 9566608495

Je smutné, že zastavovat klientelismus a zakázkové chutě musí Brusel a nezvládnou to čeští politici sami. A také je smutné, kolik lidí je ještě schopno podlehnout PR těch byznysových lotrů.

+3/−1
3.5.2016 7:14

R33o59s30t21i79s17l85a37v 34S26i56k18s58t61a 7442833138

Klidně to tam zařaďte, údolí je to krásné a o jezu u Děčína nebo kanálu u Přelouče se tady v naší Čechýji bude stejně ještě dalších 20 let jen mluvit ;-D tempem, jakým stavíme dálnice, jezy, poldry apod. nás dalších min. 20 let nemusí štvát, že se Porta Bohemica stala chráněným územím a mezitím se uvidí, co jak (a kdyby, tak se ochrana může za 20let zrušit, to stejně již žádné dotace brát nebudeme).

+1/0
2.5.2016 22:53
Foto

J63i43ř31í 97B14a59b60i10n28s69k38ý 7477959558641

loďní doprava má nejmenší vliv na přírodu

+4/−5
2.5.2016 21:24

J13o66s91e49f 36N60o65v83á37k 2972272475444

Sama lodní doprava ano - ale vodní díla, co se kvůli ní musí postavit a podstatě změní životní prostředí v řece již jaksi ne.

+5/0
2.5.2016 22:18

P45a28v77e67l 89J12e17ř22á39b50e29k 7981692204617

není to tak pravdivé.

Stačí se podívat, co se kvůli lodní dopravě vytěží hornin, změní koryto řek, přestaví krajina apod.

Když se podíváte na Labe - tak dnes skoro původní koryto není, je maximálně napřímené, protože lodičky se v meandrech nemohly vytočit. Stačí se podívat na staré mapy, třeba Císařské otisky, nebo na dnešní letecké snímky a je značně patrné, jak se tok Labe napřímil, respektive, jak se zrychlil odtok vody z naší oblasti, změnily břehové ekosystémy apod.

Takže - vliv na přírodu nelze hodnotit jen množstvím přepraveného zboží na jednotku nějakého paliva, ale i zásahy do původní krajiny.

+4/0
2.5.2016 22:23

L46u56b88o37š 70R90y15c90h69n93a 1569528971591

A kolik myslíte ,že tam bydlí lidí na víc okolo toho Labe. Než v dobách císařských otisků.?

0/0
3.5.2016 7:01

J92i10n85d21ř25i63c98h 91Š70k57o92p47e52k 4735261710495

a taky je nejvíce závislá na počasí. Viz minulý rok.

Postaví jezy a kde do nich seženou vodu, když průtok je malý ?

+2/0
3.5.2016 7:05
Foto

J66i49ř13í 46B79a18b88i76n53s40k37ý 7177729428591

pochybuji že něco okysličí vodu víc než jez :-) co se týče ryb no tak chtěl bych vidět toho odvážlivce který by si dal k obědu rybu z Labe pod Ustím a největší důvod bude asi to nebezpečí velké vody protože než dorazí do němec mají sasíci dost času se připravit a pokud někdo propaguje železnici no tak si zkuste zapojit seismograf pár kilometrů od trati podél Labe a nevyjdete z překvapení jak pozitivní má ten megavybrátor vliv na tu krásnou přírodu

+4/−3
2.5.2016 21:23

J19o62s45e50f 42N87o53v55á62k 2542852415444

Pod jezem možná. Nad jezem nikoli. Tváříte se jako odborník, ale říkáte blbiny.

+4/0
2.5.2016 22:20

O32n47d41ř74e96j 53H89o12r93á22k 8239914961

No jo, takže tady máme cenné přírodní území evropského významu, které jsme se zavázali chránit, ale stejně si to raději vybetonujeme, protože je to přece NAŠE. Proč si taky nevyhodíme do vzduchu pár historických památek? Taková díra do země místo Týnského chrámu by měla šmrnc, a aspoň to pořádně nandáme těm chudákům z OSN, co by nás chtěli drze poučovat, že ten pitomej kostel má nějakou kulturní hodnotu. Přece musíme všem předvést, že takovýhle diktát si nenecháme od nikoho líbit.

