Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Blankou projede denně v průměru 62 tisíc aut a číslo stále roste

Tunelovým komplexem Blanka v Praze projelo během prvního půl roku provozu denně průměrně 62 tisíc vozidel. Jeho obliba mezi řidiči stále stoupá, v březnu provoz vyšplhal přes 70 tisíc aut denně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z21d80e89n72ě48k 77D32u61f59e57k 2844604278

Akorát od Baranďáku, po ulici Dobříšská, se dostat do tunelu je teda v poslední době záhul. Jsou puštěný světla, která na zelenou pustí tak 3 auta a pak, když člověk do něj najede jinudy je tam prázdno.

0/0
11.4.2016 10:15

T58o32m38á68š 56Z51e81m94a29n 3715168814875

Blanka je jen jednouz částí pražského Městského - tedy vnitřního - okruhu.

Díky její dostavbě se zmenšil provoz na některých místech a hlavně zrychlil provoz ve značné části Prahy. Pochopitelně na některých místech došlo ke zhoršení - ale to není chyba Blanky, problém byl už dříve, jen byl maskovaný tím, že jiná část Prahy byla ještě neprůjezdnější.

Každopádně je to podobný pokrok jakým bylo otevření jižní části Pražského okruhu R1/D0 - taková ochutnávka toho, jak by se jezdlo po celé Praze, kdyby pošahanci v některých radnicích neblokovali dostavbu okruhů.

+11/0
10.4.2016 18:36

G55a53b47r63i65e21l 96H41o74r86t16e37n 9791849443544

Nejde jen o dostavbu, ve zmíněné P6 zelený odpad protlačil krátce před otevřením Blanky zúžení spojky mezi Kulaťákem a vjezdem do tunelu takovým způsobem, že narostly kolony aut o řád.:-/

+1/0
11.4.2016 7:14

J62i56r57k44a 81P62i76v45e70c 3481363699525

Jak píše Tomáš Zeman, dokud nebude hotový vnější okruh prahy, který neustále blokují nějací "idioti" kteří jenom říkají ať se postaví někde jinde, ale ono není moc kde??? Tak se nedají pořádně řešit problémy v samotné Praze.

0/0
11.4.2016 8:29

P90a18v82e89l 60O32b77d24r95ž90á73l63e84k 6836444328412

Oni i říkají, mají na to krásné mapy - na kterých je za hranicemi Prahy jen bílá plocha. To se to pak krásně kreslí ;)

Druhá věc je úvaha, jestli by někdo po obchvatu Prahy na úrovni Kralup vůbec jezdil?

+1/0
11.4.2016 9:26

J76o65s46e49f 66V24l58t46a15v91s76k11y 3925265831373

Kvuli tomu se snad tunel stavel, aby projizdely auta. Proc tolik podivu ? ;-D;-D;-D

+5/0
10.4.2016 14:22

J87i83r77k32a 46P29i62v65e39c 3661643839805

Proč asi, protože se počítalo s polovičním provozem max. do 50 tisíc za den.

+1/0
11.4.2016 8:30

M96i78l41o23š 38S71e69t32í13k 3349939344520

To je fakt s podivem, že se ti naši odborníci stále nějak míjejí při svých odhadech s realitou. ;-)

0/0
11.4.2016 9:19

R54a39d11e23k 12N74o88v36a95k 9104653989940

Však ono 50tis jezdit bude, až bude stát SOKP od Březiněvsi k Ruzyni

+1/0
11.4.2016 10:15

V57á13c80l20a98v 59J73e65b17a23v44ý 8860649543236

Tak a teď kdy konečně soudruzi omezí magistrálu. Takový vřed v centru města je ukázka světového unikátu. :-P

+2/−14
10.4.2016 14:06

V14l84a58d83i96m92í73r 32H63o26l64ý 8894931546117

Jestli se nepletu, tak omezení magistrály je v plánu.

Až se dostaví aspoň jeden z okruhů.

+5/0
10.4.2016 17:17

T78o74m23á43š 23Z66e51m91a35n 3435608864475

Jaké centrum?

Magistrála vede v trase městských hradeb - co je za magistrálou je periferie - ano i ty slavné (kdysi královské) Vinohrady.

A proto je magistrála nezvytné - funguje jako obchvat nejužšího centra a navíc z něj odvádí dopravu. Blanka není pro magistrálu konkurencí.

