Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Britský Airbus se srazil s dronem. Úřady volají po regulaci

Letadlo směřující k londýnskému letišti Heathrow se pravděpodobně srazilo s bezpilotním dronem. Po střetu letoun britské letecké společnosti British Airways bezpečně přistál. Všech 132 pasažérů a 5 členů posádky je v pořádku. V Británii se jedná o první případ tohoto druhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J68a92r43o94s41l45a21v 15J97a13n16s21a 5337526260862

Nebuď labuť když jsi husa. Ale další zpráva co bylo v turbíně chybí, jestli tam je zaseknutá baterie či peří.

0/0
18.4.2016 15:37

P41e20t52r 74M62i80c83h95a68l 2800564811542

Gratuluji redakci, že se jí na třetí pokus podařilo dát k článku ilustrační foto správného typu letadla. Jen přemýšlím, jestli si taky nepožádat o honorář, aspoň za tip. :-)

+6/0
18.4.2016 12:20

J80a23k57u49b 51K33o50s 3316612230744

Tak ještě zakázat ptáky a bude hotovo :-)

+2/0
18.4.2016 12:03

P11a14v74e40l 87D30v10o52ř24á82k 2921511439926

No jo no, sice vůbec není jisté co to vlastně bylo, ale úderný titulek musí být :-)

+2/0
18.4.2016 10:00

J19i22ř33í 83E76u84l38e24r 5878399576916

Pane "rych", dron není živý objekt, takže příště místo "Podle něj šlo o bezpilotního drona" napište "Podle něj šlo o bezpilotní dron".

+2/0
18.4.2016 9:42

K84a85r54e77l 94V39o31h19n20o58u97t 4348779210127

Dá se vůbec v té rychlosti poznat, do čeho vrazili? Mohl to být pták, to se stává poměrně často.

+1/0
18.4.2016 8:59

F13r94a27n38t98i73š55e10k 89C57h21m48e89l90a34ř 6288450

Po přistání je jednoduchá identifikace - krev je / krev není = pták / dron ;-)

0/0
18.4.2016 13:23

P26e98t90r 52V59o39p96i47č73k47a 5622867137236

regulace, regulace, neni nahodou v okoli letist pouzivani dronu zakazano?

+5/0
18.4.2016 8:13

M35i77l60a60n 12Š85v35a61g74r56o85v80s31k94ý 9492729965718

Tak bezpilotní dron říkáš? Existuje i dron s posádkou?

+2/0
18.4.2016 7:38

P68a17v98e58l 75M85o14r13a73v77e69c 3752189352528

Jo, říká se mu letadlo :)

+6/0
18.4.2016 8:24

K94a33r45e75l 65U56r67b83a23n 2234644901849

V Číně už mají prototyp jednomístného dronu.

+1/0
18.4.2016 14:33

M81i20c66h51a51l 23M24i15l50l65e69r 9606112369102

Premyslim zda idnes nema dostatek fotografii jednoho z nejobycejnejsich a nejvice pouzivanych letadel Airbus 320?

Je pravidlne k videni v Ruzyni na lince Londyn - Praha v barvach British Airways.

Proc se rozhodli prilozit ilustracni foto A 380 ke clanku o A320?

+5/−3
18.4.2016 5:44

R31a57d11o77s26l14a23v 69K95l77a72u35d91a 5514528904902

V Ruzyni? To nevíte že redakce je až na Smíchově?:-)

+6/0
18.4.2016 6:04
Foto

J71i90ř48í 81P91r86o65c50h82á11z81k19a 1400356985856

Podívejte se ještě jednou A380 má dvě patra ale na fotce je jenom jednopatrové letadlo:-P

0/−1
18.4.2016 11:02

P16e82t86r 22M43i42c83h14a92l 2610384811262

Už podruhé vyměnili fotku.

+1/0
18.4.2016 12:15

K46a41r25e72l 28L17a20n44g37r 2402197280848

http://1gr.cz/fotky/idnes/15/014/org/SUJ58f164_SPba12.JPG

Původní fotka před tou co tam dali nyní.

0/0
18.4.2016 16:12

F66r98a72n52t83i12š32e65k 28C63h23m66e94l30a50ř 6768300

Podle mínusů soudím, že pánové Jaroslav Dunda 13260 , Roman Lipský 2939 a Martin Ryšánek 53631 považují asi Vaše označení "Ruzyně" za kacířské, nebo jim přijde použití nesprávného typu letounu v ilustrační fotografii za lepší ;-D

0/0
18.4.2016 13:27

I51r63e17n74a 86P33l44a31c31h88e29t89k58o46v26á 3404494280877

v clanku chybi podstatna informace a to kdo letel z prava

+5/−1
18.4.2016 4:52

M 90M 1649398251908

Řekl bych, že to není podstatné. Evidentně oba dva letěli v řízeném prostoru, kde je potřeba udržovat oboustranné rádiové spojení s řídícím letového provozu a mít platné letové povolení. O přednosti pak rozhoduje řídící.

