Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Polská vláda má nové hrdiny. „Prokleté vojáky“ odboje proti komunistům

Polsko pod vládou strany Právo a spravedlnost oslavuje „prokleté vojáky“ poválečného protikomunistického odboje. Prý byli posledních 25 let opomíjeni. Osudy vojáků, pro které komunistická historiografie měla jen slova opovržení, připomněl státní pohřeb jednoho z důstojníků Zemské armády.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91a76n 62P36u76l39e28c 4988637361395

Jo to my jsme dál, my už dáváme státní vyznamenání lidem typu Ludvíka Karla, kteří řídili bolševický koncentrák.

+1/0
27.4.2016 10:54

J39a57r32o26s97l41a57v 22S82i46r46o81k44y 7240463524534

hrdina, co vypalil vesnici Litevcu :-/

+1/−1
26.4.2016 22:56

P18e51t73e51r 69K97a75c31u68r 2214353949729

To mas ako Ogien, popraveny polskymi komunistami, teraz ma pamatnik v Zakopanom. Medzi Slovakmi v Polsku bol znami vrazdami Slovakov.

0/−1
26.4.2016 23:51

M72a74r84t66i13n 80K41r28a19l 7233220653767

Gratuluji Polákům. U nás dostávají komunistické kádry vyznamenání na Hradě.

+2/−1
26.4.2016 20:49

M83a55r94t28i22n 40Ž85e74l90i21n62s86k69ý 9598569939382

U nas snad byvala pravicova vlada vyznamenala Masiny, jen kvuli tomu, ze byli antikomuniste, takze abychom nahodou nebyli jeste krok pred Polaky.

0/−1
26.4.2016 21:59

J30a32n 27B19a73b70i96č77k21a 9643209353987

To by šlo těžko, jasně prohlásili,ýe od komunisty, nebo kolaboranta by vyznamenání nepřijali. A protože urazili i Havla, tak si to polepili od samého počátku sametové revoluce..

0/−1
26.4.2016 22:11

M37a60r85t91i23n 29Ž36e50l98i93n19s97k80ý 9638319789422

http://zpravy.idnes.cz/josef-masin-dostane-medaili-ledy-prolomi-topolanek-f8w-/zahranicni.aspx?c=A080227_210933_zahranicni_miz

0/0
26.4.2016 22:32
Foto

M31a84r33i79a92n 89T48i67š20e83r 1964491106

Čest padlým polským vojákům, kteří bojovali proti bolševikům. II.světovou válku začal Hitler společně se Stalinem právě útokem na Polsko ze dvou stran, tak oni měli ten největší důvod bolševiky nenávidět, stačí pak vzpomenout na Katyň..

+4/−4
26.4.2016 19:27

M75a74r48t90i82n 11Ž11e76l45i36n67s87k31ý 9388189219912

Polaci bojovali s Rusy o uzemi, spousta Rusu u nich zemrela v zajeti, jestli tam take nemuzem hledat duvod i te Katyne.

+1/−2
26.4.2016 22:00

J17a74n 98B77a43b35i11č28k43a 9703479343137

Vždy se najde komunista, který se snaží ty co bojovali proti komunistům nějak pomluvit i kdyby měl vytáhnout dějiny až k neandertálcům

+2/0
26.4.2016 22:05

M45a38r11t97i28n 43Ž58e88l79i30n76s65k84ý 9578659919712

Tak to je snad logicke. Jen nevim proc to rikate zrovna mne.

0/−1
26.4.2016 22:29
Foto

M60a40r55i27a76n 32T49i31š41e48r 1474711486

To je pravda. Bolseviky vyhnali Polaci od Varsavy s potupou uz po 1.sv valce, takze pomstit se jim chteli urcite. To co provedl Stalin Polsku a ze zacal spolu s Hitlerem 2.sv valku se stale i dnes tak opomiji a to je spatne. Za mne kazdy boj proti bolsevikum byl hrdinny a opodstatneny..

