Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Labské údolí přibude na chráněný seznam, aby země nepřišla o dotace

Kaňonovitou krajinu údolí Labe od Litoměřic až po Hřensko zařadí Česko na seznam evropsky chráněných území Natura 2000. Rozhodla o tom vláda, která tak chce omezit hrozbu Evropské komise, že Česká republika přijde o část evropských dotací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O53l14g39a 72P76a92v43l57í22k98o25v38á 6794858927632

Taková šaškárna: "aby země nepřišla o dotace". Nechutné zneužívání evropských peněz - pak se nelze divit, že se o nás hovoří jako o těch, kteří peníze berou, ale závazky plnit nechtějí.

0/0
3.5.2016 10:55

M60a36r37t85i73n 66T97o84m33á79š 9926578305

Je smutné, že zastavovat klientelismus a zakázkové chutě musí Brusel a nezvládnou to čeští politici sami. A také je smutné, kolik lidí je ještě schopno podlehnout PR těch byznysových lotrů.

+3/−1
3.5.2016 7:14

R79o66s34t97i32s24l49a79v 28S35i48k64s55t75a 7422603558

Klidně to tam zařaďte, údolí je to krásné a o jezu u Děčína nebo kanálu u Přelouče se tady v naší Čechýji bude stejně ještě dalších 20 let jen mluvit ;-D tempem, jakým stavíme dálnice, jezy, poldry apod. nás dalších min. 20 let nemusí štvát, že se Porta Bohemica stala chráněným územím a mezitím se uvidí, co jak (a kdyby, tak se ochrana může za 20let zrušit, to stejně již žádné dotace brát nebudeme).

+1/0
2.5.2016 22:53
Foto

J77i46ř43í 67B37a77b61i75n20s85k15ý 7537499958981

loďní doprava má nejmenší vliv na přírodu

+4/−5
2.5.2016 21:24

J85o36s41e41f 89N40o57v71á52k 2832412105884

Sama lodní doprava ano - ale vodní díla, co se kvůli ní musí postavit a podstatě změní životní prostředí v řece již jaksi ne.

+5/0
2.5.2016 22:18

P31a27v89e65l 33J77e12ř55á23b62e51k 7881722314217

není to tak pravdivé.

Stačí se podívat, co se kvůli lodní dopravě vytěží hornin, změní koryto řek, přestaví krajina apod.

Když se podíváte na Labe - tak dnes skoro původní koryto není, je maximálně napřímené, protože lodičky se v meandrech nemohly vytočit. Stačí se podívat na staré mapy, třeba Císařské otisky, nebo na dnešní letecké snímky a je značně patrné, jak se tok Labe napřímil, respektive, jak se zrychlil odtok vody z naší oblasti, změnily břehové ekosystémy apod.

Takže - vliv na přírodu nelze hodnotit jen množstvím přepraveného zboží na jednotku nějakého paliva, ale i zásahy do původní krajiny.

+4/0
2.5.2016 22:23

L37u43b35o78š 39R48y77c29h43n11a 1709248291741

A kolik myslíte ,že tam bydlí lidí na víc okolo toho Labe. Než v dobách císařských otisků.?

0/0
3.5.2016 7:01

J89i83n94d76ř71i54c91h 94Š49k30o70p93e52k 4725731890525

a taky je nejvíce závislá na počasí. Viz minulý rok.

Postaví jezy a kde do nich seženou vodu, když průtok je malý ?

+2/0
3.5.2016 7:05
Foto

J27i18ř46í 43B19a57b62i70n50s52k97ý 7567649628621

pochybuji že něco okysličí vodu víc než jez :-) co se týče ryb no tak chtěl bych vidět toho odvážlivce který by si dal k obědu rybu z Labe pod Ustím a největší důvod bude asi to nebezpečí velké vody protože než dorazí do němec mají sasíci dost času se připravit a pokud někdo propaguje železnici no tak si zkuste zapojit seismograf pár kilometrů od trati podél Labe a nevyjdete z překvapení jak pozitivní má ten megavybrátor vliv na tu krásnou přírodu

+4/−3
2.5.2016 21:23

J81o80s33e77f 55N21o10v76á28k 2412932145174

Pod jezem možná. Nad jezem nikoli. Tváříte se jako odborník, ale říkáte blbiny.

