Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prahu opustila „Labská princezna“, zdymadlo i most jí byly těsné

Z nábřeží Edvarda Beneše v pátek brzy ráno odrazila téměř stometrová loď Elbe Princesse. Kvůli jejím rozměrům museli rejdaři snížit výšku lodi, do plavební komory Praha-Štvanice se vešla natěsno. „Labská princezna“ by letos měla Prahu navštívit ještě třináctkrát, cesta do Berlína ji trvá devět dní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43a34n 58K42o82h12l 4953287981684

Bývaly časy, kdy bylo v Praze princezen plno.. dneska už tam není jediná :-/

0/0
2.5.2016 18:20

L87á85ď31a 55V34r74a89n58ý 7288758208627

Nádherná loď.

Musí to být docela příjemná pohodovka. Řekl bych i pro mne lepší než mořské výletní lodě.

+1/0
30.4.2016 2:24

M26i24c18h64a63l 58M78i23l79l53e11r 9856442469332

kazdy typ "vodnich zajezdu" ma sve plusy a minusy.

Na tech morskych se daji urazit vetsi vzdalenosti a videt exotictejsi mista. Na zamorske lodi je mnohem vic mist na vyber kde jist, pit, kde a cim se zabavovat. Zajezdy jsou podstatne levnejsi, ale je na nich mnohem vice pasazeru. Ovlivni je nepriznive pocasi, morske boure, vysoke vlny, ackoliv kapitani delaji vse pro to, aby se oblastem s momentalne vysokymi vlnami vyhnuli. Jak to udelal kapitan nasi lodi v 2011, kdyz zmenil trasu zajezdu kolem Noveho Zelandu kvuli 10metrovym vlnam. Namisto kolem jizniho cipu NZ a navstevy fjordu na jihozapade jsme se z Lyttletonu otocili na sever a vzali to smer Australie plavbou Cookovou uzinou mezi obema ostrovy, kde vlny byly "jen" 5.5m a to uplne stacilo!

Ricni zajezdy jsou pohodove, spis lazo plazo, mene lidi, ale i mene povyrazeni na palube a mnohem mensi vyber jidel. Zadne vlnobiti ani morske boure, ale muze je nepriznive ovlivnit prilis nizky nebo naopak prilis vysoky stav vod na evropskych a jinych rekach.

Behem stredoevropskych zaplav v 2013 se na lodi mezi Amsterdamem a Budapesti plavila moje teta a kdyz dosahli Rakouska, museli plavbu prerusit a odstehovat se do autobusu. Ty je prepravily po silnici do Budapesti a pak dal do Prahu pro ty, kteri meli v zajezdu 3 dny v Praze. Pak museli dostat nahradu za nedokoncenou cestu. Vloni bylo pro zmenu na nekterych usecich mezi Amsterdamem a Budapesti malo vody a pasazeri museli v jednu dobu cast cesty absolvovat v autobuse (myslim, ze to bylo v useku na Mohanu), nez se nalodili na dalsi lod na Dunaji a dokoncili cestu.

My mame za sebou prozatim 8 zamorskych zajezdu a letos na podzim mame v umyslu zkusit Amsterdam - Budapest na ricni lodi, tak budeme mit moznost porovnat.

0/0
30.4.2016 6:41

M57i20c45h79a95l 37M44i96l97l77e69r 9466302489782

oprava: nez dosahli Rakouska

0/0
30.4.2016 6:42

L24á75ď18a 25V57r47a79n65ý 7878878638457

O mořském cestování na plovoucích hotelech jsem poprvé uvažoval před cca 10 lety. Nakonec jsem od toho ale upustil, když jsem si přečetl itinerář a moc mne to nezaujalo. Většině zábavy co se tam provozuje se vyhýbám i na souši :-). Nakonec by mne zůstal jen bar.

Zato říční hotel to je něco jného, pěkně si sednout dát si kafíčko, moselské a k tomu jen něco k zakousnutí a pořád je na co koukat. Odpovídat mávajícím dětem, sledovat cvrkot na břehu ...

