Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Labské údolí přibude na chráněný seznam, aby země nepřišla o dotace

Kaňonovitou krajinu údolí Labe od Litoměřic až po Hřensko zařadí Česko na seznam evropsky chráněných území Natura 2000. Rozhodla o tom vláda, která tak chce omezit hrozbu Evropské komise, že Česká republika přijde o část evropských dotací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O74l87g87a 41P10a31v91l12í43k93o61v55á 6674508237132

Taková šaškárna: "aby země nepřišla o dotace". Nechutné zneužívání evropských peněz - pak se nelze divit, že se o nás hovoří jako o těch, kteří peníze berou, ale závazky plnit nechtějí.

0/0
3.5.2016 10:55

M70a81r31t46i98n 23T82o12m81á84š 9716818345

Je smutné, že zastavovat klientelismus a zakázkové chutě musí Brusel a nezvládnou to čeští politici sami. A také je smutné, kolik lidí je ještě schopno podlehnout PR těch byznysových lotrů.

+3/−1
3.5.2016 7:14

R94o57s65t20i71s84l12a50v 27S31i39k22s73t66a 7222483978

Klidně to tam zařaďte, údolí je to krásné a o jezu u Děčína nebo kanálu u Přelouče se tady v naší Čechýji bude stejně ještě dalších 20 let jen mluvit ;-D tempem, jakým stavíme dálnice, jezy, poldry apod. nás dalších min. 20 let nemusí štvát, že se Porta Bohemica stala chráněným územím a mezitím se uvidí, co jak (a kdyby, tak se ochrana může za 20let zrušit, to stejně již žádné dotace brát nebudeme).

+1/0
2.5.2016 22:53
Foto

J98i35ř64í 24B25a52b86i75n82s60k14ý 7857599248591

loďní doprava má nejmenší vliv na přírodu

+4/−5
2.5.2016 21:24

J19o77s48e45f 95N45o94v64á21k 2622532595904

Sama lodní doprava ano - ale vodní díla, co se kvůli ní musí postavit a podstatě změní životní prostředí v řece již jaksi ne.

+5/0
2.5.2016 22:18

P34a35v55e70l 63J83e85ř45á27b19e79k 7141782434877

není to tak pravdivé.

Stačí se podívat, co se kvůli lodní dopravě vytěží hornin, změní koryto řek, přestaví krajina apod.

Když se podíváte na Labe - tak dnes skoro původní koryto není, je maximálně napřímené, protože lodičky se v meandrech nemohly vytočit. Stačí se podívat na staré mapy, třeba Císařské otisky, nebo na dnešní letecké snímky a je značně patrné, jak se tok Labe napřímil, respektive, jak se zrychlil odtok vody z naší oblasti, změnily břehové ekosystémy apod.

Takže - vliv na přírodu nelze hodnotit jen množstvím přepraveného zboží na jednotku nějakého paliva, ale i zásahy do původní krajiny.

+4/0
2.5.2016 22:23

L33u97b64o67š 17R78y12c94h28n75a 1529628131701

A kolik myslíte ,že tam bydlí lidí na víc okolo toho Labe. Než v dobách císařských otisků.?

0/0
3.5.2016 7:01

J53i61n70d92ř94i51c57h 14Š43k31o74p37e24k 4915671670415

a taky je nejvíce závislá na počasí. Viz minulý rok.

Postaví jezy a kde do nich seženou vodu, když průtok je malý ?

+2/0
3.5.2016 7:05
Foto

J26i11ř17í 40B23a97b84i52n21s31k39ý 7377949218311

pochybuji že něco okysličí vodu víc než jez :-) co se týče ryb no tak chtěl bych vidět toho odvážlivce který by si dal k obědu rybu z Labe pod Ustím a největší důvod bude asi to nebezpečí velké vody protože než dorazí do němec mají sasíci dost času se připravit a pokud někdo propaguje železnici no tak si zkuste zapojit seismograf pár kilometrů od trati podél Labe a nevyjdete z překvapení jak pozitivní má ten megavybrátor vliv na tu krásnou přírodu

+4/−3
2.5.2016 21:23

J82o74s73e57f 18N21o82v90á39k 2292632425914

Pod jezem možná. Nad jezem nikoli. Tváříte se jako odborník, ale říkáte blbiny.

