Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

GLOSA: Anarchie u soudu

Státní zástupkyně v procesu s ruským anarchistou Igorem Ševcovem raději hned na začátku položila karty na stůl. Řekla, že požaduje jeho zproštění obžaloby z útoku na dům ministra obrany Martina Stropnického. Není to běžné, poznamenává redaktor MF DNES Jakub Pokorný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72a83n 65P46u17l51e48c 4498857321565

Od začátku bylo jasné, že policie vaří z vody. ;-O

0/0
28.4.2016 11:51

J36a10n 50B96l70a15n38a 3606185734

Každý nejspíš nějak cítí, že vydusit někoho tři měsíce ve vazbě a pak těsně před vynesením rozsudku přiznat, že vlastně proti Ševcovovi neexistuje jediný přímý důkaz, úplně nenaplňuje představu o fungování právního státu, jehož se nemusí jeho občané preventivně obávat. Případ Igora Ševcova nesmí skončit všeobecným pokrčením ramen a konstatováním, že takhle to v Česku prostě chodí. Ano, chodí, ale už trochu moc dlouho a vlastně za to nikdo ani neodpovídá. Už to stačí.

+1/0
28.4.2016 10:13

P79a91v38e16l 18K93u81r88f46ü22r62s93t 3708703215259

s tou poznámkou, co má načmáranou na krčisku, ho v moskvě vřele přivítá eskorta.. ještě bude litovat, že nesedí v naší base (ale tím líp pro nás, ne?);-)

+2/−1
28.4.2016 0:20

A24n52n33a 21T13r84o79c13h56t88o88v37a 1737725121891

Tam bude přivítán jako hrdina a ne, že jej budou zavírat v Rusku do basy!

Jen naše služba BIS a také interpol, by si měli dávat větší pozor, komu vystavují a vystaví vízum a koho vpustí na Naše území a koho do EU. Jen můžeme doufat, že je i tento případ ponaučí, nebo si v pustit škodou do vlastního kurníku a ještě opakovaně /jak by řekl Josef Švejk/ tak to může udělat jen opravdoví bl..c, co nemůže vylézt na pec! ;-D

+2/−2
28.4.2016 5:46

M91i36c39h98a56l 65Z60e48l19e93n42k39a 3785844559901

Myslíte, že mají v Rusku rádi potížistu, s kterým už měli dřívější problém :-)?

+1/0
28.4.2016 6:42

B84o37r96e70k 93B21e34r59n29a15r54d 6247738206

Předpokládám že naše bezpečnostní služby...nebo putinovští aktivisti ho napráskaj dopředu..a zajistěj mu pěknej život v rusku...Rv

0/0
28.4.2016 12:21

M71a97r82t77i29n 87H83a52r75t54i51g 9469704182236

Nevím proč by měl útočit na pana Stropnického. Ba naopak. Když ho vidím tak bych řekl, že by mohl být klidně jeho syn... ;-D

+1/0
27.4.2016 23:59

A58n19n51a 28T81r26o62c97h26t96o79v11a 1787795511201

Nestrkejte vlastního syna panu ministru obrany ČR Stropnickému k němu do rodiny, nebo Můžete být rád, že se zase vrací domů k Vám...;-D

0/0
28.4.2016 5:50

F45i73l97i32p 44V56á11v65r66a 8168410612511

Vypadá jak opice, ať zdechne

0/−6
27.4.2016 23:38

J28i56ř50í 25O46u69k94r13o95p90e92c 5190108653809

No věděl bych tedy o lepších osobách. Třeba o nějakém panu Vávrovi.

+1/0
27.4.2016 23:49

A48n85n15a 72T33r44o16c71h71t85o77v11a 1187845601741

Ten nezdechne, nebo až vydechne, tak bude mít v sobě několik uncí olova od jeho a jemu podobných Ruských, za špatně odvedenou rabotu v ČR!

+2/0
28.4.2016 5:55

L83i10b55o97r 49K39o84u42t 4193551176498

Ten pán mé sympatie nemá. Ale pachové stopy jsou "důkaz", který je jinými metodami nepřezkoumatelný. I podle judikatury mohou sloužit maximálně coby podpůrný, tedy nepřímý důkaz. I to je ovšem problém.

+3/−1
27.4.2016 22:40

J81i14ř22í 44P90ů29ž27a 4797117682370

Naše soudy jsou hnus

+1/−2
27.4.2016 22:38

P17e22t83r 77Š39e67v67č86í27k 4455269195187

...rusák a ještě anarchista, to je panečku kombinace:-)

+2/−4
27.4.2016 21:19

J53i66ř40í 19F10o71g62e77l 2370661896662

To, že byl osvobozen neznamená, že ho nemáme poslat šupem zpět do Ruska. Tam ať si anarchuje jak chce. Tady ať drží ústa a krok.

