Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Britský Airbus se srazil s dronem. Úřady volají po regulaci

Letadlo směřující k londýnskému letišti Heathrow se pravděpodobně srazilo s bezpilotním dronem. Po střetu letoun britské letecké společnosti British Airways bezpečně přistál. Všech 132 pasažérů a 5 členů posádky je v pořádku. V Británii se jedná o první případ tohoto druhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77a33r23o49s52l58a84v 77J92a66n23s54a 5227236190712

Nebuď labuť když jsi husa. Ale další zpráva co bylo v turbíně chybí, jestli tam je zaseknutá baterie či peří.

0/0
18.4.2016 15:37

P12e51t89r 37M89i91c88h72a53l 2320824971982

Gratuluji redakci, že se jí na třetí pokus podařilo dát k článku ilustrační foto správného typu letadla. Jen přemýšlím, jestli si taky nepožádat o honorář, aspoň za tip. :-)

+6/0
18.4.2016 12:20

J20a45k13u32b 54K15o78s 3406262150534

Tak ještě zakázat ptáky a bude hotovo :-)

+2/0
18.4.2016 12:03

P54a81v34e80l 15D72v38o80ř96á87k 2481901679296

No jo no, sice vůbec není jisté co to vlastně bylo, ale úderný titulek musí být :-)

+2/0
18.4.2016 10:00

J94i85ř43í 49E94u30l75e86r 5788819316196

Pane "rych", dron není živý objekt, takže příště místo "Podle něj šlo o bezpilotního drona" napište "Podle něj šlo o bezpilotní dron".

+2/0
18.4.2016 9:42

K32a67r18e39l 40V85o45h46n82o18u66t 4188679800927

Dá se vůbec v té rychlosti poznat, do čeho vrazili? Mohl to být pták, to se stává poměrně často.

+1/0
18.4.2016 8:59

F11r10a20n71t53i45š12e58k 29C45h89m30e84l77a66ř 6128520

Po přistání je jednoduchá identifikace - krev je / krev není = pták / dron ;-)

0/0
18.4.2016 13:23

P58e94t50r 70V72o66p57i61č54k31a 5452867287356

regulace, regulace, neni nahodou v okoli letist pouzivani dronu zakazano?

+5/0
18.4.2016 8:13

M81i24l36a73n 85Š67v19a77g73r30o18v87s93k49ý 9652609675258

Tak bezpilotní dron říkáš? Existuje i dron s posádkou?

+2/0
18.4.2016 7:38

P15a24v58e72l 40M31o38r42a62v20e97c 3232659702118

Jo, říká se mu letadlo :)

+6/0
18.4.2016 8:24

K19a18r16e57l 14U80r43b43a79n 2304304611839

V Číně už mají prototyp jednomístného dronu.

+1/0
18.4.2016 14:33

M71i17c95h93a62l 30M81i13l75l18e83r 9156452529152

Premyslim zda idnes nema dostatek fotografii jednoho z nejobycejnejsich a nejvice pouzivanych letadel Airbus 320?

Je pravidlne k videni v Ruzyni na lince Londyn - Praha v barvach British Airways.

Proc se rozhodli prilozit ilustracni foto A 380 ke clanku o A320?

+5/−3
18.4.2016 5:44

R97a79d59o63s47l86a84v 41K59l12a63u44d70a 5804778514202

V Ruzyni? To nevíte že redakce je až na Smíchově?:-)

+6/0
18.4.2016 6:04
Foto

J69i53ř69í 55P24r14o60c45h87á96z42k98a 1320526675376

Podívejte se ještě jednou A380 má dvě patra ale na fotce je jenom jednopatrové letadlo:-P

0/−1
18.4.2016 11:02

P38e44t10r 69M65i24c96h86a75l 2460904971842

Už podruhé vyměnili fotku.

+1/0
18.4.2016 12:15

K21a32r97e65l 72L44a90n82g58r 2832757980278

http://1gr.cz/fotky/idnes/15/014/org/SUJ58f164_SPba12.JPG

Původní fotka před tou co tam dali nyní.

0/0
18.4.2016 16:12

F58r89a51n41t36i59š94e17k 41C46h77m80e53l55a56ř 6828790

Podle mínusů soudím, že pánové Jaroslav Dunda 13260 , Roman Lipský 2939 a Martin Ryšánek 53631 považují asi Vaše označení "Ruzyně" za kacířské, nebo jim přijde použití nesprávného typu letounu v ilustrační fotografii za lepší ;-D

0/0
18.4.2016 13:27

I77r22e61n59a 76P73l44a42c58h17e76t54k78o59v34á 1706474646160

v clanku chybi podstatna informace a to kdo letel z prava

+5/−1
18.4.2016 4:52

M 45M 1439198411128

Řekl bych, že to není podstatné. Evidentně oba dva letěli v řízeném prostoru, kde je potřeba udržovat oboustranné rádiové spojení s řídícím letového provozu a mít platné letové povolení. O přednosti pak rozhoduje řídící.

