Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Název Czechia dál budí vášně. Proč nezvážit Bohemii? ptá se Schwarzenberg

Rozporuplné reakce vzbuzuje na politické scéně záměr používat v zahraničí pro označení České republiky jednoslovné překlady názvu Česko, který například v angličtině zní Czechia. Ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová (za ANO) se staví proti a hovoří dokonce o referendu. Čestný předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg navrhuje název Bohemia.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P89a76v86e82l 59K39o89l95á82č77e45k 9384444732131

Tady ty vývody o tom jak Bohemia zastřešovala další korunní země, tj. Moravu a Slezsko jsou poněkud scestné. Bohemia je toliko latinský název pro Čechy, tj. Království České. Je rozdíl mezi Královstvím českým, které geograficky tvořily pouze Čechy a Korunou českou, která již zahrnovala všechny korunní země, tj. Čechy, Moravu, Slezsko a dříve i obě Lužice. Podstatné je také to, že Koruna česká, tj. starý český středověký a ranně novověký státní útvar byl defacto stavovskou federací autonomních zemí, žádný unitární státní celek jako dnešní Český stát. Jak se tedy může vůbec preambule naší ústavy odvolávat k občanům v Čechách, na Moravě a ve Slezsku a zejména pak k odkazu tradic zemí Koruny české, když žádné země dnes na území ČR státoprávně neexistují. Naopak ti tupci v parlamentu nad Vltavou oprášili komunistické kraje. :-P

+1/0
18.4.2016 16:56

P11a55v14e76l 17K35o30l91á35č27e10k 9984944442491

Nezvážit. Protože Bohemia je označení jen části našeho státu. 8-o

0/0
18.4.2016 16:23

Z84d62e12n17ě49k 45S73t17a97r42ý 4582545330

možná by mohl pan čestný předseda začít u sebe a počeštit si příjmení... co takhle třeba Karel ČernáHora?

třeba by mohl od EU dostat i nějakej grant...

+2/0
18.4.2016 11:02

J41a82n 53B11u24c70h75a54r 9719191412716

Bohemia nejde, to už má Kapr. Leda Bohemia 1918 nebo něco na ten způsob... :-)

0/0
18.4.2016 8:39

M68i83c61h65a58l 39M93i61l42l92e82r 9366372339672

jak napsala kolegyne dole, obyvatel statu znaneho Bohemia bude v cizich jazycich Bohemian.

To nejen ve franctine, ale take v anglictine znamena predevsim bohemsky, coz ma dva vyznamy. Jednim je takovy "bohemsky umelec" a druhy vyznam je spis sklon k cikanskemu.

+2/0
17.4.2016 11:16

M37a48r16e44k 57H79r96u60b51y 6727982841338

Neni nad to ve chvilich velkych maleru predhodit narodu trivialitu.Takhle uza se resila pomlcka, zatimco se rozkradalo Ceskoslovensko.

Opravdu je to alespon trochu dulezite? ;-) Zvlast s ohledem na fakt, kdy si ani za 23 let vetsina sveta ani nevsimla, ze uz nejsme Czechoslovakia? :-P

+4/−1
17.4.2016 0:53

P68e94t23r 52K69r45á79l60í22č51e48k 9127647913899

ČESKO = CZECHIA

Proč ne BOHEMIA?

Český stát patří k nejstarším státním útvarům v Evropě, jeho počátek se datuje do roku 895, kdy se český kníže Spytihněv I. stal nezávislý na Mojmírovcích. Česká monarchie zde existovala až do roku 1918, zanikla vznikem Československé republiky. Existovala zpočátku jako České knížectví, pak jako České království, od roku 1347 existovaly Země koruny České - České království bylo vždy označení pouze pro Čechy, ostatním zemím se říkalo vedlejší země Koruny české. Český stát přišel o svou suverenitu v roce 1620, v roce 1742 byla ve Vídni rozpuštěna česká dvorská kancelář, a české země, resp. to co z nich Habsburkům zbylo, se staly rakouskými provinciemi. České království zde existovalo nepřetržitě od roku 1212 do roku 1918, 706 let bez přestávky, předtím od roku 895 jako České knížectví.