Dovedete si někdo představit, že vycestujete do cizího státu, a tam zapalujete auta, a pod.?

+12/−9
27.4.2016 20:45

P72e43t20r 87P67o79k73o25r72n48ý 4842645602553

On něco zapálil?

+17/−2
27.4.2016 21:03

P73a51v68e88l 13R65y94b14á89ř 7332881179790

Zapálení mu nedokázali, ale tvrdil, že nesouhlasí s naším zřízením a že proti němu protestuje. To potvrdil před kamerou. Na dotaz, proč tady je, když se mu tady nelíbí, odpověděl, že chce studovat vybraný obor. Myslíte někdo, že by si něco podobného mohl dovolit prohlásit český student v Moskvě?

+7/−1
27.4.2016 22:07

J38a15n 58V79o55t93a21v65a 3334570977589

to, že s něčím nesouhlasíte, není nezákonné. a byť si to teď možná nepřipouštíte, příště můžete s něčím nesouhlasit zas vy.

+8/0
27.4.2016 22:11

J65a51n 92S44e15m81i74k 4574547962219

to je otazka slusneho vychovani kdyz jsem host.

ja na navstevu v Vam nepujdu aby jsem vam tam vysvetloval jak by jsem vam nejradsi zdemoloval byt, a jsem presvedcen ze kdyby se to stalo, bral by jste ze je vase pravo me vykopnout- be proto ze jste proti svobode projevu, ale proto ze nebudete doma trpet nekoho kdo se neumi chovat jako host

+3/−2
27.4.2016 22:30

J18i47ř62í 33P70ů68ž53a 4867987592100

jenom hovado mohlo dát mínus

+2/−2
27.4.2016 22:38

K45a20r24e68l 39P69e48t88ř50í92k 3695409478247

V obecné rovině má Jan (Votava) pravdu. Jen hovado si myslí že jen hovado musí dát mínus.

0/0
27.4.2016 23:02

M11a68r84e51k 24N59o34v40o92t49n41ý 5921701496968

V Rusku by si tohle netroufl. Ono u nás se jim to machruje, když nic nehrozí.

+6/−1
27.4.2016 21:25

L79a70d98i97s64l16a82v 30L45a51k14e18r 2643569275486

Autor článku Jakub Pokorný ukazuje pozoruhodnou neznalost a neschopnost logicky uvažovat. Napsal totiž: "Ševcov může být pachatel, i když se mu to nepodařilo dokázat, ale jeho pach se mohl na lahev dostat i jinak."

To je ovšem naprostý nesmysl. Nikdo nikdy neprokázal, že by se na láhev dostal Ševcovův pach. Jediné, co je možno říci, že pes cítil nějakou shodu mezi vzorkem A (pachová stopa z hradla lahve) a vzorkem B (pachová stopa z rukou obviněného).

Pan reedaktor by se musel zeptat služebního psa Azora co bylo na těch dvou vzorcích vlastně shodného.

Možná, že na lahvi byl benzin, a pan Ševcov před sejmutím pachové stopy tankoval benzin u pumpy? Jen Azor ví ... Nebo na lahvi byla pachová stopa levandulového mýdla, kterým si umyl ruce příbuzný mimistra Stropnického před tím, než se dal do uklízení střepů. Nu a pan Ševcov možná používá mýdlo s podobnou vůní - všechna dnes obsahují obdobné parfémy a přísady. Nebo služební Azor zacítil z lahve nezaměnitelnou vůni piva Braník, a shodou okolností totéž pivo pil pan Ševcov před tím, než mu byla odebrána pachová stopa.

Tvrzení redaktora o tom, že na lahev se dostal pach obviněného - to je tvrzení vycucané z prstu. Z reakce psa na pachové stopy nelze nic takového vydedukovat. Až se Azor naučí mluvit, řekne nám možná: cítil jsem hlavně benzin a taky krém na boty. Jakou souvislost to má s obviněným? To Azor neví, haf, haf, haf.

Pane redaktore, naučte se myslet.

+16/−6
27.4.2016 20:28

M17i24c18h68a98l 67S44e83m10i74v14a26n 3731365469980

Redaktor možna vycházel ze spisu státního zástupce.

