Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Blankou projede denně v průměru 62 tisíc aut a číslo stále roste

Tunelovým komplexem Blanka v Praze projelo během prvního půl roku provozu denně průměrně 62 tisíc vozidel. Jeho obliba mezi řidiči stále stoupá, v březnu provoz vyšplhal přes 70 tisíc aut denně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z72d68e92n70ě23k 18D65u61f87e76k 2514664738

Akorát od Baranďáku, po ulici Dobříšská, se dostat do tunelu je teda v poslední době záhul. Jsou puštěný světla, která na zelenou pustí tak 3 auta a pak, když člověk do něj najede jinudy je tam prázdno.

0/0
11.4.2016 10:15

T90o45m63á74š 80Z71e19m27a49n 3945108454415

Blanka je jen jednouz částí pražského Městského - tedy vnitřního - okruhu.

Díky její dostavbě se zmenšil provoz na některých místech a hlavně zrychlil provoz ve značné části Prahy. Pochopitelně na některých místech došlo ke zhoršení - ale to není chyba Blanky, problém byl už dříve, jen byl maskovaný tím, že jiná část Prahy byla ještě neprůjezdnější.

Každopádně je to podobný pokrok jakým bylo otevření jižní části Pražského okruhu R1/D0 - taková ochutnávka toho, jak by se jezdlo po celé Praze, kdyby pošahanci v některých radnicích neblokovali dostavbu okruhů.

+11/0
10.4.2016 18:36

G12a10b52r38i93e21l 74H74o62r86t73e32n 9281859253124

Nejde jen o dostavbu, ve zmíněné P6 zelený odpad protlačil krátce před otevřením Blanky zúžení spojky mezi Kulaťákem a vjezdem do tunelu takovým způsobem, že narostly kolony aut o řád.:-/

+1/0
11.4.2016 7:14

J83i13r85k73a 32P26i83v29e76c 3631233159945

Jak píše Tomáš Zeman, dokud nebude hotový vnější okruh prahy, který neustále blokují nějací "idioti" kteří jenom říkají ať se postaví někde jinde, ale ono není moc kde??? Tak se nedají pořádně řešit problémy v samotné Praze.

0/0
11.4.2016 8:29

P10a58v75e31l 27O18b29d29r85ž76á98l37e78k 6786694878212

Oni i říkají, mají na to krásné mapy - na kterých je za hranicemi Prahy jen bílá plocha. To se to pak krásně kreslí ;)

Druhá věc je úvaha, jestli by někdo po obchvatu Prahy na úrovni Kralup vůbec jezdil?

+1/0
11.4.2016 9:26

J92o96s86e98f 62V79l97t61a38v25s35k29y 3225205911973

Kvuli tomu se snad tunel stavel, aby projizdely auta. Proc tolik podivu ? ;-D;-D;-D

+5/0
10.4.2016 14:22

J21i49r81k78a 31P68i19v93e83c 3741823669865

Proč asi, protože se počítalo s polovičním provozem max. do 50 tisíc za den.

+1/0
11.4.2016 8:30

M54i27l55o49š 97S92e34t92í11k 3139719764670

To je fakt s podivem, že se ti naši odborníci stále nějak míjejí při svých odhadech s realitou. ;-)

0/0
11.4.2016 9:19

R47a20d66e89k 69N50o78v25a67k 9854713769710

Však ono 50tis jezdit bude, až bude stát SOKP od Březiněvsi k Ruzyni

+1/0
11.4.2016 10:15

V21á28c64l39a53v 84J23e86b54a58v48ý 8730949643516

Tak a teď kdy konečně soudruzi omezí magistrálu. Takový vřed v centru města je ukázka světového unikátu. :-P

+2/−14
10.4.2016 14:06

V24l87a77d28i96m42í36r 45H64o26l75ý 8274141476407

Jestli se nepletu, tak omezení magistrály je v plánu.

Až se dostaví aspoň jeden z okruhů.

+5/0
10.4.2016 17:17

T81o21m31á56š 30Z88e84m16a46n 3245628954795

Jaké centrum?

Magistrála vede v trase městských hradeb - co je za magistrálou je periferie - ano i ty slavné (kdysi královské) Vinohrady.

A proto je magistrála nezvytné - funguje jako obchvat nejužšího centra a navíc z něj odvádí dopravu. Blanka není pro magistrálu konkurencí.

