Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prahu opustila „Labská princezna“, zdymadlo i most jí byly těsné

Z nábřeží Edvarda Beneše v pátek brzy ráno odrazila téměř stometrová loď Elbe Princesse. Kvůli jejím rozměrům museli rejdaři snížit výšku lodi, do plavební komory Praha-Štvanice se vešla natěsno. „Labská princezna“ by letos měla Prahu navštívit ještě třináctkrát, cesta do Berlína ji trvá devět dní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31a81n 34K24o86h95l 4393597551524

Bývaly časy, kdy bylo v Praze princezen plno.. dneska už tam není jediná :-/

0/0
2.5.2016 18:20

L11á92ď53a 82V43r92a76n27ý 7138768308747

Nádherná loď.

Musí to být docela příjemná pohodovka. Řekl bych i pro mne lepší než mořské výletní lodě.

+1/0
30.4.2016 2:24

M84i86c98h63a54l 84M50i88l15l61e49r 9286902699182

kazdy typ "vodnich zajezdu" ma sve plusy a minusy.

Na tech morskych se daji urazit vetsi vzdalenosti a videt exotictejsi mista. Na zamorske lodi je mnohem vic mist na vyber kde jist, pit, kde a cim se zabavovat. Zajezdy jsou podstatne levnejsi, ale je na nich mnohem vice pasazeru. Ovlivni je nepriznive pocasi, morske boure, vysoke vlny, ackoliv kapitani delaji vse pro to, aby se oblastem s momentalne vysokymi vlnami vyhnuli. Jak to udelal kapitan nasi lodi v 2011, kdyz zmenil trasu zajezdu kolem Noveho Zelandu kvuli 10metrovym vlnam. Namisto kolem jizniho cipu NZ a navstevy fjordu na jihozapade jsme se z Lyttletonu otocili na sever a vzali to smer Australie plavbou Cookovou uzinou mezi obema ostrovy, kde vlny byly "jen" 5.5m a to uplne stacilo!

Ricni zajezdy jsou pohodove, spis lazo plazo, mene lidi, ale i mene povyrazeni na palube a mnohem mensi vyber jidel. Zadne vlnobiti ani morske boure, ale muze je nepriznive ovlivnit prilis nizky nebo naopak prilis vysoky stav vod na evropskych a jinych rekach.

Behem stredoevropskych zaplav v 2013 se na lodi mezi Amsterdamem a Budapesti plavila moje teta a kdyz dosahli Rakouska, museli plavbu prerusit a odstehovat se do autobusu. Ty je prepravily po silnici do Budapesti a pak dal do Prahu pro ty, kteri meli v zajezdu 3 dny v Praze. Pak museli dostat nahradu za nedokoncenou cestu. Vloni bylo pro zmenu na nekterych usecich mezi Amsterdamem a Budapesti malo vody a pasazeri museli v jednu dobu cast cesty absolvovat v autobuse (myslim, ze to bylo v useku na Mohanu), nez se nalodili na dalsi lod na Dunaji a dokoncili cestu.

My mame za sebou prozatim 8 zamorskych zajezdu a letos na podzim mame v umyslu zkusit Amsterdam - Budapest na ricni lodi, tak budeme mit moznost porovnat.

0/0
30.4.2016 6:41

M64i83c45h40a92l 30M78i52l57l62e34r 9786252469432

oprava: nez dosahli Rakouska

0/0
30.4.2016 6:42

L91á77ď58a 45V93r35a60n41ý 7218878698507

O mořském cestování na plovoucích hotelech jsem poprvé uvažoval před cca 10 lety. Nakonec jsem od toho ale upustil, když jsem si přečetl itinerář a moc mne to nezaujalo. Většině zábavy co se tam provozuje se vyhýbám i na souši :-). Nakonec by mne zůstal jen bar.

Zato říční hotel to je něco jného, pěkně si sednout dát si kafíčko, moselské a k tomu jen něco k zakousnutí a pořád je na co koukat. Odpovídat mávajícím dětem, sledovat cvrkot na břehu ...