+3/0
26.4.2016 23:32

M40a63r51t41i90n 39Ž85e32l19i73n62s12k36ý 9548319229572

mate ocividne problem jit pred druhou svetovou valku ...

0/−1
27.4.2016 0:01
Foto

M77a45r36i71a19n 16T78i84š67e15r 1604751856

Muzeme jit az trojdeleni Polska do 18.stoleti o to nejde preci. Bolsevici se vyrojili po 1.sv valce. 1920 porazili Polaci Rudou armadu na Visle a tim ukoncili jeji intervenci do Evropy. To mate na mysli?

+3/0
27.4.2016 0:17

M93a20r26t40i88n 23Ž23e52l65i35n15s49k51ý 9668919259492

Nevim proc jste tak zameren zrovna na bolseviky ... Polaci valcili i s carskym Ruskem i s demokratickym Ceskoslovenskem, trosku mi ta jejich podpora - podpora utocnika Cechem smrdi vlastizradou. :-P

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_Poland

Jinak od davna se vedou valky o uzemi a obyvatesvo je zotrocovano, zeme zabirana ... je zajimave, ze to strasne vadi pouze pokud to dela bolsevik, mi to trosku smrdi propagandou.

0/−1
27.4.2016 0:23

M77i27l19o82š 70D12v45o76ř30á56k 4723563336334

Správně [>-]

+1/0
26.4.2016 18:46

J35a55n 33B78l52a84n94a 3646185984

Masakr židů v Jedwabnem. Černé svědomí Poláků.... Starosta Karolak dal spolu s četnictvem ráno 10. července 1941 rozkaz, aby se na náměstí shromáždili všichni židé z Jedwabného a okolních obcí. Zde byli biti. Místního rabína donutili vést procesí 40 mužů do předem vyprázdněné stodoly, kde byli všichni zabiti.

Dalších asi 300 židovských mužů, žen a dětí nahnali do stejné stodoly, kterou zamkli, polili leteckým benzinem a zapálili. Masakr nikdo nepřežil, pozůstatky byly pohřbeny ve dvou masových hrobech ve stodole. Vraždu spáchali místní Poláci, "zcela normální lidé, montéři, ševci, rolníci, starosta, prostě všichni", zatímco Němci masakru pouze přihlíželi.

+1/−1
26.4.2016 17:44

T15o21m19á31š 31Z67e49m85a69n 3275378424665

A co přidat nějaký osud polské/ruské/ukrajinské/atd.. vesnice.

0/−1
26.4.2016 18:02

J12a33n 18B80l63a68n66a 3496955424

Tož to zrovna hrdinský čin není ,,,,,,,,,, Účast oddílu pod jeho vedením na odvetném vypálení vesnice Dubinka v létě 1944, kterému předcházela podobná akce litevské proněmecké policie. Při masakru v Dubince zahynulo 27 obyvatel vesnice, včetně žen a dětí.

+2/−1
26.4.2016 17:36

V12á79c92l27a86v 49D39l53o22u19h20ý 2777590914240

Možná bychom se mohli inspirovat a konečně akceptovat naše " Prokleté vojáky" tj. bratry Mašínovy.

+9/−5
26.4.2016 16:49

J54i61n16d85ř85i15c94h 91H88r30d55l43i14č41k95a 4516584189774

Přesně, jen si vemte, kolik estébáků, prokurátorů, komunistických papalášů... zlikvidovali. A jak efektivně pro odboj využili peníze získané přepadením vozu s výplatami.....

+6/0
26.4.2016 17:20

T16o50m38á49š 62Z46e39m72a24n 3335568344725

Ukradené (znárodněné) peníze měly sloužit k dostání jednoho z bratrů Mašínů z lágru (kopal zrovna uran) , ovšem byl propuštěn při plošné amnestii a peníze byly následně použity pro zabezpečení rodiny sedláka Švédy protože mu byl zabaven všechen majetek.

