Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prahu opustila „Labská princezna“, zdymadlo i most jí byly těsné

Z nábřeží Edvarda Beneše v pátek brzy ráno odrazila téměř stometrová loď Elbe Princesse. Kvůli jejím rozměrům museli rejdaři snížit výšku lodi, do plavební komory Praha-Štvanice se vešla natěsno. „Labská princezna“ by letos měla Prahu navštívit ještě třináctkrát, cesta do Berlína ji trvá devět dní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a15n 97K73o90h69l 4773407691514

Bývaly časy, kdy bylo v Praze princezen plno.. dneska už tam není jediná :-/

0/0
2.5.2016 18:20

L40á81ď18a 24V15r35a74n22ý 7548828858287

Nádherná loď.

Musí to být docela příjemná pohodovka. Řekl bych i pro mne lepší než mořské výletní lodě.

+1/0
30.4.2016 2:24

M10i93c85h53a52l 34M44i11l95l95e89r 9606772339412

kazdy typ "vodnich zajezdu" ma sve plusy a minusy.

Na tech morskych se daji urazit vetsi vzdalenosti a videt exotictejsi mista. Na zamorske lodi je mnohem vic mist na vyber kde jist, pit, kde a cim se zabavovat. Zajezdy jsou podstatne levnejsi, ale je na nich mnohem vice pasazeru. Ovlivni je nepriznive pocasi, morske boure, vysoke vlny, ackoliv kapitani delaji vse pro to, aby se oblastem s momentalne vysokymi vlnami vyhnuli. Jak to udelal kapitan nasi lodi v 2011, kdyz zmenil trasu zajezdu kolem Noveho Zelandu kvuli 10metrovym vlnam. Namisto kolem jizniho cipu NZ a navstevy fjordu na jihozapade jsme se z Lyttletonu otocili na sever a vzali to smer Australie plavbou Cookovou uzinou mezi obema ostrovy, kde vlny byly "jen" 5.5m a to uplne stacilo!

Ricni zajezdy jsou pohodove, spis lazo plazo, mene lidi, ale i mene povyrazeni na palube a mnohem mensi vyber jidel. Zadne vlnobiti ani morske boure, ale muze je nepriznive ovlivnit prilis nizky nebo naopak prilis vysoky stav vod na evropskych a jinych rekach.

Behem stredoevropskych zaplav v 2013 se na lodi mezi Amsterdamem a Budapesti plavila moje teta a kdyz dosahli Rakouska, museli plavbu prerusit a odstehovat se do autobusu. Ty je prepravily po silnici do Budapesti a pak dal do Prahu pro ty, kteri meli v zajezdu 3 dny v Praze. Pak museli dostat nahradu za nedokoncenou cestu. Vloni bylo pro zmenu na nekterych usecich mezi Amsterdamem a Budapesti malo vody a pasazeri museli v jednu dobu cast cesty absolvovat v autobuse (myslim, ze to bylo v useku na Mohanu), nez se nalodili na dalsi lod na Dunaji a dokoncili cestu.

My mame za sebou prozatim 8 zamorskych zajezdu a letos na podzim mame v umyslu zkusit Amsterdam - Budapest na ricni lodi, tak budeme mit moznost porovnat.

0/0
30.4.2016 6:41

M22i11c39h39a97l 53M67i93l47l17e92r 9696142559342

oprava: nez dosahli Rakouska

0/0
30.4.2016 6:42

L19á73ď36a 79V14r14a87n46ý 7278528948687

O mořském cestování na plovoucích hotelech jsem poprvé uvažoval před cca 10 lety. Nakonec jsem od toho ale upustil, když jsem si přečetl itinerář a moc mne to nezaujalo. Většině zábavy co se tam provozuje se vyhýbám i na souši :-). Nakonec by mne zůstal jen bar.

Zato říční hotel to je něco jného, pěkně si sednout dát si kafíčko, moselské a k tomu jen něco k zakousnutí a pořád je na co koukat. Odpovídat mávajícím dětem, sledovat cvrkot na břehu ...

