- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak to je směr, kterým se zřejmě základní školství šine: "Jsou to děti velmi šikovné například v matematice. Snažíme se samozřejmě i těmto dětem věnovat svoji péči..." I těmto dětem? Hm, pro práci v německých montovnách netřeba příliš matematiky, že? Očekávaný směr tedy bude exkluzivní vzdělání na soukromých placených školách a pro ty ostatní ne vzdělávání, nýbrž "příprava na život" jak velice hezky řekla paní ředitelka.
Jasně, po jedné ráně nastaví učitel vlídně a s porozuměním druhou tvář...
Jde to do kytek. Jsem moc rád že už několik let studuji na víceletém gymnáziu. Ještě neinkluzivní třída.
"... Škola se má přizpůsobit dětem, ne naopak, říká učitelka oceněná za inkluzi ..."
Nic nového pod sluncem. Už v roce 1953 kdy jsem chodil do ZDŠ byla inkluze vyřešena. Třídy byly rozděleny od 5. ročníku na a,b,c a do céčka šli ti největší tupci. Áčko jako špička jelo v tempu a s náročností a také všichni šli z devítky na gympl nebo průmyslovky. Z béčka se tam dostali nejlepší a céčko produkovalo učně nebo nevyučené. Kdyby nebylo těch stupidních politických akcí řekl bych, že školství v té době bylo špičkové. A především záleželo na osobnosti kantorů.
jj skola se prizpusobuje se rikalo pridame hodinu telocviku, a efekt je takovy ze rodice daji zakum prvni tridy omluvenku na posledni hodinu kdy je zrovna telocvik ....
tak pokud se tedy skola ma prizpusobit tak navrhuji individualni plan pro kazdeho zaka :D, ale nevim co tam budou 9 let ucit - cist a psat :D ostatni at se nauci v zamestnani ci na pracaku
Když už to ta paní myslí vážně, tak by měla zdůraznit, že přizpůsobovat se možná ano, ale pouze dětem, kteří budou mít pro školu a vzdělávací proces nějaký přínos, ale ne těm problémovým, který je v poslední době stále více.
Jistě, mezi zdravými dětmi by se měly vzdělávat i děti s určitým zdravotním hedikepem, ale měla by být hranice, kdy je taková výuka ještě únosná a nenaruší výuku zdravých dětí.
Nechtěl bych učit ve třídě, kde by byl potřebný, třeba u pěti či šesti dětí, dospělý asistent, to už není výuka ale pouze nějaký experiment.
Rušit ty tzv. zvláštní školy je hloupost, neboť je stále bohužel dost dětí, kteří se bez speciální výuky a speciálního přístupu speciálně vzdělaných pedagogů neobejdou.
budes se asi divit, ale pritomnost takovych asistentu je normalni ve skolach ruznych civilizovanych zemi. Moje neter (vzdelanim PhDr v pedagogickem oboru a odbornice na vzdelavani deti se "specialnimi potrebami"), je krajovou instruktorkou a koordinarkou pripravy techto asistentu. Podobne jako jeji dalsi kolegove.
Role techto asistentu je u nas u protinozcu nesmirne dulezita, protoze nemame ve skolach jen deti ruzne postizene a deti ze socialne slabych skupin s nepravidelnou skolni dochazkou a pripravou ( a lajdackymi rodici), ale take deti pristehovalcu z mnoha zemi. Casto neumi anglicky, kdyz tu zacnou chodit do skoly a anglicky neumi ani jejich rodice a sourozenci, tkaze neni nikdo, kdo by jim pomohl. V ruznych pripadech byla i jejich predchozi skolni dochazka a dosazena uroven vselijaka.
Zdejsi ucitele kvuli nim samozrejme nemohou zastavit vyucovani a pockat na vsechny tyto deti az to dohoni, aby mohli pokracovat spolecne. Nelze zdsrzovat akademicky progres ostatnich studentu/zaku.
Od toho tedy maji asistenty, aby temto detem pomohli zvladat ucivo a dohanet co treba. Dokonce tu mame na zakladkach tzv. "ctouci maminky a babicky", dobrovolnice ktere pravidelne dochazeji do skol, sednou si oddelene s temito detmi a pomahaji jim se ctenim. (U nas je dobrovolna cinnost v mnoha ruznych odvetvich verejneho zivota velmi rozvinuta.)
Kdyz potom v kazdorocne uverejnenych vysledcich statnich maturit, kde se znamky nedaji fixlovat, vidime jmena deti pristehovalcu se skvelymi vysledky ( a cteme pribehy nekterych z nich), vime, ze nas vzdelavaci system funguje.
Když jsem chodil do školy, tak si pamatuju, že pro ty žáky co nestíhali, fungovaly doučovací kroužky.
Chápu , že jsou děti slabší a taky hujeři. Bylo to a bude.
Taky jsem nebyl žádný lumen.O to víc jsem se musel učit a nemohl jsem se spoléhat na to , že mi třída tzv. přizpůsobí.
Na život mají děti především připravit rodiče.
A co, když to neudělají, uděláte z nich automaticky klienty sociálky? Výhrou pro společnost je, když se i děti, jejichž rodiče neuměli, nebo nechtěli, podaří co nejlépe vzdělat a udělat z nich schopné členy společnosti.
Vezměte si jen toho kluka z článku. Mohl hnít v ústavu. Takhle studuje a jednou vám může zachránit život.
Měli by jsme všechny děti, které nevyhovují kritériím pracujícího a dělného lidu a z jejich pohledu to jsou mrzáci, zavřít do ústavů za dvojitý plot s ostnatým drátem pod napětím. Jen tak lze správně tyto děti a děti ve školách pro normální děti, připravit správně na život v české společnosti.....Co ještě zkusit eugeniku , milí hodní slované...?
Luboš Maruškevič
Racte se vyjadrovat v duchu prísloví - kazdý cikán hádá dle své planety
Paní, co dělá většinou s malými občánky druhé kategorie, nemůže svou vizi fungování školství vnucovat většině...