Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Asad pořádá parlamentní volby, hlasuje se jen na třetině území Sýrie

Část obyvatel Sýrie ve středu vyrazila k volbám, aby rozhodla o obsazení 250 křesel v parlamentu. Kvůli občanské válce se hlasuje jen na území pod kontrolou vlády, kde žije 60 procent obyvatelstva. Volební místnosti se otevřely v 6 hodin ráno SELČ, úřady hlasování prodloužily do 23 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V51á35c40l42a15v 32C80a32p51o27u66š61e22k 2938571279779

Ta jedna třetina se týká také pouští. V přepočtu na počet obyvatel to je asi 85 procent. Zkrátka ze dvou závodících byl jeden na krásném druhém místě, zatím co druhý byl až předposlední;-D

+2/0
14.4.2016 8:33

J31i46r93k56a 15K39o94p93a38c79e57k 4758403246283

Je až dojemné, jak jsou zde někteří zdejší fanatici schopni zapřít i nos mezi očima

a plamenně zde kvičet, že (předem jasná) volba diktátora v naprosto totalitním vojenském režimu je zcela spravedlivá a demokratická.

Lepší by od nich asi bylo, kdyby čestně přiznali barvu a pravdivě napsali,

že si ze srdce přejí udržet vliv Ruska v Sýrii... třeba i za cenu nedemokratických voleb (což v dané oblasti povětšinou arabských totalitních států opravdu není nic výjimečného)... Demokratické volby v Sýrii nikdy nebyli, neprobíhají demokraticky ani nyní a ještě dlouho zde demokratické také nebudou! .. To víme dobře všichni.

+1/−3
13.4.2016 22:13

J24a23n23a 35K45o50l34l27o84v68á 1686437248296

Plamenně kvičet? No, tomu říkám diskuze. Co byste si vy ze srdce přál? Aby byl Asad poražen An Nusrá, Daešem a dalšími spolky islamistů, umírněnými i neumírněnými a pak se navzájem pustili do sebe, až by konečně zvítězil nějaký šílený Bagdádí? Nebo aby se těch pár umírněných spojilo s USA, porazili Asada a v Sýrii konečně zavládla demokracie? To už zkoušeli a nic.

+1/0
14.4.2016 7:53

J68i50r84k94a 82K75o15p47a51c46e94k 4458483766513

Bohužel mnohdy je zde ne diskuse, ale jen nesmyslné zaslepené kvičení.

A co bych si ze srdce přál? ... Samozřejmě mír.. ale nejsem naivní...

dané rozložení sil zatím nedává moc možností pro mír natož nějaké další dobré směřování. Snad časem... až Asad konečně jednou skončí.

Jak je vidět, Asadovo držení se v čele Sýrie za každou cenu k dobrému stavu vůbec nevedlo. Vedlo jen ke zhoršení daného stavu. Také díky němu je nyní Sýrie takto rozložená ...

+1/0
14.4.2016 9:30

J33a55n20a 13K47o46l98l80o32v80á 1366967298186

Ano, všichni jsme jasně viděli vývoj před vstupem rusáků. Opozice se naprosto neumírněně přidávala na stranu islamistů, vypadalo to, že DAEŠ všechny převálcuje. Nepamatujete se, když Turci stáli u hranice, a jen přes čáru přihlíželi genocidě všech, kteří pro DAEŠ nebyli dostatečně dobří muslimové? Myslíte si, kdyby hned při prvních demonstracích odstoupil, že by se vedení ujal nějaký demokrat nebo někdo, určený SA (s tím správným vyznáním)? Vypadá to, že USA má v záloze plán "B", který znamená poskytnutí silám opozice. Takže válka se bude dál prodlužovat, bez ohledu na to, co si chtějí samotní Syřané.

0/0
14.4.2016 12:37

P87a45v95o80l 73K68u38b71r80a56n 6489230760702

Viete ako by dopadla Sýria bez Asada? Presne ako v Egypte by vyhralo Moslimské bratstvo, prípadne organizácia hlásiaca sa k Moslimskému bratstvu, pretože je to jediná skutočne organizovaná opozičná politická sila v danom území - a to by, rovnako ako v Egypte, viedlo k potláčaniu práv menšín atď. Vôbec by som sa nedivil, keby to potom musel prevziať nejaký sýrsky Sísí ...

+1/0
15.4.2016 17:32

L75a39d10i12s56l74a61v 22S58o39u75k82u69p 9697619237567

Ale kdo by to byl ten sýrsky Sísí? Pravděpodobně zase někdo z alávitské menšiny a Baasu, protože alávité tam ovládají téměř všechno důležité.

