Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prahu opustila „Labská princezna“, zdymadlo i most jí byly těsné

Z nábřeží Edvarda Beneše v pátek brzy ráno odrazila téměř stometrová loď Elbe Princesse. Kvůli jejím rozměrům museli rejdaři snížit výšku lodi, do plavební komory Praha-Štvanice se vešla natěsno. „Labská princezna“ by letos měla Prahu navštívit ještě třináctkrát, cesta do Berlína ji trvá devět dní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a77n 27K49o32h55l 4113887351564

Bývaly časy, kdy bylo v Praze princezen plno.. dneska už tam není jediná :-/

0/0
2.5.2016 18:20

L35á58ď36a 22V85r19a50n28ý 7688488988957

Nádherná loď.

Musí to být docela příjemná pohodovka. Řekl bych i pro mne lepší než mořské výletní lodě.

+1/0
30.4.2016 2:24

M80i95c56h25a62l 61M75i16l47l28e41r 9256862549612

kazdy typ "vodnich zajezdu" ma sve plusy a minusy.

Na tech morskych se daji urazit vetsi vzdalenosti a videt exotictejsi mista. Na zamorske lodi je mnohem vic mist na vyber kde jist, pit, kde a cim se zabavovat. Zajezdy jsou podstatne levnejsi, ale je na nich mnohem vice pasazeru. Ovlivni je nepriznive pocasi, morske boure, vysoke vlny, ackoliv kapitani delaji vse pro to, aby se oblastem s momentalne vysokymi vlnami vyhnuli. Jak to udelal kapitan nasi lodi v 2011, kdyz zmenil trasu zajezdu kolem Noveho Zelandu kvuli 10metrovym vlnam. Namisto kolem jizniho cipu NZ a navstevy fjordu na jihozapade jsme se z Lyttletonu otocili na sever a vzali to smer Australie plavbou Cookovou uzinou mezi obema ostrovy, kde vlny byly "jen" 5.5m a to uplne stacilo!

Ricni zajezdy jsou pohodove, spis lazo plazo, mene lidi, ale i mene povyrazeni na palube a mnohem mensi vyber jidel. Zadne vlnobiti ani morske boure, ale muze je nepriznive ovlivnit prilis nizky nebo naopak prilis vysoky stav vod na evropskych a jinych rekach.

Behem stredoevropskych zaplav v 2013 se na lodi mezi Amsterdamem a Budapesti plavila moje teta a kdyz dosahli Rakouska, museli plavbu prerusit a odstehovat se do autobusu. Ty je prepravily po silnici do Budapesti a pak dal do Prahu pro ty, kteri meli v zajezdu 3 dny v Praze. Pak museli dostat nahradu za nedokoncenou cestu. Vloni bylo pro zmenu na nekterych usecich mezi Amsterdamem a Budapesti malo vody a pasazeri museli v jednu dobu cast cesty absolvovat v autobuse (myslim, ze to bylo v useku na Mohanu), nez se nalodili na dalsi lod na Dunaji a dokoncili cestu.

My mame za sebou prozatim 8 zamorskych zajezdu a letos na podzim mame v umyslu zkusit Amsterdam - Budapest na ricni lodi, tak budeme mit moznost porovnat.

0/0
30.4.2016 6:41

M51i64c55h96a40l 85M46i61l58l25e44r 9516122549382

oprava: nez dosahli Rakouska

0/0
30.4.2016 6:42

L19á32ď87a 55V96r30a92n17ý 7918488228297

O mořském cestování na plovoucích hotelech jsem poprvé uvažoval před cca 10 lety. Nakonec jsem od toho ale upustil, když jsem si přečetl itinerář a moc mne to nezaujalo. Většině zábavy co se tam provozuje se vyhýbám i na souši :-). Nakonec by mne zůstal jen bar.

Zato říční hotel to je něco jného, pěkně si sednout dát si kafíčko, moselské a k tomu jen něco k zakousnutí a pořád je na co koukat. Odpovídat mávajícím dětem, sledovat cvrkot na břehu ...

