Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pakt proti Trumpovi. Cruz a Kasich si rozdělili, kdo a kde povede kampaň

Těžko hledat lepší důkaz, že protivníci Donalda Trumpa mobilizují veškeré síly, aby mu nedovolili zisk prezidentské nominace. John Kasich a Ted Cruz, dva Trumpovi zbývající protivníci v republikánském klání, si rozdělili, kdo kde povede kampaň. Aby netříštili síly přetahováním o voliče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P47e82t40e58r 43H96o72s17e90k 6212917769679

Po dnesnim vysokem viteztvi v peti statech se da rict, Trump ma nominaci na dosah ruky. Cruz a Kasich podle meho nazoru uz nemuzou Trump zastavit. Cruz a Kasich "strategie" ktera ma za ucel vysachovat Trump pristi tyden ve state Indiana nebude mit zadny ucinek. K dnesnimu dny se da rict, Trump si zajistil nomination v pranim kole Repub.convention ktera se bude konat v Cleveland za dva mesice .

0/0
27.4.2016 4:34
Foto

M78i29c51h78a37e20l 83K17o17t63s64c58h 6427497449754

Amerika je daleko, ale rusáci za humny.

0/−1
26.4.2016 11:11

Ř43e13h53o74ř 60V89l83a46s57á63k 2874674611486

Nefér mi to nepřijde. Pokud získá podporu víc než 50 %, tak ti toho všímat nemusí. Pokud získá méně, těžko se zlobit, že nebyl zvolen.

0/0
25.4.2016 22:02

P57a23v67e44l 44N85o40v97o48t36n20y 2883393293759

Konzervatismus? Castecne ano, ale nova doba potrebuje i v konzervatismu nove prvky. Vse se vyviji a my na to musime reagovat, jinak zanikneme.

0/0
25.4.2016 20:24

J98a11n 56U38l41r56i17c47h 9119176889444

Které nové prvky máte na mysli?

0/0
25.4.2016 20:37

P14a30v72e32l 26N55o68v16o51t89n96y 2143573453459

Napriklad pravo zen se svobodne rozhodovat o aborci. Za prve myslim, ze uz nas je na teto zemi vic nez dost a diky tomu se zeneme do ekologicke katastrofy. A za druhe myslim, ze nuceni zen rodit i kdyz nechteji a nebo z nejakeho duvodu nemohou neni nejlepsi reseni.

Potom si tez myslim, ze by to nemeli prehanet s nabozenstvim (dokonce ani s tim krestanskym ne). Spoustu lidi tim odrazuji.

Jinak lze s republikanskymi konzervativci celkem ve vsem souhlasit, ale jak jsem rekl, myslim,ze vse by se melo rozumne vyvijet, jako reakce na to jak se vyviji svet kolem nas. Takze TrumpR^:-)!

0/0
25.4.2016 21:27
Foto

M64a27r63t70i59n 64H69o57f62m40a39n 2309904490741

"Všiml jsem si, že všichni, kdo jsou pro potraty, se už narodili". Ronald Reagan

+2/0
25.4.2016 21:42

P66a37v55e50l 35N76o74v14o93t43n70y 2233343183139

;-D

0/0
25.4.2016 22:01

J52a79n 95U21l52r30i46c45h 9399796449714

R^

0/0
26.4.2016 1:42
Foto

J20a90n 85Č34e77r65m75á33k 4699588175197

1) nikdo nenutí nikoho rodit. Jen chrání již počatého člověka, který už jen roste... !!

2) Na Zemi je nás sice dost, to máte pravdu. Ovšem vyhynutím (dokonce sebevraždou) jediné rasy, která si to uvědomuje a snaží se Zemi chránit jí příliš nepomůže...8-o

0/0
25.4.2016 23:07

P68a89v23e69l 37N87o50v45o48t58n87y 2593333793969

No nuti je donosit a porodit ten plod. Pro vas je to uz clovek a pro spoustu lidi zase ne. Takze by se mel rozhodnout kazdy sam za sebe.

