Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Blankou projede denně v průměru 62 tisíc aut a číslo stále roste

Tunelovým komplexem Blanka v Praze projelo během prvního půl roku provozu denně průměrně 62 tisíc vozidel. Jeho obliba mezi řidiči stále stoupá, v březnu provoz vyšplhal přes 70 tisíc aut denně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z92d55e98n37ě41k 56D46u82f27e77k 2194444728

Akorát od Baranďáku, po ulici Dobříšská, se dostat do tunelu je teda v poslední době záhul. Jsou puštěný světla, která na zelenou pustí tak 3 auta a pak, když člověk do něj najede jinudy je tam prázdno.

0/0
11.4.2016 10:15

T61o68m48á72š 27Z72e46m57a27n 3915588864155

Blanka je jen jednouz částí pražského Městského - tedy vnitřního - okruhu.

Díky její dostavbě se zmenšil provoz na některých místech a hlavně zrychlil provoz ve značné části Prahy. Pochopitelně na některých místech došlo ke zhoršení - ale to není chyba Blanky, problém byl už dříve, jen byl maskovaný tím, že jiná část Prahy byla ještě neprůjezdnější.

Každopádně je to podobný pokrok jakým bylo otevření jižní části Pražského okruhu R1/D0 - taková ochutnávka toho, jak by se jezdlo po celé Praze, kdyby pošahanci v některých radnicích neblokovali dostavbu okruhů.

+11/0
10.4.2016 18:36

G40a30b32r29i14e54l 72H54o90r57t43e56n 9701279463204

Nejde jen o dostavbu, ve zmíněné P6 zelený odpad protlačil krátce před otevřením Blanky zúžení spojky mezi Kulaťákem a vjezdem do tunelu takovým způsobem, že narostly kolony aut o řád.:-/

+1/0
11.4.2016 7:14

J92i89r82k49a 90P43i54v79e85c 3241133409365

Jak píše Tomáš Zeman, dokud nebude hotový vnější okruh prahy, který neustále blokují nějací "idioti" kteří jenom říkají ať se postaví někde jinde, ale ono není moc kde??? Tak se nedají pořádně řešit problémy v samotné Praze.

0/0
11.4.2016 8:29

P56a97v81e44l 82O68b41d51r95ž54á89l39e27k 6876244578252

Oni i říkají, mají na to krásné mapy - na kterých je za hranicemi Prahy jen bílá plocha. To se to pak krásně kreslí ;)

Druhá věc je úvaha, jestli by někdo po obchvatu Prahy na úrovni Kralup vůbec jezdil?

+1/0
11.4.2016 9:26

J82o25s74e40f 79V81l64t96a32v90s38k88y 3735345671573

Kvuli tomu se snad tunel stavel, aby projizdely auta. Proc tolik podivu ? ;-D;-D;-D

+5/0
10.4.2016 14:22

J50i59r30k86a 58P88i81v62e50c 3611483859945

Proč asi, protože se počítalo s polovičním provozem max. do 50 tisíc za den.

+1/0
11.4.2016 8:30

M10i14l36o90š 71S66e86t57í20k 3819669114620

To je fakt s podivem, že se ti naši odborníci stále nějak míjejí při svých odhadech s realitou. ;-)

0/0
11.4.2016 9:19

R27a71d19e59k 67N65o26v15a59k 9404723969930

Však ono 50tis jezdit bude, až bude stát SOKP od Březiněvsi k Ruzyni

+1/0
11.4.2016 10:15

V94á66c84l57a26v 40J13e58b45a95v38ý 8830479423956

Tak a teď kdy konečně soudruzi omezí magistrálu. Takový vřed v centru města je ukázka světového unikátu. :-P

+2/−14
10.4.2016 14:06

V89l62a12d19i15m90í86r 29H44o78l52ý 8874281396837

Jestli se nepletu, tak omezení magistrály je v plánu.

Až se dostaví aspoň jeden z okruhů.

+5/0
10.4.2016 17:17

T97o76m59á97š 69Z92e61m53a95n 3195848324245

Jaké centrum?

Magistrála vede v trase městských hradeb - co je za magistrálou je periferie - ano i ty slavné (kdysi královské) Vinohrady.

A proto je magistrála nezvytné - funguje jako obchvat nejužšího centra a navíc z něj odvádí dopravu. Blanka není pro magistrálu konkurencí.