A to že se někde zdržíme jen krátce? Narozdíl od moře, nevadí. Když se mne tam bude líbit, tak dojedu jindy po souši a ubytuji se na pár dní.

No prostě pohoda. :-)

Hodně štěstí na vašich vodních cestách ať slaných nebo sladkovodních. Třeba jednou poplujeme proti sobě. ;-)

+2/0
30.4.2016 10:22

M90i60c73h62a23l 35M37i92l80l71e83r 9986942429392

morske zajezdy provozuje velky pocet lodarskych spolecnosti a itineraru je nespocet, navic v mnoha castech sveta. V tom mnozstvi je mozne najit idealni itinerar - podle delky cesty, navstivenych destinaci, chuti a kapsy kazdeho pasazera. Jsou k dispozici i zajezdy za lidove ceny.

Co se tyce zabavy na lodi - k dispozici je tolik programu a tolik ruznych aktivit, ze je mozne rici, ze kazdy pasazer ma moznost si udelat dovolenou podle vlastnich chuti a zajmu. Nikdo ho do niceho nenuti. Clovek prijde na lod, usadi se v kabine (nejlepe s balkonem), vybali jednou na celou cestu a je panem sveho casu. Jist a pit muze kdykoliv, prakticky 24/7, spat take. Plati, ze cim vetsi lod, tim vic atrakci.

Nam vyhovuje nejlepe lod mensi az stredni velikosti, 600- 2000 pasazeru a velikosti od 30tisic do 100 -110 tisic tun. Zalezi na trase a destinacich. Napr. kolem Francouzske Polynezie byla nejlepsi Tahitian Princess (30tisic tun a 600 pasazeru), dnes tam jezdi jeji sesterska lod Pacific Princess. Na delsi cesty je zas lepsi vetsi lod.

Samozrejme, ze cim vetsi kolos, tim vic vychytavek, ale my necestujeme s detmi, tak nepotrebujeme Disneyland, horolezecke steny, megaskluzavky, kluziste na brusleni ani obchodni mall s mnoha obchody, tudiz nas ty velke lodi nijak nelakaji. Nase dosavadni cestuy vedly nejvic do Tichomori, kam mame z Australie nejbliz, podel zapadniho pobrezi Australie do jihovychodni Asie a take jednou ve Stredomori mezi Benatkami a Barcelonou. Manzelka by priste chtela na zapadni pobrezi USA a Aljasku.

0/0
30.4.2016 14:29

M46a39r75t68i14n 54K22a82r89á81s95e44k 1578334719574

hmm, nízká hladina na přirozené řece a ještě navíc zvednutá jezy. Kolikpak vody asi bude v plavebním kanále, Dunaj-Odra-Labe, když i v řekách je jí málo?

+1/0
29.4.2016 13:06

Z69d52e39n27e77k 94V49r97b50a 8319645703187

Moc jí tam být nemusí - průtok vody umělým kanálem o pevně dané šířce stačí udržovat na "ekologickém" limitu (aby tam voda nesmrděla) a výšku hladiny lze téměř vždy plně regulovat. Technicky lze umělý vodní kanál i úplně uzavřít a vypustit, i když prakticky to nepřichází v úvahu kvůli ekologii. U řek to je složitější, protože koryto řeky není umělá vodní stavba - je zbytečně široká kvůli občasným vyšším stavům a tok ani nelze plně regulovat, natož třeba i úplně uzavřít. Nedostatku vody bych se rozhodně neobával, spíše to je za současných deficitních rozpočtů ekonomický nesmysl. Jako investice do budoucna v době hojnosti bych to bral.

0/0
4.5.2016 17:26

M78a62r13t64i88n 30K65a51r83á25s37e17k 1708914659774

Před dvěma roky mi technicky úplně vypustili Elblagsko Ostrodský kanál s lodními výtahy v Polsku, takže jsem se tam na něj jel podívat dost zbytečně. Samozřejmě na webu nebyla žádná informace o tom, že bude celý rok bez vody. Takže ano, jde to. Jen mi přijde dílo takového rozsahu o dost složitější udržovat zavodněné, než třeba Baťův kanál, který je víceméně dalším ramenem Moravy. Zvlášť na rozvodí, kde se to bude muset napájen z nějakých malých zdrojů.