+4/0
2.5.2016 22:20

O78n64d20ř37e60j 44H35o60r94á39k 8399634851

No jo, takže tady máme cenné přírodní území evropského významu, které jsme se zavázali chránit, ale stejně si to raději vybetonujeme, protože je to přece NAŠE. Proč si taky nevyhodíme do vzduchu pár historických památek? Taková díra do země místo Týnského chrámu by měla šmrnc, a aspoň to pořádně nandáme těm chudákům z OSN, co by nás chtěli drze poučovat, že ten pitomej kostel má nějakou kulturní hodnotu. Přece musíme všem předvést, že takovýhle diktát si nenecháme od nikoho líbit.

+2/0
2.5.2016 20:58
Foto

J49i82ř29í 28B76a47b20i53n54s48k27ý 7197589298421

stačí si pár let počkat a dočkáte se

+1/0
2.5.2016 21:12

J20u76l21i58u64s 91P72u56f21l11e76r 9604840709

Vážený pane běžte se podívat do NP České Švýcarsko na Dolský mlýn ze 16 století. Pod praporem takových jako jste Vy je odsouzen k "romantické zříceníně" až do ztracena. Nějak nekoresponduje s budovanou pseudodivočinou. Tak co vlastně chcete páni ekologové? Nějak si to mezi sebou ujasněte.

+1/−3
2.5.2016 21:31
Foto

J86i45ř43í 93B32a70b10i70n21s51k26ý 7317489348261

Vážený pane tato země je zde miliardy let a dokázala si poradit s ledačíms , před pouhým tisícem let zde nebylo prakticky vůbec nic a co se týká toho Dolského mlýna tak pokud by v době jeho vzniku ochránci přírody a ekologové měly co mluvit do řízení země tak by určitě nevzniknul , oni ho totiž postavily proto že ho potřebovaly nikoliv proto aby zde zůstala nějaká památka ! naši praotcové se řídily zdravým rozumem a užitečností projektu víte R^ na rozdíl od dnešních ochránců přírody

0/−4
2.5.2016 21:37

J91o27s11e24f 91N49o28v27á80k 2972922765364

Naši předkové se řídili takovým rozumem, že např. v 18. století došlo v podstatě k celkovému odlesnění hor a Marie Terezie musela přikázat zalesňování. Atd...

Bez befelu shora šla vždy příroda do kytek - jen dříve neměl člověk tolik prostředků na její likvidaci, jako dnes.

+2/0
2.5.2016 22:25
Foto

P18e26t98r 86K34i82e66b13e83l 8254362577422

Co se deje s Dolakem????

0/0
2.5.2016 21:40

J48u65l68i42u42s 53P47u39f28l83e75r 9454920309

Nic. Čeká se až spadne.

0/0
2.5.2016 22:00
Foto

P68e27t61r 94K38i93e72b61e94l 8514382967642

..aha, takže plácáte blbiny :(..no nic

0/0
2.5.2016 22:44

J66a23n 18P11e73k66a 5593103623

Dobrá zpráva pro lokalitu, špatná zpráva pro ČR .. jsme pod diktátem EU.

+1/−4
2.5.2016 20:47
Foto

J57a48n 64C49i38b95u89l42k33a 9502418620979

Boj o labskou vodu začal první naší prohrou. Jestli tu jde o ekologii, tak o tu německou.

Ekologie a lidská práva jsou osvědčené páky "vyšších zájmů", o nás jde vždy až nakonec a jestli vůbec...

+3/−4
2.5.2016 20:09

T84o32m30á97š 63B68y85d70e27l13s45k87ý 8800261190

všechno je zkloubit,ale jenom lidé musí chtít. Vyjádření k problému jsem provedl níže, takže stručně. Nejde jenom o vyšší zájmy, neochota loďařu přejít na jiný typ lodí na přepravu materiálů je hlavní příčina

+1/0
2.5.2016 20:18

J81a11r77o43s29l16a68v 23B39a88t64i75s71t61a 1286867644124

Koukám,,odborník v konstrukci lodí".Lodě jsou už dávno přizpůsobeny řece.To co tady vykládáte o neochotě loďařů přejít na jiný typ lodí je čirá demagogie.Žádné jiné typy nízkoponorových lodí nejsou,než ty,co zde již jezdí.Vy ,,ekologové"ale dovedete pobavit.

