Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Britský Airbus se srazil s dronem. Úřady volají po regulaci

Letadlo směřující k londýnskému letišti Heathrow se pravděpodobně srazilo s bezpilotním dronem. Po střetu letoun britské letecké společnosti British Airways bezpečně přistál. Všech 132 pasažérů a 5 členů posádky je v pořádku. V Británii se jedná o první případ tohoto druhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69a14r81o67s58l19a17v 92J80a82n72s67a 5127856920222

Nebuď labuť když jsi husa. Ale další zpráva co bylo v turbíně chybí, jestli tam je zaseknutá baterie či peří.

0/0
18.4.2016 15:37

P18e46t93r 70M79i31c42h10a14l 2530354451282

Gratuluji redakci, že se jí na třetí pokus podařilo dát k článku ilustrační foto správného typu letadla. Jen přemýšlím, jestli si taky nepožádat o honorář, aspoň za tip. :-)

+6/0
18.4.2016 12:20

J96a35k49u35b 12K95o34s 3926122890934

Tak ještě zakázat ptáky a bude hotovo :-)

+2/0
18.4.2016 12:03

P60a22v60e12l 78D44v42o20ř34á43k 2191141199546

No jo no, sice vůbec není jisté co to vlastně bylo, ale úderný titulek musí být :-)

+2/0
18.4.2016 10:00

J39i89ř82í 48E67u54l65e81r 5578619856476

Pane "rych", dron není živý objekt, takže příště místo "Podle něj šlo o bezpilotního drona" napište "Podle něj šlo o bezpilotní dron".

+2/0
18.4.2016 9:42

K27a76r82e95l 86V25o44h13n75o28u18t 4818969350187

Dá se vůbec v té rychlosti poznat, do čeho vrazili? Mohl to být pták, to se stává poměrně často.

+1/0
18.4.2016 8:59

F91r35a92n63t25i45š26e57k 65C43h20m62e32l49a94ř 6408120

Po přistání je jednoduchá identifikace - krev je / krev není = pták / dron ;-)

0/0
18.4.2016 13:23

P49e91t95r 24V42o51p46i31č87k73a 5502637707736

regulace, regulace, neni nahodou v okoli letist pouzivani dronu zakazano?

+5/0
18.4.2016 8:13

M66i70l28a56n 88Š32v67a32g31r81o60v35s40k53ý 9142819805368

Tak bezpilotní dron říkáš? Existuje i dron s posádkou?

+2/0
18.4.2016 7:38

P33a76v78e56l 42M21o76r91a51v26e93c 3562519162128

Jo, říká se mu letadlo :)

+6/0
18.4.2016 8:24

K71a46r95e61l 30U47r50b79a80n 2694744421819

V Číně už mají prototyp jednomístného dronu.

+1/0
18.4.2016 14:33

M25i16c77h83a91l 69M36i46l95l86e23r 9856442229402

Premyslim zda idnes nema dostatek fotografii jednoho z nejobycejnejsich a nejvice pouzivanych letadel Airbus 320?

Je pravidlne k videni v Ruzyni na lince Londyn - Praha v barvach British Airways.

Proc se rozhodli prilozit ilustracni foto A 380 ke clanku o A320?

+5/−3
18.4.2016 5:44

R26a15d36o35s18l29a37v 80K67l85a29u15d85a 5364988754722

V Ruzyni? To nevíte že redakce je až na Smíchově?:-)

+6/0
18.4.2016 6:04
Foto

J46i44ř19í 35P19r26o72c59h45á74z34k49a 1180476445136

Podívejte se ještě jednou A380 má dvě patra ale na fotce je jenom jednopatrové letadlo:-P

0/−1
18.4.2016 11:02

P38e48t64r 63M47i16c73h95a77l 2960254161502

Už podruhé vyměnili fotku.

+1/0
18.4.2016 12:15

K31a60r69e86l 47L23a96n77g31r 2892957200628

http://1gr.cz/fotky/idnes/15/014/org/SUJ58f164_SPba12.JPG

Původní fotka před tou co tam dali nyní.

0/0
18.4.2016 16:12

F58r82a62n55t27i76š80e69k 81C96h60m20e18l98a37ř 6448390

Podle mínusů soudím, že pánové Jaroslav Dunda 13260 , Roman Lipský 2939 a Martin Ryšánek 53631 považují asi Vaše označení "Ruzyně" za kacířské, nebo jim přijde použití nesprávného typu letounu v ilustrační fotografii za lepší ;-D

0/0
18.4.2016 13:27

I40r29e56n52a 93P53l73a79c30h10e31t15k60o27v74á 1676374536240

v clanku chybi podstatna informace a to kdo letel z prava

+5/−1
18.4.2016 4:52

M 23M 1259508971388

Řekl bych, že to není podstatné. Evidentně oba dva letěli v řízeném prostoru, kde je potřeba udržovat oboustranné rádiové spojení s řídícím letového provozu a mít platné letové povolení. O přednosti pak rozhoduje řídící.