A to že se někde zdržíme jen krátce? Narozdíl od moře, nevadí. Když se mne tam bude líbit, tak dojedu jindy po souši a ubytuji se na pár dní.

No prostě pohoda. :-)

Hodně štěstí na vašich vodních cestách ať slaných nebo sladkovodních. Třeba jednou poplujeme proti sobě. ;-)

+2/0
30.4.2016 10:22

M19i16c26h21a35l 41M56i98l63l23e50r 9676202439432

morske zajezdy provozuje velky pocet lodarskych spolecnosti a itineraru je nespocet, navic v mnoha castech sveta. V tom mnozstvi je mozne najit idealni itinerar - podle delky cesty, navstivenych destinaci, chuti a kapsy kazdeho pasazera. Jsou k dispozici i zajezdy za lidove ceny.

Co se tyce zabavy na lodi - k dispozici je tolik programu a tolik ruznych aktivit, ze je mozne rici, ze kazdy pasazer ma moznost si udelat dovolenou podle vlastnich chuti a zajmu. Nikdo ho do niceho nenuti. Clovek prijde na lod, usadi se v kabine (nejlepe s balkonem), vybali jednou na celou cestu a je panem sveho casu. Jist a pit muze kdykoliv, prakticky 24/7, spat take. Plati, ze cim vetsi lod, tim vic atrakci.

Nam vyhovuje nejlepe lod mensi az stredni velikosti, 600- 2000 pasazeru a velikosti od 30tisic do 100 -110 tisic tun. Zalezi na trase a destinacich. Napr. kolem Francouzske Polynezie byla nejlepsi Tahitian Princess (30tisic tun a 600 pasazeru), dnes tam jezdi jeji sesterska lod Pacific Princess. Na delsi cesty je zas lepsi vetsi lod.

Samozrejme, ze cim vetsi kolos, tim vic vychytavek, ale my necestujeme s detmi, tak nepotrebujeme Disneyland, horolezecke steny, megaskluzavky, kluziste na brusleni ani obchodni mall s mnoha obchody, tudiz nas ty velke lodi nijak nelakaji. Nase dosavadni cestuy vedly nejvic do Tichomori, kam mame z Australie nejbliz, podel zapadniho pobrezi Australie do jihovychodni Asie a take jednou ve Stredomori mezi Benatkami a Barcelonou. Manzelka by priste chtela na zapadni pobrezi USA a Aljasku.

0/0
30.4.2016 14:29

M96a98r28t20i72n 61K19a18r19á36s40e57k 1408584569624

hmm, nízká hladina na přirozené řece a ještě navíc zvednutá jezy. Kolikpak vody asi bude v plavebním kanále, Dunaj-Odra-Labe, když i v řekách je jí málo?

+1/0
29.4.2016 13:06

Z57d27e66n37e55k 42V14r18b19a 8549555733957

Moc jí tam být nemusí - průtok vody umělým kanálem o pevně dané šířce stačí udržovat na "ekologickém" limitu (aby tam voda nesmrděla) a výšku hladiny lze téměř vždy plně regulovat. Technicky lze umělý vodní kanál i úplně uzavřít a vypustit, i když prakticky to nepřichází v úvahu kvůli ekologii. U řek to je složitější, protože koryto řeky není umělá vodní stavba - je zbytečně široká kvůli občasným vyšším stavům a tok ani nelze plně regulovat, natož třeba i úplně uzavřít. Nedostatku vody bych se rozhodně neobával, spíše to je za současných deficitních rozpočtů ekonomický nesmysl. Jako investice do budoucna v době hojnosti bych to bral.

0/0
4.5.2016 17:26

M80a29r44t62i85n 94K17a73r38á48s66e10k 1968174839934

Před dvěma roky mi technicky úplně vypustili Elblagsko Ostrodský kanál s lodními výtahy v Polsku, takže jsem se tam na něj jel podívat dost zbytečně. Samozřejmě na webu nebyla žádná informace o tom, že bude celý rok bez vody. Takže ano, jde to. Jen mi přijde dílo takového rozsahu o dost složitější udržovat zavodněné, než třeba Baťův kanál, který je víceméně dalším ramenem Moravy. Zvlášť na rozvodí, kde se to bude muset napájen z nějakých malých zdrojů.

