Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Blankou projede denně v průměru 62 tisíc aut a číslo stále roste

Tunelovým komplexem Blanka v Praze projelo během prvního půl roku provozu denně průměrně 62 tisíc vozidel. Jeho obliba mezi řidiči stále stoupá, v březnu provoz vyšplhal přes 70 tisíc aut denně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z97d16e15n92ě76k 33D53u20f37e94k 2274414918

Akorát od Baranďáku, po ulici Dobříšská, se dostat do tunelu je teda v poslední době záhul. Jsou puštěný světla, která na zelenou pustí tak 3 auta a pak, když člověk do něj najede jinudy je tam prázdno.

0/0
11.4.2016 10:15

T46o27m83á19š 21Z23e83m37a33n 3655758424565

Blanka je jen jednouz částí pražského Městského - tedy vnitřního - okruhu.

Díky její dostavbě se zmenšil provoz na některých místech a hlavně zrychlil provoz ve značné části Prahy. Pochopitelně na některých místech došlo ke zhoršení - ale to není chyba Blanky, problém byl už dříve, jen byl maskovaný tím, že jiná část Prahy byla ještě neprůjezdnější.

Každopádně je to podobný pokrok jakým bylo otevření jižní části Pražského okruhu R1/D0 - taková ochutnávka toho, jak by se jezdlo po celé Praze, kdyby pošahanci v některých radnicích neblokovali dostavbu okruhů.

+11/0
10.4.2016 18:36

G47a77b42r88i20e73l 43H48o68r50t98e33n 9891469143304

Nejde jen o dostavbu, ve zmíněné P6 zelený odpad protlačil krátce před otevřením Blanky zúžení spojky mezi Kulaťákem a vjezdem do tunelu takovým způsobem, že narostly kolony aut o řád.:-/

+1/0
11.4.2016 7:14

J97i29r49k28a 58P54i24v73e87c 3831793869175

Jak píše Tomáš Zeman, dokud nebude hotový vnější okruh prahy, který neustále blokují nějací "idioti" kteří jenom říkají ať se postaví někde jinde, ale ono není moc kde??? Tak se nedají pořádně řešit problémy v samotné Praze.

0/0
11.4.2016 8:29

P23a78v80e37l 11O89b95d71r58ž61á38l30e27k 6126774248672

Oni i říkají, mají na to krásné mapy - na kterých je za hranicemi Prahy jen bílá plocha. To se to pak krásně kreslí ;)

Druhá věc je úvaha, jestli by někdo po obchvatu Prahy na úrovni Kralup vůbec jezdil?

+1/0
11.4.2016 9:26

J22o89s92e90f 29V44l77t23a17v29s28k87y 3735455851593

Kvuli tomu se snad tunel stavel, aby projizdely auta. Proc tolik podivu ? ;-D;-D;-D

+5/0
10.4.2016 14:22

J67i81r42k84a 54P18i18v12e40c 3111563899655

Proč asi, protože se počítalo s polovičním provozem max. do 50 tisíc za den.

+1/0
11.4.2016 8:30

M30i34l96o70š 19S68e21t74í27k 3299869614910

To je fakt s podivem, že se ti naši odborníci stále nějak míjejí při svých odhadech s realitou. ;-)

0/0
11.4.2016 9:19

R75a88d52e40k 73N64o83v41a52k 9194423349360

Však ono 50tis jezdit bude, až bude stát SOKP od Březiněvsi k Ruzyni

+1/0
11.4.2016 10:15

V45á83c82l26a14v 76J66e27b62a97v62ý 8760749753896

Tak a teď kdy konečně soudruzi omezí magistrálu. Takový vřed v centru města je ukázka světového unikátu. :-P

+2/−14
10.4.2016 14:06

V56l16a25d64i66m56í26r 78H63o22l13ý 8594911646497

Jestli se nepletu, tak omezení magistrály je v plánu.

Až se dostaví aspoň jeden z okruhů.

+5/0
10.4.2016 17:17

T64o28m98á36š 85Z47e81m44a14n 3445868554195

Jaké centrum?

Magistrála vede v trase městských hradeb - co je za magistrálou je periferie - ano i ty slavné (kdysi královské) Vinohrady.

A proto je magistrála nezvytné - funguje jako obchvat nejužšího centra a navíc z něj odvádí dopravu. Blanka není pro magistrálu konkurencí.