Jak je možné, že dnes řešíme jednoslovný anglický název státu, který má více jak 1100 let starou tradici? Náš český stát jednoslovný název v angličtině měl, celých 1000 let nás v Anglii nazývali - BOHEMIA.

Anglické názvy českých zemí jsou totožné s latinskými názvy:

Čechy - Bohemia

Morava - Moravia

Slezsko - Silesia

Lužice - Lusatia

V germánských a novolatinských jazycích byl od 9.století do roku 1918 český stát pojmenován podle latinského Bohemia, v různých formách tamních jazyků. Země Koruny české se anglicky řeknou Lands of the Bohemian Crown, zkráceně Bohemia. Je to obdoba např. Rakouska (Austria) kde se celý stát nazývá podle severní podunajské části.

+3/−1
16.4.2016 22:52

P47e10t26r 72K90r13á48l16í64č74e83k 9907717333199

Někteří čeští politici poukazují, že je možné se vrátit ke starému názvu našeho státu, který se praktikoval celá staletí. Tito lidé mají určité historické povědomí, což je v pořádku, ale neuvědomují si jednu věc - v době, kdy v Anglii používali slovo bohemian, neznali slovo czech. V průběhu 19.století, resp.na přelomu 19. a 20.století, se v germánských a novolatinských jazycích přešlo z latinského bohemian na české czech. Např. v němčině se ještě ve 30.letech 20.století pralo slovo böhmisch a tschechisch, k čemuž už v dnešní němčině nedochází.

Už více jak 100 let angličtina překládá slovo český jako czech, nikoliv bohemian, Čechy nazývá Czechs, nikoliv Bohemians, došlo k přechodu z latinského základu na základ český. Proto starodávné označení našeho státu jako Bohemia není vhodné. Bylo by to lingvisticky, názvoslovně, gramaticky, historicky naprosto v pořádku, ale není to správné.

Anglický název CZECHIA, u nás schválený už v roce 1993, je naprosto v pořádku a je jediný možný. Je neprůstřelný.

+3/0
16.4.2016 22:52

M91a59g54d69a 92K47a79t39z66o91v52á 9166251969678

Díky, to jsem si přečetla opravdu se zájmem. Ještě přidám perličku- ve škole jsme se učili, že názvem Bohemians Francouzi označují jak Ćechy, tak Cikány, a to moc sympatií nevyvolává. Nevím, jestli to ještě platí, do školy jsem chodila před hodně lety. :-)

+2/0
17.4.2016 5:08

J42o91s86e16f 23J50ů56z35a 1938308303887

Ale tady jde o souhrnný název pro Bohemia + Moravia + Silesiae pars (priora Silesia austriaca). Když někdo napíše England a má na mysli celou Velkou Británii nebo dokonce celé Spojené království, také u místních narazí.

+1/0
17.4.2016 10:50

M57i77r84o53s18l37a12v 58L87o56s 4937987526674

Ti naši pohlaváři mají čas na to vymýšlet pitomosti. Jak došli k tomu, že máme mít jednoslovný název? Je plno zemí, které mají víceslovný název a nikomu to nevadí. Sobotka ať se stará, jak splatí dluh. Je daleko víc důležitějších a neřešených problémů.

+3/−1
16.4.2016 21:57

J70o59s80e47f 95Č32t18v95e42r90á13k 1641207676454

Zkus mi nějakou v rámci Evropy jmenovat.Pokud tedy myslíš, že mají pouze víceslovný název.

0/0
18.4.2016 8:57

P34e60t49r 72J57a31n60d80a 9475431784222

Vede se debata o názvu země. Změna názvu nese ale i takovéto věci:

Czechia - budu tedy Czech?

Bohemia - budu Bohem, Bohemianem, Bohemákem atp. ?

Ale možná se staráme zbytečně. Oni do toho stejně vrazí vidle Moraváci.