+5/−1
10.4.2016 18:27

T26o66m35á47š 29Z75e31m20a50n 3815118114825

*nezbytná

0/0
10.4.2016 18:37

J79a26n 92V44o69j78t21í16š43e68k 6722301405566

Centrum města je ale dneska jinde, než ve středověku a sice na Václavskym náměstí, který magistrála protíná, a v jeho okolí. Tvrdit o Vinohradech, že jsou periferie je docela na palici. Blanka pro magistrálu konkurence samozřejmě je a magistrála je všechno, jenom ne nezbytná. Větší snůšku nesmyslů jste snad ani nemoh napsat.

+1/−3
10.4.2016 22:39

T62o92m33á50š 46M16o35r16a96v89č26í69k 3287326903375

Václavák s muzeem, hlavákem je ještě centrum, ale to co je za ním už určitě ne. Můžete tomu říkat širší centrum. Magistrála rozděluje centrum a jeho periferii.

+2/0
10.4.2016 23:06

L92u22d42v39í86k 34G97a89j73d80o74š41í81k 2965613264882

Blanka není pro magistrálu konkurencí jen do té chvíle, než se na magistrále omezí provoz. V tom okamžiku se konkurencí stane.

0/0
11.4.2016 10:08

T28o68m26á27š 41J64o93r57d72a29n 3132273987

Myslím, že se z magistrály dělá něco co není... Každé velkoměsto světa má svoji 3-4 proudou silnici přes centrum města, třeba Vídeň... A já bych si zas tak neztěžoval, mohli jsme dopadnout jako v Paříži, kdyby byl kůň uprostřed magistrály, jako Vítězný oblouk v Paříži :D

+4/0
10.4.2016 20:43

T60o87m24a16s 75N60o87v10o69t37n93y 1421754656405

To bys do toho světa musel někdy vyrazit.

+2/0
10.4.2016 22:41

J93a34n 98S37l10a80d98k63ý 3731202613

Jééé já tam ještě nebyl;-D

0/0
10.4.2016 13:12

B56l47a81ž23e15j 94M72o73t29y86č26k75a 8317117385870

já taky ne, mně se žádný Blanky nelíbí.

0/0
10.4.2016 13:46

R58a40d32i83m 64V98o63d62ň48a29n74s26k28ý 5601334506949

Pokud místo toho nejezdíte Veletržní, tak prosím.

0/0
10.4.2016 13:59

M23i14l50o27š 55S32e97t68í11k 3459539774580

Klídek, zatím ještě není uzákoněna povinnost jet Blankou. ;-)

+1/0
11.4.2016 9:20

T76o36m71á92š 50J33o50r35d96a57n 3832293737

Co si budeme povídat... Pomohla... Jde o to, jestli to dokončíme tak, jak to před dávnými lety navrhli - tj. Blanka 2 a navazující radiály. Především Břevnovská, která řeší Patočkovu, Vypich i Kulaťák... Ale na P6 ji stoply, takže se tam kolon jen tak nezbaví... A jestli se to někdy všechno dostaví, tak bude v Praze docela pohodový provoz... Samozřejmě kolon se nikdy nezbavíme, ale budou v rozumné míře, které k velkoměstu s 1mil. obyvatel patří... Dělat z Prahy město, kde se budou lidé prohánět na kole, jak si to představují někteří blázni ze Zelených nebo AutoMatu, je utopie...

+23/−2
10.4.2016 12:32

B84l30a55ž55e68j 62M74o79t18y95č86k69a 8127187335240

taky pomohla navýšit počet aut jezdících do Prahy. (ale jinak proti ní nic nemám)

0/−3
10.4.2016 13:37

M62i19r83o89s51l47a54v 35G20r10o98s68s26m55a66n97n 8802469774

Obávám se že pohodového provozu se nedožijeme. Morální životnost silničních staveb je menší než možné tempo jejich výstavby. Bicykly Prahu také nezachrání. Ale zvýšení kapacity veřejné dopravy, hlavně kolejové, která je výkonná, je pro velká města i Prahu ta nejlepší cesta.