+5/−1
10.4.2016 18:27

T71o89m41á20š 86Z19e64m61a62n 3355198714775

*nezbytná

0/0
10.4.2016 18:37

J37a66n 46V50o64j62t66í70š42e22k 6212551765636

Centrum města je ale dneska jinde, než ve středověku a sice na Václavskym náměstí, který magistrála protíná, a v jeho okolí. Tvrdit o Vinohradech, že jsou periferie je docela na palici. Blanka pro magistrálu konkurence samozřejmě je a magistrála je všechno, jenom ne nezbytná. Větší snůšku nesmyslů jste snad ani nemoh napsat.

+1/−3
10.4.2016 22:39

T69o68m43á29š 61M22o38r33a53v49č22í28k 3807766403985

Václavák s muzeem, hlavákem je ještě centrum, ale to co je za ním už určitě ne. Můžete tomu říkat širší centrum. Magistrála rozděluje centrum a jeho periferii.

+2/0
10.4.2016 23:06

L65u45d10v76í74k 13G17a47j96d45o90š55í14k 2295973964752

Blanka není pro magistrálu konkurencí jen do té chvíle, než se na magistrále omezí provoz. V tom okamžiku se konkurencí stane.

0/0
11.4.2016 10:08

T62o87m97á92š 65J75o51r26d24a37n 3232963247

Myslím, že se z magistrály dělá něco co není... Každé velkoměsto světa má svoji 3-4 proudou silnici přes centrum města, třeba Vídeň... A já bych si zas tak neztěžoval, mohli jsme dopadnout jako v Paříži, kdyby byl kůň uprostřed magistrály, jako Vítězný oblouk v Paříži :D

+4/0
10.4.2016 20:43

T49o48m89a64s 81N21o89v40o62t92n92y 1391214246255

To bys do toho světa musel někdy vyrazit.

+2/0
10.4.2016 22:41

J91a42n 96S45l92a29d82k11ý 3771212673

Jééé já tam ještě nebyl;-D

0/0
10.4.2016 13:12

B52l43a10ž33e86j 92M20o82t48y75č15k64a 8397427255630

já taky ne, mně se žádný Blanky nelíbí.

0/0
10.4.2016 13:46

R72a56d44i10m 71V45o39d12ň97a44n80s10k77ý 5551294166639

Pokud místo toho nejezdíte Veletržní, tak prosím.

0/0
10.4.2016 13:59

M14i98l32o87š 28S91e69t52í28k 3149419534650

Klídek, zatím ještě není uzákoněna povinnost jet Blankou. ;-)

+1/0
11.4.2016 9:20

T90o80m63á85š 67J46o15r64d32a52n 3712633927

Co si budeme povídat... Pomohla... Jde o to, jestli to dokončíme tak, jak to před dávnými lety navrhli - tj. Blanka 2 a navazující radiály. Především Břevnovská, která řeší Patočkovu, Vypich i Kulaťák... Ale na P6 ji stoply, takže se tam kolon jen tak nezbaví... A jestli se to někdy všechno dostaví, tak bude v Praze docela pohodový provoz... Samozřejmě kolon se nikdy nezbavíme, ale budou v rozumné míře, které k velkoměstu s 1mil. obyvatel patří... Dělat z Prahy město, kde se budou lidé prohánět na kole, jak si to představují někteří blázni ze Zelených nebo AutoMatu, je utopie...

+23/−2
10.4.2016 12:32

B84l93a74ž12e47j 97M59o45t32y78č21k64a 8497687255170

taky pomohla navýšit počet aut jezdících do Prahy. (ale jinak proti ní nic nemám)

0/−3
10.4.2016 13:37

M12i92r21o97s65l90a25v 18G96r91o42s48s26m98a44n98n 8442569384

Obávám se že pohodového provozu se nedožijeme. Morální životnost silničních staveb je menší než možné tempo jejich výstavby. Bicykly Prahu také nezachrání. Ale zvýšení kapacity veřejné dopravy, hlavně kolejové, která je výkonná, je pro velká města i Prahu ta nejlepší cesta.