A to že se někde zdržíme jen krátce? Narozdíl od moře, nevadí. Když se mne tam bude líbit, tak dojedu jindy po souši a ubytuji se na pár dní.

No prostě pohoda. :-)

Hodně štěstí na vašich vodních cestách ať slaných nebo sladkovodních. Třeba jednou poplujeme proti sobě. ;-)

+2/0
30.4.2016 10:22

M55i43c91h57a45l 81M93i62l21l25e53r 9866742429102

morske zajezdy provozuje velky pocet lodarskych spolecnosti a itineraru je nespocet, navic v mnoha castech sveta. V tom mnozstvi je mozne najit idealni itinerar - podle delky cesty, navstivenych destinaci, chuti a kapsy kazdeho pasazera. Jsou k dispozici i zajezdy za lidove ceny.

Co se tyce zabavy na lodi - k dispozici je tolik programu a tolik ruznych aktivit, ze je mozne rici, ze kazdy pasazer ma moznost si udelat dovolenou podle vlastnich chuti a zajmu. Nikdo ho do niceho nenuti. Clovek prijde na lod, usadi se v kabine (nejlepe s balkonem), vybali jednou na celou cestu a je panem sveho casu. Jist a pit muze kdykoliv, prakticky 24/7, spat take. Plati, ze cim vetsi lod, tim vic atrakci.

Nam vyhovuje nejlepe lod mensi az stredni velikosti, 600- 2000 pasazeru a velikosti od 30tisic do 100 -110 tisic tun. Zalezi na trase a destinacich. Napr. kolem Francouzske Polynezie byla nejlepsi Tahitian Princess (30tisic tun a 600 pasazeru), dnes tam jezdi jeji sesterska lod Pacific Princess. Na delsi cesty je zas lepsi vetsi lod.

Samozrejme, ze cim vetsi kolos, tim vic vychytavek, ale my necestujeme s detmi, tak nepotrebujeme Disneyland, horolezecke steny, megaskluzavky, kluziste na brusleni ani obchodni mall s mnoha obchody, tudiz nas ty velke lodi nijak nelakaji. Nase dosavadni cestuy vedly nejvic do Tichomori, kam mame z Australie nejbliz, podel zapadniho pobrezi Australie do jihovychodni Asie a take jednou ve Stredomori mezi Benatkami a Barcelonou. Manzelka by priste chtela na zapadni pobrezi USA a Aljasku.

0/0
30.4.2016 14:29

M48a46r58t64i40n 54K71a85r26á34s97e29k 1368344639224

hmm, nízká hladina na přirozené řece a ještě navíc zvednutá jezy. Kolikpak vody asi bude v plavebním kanále, Dunaj-Odra-Labe, když i v řekách je jí málo?

+1/0
29.4.2016 13:06

Z85d12e84n22e59k 54V59r56b87a 8199925233937

Moc jí tam být nemusí - průtok vody umělým kanálem o pevně dané šířce stačí udržovat na "ekologickém" limitu (aby tam voda nesmrděla) a výšku hladiny lze téměř vždy plně regulovat. Technicky lze umělý vodní kanál i úplně uzavřít a vypustit, i když prakticky to nepřichází v úvahu kvůli ekologii. U řek to je složitější, protože koryto řeky není umělá vodní stavba - je zbytečně široká kvůli občasným vyšším stavům a tok ani nelze plně regulovat, natož třeba i úplně uzavřít. Nedostatku vody bych se rozhodně neobával, spíše to je za současných deficitních rozpočtů ekonomický nesmysl. Jako investice do budoucna v době hojnosti bych to bral.

0/0
4.5.2016 17:26

M29a48r14t71i13n 49K10a67r87á64s23e82k 1578754339474

Před dvěma roky mi technicky úplně vypustili Elblagsko Ostrodský kanál s lodními výtahy v Polsku, takže jsem se tam na něj jel podívat dost zbytečně. Samozřejmě na webu nebyla žádná informace o tom, že bude celý rok bez vody. Takže ano, jde to. Jen mi přijde dílo takového rozsahu o dost složitější udržovat zavodněné, než třeba Baťův kanál, který je víceméně dalším ramenem Moravy. Zvlášť na rozvodí, kde se to bude muset napájen z nějakých malých zdrojů.