+2/−2
18.4.2016 7:03

P69a60v78e71l 36M36o14r97a49v85e59c 3642899162158

Pozor, v Británii se jezdí vlevo, takže kdo letěl zleva:-P:-)

+8/0
18.4.2016 8:25

L87a19d81i47s56l79a47v 76Ž46e43n45í49š70e82k 6296264258778

Jen aby to nebylo na kruháku bez značky....

0/0
18.4.2016 8:31
Foto

P57e24t34r 91K93o17č92i72č26k16a 4209408246137

Driv, nez drony sundaji nejake letadlo, budou vyuzity spise jako nosice vybusnin nejakymi extremisty nebo rucnikari. Teprve pak zacne peklo.

+12/−1
18.4.2016 1:03

J46a47n 19L34u16k68á59š 7817883223112

To neni tak jednoduche, protoze jsou konstruovany, aby unesly akorat tu jednoduchou kamerku, na to byste potreboval dron konstruovany na vetsi uzitnou hmotnost.

0/0
18.4.2016 16:09

R35a92d90a64n 37K65u65b43a49n22t 1573890629260

Odkdy je dron rodu životného autore?

+1/0
18.4.2016 0:23
Foto

O86n40d62ř17e30j 70V35a12r30o46š34č45á20k 3904187183

No letěl jak o život...

+10/0
18.4.2016 0:43

I97v41a45n 78P92r80o10c80h61á78z54k73a 3801634345895

Třeba to byl jen obrněný holub.

+8/−1
18.4.2016 0:07

V28i70k89t81o29r 29Š81p91i40č10k89a 6708282124

A není to jen další labuť ?

+1/−1
18.4.2016 0:05

K30a55r51e41l 13L58a57n27g47r 2932587620358

On to není problém jen s jedním dronem. Ono jich už bylo víc co ohrozili bezpečnost letového provozu.

http://www.bbc.com/news/uk-36067591

Zde je to i s bližšími údaji o letu :

https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=186513

+2/0
17.4.2016 23:45

J68a90n 79L37u49k82á98š 7557903303282

On je to obecne problem, protoze pres vsechny zakazy se najde dost jedincu, co touzi mit vyfocene pristavajici letadlo shora.

Vyrobci letadel uz se obraceji na vyrobce radaru a podobne avioniky, jestli by nedokazali nalezt nejake reseni.

0/0
18.4.2016 16:11

M36a78r22e63k 86H61r79a19d20i43l 3752337282382

Úřady volají po regulaci ... 8-o Jak se dá zakázat zakázané?

+7/0
17.4.2016 23:42

L32u30d40ě69k 52F51u87x69a 9666550324497

Regulováním dostupnosti? Něco jako "zbroják" nebo "řidičák" na drony?

+4/0
18.4.2016 3:18

L29u61k31á45š 12M73a64l30í22č76e79k 3453632605417

A proč ne? Na malý motocykl, třeba Babetu, se kterou můžete v případě nehody způsobit daleko menší následky, musíte mít řidičák. Ale s dronem, kterým můžete v extrémním případě "sundat" letadlo s několika desítkami lidí, může létat naprosto každý. Alespoň zatím.

+2/0
18.4.2016 6:19

P78e52t25r 34M25a55r19e20č60e78k 1243301769758

No jen počkejte až začnou muslimové používat drony s výbušninou ! :-P

+7/−6
17.4.2016 23:40

P47e18t55r 17M63i22c59h56a88l 2970724591632

Redakce, to jste tak neschopní a nemůžete dát jako ilustrační foto aspoň stejného typu letadla?

http://www.britishairways.com/assets/images/information/about-ba/fleet-facts/airbus-320-200/photo-gallery/750x500-airbus-320-200-1.jpg

A trvalo to asi 5 vtřein i s kopírováním a vložením odkazu. Vy tam dáte A 380 (Airbus jako Airbus, že?) a předtím jste tam měli dokonce B 747 (letadlo jako letadlo?). ... I když, člověk by měl být rád, že tam nebylo foto žebřiňáku (dopravní prostředek jako dopravní prostředek).

+31/−6
17.4.2016 23:32

P17e19t53r 59M34a88r90e55č90e23k 1403971339728

Hnidopich ? :-) Nechtěl byste třeba snímek té části letadla do které narazil onen dron ?

+7/−23
17.4.2016 23:38

P52e20t84r 33M59i43c53h46a38l 2700884561952

Ne, stačila by mi novinařina na profesionální úrovni. Když tam dají jako ilustrační foto třikrát větší letadlo, vypadá to divně. A to pominu ten Boeing co tam byl původně.

+13/−3
17.4.2016 23:51

V29l28a95d36i36m51í95r 55H13o50l34ý 8634951876847

Mohli tam dát třeba Me-323, jako evropské letadlo.