0/−1
2.5.2016 22:52

J67u37l85i80u75s 13P89u24f91l40e44r 9284600579

Každá lumpárna je zabalena to těch nejušlechtilejších a nejsladších vět. Tito hlasatelé svého moudra mají bohužel zástupy věřících. Jak v náboženství tak v pseudoekologii. Normální ekolog by tleskal každému kamionu, kterého se zbaví. Tady se vymýšlejí a zdůvodňují rádoby vědecké pseudoekologické zdůvodnění o stojatých vodách a slabému okysličení vody. Aťse tito mudrcové jdou podívat jak se vaří voda za lodí.

0/−1
2.5.2016 20:23
Foto

P79e79t59r 32K71i97e42b91e25l 8184892187972

Pokud se vykaslem na ekologicke argumenty (pocet druhu ryb, kolisani hladiny, ovlivneni spolecenstev nejen ve vode apod.), tak vsechny studie potvrdily, ze jde o ekonomicky nesmysl a hlavne nemci jasne deklarovali, ze zadne zmeny ve splavnosti delat nebudou...

+2/0
2.5.2016 20:28

J92u24l18i97u25s 80P85u23f87l33e10r 9344740539

Takových studii jsem viděl hza bolševika hektary.

0/−2
2.5.2016 20:30
Foto

P15e23t38r 77K20i37e17b95e90l 8124942257662

Napr. VUT v Brne: "Autoři studie pod vedením Zdeňka Dufka mimo jiné uvádějí: „Pokud se z dálnice a železnice na vodu převede predikované množství zátěže, tak pokles v zatížení dálnice a železnice bude pouze marginální, protože stávající objemy přeprav po dálnici a železnici jsou o jeden až dva řády vyšší než predikované objemy po vodě. Proto z hlediska kapacity souběžné dálnice i železnice nemá investice do splavnění řeky Labe význam.“Podle nich by miliardové investice do vodních dopravních staveb na Labi mohly sloužit nanejvýš jako alternativa při uzavření dálnice nebo železnice nebo jako strategická rezerva pro případ války.Studie také zjistila, že pokud by nákladní vodní doprava na Labi úplně skončila, tak by to česká silniční a dálniční síť a železniční tratě vůbec nepocítily. Na státní hranici do Německa by totiž hypoteticky došlo ke zvýšení počtu kamionů za den asi o šest procent, tj. o 300 kamionů, anebo ke zvýšení počtu vlaků o dvě procenta, tzn. o pět párů vlaků za den".

+3/0
2.5.2016 20:37

J69u74l22i76u90s 66P14u95f98l82e41r 9294470739

Labe nefunguje a nemůže fungovat protože je v Děčíně málo vody. Bylo pár let kritických pro lodní dopravu. Loděnice dáváme do zběru protože jsme odvykli lodní dopravě. K posouzení si s dovolením nechám svůj náhled, protože posudky zejména k dopravním stavbám jsem zatím nezažil bez manipulece s fakty. Jednou jim dokonce vyšlo že voda teče do kopce.

0/0
2.5.2016 20:48
Foto

P43e90t55r 58K96i96e53b37e77l 8864402787792

...to je ovsem argument, s kterym se neda polemizovat. Preji pekny vecer.

+1/0
2.5.2016 21:15

L90u95b32o15š 12R10y23c26h47n75a 1569198661691

Už staří Římané věděli že voda dokáže téci do kopce. ;-(;-(;-(Pro některé nepochopitelné, chápu.[>-][>-]

0/0
3.5.2016 6:59

L56u15b40o95š 57R72y62c72h15n44a 1529978271221

Protože tu plavbu už zazdili před 15lety. Když se uhlí ze severních čech začalo vozit ČD, aby neměli ztrátu (mají ji stejně) a po silnici. Prostě Němci to nechtějí. Tak si poradili takhle. Objem dopravy na Labi je téměř nula. Zeptejte se kteréhokoli jezného. Proto mě udivuje těch 6% Mluvte o kapacitách ,které by šli jinak přepravit po vodě. Pak ty čísla bude mít pan Dufek jiný.R^

0/0
3.5.2016 6:56

K41a95r35e45l 22B86l23á10h76a 1775396291349

Jak jsem už napsal dříve: nejsem schopen posoudit, zda by ten jez škodil nebo ne. Asi u nás nejsou žádní odborníci, kteří by to mohli posoudit. Proto musí přijít vrchnost z Bruselu a přikázat nám to. Ta je přece nejchytřejší a ví mnohem víc než my, co nám prospěje!

