Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Labské údolí přibude na chráněný seznam, aby země nepřišla o dotace

Kaňonovitou krajinu údolí Labe od Litoměřic až po Hřensko zařadí Česko na seznam evropsky chráněných území Natura 2000. Rozhodla o tom vláda, která tak chce omezit hrozbu Evropské komise, že Česká republika přijde o část evropských dotací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O25l75g60a 54P11a54v95l36í82k93o83v45á 6394978897422

Taková šaškárna: "aby země nepřišla o dotace". Nechutné zneužívání evropských peněz - pak se nelze divit, že se o nás hovoří jako o těch, kteří peníze berou, ale závazky plnit nechtějí.

0/0
3.5.2016 10:55

M24a45r55t30i41n 51T62o65m46á16š 9176438235

Je smutné, že zastavovat klientelismus a zakázkové chutě musí Brusel a nezvládnou to čeští politici sami. A také je smutné, kolik lidí je ještě schopno podlehnout PR těch byznysových lotrů.

+3/−1
3.5.2016 7:14

R64o84s21t16i57s10l98a49v 37S93i46k40s21t11a 7212773598

Klidně to tam zařaďte, údolí je to krásné a o jezu u Děčína nebo kanálu u Přelouče se tady v naší Čechýji bude stejně ještě dalších 20 let jen mluvit ;-D tempem, jakým stavíme dálnice, jezy, poldry apod. nás dalších min. 20 let nemusí štvát, že se Porta Bohemica stala chráněným územím a mezitím se uvidí, co jak (a kdyby, tak se ochrana může za 20let zrušit, to stejně již žádné dotace brát nebudeme).

+1/0
2.5.2016 22:53
Foto

J39i11ř25í 31B64a73b22i94n17s93k47ý 7617239278181

loďní doprava má nejmenší vliv na přírodu

+4/−5
2.5.2016 21:24

J72o38s81e63f 76N59o24v45á16k 2912472145324

Sama lodní doprava ano - ale vodní díla, co se kvůli ní musí postavit a podstatě změní životní prostředí v řece již jaksi ne.

+5/0
2.5.2016 22:18

P53a44v94e38l 83J45e35ř83á94b83e91k 7691112864917

není to tak pravdivé.

Stačí se podívat, co se kvůli lodní dopravě vytěží hornin, změní koryto řek, přestaví krajina apod.

Když se podíváte na Labe - tak dnes skoro původní koryto není, je maximálně napřímené, protože lodičky se v meandrech nemohly vytočit. Stačí se podívat na staré mapy, třeba Císařské otisky, nebo na dnešní letecké snímky a je značně patrné, jak se tok Labe napřímil, respektive, jak se zrychlil odtok vody z naší oblasti, změnily břehové ekosystémy apod.

Takže - vliv na přírodu nelze hodnotit jen množstvím přepraveného zboží na jednotku nějakého paliva, ale i zásahy do původní krajiny.

+4/0
2.5.2016 22:23

L14u11b74o79š 29R32y48c71h38n24a 1829278241641

A kolik myslíte ,že tam bydlí lidí na víc okolo toho Labe. Než v dobách císařských otisků.?

0/0
3.5.2016 7:01

J19i39n27d68ř89i50c72h 98Š19k77o77p91e33k 4765531880925

a taky je nejvíce závislá na počasí. Viz minulý rok.

Postaví jezy a kde do nich seženou vodu, když průtok je malý ?

+2/0
3.5.2016 7:05
Foto

J74i71ř31í 40B14a26b66i84n98s14k72ý 7657249108281

pochybuji že něco okysličí vodu víc než jez :-) co se týče ryb no tak chtěl bych vidět toho odvážlivce který by si dal k obědu rybu z Labe pod Ustím a největší důvod bude asi to nebezpečí velké vody protože než dorazí do němec mají sasíci dost času se připravit a pokud někdo propaguje železnici no tak si zkuste zapojit seismograf pár kilometrů od trati podél Labe a nevyjdete z překvapení jak pozitivní má ten megavybrátor vliv na tu krásnou přírodu

+4/−3
2.5.2016 21:23

J20o29s85e54f 73N11o21v45á29k 2152912965124

Pod jezem možná. Nad jezem nikoli. Tváříte se jako odborník, ale říkáte blbiny.