+8/−3
10.4.2016 13:48

J23o54s76e90f 12B77r68o39ž83e32k 7473245272211

Kolejová MHD je to nejhorší, co může být. Do už tak velmi problematické infrastruktury zavádí další její snížení vyhrazením části komunikace pro tramvaj. A pokud je vedení uprostřed, tak jsou všude snižovány počty pruhů kolem tramvajových kolejí - není to jen o Vypichu, ale třeba teď naposledy Plzeňská, která po zúžení na jeden pruh a instalací dalších semaforů je nyní naprosto neprůjezdná - a sanizřejmě. se to celé převalilo na předchozí křižovatku a zablokovali tak naprosto všechny nájezdy a výjezdy z tunelů.

A zvýšení kapacity MHD není v současné době zapotřebí, ani zdaleka není využita ta stávající.

+2/−5
10.4.2016 22:01

L42u93d73v44í83k 42G81a11j30d57o61š75í20k 2915503304702

Já tedy nevím, ale na Vipichu s kolejem jsou dva jízdní pruhy v každém směru a na Patočkově bez kolejí taky dva. O čm tedy mluvíte?

Navíc individuální automobilová doprava by měla být ve městech regulována a maximálně omezována. To vám řekne každý urbanista.

Vnitřní okruh je v pořádku, ale přivádět do města z periferie další velkokapacitní komunikaci je naprostý nesmysl. Postup by měl být zcela opačný. Váš přiklad s Plzeňskou je dokladem, že to magistrát chápe lépe než vy.

+1/−1
11.4.2016 10:05

S30t70a55n 11N18o85v27á81k 5217825175694

62.000 aut projede denně tunelem, tím pádem 62.000 aut denně zmizelo z (některých) ulic. To je 38 aut za minutu.

Odpůrci Blanky, co vy na to?

+14/0
10.4.2016 12:30

K12a71r84e81l 57W82a60t91z62k96o 9136947227346

Je to o trochu víc, 43. :-)

+3/0
10.4.2016 12:33

L28u39d36v66í76k 88G63a60j26d52o70š19í34k 2185563624722

Takhle úplně to není, ale máte do značné míry pravdu.

0/0
10.4.2016 12:34

S59t74a40n 27N85o75v92á62k 5187885375184

Jak to? Když pojedu tunelem, nepojedu přes Letnou (nebo jinudy po povrchu). Tady neplatí kvantové jevy.

+4/0
10.4.2016 12:41

L33u67d59v88í82k 67G87a54j53d15o28š15í50k 2555413204482

Nepočítáte totiž s tím, že snadný průjezd tunelem pobídl řadu lidí,aby místo použití MHD sedli do auta. To jsou pak auta navíc. :-)

+3/−1
10.4.2016 12:46

S58t52a45n 98N33o53v30á80k 5167425625424

Nevím, nevím, tomuhle argumentu nějak nevěřím. Nedokážu si totiž představit člověka, který by dal přednost MHD před autem. Resp. autu před MHD jen proto, že je snadný průjezd.

Možná to bude podle pravidla "podle sebe soudím tebe". A já bych to rozhodně neudělal...:-)

+4/−3
10.4.2016 12:54

J14a68n 10V36o52j92t84í20š30e50k 6502671175286

No pokud vám cesta třeba metrem trvá dvacet minut a autem stojíte hodinu v zácpách, tak jedete metrem, ne? A když vám pak postavěj tunel, kterym tam budete autem za čtvrt hodiny, tak přesedláte z MHD do auta.

+3/0
10.4.2016 22:44

S54t56a34n 76N39o44v81á24k 5597455905184

No jo, to bude asi tím, že nejsem z Prahy a o zácpách si tady u nás můžu nechat jen zdát... :-)

Ale zítra mám jet do Prahy a pojedu raději o hodinu dřív. Jedu z R10 do Modřan a slyšel jsem nějaké zvěsti o kolonách u Čeného Mostu. Ale tohle za mne žádná MHD nevyřeší... :-(

0/0
10.4.2016 23:08

T98o24m39á17š 76M35o35r21a49v46č28í78k 3977626553105

Vyřeší. Na Černém Mostě je metro, případně v Počernicích vlak. V Modřanech je vlak taky;-)

0/0
10.4.2016 23:50

P27a17v12e76l 90O15b97d73r55ž39á12l28e60k 6896184638442

Tohle Vaše porovnání ale předpokládá, že dotyčný bydlí ve stanici metra. Jinak k těm 20 minutám musíte připočítat i cestu k metru.

Pak se ten poměr auto/mhd hned začíná měnit.

0/0
11.4.2016 9:31

L44u92d70v80í22k 73G25a42j95d77o17š37í55k 2775763874812

Malý příklad: Trasa Radlice - Prosek.