+4/0
2.5.2016 22:20

O44n94d15ř54e53j 57H52o16r82á41k 8809354411

No jo, takže tady máme cenné přírodní území evropského významu, které jsme se zavázali chránit, ale stejně si to raději vybetonujeme, protože je to přece NAŠE. Proč si taky nevyhodíme do vzduchu pár historických památek? Taková díra do země místo Týnského chrámu by měla šmrnc, a aspoň to pořádně nandáme těm chudákům z OSN, co by nás chtěli drze poučovat, že ten pitomej kostel má nějakou kulturní hodnotu. Přece musíme všem předvést, že takovýhle diktát si nenecháme od nikoho líbit.

+2/0
2.5.2016 20:58
Foto

J16i31ř11í 93B48a84b67i18n22s71k48ý 7947439408271

stačí si pár let počkat a dočkáte se

+1/0
2.5.2016 21:12

J40u27l11i24u52s 55P36u54f46l53e13r 9164190559

Vážený pane běžte se podívat do NP České Švýcarsko na Dolský mlýn ze 16 století. Pod praporem takových jako jste Vy je odsouzen k "romantické zříceníně" až do ztracena. Nějak nekoresponduje s budovanou pseudodivočinou. Tak co vlastně chcete páni ekologové? Nějak si to mezi sebou ujasněte.

+1/−3
2.5.2016 21:31
Foto

J97i48ř51í 51B23a14b77i75n34s92k18ý 7467989318331

Vážený pane tato země je zde miliardy let a dokázala si poradit s ledačíms , před pouhým tisícem let zde nebylo prakticky vůbec nic a co se týká toho Dolského mlýna tak pokud by v době jeho vzniku ochránci přírody a ekologové měly co mluvit do řízení země tak by určitě nevzniknul , oni ho totiž postavily proto že ho potřebovaly nikoliv proto aby zde zůstala nějaká památka ! naši praotcové se řídily zdravým rozumem a užitečností projektu víte R^ na rozdíl od dnešních ochránců přírody

0/−4
2.5.2016 21:37

J66o58s19e27f 35N74o64v40á65k 2822852795764

Naši předkové se řídili takovým rozumem, že např. v 18. století došlo v podstatě k celkovému odlesnění hor a Marie Terezie musela přikázat zalesňování. Atd...

Bez befelu shora šla vždy příroda do kytek - jen dříve neměl člověk tolik prostředků na její likvidaci, jako dnes.

+2/0
2.5.2016 22:25

P64e50t44r 78K57i61e23b32e95l 8534292367482

Co se deje s Dolakem????

0/0
2.5.2016 21:40

J64u92l17i16u15s 55P14u31f79l93e92r 9884820809

Nic. Čeká se až spadne.

0/0
2.5.2016 22:00

P42e18t85r 68K37i34e11b20e82l 8574382877472

..aha, takže plácáte blbiny :(..no nic

0/0
2.5.2016 22:44

J17a10n 69P15e88k89a 5863203713

Dobrá zpráva pro lokalitu, špatná zpráva pro ČR .. jsme pod diktátem EU.

+1/−4
2.5.2016 20:47
Foto

J32a59n 76C39i75b54u83l55k51a 9892748790809

Boj o labskou vodu začal první naší prohrou. Jestli tu jde o ekologii, tak o tu německou.

Ekologie a lidská práva jsou osvědčené páky "vyšších zájmů", o nás jde vždy až nakonec a jestli vůbec...

+3/−4
2.5.2016 20:09

T24o20m84á91š 12B46y53d19e59l76s27k18ý 8950301200

všechno je zkloubit,ale jenom lidé musí chtít. Vyjádření k problému jsem provedl níže, takže stručně. Nejde jenom o vyšší zájmy, neochota loďařu přejít na jiný typ lodí na přepravu materiálů je hlavní příčina

+1/0
2.5.2016 20:18

J88a13r97o94s70l70a85v 36B90a96t57i55s36t37a 1166487234664

Koukám,,odborník v konstrukci lodí".Lodě jsou už dávno přizpůsobeny řece.To co tady vykládáte o neochotě loďařů přejít na jiný typ lodí je čirá demagogie.Žádné jiné typy nízkoponorových lodí nejsou,než ty,co zde již jezdí.Vy ,,ekologové"ale dovedete pobavit.