+1/−2
26.4.2016 17:54

J25i66n18d16ř59i63c19h 37H16r87d14l96i41č15k35a 4226264679614

Přepadení se uskutečnilo na začátku srpna 1952, amnestie proběhla na jaře 1953, to jasně dokazuje, že ty peníze měly opravdu sloužit na osvobození.

0/−1
26.4.2016 18:04

T68o80m84á72š 26Z21e53m49a55n 3415808684415

Jistě, kdyby to bylo obráceně tak to bude divné.

0/0
27.4.2016 1:17

J94a81n 27B46a33b88i90č94k98a 9503109623337

Dodnes je každý kdo bojoval proti komunitům, je poro většínu čechů ničema. Ku podivu pokut dělal to samé proti nacistům, tak to tolerují

+2/0
26.4.2016 22:02

M52a30r40t14i60n 96Ž64e94l65i91n40s92k91ý 9938159239622

Pokud bude Polak nadavat na Rusko a zaroven plakat, ze pres jeho uzemi nejde z Ruska plynovod, tak si na navrat dustojnosti bude muset jeste pockat. :-P

+6/−5
26.4.2016 16:28
Foto

M94a35r29i71a11n 59T87i87š87e37r 1754651686

Před Poláky a jejich národní hrdostí a vzdor k daleko většímu sousedovi můžeme jen závidět. Oni se nehrbí, nemají naděláno v kalhotech a nazapomínají..

+2/−1
26.4.2016 19:34

M39a84r20t91i68n 32Ž18e51l79i82n13s46k39ý 9888869529412

Rekl bych, ze je jejich "obchodnicky duch" porad schopen zvitezit nad jejich vlasteneckym citenim, ze v tom jeste nemaji uplne cisty, vlastenecky pristup, ac jim ho, jako i kazdemu jinemu narodu, preji. (viz podpora militantnich nacionalistu na Ukrajine, navzdory tomu, co Polakum za valky udelali, veletoc pro prijimani uprchliku, navzdory dohode Vysehradske ctyrky a pod.)To, ze nekdo hned vyskoci, kdyz se nejak otrete o jeho narod, take automaticky nemusi znamenat silne vlastenectvi, ale muze to byt take znak zakomplexovanosti, nedostatecneho narodniho sebevedomi, neschopnosti primout pravdu, priznat si chybu ... takze slabost. Prijatelnejsi mi prijde nadhled, byt otevren pokojne diskusi i o chybach naroda, a byt je schopen bez emoci uznat. To, ale jak dnesni Cech zareaguje, kdyz dojde k jasne urazce jeho naroda, nedokazi posoudit. Myslim, ze hodne lidi by u nas vyskocilo naprosto stejne jako Polak, Slovak, Rus, nebo i American.

0/−1
26.4.2016 21:56

D93a84v80i45d 55R73i42e61s50z 8704520

Bij bolszewika!

Pro cenzora - to byla taková neoficiální hymna Żołnierzu wyklętych, jak jim v polsku říkají.

https://www.youtube.com/watch?v=ar0a_c2t0VU

+3/−1
26.4.2016 16:24

T25o72m69á88š 38Z95e62m54a82n 3985358824145

Pokud se někdo diví antisemitismu v oblastech okupovaných rudou armádou/sov.svazem, doporučuji si zjistit jak moc bylo agentů NKVD a dalších komunistických služeb židovského původ.

Prostě komunismus byl mezi nimi populární z důvodů, které dobře popisuje ve svých knihách Ota Pavel (na příkladu jeho otce, který byl zarytým komunistou).

+1/0
26.4.2016 15:55

M21a25r52t26i34n 71K69o10l45i56n 6424898842337

To se nesmí říkat 8-o .