+2/−2
18.4.2016 7:03

P28a77v43e23l 66M51o50r92a24v78e73c 3592159222778

Pozor, v Británii se jezdí vlevo, takže kdo letěl zleva:-P:-)

+8/0
18.4.2016 8:25

L33a38d70i81s97l12a63v 41Ž73e52n48í15š17e57k 6576434458798

Jen aby to nebylo na kruháku bez značky....

0/0
18.4.2016 8:31

P84e77t60r 65K18o29č30i77č15k65a 4129678686507

Driv, nez drony sundaji nejake letadlo, budou vyuzity spise jako nosice vybusnin nejakymi extremisty nebo rucnikari. Teprve pak zacne peklo.

+12/−1
18.4.2016 1:03

J43a25n 94L95u91k25á81š 7137493503662

To neni tak jednoduche, protoze jsou konstruovany, aby unesly akorat tu jednoduchou kamerku, na to byste potreboval dron konstruovany na vetsi uzitnou hmotnost.

0/0
18.4.2016 16:09

R57a10d54a51n 72K70u42b92a65n81t 1923820489600

Odkdy je dron rodu životného autore?

+1/0
18.4.2016 0:23
Foto

O19n25d89ř81e42j 62V67a86r45o46š48č16á24k 3284507823

No letěl jak o život...

+10/0
18.4.2016 0:43

I91v61a78n 62P68r77o63c30h15á21z60k94a 3961184495595

Třeba to byl jen obrněný holub.

+8/−1
18.4.2016 0:07

V22i13k18t76o31r 93Š34p60i84č24k46a 6858632364

A není to jen další labuť ?

+1/−1
18.4.2016 0:05

K34a92r86e50l 63L52a10n55g97r 2402627300138

On to není problém jen s jedním dronem. Ono jich už bylo víc co ohrozili bezpečnost letového provozu.

http://www.bbc.com/news/uk-36067591

Zde je to i s bližšími údaji o letu :

https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=186513

+2/0
17.4.2016 23:45

J42a61n 75L84u50k50á96š 7737673373792

On je to obecne problem, protoze pres vsechny zakazy se najde dost jedincu, co touzi mit vyfocene pristavajici letadlo shora.

Vyrobci letadel uz se obraceji na vyrobce radaru a podobne avioniky, jestli by nedokazali nalezt nejake reseni.

0/0
18.4.2016 16:11

M83a84r56e68k 43H27r77a16d67i34l 3952687722252

Úřady volají po regulaci ... 8-o Jak se dá zakázat zakázané?

+7/0
17.4.2016 23:42
Foto

L61u18d58ě59k 18F31u33x62a 9706390804447

Regulováním dostupnosti? Něco jako "zbroják" nebo "řidičák" na drony?

+4/0
18.4.2016 3:18

L50u82k51á89š 75M94a25l30í71č23e82k 3933852855117

A proč ne? Na malý motocykl, třeba Babetu, se kterou můžete v případě nehody způsobit daleko menší následky, musíte mít řidičák. Ale s dronem, kterým můžete v extrémním případě "sundat" letadlo s několika desítkami lidí, může létat naprosto každý. Alespoň zatím.

+2/0
18.4.2016 6:19

P36e93t50r 87M80a77r81e22č59e78k 1293741639338

No jen počkejte až začnou muslimové používat drony s výbušninou ! :-P

+7/−6
17.4.2016 23:40

P15e72t86r 95M70i63c10h17a27l 2880724711412

Redakce, to jste tak neschopní a nemůžete dát jako ilustrační foto aspoň stejného typu letadla?

http://www.britishairways.com/assets/images/information/about-ba/fleet-facts/airbus-320-200/photo-gallery/750x500-airbus-320-200-1.jpg

A trvalo to asi 5 vtřein i s kopírováním a vložením odkazu. Vy tam dáte A 380 (Airbus jako Airbus, že?) a předtím jste tam měli dokonce B 747 (letadlo jako letadlo?). ... I když, člověk by měl být rád, že tam nebylo foto žebřiňáku (dopravní prostředek jako dopravní prostředek).

+31/−6
17.4.2016 23:32

P62e44t86r 59M20a79r76e52č94e43k 1763391469628

Hnidopich ? :-) Nechtěl byste třeba snímek té části letadla do které narazil onen dron ?

+7/−23
17.4.2016 23:38

P11e73t18r 63M45i46c11h95a58l 2580884231982

Ne, stačila by mi novinařina na profesionální úrovni. Když tam dají jako ilustrační foto třikrát větší letadlo, vypadá to divně. A to pominu ten Boeing co tam byl původně.

+13/−3
17.4.2016 23:51

V14l64a39d50i79m63í87r 18H49o27l25ý 8834871146237

Mohli tam dát třeba Me-323, jako evropské letadlo.