+5/−1
10.4.2016 18:27

T45o20m12á14š 29Z13e43m71a59n 3575328494455

*nezbytná

0/0
10.4.2016 18:37

J41a20n 57V76o31j38t82í31š69e56k 6332691875946

Centrum města je ale dneska jinde, než ve středověku a sice na Václavskym náměstí, který magistrála protíná, a v jeho okolí. Tvrdit o Vinohradech, že jsou periferie je docela na palici. Blanka pro magistrálu konkurence samozřejmě je a magistrála je všechno, jenom ne nezbytná. Větší snůšku nesmyslů jste snad ani nemoh napsat.

+1/−3
10.4.2016 22:39

T66o67m87á43š 90M94o22r82a67v46č40í16k 3127436203775

Václavák s muzeem, hlavákem je ještě centrum, ale to co je za ním už určitě ne. Můžete tomu říkat širší centrum. Magistrála rozděluje centrum a jeho periferii.

+2/0
10.4.2016 23:06

L76u59d96v71í66k 44G69a15j13d14o28š57í16k 2375803444712

Blanka není pro magistrálu konkurencí jen do té chvíle, než se na magistrále omezí provoz. V tom okamžiku se konkurencí stane.

0/0
11.4.2016 10:08

T78o73m82á63š 90J64o61r12d50a24n 3452933637

Myslím, že se z magistrály dělá něco co není... Každé velkoměsto světa má svoji 3-4 proudou silnici přes centrum města, třeba Vídeň... A já bych si zas tak neztěžoval, mohli jsme dopadnout jako v Paříži, kdyby byl kůň uprostřed magistrály, jako Vítězný oblouk v Paříži :D

+4/0
10.4.2016 20:43

T91o52m24a67s 23N23o91v21o45t68n94y 1311984306895

To bys do toho světa musel někdy vyrazit.

+2/0
10.4.2016 22:41

J18a78n 48S87l33a77d31k98ý 3471982133

Jééé já tam ještě nebyl;-D

0/0
10.4.2016 13:12

B75l42a80ž11e82j 67M63o87t67y34č93k24a 8837657755570

já taky ne, mně se žádný Blanky nelíbí.

0/0
10.4.2016 13:46

R65a81d71i28m 31V68o39d12ň30a34n36s25k24ý 5131294456469

Pokud místo toho nejezdíte Veletržní, tak prosím.

0/0
10.4.2016 13:59

M24i74l91o18š 68S36e24t29í26k 3619359304200

Klídek, zatím ještě není uzákoněna povinnost jet Blankou. ;-)

+1/0
11.4.2016 9:20

T24o93m18á93š 64J32o88r42d30a14n 3232583427

Co si budeme povídat... Pomohla... Jde o to, jestli to dokončíme tak, jak to před dávnými lety navrhli - tj. Blanka 2 a navazující radiály. Především Břevnovská, která řeší Patočkovu, Vypich i Kulaťák... Ale na P6 ji stoply, takže se tam kolon jen tak nezbaví... A jestli se to někdy všechno dostaví, tak bude v Praze docela pohodový provoz... Samozřejmě kolon se nikdy nezbavíme, ale budou v rozumné míře, které k velkoměstu s 1mil. obyvatel patří... Dělat z Prahy město, kde se budou lidé prohánět na kole, jak si to představují někteří blázni ze Zelených nebo AutoMatu, je utopie...

+23/−2
10.4.2016 12:32

B52l65a43ž63e41j 19M78o21t64y29č39k43a 8897887635580

taky pomohla navýšit počet aut jezdících do Prahy. (ale jinak proti ní nic nemám)

0/−3
10.4.2016 13:37

M94i54r20o85s68l98a16v 14G98r18o21s51s80m91a84n59n 8862649224

Obávám se že pohodového provozu se nedožijeme. Morální životnost silničních staveb je menší než možné tempo jejich výstavby. Bicykly Prahu také nezachrání. Ale zvýšení kapacity veřejné dopravy, hlavně kolejové, která je výkonná, je pro velká města i Prahu ta nejlepší cesta.