S tou nasi rasou mate pravdu v necem pravdu. Nevim jak to je s aborci u ras jinych, ale napriklad u latinosu se mi nekdy zda, ze jim dokonce jeste ani nedosla souvislost mezi sexem a tehotenstvim.;-D

0/0
25.4.2016 23:43
Foto

J53a29n 90Č25e70r90m14á63k 4229188185927

no, krokodýl z toho plodu nikdy nevyroste a kuře rovněž ne... Jde o sice malého a dosud ne plně vyvinutého člověka, který potřebuje ještě svou matku, aby se mohl vyvinout a dorůst... Podobně, jako ji potřebuje kojenec či batole...

A že pro jiné nejde o člověka?... Ovšem, dřív v dějinách mnohdy nebylo ani 10 leté dítě plně člověkem a nebo třeba ani 30 letý člověk (otrok) nebyl brán coby člověk...

A jako je správné bojovat proti otroctví či nejrůznějšímu zneužívání dětí i přes nesouhlas mnohých lidí i kultur, které tyto nepokládají plně za lidi, je rovněž správné udělat vše pro to, aby ona zvrácenost kdy je možno beztrestně zabíjet lidi v dělohách svých matek skončila...

Ostatně, zabití 20 letého člověka je rovněž trestáno bez ohledu na to, co si o tom kdo myslí...

0/0
26.4.2016 7:59

J56a57n 84U43l92r71i85c51h 9619166769184

"Liturgická" ( definiční, neměnná ) formulka přihlášení se ke konzervatismu ve Spojených státech: "I am pro-life, pro-gun, anti-tax evangelical christian, conservative, republican. Amen".

Jinými slovy, vaše představa nových prvků znamená demontáž konzervatismu a jeho přeměnu v to, co se ve Spojených státech nazývá liberalismus, jinak též socialismus nebo komunismus.

Donald Trump samozřejmě konzervativcem podle dané definice není, ač se za něj v kampani snaží ze všech sil prohlašovat. To je jeho hlavní problém ve vztahu k Republikánské straně a jejímu voličskému jádru. A mimochodem také hlavní můj problém ve vztahu k němu.

0/0
26.4.2016 1:51
Foto

J51a38n 97Č33e60r12m35á11k 4969688315137

novou dobou lze okecat vše... Ale to, co říkáte už pak není konzervatismus, neboť pro konzervatismus je člověk člověkem a nikoliv jen maso vykonávající práci či kupující nejrůznější zboží ...

pro konzervativce je člověk svobodným tvorem s plnými právy po CELÝ!!! život a dává důraz i na jeho společenství a výchovu v rodinách, kteréžto rovněž považuje za nejlepší a nejzdravější způsob růstu a dospívání člověka...

0/0
26.4.2016 8:07
Foto

M77a42r46t28i63n 35H10o60f28m93a93n 2869634250931

Snad to pomůže a nakonec nominují nějakého konzervativce.

0/−1
25.4.2016 17:16

J86i46r37i 44B46e52d82r73n41i91c80e13k 2199817168941

aby mohl jako kazde volby prohrat, protoze porad cpou lidem furt ty same, zcela nezajimave koncepty socialniho konzervativismu..... ktere odradi vsechny stredove volice ... :-/

0/0
25.4.2016 17:44

J87a35n 80U64l60r35i66c86h 9369166259884

Ted Cruz má tři témata: Pracovní místa, svobodu a bezpečnost. Které z nich je podle vás sociálně konzervativní?

+1/0
25.4.2016 19:09

J56i44ř21í 68V44a18c48a 7642693337831

Díky za info. Trump to stejně v NY psychicky zlomil a odpor proti jeho zvolení u Republikánů nejspíš klesne.

....

Podle všeho to znamená porážku místních Rockefellerů proti Rotschildům.

0/0
25.4.2016 17:01

P60a94v67e14l 36N82o31v90o78t22n98y 2163603823609

Myslim, ze je treba volit toho, koho by jste s nejlepsim svedomim chteli za presidenta. A pak uz jen drzet palce, aby porazil tu prisernou Clinton, kandidatku mensin. Nebudu volit nekoho jen proto, ze ma teoreticky vetsi sance proti Clinton. Radeji to risknu.