A to že se někde zdržíme jen krátce? Narozdíl od moře, nevadí. Když se mne tam bude líbit, tak dojedu jindy po souši a ubytuji se na pár dní.

No prostě pohoda. :-)

Hodně štěstí na vašich vodních cestách ať slaných nebo sladkovodních. Třeba jednou poplujeme proti sobě. ;-)

+2/0
30.4.2016 10:22

M19i18c72h50a12l 33M87i54l22l93e27r 9986262469282

morske zajezdy provozuje velky pocet lodarskych spolecnosti a itineraru je nespocet, navic v mnoha castech sveta. V tom mnozstvi je mozne najit idealni itinerar - podle delky cesty, navstivenych destinaci, chuti a kapsy kazdeho pasazera. Jsou k dispozici i zajezdy za lidove ceny.

Co se tyce zabavy na lodi - k dispozici je tolik programu a tolik ruznych aktivit, ze je mozne rici, ze kazdy pasazer ma moznost si udelat dovolenou podle vlastnich chuti a zajmu. Nikdo ho do niceho nenuti. Clovek prijde na lod, usadi se v kabine (nejlepe s balkonem), vybali jednou na celou cestu a je panem sveho casu. Jist a pit muze kdykoliv, prakticky 24/7, spat take. Plati, ze cim vetsi lod, tim vic atrakci.

Nam vyhovuje nejlepe lod mensi az stredni velikosti, 600- 2000 pasazeru a velikosti od 30tisic do 100 -110 tisic tun. Zalezi na trase a destinacich. Napr. kolem Francouzske Polynezie byla nejlepsi Tahitian Princess (30tisic tun a 600 pasazeru), dnes tam jezdi jeji sesterska lod Pacific Princess. Na delsi cesty je zas lepsi vetsi lod.

Samozrejme, ze cim vetsi kolos, tim vic vychytavek, ale my necestujeme s detmi, tak nepotrebujeme Disneyland, horolezecke steny, megaskluzavky, kluziste na brusleni ani obchodni mall s mnoha obchody, tudiz nas ty velke lodi nijak nelakaji. Nase dosavadni cestuy vedly nejvic do Tichomori, kam mame z Australie nejbliz, podel zapadniho pobrezi Australie do jihovychodni Asie a take jednou ve Stredomori mezi Benatkami a Barcelonou. Manzelka by priste chtela na zapadni pobrezi USA a Aljasku.

0/0
30.4.2016 14:29

M79a30r65t60i11n 53K43a32r61á16s30e69k 1258424629964

hmm, nízká hladina na přirozené řece a ještě navíc zvednutá jezy. Kolikpak vody asi bude v plavebním kanále, Dunaj-Odra-Labe, když i v řekách je jí málo?

+1/0
29.4.2016 13:06

Z98d39e49n55e43k 61V68r60b73a 8789455553357

Moc jí tam být nemusí - průtok vody umělým kanálem o pevně dané šířce stačí udržovat na "ekologickém" limitu (aby tam voda nesmrděla) a výšku hladiny lze téměř vždy plně regulovat. Technicky lze umělý vodní kanál i úplně uzavřít a vypustit, i když prakticky to nepřichází v úvahu kvůli ekologii. U řek to je složitější, protože koryto řeky není umělá vodní stavba - je zbytečně široká kvůli občasným vyšším stavům a tok ani nelze plně regulovat, natož třeba i úplně uzavřít. Nedostatku vody bych se rozhodně neobával, spíše to je za současných deficitních rozpočtů ekonomický nesmysl. Jako investice do budoucna v době hojnosti bych to bral.

0/0
4.5.2016 17:26

M31a95r30t39i48n 62K28a69r18á42s79e57k 1168294169784

Před dvěma roky mi technicky úplně vypustili Elblagsko Ostrodský kanál s lodními výtahy v Polsku, takže jsem se tam na něj jel podívat dost zbytečně. Samozřejmě na webu nebyla žádná informace o tom, že bude celý rok bez vody. Takže ano, jde to. Jen mi přijde dílo takového rozsahu o dost složitější udržovat zavodněné, než třeba Baťův kanál, který je víceméně dalším ramenem Moravy. Zvlášť na rozvodí, kde se to bude muset napájen z nějakých malých zdrojů.