+4/0
2.5.2016 22:20

O36n97d71ř27e49j 30H17o54r91á33k 8159224601

No jo, takže tady máme cenné přírodní území evropského významu, které jsme se zavázali chránit, ale stejně si to raději vybetonujeme, protože je to přece NAŠE. Proč si taky nevyhodíme do vzduchu pár historických památek? Taková díra do země místo Týnského chrámu by měla šmrnc, a aspoň to pořádně nandáme těm chudákům z OSN, co by nás chtěli drze poučovat, že ten pitomej kostel má nějakou kulturní hodnotu. Přece musíme všem předvést, že takovýhle diktát si nenecháme od nikoho líbit.

+2/0
2.5.2016 20:58
Foto

J82i89ř45í 98B43a93b77i58n80s14k90ý 7987249918631

stačí si pár let počkat a dočkáte se

+1/0
2.5.2016 21:12

J35u12l35i22u29s 63P57u11f42l54e26r 9924910729

Vážený pane běžte se podívat do NP České Švýcarsko na Dolský mlýn ze 16 století. Pod praporem takových jako jste Vy je odsouzen k "romantické zříceníně" až do ztracena. Nějak nekoresponduje s budovanou pseudodivočinou. Tak co vlastně chcete páni ekologové? Nějak si to mezi sebou ujasněte.

+1/−3
2.5.2016 21:31
Foto

J27i94ř80í 42B23a27b30i10n29s71k96ý 7287529558931

Vážený pane tato země je zde miliardy let a dokázala si poradit s ledačíms , před pouhým tisícem let zde nebylo prakticky vůbec nic a co se týká toho Dolského mlýna tak pokud by v době jeho vzniku ochránci přírody a ekologové měly co mluvit do řízení země tak by určitě nevzniknul , oni ho totiž postavily proto že ho potřebovaly nikoliv proto aby zde zůstala nějaká památka ! naši praotcové se řídily zdravým rozumem a užitečností projektu víte R^ na rozdíl od dnešních ochránců přírody

0/−4
2.5.2016 21:37

J80o28s34e37f 52N28o89v97á91k 2912952355884

Naši předkové se řídili takovým rozumem, že např. v 18. století došlo v podstatě k celkovému odlesnění hor a Marie Terezie musela přikázat zalesňování. Atd...

Bez befelu shora šla vždy příroda do kytek - jen dříve neměl člověk tolik prostředků na její likvidaci, jako dnes.

+2/0
2.5.2016 22:25
Foto

P13e54t27r 10K84i85e62b19e20l 8654112747432

Co se deje s Dolakem????

0/0
2.5.2016 21:40

J35u82l62i24u11s 21P12u16f60l35e90r 9654480549

Nic. Čeká se až spadne.

0/0
2.5.2016 22:00
Foto

P37e95t87r 49K27i90e41b95e73l 8544952427662

..aha, takže plácáte blbiny :(..no nic

0/0
2.5.2016 22:44

J92a84n 69P62e33k62a 5193923163

Dobrá zpráva pro lokalitu, špatná zpráva pro ČR .. jsme pod diktátem EU.

+1/−4
2.5.2016 20:47
Foto

J44a77n 90C84i33b81u51l29k35a 9442468400349

Boj o labskou vodu začal první naší prohrou. Jestli tu jde o ekologii, tak o tu německou.

Ekologie a lidská práva jsou osvědčené páky "vyšších zájmů", o nás jde vždy až nakonec a jestli vůbec...

+3/−4
2.5.2016 20:09

T22o32m26á83š 82B11y39d18e18l27s67k53ý 8180311900

všechno je zkloubit,ale jenom lidé musí chtít. Vyjádření k problému jsem provedl níže, takže stručně. Nejde jenom o vyšší zájmy, neochota loďařu přejít na jiný typ lodí na přepravu materiálů je hlavní příčina

+1/0
2.5.2016 20:18

J72a66r12o38s60l30a60v 19B58a42t67i58s53t54a 1286617954354

Koukám,,odborník v konstrukci lodí".Lodě jsou už dávno přizpůsobeny řece.To co tady vykládáte o neochotě loďařů přejít na jiný typ lodí je čirá demagogie.Žádné jiné typy nízkoponorových lodí nejsou,než ty,co zde již jezdí.Vy ,,ekologové"ale dovedete pobavit.