+2/0
2.5.2016 20:58
Foto

J44i70ř33í 71B83a96b24i42n37s88k37ý 7747399618221

stačí si pár let počkat a dočkáte se

+1/0
2.5.2016 21:12

J92u50l91i92u75s 54P54u15f97l61e19r 9284510579

Vážený pane běžte se podívat do NP České Švýcarsko na Dolský mlýn ze 16 století. Pod praporem takových jako jste Vy je odsouzen k "romantické zříceníně" až do ztracena. Nějak nekoresponduje s budovanou pseudodivočinou. Tak co vlastně chcete páni ekologové? Nějak si to mezi sebou ujasněte.

+1/−3
2.5.2016 21:31
Foto

J25i50ř31í 58B45a53b81i32n90s69k87ý 7277129938581

Vážený pane tato země je zde miliardy let a dokázala si poradit s ledačíms , před pouhým tisícem let zde nebylo prakticky vůbec nic a co se týká toho Dolského mlýna tak pokud by v době jeho vzniku ochránci přírody a ekologové měly co mluvit do řízení země tak by určitě nevzniknul , oni ho totiž postavily proto že ho potřebovaly nikoliv proto aby zde zůstala nějaká památka ! naši praotcové se řídily zdravým rozumem a užitečností projektu víte R^ na rozdíl od dnešních ochránců přírody

0/−4
2.5.2016 21:37

J13o98s67e91f 77N18o53v29á29k 2252522885654

Naši předkové se řídili takovým rozumem, že např. v 18. století došlo v podstatě k celkovému odlesnění hor a Marie Terezie musela přikázat zalesňování. Atd...

Bez befelu shora šla vždy příroda do kytek - jen dříve neměl člověk tolik prostředků na její likvidaci, jako dnes.

+2/0
2.5.2016 22:25
Foto

P34e19t73r 78K71i83e22b48e15l 8264922187392

Co se deje s Dolakem????

0/0
2.5.2016 21:40

J70u58l31i15u58s 51P59u56f94l62e51r 9364730499

Nic. Čeká se až spadne.

0/0
2.5.2016 22:00
Foto

P71e30t12r 43K92i63e26b96e81l 8954192547272

..aha, takže plácáte blbiny :(..no nic

0/0
2.5.2016 22:44

J80a19n 96P81e73k82a 5473463933

Dobrá zpráva pro lokalitu, špatná zpráva pro ČR .. jsme pod diktátem EU.

+1/−4
2.5.2016 20:47
Foto

J97a24n 65C10i39b18u39l56k32a 9522978440509

Boj o labskou vodu začal první naší prohrou. Jestli tu jde o ekologii, tak o tu německou.

Ekologie a lidská práva jsou osvědčené páky "vyšších zájmů", o nás jde vždy až nakonec a jestli vůbec...

+3/−4
2.5.2016 20:09

T27o13m82á10š 54B23y72d76e35l94s13k34ý 8770461960

všechno je zkloubit,ale jenom lidé musí chtít. Vyjádření k problému jsem provedl níže, takže stručně. Nejde jenom o vyšší zájmy, neochota loďařu přejít na jiný typ lodí na přepravu materiálů je hlavní příčina

+1/0
2.5.2016 20:18

J79a76r52o35s12l76a32v 86B76a92t34i17s67t35a 1736657564824

Koukám,,odborník v konstrukci lodí".Lodě jsou už dávno přizpůsobeny řece.To co tady vykládáte o neochotě loďařů přejít na jiný typ lodí je čirá demagogie.Žádné jiné typy nízkoponorových lodí nejsou,než ty,co zde již jezdí.Vy ,,ekologové"ale dovedete pobavit.

0/−1
2.5.2016 22:52

J40u91l93i98u73s 38P34u72f26l72e28r 9614740609

Každá lumpárna je zabalena to těch nejušlechtilejších a nejsladších vět. Tito hlasatelé svého moudra mají bohužel zástupy věřících. Jak v náboženství tak v pseudoekologii. Normální ekolog by tleskal každému kamionu, kterého se zbaví. Tady se vymýšlejí a zdůvodňují rádoby vědecké pseudoekologické zdůvodnění o stojatých vodách a slabému okysličení vody. Aťse tito mudrcové jdou podívat jak se vaří voda za lodí.