0/0
5.5.2016 14:40

P77a14v30e33l 12H41e68k 8767636443961

Měli ste na ni přilepit štěnici, aby byla znát její aktuální pozice. Jak rychle pluje a v kolik večer má být v Litoměřicích?

0/0
29.4.2016 9:34

L40e34o46š 48E82x14n14e37r 6786418553367

"Labní princezna" nemá GPS, dle níž by se dala vystopovat? 8-o

0/0
29.4.2016 9:36

P67e30t72r 54B24r32i56x 5851381702

Ty ceny jsou samozřejmě pro nás děsný. Ale loď je opravdu krasavice, fakt nádhera. R^

+3/0
29.4.2016 9:30

J30a46r10o41s68l75a19v 84D48r30o90b89n40ý 6146458417327

s platem 100 USD na den je to normální

+1/0
29.4.2016 10:12

M13i42c22h33a32l 51M46i10l59l56e26r 9466302779152

ehhhhmmm.... tak USD 100 na den by nejenze nekoupilo zajezd na ricni zajezdni lodi, ktery vyjde v prumeru na USD 500 za osobu /den (USD 1000za kabinu/den, pokud se to nekoupi ve sleve), ale ani znacne levnejsi morsky zajezd na jedne z podstatne vetsich morskych lodich, kde prumerna cena zajezdu s ubytovanim v prumerne kabine s balkonem vyjde tak USD150 az 230 na osobu a den. V tom je zapocitana strava a zabava, ale ne piti, espresso kava, koktajly, vylety a specializovane restaurace.

Predpokladam ale, ze mozna mas na mysli, ze z platu USD 100 na den se lepe na takove zajezdy setri a v tom mas pravdu.

0/0
29.4.2016 10:48

D36a20n87i45e16l 23M37u93n51z39a21r 1639468372256

$ 100.00 NA HODINU,... ZA $ 12.50 NA HODINU BYSTE DO BERLINA JEL V NECKACH!

0/0
29.4.2016 16:54

M37i23c91h28a23l 72M14i47l77l98e10r 9816222599712

recenze lodi

http://www.rivercruiseadvisor.com/cruise-companies/croisieurope/elbe-princesse/

0/0
29.4.2016 13:24

L64a70d24i64s78l51a68v 38A27n93d18r90l82e 8226681156199

Ta cena za devíti-denní plavbu je docela raketa,ale jen z pohledu běžné české výplatní pásky. V Německu a ve vyspělé části Evropy je to jedna výplata.

+4/0
29.4.2016 9:14

P84e31t43r 33S27e16j15k 3113872424873

No měl jsem představu že přenos bude třeba do Mělníka, nebo aspoň pod Prahu.

Pane Horský a aktualizovat článek s odkazem na celé video odjezdu by nešlo?

Ani nechce věřit, že někdo nechce věřit pohonu kolesy- a díky tomu, že jsou 2 na bocích jimy může i kormidlovat. To nečtete, nevidíte v TV jak lodě teď desítky let, nemůžou jezdit kvůli nízké hladině Labě a 20let dohadujou o stavbě jezu v Děčínské soutěsce, proto-že české lodě a nákladní plavba jsou již téměř zlikvidované. Přečtete si si komentáře na:

http://slowtv.playtvak.cz/unikatni-primy-prenos-lodi-do-hamburku-d9i-/lodi-do-hamburku.aspx?c=A160401_112359_hamburk_plap -jak už v těchto dnech je sucho a musí je přetahovat KOLESOVÝ remorkér.

a odkazy na csplo. Třeba loni mohli lodě plout JEN 53 DNÍ !!!

