Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Britský Airbus se srazil s dronem. Úřady volají po regulaci

Letadlo směřující k londýnskému letišti Heathrow se pravděpodobně srazilo s bezpilotním dronem. Po střetu letoun britské letecké společnosti British Airways bezpečně přistál. Všech 132 pasažérů a 5 členů posádky je v pořádku. V Británii se jedná o první případ tohoto druhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J11a98r43o60s82l13a61v 11J48a17n58s31a 5957736190722

Nebuď labuť když jsi husa. Ale další zpráva co bylo v turbíně chybí, jestli tam je zaseknutá baterie či peří.

0/0
18.4.2016 15:37

P62e22t72r 54M22i96c13h65a39l 2540214871642

Gratuluji redakci, že se jí na třetí pokus podařilo dát k článku ilustrační foto správného typu letadla. Jen přemýšlím, jestli si taky nepožádat o honorář, aspoň za tip. :-)

+6/0
18.4.2016 12:20

J22a30k20u32b 62K22o68s 3876162430524

Tak ještě zakázat ptáky a bude hotovo :-)

+2/0
18.4.2016 12:03

P19a30v95e70l 14D42v22o70ř25á48k 2501121539386

No jo no, sice vůbec není jisté co to vlastně bylo, ale úderný titulek musí být :-)

+2/0
18.4.2016 10:00

J25i13ř95í 77E30u38l91e72r 5458369866476

Pane "rych", dron není živý objekt, takže příště místo "Podle něj šlo o bezpilotního drona" napište "Podle něj šlo o bezpilotní dron".

+2/0
18.4.2016 9:42

K98a43r61e50l 83V56o78h30n44o91u10t 4418609950417

Dá se vůbec v té rychlosti poznat, do čeho vrazili? Mohl to být pták, to se stává poměrně často.

+1/0
18.4.2016 8:59

F49r72a25n70t27i65š93e46k 18C72h19m84e14l59a45ř 6838690

Po přistání je jednoduchá identifikace - krev je / krev není = pták / dron ;-)

0/0
18.4.2016 13:23

P82e65t43r 78V19o74p63i93č33k33a 5932327127636

regulace, regulace, neni nahodou v okoli letist pouzivani dronu zakazano?

+5/0
18.4.2016 8:13

M26i34l96a52n 98Š29v64a69g80r14o95v52s76k73ý 9702749695978

Tak bezpilotní dron říkáš? Existuje i dron s posádkou?

+2/0
18.4.2016 7:38

P18a40v58e94l 61M61o39r97a61v76e93c 3422109232158

Jo, říká se mu letadlo :)

+6/0
18.4.2016 8:24

K18a92r60e16l 17U46r63b14a22n 2834384811659

V Číně už mají prototyp jednomístného dronu.

+1/0
18.4.2016 14:33

M96i88c32h57a62l 94M24i71l15l31e71r 9456222119672

Premyslim zda idnes nema dostatek fotografii jednoho z nejobycejnejsich a nejvice pouzivanych letadel Airbus 320?

Je pravidlne k videni v Ruzyni na lince Londyn - Praha v barvach British Airways.

Proc se rozhodli prilozit ilustracni foto A 380 ke clanku o A320?

+5/−3
18.4.2016 5:44

R87a75d48o14s82l47a68v 80K20l68a62u61d53a 5364458204322

V Ruzyni? To nevíte že redakce je až na Smíchově?:-)

+6/0
18.4.2016 6:04
Foto

J79i73ř10í 71P53r45o78c14h98á43z13k71a 1870706945446

Podívejte se ještě jednou A380 má dvě patra ale na fotce je jenom jednopatrové letadlo:-P

0/−1
18.4.2016 11:02

P95e26t46r 45M34i98c28h37a18l 2220884101422

Už podruhé vyměnili fotku.

+1/0
18.4.2016 12:15

K69a44r68e20l 48L64a47n10g95r 2432397680108

http://1gr.cz/fotky/idnes/15/014/org/SUJ58f164_SPba12.JPG

Původní fotka před tou co tam dali nyní.

0/0
18.4.2016 16:12

F83r13a65n19t31i96š66e26k 57C20h97m74e97l79a55ř 6718620

Podle mínusů soudím, že pánové Jaroslav Dunda 13260 , Roman Lipský 2939 a Martin Ryšánek 53631 považují asi Vaše označení "Ruzyně" za kacířské, nebo jim přijde použití nesprávného typu letounu v ilustrační fotografii za lepší ;-D

0/0
18.4.2016 13:27

I41r56e77n70a 38P97l43a60c48h15e56t43k98o81v16á 3754334240247

v clanku chybi podstatna informace a to kdo letel z prava

+5/−1
18.4.2016 4:52

M 71M 1979898901428

Řekl bych, že to není podstatné. Evidentně oba dva letěli v řízeném prostoru, kde je potřeba udržovat oboustranné rádiové spojení s řídícím letového provozu a mít platné letové povolení. O přednosti pak rozhoduje řídící.