MHD jede cca 45 minut. Autem po povrchu je to v ideálním případě 30 minut. V zácpě spíše 50 minut. Blankou jste tam za 18 minut.

Jaká bude preference člověka, který jezdí denně tuto trasu před postavením Blanky a po jejím zprovoznění?

+1/0
11.4.2016 1:18

M95i51l43o24š 26S92e25t65í61k 3469329164600

To záleží na daleko více okolnostech, než jen času. Vy berete vlastně jen případ člověka, který si tu jízdu autem může dovolit. Ale ne pro každého platí bezvýhradně, že čas jsou peníze. Většina pražanů, kteří pravidelně jezdí MHD, má nějakou předplacenku (OpenCard, Lítačka, kupón), takže tu cestu má "zadarmo". Autem ho to přijde na slušný peníz. Navíc je tu celá řada dalších omezení - problémy s parkováním, nemůžete si dát ani pivo atd.

+1/0
11.4.2016 9:18

T58o37m63á43š 63Z68e84m28a15n 3435868434945

Ale zase došlo ke zvýšení komfortu cestování - a i to je jasný přínos.

+2/0
10.4.2016 18:29

T36o90m45á10š 60S34o40u77k93u65p 4293305270980

Začnou štěkat něco o dopravní indukci, lživých statistikách a potřebě zklidňovat.

+5/0
10.4.2016 12:36

M25i60r36o91s35l44a29v 78A73n21g24e17r 2125633899182

Že nám pod oknem přibylo 12.000 aut denně.

+3/0
10.4.2016 13:25

M56i79r30o66s34l29a60v 84G96r75o81s64s71m44a23n45n 8692399134

Bylo by odvážné automaticky předpokládat, že díky Blance nevznikly žádné nové cesty autem. Důležité je tedy znát, jak se změnily celkové dopravní výkony.

0/0
10.4.2016 19:00

L54u16d93v17í60k 17G21a71j88d45o27š37í24k 2135573724492

Mě spíš překvapuje, že jsem v Blance už opakovaně viděl kamiony a plně naložené tatrovky, které tam nemají co dělat.

Od čeho je tam kamerový systém? Řeší to vůbec někdo?

+1/0
10.4.2016 12:29

J95i42n31d94ř98i50c93h 59Š61k63o17p38e96k 4785471720595

fotka 9, a 10 - nádherný manévr proti předpisům

0/0
10.4.2016 12:26

S45t11a61n 71N69o58v22á57k 5707495795484

Kdyby se chtělo, je to řešitelné. Semafor na povrchu posunout o 30 metrů zpět a zprovoznit levý pruh z tunelu. Tohle dopravní koumáci nedokoumali.

+1/0
10.4.2016 12:37

L67u61d23v71í72k 48G37a18j17d54o64š10í57k 2975533134422

Samozřejmě. Ta křižovatka je dost problematické. Lidi štve, že se nemohou dostat z Blanky snadno na Břevnov. Vlastně jen kvůli těm bílým pruhům na silnici. Jenže povolit tam při výjezdu z tunelu odbočení vlevo by byl masakr, kvůli kterému by se tunek laždou chvilku zavíral.

Ti namachrovaní, co mají dojem, že jsou chytřejší a důležitější než všichni kolem pak na předpisy kašlou. :-/

+2/0
10.4.2016 12:42
Foto

M91i66c78h63a63l 67P55a20ř77í35z82e18k 8471373116231

Otáčet se v tunelu? To vážně není normální a je jedno jestli je noc, nebo den. Jinak navazující stavby by měli mít absolutní prioritu a řešit ve zrychleném řízení.

+10/−1
10.4.2016 12:21

Z20d93e11n92e66k 33B39e20d64n52a89r 7457616237719

Jednoho jsem vytroubil minulý týden. Naprosto to nechápu. Doufám, že to je na kamerách a někdo to řeší.

Takovejhle člověk podle mně nemá mít řidičák, protože je nebezpečný sobě i okolí.

+9/0
10.4.2016 12:40

R14a19d24i78m 81V10o83d13ň93a67n60s94k22ý 5531104696279

Já se jednou otočil, když jsem asi půl hodiny stál v nehybné koloně u výjezdu na Letnou, kde se hrál fotbal. A dělali to všichni, ono jim moc jiného nezbývalo..

0/0
10.4.2016 12:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.