0/0
16.4.2016 20:59

M77i85l38a63n 10V98a64l74á17š23e60k 5743622641340

Prý jsou volby nedemokratické ,neboť se nekonají na celém území Sýrie, ale na území pod kontrolou syrské armády , žije zde 80% obyvatelstva .Ukrajina také neměla volby na celém území a přesto prý byly volby demokratické.

To je akési divné,někde ano ,někde ne,asi v té Sýrii není správný politický názor kdežto na Ukrajině ano.

ČT nás už druhý den krmí abychom vítali muslimy a pomáhali jim,ale přejde mlčením poroučení EK a evroparlamentu o přidělování uprchlíků,ať si je vezme Štetina domů a stará se o ně když hlasuje proti ČR.

+10/−2
13.4.2016 18:54

M69a38r14t92i80n 34Š49a53f55a74n85d65a 3142899987683

Opozice volby neuznává... Kolik Syřanů by ji asi volilo, kdyby se jich zůčastnila?

+5/0
13.4.2016 17:15

J19a66n 10Z69e37m47a16n 6756407441361

Teroristi nikdy neuznávají volby, pokud náhodou sami nejsou zvoleni, takže není divu.

V takové Saudské Arábii a dalších muslimských státech ani žádné volby skoro nemají a v USA teď dokonce volby ruší. To jsou ti naši ideální spojenci a tak není možno zapomenout i na hlas syrských teroristů, totiž pardon umírněné opozice.

+5/−2
13.4.2016 15:55

P48e61t11r 47Š94i74k51ý23ř 2417645687425

Prosim jak rusi volby v USA?8-o Vy mate nejake nove informace ktere se ke mne na Floridu nedostali ze jsou volby tady v USA zruseny?

+3/0
13.4.2016 16:26

J31a37n 41Z81e87m23a42n 6596837181531

No u nás si o tom samozřejmě nepřečtete, a úplně se ani tolik nedivím, že ani v USA:

http://www.infowars.com/no-primary-no-caucus-cruz-gets-all-colorado-delegates/

+1/0
13.4.2016 16:33

M50a17r61t93i95n 31Š31a38f61a45n96d11a 3902549377903

Zapomínáte, že primárky jsou vnitrostranickou akcí a ne oficiální volby. Je na každé straně, jak si vybere kandidáty do voleb.

+2/0
13.4.2016 17:17

J10a64n 12Z76e63m60a54n 6696827941961

To je hezké tvrzení, jeden by řekl u nás jak z vnitra, ale právně a především politicky je opravdu velmi pochybné. Opravdu těžko může obstát před voliči, kteří v tom samém státě pak budou volit v těch ostrých, "nevnitrostranických" volbách.

+1/−2
13.4.2016 19:06

M57i21l18a84n 57V77a43l37á54š14e54k 5383672381560

No v Coloredu se delegáti dohodli, že nebudou podporovat Trampa, bez ohledu na názor voliče.

0/0
13.4.2016 18:57

V87í45t 88H67o59l56l59e27r 8537362172586

no a nejméně 1 300 000 voličů co mohlo doma ve volbách něco změnit radši kultůrně obohatí evropu

+3/−1
13.4.2016 15:02

P51e44t78r 65Š66i41k62ý73ř 2397875317925

Pochybuju ze by v Evrope bylo 1 300 000 Syranu a opravnenych syrskych volicu jak pisete. To je proste nesmysl.

+1/0
13.4.2016 15:03

J65i54ř37í 57B55r36o44ž 5489175722187

Souhlas, většina těch se syrským pasem jsou Pakistánci, Afgánci, či magrebané

0/0
13.4.2016 20:05

T92o11m31á68š 97C98h71r19a44s71t70n85ý 2511954211753

Ti mají taky právo volit, na každé syrské ambasádě či zastupitelství, např. v ČR v ulici Českomalínská 20/7, 160 00 Praha 6

http://www.mzv.cz/jnp/cz/o_ministerstvu/adresar_diplomatickych_misi/cizi_urady_pro_cr/syrie_velvyslanectvi_syrske_arabske.html

+1/0
13.4.2016 15:06

P45e34t72r 52Š52i73k61ý60ř 2197675407395

A vy vite jaky je v Syrii volebni zakon a zda muzou volit na zastupitelstvi? nebyva to tak vzdy a vsude a treba Slovaci zijici v zahranici pri poslednich volbach jednoduse volit na zastupitelstvi nemohli. Museli si nejdrive vyridit volebni registraci v miste bydliste na Slovensku a teprve potom pripadne volit v zahranici na zastupitelstvu.

0/−1
13.4.2016 15:10

T83o89m73á92š 83C29h51r49a75s33t65n58ý 2771194561303

Ano, překvapivě mohou, stejně jako v roce 2012.