+1/0
27.4.2016 20:43

M98a91r69t32i70n 41B81u17r28á48k 2480983192500

jak se k němu dostal? ;-D

mohl tak vycházet z toho, co možná slyšel u soudu anebo na chodbě ;-)

0/0
28.4.2016 7:06

D69a82n74i11e34l 77N61o79v96á21k 1351240966899

no, tak pan Ševcov skutečně může být pachatelem, ostatně i ty by si mohl být, jestliže nemáš tutové alibi. Prostě "sprostý podezřelý";-D Samozřejmě souhlasím s výzvou panu redaktorovi ohledně pachové stopy pachatele, ale co je podstatnější než hloupost pana "Lupy", je počin soudce, který na základě této pachové či spíše čímsi zapáchající taškařice poslal kluka na půl roku za katr.

(o práci stát.zástupce a policie je mi odporné mluvit)

+1/0
27.4.2016 20:45

V11ě66r56a 18V14á15c19l71a86v94í76k75o42v10á 3505590296448

Ládíku u vás vyniká naprostá neznalost problematiky pachových stop a ještě se tím chlubíte

+1/0
27.4.2016 22:46

M74a59r15t30i50n 71Š12a68f46a28n93d57a 3962569437913

Každý stát má právo rozhodnout koho si na své území pustí a koho ne. Už to, že anarchistickému radikálovi z mimounijní země byl umožněn pobyt na území ČR, aby tu mohl za peníze českých daňových poplatníků studovat naprosto neužitečný obor byla chyba.

+17/−1
27.4.2016 20:00

P15e60t91r 39F93i13a40l96a 9953796343583

Bohužel máme tak špatné zákony, že zde může kdokoliv studovat zadarmo, pokud je to v češtině, a k tomu má všechny studentské výhody, levné stravování v menze, příspěvky na bydlení, zlevněné jízdné atd.

Z bývalého Sovětského svazu zde jich takto studují tisíce, ale našich studentů je tam minimum, v Rusku stovky, na Ukrajině asi nikdo.

0/0
27.4.2016 20:28
Foto

J45a60r38o47m91í89r 48H46l83u80b25e83k 2166450684901

Komunisté mají u nás stále neomezenou moc. Komunistický radikál bývá zpravidla osvobozen, jejich radikální skupiny omlouvány, ač spáchají trestný čin. Lhostejno zda hanobení státních symbolů nebo protizákonné okupování cizího objektu, či ničení majetku ostatních občanů. Naopak nacionální socialisté, rodní bratři komunistů, to mají zase nesmírně těžké, maximální tresty dostávají i za sebemenší prkotiny. Politické zadání je nezpochybnitelné. Pokud bychom byli skutečně demokratická společnost, platí zákony naprosto stejně pro všechny a politické ovlivňování soudů bude trestné.

+12/−3
27.4.2016 19:49

J77i38ř96í 30K41o49n93d89r67á88t 4495701298

Komunistický? Jak to víte?

0/0
27.4.2016 19:53

J18i34r70k47a 53K33o84p88a56c65e16k 4178953176343

Trochu se pletete . Není to komunistický radikál, ale anarchista.

Není omlouván, ale je konstatováno, že (ačkoliv možná čin spáchal) proti němu nemá policie dostatek důkazů (pachová stopa není dostatečný důkaz a jinak si ten parchant asi dával dobrý pozor aby stopy nezanechal).

Nacionální socialisté sice někdy dostávají maximální tresty, ale někdy jsou také pro nedostatek důkazů propuštěni.

Politicky byl soud ovlivněn stěží, páč anarchisté nemají u nás potřebnou oporu v nějaké politické lobby. Lobbisté stojí za nějakou politickou partají, bohatou firmou či lobbují jako agenti za zájmy cizích států.. ale anarchisté dost těžko seženou peníze na nějaké politické ovlivňování..

+2/0
27.4.2016 20:32

D45a17n33i58e44l 48N28o67v81á13k 1261940666489

komunista je zdivočelý socialista, tedy komunista je již z definice i historických zkušeností radikál.

předpokládám, že nacionálními socialisty nazýváš prosté nacionalisty. Tak věz, že nacionalista je jedinec, který vyzdvihuje význam a důležitost vlastního národa a vymezuje se vůči jiným národům. Nacionalismus je výraznější než patriotismus, vlastenectví.

jinak s duchem tvého názoru souhlasím.

+1/0
27.4.2016 20:34

M78i12l49a76n 27P75a55v54e46l61k22a 5838110307717

Taková škoda, důkazy jako hrom, chlap se potil, normálně mel viset na nejbližším stromě, ledvinky se musí jíst teplé.