0/0
5.5.2016 14:40

P83a26v50e16l 59H92e50k 8537166873641

Měli ste na ni přilepit štěnici, aby byla znát její aktuální pozice. Jak rychle pluje a v kolik večer má být v Litoměřicích?

0/0
29.4.2016 9:34

L93e20o11š 28E16x44n22e37r 6166958933537

"Labní princezna" nemá GPS, dle níž by se dala vystopovat? 8-o

0/0
29.4.2016 9:36

P62e48t88r 29B78r98i36x 5571341292

Ty ceny jsou samozřejmě pro nás děsný. Ale loď je opravdu krasavice, fakt nádhera. R^

+3/0
29.4.2016 9:30

J23a35r38o15s67l45a87v 78D90r56o97b39n23ý 6636368307597

s platem 100 USD na den je to normální

+1/0
29.4.2016 10:12

M65i83c79h76a97l 89M71i86l66l70e73r 9716532789402

ehhhhmmm.... tak USD 100 na den by nejenze nekoupilo zajezd na ricni zajezdni lodi, ktery vyjde v prumeru na USD 500 za osobu /den (USD 1000za kabinu/den, pokud se to nekoupi ve sleve), ale ani znacne levnejsi morsky zajezd na jedne z podstatne vetsich morskych lodich, kde prumerna cena zajezdu s ubytovanim v prumerne kabine s balkonem vyjde tak USD150 az 230 na osobu a den. V tom je zapocitana strava a zabava, ale ne piti, espresso kava, koktajly, vylety a specializovane restaurace.

Predpokladam ale, ze mozna mas na mysli, ze z platu USD 100 na den se lepe na takove zajezdy setri a v tom mas pravdu.

0/0
29.4.2016 10:48

D40a73n95i75e88l 11M75u76n48z37a14r 1469558322356

$ 100.00 NA HODINU,... ZA $ 12.50 NA HODINU BYSTE DO BERLINA JEL V NECKACH!

0/0
29.4.2016 16:54

M34i91c57h48a70l 72M53i52l24l44e65r 9276102739242

recenze lodi

http://www.rivercruiseadvisor.com/cruise-companies/croisieurope/elbe-princesse/

0/0
29.4.2016 13:24

L17a47d77i67s98l48a66v 60A40n58d88r17l40e 8496931526269

Ta cena za devíti-denní plavbu je docela raketa,ale jen z pohledu běžné české výplatní pásky. V Německu a ve vyspělé části Evropy je to jedna výplata.

+4/0
29.4.2016 9:14

P64e40t45r 80S23e14j18k 3663852314803

No měl jsem představu že přenos bude třeba do Mělníka, nebo aspoň pod Prahu.

Pane Horský a aktualizovat článek s odkazem na celé video odjezdu by nešlo?

Ani nechce věřit, že někdo nechce věřit pohonu kolesy- a díky tomu, že jsou 2 na bocích jimy může i kormidlovat. To nečtete, nevidíte v TV jak lodě teď desítky let, nemůžou jezdit kvůli nízké hladině Labě a 20let dohadujou o stavbě jezu v Děčínské soutěsce, proto-že české lodě a nákladní plavba jsou již téměř zlikvidované. Přečtete si si komentáře na:

http://slowtv.playtvak.cz/unikatni-primy-prenos-lodi-do-hamburku-d9i-/lodi-do-hamburku.aspx?c=A160401_112359_hamburk_plap -jak už v těchto dnech je sucho a musí je přetahovat KOLESOVÝ remorkér.

a odkazy na csplo. Třeba loni mohli lodě plout JEN 53 DNÍ !!!