0/−1
2.5.2016 20:23
Foto

P70e41t75r 54K10i71e41b72e94l 8254152177302

Pokud se vykaslem na ekologicke argumenty (pocet druhu ryb, kolisani hladiny, ovlivneni spolecenstev nejen ve vode apod.), tak vsechny studie potvrdily, ze jde o ekonomicky nesmysl a hlavne nemci jasne deklarovali, ze zadne zmeny ve splavnosti delat nebudou...

+2/0
2.5.2016 20:28

J15u15l51i60u39s 56P50u47f54l13e80r 9134230109

Takových studii jsem viděl hza bolševika hektary.

0/−2
2.5.2016 20:30
Foto

P39e60t59r 68K25i27e72b45e35l 8584282657832

Napr. VUT v Brne: "Autoři studie pod vedením Zdeňka Dufka mimo jiné uvádějí: „Pokud se z dálnice a železnice na vodu převede predikované množství zátěže, tak pokles v zatížení dálnice a železnice bude pouze marginální, protože stávající objemy přeprav po dálnici a železnici jsou o jeden až dva řády vyšší než predikované objemy po vodě. Proto z hlediska kapacity souběžné dálnice i železnice nemá investice do splavnění řeky Labe význam.“Podle nich by miliardové investice do vodních dopravních staveb na Labi mohly sloužit nanejvýš jako alternativa při uzavření dálnice nebo železnice nebo jako strategická rezerva pro případ války.Studie také zjistila, že pokud by nákladní vodní doprava na Labi úplně skončila, tak by to česká silniční a dálniční síť a železniční tratě vůbec nepocítily. Na státní hranici do Německa by totiž hypoteticky došlo ke zvýšení počtu kamionů za den asi o šest procent, tj. o 300 kamionů, anebo ke zvýšení počtu vlaků o dvě procenta, tzn. o pět párů vlaků za den".

+3/0
2.5.2016 20:37

J51u66l95i77u92s 65P18u29f66l73e21r 9884150339

Labe nefunguje a nemůže fungovat protože je v Děčíně málo vody. Bylo pár let kritických pro lodní dopravu. Loděnice dáváme do zběru protože jsme odvykli lodní dopravě. K posouzení si s dovolením nechám svůj náhled, protože posudky zejména k dopravním stavbám jsem zatím nezažil bez manipulece s fakty. Jednou jim dokonce vyšlo že voda teče do kopce.

0/0
2.5.2016 20:48
Foto

P22e26t38r 94K51i85e71b11e22l 8454562897892

...to je ovsem argument, s kterym se neda polemizovat. Preji pekny vecer.

+1/0
2.5.2016 21:15

L56u68b79o92š 42R72y72c98h79n57a 1359878461151

Už staří Římané věděli že voda dokáže téci do kopce. ;-(;-(;-(Pro některé nepochopitelné, chápu.[>-][>-]

0/0
3.5.2016 6:59

L80u71b85o48š 79R20y92c59h29n96a 1629758781221

Protože tu plavbu už zazdili před 15lety. Když se uhlí ze severních čech začalo vozit ČD, aby neměli ztrátu (mají ji stejně) a po silnici. Prostě Němci to nechtějí. Tak si poradili takhle. Objem dopravy na Labi je téměř nula. Zeptejte se kteréhokoli jezného. Proto mě udivuje těch 6% Mluvte o kapacitách ,které by šli jinak přepravit po vodě. Pak ty čísla bude mít pan Dufek jiný.R^

0/0
3.5.2016 6:56

K49a54r60e31l 12B75l61á60h86a 1805776251419

Jak jsem už napsal dříve: nejsem schopen posoudit, zda by ten jez škodil nebo ne. Asi u nás nejsou žádní odborníci, kteří by to mohli posoudit. Proto musí přijít vrchnost z Bruselu a přikázat nám to. Ta je přece nejchytřejší a ví mnohem víc než my, co nám prospěje!

Teď jenom čekám, že přijde příkaz zbourat vltavskou kaskádu, protože tam určitě taky byli živočichové, které bychom měli chránit. No a ta příroda tam taky byla moc hezká ... takže zbourat a vrátit tam ty krásné peřeje.