+2/−2
18.4.2016 7:03

P25a22v34e70l 45M50o84r90a37v42e12c 3822909382558

Pozor, v Británii se jezdí vlevo, takže kdo letěl zleva:-P:-)

+8/0
18.4.2016 8:25

L15a31d58i81s91l19a82v 58Ž37e91n97í73š64e41k 6106634508648

Jen aby to nebylo na kruháku bez značky....

0/0
18.4.2016 8:31

P45e55t26r 72K72o24č97i30č64k16a 4659798326847

Driv, nez drony sundaji nejake letadlo, budou vyuzity spise jako nosice vybusnin nejakymi extremisty nebo rucnikari. Teprve pak zacne peklo.

+12/−1
18.4.2016 1:03

J94a68n 19L50u49k17á98š 7327423623962

To neni tak jednoduche, protoze jsou konstruovany, aby unesly akorat tu jednoduchou kamerku, na to byste potreboval dron konstruovany na vetsi uzitnou hmotnost.

0/0
18.4.2016 16:09

R77a47d75a29n 59K37u77b60a28n54t 1823380419580

Odkdy je dron rodu životného autore?

+1/0
18.4.2016 0:23
Foto

O43n83d70ř54e76j 91V56a68r23o78š95č32á58k 3244427643

No letěl jak o život...

+10/0
18.4.2016 0:43

I22v62a75n 93P76r32o11c15h77á86z29k14a 3391224405765

Třeba to byl jen obrněný holub.

+8/−1
18.4.2016 0:07

V90i16k33t38o77r 65Š70p50i19č33k96a 6338372774

A není to jen další labuť ?

+1/−1
18.4.2016 0:05

K63a27r63e42l 69L75a65n63g65r 2612697480978

On to není problém jen s jedním dronem. Ono jich už bylo víc co ohrozili bezpečnost letového provozu.

http://www.bbc.com/news/uk-36067591

Zde je to i s bližšími údaji o letu :

https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=186513

+2/0
17.4.2016 23:45

J15a37n 63L82u65k65á54š 7677183193362

On je to obecne problem, protoze pres vsechny zakazy se najde dost jedincu, co touzi mit vyfocene pristavajici letadlo shora.

Vyrobci letadel uz se obraceji na vyrobce radaru a podobne avioniky, jestli by nedokazali nalezt nejake reseni.

0/0
18.4.2016 16:11

M43a55r91e35k 84H52r35a77d76i98l 3332117502962

Úřady volají po regulaci ... 8-o Jak se dá zakázat zakázané?

+7/0
17.4.2016 23:42
Foto

L51u63d21ě36k 49F71u67x38a 9666640234547

Regulováním dostupnosti? Něco jako "zbroják" nebo "řidičák" na drony?

+4/0
18.4.2016 3:18

L50u40k67á82š 20M55a18l37í98č24e82k 3393782235357

A proč ne? Na malý motocykl, třeba Babetu, se kterou můžete v případě nehody způsobit daleko menší následky, musíte mít řidičák. Ale s dronem, kterým můžete v extrémním případě "sundat" letadlo s několika desítkami lidí, může létat naprosto každý. Alespoň zatím.

+2/0
18.4.2016 6:19

P91e71t98r 81M35a23r85e24č11e42k 1403671469678

No jen počkejte až začnou muslimové používat drony s výbušninou ! :-P

+7/−6
17.4.2016 23:40

P14e87t36r 21M39i12c93h20a92l 2880764911232

Redakce, to jste tak neschopní a nemůžete dát jako ilustrační foto aspoň stejného typu letadla?

http://www.britishairways.com/assets/images/information/about-ba/fleet-facts/airbus-320-200/photo-gallery/750x500-airbus-320-200-1.jpg

A trvalo to asi 5 vtřein i s kopírováním a vložením odkazu. Vy tam dáte A 380 (Airbus jako Airbus, že?) a předtím jste tam měli dokonce B 747 (letadlo jako letadlo?). ... I když, člověk by měl být rád, že tam nebylo foto žebřiňáku (dopravní prostředek jako dopravní prostředek).

+31/−6
17.4.2016 23:32

P97e37t80r 80M57a36r45e75č66e67k 1823861419638

Hnidopich ? :-) Nechtěl byste třeba snímek té části letadla do které narazil onen dron ?

+7/−23
17.4.2016 23:38

P26e65t49r 79M86i71c68h93a35l 2560274491202

Ne, stačila by mi novinařina na profesionální úrovni. Když tam dají jako ilustrační foto třikrát větší letadlo, vypadá to divně. A to pominu ten Boeing co tam byl původně.

+13/−3
17.4.2016 23:51

V40l81a77d20i14m42í10r 87H85o29l60ý 8824411106917

Mohli tam dát třeba Me-323, jako evropské letadlo.