+2/0
16.4.2016 20:15

A47n79t84o97n87í63n 54Š79e95v54č55i33k 7966793613441

Nesouhlasíte z názvem Czechia. Rv

PODPOŘTE svým podpisem, že politici jednali bez mandátu nás občanů a řekněte jim NE. !!

PETICE PROTI CZECHII

http://www.petice24.com/signatures/petice_proti_czechii/

+3/−6
16.4.2016 19:25

P93a49v53e27l 44K22r63ů95t54a 9350937458207

Hlavně proto, že Myloš.

0/−3
16.4.2016 18:28
Foto

J77a42n 13B27r20a70u26n 1568928253105

Bohemia lehce připomíná Böhmen und Mähren. A to není IN.

+2/0
16.4.2016 17:06

M64i87l48o78š 14Ř26e75h77á69k 8256868977895

Ale i v B-M byla hlavním městem Praha.

0/0
18.4.2016 11:16

D61a77d35a26k 88P53e61t68r 7191680284228

Ano, Bohemia, hymna Bohemia fantazi.

+1/0
16.4.2016 16:45

M52a15r85i19e 44Z87e10l34e52n61á 2554731839901

Teda nic proti ničemu, ale já osobně se domnívám, že vášně vypadají úplně jinak, než nějaké duchapitomé dohady pár zoufalců z politické scény o jednoslovném názvu naší země v angličtině, který nechybí vůbec nikomu z ČR, jen pár zbytečným úředníkům z OSN...:-P

+4/0
16.4.2016 15:49

P37e59t26r 75K93r90á43l22í65č42e44k 9107677493639

ČESKO = CZECHIA

Proč ne BOHEMIA?

Český stát patří k nejstarším státním útvarům v Evropě, jeho počátek se datuje do roku 895, kdy se český kníže Spytihněv I. stal nezávislý na Mojmírovcích. Česká monarchie zde existovala až do roku 1918, zanikla vznikem Československé republiky. Existovala zpočátku jako České knížectví, pak jako České království, od roku 1347 existovaly Země koruny České - České království bylo vždy označení pouze pro Čechy, ostatním zemím se říkalo vedlejší země Koruny české. Český stát přišel o svou suverenitu v roce 1620, v roce 1742 byla ve Vídni rozpuštěna česká dvorská kancelář, a české země, resp. to co z nich Habsburkům zbylo, se staly rakouskými provinciemi. České království zde existovalo nepřetržitě od roku 1212 do roku 1918, 706 let bez přestávky, předtím od roku 895 jako České knížectví.

Jak je možné, že dnes řešíme jednoslovný anglický název státu, který má více jak 1100 let starou tradici? Náš český stát jednoslovný název v angličtině měl, celých 1000 let nás v Anglii nazývali - BOHEMIA.

Anglické názvy českých zemí jsou totožné s latinskými názvy:

Čechy - Bohemia

Morava - Moravia

Slezsko - Silesia

Lužice - Lusatia

V germánských a novolatinských jazycích byl od 9.století do roku 1918 český stát pojmenován podle latinského Bohemia, v různých formách tamních jazyků. Země Koruny české se anglicky řeknou Lands of the Bohemian Crown, zkráceně Bohemia. Je to obdoba např. Rakouska (Austria) kde se celý stát nazývá podle severní podunajské části.

Někteří čeští politici poukazují, že je možné se vrátit ke starému názvu našeho státu, který se praktikoval celá staletí. Tito lidé mají určité historické povědomí, což je v pořádku, ale neuvědomují si jednu věc - v době, kdy v Anglii používali slovo bohemian, neznali slovo czech. V průběhu 19.století, resp.na přelomu 19. a 20.století, se v germánských a novolatinských jazycích přešlo z latinského bohemian na české czech. Např. v němčině se ještě ve 30.letech 20.století pralo slovo böhmisch a tschechis

+1/−1
16.4.2016 14:07

P41e55t28r 30K65r60á20l88í68č34e37k 9857727473989

Někteří čeští politici poukazují, že je možné se vrátit ke starému názvu našeho státu, který se praktikoval celá staletí. Tito lidé mají určité historické povědomí, což je v pořádku, ale neuvědomují si jednu věc - v době, kdy v Anglii používali slovo bohemian, neznali slovo czech. V průběhu 19.století, resp.na přelomu 19. a 20.století, se v germánských a novolatinských jazycích přešlo z latinského bohemian na české czech. Např. v němčině se ještě ve 30.letech 20.století pralo slovo böhmisch a tschechisch, k čemuž už v dnešní němčině nedochází.