+5/−1
10.4.2016 18:27

T22o72m63á38š 80Z77e71m62a50n 3205948834895

*nezbytná

0/0
10.4.2016 18:37

J74a96n 37V80o60j60t69í27š66e53k 6852691815966

Centrum města je ale dneska jinde, než ve středověku a sice na Václavskym náměstí, který magistrála protíná, a v jeho okolí. Tvrdit o Vinohradech, že jsou periferie je docela na palici. Blanka pro magistrálu konkurence samozřejmě je a magistrála je všechno, jenom ne nezbytná. Větší snůšku nesmyslů jste snad ani nemoh napsat.

+1/−3
10.4.2016 22:39

T30o69m50á65š 19M80o12r96a30v65č78í34k 3887576153365

Václavák s muzeem, hlavákem je ještě centrum, ale to co je za ním už určitě ne. Můžete tomu říkat širší centrum. Magistrála rozděluje centrum a jeho periferii.

+2/0
10.4.2016 23:06

L23u19d87v74í18k 70G78a97j81d13o70š63í52k 2555963844942

Blanka není pro magistrálu konkurencí jen do té chvíle, než se na magistrále omezí provoz. V tom okamžiku se konkurencí stane.

0/0
11.4.2016 10:08

T18o88m65á29š 49J53o28r80d92a93n 3402603947

Myslím, že se z magistrály dělá něco co není... Každé velkoměsto světa má svoji 3-4 proudou silnici přes centrum města, třeba Vídeň... A já bych si zas tak neztěžoval, mohli jsme dopadnout jako v Paříži, kdyby byl kůň uprostřed magistrály, jako Vítězný oblouk v Paříži :D

+4/0
10.4.2016 20:43

T80o45m37a18s 47N58o55v72o18t55n60y 1781854206985

To bys do toho světa musel někdy vyrazit.

+2/0
10.4.2016 22:41

J98a35n 65S23l33a37d13k62ý 3961462573

Jééé já tam ještě nebyl;-D

0/0
10.4.2016 13:12

B88l47a30ž89e89j 85M13o50t52y75č81k16a 8277877475450

já taky ne, mně se žádný Blanky nelíbí.

0/0
10.4.2016 13:46

R61a26d56i73m 87V74o41d69ň92a94n14s93k80ý 5571174336549

Pokud místo toho nejezdíte Veletržní, tak prosím.

0/0
10.4.2016 13:59

M49i22l97o82š 69S35e70t87í10k 3179589564590

Klídek, zatím ještě není uzákoněna povinnost jet Blankou. ;-)

+1/0
11.4.2016 9:20

T83o16m15á48š 65J27o44r30d10a25n 3592543577

Co si budeme povídat... Pomohla... Jde o to, jestli to dokončíme tak, jak to před dávnými lety navrhli - tj. Blanka 2 a navazující radiály. Především Břevnovská, která řeší Patočkovu, Vypich i Kulaťák... Ale na P6 ji stoply, takže se tam kolon jen tak nezbaví... A jestli se to někdy všechno dostaví, tak bude v Praze docela pohodový provoz... Samozřejmě kolon se nikdy nezbavíme, ale budou v rozumné míře, které k velkoměstu s 1mil. obyvatel patří... Dělat z Prahy město, kde se budou lidé prohánět na kole, jak si to představují někteří blázni ze Zelených nebo AutoMatu, je utopie...

+23/−2
10.4.2016 12:32

B29l91a17ž46e57j 93M34o98t93y43č96k32a 8627427865480

taky pomohla navýšit počet aut jezdících do Prahy. (ale jinak proti ní nic nemám)

0/−3
10.4.2016 13:37

M26i85r40o62s44l48a54v 20G74r52o68s66s37m15a91n97n 8672209794

Obávám se že pohodového provozu se nedožijeme. Morální životnost silničních staveb je menší než možné tempo jejich výstavby. Bicykly Prahu také nezachrání. Ale zvýšení kapacity veřejné dopravy, hlavně kolejové, která je výkonná, je pro velká města i Prahu ta nejlepší cesta.