0/0
5.5.2016 14:40

P62a66v37e57l 12H67e84k 8897296503921

Měli ste na ni přilepit štěnici, aby byla znát její aktuální pozice. Jak rychle pluje a v kolik večer má být v Litoměřicích?

0/0
29.4.2016 9:34

L86e11o75š 30E61x57n91e95r 6846928563337

"Labní princezna" nemá GPS, dle níž by se dala vystopovat? 8-o

0/0
29.4.2016 9:36

P84e62t54r 96B46r70i38x 5111781362

Ty ceny jsou samozřejmě pro nás děsný. Ale loď je opravdu krasavice, fakt nádhera. R^

+3/0
29.4.2016 9:30

J18a35r52o64s65l91a61v 62D23r51o62b55n23ý 6666228437607

s platem 100 USD na den je to normální

+1/0
29.4.2016 10:12

M35i64c78h47a54l 15M43i51l93l57e69r 9476292909482

ehhhhmmm.... tak USD 100 na den by nejenze nekoupilo zajezd na ricni zajezdni lodi, ktery vyjde v prumeru na USD 500 za osobu /den (USD 1000za kabinu/den, pokud se to nekoupi ve sleve), ale ani znacne levnejsi morsky zajezd na jedne z podstatne vetsich morskych lodich, kde prumerna cena zajezdu s ubytovanim v prumerne kabine s balkonem vyjde tak USD150 az 230 na osobu a den. V tom je zapocitana strava a zabava, ale ne piti, espresso kava, koktajly, vylety a specializovane restaurace.

Predpokladam ale, ze mozna mas na mysli, ze z platu USD 100 na den se lepe na takove zajezdy setri a v tom mas pravdu.

0/0
29.4.2016 10:48

D23a59n91i49e77l 95M91u10n43z32a79r 1149698382496

$ 100.00 NA HODINU,... ZA $ 12.50 NA HODINU BYSTE DO BERLINA JEL V NECKACH!

0/0
29.4.2016 16:54

M87i84c12h19a13l 45M98i87l63l30e18r 9236702439912

recenze lodi

http://www.rivercruiseadvisor.com/cruise-companies/croisieurope/elbe-princesse/

0/0
29.4.2016 13:24

L24a93d60i24s41l62a73v 71A65n64d42r64l45e 8246741106729

Ta cena za devíti-denní plavbu je docela raketa,ale jen z pohledu běžné české výplatní pásky. V Německu a ve vyspělé části Evropy je to jedna výplata.

+4/0
29.4.2016 9:14

P23e54t69r 84S44e19j86k 3123242704373

No měl jsem představu že přenos bude třeba do Mělníka, nebo aspoň pod Prahu.

Pane Horský a aktualizovat článek s odkazem na celé video odjezdu by nešlo?

Ani nechce věřit, že někdo nechce věřit pohonu kolesy- a díky tomu, že jsou 2 na bocích jimy může i kormidlovat. To nečtete, nevidíte v TV jak lodě teď desítky let, nemůžou jezdit kvůli nízké hladině Labě a 20let dohadujou o stavbě jezu v Děčínské soutěsce, proto-že české lodě a nákladní plavba jsou již téměř zlikvidované. Přečtete si si komentáře na:

http://slowtv.playtvak.cz/unikatni-primy-prenos-lodi-do-hamburku-d9i-/lodi-do-hamburku.aspx?c=A160401_112359_hamburk_plap -jak už v těchto dnech je sucho a musí je přetahovat KOLESOVÝ remorkér.

a odkazy na csplo. Třeba loni mohli lodě plout JEN 53 DNÍ !!!