Už více jak 100 let angličtina překládá slovo český jako czech, nikoliv bohemian, Čechy nazývá Czechs, nikoliv Bohemians, došlo k přechodu z latinského základu a základ český. Proto starodávné označení našeho státu jako Bohemia není vhodné. Bylo by to lingvisticky, názvoslovně, gramaticky, historicky naprosto v pořádku, ale není to správné.

Anglický název CZECHIA, u nás schválený už v roce 1993, je naprosto v pořádku a je jediný možný. Je neprůstřelný.

+1/−3
16.4.2016 14:07

A31l61o41i96s 25M11a52t42o74u37s77e39k 6481531739446

Pane kralicek, dekuji za lekci historie., ve ktere nemam zkusenost, naopak mam sve prakticke zkusenosti ; za komacu jsme na vojne byli ze 3 regionu, my moravaci, pak cechove a slovaci. na vychazkach a pri vsech nevojenskych akcich jsme se rozdelily na 3 rozdilne skupinky. Kdyz se slo tancovat nebo do hospody, nikdy si moravaci nesedli k slovakum a zridka k cechum. zajimave ale je , ze i po emigraci v cizine se toto etnicke rozdeleni udrzuje, jiz 48 roku ! to uz i hitler vedel, mam na krestnim listu v titulku kde jsem se narodil vsechny 3 odlisne skupiny Bohmen, Mahren a Silesia,..Pouzovani Bohemie v cizine je nesmysl, Bohemian je clovek, kdo se flaka po hospodach a uziva si bohemskeho zivota, neco jako uchlastany muzikant. hezky den..

+2/0
16.4.2016 17:03
Foto

J29i60r70k21a 16V37a52n27o39u27r69e57k 6507654148700

Mate naprosto mylne predstavy o tom, co ve svete znamena Bohemia ci bohemsky 8-o8-o

0/0
17.4.2016 5:02

M74i66l20o82š 68Ř69e33h61á88k 8226528927875

Ze své životní zkušenosti mohu potvrdit, že při pobytu v zahraničí jsem se Slováky vždy našel příjemnou společnost - ˇpo české společnosti jsem netoužil .

0/0
18.4.2016 11:27

M31i70l45o93š 89Ř18e34h12á35k 8916928187235

Pane Králíčku, název Czechia by byl zcela neprůstřelný pro nový stát na území Čech, vzniklý po rozdělení stávající ČR. S tímto bych souhlasil - žil bych v sousedním státě.

0/0
18.4.2016 11:24

A66n97t40o93n90i18n 32K17a64d81l42c89e75k 9582379191326

Rakousko se nenazyva podle Hornich nebo Dolnich Rakous, jak se to snazite vysvetlit. Rakousko je geograficky nazev cele vychodni rise, kde je take Horni a Dolni tato zeme. Proto to nikomu nevadi.

Kdyby se nase zeme jmenovaly Czechlands, take to neni problem. Ten nastava , kdyz chcete pojmenovat cely stat podle jedine zeme/naroda, ktery pred nedavnem zrusil sousedni tisiciletou historickou zemi a ted se domaha, aby se jeji obcane prejmenovali na Cechy. A to je problem.

+4/−1
16.4.2016 15:16

J93o83s59e39f 18A55d34d62o 7609573795680

CeskoMoravskoSlezska Republika = CzechoMoravian-Silesian Republic.

Podle me toto je spravny nazev pro tuto zeme. Je jedno jestli PanKi Mung muze vyslovovat nebo ne.

