Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rodiče za „nespolupráci“ dětí platí u některých zubařů stovky korun

Jedna z pražských zubařských ordinací si donedávna účtovala příplatek za "nespolupracující dítě". Na zvláštní položku v ceníku upozornil server Lidovky.cz. Redakce iDNES.cz zjistila, že stejný příplatek má v seznamu výkonů i jedna mladoboleslavská ordinace. Podle České stomatologické komory je to neobvyklá praxe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z30d73e22n42ě74k 23S24a59m79e56k 5931656423

Ono by také neškodilo, kdyby dětičky nebyly rozmazlené, hysterické a nevychované. A to je zase práce rodičů.

0/0
25.4.2016 17:48
Foto

L47i25b19o60r 67V75y96k95o42u27p10i79l 9596645499227

No jo. To máte: chycení, spoutání, zneškodnění, omráčení....

0/0
25.4.2016 15:11

M10i49c87h96a92l 40M51i95l61l87e63r 9626352569752

kdyby zdravotnicky personal nemusel u vas nosit bile plaste, ale plaste s pestrobarevnym potiskem zviratek nebo uniformy bez plastu, asi by se deti baly mene.

0/−1
23.4.2016 16:00

M32i94c48h94a56l 46M56i14l78l63e82r 9866552229612

v ruznych statech uz na to davno prisli a lekari, zubari atd bile plaste uz davno nenosi.

0/0
24.4.2016 4:53

I25v58a 73K47r79i17s15t67o48f17o72v22á 7975783212442

U nás už mnohdy taky.

0/0
25.4.2016 8:05

M69i85c50h77a83l 20M68i91l74l52e44r 9196432209532

proto se divim, ze se mnou nesouhlasis.

U nas je v tom uz mnohaleta praxe, ze doktori a zubari prestali nosit bile plaste a sestry klasicke sesterske uniformy s cepci a zastrami. Sestry tu nosi pestre bluzy a kalhoty, lekari a zubari do ordinace normalni civilni obleceni. Sterilni obleceni jen na zakroky, ktere to predepisuji.

0/0
25.4.2016 8:20

M95i83c10h72a15l 88M87i75l67l26e37r 9106872839332

v paediatrickych oddelenich nemocnice se casto pouzivaji bluzy/kosile nebo kratke plastiky s potiskem detskych vzoru.

0/0
25.4.2016 8:21

M58i35c67h28a22e11l14a 43D76l14o88u80h71á 6372727951341

pracuji jako psychiatrická sestra, nezřídka uklidňujeme agresivní pacienty, sem tam i něco schytáme, sakra to by byl "vejvar", kdyby každý musel platit za neklid :-)

0/0
23.4.2016 15:09
Foto

A37l62e75š 38H97o16d16i55n81a 9190829608564

Ještě by si tam mohli přidat příplatek za vzduch vydýchaný při zákroku...

+1/0
22.4.2016 22:03

V20ě79r17a 51Ř93í19h50o24v97á 6524904494

Poplatku se zase tak moc nedivím. Já osobně jsem po ukončení praxe svojí zubařky hodně dlouho hledala nového zubaře, který by přijímal nové pacienty (Ostrava). Pokud se nějaký vůbec našel, tak zase nechtěl vzít děti. Nakonec to dobře dopadlo, zubaře jsme našli a je výborný ;-).

0/0
22.4.2016 21:27

J32a67r25o17s25l48a94v 29B12r71a34b17e94n59e29c 7614720390905

Vážení rádobystěžovatelé, uvědomte si jednu věc. Pokud se chcete ohánět pojišťovnou, tak si uvědomte, kolik a co ta pojišťovna platí. Je to minimum a při umrtvení to nepokryje málem ani náklady na materiál, natož práci. Osobně bych navrhoval, že pokud někdo striktně trvá na pojišťovně, tak žádné párání a přesně v intencích pojišťovací péče, tzn. levně a rychle. Pak se ovšem nemůže dotyčný divit, když to nebude jednání v rukavičkách. Nebo chce rodič takového neošetřitelného ďítěte luxusní chování a piplačku, aby ďítě nemělo trauma, pak si ale musí uvědomit, že ten vynaloženej čas a péče něco stojí. A pokud to ani tak nechápete, tak se pak nedivte, že neseženete zubaře ochotného ošetřit vaše ďítě a raději vás rovnou odešle do špitálu na celkovou anestezii.