0/−1
2.5.2016 22:52

J36u85l58i30u96s 87P50u65f61l71e81r 9594300789

Každá lumpárna je zabalena to těch nejušlechtilejších a nejsladších vět. Tito hlasatelé svého moudra mají bohužel zástupy věřících. Jak v náboženství tak v pseudoekologii. Normální ekolog by tleskal každému kamionu, kterého se zbaví. Tady se vymýšlejí a zdůvodňují rádoby vědecké pseudoekologické zdůvodnění o stojatých vodách a slabému okysličení vody. Aťse tito mudrcové jdou podívat jak se vaří voda za lodí.

0/−1
2.5.2016 20:23

P34e73t66r 47K91i78e19b19e37l 8834922937532

Pokud se vykaslem na ekologicke argumenty (pocet druhu ryb, kolisani hladiny, ovlivneni spolecenstev nejen ve vode apod.), tak vsechny studie potvrdily, ze jde o ekonomicky nesmysl a hlavne nemci jasne deklarovali, ze zadne zmeny ve splavnosti delat nebudou...

+2/0
2.5.2016 20:28

J89u27l81i52u37s 13P51u68f44l60e67r 9164190549

Takových studii jsem viděl hza bolševika hektary.

0/−2
2.5.2016 20:30

P14e19t23r 53K41i75e78b31e62l 8694682567432

Napr. VUT v Brne: "Autoři studie pod vedením Zdeňka Dufka mimo jiné uvádějí: „Pokud se z dálnice a železnice na vodu převede predikované množství zátěže, tak pokles v zatížení dálnice a železnice bude pouze marginální, protože stávající objemy přeprav po dálnici a železnici jsou o jeden až dva řády vyšší než predikované objemy po vodě. Proto z hlediska kapacity souběžné dálnice i železnice nemá investice do splavnění řeky Labe význam.“Podle nich by miliardové investice do vodních dopravních staveb na Labi mohly sloužit nanejvýš jako alternativa při uzavření dálnice nebo železnice nebo jako strategická rezerva pro případ války.Studie také zjistila, že pokud by nákladní vodní doprava na Labi úplně skončila, tak by to česká silniční a dálniční síť a železniční tratě vůbec nepocítily. Na státní hranici do Německa by totiž hypoteticky došlo ke zvýšení počtu kamionů za den asi o šest procent, tj. o 300 kamionů, anebo ke zvýšení počtu vlaků o dvě procenta, tzn. o pět párů vlaků za den".

+3/0
2.5.2016 20:37

J56u27l57i74u37s 13P44u59f47l78e28r 9534550789

Labe nefunguje a nemůže fungovat protože je v Děčíně málo vody. Bylo pár let kritických pro lodní dopravu. Loděnice dáváme do zběru protože jsme odvykli lodní dopravě. K posouzení si s dovolením nechám svůj náhled, protože posudky zejména k dopravním stavbám jsem zatím nezažil bez manipulece s fakty. Jednou jim dokonce vyšlo že voda teče do kopce.

0/0
2.5.2016 20:48

P19e88t22r 97K40i81e34b15e98l 8234392607272

...to je ovsem argument, s kterym se neda polemizovat. Preji pekny vecer.

+1/0
2.5.2016 21:15

L74u68b64o22š 83R80y69c93h51n85a 1859408131741

Už staří Římané věděli že voda dokáže téci do kopce. ;-(;-(;-(Pro některé nepochopitelné, chápu.[>-][>-]

0/0
3.5.2016 6:59

L93u65b39o94š 98R84y96c68h42n49a 1709378741191

Protože tu plavbu už zazdili před 15lety. Když se uhlí ze severních čech začalo vozit ČD, aby neměli ztrátu (mají ji stejně) a po silnici. Prostě Němci to nechtějí. Tak si poradili takhle. Objem dopravy na Labi je téměř nula. Zeptejte se kteréhokoli jezného. Proto mě udivuje těch 6% Mluvte o kapacitách ,které by šli jinak přepravit po vodě. Pak ty čísla bude mít pan Dufek jiný.R^

0/0
3.5.2016 6:56

K51a27r43e44l 75B84l68á90h82a 1665446721859

Jak jsem už napsal dříve: nejsem schopen posoudit, zda by ten jez škodil nebo ne. Asi u nás nejsou žádní odborníci, kteří by to mohli posoudit. Proto musí přijít vrchnost z Bruselu a přikázat nám to. Ta je přece nejchytřejší a ví mnohem víc než my, co nám prospěje!

