Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Barnevern odebral tříměsíční dítě. Po světě protestovalo 300 tisíc lidí

Lidé v 57 městech různých částí světa protestovali v sobotu proti praktikám norské sociální služby Barnevern. Podle europoslance Tomáše Zdechovského se demonstrací zúčastnilo na 300 tisíc lidí. Čeští a slovenští protestující se k akci připojili před rakouským parlamentem ve Vídni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R26o44m82a45n 70U23r40b44a56n 6287769577364

a proc ti lide do Norska jezdi?

0/0
28.5.2016 15:21

J83a58n 23Z25i83e87g28l33e48r 1311506981218

Jsem rád, za tyto demonstrace a také za fakt, že europoslanec Tomáš Zdechovský se nehezkým praktikám Barnevernetu trvale věnuje. To, že proti ním o víkendu demonstrovalo na tři sta tisíc lidí, o něčem vypovídá. Nikdo neříká, že Norsko je celkově špatné. To ani náhodou. Jistý norský novinář kdysi prohlásil, že jeho země má spoustu předností, ale péče o děti a o staré lidi k nim nepatří na náhodou.

+2/0
18.4.2016 16:48

J51a32n 40C74i51g34l57e69r 7818681850304

Breivik vizionářem... 8-o

0/0
17.4.2016 23:46

M55i68l52a96n 63K60l75o53u36č59e41k 9564637219326

Já nevím, cizinci ví, že je ta země v tomto úchylná, ale stejně tam imigrujou s dětmi nebo rodí děti přímo tam.

+1/0
17.4.2016 20:05

P91e88t45e44r 75S54m27u61t35n94ý 2685640120893

čímpak to asi bude, co?

0/0
17.4.2016 21:08

P37e94t85r 55M91o76l79á77k 9538441607754

Po přečtení komentářů jsem nabyl dojmu, že minimálně Smutný, Bůšek a Dominik ( stejný styl odpovědí, urážek atd.) je jedna osoba co má potřebu provokovat.

0/0
17.4.2016 20:00

P78e13t24e19r 77S93m57u58t75n96ý 2835620650803

dito - Molák, Svobodová a Kanioková na straně druhé.

0/−1
17.4.2016 21:09

P38e16t27r 11M94o94l73á62k 9988641557104

a uhodil jsem hřebík na hlavičku. ;-D

+1/0
17.4.2016 21:45

P70e44t52e23r 45S10m83u10t75n23ý 2475260270743

ale na tu špatnou, pane Moláku!

0/−1
18.4.2016 10:11

F16r52a23n39t20i32š89e20k 47D72r59b51o48h64l11a25v 6131594626

Proč neodebírají děti arabských migrantů, že je vychovávají pro vražednou ideologii? Na to nemají koule.

0/0
17.4.2016 18:10

P76e32t23e16r 62S60m82u78t65n14ý 2245680110833

protože islám celosvětově není jako vražedná ideologie uznáván.

To jenom u vás v Česku jste propadli zemanovským a konvičkovským tézím.

0/−4
17.4.2016 19:22

J30a88r31o49s68l53a33v20a 60K95a78n63i92o60k29o97v60á 7192879622497

K Norsku starší článek - Norský překladatel: Neumíme pít, máme stádní mentalitu a děti fungují jako byznys -

http://www.reflex.cz/clanek/rozhovory/62170/norsky-prekladatel-neumime-pit-mame-stadni-mentalitu-a-deti-funguji-jako-byznys.html?utm_source=reflex.cz&utm_medium=copy

+2/0
17.4.2016 14:29

P52e91t45e60r 78S36m52u34t16n32ý 2145570670283

Překladatel, který žije v Česku a zcela jistě doufá na překladatelské zakázky. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej :-)

0/−2
17.4.2016 19:25

M74a79r74t44i15n 38K66o71d27a37t 2977676312597

No, nebylo by lepší zaměřit se na pracovníky toho úřadu a jejich rodiny? Zjistit kolik z nich má děti, jak jsou vychovávány, jak se jim daří ve vzdělávacích institucích, jestli nemají třeba nadváhu (krásný příklad zanedbání péče), jestli si pravidelně čistí zuby...a pak by se vidělo, jestli ti lidé mohou dělat svoji práci. Protože nikdo kdo nemá vlastní děti ani netuší, jak se mají děti vychovávat.

+3/0
17.4.2016 14:28

P66a53v15e80l 48M43a77t96a85s 1881895260797

Pan Peter Smutný je nejspíš bezdětný sociální aktivista. Jinak by se nemohl takto vyjadřovat.