+1/0
29.4.2016 8:45

J29a69n 82H30o65r51s17k84ý 2526550957855

Rozhodně nešlo!;-D

+2/0
29.4.2016 9:39

M23i22c46h54a69l 80M63i73l88l29e44r 9106262739162

pekny clanek.R^

Pod jinym je v diskuzi nekolik povzdechu o cenach zajezdu takovou lodi. Jak jsem napsal, ricni lodni zajezdy po Evrope nabyvaji na popularite a provozuje je uz cela rada spolecnosti.

Protoze se jedna o malou kapacitu v porovnani se jejich morskymi "kolegynemi", zajezd ricni lodi pri podobnem rezortovem standardu vybaveni a podobne urovni sluzeb a inkluzi jako u morskych, proste stoji podstatne vic, prepocitano na pasazera.

Pro predstavu "Grand European" zajezd Amsterdam - Budapest 15dni/14 noci na lodich spolecnosti Viking (200 pasazeru) stoji mezi GBP 10 595 (pribl. 368 000 CZK) na OSOBU v nejluxusnejsi suite a v nejzadanejsi dobe, cervnu.

Minimum je v listopadu a minimalni cena za kabinu nejnizsiho stupne ( s okenky vbudovanymi tak, ze je z nich videt ven prakticky jen ve stoje) je GBP 2695 na OSOBU (93 700CZK v prepoctu). Podobne ceny jsou u jinych spolecnosti, ktere poradaji ricni zajezdy v Evrope - APT, Scenic, Avalon, Tauck a dalsi.

Tohle jsou zakladni ceny. Viking ale ohlasil asi pred 2 mesici slevy na nektere zajezdy, ktere usetri pasazerum priblizne 50 az 70 000 CZK na osobu. I tak je to velmi drahe.

Pro predstavu jak takovy "Viking longship" vypada, tady je link

http://www.vikingrivercruises.com.au/ships/longships/index.html

Chtel bych jeste dodat, ze zajezdy davaji pasazerum moznost si je prodlouzit 3 dennim pobytem v ruznych evropskych mestech. Napr. ty, ktere ktere zacinali ci konci v Budapesti nebo ve Vidni davaji pasazerum nabidku 3 denniho pobytu v Praze po zajezdu nebo pred jeho zacatkem. Doprava mezi Prahou a Vidni/ Budapesti je obvykle vlakem, nekdy autobusem. Prazsti hotelieri a vubec turisticky prumysl tak vydelava i na ricnich zajezdech na Dunaji.

+11/0
29.4.2016 8:24

P78e84t72r 21S27e90j45k 3523952804223

Včera v článku slibovali přímý přenos vyplutí a cesty, tak stále čekám na"přímý přenos", že aspoň začne od Hlávkéva mostu, aniic, přenos jako je jako je na:

http://slowtv.playtvak.cz/unikatni-primy-prenos-lodi-do-hamburku-d9i-/lodi-do-hamburku.aspx?c=A160401_112359_hamburk_plap

ane jen krátké video s článkem - toje přeci reportáž ata nemá s přímím přenosem nic společného. Docela velké zklamání. RvRv

+1/0
29.4.2016 8:23

J98o92s16e88f 57V27o26l67f55í72k 4978635279313

Tak nevím, já jsem přímý přenos sledoval od vyplutí, přes plavební komoru až za Negreliho viadukt.

+1/0
29.4.2016 8:26

I59v96a 48Z10i34k82e13š90o45v37á 2101784438786

"Kvůli svým rozměrům museli rejdaři snížit její výšku" - tak to nemá chybu. Co to proboha pracuje na úžasné iDnes za úžasné redaktory? Pane Hrone, vraťte se laskavě do základní školy a naučte se používat přivlastňovací zájmena!!

+13/0
29.4.2016 8:20

J93a77n 69H50o72r57s80k70ý 2666100717275

Viděla jste někdy živýho rejdaře, že jste si tak jistá, že to je špatně napsáno?;-D

+4/0
29.4.2016 8:27

J82o58s28e43f 80V30o55l89f66í93k 4968525709973

Co je na tom divného? Lodníci - rejdaři mají přes dva metry, nevešli by se (nesehnutí) pod most, tak uřízli horní palubu lodi.