Teď jenom čekám, že přijde příkaz zbourat vltavskou kaskádu, protože tam určitě taky byli živočichové, které bychom měli chránit. No a ta příroda tam taky byla moc hezká ... takže zbourat a vrátit tam ty krásné peřeje.

+3/−10
2.5.2016 19:25

K83a67r12e35l 66V37o16h39n48o68u28t 4408759300167

Jak by to vypadalo pod Ústím, víme. Stačí se podívat nad Ústí.

+5/0
2.5.2016 19:35

K35a24r50e55l 16B59l52á34h52a 1515646271169

Já nechce polemizovat o tom, jestli je to či ono řešení lepší. Chtěl jsem jenom říct, že si myslím, že bychom o tom měli rozhodovat sami. Ten příklad s Vltavou byl samozřejmě "přitažený za vlasy" ale chtěl jsem na tomto příkladu poukázat na to, že příště může přijít jiný příkaz, který bude daleko za hranou. A co pak uděláme? Pánové Tomáš Bydelský 8010 , Lukáš Šmahel 27424 , Daniel Reichel 8993 , Ota Kinc 69826 to asi moc nepochopili (nevadí, snad to příště pochopí)

0/−2
2.5.2016 20:14

T13o82m72á59š 35B97y22d11e39l23s13k98ý 8670791120

co jsem nepochopil . Vím, že tento problém se řeší už 20 let. Druhá strana nechtěla ustoupit nikdy, pouze povídala svoje verze. Pokud se lidé domluví s těmi druhými, jde věc řešit normálním způsobem. Obě strany sporu musí v něčem ustoupit, aby došlo k dohodě. Jinak to prostě nejde

0/0
2.5.2016 20:21

K57a25r13e10l 64B62l64á67h25a 1875666361409

Koukám, že ani po vysvětlení jste to nepochopil. Já nechci řešit jestli jez ano nebo ne. Mě vadí, že nám "Brusel" diktuje třeba to, že nemůžeme mít na výrobku napsáno "Pomazánkové máslo", že nemůžeme rozhodnout co udělat s kusem nějaké krajiny, že nemůžeme mluvit do toho, kdo k nám přijde a koho budeme muset živit ... atd. Ale k tomu vašemu spodnímu příspěvku jsem vám dal plus ... protože se mi líbil.

No nic, nechte to být :-).

+1/−2
2.5.2016 21:26

J42a59n 83H12e20l10l36e64r 9958675146

Brusel diktuje ... a moravákovi zas vadí, že Praha diktuje, a občanovi Bubenče vadí, že Praha 6 diktuje ...některým manželům pak vadí, že manželka diktuje.

vždycky někdo diktuje, i ve svobodné a demokratické společnosti

0/0
3.5.2016 10:43

T76o17m15á95š 10B46y56d47e79l49s76k36ý 8470641610

jsem trochu v obraze, tato věc se táhne už hodně dlouho. jez měl zvýšit přilivovou vlnu pro lodě. Vtip celé věci je v tom, že přilivová vlna přirodě podél řeky spíše škodí. To je jako by jste si vypouštěli rybník najednou do své zahrady, kde jinak teče malý potůček. proto se to nehodí tento jez stavět. Jenom pro lodní dopravu. Němci jsou stále proti tomu, aby jsme toto stavěli, protože jim to může ohrozit ekosystémy u nich. Přitom řešení celé situace je v něčem jiném.

Ukazatelé změn na zlepšení plavby po Labi je i v tom, že je nutno čistit plavební dráhu. Další možná věc je i ta, že by se měli stavět jiné typy lodí, na kterých se přepravuje materiál. Mého mladšího času proběhly na Labi testy jiného typu lodí, které i po naložení maximálního zatížení měly malý ponor. Loďaři na toto nechtěli přistoupit a trvali na stavbě jezu. jez taky neřeší jak se ryby z moře dostanou proti proudu do třecích míst, Prostě u jezu dostanou stopku a rybáři utřou

+2/0
2.5.2016 20:15

P53a47v24e57l 71J68e71ř80á67b78e39k 7111882674537

U jezu lze vytvořit rybochody, takže se nějaký rybička přes něj dostane. Ale u Spolany stejně si další plavání proti proudu rozmyslí a hodí polohu břichem nahoru.

Ale jinak souhlas - existují i jiná řešení, než jez. Jenže ta se nelíbí.