+1/0
25.4.2016 15:35

T43o61m78á49š 18J40e37ž92i27š96e79k 1210684113430

Proč se Trumpa bojí v USA, jejich aparát? Je jiný systém a tak, ale z principu mi to připomíná současnou hysterii z pana Babiše u nás, bojí se ho, protože by se začaly rozkrývat věci, které by jistí lidé rozkrýt určitě nechtěli ...

0/0
25.4.2016 14:45

J51a35n 63L50u29k68á91š 7307403133142

Houby, nikdo se ho neboji, ale republikani jsou strana konzervativni a Trump nereprezentuje kozervativni nazory a filozofii ani nahodou, proto ho za sveho reprezentanta nechteji.

Kdyby primarky probihaly stejnym zpusobem jako v CR (voli jen clenove strany), nebylo by o Trumpovi ani vidu ani slechu.

+1/−1
25.4.2016 14:59

P24a45u76l 57J38a59r85o83s 2733858840

Tomas.Trump neni zavisly na volebni podpore tech velkych bohatych spolecnostech jak ostatni kandidati.Kromne tech dvou zbyvajicich konkurencnich Trumpovych republikanskych kandidatu,kteri jsou uplne financne zavisli na sponzorech.Hlavne Clintonka ,ktere oni z velke vetsiny financuji jeji kampan.Kdyz daji tak obrovskou podporu pro sveho kandidata,tak samozrejme ocekavaji velke sluzby,kdyz bude zvolen.Tihle "mocni" maji nejvetsi zajem Trumpa vysoupnout,protoze jim z nej nic nekouka,v pripade jeho zvoleni.

+1/0
25.4.2016 18:50

T29o25m53á33š 12J49e17ž56i71š62e88k 1450694723510

Díky bohu za jejich hloupost 😊. Dokud budou dělat kampaň proti panu Trumpovi, bude ve skutečnosti silnější, protože veškerou energii budou soustředit na něj a to je ta podstatná věc, je jedno, co chcete nebo nechcete, ale na co myslíte a jak to prociťujete 😊. Takže jsem moc rád za jejich boj proti panu Trumpovi, alespoň bude v čele USA konečně někdo, kdo tam skutečně patří díky kluci 😉.

+6/0
25.4.2016 14:38

J19a62n 90Z50e41m48a45n 6146257901261

Asi takhle: Ony další kola volby na celonárodní konvenci, o kterých se mluví v článku, měli republikáni regulérně naposled v r. 1948...a pak volby víceméně skoro landslidem vyhrál demokrat H. Truman. Takže opravdu není jasné, co jako Cruz s Kasichem sledují pokud se tedy nejedná o pracovníky kampaně pí. Clintonové.:-P

+3/0
25.4.2016 13:18

J69a67n 29L34u83k37á56š 7667163473962

S tim landslidem jste si to dost pribarvil. Tam to bylo tak jasne, ze dokonce v jednech novinach vysla na titulni strane mylna informace, ze Truman prohral.

0/0
25.4.2016 15:06

J95a66n 51Z22e83m41a50n 6356107161831

On si to ze začátku myslel i sám Truman, ale to bylo spíše výsledkem působení médií, která celkem pochopitelně povětšině chtěla Deweyho. A taky jsem psal skoro. Vyhrál nakonec 28 států proti 16 (a 4 vyhrál Thurmond) resp. 303 volitelů proti 189 (a 39) a to dokonce přesto, že demokraty tehdy na jihu rozštěpili segregacionisti.

A to Truman byl značně neoblíbený před svým prezidentstvím i po něm.

Čímž jsem chtěl jen podtrhnout v jak celkem beznadějné situaci je prezidentský kandidát vyšlý z brokered convention i proti někomu tak nepopulárnímu jako byl Truman.

0/0
25.4.2016 16:28

L85a50d33i91s32l54a46v 82F21r37y41d84r79y48š36e46k 9783619888134

Americký cirkus bez šapitó.;-D

A to se v České republice duel Zeman - Schwarzenberg nelíbil.