0/−1
2.5.2016 22:52

J67u71l47i45u49s 79P17u62f97l36e60r 9334400249

Každá lumpárna je zabalena to těch nejušlechtilejších a nejsladších vět. Tito hlasatelé svého moudra mají bohužel zástupy věřících. Jak v náboženství tak v pseudoekologii. Normální ekolog by tleskal každému kamionu, kterého se zbaví. Tady se vymýšlejí a zdůvodňují rádoby vědecké pseudoekologické zdůvodnění o stojatých vodách a slabému okysličení vody. Aťse tito mudrcové jdou podívat jak se vaří voda za lodí.

0/−1
2.5.2016 20:23
Foto

P60e60t56r 67K42i17e79b14e60l 8224662517242

Pokud se vykaslem na ekologicke argumenty (pocet druhu ryb, kolisani hladiny, ovlivneni spolecenstev nejen ve vode apod.), tak vsechny studie potvrdily, ze jde o ekonomicky nesmysl a hlavne nemci jasne deklarovali, ze zadne zmeny ve splavnosti delat nebudou...

+2/0
2.5.2016 20:28

J52u85l63i89u65s 70P27u49f58l52e36r 9274320319

Takových studii jsem viděl hza bolševika hektary.

0/−2
2.5.2016 20:30
Foto

P97e32t34r 58K34i11e53b97e91l 8964592287872

Napr. VUT v Brne: "Autoři studie pod vedením Zdeňka Dufka mimo jiné uvádějí: „Pokud se z dálnice a železnice na vodu převede predikované množství zátěže, tak pokles v zatížení dálnice a železnice bude pouze marginální, protože stávající objemy přeprav po dálnici a železnici jsou o jeden až dva řády vyšší než predikované objemy po vodě. Proto z hlediska kapacity souběžné dálnice i železnice nemá investice do splavnění řeky Labe význam.“Podle nich by miliardové investice do vodních dopravních staveb na Labi mohly sloužit nanejvýš jako alternativa při uzavření dálnice nebo železnice nebo jako strategická rezerva pro případ války.Studie také zjistila, že pokud by nákladní vodní doprava na Labi úplně skončila, tak by to česká silniční a dálniční síť a železniční tratě vůbec nepocítily. Na státní hranici do Německa by totiž hypoteticky došlo ke zvýšení počtu kamionů za den asi o šest procent, tj. o 300 kamionů, anebo ke zvýšení počtu vlaků o dvě procenta, tzn. o pět párů vlaků za den".

+3/0
2.5.2016 20:37

J55u63l20i34u78s 97P64u64f76l43e46r 9934610229

Labe nefunguje a nemůže fungovat protože je v Děčíně málo vody. Bylo pár let kritických pro lodní dopravu. Loděnice dáváme do zběru protože jsme odvykli lodní dopravě. K posouzení si s dovolením nechám svůj náhled, protože posudky zejména k dopravním stavbám jsem zatím nezažil bez manipulece s fakty. Jednou jim dokonce vyšlo že voda teče do kopce.

0/0
2.5.2016 20:48
Foto

P73e11t18r 29K50i19e85b80e80l 8364632417492

...to je ovsem argument, s kterym se neda polemizovat. Preji pekny vecer.

+1/0
2.5.2016 21:15

L70u54b92o65š 39R46y81c71h85n47a 1279578291661

Už staří Římané věděli že voda dokáže téci do kopce. ;-(;-(;-(Pro některé nepochopitelné, chápu.[>-][>-]

0/0
3.5.2016 6:59

L65u30b88o87š 63R72y87c78h95n83a 1769198181121

Protože tu plavbu už zazdili před 15lety. Když se uhlí ze severních čech začalo vozit ČD, aby neměli ztrátu (mají ji stejně) a po silnici. Prostě Němci to nechtějí. Tak si poradili takhle. Objem dopravy na Labi je téměř nula. Zeptejte se kteréhokoli jezného. Proto mě udivuje těch 6% Mluvte o kapacitách ,které by šli jinak přepravit po vodě. Pak ty čísla bude mít pan Dufek jiný.R^

0/0
3.5.2016 6:56

K73a82r83e69l 46B57l93á20h82a 1765166571789

Jak jsem už napsal dříve: nejsem schopen posoudit, zda by ten jez škodil nebo ne. Asi u nás nejsou žádní odborníci, kteří by to mohli posoudit. Proto musí přijít vrchnost z Bruselu a přikázat nám to. Ta je přece nejchytřejší a ví mnohem víc než my, co nám prospěje!