+6/−5
22.4.2016 19:03

P31a81v29e93l 18D72u30p43a63č 2549191398209

Vážený pane,pravděpodobně zubaři,vy si zase uvědomte,že například prodavačka je placená daleko mizerněji než vy a také si nemůže říci o nějaký horentní příplatek od zákazníka.Co by jste ji asi řekl,kdyby po vás chtěla za rohlík například 500 kč a vysvětlila vám,že její plat nepokryje náklady na její živobytí.

+4/−1
23.4.2016 8:10

J84a88r74o47s89l48a65v 70B87r40a54b47e54n10e55c 7434880880515

Chyba lávky vážený. Dělám v zabezpečovací technice. Jen nejsem línej si zjistit údaje, než po někom začnu plivat. A mimochodem, ta prodavačka nemá takové povinnosti a buzeraci jsko doktoři všeobecně. Nemá ani tu zodpovědnost. Ale chápu, že kdyby jste si toto uvědomil, nebudete mít na koho nadávat a to by přece byla nuda. ;)

0/0
23.4.2016 17:46

L67u61k68á66š 13V73e16v43e94r14k40a 1747926420

to ne, tak malou zodpovědnost jako zubař nemá, to máte pravdu...

0/0
24.4.2016 22:04

M24i31c16h84a80l 70M34i73l29l43e51r 9746552629722

"Nebo chce rodič takového neošetřitelného ďítěte luxusní chování a piplačku, aby ďítě nemělo trauma, pak si ale musí uvědomit, že ten vynaloženej čas a péče něco stojí."

K tomu mam urcite vyhrady. Neziji v Cesku a pacient tu zaplati dost za lekare, zubare atd. Cast uctu pokryje univerzalni zdravotni pojisteni -lekare, standardni nemocnicni pobyt, nikoliv ale zubare. Ruzne velky rozdil mezi pojistovnou a uctem plati pacient. (velke slevy pro pacienty na socialce).

Soukrome pojisteni hradi nadstandardni nemocnicni pobyty, privatni nemocnice, vybery lekaru v nemocnici, zubare a dalsi sluzby. Ruzne velky rozdil uctu zase plati pacient. Je tu bezplatna zakladni zubarska pece pro deti, ale veskere zakroky mimo ni musi platit rodice bud v hotovosti nebo pomoci soukromeho pojisteni.

At se jedna o soukrome zarizeni nebo verejne, at je pacient na socialni podpore nebo bohac, v KAZDEM JEDNOTLIVEM PRIPADE se od lekaru, zubaru a dalsiho zdravotnickeho personalu samozrejme ocekava prvotridni pece, 100% korektni vystupovani vuci pacientovi bez ohledu na jeho kapsu a cas odpovidajici pozadovane komplexite zakroku. !!

Neexistuje, aby si zdravotni profesional na pacienta zarval, nebo ho nejak zesmesnil. Za nekorektni jednani jsou tezke postihy az deregistrace.

Samozrejme, ze komplexita zakroku je v tabulkach, ale celkova kvalita lekarske a zubarske pece musi zustat stejna u jednoduchych i komplexnich pripadu.

U zubaru se povazuje za naprosto samozrejme, ze pristoupi k pacientovi s tim, co ty posmesne nazyvas " luxusnim chovanim" a s takovym stupnem piplacky, jakou vyzaduje kazdy jednotlivy pripad. Ruzni zubari poradaji preventivni orientacni navstevy pro deti, urcene ke snizeni jejich strachu, s vozenim se v kresle a malymi darky v podobe zubnich kartacku, pasty a detske knizecky o peci o chrup na konci navstevy. Kazda piplacka detskych pacientu se pozdeji vyplati casove i namahou.

0/0
24.4.2016 5:30

M73i98c73h64a66l 71M58i25l31l70e73r 9826142709652

jeste bych chtel dodat, ze kdyz jsem se pred mnoha lety usadil u protinozcu a presel ze socijaaaalisticke zubarske pece na zdejsi soukromou, nestacil jsem se divit.

Ten rozdil v pristupu k pacientovi, laskavost personalu od recepcnich pres sestry po zubare, nesmirna snaha o zmenseni pacientovy bolesti a nepohodli pri osetreni.....to se neda ani popsat.

V ce-ese-ser bylo tehdy naprosto neslychane umrtvovat zub injekci pred vrtanim a plombovanim. Tady to bylo naopak naprosto bezne pred 45+ lety a kdo by zadal zakrok bez umrtveni by byl povazovan za exota nebo nejakeho fakira, ktery si chce otestovat jaky stupen bolesti snese.