+3/0
17.4.2016 12:09

J85a53r72o74s15l34a42v53a 27K84a74n81i33o82k80o74v18á 7612209142927

Spíš BV-aktivista

0/0
17.4.2016 13:29

P66e61t27e32r 19S34m50u77t93n85ý 2535880580793

jistě - každého, kdo má jenom trochu jiný názor je nutno okamžitě "onálepkovat" nějakými všeobecně nepopulárními přívlastky.

0/−3
17.4.2016 14:02

J27a54r61o92s43l88a15v 48P67l39a97c24h59ý 9956313763360

"už dlouho jsem nečetl něco tak hloupého, neznalého a arogantního, jako tento váš příspěvek." jak se do lesa volá.....

0/0
17.4.2016 14:47

P79e21t86e29r 90S54m51u94t10n90ý 2745330970303

proč myslíte. Vy jste ještě nikdy nepovažoval názor někoho jiného za hloupý? A dokonce mu to řekl přímo! Ale to ještě přeci neznamená, že jste nějaký aktivista.

Prostě a jednoduše považujete názor někoho za hloupý a neznalý. Na to máte právo svobodného názoru.

A ten příspěvek pana Veselého je skutečně neskutečně hloupý.

0/−1
17.4.2016 19:58

T91o74m12á62š 30V55e68s76e25l86ý 5274933873349

Zdegenerovaná pseudohumanistická země, který by bez ropy už dávno neexistovala s tím přístupem, jaký mají. A žádné tresty? Není divu, že v současnosti jsou severské země považovány za líheň nevychovanců a nové muslimské země v Evropě....

+7/−1
17.4.2016 10:04

P93e73t53e55r 26S59m73u77t70n60ý 2355980190963

už dlouho jsem nečetl něco tak hloupého, neznalého a arogantního, jako tento váš příspěvek.

+1/−8
17.4.2016 10:41

M42a97r39c25e69l18a 16B49í57l43á 4117300672129

V povinné četbě jsme měli knihu Čenkovej děti. Chudá žena dala (dobrovolně) své děti do bohaté bezdětné rodiny, a bylo to špatně.

I v chudobě lze dítě vychovat v dobrého člověka; společnost může chudé rodině pomoci materiálně. Ale vzít děti násilím do cizí rodiny z důvodu chudoby je to nejhorší řešení.

Plácnutí dítěte je pudová reakce matky; stejně to dělají i matky všech druhů savců, většinou formou zatřesení za zátylkem. Je to součást přirozené výchovy.

+17/−1
17.4.2016 9:47

M95a10r12c96e66l27a 11B35í46l29á 4177480562249

P.S. jak zabráníme 3-4letému dítěti vběhnout do silnice? a) při pokusu ho plácneme, strhneme silou zpět, okřikneme, nebo b) před vycházkou mu dáme školení o dopravních předpisech, nebo c) ho držíme za ruku v blízkosti silnice a pokračujeme do věku nejméně 10 let. .

+10/0
17.4.2016 9:54

P14e50t37e30r 46S70m43u27t56n11ý 2335780270543

dítě, které je neschopné pochopit mluvené slovo nepochopí ani "výchovné" zbití. Dítě, které mluvené pochopí, není potřeba bít

0/−17
17.4.2016 10:43

M26a20r53c94e90l70a 81B70í58l37á 4417900952179

kdo tu mluví o zbití? jedná se o rychlou reakci, která ditěti způsobí úlek a vštěpí si, že toto je nebezpečná situace.

Úlek ovšem musí být přiměřený, aby způsobil zafixování. Vyděšené dítě si nezapamatuje nic.

+12/0
17.4.2016 10:48

K60a20t17e30ř61i90n45a 16V16a79š83á95k68o77v52á 5101722869105

a nejde treba fixovat preventivne prijemnejsimi emocemi nez ulekem? ;-)

0/−2
17.4.2016 13:47

J55a19r36o74s22l56a84v42a 42K91a98n87i54o74k36o66v45á 7932139272357

Kolik je vám let ? 11 ?

+4/0
17.4.2016 13:02

K19a19t14e72ř20i93n12a 13V27a58š64á53k90o49v96á 5331442949725

Nevim jak vase trilete dite, ale muj dvoulety synovec byl schopny se naucit, ze do silnice nesmi sam. Na kazde sebemensi silnicce proste musi cekat a dela to.

Jinak samozrejme souhlas, kdyby uz tam bezel, tak ho stahnu nebo strhnu, ale tim placnutim toho moc nevyresim....vedel, co ma delat, a dokonce se mu nelibilo, kdyz jsem ho "jistila" za kapucu.

A samozrejme, deti jsou ruzne, treba mame "stesti".

0/−2
17.4.2016 13:46

J75a58r12o24s16l91a38v31a 41K21a16n15i69o69k73o45v10á 7322119112627

PRÁVĚ - děti JSOU různé. Tak jako každý jedinec. A na každého platí něco jiného. ̈

Největší problém je, když lidi posuzují něco jen ze své zkušenosti a mají pocit, že je to platné pro všechny. NENÍ.