Teď jenom čekám, že přijde příkaz zbourat vltavskou kaskádu, protože tam určitě taky byli živočichové, které bychom měli chránit. No a ta příroda tam taky byla moc hezká ... takže zbourat a vrátit tam ty krásné peřeje.

+3/−10
2.5.2016 19:25

K50a87r63e89l 71V31o52h29n59o91u48t 4108689600907

Jak by to vypadalo pod Ústím, víme. Stačí se podívat nad Ústí.

+5/0
2.5.2016 19:35

K57a19r88e30l 37B79l96á13h63a 1565216701729

Já nechce polemizovat o tom, jestli je to či ono řešení lepší. Chtěl jsem jenom říct, že si myslím, že bychom o tom měli rozhodovat sami. Ten příklad s Vltavou byl samozřejmě "přitažený za vlasy" ale chtěl jsem na tomto příkladu poukázat na to, že příště může přijít jiný příkaz, který bude daleko za hranou. A co pak uděláme? Pánové Tomáš Bydelský 8010 , Lukáš Šmahel 27424 , Daniel Reichel 8993 , Ota Kinc 69826 to asi moc nepochopili (nevadí, snad to příště pochopí)

0/−2
2.5.2016 20:14

T55o47m21á80š 15B93y47d90e42l92s15k87ý 8650811230

co jsem nepochopil . Vím, že tento problém se řeší už 20 let. Druhá strana nechtěla ustoupit nikdy, pouze povídala svoje verze. Pokud se lidé domluví s těmi druhými, jde věc řešit normálním způsobem. Obě strany sporu musí v něčem ustoupit, aby došlo k dohodě. Jinak to prostě nejde

0/0
2.5.2016 20:21

K89a45r69e76l 96B12l61á72h87a 1855296981529

Koukám, že ani po vysvětlení jste to nepochopil. Já nechci řešit jestli jez ano nebo ne. Mě vadí, že nám "Brusel" diktuje třeba to, že nemůžeme mít na výrobku napsáno "Pomazánkové máslo", že nemůžeme rozhodnout co udělat s kusem nějaké krajiny, že nemůžeme mluvit do toho, kdo k nám přijde a koho budeme muset živit ... atd. Ale k tomu vašemu spodnímu příspěvku jsem vám dal plus ... protože se mi líbil.

No nic, nechte to být :-).

+1/−2
2.5.2016 21:26

J83a98n 42H60e59l78l73e22r 9798665936

Brusel diktuje ... a moravákovi zas vadí, že Praha diktuje, a občanovi Bubenče vadí, že Praha 6 diktuje ...některým manželům pak vadí, že manželka diktuje.

vždycky někdo diktuje, i ve svobodné a demokratické společnosti

0/0
3.5.2016 10:43

T73o22m98á25š 26B82y42d71e96l82s22k27ý 8860431720

jsem trochu v obraze, tato věc se táhne už hodně dlouho. jez měl zvýšit přilivovou vlnu pro lodě. Vtip celé věci je v tom, že přilivová vlna přirodě podél řeky spíše škodí. To je jako by jste si vypouštěli rybník najednou do své zahrady, kde jinak teče malý potůček. proto se to nehodí tento jez stavět. Jenom pro lodní dopravu. Němci jsou stále proti tomu, aby jsme toto stavěli, protože jim to může ohrozit ekosystémy u nich. Přitom řešení celé situace je v něčem jiném.

Ukazatelé změn na zlepšení plavby po Labi je i v tom, že je nutno čistit plavební dráhu. Další možná věc je i ta, že by se měli stavět jiné typy lodí, na kterých se přepravuje materiál. Mého mladšího času proběhly na Labi testy jiného typu lodí, které i po naložení maximálního zatížení měly malý ponor. Loďaři na toto nechtěli přistoupit a trvali na stavbě jezu. jez taky neřeší jak se ryby z moře dostanou proti proudu do třecích míst, Prostě u jezu dostanou stopku a rybáři utřou

+2/0
2.5.2016 20:15

P69a92v73e33l 94J85e94ř93á16b42e59k 7531372854177

U jezu lze vytvořit rybochody, takže se nějaký rybička přes něj dostane. Ale u Spolany stejně si další plavání proti proudu rozmyslí a hodí polohu břichem nahoru.

Ale jinak souhlas - existují i jiná řešení, než jez. Jenže ta se nelíbí.