+8/−3
10.4.2016 13:48

J21o97s64e59f 17B21r15o68ž93e80k 7863225752421

Kolejová MHD je to nejhorší, co může být. Do už tak velmi problematické infrastruktury zavádí další její snížení vyhrazením části komunikace pro tramvaj. A pokud je vedení uprostřed, tak jsou všude snižovány počty pruhů kolem tramvajových kolejí - není to jen o Vypichu, ale třeba teď naposledy Plzeňská, která po zúžení na jeden pruh a instalací dalších semaforů je nyní naprosto neprůjezdná - a sanizřejmě. se to celé převalilo na předchozí křižovatku a zablokovali tak naprosto všechny nájezdy a výjezdy z tunelů.

A zvýšení kapacity MHD není v současné době zapotřebí, ani zdaleka není využita ta stávající.

+2/−5
10.4.2016 22:01

L68u27d65v57í68k 91G47a29j80d40o36š15í91k 2405643744752

Já tedy nevím, ale na Vipichu s kolejem jsou dva jízdní pruhy v každém směru a na Patočkově bez kolejí taky dva. O čm tedy mluvíte?

Navíc individuální automobilová doprava by měla být ve městech regulována a maximálně omezována. To vám řekne každý urbanista.

Vnitřní okruh je v pořádku, ale přivádět do města z periferie další velkokapacitní komunikaci je naprostý nesmysl. Postup by měl být zcela opačný. Váš přiklad s Plzeňskou je dokladem, že to magistrát chápe lépe než vy.

+1/−1
11.4.2016 10:05

S68t13a27n 32N63o32v50á88k 5607665415624

62.000 aut projede denně tunelem, tím pádem 62.000 aut denně zmizelo z (některých) ulic. To je 38 aut za minutu.

Odpůrci Blanky, co vy na to?

+14/0
10.4.2016 12:30

K97a42r33e15l 84W90a77t21z94k12o 9606407297596

Je to o trochu víc, 43. :-)

+3/0
10.4.2016 12:33

L45u77d76v83í98k 76G63a26j21d46o17š38í50k 2945123344272

Takhle úplně to není, ale máte do značné míry pravdu.

0/0
10.4.2016 12:34

S12t86a61n 49N76o37v72á68k 5357785835974

Jak to? Když pojedu tunelem, nepojedu přes Letnou (nebo jinudy po povrchu). Tady neplatí kvantové jevy.

+4/0
10.4.2016 12:41

L56u17d25v70í33k 13G89a53j81d89o56š62í31k 2785163924482

Nepočítáte totiž s tím, že snadný průjezd tunelem pobídl řadu lidí,aby místo použití MHD sedli do auta. To jsou pak auta navíc. :-)

+3/−1
10.4.2016 12:46

S82t48a69n 10N98o36v22á27k 5727825375984

Nevím, nevím, tomuhle argumentu nějak nevěřím. Nedokážu si totiž představit člověka, který by dal přednost MHD před autem. Resp. autu před MHD jen proto, že je snadný průjezd.

Možná to bude podle pravidla "podle sebe soudím tebe". A já bych to rozhodně neudělal...:-)

+4/−3
10.4.2016 12:54

J55a36n 18V37o46j37t47í60š30e35k 6332781315366

No pokud vám cesta třeba metrem trvá dvacet minut a autem stojíte hodinu v zácpách, tak jedete metrem, ne? A když vám pak postavěj tunel, kterym tam budete autem za čtvrt hodiny, tak přesedláte z MHD do auta.

+3/0
10.4.2016 22:44

S58t14a70n 91N23o16v92á61k 5427405105584

No jo, to bude asi tím, že nejsem z Prahy a o zácpách si tady u nás můžu nechat jen zdát... :-)

Ale zítra mám jet do Prahy a pojedu raději o hodinu dřív. Jedu z R10 do Modřan a slyšel jsem nějaké zvěsti o kolonách u Čeného Mostu. Ale tohle za mne žádná MHD nevyřeší... :-(

0/0
10.4.2016 23:08

T85o16m25á44š 20M84o27r69a54v90č10í36k 3227506693645

Vyřeší. Na Černém Mostě je metro, případně v Počernicích vlak. V Modřanech je vlak taky;-)

0/0
10.4.2016 23:50

P11a32v28e44l 76O30b14d84r67ž67á21l44e85k 6496424558942

Tohle Vaše porovnání ale předpokládá, že dotyčný bydlí ve stanici metra. Jinak k těm 20 minutám musíte připočítat i cestu k metru.

Pak se ten poměr auto/mhd hned začíná měnit.

0/0
11.4.2016 9:31

L16u36d87v73í23k 20G87a67j45d19o87š59í79k 2915863924522

Malý příklad: Trasa Radlice - Prosek.