Základ výchovy má vytvořit v každém určité meze, limity, které nelze BEZTRESTNĚ překračovat, ignorovat. A jelikož rozhodně nejsme stejní, nelze ani předepisovat jednotné postupy.

Klidně mi můžete věřit, protože jsem byla právě tím stvořením, které neustále mělo snahu o překračování mezí. Na mě domlouvání neplatilo, bylo mi akorát k smíchu, a celou dobu domlouvání jsem jen přemýšlela, jak se za to domlouvači pomstím.. O to se snažily ženské, a už dávno si nevzpomínám ani jediné jméno, obličej. Zato kantoři, kteří se s námi nemazlili, a někdy to i zabolelo, na ty vzpomínám s úctou, a dodnes mi nevymizelo jediné z jejich jmen a obličejů.

+2/0
17.4.2016 14:15

J82a38n 25H42i43n43k 2637345384427

Výchova bez tělesných trestů (spíše stimulů) plodí takové zmetky, z nichž se v dospělosti stávají různí nebezpeční aktivisté a zaměstanci takových úřadů, jako je ten Barnevernet. Když se dítěti v raném věku (cca od 1.5 roku) dá plácnutím jasně najevo, že kázeň bude vynucena, není třeba ho později nijak mlátit. Vlastně se nejedná o trest, ale o výchovný prostředek, když se aplikuje včas. Je to jen prevence před budoucím závadným jednáním, které později přeroste do kriminality. Žádné vysvětlování ani řvaní na malé děti nezabírá. Vysvětlování nerozumí a na řvaní si zvyknou. Později se pro ně stane normou komunikace. Když půjde vaše dítě do školky, může vás pak potěšit třeba tím, že se hlasitě podiví chování jiného rozjíveného dítěte, které si lehá na zem, mlátí sebou a na mámu nenávistně řve a kope ji. "To je strašný, jak se ta Johanka chová, to já bych ti nikdy neudělala."

+14/0
17.4.2016 9:34

P92e29t85e80r 71S57m73u95t12n78ý 2155160390283

Ruth a Marius Bodnariu. Zní mi to nějak rumunsky.

Čím to je, že v Norsku mají největší problémy s výchovou dětí rodiny z bývalých komunistických států?

0/−12
17.4.2016 9:10

B96l38a14n34k30a 29T89i22m47o14f88e49j59e46v30o41v41á 3665159295579

Komunisti za plácnutí na zadek děti nekradli.

+11/0
17.4.2016 9:21

A56n30d23r34e33j 17R75u67š21č14á46k 6647647294744

Matka je Norka, otec je Rumun. Ona si jaksi vzala jeho příjmení. Jinak i spousta Norů má problémy s BV.

+13/0
17.4.2016 9:22

P91e75t23e73r 30S80m81u80t90n32ý 2965370750703

tak jako má i spousta Čechů problémy s Úřadem pro ochranu dětí. Je proto tento úřad špatný?

V Norsku se prostě děti nebijí a netahají za uši. Proč mají někteří rodiče takový problém tuto jednoduchou zásadu pochopit. Obzvláště ti z postkomunistických zemí.

0/−13
17.4.2016 10:40

J47a48r11o20s69l50a17v89a 10K95a21n23i53o35k98o52v84á 7932269552487

""tak jako má i spousta Čechů problémy s Úřadem pro ochranu dětí. Je proto tento úřad špatný?""

Nejspíš ano. Vy znáte nějaký profi kolektiv, kde jsou všichni kvalitní a bezchybní ?

Tak jako BV v Norsku = 428 jednotlivých úřadů po celé zemi.. krát..v každém několik zaměstnanců. ... plus "odborníci", kterým zadávají k posouzení "špatné" případy a kterým za to platí, tudíž jsou tito na BV závisí svými příjmy... to je celkem asi možná kolem 2 tis. lidí..

Můžete dát ruku do ohně za kvalitu každého z nich ???

Navíc nikdo netvrdí, že oni všichni jednají špatně. BV jistě dělá hodně záslužné práce, přesto je dost a dost těch špatných případů.. A i kdyby se jednalo o jeden jediný takový křivácký případ, MUSÍ být napraven !!! Protože odebrání dětí z rodiny JE zločin, zváště když jsou rodiče v podstatě nevinní. Odebrat dítě za malichernost je zrůdnost !!! Je to místo deklarované pomoci rodinám - ničení rodin !!!

3.března publikovala Elin P. Gregusson to na Twitteru. statistika - https://twitter.com/EGregusson/status/705308465678434305

Nucená péče o děti - v Norsku odděleno 71% dětí od jejich rodin násilím. Ve Švédsku je toto číslo 26%, ve Finsku 19% av Německu 10% ...