To byla procházka růžovým sadem oproti americké komikšarádě.:-)

0/0
25.4.2016 12:56

J66a13r21d65a 34C98h28o64v14a62n89e90c 6191845813789

Naprosto šílený volební systém.

A s demokracií to společného nemá už dávno vůbec nic.

+9/−1
25.4.2016 12:42

M11i90c14h11a29l 32Z36e69l63e80n71ý 6724563935716

To jsem zvědav, jestli to pomůže.

+1/0
25.4.2016 12:11

O72t20a 13J27e81l38í66n67e33k 8361818780575

Je komické, kolik měsíčků tu úpí, jak se ubližuje chudákovi Trumpovi, přitom je logické, že se Cruz s Kasichem snaží o svou nominaci a jejich spolupráce jim může pomoct R^ (v případě jejich dohody na prezidentovi a víceprezidentovi se dá poměrně logicky předpokládat, že se jejich delegáti pravděpodobně na konventu sečtou).

Nicméně já si myslím, že dohoda přišla pozdě a Trump bude mít dostatek delegátů, aby získal republikánskou nominaci - důležité bude, jak se zachová 173 delegátů Rubia ...

Na druhou stranu všechny průzkumy ukazují, že Trump má z republikánů proti Hillary nejmenší šanci (nad Trumpem vede v průzkumech Hillary cca o 10%, zatímco s Cruzem má poměrně vyrovnané šance a Kasich by ji dle průzkumů pravděpodobně porazil), proto si nejsem jist, jestli republikáni trochu nedoplácejí na otevřené primárky (tam, kde byly primárky uzavřené, dost vyhrával Cruz), protože v otevřených primárkách může o republikánském kandidátovi hlasovat kdokoliv, tedy nejen republikáni, ale i demokraté a zdá se mi celkem dost možná spekulace, že poťouchlí demokraté podporují v republikánských primárkách nejslabšího republikánského kandidáta, aby pomohli rozložit republikány a zjednodušili své kandidátce cestu do Bílého domu ;-)

+1/−2
25.4.2016 11:44

J46a50n 74Z93e66m56a45n 6866577861821

Já bych na ty průzkumy Hillary vs. někdo moc nedal... To bude asi jako s těmi průzkumy v Rakousku, kde všechny připisovaly Hoferovi kolem 20% a nakonec dostal 36%. :-P

+8/−1
25.4.2016 11:53

O43t76a 51J12e52l36í54n17e19k 8901268790165

No kurzy sázkovek pro podzimní prezidentské volby mluví jasně:

1) Kurz na vítězství Hillary Clinton se pohybuje mezi 3:1 až 4:1 (to je zhruba jako kurz na domácí výhru Plzně s Brnem :-))

2) Kurz na vítězství Trumpa se pohybuje mezi 1:3 až 1:6 (to je zhruba kurz asi jako na vítězství Berdycha v zápase s Djokovičem :-()

3) Kurz na vítězství Cruze se pohybuje mezi 1:10 až 1:25, ostatní jsou na tom ještě hůře, to jsou kurzy jako na úspěch našich ligových celků na Barceloně ;-( )

Jakákoliv chyba sázkovek se okamžitě projeví na finanční ztrátě svého majitele, proto jsou pro mne kurzy sázkovek jsou zdaleka nejkvalitnější "průzkum" veřejného mínění R^

viz http://www.oddschecker.com/politics/us-politics/us-presidential-election-2016/winner

+6/0
25.4.2016 12:17

J67a10n 50Z44e32m79a74n 6476537781331

No, vidíte, pak tím spíše těžko někdo chápe, co tímto paktem Cruz s Kasichem sledují....:-P

0/0
25.4.2016 12:22

O23t15a 76J16e98l58í83n25e33k 8291828150865

podle mne jen zkoušejí zvrátit nepříznivý vývoj, nic víc bych za tím nehledal, stejně mají jen malou šanci uspět ...

+2/0
25.4.2016 12:36

J64a24n 96Z80e73m68a66n 6296697681351

No oni mají s tou strategií proti Trumpovi celkem stále relativně velkou šanci uspět, ne tak už ovšem šanci vyhrát prezidentské volby - ta je už u obou víceméně zcela mizivá a tyto pikle tu mizivost samozřejmě jen dále prohlubují.