+1/0
29.4.2016 8:45

J45a34n 11H77o32r85s68k95ý 2976660847565

Rozhodně nešlo!;-D

+2/0
29.4.2016 9:39

M97i94c97h20a32l 89M90i77l72l89e24r 9596782369542

pekny clanek.R^

Pod jinym je v diskuzi nekolik povzdechu o cenach zajezdu takovou lodi. Jak jsem napsal, ricni lodni zajezdy po Evrope nabyvaji na popularite a provozuje je uz cela rada spolecnosti.

Protoze se jedna o malou kapacitu v porovnani se jejich morskymi "kolegynemi", zajezd ricni lodi pri podobnem rezortovem standardu vybaveni a podobne urovni sluzeb a inkluzi jako u morskych, proste stoji podstatne vic, prepocitano na pasazera.

Pro predstavu "Grand European" zajezd Amsterdam - Budapest 15dni/14 noci na lodich spolecnosti Viking (200 pasazeru) stoji mezi GBP 10 595 (pribl. 368 000 CZK) na OSOBU v nejluxusnejsi suite a v nejzadanejsi dobe, cervnu.

Minimum je v listopadu a minimalni cena za kabinu nejnizsiho stupne ( s okenky vbudovanymi tak, ze je z nich videt ven prakticky jen ve stoje) je GBP 2695 na OSOBU (93 700CZK v prepoctu). Podobne ceny jsou u jinych spolecnosti, ktere poradaji ricni zajezdy v Evrope - APT, Scenic, Avalon, Tauck a dalsi.

Tohle jsou zakladni ceny. Viking ale ohlasil asi pred 2 mesici slevy na nektere zajezdy, ktere usetri pasazerum priblizne 50 az 70 000 CZK na osobu. I tak je to velmi drahe.

Pro predstavu jak takovy "Viking longship" vypada, tady je link

http://www.vikingrivercruises.com.au/ships/longships/index.html

Chtel bych jeste dodat, ze zajezdy davaji pasazerum moznost si je prodlouzit 3 dennim pobytem v ruznych evropskych mestech. Napr. ty, ktere ktere zacinali ci konci v Budapesti nebo ve Vidni davaji pasazerum nabidku 3 denniho pobytu v Praze po zajezdu nebo pred jeho zacatkem. Doprava mezi Prahou a Vidni/ Budapesti je obvykle vlakem, nekdy autobusem. Prazsti hotelieri a vubec turisticky prumysl tak vydelava i na ricnich zajezdech na Dunaji.

+11/0
29.4.2016 8:24

P58e65t23r 76S46e63j32k 3143262264853

Včera v článku slibovali přímý přenos vyplutí a cesty, tak stále čekám na"přímý přenos", že aspoň začne od Hlávkéva mostu, aniic, přenos jako je jako je na:

http://slowtv.playtvak.cz/unikatni-primy-prenos-lodi-do-hamburku-d9i-/lodi-do-hamburku.aspx?c=A160401_112359_hamburk_plap

ane jen krátké video s článkem - toje přeci reportáž ata nemá s přímím přenosem nic společného. Docela velké zklamání. RvRv

+1/0
29.4.2016 8:23

J15o24s25e69f 47V33o38l32f47í34k 4178835259193

Tak nevím, já jsem přímý přenos sledoval od vyplutí, přes plavební komoru až za Negreliho viadukt.

+1/0
29.4.2016 8:26

I19v68a 96Z31i74k32e50š76o37v13á 2821314308316

"Kvůli svým rozměrům museli rejdaři snížit její výšku" - tak to nemá chybu. Co to proboha pracuje na úžasné iDnes za úžasné redaktory? Pane Hrone, vraťte se laskavě do základní školy a naučte se používat přivlastňovací zájmena!!

+13/0
29.4.2016 8:20

J33a93n 78H81o34r27s75k74ý 2186340657845

Viděla jste někdy živýho rejdaře, že jste si tak jistá, že to je špatně napsáno?;-D

+4/0
29.4.2016 8:27

J36o40s11e46f 73V50o14l66f76í65k 4118395929743

Co je na tom divného? Lodníci - rejdaři mají přes dva metry, nevešli by se (nesehnutí) pod most, tak uřízli horní palubu lodi.