+6/−1
29.4.2016 8:28
Foto

J18a17r57o78s88l77a82v47a 72K77a12d57l89a69s49o88v40á 9470374178988

Přesně.

+2/0
29.4.2016 9:51

M54i72l11o56š 78D33v53o21ř10á79k 8265787746481

nebude ta akce nejaká propagace od Penty za nově pořízený Deník?

Že by ten průjezd zdymadlama a nízkým profilem na cestě mohli propagovat jako "Vltava - Labe - Press" :- )

+2/0
29.4.2016 8:12

A72r22n87o20š93t 43S45t84á49r40e32k 4402850495774

Nechce se mi věřit, by to poháněla opravdu kolesa... by byli majitelé sami proti sobě. Nejsou tam jen na parádu?

+1/−9
29.4.2016 8:03

M62a58r24t63i98n 62H44o55u31b20a 6533391359718

kolesa jsou na reku lepsi, nez sroub.

i nejvetsi ceky remorker Beskydy nema sroub, ale koleso

+6/0
29.4.2016 8:21

J96o85s78e25f 30M76i76š52k37o43v73s62k69ý 9338691331478

Jak je v článku uvedeno - díky tomu může mít loď nižší ponor. Je to také šetrnější k živočichům. Lodní šrouby vše co se k nim dostane rozmydlí. Majitelé určitě zvážili pro a proti a zvolili výhodnější variantu.

+4/0
29.4.2016 8:22

P47e14t43r 47S31e12j25k 3743852384653

Ani nechce věřit, když tomu někdo nechce věřit. To nečtete, nevidíte v TV jak lodě teď desítky let, nemůžou jezdit kvůli nízké hladině Labě a 20let dohadujou o stavbě jezu v Děčínské soutěsce, proto-že české lodě a nákladní plavba jsou již téměř zlikvidované. Přečtete si si komentáře na:

http://slowtv.playtvak.cz/unikatni-primy-prenos-lodi-do-hamburku-d9i-/lodi-do-hamburku.aspx?c=A160401_112359_hamburk_plap -jak už v těchto dnech je sucho a musí je přetahovat KOLESOVÝ remorkér.

a odkazy na csplo. Třeba loni mohli lodě plout JEN 53 DNÍ !!!

+2/0
29.4.2016 8:35

O65n10d49ř14e20j 22Č51a54p53k24a 6641721103204

V podmínkách, v jakých pluje tahle loď (klidná voda a poměrně nízká rychlost) je koleso snad i účinnější. Nevýhodou proti šroubu je velikost.

+1/0
29.4.2016 15:32

M31a79r89e45k 92T21u85r96n71o16v34e91c 7345752820626

To je na počest Michala Kolesy.

+1/0
1.5.2016 22:44

J49a44n 47M20i85c36h93á68l52e56k 3800255783335

Pěkné.

+4/0
29.4.2016 7:59
Foto

Z81b41y42n36ě98k 32M35e39l91i27c79h67a38r 9425787275879

zas nějaká lidová masová zábava...

+2/−6
29.4.2016 7:45

J75a70n 90H74a30v34r89d33a 2938846301918

Copak, nějaká strana nebo odbory vám vsugerovala, že masa má na vše nárok a všechno je k něčemu jen když je to pro masu?

Btw., na takovou jízdenku pravděpodobně nikdy mít nebudu, přesto jsem nadšen, že takový projekt někdo realizuje a tedy nějaká "malá masa" zaplatí.

Nezávidím (tedy kromě "pozitivního záviděni" těch pohledů na tu přírodu z řeky).

+8/0
29.4.2016 9:41

M45i39c69h28a48l 33M92i58l96l75e60r 9376192519302

vis, ne kazda dovolena je urcena jako zabava pro masy, ani neni financne stavena tak, aby se ji zucastnily masy lidi. Proste nekdo dela tury spojene s pobytem pod stanem a varenim na cestovnim varici, nekdo cestu do Chorvatska s pobytem v apartmanu, kde si sam vari, nekdo jezdi na zajezdy do Thajska, Egypta ci Turecka all inclusive....no a na druhem konci skaly jsou ty nakladne dovolene. Zadne z toho neni nic spatneho a hlavni je, aby si to kazdy uzil podle sve chuti a kapsy a aby si na to vydelal poctivou cestou.