+2/0
18.4.2016 0:48

L34u94k43á11š 37M85a69l70í64č87e98k 3633772265977

"...novinařina na profesionální úrovni" - to byste chtěl moc ;-) Kdybyste viděl, kdo dnes sedí v redakcích, nestačil byste se divit. Můj spolužák a vysokoškolák - ekonom, vystřídal několik různých redakcí (podotýkám v odborných rubrikách!) a nakonec se raději vrátil zpět do výrobní sféry. Když mi vyprávěl o tom, s jakými lidmi musel pracovat, včetně nadřízených, kteří neovládali ani pravopis, natož třeba základní ekonomické znalosti, nechtěl jsem tomu věřit. Dokud mi neukázal několik konkrétních, zveřejněných článků, od konkrétních lidí. Pak teprve mi spadla brada. A od té doby už mě v českých novinách máloco překvapí.

0/0
18.4.2016 6:37
Foto

L85u62d60ě30k 87F39u95x39a 9216100954817

Očividně jste nepochopil, že to vypadá, jako by se srazilo největší civilní dopravní letadlo na světě s nějakým malým dronem.........je to stejně neprofesionální a stejně bulvární jako kouzelné iDnesácké titulky článků, prostě cirkus. Je to faul, to neokecáte....:-/

0/0
18.4.2016 3:51

A47n84t98o23n28í30n 26L17e54j45s63e28k 1643129377535

A za kolik vteřin vyřešíte právní stránku toho vložení? Idnes tam nemůže plácnout první fotku, kterou najde na netu.

+1/−1
18.4.2016 2:48

L80u19k97á10š 19M85a49l98í84č12e50k 3623142175147

Všechny větší redakce mají přístup do řady placených fotobank, kde se nepochybně konkrétní typ letadla dá vyhledat. Nemluvě o tom, že ve vlastních databázích a archivech by jistě také našli alespoň jeden vyhovující snímek, protože nevěřím, že tohle je první článek o tomto typu letadla. Chce to jen alespoň nepatrnou kapku základních technických znalostí a schopnost (nebo ochotu?) příslušný obrázek vyhledat.

+2/−1
18.4.2016 6:45

P15e96t73r 69M74u82n49z24a64r 1635971779686

Typ letadla je naprosto irelevantní, buďte rád, že tam není lokomotiva.

0/0
18.4.2016 8:43

L54u15k83á34š 21M40a36l83í55č25e71k 3483832885377

Odpovídal jsem panu Lejskovi na autorská práva. Jinak máte pravdu, že typ letadla je skutečně nepodstatný. To je holt ta snaha novinářů, ke každému článku cpát za každou cenu "ilustrační foto". Takže pak se třeba dočtete, že někde havaroval těžký kamion a v ilustračním snímku najdete třítunovou Avii :-D

0/0
18.4.2016 9:08

A78n31t41o15n14í81n 59L20e60j95s39e78k 1203449257595

Když se chce, tak lze leccos. Ale pokud chtěl pan Michal ukázat, že to jde najít za pět vteřin, tak to měl hledat v té placené fotobance.

0/0
18.4.2016 13:59

P94e31t84r 10M17i42c94h57a29l 2820924741702

Vzhledem k tomu, že už použili právě tu fotku, na kterou jsem dal link, tak to asi takový problém není.

+1/0
18.4.2016 12:23

P89e23t58r 20H10a39j74i35č 1290569378498

S dronem je potíž, že pokud bude nasátý do motoru, asi to nedopadne stejně jako s nějakým chudákem ptákem. Jsou tam baterie, poměrně tvrdé plasty ap. Zničit motor za cca milión $ a ohrozit několik set lidí na palubě, hm to bude nejen drahý špás ale bute to stát i několik let života za mříží.

+6/0
17.4.2016 23:20

P10e12t74r 10M79i40c53h76a14l 2370334341932

Tak on i ten pták je schopen zničit motor - viz přistání na Hudsonu.

+6/0
17.4.2016 23:33

K16a92r30e33l 72L19a34n39g37r 2662317680878

Záleží na tom jaký motor. Pokud je to starší typ tak ano, ale do nových typů se nemá šanci něco jen tak dostat. To že něco projde přes fan, neznamená, že se to dostane do motoru.

+1/−2
17.4.2016 23:37

P96e84t15r 58M65i56c58h80a60l 2150554571272

JIstě, ne všechno z dmychadla jde do kompresoru. Ale na tom Hudsonu to byl shodou okolností také A 320 a na vodu ho poslalo hejno hus.

+2/0
17.4.2016 23:49

K18a92r94e40l 46L45a54n81g76r 2142797290358

O tom vím zásah obou motorů. Bylo štěstím, že byl kapitán zkušený a neváhal to poslat na řeku. Standartní test je posílání zmrzlých kuřat po jednom. Tohle byla bohužel dávka, kterou motory neměli šanci sežrat.

Pro zájemce bližší info

https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20090115-0

+1/0
17.4.2016 23:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.