+3/−1
26.4.2016 16:00

J83i20n76d40ř28i61c65h 35H17r22d23l18i42č36k41a 4696414689124

Kdo jednu hromadnou vraždu nevinných různými způsoby relativizuje, zatímco jiné hromadné vraždy zuřivě odsuzuje, jen pouhý ideolog. To jen tak všeobecně.

A konkrétně, pokud by si lidé vyřizovali účty s konkrétními bolševiky (nebo nácky) , byť nesoudní cestou, nepohorší mě to. Ale v žádném případě nelze obhajovat vyvražďování nevinných. Jestli ano, tak jsou obhájci horší než komunisti.

+6/0
26.4.2016 16:14

S75y34l40v31a 26Š36p77o10r52k79o25v36á 9976529720774

komunista podílející se na totalitním režimu není nikdy nevinný. A zcela chápu lidi, kterým komouši povraždili a pozavírali část rodiny, že se řídili heslem "Mrtvý komunista - dobrý komunista"

+2/−1
26.4.2016 17:02

J44i15n68d16ř30i48c85h 17H39r12d26l39i42č67k74a 4246734869184

S jakou částí mého příspěvku si myslíte, že polemizujete:-/?

0/0
26.4.2016 17:12

S97y53l87v59a 13Š49p60o23r54k90o84v25á 9646699570964

s vaší první větou, kdy vraždy komunistů považujete za vraždy nevinných. A taky že je to ideologie...

+1/0
26.4.2016 17:18

J63i72n61d81ř37i48c32h 90H24r20d48l67i83č14k10a 4626204449734

Umíte číst? Nikde jsem nepsal, že komunisté byli nevinní. Naopak jsem ve druhém odstavcdi napsal, že zůčtování s konkrétními bolševiky, byť mimosoudní cestou, mě nepohoršuje.

Zkusme se, prosím, bavit, trochu na úrovni.

0/0
26.4.2016 17:22

S34y55l55v64a 65Š69p34o40r26k53o85v60á 9696839690214

Možná jste to myslel jinak, ale napsal jste to v kontextu diskuse tak, jak jsem vám napsala...problém diskusí je to, že do hlavy vám nikdo nevidí - a relevantní je to, co napíšete

0/0
26.4.2016 17:27

J51i21n15d80ř59i30c95h 45H92r11d92l38i49č89k31a 4146304949334

Vymýšlíte si, slušně řečeno. Reagoval jsem na příspěvek v jakési oprávněnosti vzrůstu antisemitismu.

Kdybych chtěl hájit komunisty, tak o nich nepíšu to, co jsem uvedl právě v tom druhém odstavci. Napadáte usilovně, ale trapně.

0/0
26.4.2016 17:33

S50y18l17v95a 22Š12p17o15r46k37o58v77á 9826239920584

ale já jsem právě jedna z těch, kdo proti antisemitismu bojuje - takže věřte, že nemám důvod vás napadat. Ovšem bojovat proti antisemitismu pomocí komunistických lží není zrovna ten nejlepší nápad:-)

0/0
26.4.2016 17:36

J51i15n62d23ř13i58c20h 71H64r75d94l89i35č32k81a 4396734609284

Ano, váš boj proti antisemitismu byl vidět i v této diskusi...

Svojí druhou větou jste mínila mě a jen nemáte odvahu to napsat přímo?

0/0
26.4.2016 17:38

T13o43m25á92š 77Z52e25m58a17n 3435338204255

Relativizace je "vysvětlení souvislostí" (relace - souvislost, návaznost).

Proto je relativizace dobrá a zcela na místě. Dost lidí by pod tíhou vaší ideologie "byli to vrazi židovských dětí" mohlo nabýt dojmu, že jimi všichni byli a že se tak dělo bez příčiny.

0/0
26.4.2016 18:01

J56i40n79d98ř66i80c29h 91H96r45d41l45i17č26k78a 4246554289134

Nazvat vraha (židovských) dětí vrahem (židovských) dětí není ideologie, nýbrž prosté konstatování skutečnosti. Ideologie je, když se na zločiny proit nevinným pohlíží dle toho, kdo je spáchal.