+1/0
2.5.2016 22:18

L47u61b57o97š 32R57y57c68h66n78a 1419288551901

Moře je od Litoměřic hodně daleko přílivová vlna skončí min,.. v Drážďanech.

Jez měl zvýšit a hlavně ustálit hloubku vody v Labi v obdobích sucha a nízkých průtoků, která by umožnila plavbu.

Jde o zatopení břehů. které se stejně při zvýšených průtocích zatopí. Chápu ,že tam v některých místech jsou biotopy, které jsou významné, ale ochrana v naší české podobě připomíná spíše zelený teror.

Kdo to jednou zažil pochopí o čem mluvím.

V současných českých a moravských podmínkách je vyhlášení Natury prakticky zákazem stavby jezu.

Hloupé je ,že si zákaz vynucují Němci ,aby nám zamezili přístup do jejich přístavů (Hamburk) a znemožnili zlevnění dopravy materiálů a zboží ,které po Labi jde dopravovat. EUEURvRvRvK čemu asi dálniční známky v Německu? Už jsou na pořadu dne.

0/−1
3.5.2016 7:24

J65o33s46e46f 57T56r87ö50g48l 8949442146356

Sláva, alespoň něco.

Nechápu, proč do toho TOP 09 rýpe, byla taky ve vládě, která zařazení neprosadila (nebo možná nezařadila na program vlády).

+1/−3
2.5.2016 19:15

R46a26d70i45m 66S79i36m12u24n78e48k 2410140946784

v přírodě se vyskytuje spoustu přírodních jezů... řekl by někdo, že jsou snad neokologické? k vodním dílům mám jedinou výhradu.. a to sice maximální možné zajištění migrace ryb... vysazovat úhoře nad přehradami a pak je nechat rozemlýt turbínou považuji za maximální cynismus

+1/0
2.5.2016 19:10

J56o78s40e50f 26T89r12ö55g92l 8639402216646

Přírodní jez ovlivňuje řeku jen na krátkém území. Smyslem tohoto umělého jezu mělo být zvýšení hladiny v celém úseku od předchozího jezu, tj. de-facto eliminaci relativně rychle proudící (a tím i lépe okysličnené) vody.

+2/0
2.5.2016 19:17

R95a23d61i63m 28S32i20m51u94n42e73k 2470290876504

rychle proudící neznamená nemusí být zase tak více okysličená... tak tam místo parem bude víc kaprů...jsou stojaté úseky řek snad neekologické?

+1/−1
2.5.2016 19:20

J53o96s15e52f 60T18r92ö69g64l 8939872446446

To samozřejmě nejsou, ale jsou jsou jiné (a tím jsou tam i jiná společenstva). A jiný podobný úsek horního toku řeky v ČR není a v Evropě je jich pomálu. I proto je to Evropsky významná lokalita.

+1/0
2.5.2016 19:26

R69a77d80i35m 68S70i15m11u27n84e23k 2810840366604

fajn.. ale my tam potřebujeme nechat proplouvat lodě.... jak říkám, parmy nebo kapři... mně by se taky samozřejmě líbilo, kdyby tam tekla dravější velká řeka...

0/0
2.5.2016 19:33

P45e65t12r 96K11i60e12b94e58l 8864592557132

...prave ze nepotrebujem.

+1/0
2.5.2016 19:47

J53o95s68e39f 86T75r80ö27g61l 8479782576816

Nijak zásadně tam lodě nepotřebujeme - lodní doprava systematicky klesá a se splavností Labe (počtem splavných dní) to nesouvisí. Nákladní dopravu doslova drtí konkurence železnice i kamiony po nové dálnici. Lodě tam budou moci plout dále, pokud bude dost vody. Mimochodem za zlomek ceny jezu by se daly nakoupit moderní lodě s menším ponorem, které proplují i při nižším stavu vody.

+1/0
3.5.2016 0:00

J48a36n 21Z90a70h75r81a41d33n98i90k 3904420827671

To jste nedomysleli !!kde se nyní budou otáčet ty obří čínské kontejnerové lodě ? hmm ?;-D

+5/0
2.5.2016 18:29

R81a31d47e18k 25J12a57h31n 8256827935185

Ty budou jinde. Na tom novém kanálu Zeman- Peking.

+8/−1
2.5.2016 18:35

J54o43s82e27f 33T49r29ö21g74l 8829672266836

Ty stejně neprojedou Drážďany - nevejdou se pod historický most.

0/0
2.5.2016 19:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.