Sluzby urcene zvysenemu pohodli pacienta se od te doby dale zlepsily a je docela normalni, ze pro delsi zakrok pacient dostane sluchatka a vybere si jake CDcko chce pri tom poslouchat nebo na jake DVD se chce divat na obrazovce nad sebou. Nebo si prinese sve CD, ipod ci DVD na povyrazeni.

0/0
24.4.2016 5:50

J56a65r60o15s40l77a49v 57B18r28a27b93e41n35e25c 7374280520695

Za prvé jsme si nepotikali. A za druhé, rak jak to píšete, to funguje jinde. Ale ne tady. Má tady snad někdo soukromé pojištění na dorovnání? Ani prd. Státní pojišťovna platí to co platí, teda spíš neplatí a rodiče chtěji luxus péči zadarmo. Být zubařem, tak děti za tohohle stavu, pokud se chci jen trochu uživit, budu tvrdě odmítat. Toť můj názor.

0/0
24.4.2016 9:51

J31a15r66o19s35l69a65v 15B83r23a17b87e29n12e62c 7854840230495

A ještě jednu věc dodám. Byl hsem svědkem, při čekání v čekárně, kdy se z ordinace ozývaly zvuky jak z pralesa a zřetelně byli slyšet personál, jak se všemožně snaží dítě uchlácholit. Skončilo to odesláním na celkovou do nemocnice a výhrůžkama a nadáváním matky na jejich neschopnost. Věřím, že ve Vašem novém domově je úcta k lékaři samozřejmostí. Tady to ale stále neplatí. I to je jeden z důvodů, proč píšu jak píšu.

0/0
24.4.2016 10:00

M32i94c34h50a64l 46M49i77l26l89e16r 9426542399432

v cekarnach vsech ordinaci je docela normalni plakatek s upozornenim, ze jakekoliv ustni ci fyzicke napadani personalu neni trpeno a je nezakonne. To znamena, ze personal v takovem event. pripade zavola policii. Obcas nejaky ozrala/ fetak udela virval a napadne posadky ambulanci nebo lekare, zdravotni personal nemocnice a k tomu se bezne vola policie.

Jeste se mi ale za ta leta jeste nestalo, abych byl svedkem nejakych podobnych scen kdekoliv u lekare, zubare, na fyzioterapii atd.

Nanjevys jsem parkrat zazil hadku pacienta s recepcni, ze "objednala na spatny cas/ den" ( tady delaji objednavky recepcni admin. sily, ne sestry).

Co se tyce pece, ta zacina zakladnim slusnym pristupem lekare k pacientovi, ne nejakym luxusem vybaveni ordinace. Pristup s respektem, tak jako k zakaznikovi, je vtloukan do hlavy vsem medikum hned od zacatku studii.

0/0
24.4.2016 13:34

M48i60c89h56a35l 45M74i71l64l43e11r 9396972909772

samozrejme, ze se ocekava, ze pacienti se na oplatku budou chovat slusne ke zdravotnimu personalu. Vzajemny respekt.

0/0
24.4.2016 13:36

S49t39a23n78i30s74l96a63v 11K71u85b91á48l25e76k 8797618571840

Dekuji timto pani doktorce Cermanové z Kosmické ulice na Praze 11......dcerunka tam krásně zvládla trhání zoubku.....super přístup k dětem jak ze strany pani doktorky tak sestřičky:-):-):-):-):-) ještě jednou dik a věřte že to je o přístupu k dětem.....a odpustite mi chybky v příspěvku prosim????:-)

+4/0
22.4.2016 15:43

E63d12a 95D38r87á14b57e33k 7689172633167

je to o přístupu k dětem ze strany zubařů a také (především) rodičů

+1/0
22.4.2016 17:39

J51o86s47e50f 75M28i75k19e68l 2518960876832

Ale toto je článek o těch nespolupracujících ....

0/−1
22.4.2016 19:55

V49e52r35o55n86i63k49a 81V22e37s75e52l11á 7355747724513

Ja myslim, ze strach deti ze zubaru je naprosto bezny, nekdy doprovazeny az neadekvatni hysterickou reakci. Mne jako predskolacku pri vrtani musela drzet snad mamka i sestricka, aby doktorka vubec mohla zakrok provest. Sama si to pamatuju, ne z vypraveni. Ted v dospelosti si na zubarskem kresle spis odpocinu;-D Srach mam spise z dlouheho cekani a nasledneho nestihani dalsich veci, ale kdyz uz jsem konecne v ordinaci, je mi hej;-)

+2/−1
22.4.2016 15:15

M38i56c47h65a43l 15M10i74l11l60e84r 9486252219152

dite v predskolnim veku a uz s kazy v zubech a s nutnosti dostat plomby?8-o8-o8-o

Za tohle bych pany rodice pretahl potehem.