+8/−3
10.4.2016 13:48

J64o86s72e95f 90B65r78o15ž25e95k 7383445912551

Kolejová MHD je to nejhorší, co může být. Do už tak velmi problematické infrastruktury zavádí další její snížení vyhrazením části komunikace pro tramvaj. A pokud je vedení uprostřed, tak jsou všude snižovány počty pruhů kolem tramvajových kolejí - není to jen o Vypichu, ale třeba teď naposledy Plzeňská, která po zúžení na jeden pruh a instalací dalších semaforů je nyní naprosto neprůjezdná - a sanizřejmě. se to celé převalilo na předchozí křižovatku a zablokovali tak naprosto všechny nájezdy a výjezdy z tunelů.

A zvýšení kapacity MHD není v současné době zapotřebí, ani zdaleka není využita ta stávající.

+2/−5
10.4.2016 22:01

L51u41d50v63í63k 86G41a78j74d64o34š14í79k 2125533774582

Já tedy nevím, ale na Vipichu s kolejem jsou dva jízdní pruhy v každém směru a na Patočkově bez kolejí taky dva. O čm tedy mluvíte?

Navíc individuální automobilová doprava by měla být ve městech regulována a maximálně omezována. To vám řekne každý urbanista.

Vnitřní okruh je v pořádku, ale přivádět do města z periferie další velkokapacitní komunikaci je naprostý nesmysl. Postup by měl být zcela opačný. Váš přiklad s Plzeňskou je dokladem, že to magistrát chápe lépe než vy.

+1/−1
11.4.2016 10:05

S50t15a38n 75N93o81v89á33k 5227715175494

62.000 aut projede denně tunelem, tím pádem 62.000 aut denně zmizelo z (některých) ulic. To je 38 aut za minutu.

Odpůrci Blanky, co vy na to?

+14/0
10.4.2016 12:30

K35a92r92e24l 23W45a10t38z17k55o 9236577107986

Je to o trochu víc, 43. :-)

+3/0
10.4.2016 12:33

L40u26d26v11í53k 11G44a92j84d66o43š15í46k 2125733694812

Takhle úplně to není, ale máte do značné míry pravdu.

0/0
10.4.2016 12:34

S96t18a65n 12N57o84v78á85k 5197385645224

Jak to? Když pojedu tunelem, nepojedu přes Letnou (nebo jinudy po povrchu). Tady neplatí kvantové jevy.

+4/0
10.4.2016 12:41

L50u75d31v30í80k 33G88a34j80d55o89š47í80k 2915573304372

Nepočítáte totiž s tím, že snadný průjezd tunelem pobídl řadu lidí,aby místo použití MHD sedli do auta. To jsou pak auta navíc. :-)

+3/−1
10.4.2016 12:46

S78t65a33n 70N52o48v87á28k 5117325605244

Nevím, nevím, tomuhle argumentu nějak nevěřím. Nedokážu si totiž představit člověka, který by dal přednost MHD před autem. Resp. autu před MHD jen proto, že je snadný průjezd.

Možná to bude podle pravidla "podle sebe soudím tebe". A já bych to rozhodně neudělal...:-)

+4/−3
10.4.2016 12:54

J53a67n 32V58o83j55t12í31š63e69k 6802531885576

No pokud vám cesta třeba metrem trvá dvacet minut a autem stojíte hodinu v zácpách, tak jedete metrem, ne? A když vám pak postavěj tunel, kterym tam budete autem za čtvrt hodiny, tak přesedláte z MHD do auta.

+3/0
10.4.2016 22:44

S18t83a84n 56N66o47v96á93k 5607185365424

No jo, to bude asi tím, že nejsem z Prahy a o zácpách si tady u nás můžu nechat jen zdát... :-)

Ale zítra mám jet do Prahy a pojedu raději o hodinu dřív. Jedu z R10 do Modřan a slyšel jsem nějaké zvěsti o kolonách u Čeného Mostu. Ale tohle za mne žádná MHD nevyřeší... :-(

0/0
10.4.2016 23:08

T83o52m59á77š 41M45o70r32a58v94č75í92k 3237696983465

Vyřeší. Na Černém Mostě je metro, případně v Počernicích vlak. V Modřanech je vlak taky;-)

0/0
10.4.2016 23:50

P81a76v44e68l 11O71b94d98r69ž92á47l74e66k 6866304358642

Tohle Vaše porovnání ale předpokládá, že dotyčný bydlí ve stanici metra. Jinak k těm 20 minutám musíte připočítat i cestu k metru.

Pak se ten poměr auto/mhd hned začíná měnit.

0/0
11.4.2016 9:31

L32u47d75v87í79k 27G30a75j57d22o46š61í35k 2615903534832

Malý příklad: Trasa Radlice - Prosek.