CPS v 33 z 36 obcí v rozporu se zákonem - http://www.tv2.no/nyheter/8052357/

Někteří odborníci říkají, že si nemohou dovolit nesouhlasit s CPS - http://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2015/06/30/194408491/noen-sakkyndige-sier-de-ikke-har-rad-til-vaere-uenig-med-barnevernet

0/0
17.4.2016 12:53

K64a53r40e97l 76J74o48a32c11h35i78m10s96t73á65l 8446532937786

Petr Smutný: to máte stále potřebu se ztrapňovat ?radši už nic nekomentujte

+2/0
17.4.2016 14:06

J61a16k36u55b 81K47o47s 3136212300314

Člověče, vy jste marnej.

0/0
17.4.2016 19:18

D81i93t70a 21M92á75š68o67v97á 1700427239569

Jak dlouho ví naše vláda a zúčastnění politici o tom, že paní Michalákové, bez důkazů o jejím provinění, odpírá Bernevern vrátit její syny? Dost dlouho na to, aby vymohl její práva. I na tomto případu je patrné, že politikům naprosto chybí vůle hájit naše zájmy v Evropě.

Jsou to lokajové a přisluhovači hrstky ne-mocných lidí, kteří v současné Evropě oklešťují práva a svobodu lidí.

+2/0
17.4.2016 9:05

B60l43a18n40k98a 46T87i47m88o37f77e91j50e28v66o83v62á 3325679785749

Ano, souhlas. Jak je chcete donutit, aby se změnili?

+1/0
17.4.2016 9:19

R91o71m73a41n 11U13r97b43a76n 6557299917784

Asi se toho ditete chteji zbavit;-(;-(;-(

0/0
17.4.2016 8:44

R93o47m39a17n 13U73r41b83a91n 6667919297524

Zajimave a proc tam jezdi??

+1/−1
17.4.2016 8:43
Foto

T56o11m83á45š 48D73v43o81ř68á70k 7435986977421

Slyšel jsem, že hodili lano Šabatový...

0/−1
17.4.2016 8:39

J89i13r22k80a 57L98e70j34s28k53a 5551283926475

...škoda facky,která padne vedle...

+3/0
17.4.2016 8:11

J90i98t15k81a 21P57ř56i95k59r41y17l55o58v96á 9359766950

Barnevern na mě působí jako organizace, která svými jistě dobrými úmysly dlazdi cestu do pekel.

+7/0
17.4.2016 8:11

B17l15a40n51k79a 79T84i43m30o80f32e81j39e88v29o79v95á 3895689655619

Je to nástroj zvrácené ideologie, která bere lidem svobodu výměnou za hmotný blahobyt. Věřím, že je to těžká volba - každý chce, aby se jeho dítě mělo dobře, aby netrpělo chudobou. Ale taky mu chce dát lásku a vychovat ho, jak nejlépe umí. Kdyby se rodina Bondariu zvolila za místo k životu pro sebe a své děti Rumunsko, byli by na to materiálně určitě hůře. Ale děti by jim nikdo neukradl.

A mohli by je vychovávat, jak nejlépe by uměli, i s chybami a slabostmi, ale lidsky.

+2/0
17.4.2016 8:46

D86i49t85a 92M53á79š73o12v49á 1730987519579

Co je toto za argument proti svévolnému odebírání dětí rodičům?

+2/0
17.4.2016 9:09

B47l22a62n95k21a 28T30i47m90o76f34e23j30e51v86o74v61á 3165659215439

To není argument, to je jen konstatování smutné reality. Kdybych měla malé děti, nejedu s nimi do Norska ani na prázdniny.

+3/0
17.4.2016 9:16

I30v65a53n57a 36Z10b20u41b79n16o32v40á 8806508178

Ale maninka je Norka. Tak je celkem přirozené že tam žijí.. Mají tam i řadu příbuzných ochotných se o děti postarat. Ale o tom se v Norsku ani neuvažuje. Cizí je podle nich lepší . Naprosto zvrácené uvažování.

+1/0
17.4.2016 10:06

J27a98r78o50s44l24a95v71a 61K79a33n37i86o36k87o67v43á 7402239272557

Dala jsem plus, ale víceméně s vámi nesouhlasím. Srovnávat dnešní znalost o šílenostech BV s dřívější dobou je nesmysl. Když se p. Michaláková stěhovala do Norska, neměla ani potuchy o těchto šílenostech, zvláště byla-li tato problematika v Norsku pro média do nedávna naprosto tabu. A totéž platí o všech ostatních takto postižených. Navíc se ty šílenosti nedějí jen cizincům, naopak..

Proti takto zrůdnému systému je člověk téměř bezmocný..

0/0
17.4.2016 13:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.