+3/−3
16.4.2016 13:16

J48o74s27e74f 54A12d35d30o 7939303445690

CeskoMoravskoSlezska Republikanu = CzechoMoravian-Silesian Republic.

Podle me to je spravny nazev pro tuto zeme. Je jedno jestli PanKi Mung muze vyslovovat nebo ne.

0/−1
16.4.2016 13:14

A79l66o88i12s 14M24a58t96o91u13s96e18k 6571831589516

79350; asi jste vas prizpevek publikoval pro duraz../ ode mne +

0/0
16.4.2016 17:08

J16a41n 40Z59e51m48a25n 6176257241301

Bohemia je nejstarší historický název už ze starořímských dob pro území víceméně celkem přesně v hranicích Čech, pojmenovaném tak po kmenu Bojů, který tam žil a s nímž imperiální Řím dlouho bojoval. A od té doby tomu tak bylo v latinických dobách víceméně až skoro dodnes. To by se na Moravě a ve Slezsku asi ujalo s podobným nadšením jako Czechia, která se ostatně nelíbí ani Čechům samotným.

Tady je každopádně jen vidět, že knížepán je buď čím dál senilnější a nebo je opravdu něco na tom, že vychodil zvláštní školu. K tomu se pak přidávají naprosto už nevzdělaná média s tendencí rozmazat každý jeho knížecí prd.

+2/−2
16.4.2016 12:19

O55l12d87ř37i73c49h 89Ř58e51z66n31í58k 7465982824758

a co konkrétně není v tom co řekl pravda? ;-D

+1/−1
16.4.2016 12:32

J44a76n 18Z27e69m53a82n 6246617891831

Co konkrétně v tom, co jsem napsal, nějak byť naznačuje, že něco, co řekl, není pravda?

Pro ty s delším vedením: naznačoval jsem pouze, že se asi zase probudil do nějaké debaty o něčem jiném než zrovna snil a řekl nějaké své moudro, které opět odhalilo, že je úplně mimo.

+4/0
16.4.2016 12:40

O27l41d50ř80i86c88h 92Ř12e93z14n74í33k 7685672344178

název Bohemia byl vždy zastřešujícím názvem pro seskupení Čech, Moravy, Slezska a některých dalších vedlejších zemí koruny české... že se do toho montuje nějaký novodobý nacionalismus a velmi úsměvné tvrzení, že renesanční překlad jména Čech do latiny jako Czechie zahrnuje i Moravu a Slezsko, je věc druhá. Naprosto nerozumím vyhrocené a především komické diskuzi, kdy naprosto nepodložená tvrzení jsou vydávána za hotovou věc! Mě, jako rodilému Pražákovi, mi to je úplně fuk, ale baví mě ta manipulace ;-D

+1/−2
16.4.2016 12:52

A84n83t82o93n60i68n 72K79a40d17l96c60e12k 9282739751826

Vase prvni veta je absolutni lez a doufam, ze tomu diskuteri rozumi. Bohemia vzdy znamenala pouze Cechy!!! Nic vic, nic min.

+3/−1
16.4.2016 15:24

O65l71d26ř10i84c44h 68Ř52e95z87n70í69k 7525492594448

ale, České království, tedy Čechy, že by byla fikce? ;-D ;-D ;-D

0/0
16.4.2016 21:13

A46n96t39o78n95i32n 58K68a70d50l79c91e42k 9102749391986

Ceske kralovstvi bylo pouze na uzemi Cech. To koncilo na Vysocine, nic vic.

+1/0
16.4.2016 21:21

O50l12d94ř18i16c10h 49Ř23e50z63n80í11k 7205862674478

;-D;-D;-D no tak dobrou noc

0/0
16.4.2016 23:20

P25a64v31e43l 95K86o43l22á57č38e43k 9634764202951

Je rozdíl mezi Královstvím českým zahrnujícím toliko Čechy a Korunou českou, jež pochopitelně zahrnovala jedn. korunní země tj. Markrabství moravské a Vévodství slezské a dříve i obě Lužice.