+3/−10
2.5.2016 19:25

K34a42r67e12l 17V15o80h89n39o35u96t 4758799950957

Jak by to vypadalo pod Ústím, víme. Stačí se podívat nad Ústí.

+5/0
2.5.2016 19:35

K48a81r39e65l 93B59l59á35h96a 1135846691529

Já nechce polemizovat o tom, jestli je to či ono řešení lepší. Chtěl jsem jenom říct, že si myslím, že bychom o tom měli rozhodovat sami. Ten příklad s Vltavou byl samozřejmě "přitažený za vlasy" ale chtěl jsem na tomto příkladu poukázat na to, že příště může přijít jiný příkaz, který bude daleko za hranou. A co pak uděláme? Pánové Tomáš Bydelský 8010 , Lukáš Šmahel 27424 , Daniel Reichel 8993 , Ota Kinc 69826 to asi moc nepochopili (nevadí, snad to příště pochopí)

0/−2
2.5.2016 20:14

T30o83m15á69š 64B77y68d27e60l93s55k70ý 8970311200

co jsem nepochopil . Vím, že tento problém se řeší už 20 let. Druhá strana nechtěla ustoupit nikdy, pouze povídala svoje verze. Pokud se lidé domluví s těmi druhými, jde věc řešit normálním způsobem. Obě strany sporu musí v něčem ustoupit, aby došlo k dohodě. Jinak to prostě nejde

0/0
2.5.2016 20:21

K28a63r54e31l 78B64l21á14h50a 1215316811739

Koukám, že ani po vysvětlení jste to nepochopil. Já nechci řešit jestli jez ano nebo ne. Mě vadí, že nám "Brusel" diktuje třeba to, že nemůžeme mít na výrobku napsáno "Pomazánkové máslo", že nemůžeme rozhodnout co udělat s kusem nějaké krajiny, že nemůžeme mluvit do toho, kdo k nám přijde a koho budeme muset živit ... atd. Ale k tomu vašemu spodnímu příspěvku jsem vám dal plus ... protože se mi líbil.

No nic, nechte to být :-).

+1/−2
2.5.2016 21:26

J17a70n 97H31e44l37l69e54r 9308365216

Brusel diktuje ... a moravákovi zas vadí, že Praha diktuje, a občanovi Bubenče vadí, že Praha 6 diktuje ...některým manželům pak vadí, že manželka diktuje.

vždycky někdo diktuje, i ve svobodné a demokratické společnosti

0/0
3.5.2016 10:43

T12o37m78á87š 87B83y94d94e37l48s16k42ý 8580631900

jsem trochu v obraze, tato věc se táhne už hodně dlouho. jez měl zvýšit přilivovou vlnu pro lodě. Vtip celé věci je v tom, že přilivová vlna přirodě podél řeky spíše škodí. To je jako by jste si vypouštěli rybník najednou do své zahrady, kde jinak teče malý potůček. proto se to nehodí tento jez stavět. Jenom pro lodní dopravu. Němci jsou stále proti tomu, aby jsme toto stavěli, protože jim to může ohrozit ekosystémy u nich. Přitom řešení celé situace je v něčem jiném.

Ukazatelé změn na zlepšení plavby po Labi je i v tom, že je nutno čistit plavební dráhu. Další možná věc je i ta, že by se měli stavět jiné typy lodí, na kterých se přepravuje materiál. Mého mladšího času proběhly na Labi testy jiného typu lodí, které i po naložení maximálního zatížení měly malý ponor. Loďaři na toto nechtěli přistoupit a trvali na stavbě jezu. jez taky neřeší jak se ryby z moře dostanou proti proudu do třecích míst, Prostě u jezu dostanou stopku a rybáři utřou

+2/0
2.5.2016 20:15

P87a19v79e63l 57J42e94ř93á20b88e94k 7331362694617

U jezu lze vytvořit rybochody, takže se nějaký rybička přes něj dostane. Ale u Spolany stejně si další plavání proti proudu rozmyslí a hodí polohu břichem nahoru.

Ale jinak souhlas - existují i jiná řešení, než jez. Jenže ta se nelíbí.

+1/0
2.5.2016 22:18

L64u97b36o42š 28R50y85c32h26n66a 1269358531341

Moře je od Litoměřic hodně daleko přílivová vlna skončí min,.. v Drážďanech.