Nikde jsem nenapsal, že by VŠICHNI bojovníci proti komunistické totalitě zároveň vyvražďovali židovské obyvatelstvo, to se mi jen snažíte podsunout.

Příčina neznamená automaticky ospravedlnění ("okradl jsem ho za příčinou získání peněz, které jsem neměl" asi těžko u soudu pomůže). Příčina může být pouhou záminkou a demagogií jako například, když za zločiny některých komunistů židovské národnosti je na oplátku povražděno židovské obyvatelstvo bez rozdílu pohlaví a věku. Mezi tím žádná morální a ospravedlnitelná souvislost neexistuje.

0/0
26.4.2016 18:26

M31a93r88t25i36n 21Ž84e70l87i98n12s37k40ý 9658799439942

Horsi asi ne, pouze stejni.

0/0
26.4.2016 22:02

J51a82n 72B92l41a36n15a 3966835564

a to je omluva pro zvěrstva, tj vraždění žen a dětí

0/−1
26.4.2016 17:37

T70o36m45á44š 61Z24e29m87a30n 3675258524865

Ani ne, ale je to dobré pro pochopení, proč se to tak v té době a na daném místě dělo.

Myslet si že šlo "vyřizovat si účty s konkrétními bolševiky" je zcela mimo.

+1/0
26.4.2016 17:57

M81a20r40t91i94n 18B10r79e36j82c83h72a 3714550202891

Bravo. A Vy co se tu oháníte vraždami komunistických židů bych prosil, aby si uvědomili co dělali komunisti v čele s Vašem a Raicinem západním důstojníkům u nás. O StB a akcích kamen vedených židem Avramovicem a Tomašoffem, kteří likvidovali Československou elitu ani nemluvě. Včetně zničení životů dětí Československé elity. Je mi zle z toho, kolik lidí stále bagatelizuje komunistické zločiny. :-/

+11/−3
26.4.2016 15:46

A67n82d27r52e64j 24R44u52š64č50á22k 6217767594754

Tady nejde ani zdaleka jen o komunistické Židy. Tady jde o pogromy na židovských civilistech. Je to podobné svinstvo, jako když české rabovací gardy vraždily německé děti jenom proto, že chtěly "bojovat proti nacismu" v červnu 1945.

+1/−2
26.4.2016 15:48

M78a98r95t89i81n 10B44r20e87j82c76h43a 3534600712881

V tom RG odboji se schodneme. Ale pokud se podíváte na složení vysokých důstojníků kontrášů a StB než začali procesy v 50 letech. Tak je nadmíru jasné, jakého byli etnika a myslím, že mají dost másla na hlavě. Jen nemám rád černobílé diskuze. Obě strany se dopustily zvěrstev o tom není pochyb, ale pro Poláky jsou Prokletí vojáci představitelé odboje proti komoušům jako u nás 3 národní odboj. Tak to prostě je a je to odrazem doby.

+3/0
26.4.2016 15:55

A68n18d97r62e83j 96R10u32š66č75á87k 6367547954874

Mně je úplně jedno, jaké složení měli důstojníci SB v Polsku, prostě vraždit židovské civilisty je svinstvo, punktum. A odmítám cokoliv o "odrazu doby", tenhle argument používají i bolševici, když omlouvají své zločiny. "Taková byla doba", člověk od nich slyší. Ne, takoví byli ti lidé, takové svině, zloději, vrazi a lháři.

+3/−1
26.4.2016 15:57

S12y76l16v15a 72Š75p64o38r88k32o72v39á 9686869790894

pokud civilista-komouš pošle na smrt tisíce lidí (v uranových lágrech i jinak), je to jen obyčejný vrah (stejně jako byli nacisti) a lidé mají právo proti nim bojovat a zabíjet je

+3/0
26.4.2016 17:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.