+3/0
13.4.2016 15:15

P15e61t45r 10Š92i87k80ý74ř 2517535527285

No kdyz tedy znate tak podrobne Syrsyk volebni zakon.....a nepotrebuji k tomu ani zadne doklady zrejme, staci proste prijit na Syrskou ambassadu ze?

Jset si jisty ze ma treba syrska ambassada v Praze pripravenu volebni mistnost?

0/−1
13.4.2016 16:05

T48o70m59á39š 68C42h35r53a97s76t12n32ý 2531714981213

Potřebují k tomu pas či občanku, samozřejmě. A jen abyste se dále neztrapňoval, pravidla voleb jsou daná ústavou z roku 2011/12, nikoliv volebním zákonem (Sýrie je prezidentská republika, takže se volby vyhlašují dle exekutivního příkazu prezidenta)

+1/−1
13.4.2016 16:15

J67a23n73a 43K26o41l54l56o32v39á 1456957198976

Moc se omlouvám za mínus. Samozřejmě mělo být plus!

0/0
13.4.2016 16:22

P50e39t75r 33Š11i15k73ý36ř 2897455827125

No volebni zakon je soucasti ustyv zrejme, ale smekam pred vasi znalosti syrske ustavy, jestli je tedy skutecna.....vite neumim psta rabsky abych si to mohl ovetir primo v syrske ustave takze je to porad jen v oblasti tvrzeni....

0/−1
13.4.2016 16:25

K32a38r59e23l 55L31a87n68g16r 2382797190118

Anglicky snad umíte ne ;-). Google a wikipedia vám pomůžou.

0/0
13.4.2016 18:23

O16n25d12ř17e38j 96H39o44l98ý 9350710558309

jenže tam by se třeba dočetl jinou pravdu než které věří a to on nechce :-)

+1/0
13.4.2016 18:26

T70o93m46á41š 33C38h59r24a18s26t96n18ý 2831234181503

Jinak, příklad z prezidentských voleb 2014 --

Syria election: Refugees vote in Lebanon and Jordan (Syrské volby: Uprchlíci volí v Libanonu a Jordánsku)

http://www.bbc.com/news/world-middle-east-27599868

+1/0
13.4.2016 15:21

J90a22n59a 66K31o93l89l71o29v60á 1476537678336

Tak přesně tyto informace v článku postrádám. Hlavně, že jsme se dozvěděli, ze "samozřejmě, že jsou to nelegální volby, protože většina lidí už považuje režim za svržený a neuznává ho,“ řekla učitelka Aláa Karmánová."

0/0
13.4.2016 16:15

J12a87r67o35s60l92a31v 74V14o50l58n86ý 4974977145972

Pane Nový,ty volby jsou demokratické a legální jen tehdy,když se jich mohou účastnit

VŠECHNY demokratické politické strany a volit mohou VŠICHNI občané,nebo jejich

naprostá většina.Na Ukrajině to tak bylo,kromě oblastí Krymu,Donětska a Luhanska,

kde to znemožnili Rusové.Ukrajinci tam tvořili asi 50%,ale Rusové je vyhnali.Když si

tam pak uspořádají svoje volby,kde volí jen Rusové,tak ty legitimní být nemohou.

Stejné je to v Syrii,Ty volby tam budou legitimní až tehdy,až se účastní všechny jejich

pol.strany,(kromě IS a An-Nusra),a volit budou moci všichni,i ti v Evropě a úprchlic-

kých táborech,kterých jsou asi 4 miliony.Bez nich je to jen Asadova fraška.

+2/−7
13.4.2016 14:55

P54e82t31r 93Š17i23k22ý87ř 2977755147745

R^R^

+1/−3
13.4.2016 15:10

P22e71t89r 16N56o84v24ý 9191503588

Vždyť já neříkám nic jiného. Nejsou-li volby umožněny na celém území, nelze je považovat za legitimní a je jedno, jestli jde o Sýrii nebo Ukrajinu. Volby v Sýrii z tohoto důvodu nemohou být legitimní. Stejně tak jako nejsou legitimní volby na Ukrajině.

Problém je jenom ve dvojím metru, kdy ty na Ukrajině byly některými státy či lidmi uznány.

+4/0
13.4.2016 15:13

K61a24r28e25l 17L18a17n44g94r 2902667300168

Oni volit v Evropě můžou, na zastupitelských úřadech po předložení platných dokladů. Všechny strany se mohly zúčastnit to nikdo nepopřel, ale že se část opozice rozhodla pro blojkot voleb je její problém.

+2/0
13.4.2016 15:48

O63n32d72ř25e88j 74H78o36l83ý 9880560628419

na Donbasu tvořili Ukrajinci 50% obyvatelstva?