Teď jenom čekám, že přijde příkaz zbourat vltavskou kaskádu, protože tam určitě taky byli živočichové, které bychom měli chránit. No a ta příroda tam taky byla moc hezká ... takže zbourat a vrátit tam ty krásné peřeje.

+3/−10
2.5.2016 19:25

K57a95r24e98l 49V40o36h96n32o47u89t 4818169260277

Jak by to vypadalo pod Ústím, víme. Stačí se podívat nad Ústí.

+5/0
2.5.2016 19:35

K89a86r61e14l 81B10l83á50h50a 1205966791559

Já nechce polemizovat o tom, jestli je to či ono řešení lepší. Chtěl jsem jenom říct, že si myslím, že bychom o tom měli rozhodovat sami. Ten příklad s Vltavou byl samozřejmě "přitažený za vlasy" ale chtěl jsem na tomto příkladu poukázat na to, že příště může přijít jiný příkaz, který bude daleko za hranou. A co pak uděláme? Pánové Tomáš Bydelský 8010 , Lukáš Šmahel 27424 , Daniel Reichel 8993 , Ota Kinc 69826 to asi moc nepochopili (nevadí, snad to příště pochopí)

0/−2
2.5.2016 20:14

T55o37m61á66š 38B47y15d75e89l45s13k66ý 8890241190

co jsem nepochopil . Vím, že tento problém se řeší už 20 let. Druhá strana nechtěla ustoupit nikdy, pouze povídala svoje verze. Pokud se lidé domluví s těmi druhými, jde věc řešit normálním způsobem. Obě strany sporu musí v něčem ustoupit, aby došlo k dohodě. Jinak to prostě nejde

0/0
2.5.2016 20:21

K58a44r63e15l 69B94l20á88h25a 1345466331739

Koukám, že ani po vysvětlení jste to nepochopil. Já nechci řešit jestli jez ano nebo ne. Mě vadí, že nám "Brusel" diktuje třeba to, že nemůžeme mít na výrobku napsáno "Pomazánkové máslo", že nemůžeme rozhodnout co udělat s kusem nějaké krajiny, že nemůžeme mluvit do toho, kdo k nám přijde a koho budeme muset živit ... atd. Ale k tomu vašemu spodnímu příspěvku jsem vám dal plus ... protože se mi líbil.

No nic, nechte to být :-).

+1/−2
2.5.2016 21:26

J55a73n 88H52e59l79l51e93r 9858335536

Brusel diktuje ... a moravákovi zas vadí, že Praha diktuje, a občanovi Bubenče vadí, že Praha 6 diktuje ...některým manželům pak vadí, že manželka diktuje.

vždycky někdo diktuje, i ve svobodné a demokratické společnosti

0/0
3.5.2016 10:43

T67o21m50á98š 51B58y46d90e85l74s91k15ý 8560901200

jsem trochu v obraze, tato věc se táhne už hodně dlouho. jez měl zvýšit přilivovou vlnu pro lodě. Vtip celé věci je v tom, že přilivová vlna přirodě podél řeky spíše škodí. To je jako by jste si vypouštěli rybník najednou do své zahrady, kde jinak teče malý potůček. proto se to nehodí tento jez stavět. Jenom pro lodní dopravu. Němci jsou stále proti tomu, aby jsme toto stavěli, protože jim to může ohrozit ekosystémy u nich. Přitom řešení celé situace je v něčem jiném.

Ukazatelé změn na zlepšení plavby po Labi je i v tom, že je nutno čistit plavební dráhu. Další možná věc je i ta, že by se měli stavět jiné typy lodí, na kterých se přepravuje materiál. Mého mladšího času proběhly na Labi testy jiného typu lodí, které i po naložení maximálního zatížení měly malý ponor. Loďaři na toto nechtěli přistoupit a trvali na stavbě jezu. jez taky neřeší jak se ryby z moře dostanou proti proudu do třecích míst, Prostě u jezu dostanou stopku a rybáři utřou

+2/0
2.5.2016 20:15

P60a45v47e46l 42J91e24ř41á30b26e56k 7591172194727

U jezu lze vytvořit rybochody, takže se nějaký rybička přes něj dostane. Ale u Spolany stejně si další plavání proti proudu rozmyslí a hodí polohu břichem nahoru.

Ale jinak souhlas - existují i jiná řešení, než jez. Jenže ta se nelíbí.