0/0
18.4.2016 16:43

J22a40n 69Z12e46m63a36n 6396957891641

No to ne, české království zahrnovalo i ostatní země království českého kromě Čech a to až do jeho rozpuštění v r. 1918, ale to neznamená - a to jsem chtěl právě zde zdůraznit (i když jsem formálně po meči i přeslici tzv. český šlechtic - prosím nekamenujte mě, jsem republikán a libertarián ;), že by Morava a Slezsko jako historické země v něm neměly svůj zásadní podíl a že tudíž Zaorálkův název Czechia, stejně jako Schwarzenbergův "zvažovaný" název Bohemia jsou oba úplně tzv. mimo mísu.

Řekl bych to lapidárně: České království doslova nikdy nekončilo na Vysočině až za níž nepochybně spočívá kolébka naší slovanské státnosti - a v tom právě spočívá naše historická velikost, které bychom si měli vážit. Ne pro velikost rozlohou, ale velikost ducha, řečeno slovy Haška: to chce klid - skoro až osvícenská kategorie, která opravdu zásadně ovlivnila směřování dějin už od tzv. bitvy na moravském poli, která vyústila do Pyrrhova vítězství tzv. Habsburků (kteří byli právem vyvlastněni a už právem žádným nárokem na vůbec cokoliv zde neexistují), které je v praxi právem odstavilo od nároku na říšský trůn na několik staletí už tehdy tj. 1278. To je to podstatné, co tvoří naši jednotu: naše území nikdy skutečně nedobyl ani Řím podle práva území, tudíž těžko se to podaří komukoli jinému. Pokud budeme jednotni proti nepříteli i třebas ve vzájemném sváru. Jsme to teď my, kdo pokud přijmeme odpovědnost, budeme znovu určovat směr doslova světových dějin. Nezkazme si to. Opravdu, o co zde jde, není nic menšího než postavit se znovu proti papeži, je to právě náš úkol, protože my, Češi, Moravani a Slezani jsme v tom opravdu dobří. Ten, nějaký přivandrovalec z Ameriky, co ztěží umí latinsky, se svou sataníisticko-muslimskou vírou nemá žádnou šanci, neboť - narozdíl od nás - rozhodně není nikým, kdo by byl nepatrnou vzdáleností otočení šroubováku byl vzdálen od vyrobení vodíkové bomby.

0/−2
17.4.2016 2:13

A54n67t76o67n60i63n 22K54a27d44l53c95e13k 9622689811596

Ja myslim, ze Kralovstvi ceske na Vysocine koncilo jako geograficky celek. Panovnik Ceskych zemi, tedy svazku zemi v unii s timto kralovstvim mel urcite prava v techto zemich, ale tyto byly vzdy samospravne, se svym zakonodarstvim, justici, armadou ba dokonce i menou. Poslednich 170 let mocnarstvi dokonce Praha nemela u nas ma Morave zadne slovo a moc z duvodu naseho byti jako korunni zeme Rakouska. Tam se da dokonce argumentovat, ze se Morava tesila znacnemu rozmachu, podpory a po narovnani sirokemu respektu, krery v porovnani s dnesnim Ceskym statem je k smichu.

Kdyby byla Praha opravdovy partner a ne pohltitel, tak by se k nam chovala jinak. Proto tolik pokriku kolem tohoto slizkeho smradku.

+2/0
17.4.2016 2:46

M76i66l84o45š 40Ř67e67h69á49k 8846308827875

Stačí se podívat do kteréhokolov z Handatlasů z 19.století na mapu Koenigreich Boehmen - dávají stoprocentně za pravdu panu Kadlečkovi.