Jez měl zvýšit a hlavně ustálit hloubku vody v Labi v obdobích sucha a nízkých průtoků, která by umožnila plavbu.

Jde o zatopení břehů. které se stejně při zvýšených průtocích zatopí. Chápu ,že tam v některých místech jsou biotopy, které jsou významné, ale ochrana v naší české podobě připomíná spíše zelený teror.

Kdo to jednou zažil pochopí o čem mluvím.

V současných českých a moravských podmínkách je vyhlášení Natury prakticky zákazem stavby jezu.

Hloupé je ,že si zákaz vynucují Němci ,aby nám zamezili přístup do jejich přístavů (Hamburk) a znemožnili zlevnění dopravy materiálů a zboží ,které po Labi jde dopravovat. EUEURvRvRvK čemu asi dálniční známky v Německu? Už jsou na pořadu dne.

0/−1
3.5.2016 7:24

J10o38s49e67f 53T49r59ö74g65l 8789772166436

Sláva, alespoň něco.

Nechápu, proč do toho TOP 09 rýpe, byla taky ve vládě, která zařazení neprosadila (nebo možná nezařadila na program vlády).

+1/−3
2.5.2016 19:15

R67a97d91i59m 67S34i75m83u18n15e25k 2440490116854

v přírodě se vyskytuje spoustu přírodních jezů... řekl by někdo, že jsou snad neokologické? k vodním dílům mám jedinou výhradu.. a to sice maximální možné zajištění migrace ryb... vysazovat úhoře nad přehradami a pak je nechat rozemlýt turbínou považuji za maximální cynismus

+1/0
2.5.2016 19:10

J62o95s40e17f 51T68r19ö60g55l 8659812306116

Přírodní jez ovlivňuje řeku jen na krátkém území. Smyslem tohoto umělého jezu mělo být zvýšení hladiny v celém úseku od předchozího jezu, tj. de-facto eliminaci relativně rychle proudící (a tím i lépe okysličnené) vody.

+2/0
2.5.2016 19:17

R89a41d57i63m 21S17i27m34u33n17e58k 2110760506914

rychle proudící neznamená nemusí být zase tak více okysličená... tak tam místo parem bude víc kaprů...jsou stojaté úseky řek snad neekologické?

+1/−1
2.5.2016 19:20

J32o33s32e14f 47T73r21ö68g47l 8709642746586

To samozřejmě nejsou, ale jsou jsou jiné (a tím jsou tam i jiná společenstva). A jiný podobný úsek horního toku řeky v ČR není a v Evropě je jich pomálu. I proto je to Evropsky významná lokalita.

+1/0
2.5.2016 19:26

R46a46d92i85m 13S73i92m75u56n60e33k 2410820606394

fajn.. ale my tam potřebujeme nechat proplouvat lodě.... jak říkám, parmy nebo kapři... mně by se taky samozřejmě líbilo, kdyby tam tekla dravější velká řeka...

0/0
2.5.2016 19:33
Foto

P88e81t16r 73K27i26e38b31e43l 8774812367772

...prave ze nepotrebujem.

+1/0
2.5.2016 19:47

J71o20s92e56f 42T68r86ö85g23l 8719962136576

Nijak zásadně tam lodě nepotřebujeme - lodní doprava systematicky klesá a se splavností Labe (počtem splavných dní) to nesouvisí. Nákladní dopravu doslova drtí konkurence železnice i kamiony po nové dálnici. Lodě tam budou moci plout dále, pokud bude dost vody. Mimochodem za zlomek ceny jezu by se daly nakoupit moderní lodě s menším ponorem, které proplují i při nižším stavu vody.

+1/0
3.5.2016 0:00

J25a74n 71Z98a71h64r22a81d79n64i64k 3894560417181

To jste nedomysleli !!kde se nyní budou otáčet ty obří čínské kontejnerové lodě ? hmm ?;-D

+5/0
2.5.2016 18:29

R25a59d17e31k 46J24a14h46n 8676767985245

Ty budou jinde. Na tom novém kanálu Zeman- Peking.

+8/−1
2.5.2016 18:35

J72o52s75e19f 19T70r69ö10g62l 8589432166276

Ty stejně neprojedou Drážďany - nevejdou se pod historický most.

0/0
2.5.2016 19:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.