0/0
25.4.2016 12:39

O65t16a 10J63e76l22í44n89e96k 8271888470595

No tak dle průzkumů má mizivou šanci na podzim hlavně Trump, vypadá to, že republikáni kampaň natolik pohnojili, že opravdu dokážou dostat dalšího demokrata do Bílého domu ;-(

0/0
25.4.2016 12:57

J48a17n 59Z16e11m56a86n 6846947621791

Průzkumy Hillary vs. kdokoli jsou teď zcela irelevantní, ty nemají téměř žádnou vypovídací hodnotu i kdyby nebyly zmanipulované - voliči se prostě ještě skutečně nerozhodují, protože ještě skutečně neví mezi kým se rozhodovat má cenu.

Každopádně ale máte v jednom pravdu: pokud republikáni dospějí k brokered convention, volby celkem extrémně pravděpodobně prohrají.

+2/0
25.4.2016 13:23

J18a82n 93U73l83r21i14c52h 9469506499914

Instituce, které průzkumy dělají, si zakládají na tom, že jejich odhad bude blízký skutečnému výsledku. Obecně by jen těžko riskovaly svoje jméno, aby někomu vyhověly. V jednotlivých případech by snad bylo možné je výjimečně ovlivnit. Ale Trump prohrává s Clintonovou v každém porůzkumu už celé měsíce, většinou výrazně, v průměru o 10 procentních bodů. To není zákulisní manipulace, nýbrž obraz skutečných preferencí voličů.

Máte pravdu, že před volbami mohou lidé na věci pohlížet jinak. Ale moc pravděpodobné to není. Trump je oblíbený u specifických, poměrně početných skupin voličů. Ale mimo ně, zejména u různých menšin je považován na nejhorší možnost. A to je pro genrální volby fatální.

0/0
25.4.2016 19:24

J57a30n 47Z20e83m91a17n 6686747761461

Hmm, hmm, to byste mohl jet vysvětlit i těm četným agenturám do Rakouska, které jako jeden muž ještě celý poslední měsíc a do poslední chvíle předpovídaly Hoferovi kolem ~22% a on pak dostal 36,4%.;-D

A mimochodem agentury, které v dubnu a dříve předpovídají výsledek voleb Hillary vs. někdo v listopadu, neriskují vůbec nic, protože se jedná o otázku zcela ryze akademickou a nikdo nikdy nebude vůbec věnovat jakékoli úsilí zkoumat metodologii, jak se dospělo k výsledku, protože je to prakticky naprosto úplně jedno. ;-)

Jinak dynamika vývoje preferencí od primárek až po ostré volby je v USA obvykle velice bouřlivá a dodal bych, že nicméně, jak to tam tak dlouhá leta pozoruji, je tam velmi početná "skupina" voličů víceméně napříč celým politickým spektrem, jíž je Hillary považována za apriori naprosto nepřijatelnou - cca bych to odhadoval na 1/3+ voličstva tam vůbec.:-P

Volby tam bude tedy tradičně rozhodovat ona Nixonova příslovečná mlčící většina.

Hillary má navíc v této souvislosti oproti Trumpovi tu zásadní nevýhodu, že se jedná o kandidátku vládnoucího establishmentu s dlouhodobým strong disapproval rate kolem 40%, navíc kandidátku víceméně zcela bez vlastních zdrojů, takže si na rozdíl od Trumpa nemůže dovolit absolutní volební populismus - to samo o sobě může být faktorem v této kampani zcela rozhodujícím. Navíc jako žena (v USA nikdy nebyla prezidentkou žena), která navíc má sama osobně hromadu často dost hrozivých kostlivců ve skříni, může být pro výřečného politicky nekorektního Trumpa slušným otloukánkem v debatách a osobně bych jí moc šancí je vyhrávat tedy nedával. ;-D

+1/0
25.4.2016 21:08

J41i65ř18í 59Č27e23r80m50á70k 5520305558937

Proč si myslíte, že sázkovky jsou neomylné? Třeba před naší prezidentskou volbou 2013 byl dlouho favoritem Fischer, který měl jeden čas kurz i 1,5:1. Zeman naproti tomu začínal u Sazky na kurzu 20:1, Schwarzenberg měl pár měsíců před prvním kolem 40:1. Až teprve těsně před prvním kolem se sázkovky kurzově "umoudřily". Každopádně celkově na prezidentské volbě sázkovky prodělaly.