+1/0
18.4.2016 11:29

J34a34n 52Z40e41m74a44n 6886777781511

Ne, nějaký takový význam, jak tvrdíte, to možná má jen ve slovním spojení Corona Regni Bohemiae (něm. Die Länder der Böhmischen Krone) = Země koruny české, a to čistě např. zahrnuje někdy celé Slezsko, a např. i Braniborsko a Lužici (za císaře Karla IV když už nadhazujete tu renesanci)

Takže opět vedle jak ta černohorská jedle.:-P (A mezi námi český král Karel I Lucemburský - kterého si tento "vévoda krumlovský" bez vévodského panství, jehož restituci dlouhodobě úspěšně sabotuje, tak rád píše do rodokmenu - asi musí i v hrobě obracet oči v sloup kam až ta vzdělanost, které založil tu pražskou univerzitu, dospěla...)

Každopádně smiřte se s tím, že Bohemia (lat.) = Čechy, protože tak to je.

Moravia a Silesia (lat.) byly už odedávna země, ale nikoli království, kterými nikdy nebyly - narozdíl od Království českého.

Nejde tedy o nějaký novodobý nacionalismus, ale celkem prastaré historické rozdělení zemské (samo)správy.

Takže mezi místní komiky se svým ostentativním ignorantským pražáctvím (a já jsem mimochodem také narozen v Praze a trochu se zde až za vás za nás pražáky stydím, protože příkladně v té Moravii tyhle věci nejspíše znají už děti školou povinné) zřejmě spadáte i vy a baví mě ta vaše manipulace. Nevolil jste náhodou TOP09?:-P

+1/0
16.4.2016 18:09

O32l91d60ř67i44c66h 48Ř77e80z76n61í39k 7155292244988

tak hlavně, že jste nám to vysvětlil politicky a teď prosím vysvětlit jaký je tedy rozdíl mezi starším latinským pojmenování Bohemia od toho novějšího Czechicha, který s Moravou a Slezskem nemá naprosto nic spilečného ;-D ;-D ;-D

0/0
16.4.2016 20:11

J19a97n 20Z78e90m70a39n 6206287521711

Vždyť jsem už psal, že je to stejná nebo ješte horší blbost než ta knížetova Bohemia.

+1/0
16.4.2016 21:29

O30l92d46ř69i98c86h 42Ř23e47z17n98í34k 7825452514128

tak v tom se asi shodném, prostě Česká republika.

0/0
16.4.2016 23:21

J20a72n 94Z47e21m26a75n 6356907661101

No to jsem rád, že jsme se nakonec přece jen shodli. Já taky myslím žádné zkratky. Česká republika a dost. Ať se v tom Rockefelerově OSN třeba vyndaj.

0/0
17.4.2016 2:16

J59a61n 62Z50e49m90a93n 6286847431161

Tak to jsem rád, že jsme se nakonec přece jen shodli. R^

0/0
17.4.2016 2:28

O62l51d72ř15i76c90h 19Ř72e37z43n48í68k 7285462324158

Země koruny české je sice korektní, ale již od středověku se zkráceně používalo Bohemie TEČKA (stejně jako Polsko, Rakousko nebo i to Slezsko, které jsou rovněž složeny z dalších zemí, knížectvích, hrabstvích a bůh ví jaký čeho s vlastními dějinami). A klidně si mě tu můžete urážet, tupit za údajné voličství toho či onoho, jak je u vás bolševiku dobrým zvykem, ale to je asi všechno co s tím můžeš dělat ;-D ;-D ;-D

0/0
16.4.2016 20:27

J59a13n 27Z21e78m42a86n 6816617831661

Já se jen ptal. Jinak zase vedle. Bohemie je holandský název pro Čechy.

Tyhleti řezníci, ty mají čas, pod krajkou dnes mají sraz...napadnou krásný kvílení, než jim pod kudlou zcepení...:-P

0/0
16.4.2016 21:37

M59i43l87o27š 66Ř67e14h20á53k 8746158497835

Podobně jako "Bohemia" také Hungaria, s celým dnešním Slovenskem, Podkarpatskou Rusí, částí Rumunska (Sedmihradskem), Banatem, Vojvodinou a celým Chorvatskem. Nepřipadá Vám v tomto kontextu ta Vaše Bohemia poněkud zrůdně a hlavně neaktuálně?

+1/0
18.4.2016 11:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.