Znamena to, ze maji lajdacky pristup k peci o chrup ditete, nestaraji se aby diteti vycistili zuby, naucili je cistit a dohledli jak to dite dela .... a ze vseho nejvic to vypada, ze dovoluji detem sladke napoje, bonbonky, dorticky a podobneRv

0/0
23.4.2016 15:57

Z18u54z48a60n31a 76V80l52a24c34h38o59v70á 8966742920

Nemám nic proti poplatkům, ale ať je přesně definováno, co ta "nespolupráce" je, nebo za co se platí.

+6/0
22.4.2016 15:14

I11v45a27n 23K49a50z27i15m47o34u80r 6852127636426

Tak zrovna s touto platbou bych zcela souhlasil. Kdo nezažil, co takové děťátko na křesle dovede, nepochopí. A je naprosto lhostejné, jaká je příčina až zuřivé obranné reakce dítěte. Každopádně je to pro lékaře fyzicky i psychicky velmi náročné, rostou náklady na ztišující prostředky i čas ošetření a přitom za svou práci nese stejnou odpovědnost jako u dítěte klidného!

+15/−10
22.4.2016 14:53

K96r25i70s44t56i85n24a 50B74l56ü13m33e40l15o54v39á 2764367678820

Plus... pardon.

0/0
22.4.2016 14:57

R12o97s97t64i67s36l43a22v 95C95a93h50a 8595911410432

ztisujici prostredky jsou placene

za osetreni deti maji zubari jine platby nez za osetreni dospelych

+6/0
22.4.2016 14:58

E10d62a 28D17r86á93b52e65k 7469262863987

a když si zlomíte nohu vlastní blbostí tak 100 spoluúčast, neboť lékař dělá naprosto zbytečnou práci a mohl by se místo vás věnovat někomu jinému?

+1/0
22.4.2016 17:41

M91a94r14t59i44n 79T39e97s26a16ř 2769293513113

Titulek ve mně navodil ihned myšlenku "nečistí si zuby". Na nějaké strachy před zubařem jsem ani ve snu nepomyslel, ty jsou normální i u dospělých a u dítěte je to možná ještě iracionálně umocněné.

Náš veselý synek (2 roky) už od narození nechtěl spolupracovat s naším pediatrem (klidný pán, ke kterému jsem chodil ještě já). V bílém plášti ani podívat, natož zvážit. Asi trauma z porodnice nebo co.

+5/0
22.4.2016 14:51

K54a77r62e61l 72N48o73v20á38k 7231174598950

Nebo z porodu?:-) (kurňa do jakýho světa to lezu)

+2/0
22.4.2016 16:00

J17o55s42e27f 50T49r43n29k10a 9919442167799

Koukám, že si zde mnoho diskutujících plete: Vychovanost dětí a Poslušnost dětí (dle mého názoru dvě rozdílné věci). Co myslíte?

+5/0
22.4.2016 14:34

I61v42a 27K92r85i97s64t84o49f73o13v84á 7535483352812

Ovšem při bolesti jde vše stranou a nastávají pudy zděděné od našich opičích předků. Bolest = stres = bran se = uteč. ;-)

+5/0
22.4.2016 14:36

K66r89i51s83t83i31n51a 83B87l36ü79m18e81l54o85v27á 2544927858400

Vychovane dite bude u doktora poslusne...

+5/−13
22.4.2016 14:38

I92v45a 37K19r94i20s67t81o38f42o95v11á 7185473432112

Samozřejmě. Vychované dítě si poslušně nechá třeba uříznout ruku. ;-) A ani nehlesne. ;-D

+12/−3
22.4.2016 14:39

K91r32i94s39t89i42n14a 58B28l56ü12m94e86l84o39v60á 2614937878300

To si necha i nevychovane a nehlesne. Bude totiz v narkoze.

+2/−3
22.4.2016 14:41

M61a42r88t73i63n 69J54e55s39e77n98s44k20ý 3838351323965

Vy chodíte s děckem i na WC, že?