MHD jede cca 45 minut. Autem po povrchu je to v ideálním případě 30 minut. V zácpě spíše 50 minut. Blankou jste tam za 18 minut.

Jaká bude preference člověka, který jezdí denně tuto trasu před postavením Blanky a po jejím zprovoznění?

+1/0
11.4.2016 1:18

M91i76l39o77š 40S51e39t93í39k 3359279584570

To záleží na daleko více okolnostech, než jen času. Vy berete vlastně jen případ člověka, který si tu jízdu autem může dovolit. Ale ne pro každého platí bezvýhradně, že čas jsou peníze. Většina pražanů, kteří pravidelně jezdí MHD, má nějakou předplacenku (OpenCard, Lítačka, kupón), takže tu cestu má "zadarmo". Autem ho to přijde na slušný peníz. Navíc je tu celá řada dalších omezení - problémy s parkováním, nemůžete si dát ani pivo atd.

+1/0
11.4.2016 9:18

T19o14m60á92š 66Z54e63m37a22n 3585148334885

Ale zase došlo ke zvýšení komfortu cestování - a i to je jasný přínos.

+2/0
10.4.2016 18:29

T62o68m75á79š 18S41o52u97k55u89p 4633285750580

Začnou štěkat něco o dopravní indukci, lživých statistikách a potřebě zklidňovat.

+5/0
10.4.2016 12:36

M57i31r83o26s57l42a28v 60A39n49g74e41r 2925363969382

Že nám pod oknem přibylo 12.000 aut denně.

+3/0
10.4.2016 13:25

M48i27r28o35s28l49a40v 70G58r46o49s26s65m16a15n13n 8122369864

Bylo by odvážné automaticky předpokládat, že díky Blance nevznikly žádné nové cesty autem. Důležité je tedy znát, jak se změnily celkové dopravní výkony.

0/0
10.4.2016 19:00

L78u64d37v30í17k 40G30a50j24d49o67š65í21k 2155283924342

Mě spíš překvapuje, že jsem v Blance už opakovaně viděl kamiony a plně naložené tatrovky, které tam nemají co dělat.

Od čeho je tam kamerový systém? Řeší to vůbec někdo?

+1/0
10.4.2016 12:29

J79i58n39d31ř13i43c84h 86Š82k80o20p23e82k 4685361890335

fotka 9, a 10 - nádherný manévr proti předpisům

0/0
10.4.2016 12:26

S70t50a68n 61N90o15v20á19k 5207295445964

Kdyby se chtělo, je to řešitelné. Semafor na povrchu posunout o 30 metrů zpět a zprovoznit levý pruh z tunelu. Tohle dopravní koumáci nedokoumali.

+1/0
10.4.2016 12:37

L80u60d54v10í85k 20G77a55j37d48o42š33í85k 2325533464692

Samozřejmě. Ta křižovatka je dost problematické. Lidi štve, že se nemohou dostat z Blanky snadno na Břevnov. Vlastně jen kvůli těm bílým pruhům na silnici. Jenže povolit tam při výjezdu z tunelu odbočení vlevo by byl masakr, kvůli kterému by se tunek laždou chvilku zavíral.

Ti namachrovaní, co mají dojem, že jsou chytřejší a důležitější než všichni kolem pak na předpisy kašlou. :-/

+2/0
10.4.2016 12:42
Foto

M14i35c83h95a83l 25P93a31ř83í20z95e47k 8251913346731

Otáčet se v tunelu? To vážně není normální a je jedno jestli je noc, nebo den. Jinak navazující stavby by měli mít absolutní prioritu a řešit ve zrychleném řízení.

+10/−1
10.4.2016 12:21

Z66d48e82n38e61k 38B67e49d79n55a24r 7227306297669

Jednoho jsem vytroubil minulý týden. Naprosto to nechápu. Doufám, že to je na kamerách a někdo to řeší.

Takovejhle člověk podle mně nemá mít řidičák, protože je nebezpečný sobě i okolí.

+9/0
10.4.2016 12:40

R29a87d65i73m 59V39o70d95ň63a69n84s90k87ý 5931454416109

Já se jednou otočil, když jsem asi půl hodiny stál v nehybné koloně u výjezdu na Letnou, kde se hrál fotbal. A dělali to všichni, ono jim moc jiného nezbývalo..

0/0
10.4.2016 12:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.