+1/0
29.4.2016 8:45

J40a32n 83H74o13r34s30k66ý 2686870327865

Rozhodně nešlo!;-D

+2/0
29.4.2016 9:39

M67i40c26h89a81l 65M23i12l30l91e49r 9626692379422

pekny clanek.R^

Pod jinym je v diskuzi nekolik povzdechu o cenach zajezdu takovou lodi. Jak jsem napsal, ricni lodni zajezdy po Evrope nabyvaji na popularite a provozuje je uz cela rada spolecnosti.

Protoze se jedna o malou kapacitu v porovnani se jejich morskymi "kolegynemi", zajezd ricni lodi pri podobnem rezortovem standardu vybaveni a podobne urovni sluzeb a inkluzi jako u morskych, proste stoji podstatne vic, prepocitano na pasazera.

Pro predstavu "Grand European" zajezd Amsterdam - Budapest 15dni/14 noci na lodich spolecnosti Viking (200 pasazeru) stoji mezi GBP 10 595 (pribl. 368 000 CZK) na OSOBU v nejluxusnejsi suite a v nejzadanejsi dobe, cervnu.

Minimum je v listopadu a minimalni cena za kabinu nejnizsiho stupne ( s okenky vbudovanymi tak, ze je z nich videt ven prakticky jen ve stoje) je GBP 2695 na OSOBU (93 700CZK v prepoctu). Podobne ceny jsou u jinych spolecnosti, ktere poradaji ricni zajezdy v Evrope - APT, Scenic, Avalon, Tauck a dalsi.

Tohle jsou zakladni ceny. Viking ale ohlasil asi pred 2 mesici slevy na nektere zajezdy, ktere usetri pasazerum priblizne 50 az 70 000 CZK na osobu. I tak je to velmi drahe.

Pro predstavu jak takovy "Viking longship" vypada, tady je link

http://www.vikingrivercruises.com.au/ships/longships/index.html

Chtel bych jeste dodat, ze zajezdy davaji pasazerum moznost si je prodlouzit 3 dennim pobytem v ruznych evropskych mestech. Napr. ty, ktere ktere zacinali ci konci v Budapesti nebo ve Vidni davaji pasazerum nabidku 3 denniho pobytu v Praze po zajezdu nebo pred jeho zacatkem. Doprava mezi Prahou a Vidni/ Budapesti je obvykle vlakem, nekdy autobusem. Prazsti hotelieri a vubec turisticky prumysl tak vydelava i na ricnich zajezdech na Dunaji.

+11/0
29.4.2016 8:24

P93e42t69r 10S22e26j84k 3303182744233

Včera v článku slibovali přímý přenos vyplutí a cesty, tak stále čekám na"přímý přenos", že aspoň začne od Hlávkéva mostu, aniic, přenos jako je jako je na:

http://slowtv.playtvak.cz/unikatni-primy-prenos-lodi-do-hamburku-d9i-/lodi-do-hamburku.aspx?c=A160401_112359_hamburk_plap

ane jen krátké video s článkem - toje přeci reportáž ata nemá s přímím přenosem nic společného. Docela velké zklamání. RvRv

+1/0
29.4.2016 8:23

J14o15s29e36f 82V38o41l53f77í50k 4958235359113

Tak nevím, já jsem přímý přenos sledoval od vyplutí, přes plavební komoru až za Negreliho viadukt.

+1/0
29.4.2016 8:26

I72v29a 59Z48i82k30e15š74o91v35á 2341984868196

"Kvůli svým rozměrům museli rejdaři snížit její výšku" - tak to nemá chybu. Co to proboha pracuje na úžasné iDnes za úžasné redaktory? Pane Hrone, vraťte se laskavě do základní školy a naučte se používat přivlastňovací zájmena!!

+13/0
29.4.2016 8:20

J69a81n 20H18o25r67s60k17ý 2826930187205

Viděla jste někdy živýho rejdaře, že jste si tak jistá, že to je špatně napsáno?;-D

+4/0
29.4.2016 8:27

J30o25s58e91f 96V28o43l98f49í96k 4358815349533

Co je na tom divného? Lodníci - rejdaři mají přes dva metry, nevešli by se (nesehnutí) pod most, tak uřízli horní palubu lodi.