0/0
5.5.2016 14:40

P70a80v34e51l 78H84e46k 8297476873401

Měli ste na ni přilepit štěnici, aby byla znát její aktuální pozice. Jak rychle pluje a v kolik večer má být v Litoměřicích?

0/0
29.4.2016 9:34

L73e31o97š 42E91x69n53e26r 6606938483287

"Labní princezna" nemá GPS, dle níž by se dala vystopovat? 8-o

0/0
29.4.2016 9:36

P21e32t58r 45B21r78i47x 5101811202

Ty ceny jsou samozřejmě pro nás děsný. Ale loď je opravdu krasavice, fakt nádhera. R^

+3/0
29.4.2016 9:30

J54a54r72o65s83l54a95v 53D51r54o11b43n80ý 6816778687577

s platem 100 USD na den je to normální

+1/0
29.4.2016 10:12

M58i73c36h45a35l 54M29i39l13l59e72r 9246692119762

ehhhhmmm.... tak USD 100 na den by nejenze nekoupilo zajezd na ricni zajezdni lodi, ktery vyjde v prumeru na USD 500 za osobu /den (USD 1000za kabinu/den, pokud se to nekoupi ve sleve), ale ani znacne levnejsi morsky zajezd na jedne z podstatne vetsich morskych lodich, kde prumerna cena zajezdu s ubytovanim v prumerne kabine s balkonem vyjde tak USD150 az 230 na osobu a den. V tom je zapocitana strava a zabava, ale ne piti, espresso kava, koktajly, vylety a specializovane restaurace.

Predpokladam ale, ze mozna mas na mysli, ze z platu USD 100 na den se lepe na takove zajezdy setri a v tom mas pravdu.

0/0
29.4.2016 10:48

D61a36n30i26e31l 46M25u79n60z76a49r 1519738692766

$ 100.00 NA HODINU,... ZA $ 12.50 NA HODINU BYSTE DO BERLINA JEL V NECKACH!

0/0
29.4.2016 16:54

M57i11c39h95a69l 41M34i60l80l27e36r 9406382349662

recenze lodi

http://www.rivercruiseadvisor.com/cruise-companies/croisieurope/elbe-princesse/

0/0
29.4.2016 13:24

L50a90d81i85s73l78a15v 26A41n36d42r51l89e 8296541936529

Ta cena za devíti-denní plavbu je docela raketa,ale jen z pohledu běžné české výplatní pásky. V Německu a ve vyspělé části Evropy je to jedna výplata.

+4/0
29.4.2016 9:14

P89e60t84r 12S47e22j10k 3463642664873

No měl jsem představu že přenos bude třeba do Mělníka, nebo aspoň pod Prahu.

Pane Horský a aktualizovat článek s odkazem na celé video odjezdu by nešlo?

Ani nechce věřit, že někdo nechce věřit pohonu kolesy- a díky tomu, že jsou 2 na bocích jimy může i kormidlovat. To nečtete, nevidíte v TV jak lodě teď desítky let, nemůžou jezdit kvůli nízké hladině Labě a 20let dohadujou o stavbě jezu v Děčínské soutěsce, proto-že české lodě a nákladní plavba jsou již téměř zlikvidované. Přečtete si si komentáře na:

http://slowtv.playtvak.cz/unikatni-primy-prenos-lodi-do-hamburku-d9i-/lodi-do-hamburku.aspx?c=A160401_112359_hamburk_plap -jak už v těchto dnech je sucho a musí je přetahovat KOLESOVÝ remorkér.

a odkazy na csplo. Třeba loni mohli lodě plout JEN 53 DNÍ !!!