+8/−3
10.4.2016 13:48

J76o67s33e38f 39B15r66o41ž44e41k 7173555812641

Kolejová MHD je to nejhorší, co může být. Do už tak velmi problematické infrastruktury zavádí další její snížení vyhrazením části komunikace pro tramvaj. A pokud je vedení uprostřed, tak jsou všude snižovány počty pruhů kolem tramvajových kolejí - není to jen o Vypichu, ale třeba teď naposledy Plzeňská, která po zúžení na jeden pruh a instalací dalších semaforů je nyní naprosto neprůjezdná - a sanizřejmě. se to celé převalilo na předchozí křižovatku a zablokovali tak naprosto všechny nájezdy a výjezdy z tunelů.

A zvýšení kapacity MHD není v současné době zapotřebí, ani zdaleka není využita ta stávající.

+2/−5
10.4.2016 22:01

L95u17d45v69í70k 81G85a37j82d86o38š10í66k 2135823624212

Já tedy nevím, ale na Vipichu s kolejem jsou dva jízdní pruhy v každém směru a na Patočkově bez kolejí taky dva. O čm tedy mluvíte?

Navíc individuální automobilová doprava by měla být ve městech regulována a maximálně omezována. To vám řekne každý urbanista.

Vnitřní okruh je v pořádku, ale přivádět do města z periferie další velkokapacitní komunikaci je naprostý nesmysl. Postup by měl být zcela opačný. Váš přiklad s Plzeňskou je dokladem, že to magistrát chápe lépe než vy.

+1/−1
11.4.2016 10:05

S29t49a33n 67N78o35v35á86k 5687365845574

62.000 aut projede denně tunelem, tím pádem 62.000 aut denně zmizelo z (některých) ulic. To je 38 aut za minutu.

Odpůrci Blanky, co vy na to?

+14/0
10.4.2016 12:30

K76a61r59e35l 91W43a43t48z91k98o 9866677947806

Je to o trochu víc, 43. :-)

+3/0
10.4.2016 12:33

L94u54d52v76í65k 73G41a57j53d43o62š24í71k 2485663444452

Takhle úplně to není, ale máte do značné míry pravdu.

0/0
10.4.2016 12:34

S93t27a11n 97N38o61v48á17k 5767905285774

Jak to? Když pojedu tunelem, nepojedu přes Letnou (nebo jinudy po povrchu). Tady neplatí kvantové jevy.

+4/0
10.4.2016 12:41

L79u57d33v80í20k 40G53a91j23d82o18š90í13k 2305123804572

Nepočítáte totiž s tím, že snadný průjezd tunelem pobídl řadu lidí,aby místo použití MHD sedli do auta. To jsou pak auta navíc. :-)

+3/−1
10.4.2016 12:46

S80t29a75n 53N42o52v32á10k 5627925565234

Nevím, nevím, tomuhle argumentu nějak nevěřím. Nedokážu si totiž představit člověka, který by dal přednost MHD před autem. Resp. autu před MHD jen proto, že je snadný průjezd.

Možná to bude podle pravidla "podle sebe soudím tebe". A já bych to rozhodně neudělal...:-)

+4/−3
10.4.2016 12:54

J24a27n 66V63o66j35t65í81š66e48k 6662551145906

No pokud vám cesta třeba metrem trvá dvacet minut a autem stojíte hodinu v zácpách, tak jedete metrem, ne? A když vám pak postavěj tunel, kterym tam budete autem za čtvrt hodiny, tak přesedláte z MHD do auta.

+3/0
10.4.2016 22:44

S11t14a27n 89N47o58v27á15k 5957425465584

No jo, to bude asi tím, že nejsem z Prahy a o zácpách si tady u nás můžu nechat jen zdát... :-)

Ale zítra mám jet do Prahy a pojedu raději o hodinu dřív. Jedu z R10 do Modřan a slyšel jsem nějaké zvěsti o kolonách u Čeného Mostu. Ale tohle za mne žádná MHD nevyřeší... :-(

0/0
10.4.2016 23:08

T14o13m89á37š 87M39o89r97a66v69č92í72k 3457656443555

Vyřeší. Na Černém Mostě je metro, případně v Počernicích vlak. V Modřanech je vlak taky;-)

0/0
10.4.2016 23:50

P90a98v61e37l 85O86b48d40r98ž58á75l65e74k 6656104608672

Tohle Vaše porovnání ale předpokládá, že dotyčný bydlí ve stanici metra. Jinak k těm 20 minutám musíte připočítat i cestu k metru.

Pak se ten poměr auto/mhd hned začíná měnit.

0/0
11.4.2016 9:31

L33u87d17v76í63k 57G39a66j73d11o12š47í57k 2955743224612

Malý příklad: Trasa Radlice - Prosek.