+2/−2
18.4.2016 7:03

P77a78v84e29l 84M29o88r44a98v78e16c 3622469672808

Pozor, v Británii se jezdí vlevo, takže kdo letěl zleva:-P:-)

+8/0
18.4.2016 8:25

L25a17d97i77s51l28a62v 61Ž86e52n20í15š89e49k 6476454678798

Jen aby to nebylo na kruháku bez značky....

0/0
18.4.2016 8:31
Foto

P58e81t97r 87K24o57č39i27č41k54a 4109528706347

Driv, nez drony sundaji nejake letadlo, budou vyuzity spise jako nosice vybusnin nejakymi extremisty nebo rucnikari. Teprve pak zacne peklo.

+12/−1
18.4.2016 1:03

J79a82n 90L38u45k40á89š 7837243263972

To neni tak jednoduche, protoze jsou konstruovany, aby unesly akorat tu jednoduchou kamerku, na to byste potreboval dron konstruovany na vetsi uzitnou hmotnost.

0/0
18.4.2016 16:09

R76a73d23a97n 94K61u43b47a82n86t 1843820369910

Odkdy je dron rodu životného autore?

+1/0
18.4.2016 0:23
Foto

O49n48d33ř86e18j 61V43a80r84o35š17č57á19k 3104377893

No letěl jak o život...

+10/0
18.4.2016 0:43

I74v66a80n 89P46r82o25c29h46á91z66k14a 3871464935105

Třeba to byl jen obrněný holub.

+8/−1
18.4.2016 0:07

V63i45k94t91o65r 95Š16p64i64č95k88a 6878902464

A není to jen další labuť ?

+1/−1
18.4.2016 0:05

K52a43r20e92l 22L28a11n46g54r 2652327140508

On to není problém jen s jedním dronem. Ono jich už bylo víc co ohrozili bezpečnost letového provozu.

http://www.bbc.com/news/uk-36067591

Zde je to i s bližšími údaji o letu :

https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=186513

+2/0
17.4.2016 23:45

J25a94n 38L91u47k40á16š 7937723143452

On je to obecne problem, protoze pres vsechny zakazy se najde dost jedincu, co touzi mit vyfocene pristavajici letadlo shora.

Vyrobci letadel uz se obraceji na vyrobce radaru a podobne avioniky, jestli by nedokazali nalezt nejake reseni.

0/0
18.4.2016 16:11

M33a77r59e26k 34H50r93a37d37i98l 3492337932942

Úřady volají po regulaci ... 8-o Jak se dá zakázat zakázané?

+7/0
17.4.2016 23:42

L34u74d98ě27k 89F39u68x61a 9556900694357

Regulováním dostupnosti? Něco jako "zbroják" nebo "řidičák" na drony?

+4/0
18.4.2016 3:18

L13u50k56á84š 52M78a39l74í68č43e68k 3843212135707

A proč ne? Na malý motocykl, třeba Babetu, se kterou můžete v případě nehody způsobit daleko menší následky, musíte mít řidičák. Ale s dronem, kterým můžete v extrémním případě "sundat" letadlo s několika desítkami lidí, může létat naprosto každý. Alespoň zatím.

+2/0
18.4.2016 6:19

P94e76t50r 75M71a44r96e23č65e17k 1753811739768

No jen počkejte až začnou muslimové používat drony s výbušninou ! :-P

+7/−6
17.4.2016 23:40

P70e31t67r 56M97i47c53h80a51l 2560694921282

Redakce, to jste tak neschopní a nemůžete dát jako ilustrační foto aspoň stejného typu letadla?

http://www.britishairways.com/assets/images/information/about-ba/fleet-facts/airbus-320-200/photo-gallery/750x500-airbus-320-200-1.jpg

A trvalo to asi 5 vtřein i s kopírováním a vložením odkazu. Vy tam dáte A 380 (Airbus jako Airbus, že?) a předtím jste tam měli dokonce B 747 (letadlo jako letadlo?). ... I když, člověk by měl být rád, že tam nebylo foto žebřiňáku (dopravní prostředek jako dopravní prostředek).

+31/−6
17.4.2016 23:32

P35e90t16r 24M15a86r67e73č84e14k 1253971909158

Hnidopich ? :-) Nechtěl byste třeba snímek té části letadla do které narazil onen dron ?

+7/−23
17.4.2016 23:38

P36e90t77r 75M96i64c97h96a21l 2100384221642

Ne, stačila by mi novinařina na profesionální úrovni. Když tam dají jako ilustrační foto třikrát větší letadlo, vypadá to divně. A to pominu ten Boeing co tam byl původně.

+13/−3
17.4.2016 23:51

V26l23a34d93i15m77í25r 70H31o58l92ý 8694941156127

Mohli tam dát třeba Me-323, jako evropské letadlo.