+1/0
29.4.2016 8:45

J91a70n 65H97o53r29s47k24ý 2846330787935

Rozhodně nešlo!;-D

+2/0
29.4.2016 9:39

M70i37c60h90a52l 98M96i27l38l36e17r 9846442819752

pekny clanek.R^

Pod jinym je v diskuzi nekolik povzdechu o cenach zajezdu takovou lodi. Jak jsem napsal, ricni lodni zajezdy po Evrope nabyvaji na popularite a provozuje je uz cela rada spolecnosti.

Protoze se jedna o malou kapacitu v porovnani se jejich morskymi "kolegynemi", zajezd ricni lodi pri podobnem rezortovem standardu vybaveni a podobne urovni sluzeb a inkluzi jako u morskych, proste stoji podstatne vic, prepocitano na pasazera.

Pro predstavu "Grand European" zajezd Amsterdam - Budapest 15dni/14 noci na lodich spolecnosti Viking (200 pasazeru) stoji mezi GBP 10 595 (pribl. 368 000 CZK) na OSOBU v nejluxusnejsi suite a v nejzadanejsi dobe, cervnu.

Minimum je v listopadu a minimalni cena za kabinu nejnizsiho stupne ( s okenky vbudovanymi tak, ze je z nich videt ven prakticky jen ve stoje) je GBP 2695 na OSOBU (93 700CZK v prepoctu). Podobne ceny jsou u jinych spolecnosti, ktere poradaji ricni zajezdy v Evrope - APT, Scenic, Avalon, Tauck a dalsi.

Tohle jsou zakladni ceny. Viking ale ohlasil asi pred 2 mesici slevy na nektere zajezdy, ktere usetri pasazerum priblizne 50 az 70 000 CZK na osobu. I tak je to velmi drahe.

Pro predstavu jak takovy "Viking longship" vypada, tady je link

http://www.vikingrivercruises.com.au/ships/longships/index.html

Chtel bych jeste dodat, ze zajezdy davaji pasazerum moznost si je prodlouzit 3 dennim pobytem v ruznych evropskych mestech. Napr. ty, ktere ktere zacinali ci konci v Budapesti nebo ve Vidni davaji pasazerum nabidku 3 denniho pobytu v Praze po zajezdu nebo pred jeho zacatkem. Doprava mezi Prahou a Vidni/ Budapesti je obvykle vlakem, nekdy autobusem. Prazsti hotelieri a vubec turisticky prumysl tak vydelava i na ricnich zajezdech na Dunaji.

+11/0
29.4.2016 8:24

P89e15t78r 48S60e78j67k 3603742474503

Včera v článku slibovali přímý přenos vyplutí a cesty, tak stále čekám na"přímý přenos", že aspoň začne od Hlávkéva mostu, aniic, přenos jako je jako je na:

http://slowtv.playtvak.cz/unikatni-primy-prenos-lodi-do-hamburku-d9i-/lodi-do-hamburku.aspx?c=A160401_112359_hamburk_plap

ane jen krátké video s článkem - toje přeci reportáž ata nemá s přímím přenosem nic společného. Docela velké zklamání. RvRv

+1/0
29.4.2016 8:23

J79o33s30e11f 73V14o74l75f61í33k 4528515719853

Tak nevím, já jsem přímý přenos sledoval od vyplutí, přes plavební komoru až za Negreliho viadukt.

+1/0
29.4.2016 8:26

I73v23a 88Z93i52k36e71š46o44v12á 2421184428726

"Kvůli svým rozměrům museli rejdaři snížit její výšku" - tak to nemá chybu. Co to proboha pracuje na úžasné iDnes za úžasné redaktory? Pane Hrone, vraťte se laskavě do základní školy a naučte se používat přivlastňovací zájmena!!

+13/0
29.4.2016 8:20

J24a31n 75H80o32r91s34k58ý 2756570137855

Viděla jste někdy živýho rejdaře, že jste si tak jistá, že to je špatně napsáno?;-D

+4/0
29.4.2016 8:27

J83o70s77e11f 24V52o55l95f19í16k 4818865619583

Co je na tom divného? Lodníci - rejdaři mají přes dva metry, nevešli by se (nesehnutí) pod most, tak uřízli horní palubu lodi.