MHD jede cca 45 minut. Autem po povrchu je to v ideálním případě 30 minut. V zácpě spíše 50 minut. Blankou jste tam za 18 minut.

Jaká bude preference člověka, který jezdí denně tuto trasu před postavením Blanky a po jejím zprovoznění?

+1/0
11.4.2016 1:18

M69i49l50o47š 95S75e27t13í87k 3579399404320

To záleží na daleko více okolnostech, než jen času. Vy berete vlastně jen případ člověka, který si tu jízdu autem může dovolit. Ale ne pro každého platí bezvýhradně, že čas jsou peníze. Většina pražanů, kteří pravidelně jezdí MHD, má nějakou předplacenku (OpenCard, Lítačka, kupón), takže tu cestu má "zadarmo". Autem ho to přijde na slušný peníz. Navíc je tu celá řada dalších omezení - problémy s parkováním, nemůžete si dát ani pivo atd.

+1/0
11.4.2016 9:18

T10o93m37á72š 84Z96e21m66a83n 3315978784565

Ale zase došlo ke zvýšení komfortu cestování - a i to je jasný přínos.

+2/0
10.4.2016 18:29

T30o73m39á95š 21S27o68u10k52u47p 4903275810500

Začnou štěkat něco o dopravní indukci, lživých statistikách a potřebě zklidňovat.

+5/0
10.4.2016 12:36

M45i54r50o19s44l69a79v 46A62n68g11e37r 2635573829662

Že nám pod oknem přibylo 12.000 aut denně.

+3/0
10.4.2016 13:25

M97i95r69o81s24l27a43v 29G14r41o93s83s34m92a78n38n 8262729304

Bylo by odvážné automaticky předpokládat, že díky Blance nevznikly žádné nové cesty autem. Důležité je tedy znát, jak se změnily celkové dopravní výkony.

0/0
10.4.2016 19:00

L61u34d15v20í39k 69G26a74j64d10o98š25í83k 2425443254332

Mě spíš překvapuje, že jsem v Blance už opakovaně viděl kamiony a plně naložené tatrovky, které tam nemají co dělat.

Od čeho je tam kamerový systém? Řeší to vůbec někdo?

+1/0
10.4.2016 12:29

J22i14n75d71ř36i91c10h 50Š74k15o68p83e75k 4435831290655

fotka 9, a 10 - nádherný manévr proti předpisům

0/0
10.4.2016 12:26

S92t94a45n 71N64o71v83á57k 5277545485404

Kdyby se chtělo, je to řešitelné. Semafor na povrchu posunout o 30 metrů zpět a zprovoznit levý pruh z tunelu. Tohle dopravní koumáci nedokoumali.

+1/0
10.4.2016 12:37

L93u68d50v59í43k 23G91a60j25d85o61š78í28k 2385293504682

Samozřejmě. Ta křižovatka je dost problematické. Lidi štve, že se nemohou dostat z Blanky snadno na Břevnov. Vlastně jen kvůli těm bílým pruhům na silnici. Jenže povolit tam při výjezdu z tunelu odbočení vlevo by byl masakr, kvůli kterému by se tunek laždou chvilku zavíral.

Ti namachrovaní, co mají dojem, že jsou chytřejší a důležitější než všichni kolem pak na předpisy kašlou. :-/

+2/0
10.4.2016 12:42
Foto

M95i25c32h80a98l 23P78a32ř38í75z41e20k 8101513436821

Otáčet se v tunelu? To vážně není normální a je jedno jestli je noc, nebo den. Jinak navazující stavby by měli mít absolutní prioritu a řešit ve zrychleném řízení.

+10/−1
10.4.2016 12:21

Z94d35e73n73e24k 35B83e49d16n72a42r 7797596207849

Jednoho jsem vytroubil minulý týden. Naprosto to nechápu. Doufám, že to je na kamerách a někdo to řeší.

Takovejhle člověk podle mně nemá mít řidičák, protože je nebezpečný sobě i okolí.

+9/0
10.4.2016 12:40

R52a54d37i75m 84V52o25d71ň87a51n46s64k89ý 5631834826749

Já se jednou otočil, když jsem asi půl hodiny stál v nehybné koloně u výjezdu na Letnou, kde se hrál fotbal. A dělali to všichni, ono jim moc jiného nezbývalo..

0/0
10.4.2016 12:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.