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Sazkari-na-Zemanove-vitezstvi-vydelali-miliony-Sazkove-firmy-tratily-261102

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/1124052-sazkari-pred-prvnim-kolem-favorit-zeman-nejvyssi-sazka-pul-milionu

Do US prezidentských voleb zbývá zhruba tolik času jako u zbývalo u nás, když měl Schwarzenberg kurz 40:1, takže bych opravdu nepředbíhal.

+1/0
25.4.2016 15:20

L27a70c15o 84K23o45t10l18a97r 1249111857635

Ano, to je to divné, že o republikánském kandidátovi rozhodují i demokratičtí voliči a naopak. Otázka je, je to dobře nebo je něco lepšího?

0/0
25.4.2016 11:55

O45t13a 92J86e93l14í40n45e61k 8171758610855

Je to sice velmi demokratické, ale celkem se zamýšlím, jak by takové "otevřené" primárky dopadly na české politické scéně, když si naše politické strany nejsou schopny udělat při výběru kandidáta na prezidenta ani uzavřené primárky ;-)

0/0
25.4.2016 12:03
Foto

J39a65n 10W77i49r37n73i52t92z22e85r 8318554397750

On ovšem typicky takový demokratický volič, co jde volit v republikánských primárkách, ztrácí možnost volit v demokratických primárkách.

+1/0
25.4.2016 12:09

O38t42a 50J16e73l63í76n77e57k 8831588260255

Aha, tak to jsem nevěděl, jak je to zabezpečeno?

0/0
25.4.2016 12:19

J58a64n 62Z39e33m37a16n 6446177301741

registrací.

+1/0
25.4.2016 12:40

S73t22a20n52i89s16l65a48v 74A63u16g29u65s68t86i31n 2616864522930

Demkraté ale brojí za to aby se šlo registrovat bez dokladů, na dobré slovo (něco jako současná migrace), možná už to dokonce prošlo.

+1/0
25.4.2016 12:52

O89t20a 58J93e37l58í56n96e27k 8321408310225

A to si republikáni a demokraté následně vymění své registrační archy?

Zvláštní, zaujalo mě to, zkusím si někde dohledat popis tohoto mechanismu ...

Ale i kdyby to tak bylo, tak stále je možnost, že demokraté už budou mít po primárkách (což v současnosti v podstatě mají, tak by mne zajímalo, jak se dá zabránit, aby demokraté poťouchle neprznili otevřené primárky republikánů ;-)

0/0
25.4.2016 12:55

J74a41n 61L53u34k87á50š 7287203513602

Ne, to funguje trochu jinak nez v Evrope, ty registracni archy ma stat.

Kdyz se registrujete s pravem volit, zvolite si, jestli se registrujete Demokrat, Republikan, nebo nezavisly. V neklika malo statech maji i dalsi moznosti - tam, kde ty jine stranicky maji alespon trochu podporu.

0/0
25.4.2016 15:10

P51a45v96e70l 45N15o54v57o63t35n83y 2633623253259

Podivejte se pane Jelinek trosku dozadu (0:16). Trosku jsem vam tam rozepsal tu vasi hvezdu Billa Clintona. To jen aby jste nerekl, ze jenom minusujeme bez argumentu.

0/0
26.4.2016 0:23

V40á58c67l30a51v 32V83a17n89ě36k 2353773378981

Trump jako president by byl pohromou nejen pro Ameriku, ale i pro zbytek světa včetně nás.

Pokud se legalizuje velká huba, osobní útoky, xenofobie a populismus jako legitimní metody politického boje, tak nás nečeká nic dobrého.

Diktatura nejmenšího společného jmenovatele ještě nikdi nikde nepřinesla nic dobrého.

+4/−8
25.4.2016 11:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.