+6/−1
29.4.2016 8:28
Foto

J55a37r95o58s64l38a11v42a 66K28a59d37l29a95s14o50v30á 9630454758788

Přesně.

+2/0
29.4.2016 9:51

M67i59l60o41š 64D17v28o29ř68á35k 8655737506141

nebude ta akce nejaká propagace od Penty za nově pořízený Deník?

Že by ten průjezd zdymadlama a nízkým profilem na cestě mohli propagovat jako "Vltava - Labe - Press" :- )

+2/0
29.4.2016 8:12

A71r98n29o30š16t 36S29t41á75r67e56k 4332940685894

Nechce se mi věřit, by to poháněla opravdu kolesa... by byli majitelé sami proti sobě. Nejsou tam jen na parádu?

+1/−9
29.4.2016 8:03

M20a76r45t40i94n 20H60o27u89b14a 6773691769588

kolesa jsou na reku lepsi, nez sroub.

i nejvetsi ceky remorker Beskydy nema sroub, ale koleso

+6/0
29.4.2016 8:21

J10o40s67e93f 40M40i10š25k91o46v56s57k61ý 9328401981878

Jak je v článku uvedeno - díky tomu může mít loď nižší ponor. Je to také šetrnější k živočichům. Lodní šrouby vše co se k nim dostane rozmydlí. Majitelé určitě zvážili pro a proti a zvolili výhodnější variantu.

+4/0
29.4.2016 8:22

P48e70t94r 72S65e74j63k 3723682414143

Ani nechce věřit, když tomu někdo nechce věřit. To nečtete, nevidíte v TV jak lodě teď desítky let, nemůžou jezdit kvůli nízké hladině Labě a 20let dohadujou o stavbě jezu v Děčínské soutěsce, proto-že české lodě a nákladní plavba jsou již téměř zlikvidované. Přečtete si si komentáře na:

http://slowtv.playtvak.cz/unikatni-primy-prenos-lodi-do-hamburku-d9i-/lodi-do-hamburku.aspx?c=A160401_112359_hamburk_plap -jak už v těchto dnech je sucho a musí je přetahovat KOLESOVÝ remorkér.

a odkazy na csplo. Třeba loni mohli lodě plout JEN 53 DNÍ !!!

+2/0
29.4.2016 8:35

O19n69d87ř45e24j 62Č16a90p97k33a 6641101953794

V podmínkách, v jakých pluje tahle loď (klidná voda a poměrně nízká rychlost) je koleso snad i účinnější. Nevýhodou proti šroubu je velikost.

+1/0
29.4.2016 15:32

M46a44r24e12k 73T14u69r38n80o47v69e87c 7195382440946

To je na počest Michala Kolesy.

+1/0
1.5.2016 22:44

J37a64n 75M37i56c59h41á46l86e72k 3860265463815

Pěkné.

+4/0
29.4.2016 7:59
Foto

Z57b72y71n17ě65k 78M83e36l33i26c11h45a65r 9285177425259

zas nějaká lidová masová zábava...

+2/−6
29.4.2016 7:45

J46a12n 87H93a30v15r68d24a 2698176671518

Copak, nějaká strana nebo odbory vám vsugerovala, že masa má na vše nárok a všechno je k něčemu jen když je to pro masu?

Btw., na takovou jízdenku pravděpodobně nikdy mít nebudu, přesto jsem nadšen, že takový projekt někdo realizuje a tedy nějaká "malá masa" zaplatí.

Nezávidím (tedy kromě "pozitivního záviděni" těch pohledů na tu přírodu z řeky).

+8/0
29.4.2016 9:41

M41i66c81h64a93l 30M32i16l61l65e72r 9866702849912

vis, ne kazda dovolena je urcena jako zabava pro masy, ani neni financne stavena tak, aby se ji zucastnily masy lidi. Proste nekdo dela tury spojene s pobytem pod stanem a varenim na cestovnim varici, nekdo cestu do Chorvatska s pobytem v apartmanu, kde si sam vari, nekdo jezdi na zajezdy do Thajska, Egypta ci Turecka all inclusive....no a na druhem konci skaly jsou ty nakladne dovolene. Zadne z toho neni nic spatneho a hlavni je, aby si to kazdy uzil podle sve chuti a kapsy a aby si na to vydelal poctivou cestou.