0/−5
22.4.2016 15:01

E55d50a 59D40r78á89b47e17k 7729942533127

ne ale myslím že mu dokáže vysvětlit, že na WC není bubák a že je správné a nutné tam občas zajít a tudíž se tam dítě samo nebojí;-)

+2/0
22.4.2016 17:43

Z45u48z23a58n22a 49K58u43b31á75t30o87v58á 1286493566674

Tady jde vidět, jak dospělí velice snadno (a rádi) zapomenou na to, jaké to bylo, když byli sami dětmi. S úspěchem lze pochybovat o tom, že vy jste jako malá byla u zubaře absolutně klidná.

+2/0
22.4.2016 14:51

K83r12i59s17t62i15n53a 37B89l82ü51m50e65l89o73v11á 2524937398850

Klidna jsem urcite nebyla, ale hystericke zachvaty se nekonaly.

+2/−2
22.4.2016 14:59

Z84u97z44a75n88a 75K79u29b71á81t59o50v89á 1496873926924

Každý zkrátka reagujeme jinak a ne každý měl to štěstí, aby potkal vstřícné a ohleduplné zubaře. Panika a strach nemusí být nutně známkou nevychovanosti.

+7/0
22.4.2016 15:11

M94a81r43t68i30n 31J66e16s91e65n84s55k85ý 3158341203705

Máte úplnou pravduR^

+1/0
22.4.2016 15:00

V81e85r66o82n27i86k35a 33V65a18ň32k11o59v26á 9110804170575

Já jsem jednou zubařku asi dvakrát kousla strachy, až mě z ordinace vyhodila. Bylo mi tak osm? A to mám doma velice přísné rodiče. Pěkně jsem pozdravila, poděkovala, rozloučila se a s brekem utekla. Strach byl prostě silnější. Mám ho doteď, ale fakt, že už nekoušu :-)

+8/0
22.4.2016 15:10

K22a94r26e63l 75N76o68v96á20k 7931734848750

Už nejsou zuby?;-)

+2/0
22.4.2016 16:02

T35o39m29á66š 12V35e20s76e94l18ý 5444643233439

Mě fascinuje, jak tu někteří vychvalují ty školní zubaře. Měl jsem to "štěstí" ještě je začít. Ta doktorka, co jsme měli, tak ji nejspíš vyhodili jako vězeňského zubaře. Měl jsem křivé zuby, řešení pro ni bylo, že by mi vyrvala dva nemléčné zuby a že by se to pak nějak srovnalo. Naštěstí to byla moje poslední návštěva. A kdybych byl zubař, tak si rovnou dám na dveře, že děti nepřijímám. Mám vždycky takové štěstí, že přede mnou je spratek v ordinaci, co mlátí ručičkami, řve na celé kolo a to mu zubař teprve prohlíží zuby. A to jsou děcka, kterým je 10 atd. Možná jsem divné děcko, ale neřval jsem, ani když mi trhali mléčnou stoličku atd. Ono to bude možná i tím, že moje návštěvy jsou vážně jenom preventivní a zuby mám bez kazu. Ale jako rodič bych osobně si klidně připlatit 300-500 za prohlídku dítěte jednou za půl roku.

+2/−2
22.4.2016 14:33

P14a41v48l82a 73H78r57a21d24i53l27o20v89a 3237301751404

No vidite a ja mela super skolni zubarku na ZS i na gymplu.

+4/0
22.4.2016 14:43

J59a79k41u96b 71T39u58r98e55k 2962791261860

To je zadarmo.

0/0
22.4.2016 16:47

M80a98r61t43i63n 64J70e21s98e16n28s23k25ý 3758491903455

Pamatuji se, když jsme k zubaři chodili se školou. Někdo to obrečel, ale do hodiny jsme byli všichni venku a to nás bylo ve třídě 30. Dnes by na to zubař potřeboval dva dny, protože jsou děti rozmazlený až hanba. Když musí 14-15-ti letí chodit v doprovodu mámy na ošetření a pak tam řvou jak tygři, tak ta facka je na místě. A to ti samí "hrdinové" jdou do školy s cígem u pysku!

+9/−5
22.4.2016 14:28

I95v56a 28K76r84i84s80t45o42f11o89v83á 7285803762942

Ve 14 musíte s dítětem k zubaři sám. Je nezletilé a jako takové o sobě nerozhoduje. A u lékaře je občas nutné o něčem rozhodnout.

+2/0
22.4.2016 14:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.