+1/0
2.5.2016 22:18

L11u19b77o74š 13R83y13c46h56n14a 1539578111691

Moře je od Litoměřic hodně daleko přílivová vlna skončí min,.. v Drážďanech.

Jez měl zvýšit a hlavně ustálit hloubku vody v Labi v obdobích sucha a nízkých průtoků, která by umožnila plavbu.

Jde o zatopení břehů. které se stejně při zvýšených průtocích zatopí. Chápu ,že tam v některých místech jsou biotopy, které jsou významné, ale ochrana v naší české podobě připomíná spíše zelený teror.

Kdo to jednou zažil pochopí o čem mluvím.

V současných českých a moravských podmínkách je vyhlášení Natury prakticky zákazem stavby jezu.

Hloupé je ,že si zákaz vynucují Němci ,aby nám zamezili přístup do jejich přístavů (Hamburk) a znemožnili zlevnění dopravy materiálů a zboží ,které po Labi jde dopravovat. EUEURvRvRvK čemu asi dálniční známky v Německu? Už jsou na pořadu dne.

0/−1
3.5.2016 7:24

J71o81s55e27f 85T19r80ö47g56l 8709182786276

Sláva, alespoň něco.

Nechápu, proč do toho TOP 09 rýpe, byla taky ve vládě, která zařazení neprosadila (nebo možná nezařadila na program vlády).

+1/−3
2.5.2016 19:15

R92a81d65i39m 14S84i88m81u12n48e21k 2400880666554

v přírodě se vyskytuje spoustu přírodních jezů... řekl by někdo, že jsou snad neokologické? k vodním dílům mám jedinou výhradu.. a to sice maximální možné zajištění migrace ryb... vysazovat úhoře nad přehradami a pak je nechat rozemlýt turbínou považuji za maximální cynismus

+1/0
2.5.2016 19:10

J27o28s51e37f 93T34r44ö60g14l 8359502766366

Přírodní jez ovlivňuje řeku jen na krátkém území. Smyslem tohoto umělého jezu mělo být zvýšení hladiny v celém úseku od předchozího jezu, tj. de-facto eliminaci relativně rychle proudící (a tím i lépe okysličnené) vody.

+2/0
2.5.2016 19:17

R62a62d17i66m 33S65i19m63u90n73e48k 2720210876684

rychle proudící neznamená nemusí být zase tak více okysličená... tak tam místo parem bude víc kaprů...jsou stojaté úseky řek snad neekologické?

+1/−1
2.5.2016 19:20

J42o43s86e96f 52T34r30ö37g29l 8799842926576

To samozřejmě nejsou, ale jsou jsou jiné (a tím jsou tam i jiná společenstva). A jiný podobný úsek horního toku řeky v ČR není a v Evropě je jich pomálu. I proto je to Evropsky významná lokalita.

+1/0
2.5.2016 19:26

R31a60d13i63m 18S62i28m49u41n53e16k 2320560916364

fajn.. ale my tam potřebujeme nechat proplouvat lodě.... jak říkám, parmy nebo kapři... mně by se taky samozřejmě líbilo, kdyby tam tekla dravější velká řeka...

0/0
2.5.2016 19:33
Foto

P53e12t64r 81K46i75e28b70e48l 8534342127422

...prave ze nepotrebujem.

+1/0
2.5.2016 19:47

J34o86s85e47f 72T61r42ö39g70l 8849632586686

Nijak zásadně tam lodě nepotřebujeme - lodní doprava systematicky klesá a se splavností Labe (počtem splavných dní) to nesouvisí. Nákladní dopravu doslova drtí konkurence železnice i kamiony po nové dálnici. Lodě tam budou moci plout dále, pokud bude dost vody. Mimochodem za zlomek ceny jezu by se daly nakoupit moderní lodě s menším ponorem, které proplují i při nižším stavu vody.

+1/0
3.5.2016 0:00

J29a10n 88Z79a73h94r42a92d82n26i25k 3134550817121

To jste nedomysleli !!kde se nyní budou otáčet ty obří čínské kontejnerové lodě ? hmm ?;-D

+5/0
2.5.2016 18:29

R89a64d19e83k 59J84a24h54n 8666677595945

Ty budou jinde. Na tom novém kanálu Zeman- Peking.

+8/−1
2.5.2016 18:35

J58o95s82e26f 10T32r76ö55g28l 8809672786386

Ty stejně neprojedou Drážďany - nevejdou se pod historický most.

0/0
2.5.2016 19:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.