+6/−1
29.4.2016 8:28
Foto

J17a38r23o92s12l82a51v31a 83K95a39d86l97a67s49o65v45á 9650394718108

Přesně.

+2/0
29.4.2016 9:51

M89i25l98o38š 15D65v86o69ř71á56k 8385837716591

nebude ta akce nejaká propagace od Penty za nově pořízený Deník?

Že by ten průjezd zdymadlama a nízkým profilem na cestě mohli propagovat jako "Vltava - Labe - Press" :- )

+2/0
29.4.2016 8:12

A31r92n88o91š34t 68S98t41á62r61e20k 4302740595834

Nechce se mi věřit, by to poháněla opravdu kolesa... by byli majitelé sami proti sobě. Nejsou tam jen na parádu?

+1/−9
29.4.2016 8:03

M60a68r51t61i53n 27H23o24u64b95a 6273631609218

kolesa jsou na reku lepsi, nez sroub.

i nejvetsi ceky remorker Beskydy nema sroub, ale koleso

+6/0
29.4.2016 8:21

J49o11s13e35f 17M27i71š55k73o14v13s10k57ý 9628461281848

Jak je v článku uvedeno - díky tomu může mít loď nižší ponor. Je to také šetrnější k živočichům. Lodní šrouby vše co se k nim dostane rozmydlí. Majitelé určitě zvážili pro a proti a zvolili výhodnější variantu.

+4/0
29.4.2016 8:22

P89e37t84r 21S86e85j31k 3283412184783

Ani nechce věřit, když tomu někdo nechce věřit. To nečtete, nevidíte v TV jak lodě teď desítky let, nemůžou jezdit kvůli nízké hladině Labě a 20let dohadujou o stavbě jezu v Děčínské soutěsce, proto-že české lodě a nákladní plavba jsou již téměř zlikvidované. Přečtete si si komentáře na:

http://slowtv.playtvak.cz/unikatni-primy-prenos-lodi-do-hamburku-d9i-/lodi-do-hamburku.aspx?c=A160401_112359_hamburk_plap -jak už v těchto dnech je sucho a musí je přetahovat KOLESOVÝ remorkér.

a odkazy na csplo. Třeba loni mohli lodě plout JEN 53 DNÍ !!!

+2/0
29.4.2016 8:35

O34n94d17ř14e47j 29Č22a60p17k93a 6661411213144

V podmínkách, v jakých pluje tahle loď (klidná voda a poměrně nízká rychlost) je koleso snad i účinnější. Nevýhodou proti šroubu je velikost.

+1/0
29.4.2016 15:32

M94a47r58e52k 68T59u76r45n20o36v36e75c 7985622250806

To je na počest Michala Kolesy.

+1/0
1.5.2016 22:44

J17a74n 18M92i30c77h95á97l61e37k 3500855213905

Pěkné.

+4/0
29.4.2016 7:59
Foto

Z94b72y16n91ě47k 72M74e72l58i11c87h83a80r 9775717305599

zas nějaká lidová masová zábava...

+2/−6
29.4.2016 7:45

J45a35n 86H91a33v28r82d26a 2508596891408

Copak, nějaká strana nebo odbory vám vsugerovala, že masa má na vše nárok a všechno je k něčemu jen když je to pro masu?

Btw., na takovou jízdenku pravděpodobně nikdy mít nebudu, přesto jsem nadšen, že takový projekt někdo realizuje a tedy nějaká "malá masa" zaplatí.

Nezávidím (tedy kromě "pozitivního záviděni" těch pohledů na tu přírodu z řeky).

+8/0
29.4.2016 9:41

M19i89c34h29a13l 40M12i92l70l76e17r 9416122599902

vis, ne kazda dovolena je urcena jako zabava pro masy, ani neni financne stavena tak, aby se ji zucastnily masy lidi. Proste nekdo dela tury spojene s pobytem pod stanem a varenim na cestovnim varici, nekdo cestu do Chorvatska s pobytem v apartmanu, kde si sam vari, nekdo jezdi na zajezdy do Thajska, Egypta ci Turecka all inclusive....no a na druhem konci skaly jsou ty nakladne dovolene. Zadne z toho neni nic spatneho a hlavni je, aby si to kazdy uzil podle sve chuti a kapsy a aby si na to vydelal poctivou cestou.