Komousove propagovali falesne rovnostarstvi, ackoliv si ti vysoce postaveni uzivali zivota na vysoke noze, zatimco se snazili lid vtesnat do nejnizsiho spolecneho jmenovatele. Kdo z lidu vybocil z jimi nastaveneho standardu, stal se predmetem pomluv a zavistivych utoku od nekterych pokrivenych charakteru. To by v Cesku uz melo byt davno passe.

+1/0
29.4.2016 11:00

B10l32a43ž40e11j 31M54o78t82y30č44k55a 8847767865600

tak jsem to zdymadlo nestihl, škoda.

0/0
29.4.2016 7:32

J20i68ř66í 26J58a58n13o98t46a 2519485933

brzy ráno je pro mě kolem 4 ranní, no v Praze to mají tak nějak jinak ;-D

+5/−3
29.4.2016 7:28

R23a94d35o38s57l27a96v 38K76l17a44u18d10a 5654608204252

Když jsem v Praze pracoval a hlavně pařil, tak čtvrtá ranní byla pro mě pozdě v noci:-)

+11/0
29.4.2016 7:36

M46i11l71o16š 79D94v98o20ř74á33k 8435167836811

jednak je patek, to znamena, ze uz je vikend. a jednak - den zacina v devet, ne? to pred tim je noc... :- )

+5/0
29.4.2016 8:04

V96l32a17d36i44m35í30r 59D58l47o39u42h22ý 2394882190243

to je zase informace bez který bych nevypil kafe

+1/−9
29.4.2016 7:24

J49a13n 43H85o41r33s57k22ý 2336290587615

Takovou pochvalu ovšem musíte poslat adresně autorovi. Nám ostatním jsou vaše stravovací pobídky šumafuk.:-)

+1/0
29.4.2016 8:19

M27a86r63t53i73n 38H34o28u67b37a 6123871129748

co je zrejme ten duvod, ze to musis komentovat

+4/0
29.4.2016 8:22

J50a55n 30H57o69r76s61k92ý 2536960697415

Proč se "ELBE PRINCESSE" překládá jako "Polabská princezna"? Polabí (dle Wikipedie: "pruh území podél řeky Labe mezi městy Jaroměř a Lovosice") je v češtině přeci jenom trošku něco jiného než Labe.

+1/0
29.4.2016 7:15

M93i88c31h94a20l 77H18r36o39n 5887770247353

Labská princezna, polabská prinzena, princezna Labe... Je to jen mnou zvolený volný překlad, nic hlubšího v tom nehledejte. Nicméně nejste sám, koho to zaráží, takže uznávám, přesvědčili jste mě. Změním to...

+8/−1
29.4.2016 7:25

J74a45n 44H84o25r83s74k57ý 2386440547465

Tak můj příspěvek smažte, ať teď nevypadám jako že jsem si prásknul.;-D

+2/−2
29.4.2016 7:31

M82i73c37h14a57l 19H12r60o29n 5417630857733

:-) Myslím, že to ostatní pochopí...

+3/0
29.4.2016 7:34

A48n79t92o90n96í41n 29N90e67b91u61ž35e27l18s61k83ý 7265199236730

Chápu dobře. Vy jste to psal. Kdy bude v Ústí nevíte?

0/0
29.4.2016 7:36

M65i74c33h71a52l 64H60r72o66n 5257720837253

Všiml jsem si vašeho stesku níže, snažil jsem se to zjistit, abych vám odpověděl, ale bohužel také bez úspěchu. Minimálně nesdělím konkrétní čas, ale odhadnu: dnes má loď dorazit do Litoměřic, zítra odrazí dále směr Bad Schandau a dále na Drážďany. Odhaduji tedy, že v Ústí by mohla plout někdy během sobotního dopoledne.

+2/0
29.4.2016 7:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.