+6/−1
29.4.2016 8:28
Foto

J18a76r20o42s48l27a12v14a 38K67a52d81l66a48s43o11v43á 9400454478908

Přesně.

+2/0
29.4.2016 9:51

M49i39l62o62š 77D63v52o65ř32á64k 8845177266491

nebude ta akce nejaká propagace od Penty za nově pořízený Deník?

Že by ten průjezd zdymadlama a nízkým profilem na cestě mohli propagovat jako "Vltava - Labe - Press" :- )

+2/0
29.4.2016 8:12

A64r41n68o17š63t 80S97t72á58r64e17k 4112700655424

Nechce se mi věřit, by to poháněla opravdu kolesa... by byli majitelé sami proti sobě. Nejsou tam jen na parádu?

+1/−9
29.4.2016 8:03

M34a64r90t12i35n 77H24o57u64b83a 6733461819728

kolesa jsou na reku lepsi, nez sroub.

i nejvetsi ceky remorker Beskydy nema sroub, ale koleso

+6/0
29.4.2016 8:21

J81o45s65e26f 83M11i41š36k76o64v49s28k89ý 9748541601178

Jak je v článku uvedeno - díky tomu může mít loď nižší ponor. Je to také šetrnější k živočichům. Lodní šrouby vše co se k nim dostane rozmydlí. Majitelé určitě zvážili pro a proti a zvolili výhodnější variantu.

+4/0
29.4.2016 8:22

P97e19t40r 66S73e82j80k 3473352164763

Ani nechce věřit, když tomu někdo nechce věřit. To nečtete, nevidíte v TV jak lodě teď desítky let, nemůžou jezdit kvůli nízké hladině Labě a 20let dohadujou o stavbě jezu v Děčínské soutěsce, proto-že české lodě a nákladní plavba jsou již téměř zlikvidované. Přečtete si si komentáře na:

http://slowtv.playtvak.cz/unikatni-primy-prenos-lodi-do-hamburku-d9i-/lodi-do-hamburku.aspx?c=A160401_112359_hamburk_plap -jak už v těchto dnech je sucho a musí je přetahovat KOLESOVÝ remorkér.

a odkazy na csplo. Třeba loni mohli lodě plout JEN 53 DNÍ !!!

+2/0
29.4.2016 8:35

O84n42d26ř97e34j 89Č23a97p89k26a 6691331163564

V podmínkách, v jakých pluje tahle loď (klidná voda a poměrně nízká rychlost) je koleso snad i účinnější. Nevýhodou proti šroubu je velikost.

+1/0
29.4.2016 15:32

M10a50r82e44k 12T68u95r57n84o64v15e24c 7985982630276

To je na počest Michala Kolesy.

+1/0
1.5.2016 22:44

J90a76n 33M56i93c60h65á25l38e76k 3750635443475

Pěkné.

+4/0
29.4.2016 7:59
Foto

Z74b13y83n66ě32k 98M46e45l65i19c29h98a77r 9205837355909

zas nějaká lidová masová zábava...

+2/−6
29.4.2016 7:45

J58a80n 98H48a45v75r21d95a 2448356541668

Copak, nějaká strana nebo odbory vám vsugerovala, že masa má na vše nárok a všechno je k něčemu jen když je to pro masu?

Btw., na takovou jízdenku pravděpodobně nikdy mít nebudu, přesto jsem nadšen, že takový projekt někdo realizuje a tedy nějaká "malá masa" zaplatí.

Nezávidím (tedy kromě "pozitivního záviděni" těch pohledů na tu přírodu z řeky).

+8/0
29.4.2016 9:41

M35i14c61h20a20l 60M31i57l75l98e26r 9816342679142

vis, ne kazda dovolena je urcena jako zabava pro masy, ani neni financne stavena tak, aby se ji zucastnily masy lidi. Proste nekdo dela tury spojene s pobytem pod stanem a varenim na cestovnim varici, nekdo cestu do Chorvatska s pobytem v apartmanu, kde si sam vari, nekdo jezdi na zajezdy do Thajska, Egypta ci Turecka all inclusive....no a na druhem konci skaly jsou ty nakladne dovolene. Zadne z toho neni nic spatneho a hlavni je, aby si to kazdy uzil podle sve chuti a kapsy a aby si na to vydelal poctivou cestou.