Komousove propagovali falesne rovnostarstvi, ackoliv si ti vysoce postaveni uzivali zivota na vysoke noze, zatimco se snazili lid vtesnat do nejnizsiho spolecneho jmenovatele. Kdo z lidu vybocil z jimi nastaveneho standardu, stal se predmetem pomluv a zavistivych utoku od nekterych pokrivenych charakteru. To by v Cesku uz melo byt davno passe.

+1/0
29.4.2016 11:00

B41l92a25ž30e89j 17M89o50t84y13č40k71a 8547327745960

tak jsem to zdymadlo nestihl, škoda.

0/0
29.4.2016 7:32

J23i84ř41í 49J20a62n63o77t46a 2699365883

brzy ráno je pro mě kolem 4 ranní, no v Praze to mají tak nějak jinak ;-D

+5/−3
29.4.2016 7:28

R68a28d55o88s73l36a51v 32K35l38a10u32d28a 5494498264712

Když jsem v Praze pracoval a hlavně pařil, tak čtvrtá ranní byla pro mě pozdě v noci:-)

+11/0
29.4.2016 7:36

M68i57l70o94š 79D92v56o69ř19á79k 8775397476831

jednak je patek, to znamena, ze uz je vikend. a jednak - den zacina v devet, ne? to pred tim je noc... :- )

+5/0
29.4.2016 8:04

V29l80a11d80i65m57í51r 97D27l80o51u70h84ý 2834182300693

to je zase informace bez který bych nevypil kafe

+1/−9
29.4.2016 7:24

J23a47n 15H77o22r65s92k87ý 2356980287635

Takovou pochvalu ovšem musíte poslat adresně autorovi. Nám ostatním jsou vaše stravovací pobídky šumafuk.:-)

+1/0
29.4.2016 8:19

M55a72r92t87i54n 79H51o27u68b83a 6673301709398

co je zrejme ten duvod, ze to musis komentovat

+4/0
29.4.2016 8:22

J88a52n 18H18o71r61s88k20ý 2646900417155

Proč se "ELBE PRINCESSE" překládá jako "Polabská princezna"? Polabí (dle Wikipedie: "pruh území podél řeky Labe mezi městy Jaroměř a Lovosice") je v češtině přeci jenom trošku něco jiného než Labe.

+1/0
29.4.2016 7:15

M17i25c17h91a40l 58H32r43o70n 5187580827393

Labská princezna, polabská prinzena, princezna Labe... Je to jen mnou zvolený volný překlad, nic hlubšího v tom nehledejte. Nicméně nejste sám, koho to zaráží, takže uznávám, přesvědčili jste mě. Změním to...

+8/−1
29.4.2016 7:25

J13a66n 13H11o38r79s84k17ý 2816750507795

Tak můj příspěvek smažte, ať teď nevypadám jako že jsem si prásknul.;-D

+2/−2
29.4.2016 7:31

M26i36c66h74a45l 17H11r56o48n 5727350197753

:-) Myslím, že to ostatní pochopí...

+3/0
29.4.2016 7:34

A53n18t96o36n68í80n 93N35e77b67u93ž84e18l35s21k55ý 7975359486660

Chápu dobře. Vy jste to psal. Kdy bude v Ústí nevíte?

0/0
29.4.2016 7:36

M22i23c32h64a68l 34H11r56o35n 5907400407923

Všiml jsem si vašeho stesku níže, snažil jsem se to zjistit, abych vám odpověděl, ale bohužel také bez úspěchu. Minimálně nesdělím konkrétní čas, ale odhadnu: dnes má loď dorazit do Litoměřic, zítra odrazí dále směr Bad Schandau a dále na Drážďany. Odhaduji tedy, že v Ústí by mohla plout někdy během sobotního dopoledne.

+2/0
29.4.2016 7:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.