+2/0
18.4.2016 0:48

L85u26k52á57š 17M41a26l89í73č79e72k 3383302375787

"...novinařina na profesionální úrovni" - to byste chtěl moc ;-) Kdybyste viděl, kdo dnes sedí v redakcích, nestačil byste se divit. Můj spolužák a vysokoškolák - ekonom, vystřídal několik různých redakcí (podotýkám v odborných rubrikách!) a nakonec se raději vrátil zpět do výrobní sféry. Když mi vyprávěl o tom, s jakými lidmi musel pracovat, včetně nadřízených, kteří neovládali ani pravopis, natož třeba základní ekonomické znalosti, nechtěl jsem tomu věřit. Dokud mi neukázal několik konkrétních, zveřejněných článků, od konkrétních lidí. Pak teprve mi spadla brada. A od té doby už mě v českých novinách máloco překvapí.

0/0
18.4.2016 6:37

L15u85d91ě31k 50F59u59x20a 9196300744447

Očividně jste nepochopil, že to vypadá, jako by se srazilo největší civilní dopravní letadlo na světě s nějakým malým dronem.........je to stejně neprofesionální a stejně bulvární jako kouzelné iDnesácké titulky článků, prostě cirkus. Je to faul, to neokecáte....:-/

0/0
18.4.2016 3:51

A15n41t83o15n11í58n 94L21e93j57s79e14k 1333109337595

A za kolik vteřin vyřešíte právní stránku toho vložení? Idnes tam nemůže plácnout první fotku, kterou najde na netu.

+1/−1
18.4.2016 2:48

L23u42k48á93š 42M51a52l16í77č73e64k 3523352165427

Všechny větší redakce mají přístup do řady placených fotobank, kde se nepochybně konkrétní typ letadla dá vyhledat. Nemluvě o tom, že ve vlastních databázích a archivech by jistě také našli alespoň jeden vyhovující snímek, protože nevěřím, že tohle je první článek o tomto typu letadla. Chce to jen alespoň nepatrnou kapku základních technických znalostí a schopnost (nebo ochotu?) příslušný obrázek vyhledat.

+2/−1
18.4.2016 6:45

P37e42t96r 21M57u88n73z70a78r 1355261849576

Typ letadla je naprosto irelevantní, buďte rád, že tam není lokomotiva.

0/0
18.4.2016 8:43

L15u86k97á50š 36M10a95l75í80č79e11k 3623872765377

Odpovídal jsem panu Lejskovi na autorská práva. Jinak máte pravdu, že typ letadla je skutečně nepodstatný. To je holt ta snaha novinářů, ke každému článku cpát za každou cenu "ilustrační foto". Takže pak se třeba dočtete, že někde havaroval těžký kamion a v ilustračním snímku najdete třítunovou Avii :-D

0/0
18.4.2016 9:08

A37n93t51o84n87í24n 51L71e35j87s74e69k 1483719687685

Když se chce, tak lze leccos. Ale pokud chtěl pan Michal ukázat, že to jde najít za pět vteřin, tak to měl hledat v té placené fotobance.

0/0
18.4.2016 13:59

P26e66t94r 11M89i74c23h26a35l 2190664561622

Vzhledem k tomu, že už použili právě tu fotku, na kterou jsem dal link, tak to asi takový problém není.

+1/0
18.4.2016 12:23

P95e58t68r 22H46a42r84i82p41r96a43s63a25d 72H62a60j39i56č 8143210204837

S dronem je potíž, že pokud bude nasátý do motoru, asi to nedopadne stejně jako s nějakým chudákem ptákem. Jsou tam baterie, poměrně tvrdé plasty ap. Zničit motor za cca milión $ a ohrozit několik set lidí na palubě, hm to bude nejen drahý špás ale bute to stát i několik let života za mříží.

+6/0
17.4.2016 23:20

P94e92t75r 47M61i80c35h58a77l 2570944181382

Tak on i ten pták je schopen zničit motor - viz přistání na Hudsonu.

+6/0
17.4.2016 23:33

K38a15r57e12l 39L83a84n83g69r 2602467730128

Záleží na tom jaký motor. Pokud je to starší typ tak ano, ale do nových typů se nemá šanci něco jen tak dostat. To že něco projde přes fan, neznamená, že se to dostane do motoru.

+1/−2
17.4.2016 23:37

P59e64t95r 61M62i44c51h21a63l 2750454981792

JIstě, ne všechno z dmychadla jde do kompresoru. Ale na tom Hudsonu to byl shodou okolností také A 320 a na vodu ho poslalo hejno hus.

+2/0
17.4.2016 23:49

K14a57r81e28l 84L67a16n43g34r 2552807540738

O tom vím zásah obou motorů. Bylo štěstím, že byl kapitán zkušený a neváhal to poslat na řeku. Standartní test je posílání zmrzlých kuřat po jednom. Tohle byla bohužel dávka, kterou motory neměli šanci sežrat.

Pro zájemce bližší info

https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20090115-0

+1/0
17.4.2016 23:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.