MHD jede cca 45 minut. Autem po povrchu je to v ideálním případě 30 minut. V zácpě spíše 50 minut. Blankou jste tam za 18 minut.

Jaká bude preference člověka, který jezdí denně tuto trasu před postavením Blanky a po jejím zprovoznění?

+1/0
11.4.2016 1:18

M33i61l70o53š 65S48e82t58í15k 3459459104380

To záleží na daleko více okolnostech, než jen času. Vy berete vlastně jen případ člověka, který si tu jízdu autem může dovolit. Ale ne pro každého platí bezvýhradně, že čas jsou peníze. Většina pražanů, kteří pravidelně jezdí MHD, má nějakou předplacenku (OpenCard, Lítačka, kupón), takže tu cestu má "zadarmo". Autem ho to přijde na slušný peníz. Navíc je tu celá řada dalších omezení - problémy s parkováním, nemůžete si dát ani pivo atd.

+1/0
11.4.2016 9:18

T20o29m18á16š 91Z43e43m24a44n 3105568884825

Ale zase došlo ke zvýšení komfortu cestování - a i to je jasný přínos.

+2/0
10.4.2016 18:29

T51o29m51á57š 55S85o49u15k94u76p 4513405690750

Začnou štěkat něco o dopravní indukci, lživých statistikách a potřebě zklidňovat.

+5/0
10.4.2016 12:36

M31i31r41o44s70l69a21v 75A45n32g25e42r 2825463909892

Že nám pod oknem přibylo 12.000 aut denně.

+3/0
10.4.2016 13:25

M27i56r19o64s91l93a75v 63G25r93o52s81s33m78a12n20n 8242919134

Bylo by odvážné automaticky předpokládat, že díky Blance nevznikly žádné nové cesty autem. Důležité je tedy znát, jak se změnily celkové dopravní výkony.

0/0
10.4.2016 19:00

L53u67d78v34í57k 48G79a59j39d80o20š63í34k 2725223394592

Mě spíš překvapuje, že jsem v Blance už opakovaně viděl kamiony a plně naložené tatrovky, které tam nemají co dělat.

Od čeho je tam kamerový systém? Řeší to vůbec někdo?

+1/0
10.4.2016 12:29

J50i51n29d21ř66i48c49h 94Š15k95o81p91e49k 4905621790365

fotka 9, a 10 - nádherný manévr proti předpisům

0/0
10.4.2016 12:26

S75t96a24n 12N50o85v66á46k 5367835655634

Kdyby se chtělo, je to řešitelné. Semafor na povrchu posunout o 30 metrů zpět a zprovoznit levý pruh z tunelu. Tohle dopravní koumáci nedokoumali.

+1/0
10.4.2016 12:37

L71u71d69v54í39k 97G84a42j62d11o48š66í67k 2185973834532

Samozřejmě. Ta křižovatka je dost problematické. Lidi štve, že se nemohou dostat z Blanky snadno na Břevnov. Vlastně jen kvůli těm bílým pruhům na silnici. Jenže povolit tam při výjezdu z tunelu odbočení vlevo by byl masakr, kvůli kterému by se tunek laždou chvilku zavíral.

Ti namachrovaní, co mají dojem, že jsou chytřejší a důležitější než všichni kolem pak na předpisy kašlou. :-/

+2/0
10.4.2016 12:42
Foto

M43i97c27h24a42l 19P41a13ř82í52z37e26k 8701793806131

Otáčet se v tunelu? To vážně není normální a je jedno jestli je noc, nebo den. Jinak navazující stavby by měli mít absolutní prioritu a řešit ve zrychleném řízení.

+10/−1
10.4.2016 12:21

Z68d31e39n28e30k 76B31e17d50n37a90r 7647616107129

Jednoho jsem vytroubil minulý týden. Naprosto to nechápu. Doufám, že to je na kamerách a někdo to řeší.

Takovejhle člověk podle mně nemá mít řidičák, protože je nebezpečný sobě i okolí.

+9/0
10.4.2016 12:40

R28a98d37i38m 98V22o29d72ň54a54n22s29k65ý 5811584196739

Já se jednou otočil, když jsem asi půl hodiny stál v nehybné koloně u výjezdu na Letnou, kde se hrál fotbal. A dělali to všichni, ono jim moc jiného nezbývalo..

0/0
10.4.2016 12:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.