+2/0
18.4.2016 0:48

L42u76k65á87š 86M14a77l23í48č98e29k 3633712255887

"...novinařina na profesionální úrovni" - to byste chtěl moc ;-) Kdybyste viděl, kdo dnes sedí v redakcích, nestačil byste se divit. Můj spolužák a vysokoškolák - ekonom, vystřídal několik různých redakcí (podotýkám v odborných rubrikách!) a nakonec se raději vrátil zpět do výrobní sféry. Když mi vyprávěl o tom, s jakými lidmi musel pracovat, včetně nadřízených, kteří neovládali ani pravopis, natož třeba základní ekonomické znalosti, nechtěl jsem tomu věřit. Dokud mi neukázal několik konkrétních, zveřejněných článků, od konkrétních lidí. Pak teprve mi spadla brada. A od té doby už mě v českých novinách máloco překvapí.

0/0
18.4.2016 6:37

L45u41d93ě36k 72F27u13x70a 9816760954177

Očividně jste nepochopil, že to vypadá, jako by se srazilo největší civilní dopravní letadlo na světě s nějakým malým dronem.........je to stejně neprofesionální a stejně bulvární jako kouzelné iDnesácké titulky článků, prostě cirkus. Je to faul, to neokecáte....:-/

0/0
18.4.2016 3:51

A98n94t46o64n61í45n 52L56e78j40s41e41k 1903579227125

A za kolik vteřin vyřešíte právní stránku toho vložení? Idnes tam nemůže plácnout první fotku, kterou najde na netu.

+1/−1
18.4.2016 2:48

L95u36k48á78š 18M74a60l55í89č65e54k 3243722935157

Všechny větší redakce mají přístup do řady placených fotobank, kde se nepochybně konkrétní typ letadla dá vyhledat. Nemluvě o tom, že ve vlastních databázích a archivech by jistě také našli alespoň jeden vyhovující snímek, protože nevěřím, že tohle je první článek o tomto typu letadla. Chce to jen alespoň nepatrnou kapku základních technických znalostí a schopnost (nebo ochotu?) příslušný obrázek vyhledat.

+2/−1
18.4.2016 6:45

P19e18t70r 79M49u14n81z97a20r 1785451879616

Typ letadla je naprosto irelevantní, buďte rád, že tam není lokomotiva.

0/0
18.4.2016 8:43

L63u94k41á35š 54M58a79l79í69č67e63k 3893292855187

Odpovídal jsem panu Lejskovi na autorská práva. Jinak máte pravdu, že typ letadla je skutečně nepodstatný. To je holt ta snaha novinářů, ke každému článku cpát za každou cenu "ilustrační foto". Takže pak se třeba dočtete, že někde havaroval těžký kamion a v ilustračním snímku najdete třítunovou Avii :-D

0/0
18.4.2016 9:08

A70n79t97o41n16í45n 35L31e82j86s42e61k 1913539497675

Když se chce, tak lze leccos. Ale pokud chtěl pan Michal ukázat, že to jde najít za pět vteřin, tak to měl hledat v té placené fotobance.

0/0
18.4.2016 13:59

P38e38t71r 92M35i69c23h88a27l 2450354391472

Vzhledem k tomu, že už použili právě tu fotku, na kterou jsem dal link, tak to asi takový problém není.

+1/0
18.4.2016 12:23

P12e25t58r 83H95a89r48i97p47r56a55s27a68d 19H51a67j25i27č 8863250274957

S dronem je potíž, že pokud bude nasátý do motoru, asi to nedopadne stejně jako s nějakým chudákem ptákem. Jsou tam baterie, poměrně tvrdé plasty ap. Zničit motor za cca milión $ a ohrozit několik set lidí na palubě, hm to bude nejen drahý špás ale bute to stát i několik let života za mříží.

+6/0
17.4.2016 23:20

P61e89t24r 24M45i20c83h51a87l 2100984901442

Tak on i ten pták je schopen zničit motor - viz přistání na Hudsonu.

+6/0
17.4.2016 23:33

K84a27r13e17l 57L59a29n40g90r 2242477180118

Záleží na tom jaký motor. Pokud je to starší typ tak ano, ale do nových typů se nemá šanci něco jen tak dostat. To že něco projde přes fan, neznamená, že se to dostane do motoru.

+1/−2
17.4.2016 23:37

P13e46t59r 29M18i52c32h83a28l 2960924801742

JIstě, ne všechno z dmychadla jde do kompresoru. Ale na tom Hudsonu to byl shodou okolností také A 320 a na vodu ho poslalo hejno hus.

+2/0
17.4.2016 23:49

K13a87r62e14l 66L26a69n28g17r 2812967230798

O tom vím zásah obou motorů. Bylo štěstím, že byl kapitán zkušený a neváhal to poslat na řeku. Standartní test je posílání zmrzlých kuřat po jednom. Tohle byla bohužel dávka, kterou motory neměli šanci sežrat.

Pro zájemce bližší info

https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20090115-0

+1/0
17.4.2016 23:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.