+2/0
18.4.2016 0:48

L47u29k52á34š 96M47a77l53í52č18e88k 3303532135117

"...novinařina na profesionální úrovni" - to byste chtěl moc ;-) Kdybyste viděl, kdo dnes sedí v redakcích, nestačil byste se divit. Můj spolužák a vysokoškolák - ekonom, vystřídal několik různých redakcí (podotýkám v odborných rubrikách!) a nakonec se raději vrátil zpět do výrobní sféry. Když mi vyprávěl o tom, s jakými lidmi musel pracovat, včetně nadřízených, kteří neovládali ani pravopis, natož třeba základní ekonomické znalosti, nechtěl jsem tomu věřit. Dokud mi neukázal několik konkrétních, zveřejněných článků, od konkrétních lidí. Pak teprve mi spadla brada. A od té doby už mě v českých novinách máloco překvapí.

0/0
18.4.2016 6:37
Foto

L33u62d17ě25k 14F93u87x57a 9786530414757

Očividně jste nepochopil, že to vypadá, jako by se srazilo největší civilní dopravní letadlo na světě s nějakým malým dronem.........je to stejně neprofesionální a stejně bulvární jako kouzelné iDnesácké titulky článků, prostě cirkus. Je to faul, to neokecáte....:-/

0/0
18.4.2016 3:51

A39n46t88o96n55í70n 76L55e15j13s92e51k 1723629387345

A za kolik vteřin vyřešíte právní stránku toho vložení? Idnes tam nemůže plácnout první fotku, kterou najde na netu.

+1/−1
18.4.2016 2:48

L11u24k22á55š 83M84a94l96í74č26e95k 3973592715727

Všechny větší redakce mají přístup do řady placených fotobank, kde se nepochybně konkrétní typ letadla dá vyhledat. Nemluvě o tom, že ve vlastních databázích a archivech by jistě také našli alespoň jeden vyhovující snímek, protože nevěřím, že tohle je první článek o tomto typu letadla. Chce to jen alespoň nepatrnou kapku základních technických znalostí a schopnost (nebo ochotu?) příslušný obrázek vyhledat.

+2/−1
18.4.2016 6:45

P79e65t70r 48M17u63n21z43a58r 1755571949306

Typ letadla je naprosto irelevantní, buďte rád, že tam není lokomotiva.

0/0
18.4.2016 8:43

L69u65k51á51š 64M62a56l63í41č84e90k 3533502905317

Odpovídal jsem panu Lejskovi na autorská práva. Jinak máte pravdu, že typ letadla je skutečně nepodstatný. To je holt ta snaha novinářů, ke každému článku cpát za každou cenu "ilustrační foto". Takže pak se třeba dočtete, že někde havaroval těžký kamion a v ilustračním snímku najdete třítunovou Avii :-D

0/0
18.4.2016 9:08

A38n74t78o95n43í39n 22L84e11j23s30e70k 1883799627785

Když se chce, tak lze leccos. Ale pokud chtěl pan Michal ukázat, že to jde najít za pět vteřin, tak to měl hledat v té placené fotobance.

0/0
18.4.2016 13:59

P36e88t74r 37M19i73c53h42a96l 2250184481802

Vzhledem k tomu, že už použili právě tu fotku, na kterou jsem dal link, tak to asi takový problém není.

+1/0
18.4.2016 12:23

P79e93t66r 72H89a14r83i96p61r61a89s56a79d 50H37a43j90i66č 8833770154647

S dronem je potíž, že pokud bude nasátý do motoru, asi to nedopadne stejně jako s nějakým chudákem ptákem. Jsou tam baterie, poměrně tvrdé plasty ap. Zničit motor za cca milión $ a ohrozit několik set lidí na palubě, hm to bude nejen drahý špás ale bute to stát i několik let života za mříží.

+6/0
17.4.2016 23:20

P63e74t62r 21M64i30c46h98a28l 2300734141312

Tak on i ten pták je schopen zničit motor - viz přistání na Hudsonu.

+6/0
17.4.2016 23:33

K29a63r97e98l 74L78a81n74g37r 2842807390328

Záleží na tom jaký motor. Pokud je to starší typ tak ano, ale do nových typů se nemá šanci něco jen tak dostat. To že něco projde přes fan, neznamená, že se to dostane do motoru.

+1/−2
17.4.2016 23:37

P25e97t15r 58M34i70c74h25a39l 2900194771492

JIstě, ne všechno z dmychadla jde do kompresoru. Ale na tom Hudsonu to byl shodou okolností také A 320 a na vodu ho poslalo hejno hus.

+2/0
17.4.2016 23:49

K62a59r62e42l 68L82a74n29g18r 2792927660188

O tom vím zásah obou motorů. Bylo štěstím, že byl kapitán zkušený a neváhal to poslat na řeku. Standartní test je posílání zmrzlých kuřat po jednom. Tohle byla bohužel dávka, kterou motory neměli šanci sežrat.

Pro zájemce bližší info

https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20090115-0

+1/0
17.4.2016 23:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.