+2/0
27.4.2016 19:48

P90e23t44r 42K69l54o60s 3652909364791

... a MO se jen diví, s kým kamaradí jeho syn ...

+7/0
27.4.2016 19:46

M88a66r87t43i37n 37S28v50o77b62o65d39a 2786418780892

V našem městě byla před 3 roky demonstrace radikálů. Prošli město zakřičeli si a to bylo všechno. Proti nim protestovali anarchisté. Ničili co mohli, převrhávali kontejnery, poničili i auta. Celé město počmárali slovem ANTIFA. Pokud bych měl volit mezi nimi, tak raději radikály, ti jsou slušnější.

+29/0
27.4.2016 19:39

D69a70n45i59e47l 97N94o90v89á80k 1621960936279

z jakého důvodu se domníváš, že se u vás před 3 roky konala demonstrace radikálů? Proč radikálů? Měli to v záhlaví akce při plnění oznamovací povinnosti?

0/−1
27.4.2016 20:24

R46a58d50e46k 85N88e66u13m34a84n65n 5602522188345

psali to v novinách

to ti nedošlo?

0/0
27.4.2016 22:03

D82a65n10i89e63l 90N93o54v75á42k 1901700956529

8-ov novinách?Rv

0/0
28.4.2016 11:29

L55u74k31á55š 59T26e17p88l41ý 2544880339

Okamžitě vyhostit, s kérkou ACAB si ho milicia ráda podá :-)

+12/0
27.4.2016 19:30

O65n45d60ř93e85j 54H85r66u16b25o61š 7166397360515

Být to někdo s trikem Thor Steinar tak už je tu mediální masáž a už by seděl na 15 let

+14/−1
27.4.2016 19:29

J13i73ř14í 94S27c70h59m78i19d44t 5140923914265

Bych se smíchem nezdržel, kdyby se ještě časem našly další důkazy a zavřeli ho na hodně dlouho, pak by mohl spytovat svědomí, proč se raději nenechal vyhostit;-)

+12/0
27.4.2016 19:21

M93a34r55e11k 40P34r57c93h81a55l 3456840389469

Takže dukazy obžaloby slabé jak čaj a tady se divime? Čemu? Ano, asi je to uvedomely hoch, ale celá obžaloba plavala na vodě. Příště pes ocucha nuz, co ležel venku týden na dešti, označí váš a povídá ho ukradl pár týdnů předem ve vaší kulne... Vazte slova!

+4/−1
27.4.2016 19:18

A40l22e24š 26J32a73v14ů25r36e58k 2712619160660

si tipnu, ze byt anarchistou v Rusku je asi vetsi hrdinstvi, nez v Cesku, co Igore ? V Rusku takovym jako je Igor a klinikari, "mladi stropnicti", asi urednici nedaji zadarmo cely barak ;-€;-O

+16/0
27.4.2016 19:18

J50i59ř81í 61S93c49h21m89i16d15t 5970123924185

Za drzost s odvoláním, bych mu to vyhoštění ještě o nějaký rok prodloužil, anarchistických potížistů máme vlastních dost, nepotřebujeme ještě zásoby z Ruska, dost, že už tu je ruská mafie a rozvědka;-)

+12/−3
27.4.2016 19:17

D90a58n 59V42l41k 8231488966294

Nějak ale postrádám alespoň zmínku o požadavku na vyhoštění pro cizince, žijícího na našem území a zaujímajícího extremistické postoje.

;-€Rv!!

+12/−2
27.4.2016 19:13

M87a69r27t22i78n 97P95l38o77c27e90k 8521314732836

Pro kterého? Jestli myslíš mladého Stropnického, tak ten opravdu vyhoštění nedostal.....

+7/0
27.4.2016 19:27

T90o87m34á49š 16B19e27d29n79á94r 3337765982380

obžalobu, ne žalobu

+1/0
27.4.2016 19:08

P30e92p28a 53Č40u92m90p75e36l42í91k 7197758304833

"Státní zástupce je povinen v pochybnostech žalovat, soud v pochybnostech osvobozuje"

;-D

Strašný. Tedy nevím nic ale pro jistotu to dám k soudu a co kdyby to prošlo. Je fuk, že tomu koho žaluji zničím život a je fuk, že budu zatěžovat soud...

Debilní logika.

+8/−3
27.4.2016 19:00
Foto

J12a65n 68B84a74č51o52v87č97i89n 1192694495475

Pokusit se zapalit napr.kostel v Moskve,tak je geroj.Jako ty pusinky.

+6/−1
27.4.2016 18:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.