+1/0
2.5.2016 22:18

L72u21b19o47š 57R53y20c47h66n86a 1549478971621

Moře je od Litoměřic hodně daleko přílivová vlna skončí min,.. v Drážďanech.

Jez měl zvýšit a hlavně ustálit hloubku vody v Labi v obdobích sucha a nízkých průtoků, která by umožnila plavbu.

Jde o zatopení břehů. které se stejně při zvýšených průtocích zatopí. Chápu ,že tam v některých místech jsou biotopy, které jsou významné, ale ochrana v naší české podobě připomíná spíše zelený teror.

Kdo to jednou zažil pochopí o čem mluvím.

V současných českých a moravských podmínkách je vyhlášení Natury prakticky zákazem stavby jezu.

Hloupé je ,že si zákaz vynucují Němci ,aby nám zamezili přístup do jejich přístavů (Hamburk) a znemožnili zlevnění dopravy materiálů a zboží ,které po Labi jde dopravovat. EUEURvRvRvK čemu asi dálniční známky v Německu? Už jsou na pořadu dne.

0/−1
3.5.2016 7:24

J67o41s61e49f 29T16r55ö48g90l 8619532796306

Sláva, alespoň něco.

Nechápu, proč do toho TOP 09 rýpe, byla taky ve vládě, která zařazení neprosadila (nebo možná nezařadila na program vlády).

+1/−3
2.5.2016 19:15

R82a93d97i39m 80S22i59m29u93n46e53k 2610160346104

v přírodě se vyskytuje spoustu přírodních jezů... řekl by někdo, že jsou snad neokologické? k vodním dílům mám jedinou výhradu.. a to sice maximální možné zajištění migrace ryb... vysazovat úhoře nad přehradami a pak je nechat rozemlýt turbínou považuji za maximální cynismus

+1/0
2.5.2016 19:10

J79o54s46e76f 42T67r57ö24g97l 8669892666686

Přírodní jez ovlivňuje řeku jen na krátkém území. Smyslem tohoto umělého jezu mělo být zvýšení hladiny v celém úseku od předchozího jezu, tj. de-facto eliminaci relativně rychle proudící (a tím i lépe okysličnené) vody.

+2/0
2.5.2016 19:17

R33a30d57i92m 77S33i37m52u67n56e72k 2340480436734

rychle proudící neznamená nemusí být zase tak více okysličená... tak tam místo parem bude víc kaprů...jsou stojaté úseky řek snad neekologické?

+1/−1
2.5.2016 19:20

J94o18s87e23f 80T55r68ö45g24l 8759472626346

To samozřejmě nejsou, ale jsou jsou jiné (a tím jsou tam i jiná společenstva). A jiný podobný úsek horního toku řeky v ČR není a v Evropě je jich pomálu. I proto je to Evropsky významná lokalita.

+1/0
2.5.2016 19:26

R79a98d72i90m 55S89i95m73u87n59e83k 2810960566214

fajn.. ale my tam potřebujeme nechat proplouvat lodě.... jak říkám, parmy nebo kapři... mně by se taky samozřejmě líbilo, kdyby tam tekla dravější velká řeka...

0/0
2.5.2016 19:33
Foto

P96e72t51r 92K33i83e29b89e77l 8754852237632

...prave ze nepotrebujem.

+1/0
2.5.2016 19:47

J43o27s39e70f 13T72r68ö83g81l 8779572476106

Nijak zásadně tam lodě nepotřebujeme - lodní doprava systematicky klesá a se splavností Labe (počtem splavných dní) to nesouvisí. Nákladní dopravu doslova drtí konkurence železnice i kamiony po nové dálnici. Lodě tam budou moci plout dále, pokud bude dost vody. Mimochodem za zlomek ceny jezu by se daly nakoupit moderní lodě s menším ponorem, které proplují i při nižším stavu vody.

+1/0
3.5.2016 0:00

J16a57n 14Z41a82h97r57a47d51n33i53k 3384490607181

To jste nedomysleli !!kde se nyní budou otáčet ty obří čínské kontejnerové lodě ? hmm ?;-D

+5/0
2.5.2016 18:29

R25a69d76e41k 88J54a42h53n 8206927835525

Ty budou jinde. Na tom novém kanálu Zeman- Peking.

+8/−1
2.5.2016 18:35

J23o90s73e44f 84T83r22ö41g73l 8449122246156

Ty stejně neprojedou Drážďany - nevejdou se pod historický most.

0/0
2.5.2016 19:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.