Komousove propagovali falesne rovnostarstvi, ackoliv si ti vysoce postaveni uzivali zivota na vysoke noze, zatimco se snazili lid vtesnat do nejnizsiho spolecneho jmenovatele. Kdo z lidu vybocil z jimi nastaveneho standardu, stal se predmetem pomluv a zavistivych utoku od nekterych pokrivenych charakteru. To by v Cesku uz melo byt davno passe.

+1/0
29.4.2016 11:00

B39l28a97ž60e89j 34M68o14t53y87č57k60a 8167517135150

tak jsem to zdymadlo nestihl, škoda.

0/0
29.4.2016 7:32

J46i14ř46í 56J86a19n49o88t18a 2849685893

brzy ráno je pro mě kolem 4 ranní, no v Praze to mají tak nějak jinak ;-D

+5/−3
29.4.2016 7:28

R98a20d62o64s78l13a59v 15K94l34a40u67d75a 5344268394892

Když jsem v Praze pracoval a hlavně pařil, tak čtvrtá ranní byla pro mě pozdě v noci:-)

+11/0
29.4.2016 7:36

M72i86l17o93š 69D24v33o72ř94á43k 8305777186511

jednak je patek, to znamena, ze uz je vikend. a jednak - den zacina v devet, ne? to pred tim je noc... :- )

+5/0
29.4.2016 8:04

V14l65a78d15i43m35í92r 81D12l90o96u19h22ý 2734782790613

to je zase informace bez který bych nevypil kafe

+1/−9
29.4.2016 7:24

J92a20n 98H45o97r61s95k38ý 2956390917835

Takovou pochvalu ovšem musíte poslat adresně autorovi. Nám ostatním jsou vaše stravovací pobídky šumafuk.:-)

+1/0
29.4.2016 8:19

M69a39r37t85i81n 36H11o96u29b82a 6143961899838

co je zrejme ten duvod, ze to musis komentovat

+4/0
29.4.2016 8:22

J25a95n 60H11o58r92s25k80ý 2366670197165

Proč se "ELBE PRINCESSE" překládá jako "Polabská princezna"? Polabí (dle Wikipedie: "pruh území podél řeky Labe mezi městy Jaroměř a Lovosice") je v češtině přeci jenom trošku něco jiného než Labe.

+1/0
29.4.2016 7:15

M15i14c81h75a47l 94H11r97o42n 5607690337393

Labská princezna, polabská prinzena, princezna Labe... Je to jen mnou zvolený volný překlad, nic hlubšího v tom nehledejte. Nicméně nejste sám, koho to zaráží, takže uznávám, přesvědčili jste mě. Změním to...

+8/−1
29.4.2016 7:25

J47a77n 81H41o19r16s12k54ý 2246450987775

Tak můj příspěvek smažte, ať teď nevypadám jako že jsem si prásknul.;-D

+2/−2
29.4.2016 7:31

M93i79c97h68a88l 12H68r76o75n 5307960247533

:-) Myslím, že to ostatní pochopí...

+3/0
29.4.2016 7:34
Foto

A45n18t94o91n51í63n 35N36e71b21u25ž42e48l26s61k17ý 7605909676820

Chápu dobře. Vy jste to psal. Kdy bude v Ústí nevíte?

0/0
29.4.2016 7:36

M96i53c25h12a39l 52H58r10o55n 5637260797663

Všiml jsem si vašeho stesku níže, snažil jsem se to zjistit, abych vám odpověděl, ale bohužel také bez úspěchu. Minimálně nesdělím konkrétní čas, ale odhadnu: dnes má loď dorazit do Litoměřic, zítra odrazí dále směr Bad Schandau a dále na Drážďany. Odhaduji tedy, že v Ústí by mohla plout někdy během sobotního dopoledne.

+2/0
29.4.2016 7:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.