Zkuste se neztrapňovat a začít uvažovat, než začnete psát.

Mimochodem, pokud byly volby vyhlášené poMajdanskou vládou legitimní, tak stejně musí být legitimní ty Syrské.

Nebo zkuste najít nějaké rozdíly, proč jedny jsou legitimní a druhé nikoliv.

+2/0
13.4.2016 18:21

P59a52v40o22l 83K94u56b95r31a16n 6749900150132

Samozrejme voľby na Ukrajine boli legitímne, lebo vláda, ktorá ich vyhlásila je prozápadná. Voľby v Sýrii sú nelegitímne, lebo ich vyhlásila vláda, ktorá prozápadná nie je. Aké ľahké ...

0/0
15.4.2016 17:36

O79n63d80ř22e17j 90H65o35l82ý 9820690358439

tak jasně, to je asi jedinál ogika, která ty postoje zdůvodňuje.

ale já tajně doufal, že se panák zmůže na nějakou komunikaci

Ale nijak nepřekvapil

0/0
15.4.2016 18:02

M71i31l76a35n 71T62a74k57a64c 5143824172718

Lepší volby nějaké než žádné. Stejně EU uzná volby až po výsledku, kdo vyhraje, zda jsou legitimní nebo ne.

+3/−4
13.4.2016 13:47

P73e20t42r 25Š96i33k82ý71ř 2977725137755

No jiste volby na tretine uzemi.....neco asi jko kdyby do parlamentnich voleb volili jen na severni morave a byly by uznany za platne....;-D

+5/−3
13.4.2016 13:49

P48e71t75r 34N68o56v51ý 9571613848

No vidíte a přesto to na Ukrajině možné je.

+2/−1
13.4.2016 13:52

P73e53t80r 12Š38i39k54ý25ř 2587965157455

na Ukrajine to mozne neni, protoze tam se nevolilo na tretine uzemi. Co na tom nedokazete pochopit?

+5/−1
13.4.2016 13:53

P66e84t46r 51N71o73v57ý 9721593338

Takže vy pravidla určujete podle toho, na jak velké části se volilo či nevolilo ? Kdy je to ještě málo a kdy dost ? Ono je tedy v pořádku, když se volby neumožní třeba jenom 100 lidí ? Takhle vy vidíte demokracii ?

+3/−3
13.4.2016 13:57

P89e98t33r 94Š56i40k58ý19ř 2887455877445

Tak je to dost podstatny rozdil nemyslite? Pokud se voli na tretine uzemi a nebo pokud se voli na 8/10 uzemi je to dost velky rozdil.

Vy koukam o demokracii moc nevite, ale hlavne se s ni ohanite, vzdyt tvrdite ze volby v Syrii jsou v poradku a demokraticke.

+2/−1
13.4.2016 14:02

P26e81t23r 16N69o13v54ý 9291403128

Není to žádný rozdíl. Demokracie platí pro všechny, ne jenom pro skupinu, kterou si vy vyberete a jiné skupině (nebo i jedinému člověku) to neumožníte. To, co píšete nemá daleko od komunistického myšlení.

Nikde jsem netvrdil, že volby v Sýrii jsou v pořádku. Naopak jsem několik psal, že legitimní nejsou či nejsou košér. Nelžete.

0/−1
13.4.2016 14:05

P70e15t16r 89Š21i26k79ý31ř 2787485397315

tak pokud vy vydite 1/3 stejnou jako 8/10 tak to potom nemame o cem diskutovat sbohem a mejte se hezky.

+2/−1
13.4.2016 14:09

P29e11t66r 55N35o37v20ý 9141323898

Máte pravdu, bude to asi tak jako vy vydíte.

+2/0
13.4.2016 14:10

O51n96d54ř90e43j 66H88o29l44ý 9790910928859

;-D

0/0
13.4.2016 18:23

M34a51r29e76k 29N18o23v25o55t23n94ý 5611211486248

Vzhledem k tomu, že zbytek území je hlavně poušť, tak to zas tak rozdílné nebude.

+1/−1
13.4.2016 14:12

P77e26t19r 36Š78i79k62ý18ř 2447295817225

hajite je ze je to spravne a davate srovnani s ukrajinou cve stylu "oni zase biji cernochy" navic srovnani nesmyslne.....1/3 a 8/10 srovnavat nelze.

+1/0
13.4.2016 14:10

P51e27t69r 65N23o15v70ý 9421843568

Nerozloučil jste se před chvílí ?

0/0
13.4.2016 14:11

P46e94t80r 65N52o63v65ý 9351953178

Vám vážně nepřijde nesmyslné srovnávat legitimitu voleb podle velikosti území, na kterém se volí ? ;-D

+1/0
13.4.2016 14:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.