Komousove propagovali falesne rovnostarstvi, ackoliv si ti vysoce postaveni uzivali zivota na vysoke noze, zatimco se snazili lid vtesnat do nejnizsiho spolecneho jmenovatele. Kdo z lidu vybocil z jimi nastaveneho standardu, stal se predmetem pomluv a zavistivych utoku od nekterych pokrivenych charakteru. To by v Cesku uz melo byt davno passe.

+1/0
29.4.2016 11:00

B57l26a49ž81e89j 46M27o94t64y94č11k98a 8907867315950

tak jsem to zdymadlo nestihl, škoda.

0/0
29.4.2016 7:32

J53i78ř19í 61J57a18n88o26t88a 2359585903

brzy ráno je pro mě kolem 4 ranní, no v Praze to mají tak nějak jinak ;-D

+5/−3
29.4.2016 7:28

R42a97d73o80s40l28a94v 56K61l45a18u49d39a 5484658184202

Když jsem v Praze pracoval a hlavně pařil, tak čtvrtá ranní byla pro mě pozdě v noci:-)

+11/0
29.4.2016 7:36

M68i43l35o79š 54D47v71o72ř19á94k 8675987606551

jednak je patek, to znamena, ze uz je vikend. a jednak - den zacina v devet, ne? to pred tim je noc... :- )

+5/0
29.4.2016 8:04

V41l55a84d96i90m24í69r 79D94l40o69u60h45ý 2394792220903

to je zase informace bez který bych nevypil kafe

+1/−9
29.4.2016 7:24

J10a77n 56H54o10r77s45k93ý 2366100707455

Takovou pochvalu ovšem musíte poslat adresně autorovi. Nám ostatním jsou vaše stravovací pobídky šumafuk.:-)

+1/0
29.4.2016 8:19

M59a95r95t16i14n 61H63o42u57b51a 6473401739138

co je zrejme ten duvod, ze to musis komentovat

+4/0
29.4.2016 8:22

J65a28n 19H18o91r59s27k94ý 2896510157555

Proč se "ELBE PRINCESSE" překládá jako "Polabská princezna"? Polabí (dle Wikipedie: "pruh území podél řeky Labe mezi městy Jaroměř a Lovosice") je v češtině přeci jenom trošku něco jiného než Labe.

+1/0
29.4.2016 7:15

M62i19c90h70a89l 52H34r30o98n 5447620557823

Labská princezna, polabská prinzena, princezna Labe... Je to jen mnou zvolený volný překlad, nic hlubšího v tom nehledejte. Nicméně nejste sám, koho to zaráží, takže uznávám, přesvědčili jste mě. Změním to...

+8/−1
29.4.2016 7:25

J74a46n 64H49o61r47s82k50ý 2436590367855

Tak můj příspěvek smažte, ať teď nevypadám jako že jsem si prásknul.;-D

+2/−2
29.4.2016 7:31

M43i50c52h49a69l 53H89r60o51n 5527720717663

:-) Myslím, že to ostatní pochopí...

+3/0
29.4.2016 7:34

A98n23t19o73n67í12n 71N35e42b54u94ž77e42l52s68k63ý 7215129826140

Chápu dobře. Vy jste to psal. Kdy bude v Ústí nevíte?

0/0
29.4.2016 7:36

M49i98c83h60a55l 54H12r14o40n 5127740967503

Všiml jsem si vašeho stesku níže, snažil jsem se to zjistit, abych vám odpověděl, ale bohužel také bez úspěchu. Minimálně nesdělím konkrétní čas, ale odhadnu: dnes má loď dorazit do Litoměřic, zítra odrazí dále směr Bad Schandau a dále na Drážďany. Odhaduji tedy, že v Ústí by mohla plout někdy během sobotního dopoledne.

+2/0
29.4.2016 7:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.